abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156003802
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?

Vind je het moeilijk om contacten te maken?
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten?

Dan is dit topic voor jou. :)

Aangezien ik zelf mensen tegen het lijf loop die met deze problemen kampen, vind ik het een mooi moment om hiermee een opening te geven.

Vind hier gelijkgestemden, kruip uit je schulp en post hier als jij je aangesproken voelt.

Voel je welkom! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ALTER-EGO op 11-09-2015 18:20:46 (Domme typo. ;)) ]
Freestyle
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:01:44 #2
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156003869
Omg ik heb een reactie geplaatst :@
leef de leven
pi_156003890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:53 schreef -Bushok het volgende:

[..]

Klopt, ik zat in die auto alsof ik mijn examen moest doen. Ik holde te ver vooruit met handelingen verrichten,opletten,snelheid,reactie in het verkeer. Ik vergat helemaal dat er een Rijinstructeur naast mij zat die ook in kon grijpen als het wel mis ging, alles moest perfect van mijzelf. Uitputtend ;( was doodmoe toen ik weer thuis was.

[..]

Dankjewel O+ Toch een punt om aan te werken, vergeet weleens dat het niet erg is om fouten te maken. Ik voel me iig een stukje rustiger nu.
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:56 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel van uitputting. ;)

Niemand is perfect.
Je bent eerlijk, dat is een eigenschap die uitsteekt boven alle andere. :*
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:58 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Het is niet erg om fouten te maken.
Van fouten leer je. ;)

Ben blij dat je je rustiger voelt. :)

Het is weekend!! *O*
Tijd voor rust. :D
Freestyle
pi_156003909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:01 schreef RRuben het volgende:
Omg ik heb een reactie geplaatst :@
Goedzo! :)

En nu? ;)
Freestyle
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:06:27 #5
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_156003993
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:03 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Goedzo! :)

En nu? ;)
geen idee :P
leef de leven
pi_156004069
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:06 schreef RRuben het volgende:

[..]

geen idee :P
Wat sprak je aan in dit topic? :)

Wil je iets over jezelf vertellen Ruben?
Freestyle
pi_156004313
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:20 schreef Juup© het volgende:
"Ook ouderen welkom" _O- 8-)
8-) O+ :D :) :P
Freestyle
pi_156004447
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:22 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

8-) O+ :D :) :P
25+ is ouderen zeker ;(
pi_156004514
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

25+ is ouderen zeker ;(
Voor mij niet hoor. :D

Er posten hier nog veel oudere users. O-)
Freestyle
pi_156004570
Is dit niet een beetje vergelijkbaar met de reeksen "Mensen van... die nieuwe mensen willen ontmoeten"
pi_156004690
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Is dit niet een beetje vergelijkbaar met de reeksen "Mensen van... die nieuwe mensen willen ontmoeten"
Niet helemaal nee.

Dit topic is meer gericht op mensen die moeite hebben met contacten zoeken of onzeker zijn.
Niet direct met het idee om te ontmoeten. maar vooral om hier te zien en voelen dat er meer mensen zijn die deze problemen hebben.
Freestyle
pi_156007229
Meh, topic zit niet gelinked aan het vorige deel. :)

TVP
Do what you love, love what you do!
pi_156007605
Mag ik nog posten of ben ik toch alleen maar aan het zeuren...?
pi_156007726
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:25 schreef Simpel_joch het volgende:
Tuurlijk mag dat :)
pi_156007795
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:30 schreef kree het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat :)
Ik hoop het...
pi_156007917
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:32 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Ik hoop het...
Waarom? Het hele idee van het topic is juist dat je een soort van mag zeuren.

Niet iedereen heeft het elke dag maar even makkelijk. Incl. Mezelf.

Dus ja je ziet het misschien zelf te snel als zeuren. Terwijl de rest dat niet gelijk zo ziet toch?
pi_156007974
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

25+ is ouderen zeker ;(
Euhm dan val ik ook hard af hier. Haha.

Naja ik voel me jonger dan maar ofzo ;)
pi_156008056
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:36 schreef kree het volgende:

[..]

Waarom? Het hele idee van het topic is juist dat je een soort van mag zeuren.

Niet iedereen heeft het elke dag maar even makkelijk. Incl. Mezelf.

Dus ja je ziet het misschien zelf te snel als zeuren. Terwijl de rest dat niet gelijk zo ziet toch?
Ik heb het ook niet altijd makkelijk nee, maar zoals vanmiddag, toen had ik gepost hoe ik me voelde, en toen leek het of sommigen vonden dat ik zeurde
pi_156008171
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:41 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet altijd makkelijk nee, maar zoals vanmiddag, toen had ik gepost hoe ik me voelde, en toen leek het of sommigen vonden dat ik zeurde
Ach. Er zijn altijd mensen die het anders zien allemaal. Dat komt ook wel omdat iedereen kan reageren natuurlijk.

