abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 december 2015 @ 17:38:44 #276
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_158311021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:08 schreef Pixels. het volgende:
Krijgen wij ook een 13e maand als 0-12 uur werknemers? :D.
Je doelt op de winstuitkering? Die zit verdisconteerd in je uurloon. De nabetaling volgt eventueel in maart/april.

Je krijgt geen bonus.

Wel krijg je dit jaar 13x betaald, want er zijn dertien periodes.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_158374269
Mensen van team verkoop, een vraag.

Wij zitten een beetje te dubben wat betreft tijdstip van vracht doen.

Nu doen we dat smorgens, maar we willen kijken of dat naar de avond verplaatst kan worden. We lopen alleen spaak met de tijd en de werkzaamheden...

We doen nu smorgens ultravers, kleinbrood vullen, vracht doen en eventueel bijspringen bij brood. Dan pauze. Smiddags charge 2 snijden en tellingen. Dan om 4 uur naar brood (meestal sta je alleen dat uurtje op verkoop), en de avondploeg snijdt charge 1 van volgende dag en maakt schoon.

Hoe doen jullie dit?
pi_158374452
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen van team verkoop, een vraag.

Wij zitten een beetje te dubben wat betreft tijdstip van vracht doen.

Nu doen we dat smorgens, maar we willen kijken of dat naar de avond verplaatst kan worden. We lopen alleen spaak met de tijd en de werkzaamheden...

We doen nu smorgens ultravers, kleinbrood vullen, vracht doen en eventueel bijspringen bij brood. Dan pauze. Smiddags charge 2 snijden en tellingen. Dan om 4 uur naar brood (meestal sta je alleen dat uurtje op verkoop), en de avondploeg snijdt charge 1 van volgende dag en maakt schoon.

Hoe doen jullie dit?
Direct na levering (nadat er gesplitst is natuurlijk).

Maar ik denk dat het filiaal specifiek is. Hangt van de werkzaamheden en de druk af.
  zondag 20 december 2015 @ 10:12:34 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158374512
Een vrachtmoment verplaatst krijgen is niet echt makkelijk. Daar zullen vaak andere (betere) redenen voor nodig zijn dan de planning in je filiaal. Je moet daarbij eerder denken aan verkeerssituaties, beschikbaarheid van koelingen en druk op de meters. Reken je nog maar niet rijk.

En de rest gaat mee hè. Dus als jullie spullen naar de avond gaan, moet AGF en zuivel mee.

-edit- ik zie dat ik je post op twee manieren kan interpreteren. Als je bedoelt dat je niet de wagen wil verplaatsen maar jullie moment van vullen, dan wil ik je dat in deze situatie met klem afraden. RE gaat er vanuit dat er min of meer direct na de levering wordt gevuld. Om die reden, én omdat je niets aan voorraadbeheer kan doen in de tijd dat er nog ongesplitste containers in de koelcel staan, gaat je winkelbeeld in no time naar zijn grootje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158374593
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
Een vrachtmoment verplaatst krijgen is niet echt makkelijk. Daar zullen vaak andere (betere) redenen voor nodig zijn dan de planning in je filiaal. Je moet daarbij eerder denken aan verkeerssituaties, beschikbaarheid van koelingen en druk op de meters. Reken je nog maar niet rijk.

En de rest gaat mee hè. Dus als jullie spullen naar de avond gaan, moet AGF en zuivel mee.

-edit- ik zie dat ik je post op twee manieren kan interpreteren. Als je bedoelt dat je niet de wagen wil verplaatsen maar jullie moment van vullen, dan wil ik je dat in deze situatie met klem afraden. RE gaat er vanuit dat er min of meer direct na de levering wordt gevuld. Om die reden, én omdat je niets aan voorraadbeheer kan doen in de tijd dat er nog ongesplitste containers in de koelcel staan, gaat je winkelbeeld in no time naar zijn grootje.
We krijgen nu ook de versvract rond een uur of 16.30 en wordt direct gesplitst, deli/kaasvracht staat dus de hele nacht in de koeling om vervolgens de volgende dag gevuld te worden. Daarom klinkt het ook voor ons niet logisch en willen we kijken of het inderdaad gelijk na het splitsen gevuld kan worden.

Maar ik snap dat het heel erg puzzelen is verder, zelfs ASM komt er niet echt uit.
pi_158374625
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We krijgen nu ook de versvract rond een uur of 16.30 en wordt direct gesplitst, deli/kaasvracht staat dus de hele nacht in de koeling om vervolgens de volgende dag gevuld te worden. Daarom klinkt het ook voor ons niet logisch en willen we kijken of het inderdaad gelijk na het splitsen gevuld kan worden.

Maar ik snap dat het heel erg puzzelen is verder, zelfs ASM komt er niet echt uit.
Maar waarom kan het niet in de avond gevuld worden, aangezien de avondploeg alleen 1 charge snijdt en schoonmaakt?
pi_158374710
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:24 schreef mujentas het volgende:

[..]