Mensen hebben nog wel eens de neiging om een paar simpele dingen te zeggen die dan in hun ogen zouden moeten helpen. Goed bedoelt ook nog vaak.

Maar het werkt voor iedereen anders.
Het beste is, lees het, neem het in overweging en stoor je er vooral niet aan als het niet helemaal van toepassing is op jezelf. ;)
pi_156008383
Owh en je mag me best ff DM-en of whatsappen wmb als je t niet zo allemaal hier wil neerzetten. ;)
pi_156009802
Buiten het werk om heb ik geen vrienden. Ik heb me de laatste 10 jaar (misschien zelfs wat langer) zowat volledig teruggetrokken uit het sociale gebeuren. Niet uitgaan, drukke ruimtes met veel mensen vermijden. Ik denk dat ik er op een gegeven moment echt klaar mee was met moeite doen om 'leuk' te worden gevonden. Nu, inmiddels 28 jaar, probeer ik 'de draad' op te pakken. Ik ga af en toe naar een psycholoog. Als ik de tijd kon terug draaien had ik alles compleet anders aan gepakt, had ik toen al geweten hoe ik me nu zou gaan voelen. Maar ja dat is achteraf. Ik heb nu bepaalde dingen(tjes) die ik wil ondernemen maar het komt er nog niet van (nog niet aan toe). Maar het gaat in kleine stapjes vooruit.
pi_156010125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:51 schreef kree het volgende:
Owh en je mag me best ff DM-en of whatsappen wmb als je t niet zo allemaal hier wil neerzetten. ;)
Had je het tegen mij?
pi_156010233
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:25 schreef Simpel_joch het volgende:
Dit topic was speciaal voor jou, weet je nog? ;)
Freestyle
pi_156010324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:30 schreef Kevin.L het volgende:
Buiten het werk om heb ik geen vrienden. Ik heb me de laatste 10 jaar (misschien zelfs wat langer) zowat volledig teruggetrokken uit het sociale gebeuren. Niet uitgaan, drukke ruimtes met veel mensen vermijden. Ik denk dat ik er op een gegeven moment echt klaar mee was met moeite doen om 'leuk' te worden gevonden. Nu, inmiddels 28 jaar, probeer ik 'de draad' op te pakken. Ik ga af en toe naar een psycholoog. Als ik de tijd kon terug draaien had ik alles compleet anders aan gepakt, had ik toen al geweten hoe ik me nu zou gaan voelen. Maar ja dat is achteraf. Ik heb nu bepaalde dingen(tjes) die ik wil ondernemen maar het komt er nog niet van (nog niet aan toe). Maar het gaat in kleine stapjes vooruit.
Herkenbaar verhaal Kevin.

Dat je je hier komt melden is ook een stapje vooruit. :)
Voel je welkom.
Freestyle
pi_156010397
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:38 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Had je het tegen mij?
:Y

Niet zo onzeker zijn en je niet door 1 reactie die in jouw ogen negatief lijkt laten ontmoedigen. :*
Freestyle
pi_156010417
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:41 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dit topic was speciaal voor jou, weet je nog? ;)
Nee, dit topic was voor iedereen, ik was maar gewoon nog iemand met issues. En dat wil nog niet zeggen dat ik gewoon maar mag zeggen hoe ik me voel of zo
pi_156010646
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Nee, dit topic was voor iedereen, ik was maar gewoon nog iemand met issues. En dat wil nog niet zeggen dat ik gewoon maar mag zeggen hoe ik me voel of zo
Ik was het nooit begonnen zonder jou. :)
Daarnaast is het bedoeld voor een ieder die zich zo voelt.

Je kunt hier gerust vertellen hoe je je voelt Davy, niemand die je er op aan gaat vallen.
En grote kans dat je hier lotgenoten tegen het lijf loopt.
Gedeelde smart is halve smart. ;)
Freestyle
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:52:42 #29
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_156010721
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?
Ja! Ja!

Bedankt voor het topic.
pi_156010734
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:23 schreef -Bushok het volgende:
Hoi iedereen, even m'n hart luchten. Vandaag rijles gehad wat relatief goed ging (2e x) na afloop gemengde gevoelens, paniekaanvallen dat het mij niet gaat lukken ;( Zo stom eigenlijk want ik begin net en ik leg de drempel zo hoog. Ben het gewend op die manier omdat ik vroeger zo vaak te horen kreeg dat ik het nooit goed genoeg deed dus is het voor mij de normaalste zaak van de wereld om er zoveel druk op te leggen qua presteren. Herkenbaar voor iemand hier? Of gaat dit richting offtopic? Zo Ja, excuses :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:53 schreef -Bushok het volgende:

[..]

Klopt, ik zat in die auto alsof ik mijn examen moest doen. Ik holde te ver vooruit met handelingen verrichten,opletten,snelheid,reactie in het verkeer. Ik vergat helemaal dat er een Rijinstructeur naast mij zat die ook in kon grijpen als het wel mis ging, alles moest perfect van mijzelf. Uitputtend ;( was doodmoe toen ik weer thuis was.

[..]

Dankjewel O+ Toch een punt om aan te werken, vergeet weleens dat het niet erg is om fouten te maken. Ik voel me iig een stukje rustiger nu.
Alles is eigenlijk al gezegd, maar het komt me deels wel bekend voor ja. Met sommige dingen merk ik dat ik ook wat perfectionistische trekjes heb, maar als je dan gaat relativeren, vraag je je af waarom eigenlijk.. Er zijn oneindig veel manieren om iets 'verkeerd' te doen, en slechts 1 manier om het 100% perfect te doen. Oftewel, perfectie bestaat gewoon niet, het is iets wat tussen je oren zit. En dingen die fout gaan blijven je altijd meer bij.. om te voorkomen dat het je weer overkomt, prent je zoiets extra goed in je geheugen. Dus het loont in principe om op z'n tijd fouten te maken!

In principe kun je het hele leven gewoon zien als leren lopen. Je valt geheid meerdere keren op je bek, maar gaandeweg word je er steeds beter in, naar mate je het vaker doet. En na een hele tijd doe je het gewoon op de automatische piloot, sta je er niet eens meer bij stil, zoals autorijden bijvoorbeeld. Jij begint er pas net mee, en ik heb al ruim 10 jaar mijn rijbewijs. Geloof me, als je eenmaal dat roze pasje hebt, ga je echt wel heel anders rijden dan wat je nu wordt aangeleerd ;)

Punt is alleen, dat je als kind wat flexibeler bent, en dat het nooit al te veel zeer doet als je valt.. Mentale problemen / dingen die tussen je oren zitten, zijn een wat grotere en diepere val, die vaak heel wat meer pijn opleveren, en ook veel meer energie en doorzettingsvermogen kosten om weer uit op te staan.

Begin gewoon met de meest simpele en kleine dingen.. hoe vaker je iets doet, hoe makkelijker het je af gaat.. Het is iets wat niet 1 2 3 verholpen of afgeleerd is, maar alle kleine beetjes helpen.

Als je je rijbewijs hebt, mag je wel keertje mijn chauffeur spelen :+
pi_156010743
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik was het nooit begonnen zonder jou. :)
Daarnaast is het bedoeld voor een ieder die zich zo voelt.

Je kunt hier gerust vertellen hoe je je voelt Davy, niemand die je er op aan gaat vallen.
En grote kans dat je hier lotgenoten tegen het lijf loopt.
Gedeelde smart is halve smart. ;)
:)
pi_156010777
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:52 schreef Nairua het volgende:

[..]

Ja! Ja!

Bedankt voor het topic.
You're welcome. :)

Je ondertitel, die heeft daar zeker mee te maken?
Freestyle
pi_156010835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

[..]

Alles is eigenlijk al gezegd, maar het komt me deels wel bekend voor ja. Met sommige dingen merk ik dat ik ook wat perfectionistische trekjes heb, maar als je dan gaat relativeren, vraag je je af waarom eigenlijk.. Er zijn oneindig veel manieren om iets 'verkeerd' te doen, en slechts 1 manier om het 100% perfect te doen. Oftewel, perfectie bestaat gewoon niet, het is iets wat tussen je oren zit. En dingen die fout gaan blijven je altijd meer bij.. om te voorkomen dat het je weer overkomt, prent je zoiets extra goed in je geheugen. Dus het loont in principe om op z'n tijd fouten te maken!