Maar waarom kan het niet in de avond gevuld worden, aangezien de avondploeg alleen 1 charge snijdt en schoonmaakt?
DAt zou prima kunnen, ware het niet dat de deliafdeling er van 4 tot 5 als het ware er een beetje verlaten bijligt, want je staat dat uur op brood. Het is vrij druk tussen 4 en 5, dus je bak bijvullen of extra bijsnijden, daar heb je gewoon geen tijd voor. Avondploeg komt dan om 5 uur en dan gebeurt het dus regelmatig dat ze eerst vleeswaren kunnen gaan snijden om in de bak te leggen en dan pas gaan beginnen aan charge 1. Misschien gewoon wat meer snijden in de middag dan.... Je kan de snijlijst toch niet in plaza aanpassen toch?

ASM zei gister wel dat dat uurtje tussen 4 en 5 op deli gebruikt moet worden, maar dat is geen doen voor de avondploeg... Er ligt nog zoveel brood dan, dat het onmogelijk is om al dat brood weg te snijden plus de opzet te doen. Daarna uiteraard schoonmaken.
pi_158374766
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

DAt zou prima kunnen, ware het niet dat de deliafdeling er van 4 tot 5 als het ware er een beetje verlaten bijligt, want je staat dat uur op brood. Het is vrij druk tussen 4 en 5, dus je bak bijvullen of extra bijsnijden, daar heb je gewoon geen tijd voor. Avondploeg komt dan om 5 uur en dan gebeurt het dus regelmatig dat ze eerst vleeswaren kunnen gaan snijden om in de bak te leggen en dan pas gaan beginnen aan charge 1. Misschien gewoon wat meer snijden in de middag dan.... Je kan de snijlijst toch niet in plaza aanpassen toch?

ASM zei gister wel dat dat uurtje tussen 4 en 5 op deli gebruikt moet worden, maar dat is geen doen voor de avondploeg... Er ligt nog zoveel brood dan, dat het onmogelijk is om al dat brood weg te snijden plus de opzet te doen. Daarna uiteraard schoonmaken.
Op de drukke momenten hoort er toch altijd iemand op de afdeling te staan? Dus op zowel deli en brood?

Op je vraag van de snijlijsten aanpassen kan ik je niet helpen, wij gebruiken geen snijlijsten.
  zondag 20 december 2015 @ 10:51:44 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158374895
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We krijgen nu ook de versvract rond een uur of 16.30 en wordt direct gesplitst, deli/kaasvracht staat dus de hele nacht in de koeling om vervolgens de volgende dag gevuld te worden. Daarom klinkt het ook voor ons niet logisch en willen we kijken of het inderdaad gelijk na het splitsen gevuld kan worden.

Maar ik snap dat het heel erg puzzelen is verder, zelfs ASM komt er niet echt uit.
Dan moet je toch juist 's avonds vullen? Daar ligt juist de ruimte. Huur maar een 16-jarige in die in twee uurtjes het spul wegvult, nog een beetje schoonmaakt en iedereen is blij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 december 2015 @ 11:16:00 #285
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_158375203
Inb4: "Ja maar daar hebben we de uren niet voor"
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 20 december 2015 @ 11:22:41 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158375302
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 11:16 schreef Schuimpjes het volgende:
Inb4: "Ja maar daar hebben we de uren niet voor"
Dan zet je ze ergens anders blijkbaar niet goed in.

Mijn cynische geest, of mijn ervaring, veronderstelt in dit soort situaties ook altijd een paar werkneemsters 'met dienstjaren' rondlopen die de planning graag willen baseren op hun eigen wensen, in plaats van op wat er nodig is voor de werkzaamheden. Maar ik kan er uiteraard naast zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158377642
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zet je ze ergens anders blijkbaar niet goed in.

Mijn cynische geest, of mijn ervaring, veronderstelt in dit soort situaties ook altijd een paar werkneemsters 'met dienstjaren' rondlopen die de planning graag willen baseren op hun eigen wensen, in plaats van op wat er nodig is voor de werkzaamheden. Maar ik kan er uiteraard naast zitten.
Hahahaha, nee hoor je zit er niet naast :') Mede daarom ben ik voor roulaties net als bij SM/ASM.
pi_158426959
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zet je ze ergens anders blijkbaar niet goed in.

Mijn cynische geest, of mijn ervaring, veronderstelt in dit soort situaties ook altijd een paar werkneemsters 'met dienstjaren' rondlopen die de planning graag willen baseren op hun eigen wensen, in plaats van op wat er nodig is voor de werkzaamheden. Maar ik kan er uiteraard naast zitten.
Dit. Zo lastig soms.
pi_158428815
maar je kan natuurlijk lastig 2 fulltime verkoop dames moeilijk opeens in de avond laten werken omdat er straks overdag minder te doen is. Dat pikken ze meestal niet.

Niet dat je er dan maar aan toe moet geven, maar bovenstaand maakt het wel wat lastiger om een goede oplossing te vinden toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 00:12:47 ]
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:15:38 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158428929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:12 schreef d4v1d het volgende:
maar je kan natuurlijk lastig 2 fulltime verkoop dames moeilijk opeens in de avond laten werken omdat er straks overdag minder te doen is. Dat pikken ze meestal niet.

Niet dat je er dan maar aan toe moet geven, maar bovenstaand maakt het wel wat lastiger om een goede oplossing te vinden toch?
Dan gaat er eentje achter de kassa zitten en pluk je er daar een weg die wel flexibel wil zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158428973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan gaat er eentje achter de kassa zitten en pluk je er daar een weg die wel flexibel wil zijn.
Ik vind dat je zoiets wel in overleg met de medewerker moet doen ipv iemand te dwingen.
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:18:37 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158429027
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:17 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik vind dat je zoiets wel in overleg met de medewerker moet doen ipv iemand te dwingen.
En dan zeggen ze allemaal nee en krijg je je planning niet rond. Succes.

Ik ben ook niet van de dwang en dat weet je, maar in overleg is meestal vrij veel mogelijk. Alleen is dit een tamelijk specifieke doelgroep met wie je geen richting kan schieten. Als je daar een keer een punt moet maken door zo'n taart achter de kassa te pleuren, dan moet dat maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 december 2015 @ 08:12:48 #293
450314 Banaantjevoordedorst
Want appels zijn uit de mode.
pi_158432892
Ik heb mijn 25 euro cadeaubon van bol.com nog niet hoor. Waneer krijg je die? Of moet je er naar vragen?
  dinsdag 22 december 2015 @ 08:15:17 #294
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_158432905
Ik heb hem gisteren gekregen. Had er zelf niet om gevraagd, kreeg hem toen ik langs het kantoor liep om gedag te zeggen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_158444643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:12 schreef d4v1d het volgende:
maar je kan natuurlijk lastig 2 fulltime verkoop dames moeilijk opeens in de avond laten werken omdat er straks overdag minder te doen is. Dat pikken ze meestal niet.

Niet dat je er dan maar aan toe moet geven, maar bovenstaand maakt het wel wat lastiger om een goede oplossing te vinden toch?
Ben ik met je eens. Maar in overleg is gigantisch veel mogelijk, ze hoeven natuurlijk ook niet opeens 4 keer in de week tot 20:00 te werken. Maar sowieso één avond moet haalbaar zijn. Ze moeten weten dat ze in een supermarkt werken en dat daar de werkzaamheden niet op de mensen voor worden aangepast maar andersom.
pi_158444651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 08:12 schreef Banaantjevoordedorst het volgende:
Ik heb mijn 25 euro cadeaubon van bol.com nog niet hoor. Waneer krijg je die? Of moet je er naar vragen?
Even langs je (A)SM lopen, ze delen ze uit.
pi_158446186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:03 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar in overleg is gigantisch veel mogelijk, ze hoeven natuurlijk ook niet opeens 4 keer in de week tot 20:00 te werken. Maar sowieso één avond moet haalbaar zijn. Ze moeten weten dat ze in een supermarkt werken en dat daar de werkzaamheden niet op de mensen voor worden aangepast maar andersom.
Klopt. Maar als ze menen dat ze al de werkzaamheden naar hun wens kunnen afstemmen -
'een paar werkneemsters 'met dienstjaren' rondlopen die de planning graag willen baseren op hun eigen wensen," - dan pikken ze bovenstaand vast ook niet.

Hebben natuurlijk ook een gezin, en het hangt ook heel erg van het type persoon af.
Sinds kort werkt er hier een ft verkoper met gezin ook één avond, en doet ook nog gewoon de zaterdagochtend.
pi_158446442
Hoe is de kerstdrukte bij jullie tot nu toe?
pi_158446503
Ik heb ook een gezin en ik werk ook vaak in het weekend....

Hier werken fulltimers zelden in de avond, parttimers zijn natuurlijk wel wat goedkoper :') Is wel gebeurd hoor en meestal ging dat wel redelijk. Alleen jankten ze wel vaak dat ze weer zo vroeg moesten beginnen de volgende dag.

Ze verwachten veel van de avondploeg, maar toen ze 's avonds werkten, werkten ze vaak al smiddags al voor omdat ze het anders moeilijk redde. En als de avondploeg wat vergeet krijgen ze een bak shit over zich heen (achter hun rug om).

Team verkoop is op schrift wel 1 team, maar in werkelijkheid zijn we dat allesbehalve. Je hebt team parttime (scholieren) en team lang parttime en fulltime (de volwassenen dus). Erg jammer, maar dat komt vooral door de volwassenen die hier al jaren werken. Constant gezeik en negativiteit. Leiding weet ervan maar doet niks. Waarom dan niet vraag ik me af...
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:48:07 #300
450314 Banaantjevoordedorst
Want appels zijn uit de mode.
pi_158450305
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:06 schreef d4v1d het volgende:
Hoe is de kerstdrukte bij jullie tot nu toe?
Druk. Vandaag viel mee, afgelopen Zaterdag was het ergst, en dan donderdag/vrijdag nog. Kijken hoe dat eruit gaat zien....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')