In principe kun je het hele leven gewoon zien als leren lopen. Je valt geheid meerdere keren op je bek, maar gaandeweg word je er steeds beter in, naar mate je het vaker doet. En na een hele tijd doe je het gewoon op de automatische piloot, sta je er niet eens meer bij stil, zoals autorijden bijvoorbeeld. Jij begint er pas net mee, en ik heb al ruim 10 jaar mijn rijbewijs. Geloof me, als je eenmaal dat roze pasje hebt, ga je echt wel heel anders rijden dan wat je nu wordt aangeleerd ;)

Punt is alleen, dat je als kind wat flexibeler bent, en dat het nooit al te veel zeer doet als je valt.. Mentale problemen / dingen die tussen je oren zitten, zijn een wat grotere en diepere val, die vaak heel wat meer pijn opleveren, en ook veel meer energie en doorzettingsvermogen kosten om weer uit op te staan.

Begin gewoon met de meest simpele en kleine dingen.. hoe vaker je iets doet, hoe makkelijker het je af gaat.. Het is iets wat niet 1 2 3 verholpen of afgeleerd is, maar alle kleine beetjes helpen.

Als je je rijbewijs hebt, mag je wel keertje mijn chauffeur spelen :+
Wat ben jij een fijne toevoeging aan dit topic. :)
Freestyle
pi_156010863
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

:)
Ook jij doet er toe, niet vergeten. O+
Freestyle
pi_156011079
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:56 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ook jij doet er toe, niet vergeten. O+
Als jij het zegt...
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:02:02 #36
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_156011119
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Je ondertitel, die heeft daar zeker mee te maken?
Denk het. Ben niet zo goed in chit-chat en als het niet over iets zinnigs gaat dan haak ik al af. Of de gesprekken duren te lang, etc. Op fora is het anders. Je reageert als je wil, en anders niet.

Maar idd, sociaal netwerk = 0.
pi_156011146
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:01 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Als jij het zegt...
Ik typ het nu, maar als ik je zou zien zou ik het zeggen. ;)

Leuk ikoon heb je. O+
Freestyle
pi_156011181
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:02 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik typ het nu, maar als ik je zou zien zou ik het zeggen. ;)

Leuk ikoon heb je. O+
Dankje
pi_156011227
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:02 schreef Nairua het volgende:

[..]

Denk het. Ben niet zo goed in chit-chat en als het niet over iets zinnigs gaat dan haak ik al af. Of de gesprekken duren te lang, etc. Op fora is het anders. Je reageert als je wil, en anders niet.

Maar idd, sociaal netwerk = 0.
Hier is het geheel vrijblijvend. :)
Je kunt hier je hart luchten als het even te veel is.
Niks moet, het mag. :)
Freestyle
pi_156011252
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:03 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Dankje
Heb je zelf huisdieren? :)
Freestyle
pi_156011333
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:38 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Had je het tegen mij?
Ja :)
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:08:05 #42
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_156011388
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Hier is het geheel vrijblijvend. :)
Je kunt hier je hart luchten als het even te veel is.
Niks moet, het mag. :)
Dank u dame. :)
pi_156011492
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:05 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Heb je zelf huisdieren? :)
Ja
pi_156011554
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:07 schreef kree het volgende:

[..]

Ja :)
:@ dat is lief van je
pi_156011655
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:10 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Ja
Wat dan?
Kat, hond, konijn, vogel, vis of...
Vertel. :D
Freestyle
pi_156011657
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:30 schreef Kevin.L het volgende:
Mijn verhaal dit. Ben een paar jaartjes ouder. Maar herken dit helemaal ook.
pi_156011734
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:13 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Wat dan?
Kat, hond, konijn, vogel, vis of...
Vertel. :D
Een hond
pi_156011756
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:11 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

:@ dat is lief van je
Het mag dus heej. Ik ga hier m'n nr niet zetten.
Maar via dm mag je die best krijgen hoor.

Vraag maar. Of sowieso als je denkt dat t kan helpen.
Ik beloof helemaal geen wonderen enzo. Maar als ik iets heb geleerd de laatste jaren dan is het wel dat het slimmer is om over problemen voor jezelf te praten als t maar verzwijgen.
pi_156011984
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:55 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Wat ben jij een fijne toevoeging aan dit topic. :)
Hier moet ik even een screenshotje van maken :D Ben jij trouwens als kind in een kerncentrale gevallen? Je straalt namelijk van de positiviteit! O+

Maar wat ik zei geldt in principe voor bijna iedereen hier wel denk ik.. we zijn allemaal ergens mentaal 'gevallen' en worstelen met opstaan en verder gaan.. Elk stapje is er 1.. en over een paar jaar kijk je terug, en denk je.. 'damn dat ik daar zoveel moeite mee had, het stelt eigenlijk helemaal niks voor..'.
pi_156012229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:15 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Een hond
Net zo'n hond als in je ikoon?
Of is dat je eigen hond? :D
Freestyle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: