abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156092621
Beetje geduld kan ook geen kwaad (maak er 5 nachten van).
Aldus.
pi_156092658
Maar alsnog ammoniak?

En geduld, moet ik even opzoeken in de Vandale.. ;)

Iemand een tip waar ik een ISP stubby kan kopen die géén 129 EUR kost?

http://www.bikester.nl/fi(...)elpennen/308415.html

Deze is goedkoper.
http://www.wielersport-expert.nl/ritchey-stubby-wcs/69554

Nu nog de goede maat vinden..

Een ISP stubby is wat anders dan een Mast topper ofnie?

http://hollandbikeshop.co(...)-50-x-38-35mm-zwart/
pi_156092921
Kaasmans _O_ Het is gelukt! Ik heb nu een mooi setje fullcarbon Roval wielen met Grifo's :9

@Flipmoehoe, balen man! Ik kan met nat weer altijd nog wel redelijk door een bocht, maar doe altijd erg voorzichtig.

Ik vind qua winterbanden de Conti GP en vooral de Specialized Espoir super.
pi_156093005
Pics!
pi_156093141
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Oksel het volgende:
Pics!
Morgen ff met daglicht ok?
pi_156093267
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:12 schreef Oksel het volgende:
Maar alsnog ammoniak?

En geduld, moet ik even opzoeken in de Vandale.. ;)

Iemand een tip waar ik een ISP stubby kan kopen die géén 129 EUR kost?

http://www.bikester.nl/fi(...)elpennen/308415.html

Deze is goedkoper.
http://www.wielersport-expert.nl/ritchey-stubby-wcs/69554

Nu nog de goede maat vinden..

Een ISP stubby is wat anders dan een Mast topper ofnie?

http://hollandbikeshop.co(...)-50-x-38-35mm-zwart/
Hoe lang geleden issie er voor het laatst uitgeweest? Misschien toch eerst zeepwater of wd40?Ik had het laats ook maar dat was aluminium en staal. Vier dagen op z'n kop met wd40 lostte het op.
Aldus.
pi_156094407
Wat zijn grifo's?
pi_156094761
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:53 schreef ratatat het volgende:
Wat zijn grifo's?
Cyclocross banden. Zo een beetje de Vittoria Open Corsa van het crossen.

@Oksel; das dus ook het voordeel van schijfremmen op de crosser he. Je kan een lekker brede velg gebruiken, zo bollen de banden veel mooier en zwikken ze minder.

Die schijfremwielen zijn wel relatief zwaar. Ik heb nu die carbon Roval velgen gespaakt in XT-naven met DT Revolution spaken, wat niet de zwaarste spaken zijn.

Setje weegt zo'n 1800 gram. Die naven zijn niet de lichtste, maar wel goed en goedkoop. En de roterende massa is wel vrij licht, en dat merk je natuurlijk het meeste. Ook qua stijfheid. En het scheelt alsnog 600 gram met m'n oude wielset :P
pi_156099223
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:19 schreef Tommeke het volgende:
Kaasmans _O_ Het is gelukt! Ik heb nu een mooi setje fullcarbon Roval wielen met Grifo's :9

@Flipmoehoe, balen man! Ik kan met nat weer altijd nog wel redelijk door een bocht, maar doe altijd erg voorzichtig.

Ik vind qua winterbanden de Conti GP en vooral de Specialized Espoir super.
blijkbaar had ik ook wat voorzichtiger moeten zijn.. zelfvertrouwen met een nat wegdek is nu 0%
zag dat je zelf nog een tijdrit had gereden, ging goed of niet?

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Vallen :r zelf overigens zonder erg (alleen deuk in het zelfvertrouwen)?

Met 25 door een bocht knallen met dit soort weer zou ik zelf overigens nooit doen. Eerder 20. Een racer trekt je met 2 pedaalslagen zo weer op gang dus zie het nut er eigenlijk ook niet van in. Ik wil juist in de winter gaan trainen op de racer.

Wat zijn overigens de beste buitenbanden voor in de winter? Boeit me niet echt hoe zwaar ze zijn als ik maar niet lek rijdt.
het regende niet, en ging niet door een plas ofzo. asfalt glimde nog wel wat.
zal tussen de 20 en 25 km/h zijn geweest, niet op mijn teller gekeken. zelfvertrouwen met nat een nat wegdek is nu wel helemaal weg. 2x nat wegdek = 2x onderuit... Zelf een paar schaafplekken op mijn onderarm en bovenbeen, nagel wat gevoelig. fiets wat schaafplekken op de shifters en derrie.

De banden hebben echt 0 profiel die ik heb, zou dus kijken wat voor bandjes je erop legt. Misschien zelf ook maar wat anders erop gooien, of alleen maar op de MTB stappen met dit weer.. racer komt wel met droge dagen :)
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:21:19 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156099247
Profiel is echt totaal niet van belang, je rubbersoort des te meer.
Geen idee waardoor het komt dat je valt. Ik zou andere banden proberen als ik jou was.
Ik neem aan dat ze niet versleten zijn? Als dat wel zo is>vervangen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_156099283
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:08 schreef Oksel het volgende:
Lees op verschillende plekken dat ammoniak alu-oxide oplost. Dus ga 'm nog een nachtje in de ammoniak knallen. Lukt dat niet, kan ik toch gewoon deze erop zetten?

[ afbeelding ]
#outofthebox: cola?
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:29:30 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_156099345
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

#outofthebox: cola?
Wel een flink lage pH, dus kan als geschikt zuur werken. Ammoniak is dan weer basisch, dus ik weet niet of de pH echt uitmaakt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_156099362
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wel een flink lage pH, dus kan als geschikt zuur werken. Ammoniak is dan weer basisch, dus ik weet niet of de pH echt uitmaakt.
Als ik Youtube mag geloven werkt cola perfect bij ijzerroest, geen idee in hoeverre alu-oxide daarvan verschilt.

Bij een gore zwanenhals in een wc werkt het wel kan ik uit eigen ervaring zeggen.
pi_156099388
@Flipmoehoe; Kan ik me voorstellen. Is denk ik ook wel normaal na een val... Komt vanzelf wel weer terug hoor, je zelfvertrouwen ;)

Ja, tijdritje van de plaatselijke schaatsvereniging. Ik wilde voor het NCK over 2 weken nog ff een keer in vol wedstrijd ornaat rijden om te checken of alles het deed. Alles deed het, maar m'n benen niet. Was direct vanuit m'n werk er heen gegaan, zonder warming up. Dus ben ook niet voluit gegaan, dat lukte ook niet :P
pi_156099391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:21 schreef kanovinnie het volgende:
Profiel is echt totaal niet van belang, je rubbersoort des te meer.
Geen idee waardoor het komt dat je valt. Ik zou andere banden proberen als ik jou was.
Ik neem aan dat ze niet versleten zijn? Als dat wel zo is>vervangen.
banden zijn nu 1700km mee gereden, zie er nog niks geks aan wat lijkt op slijtage.
pi_156099424
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Tommeke het volgende:
@Flipmoehoe; Kan ik me voorstellen. Is denk ik ook wel normaal na een val... Komt vanzelf wel weer terug hoor, je zelfvertrouwen ;)

Ja, tijdritje van de plaatselijke schaatsvereniging. Ik wilde voor het NCK over 2 weken nog ff een keer in vol wedstrijd ornaat rijden om te checken of alles het deed. Alles deed het, maar m'n benen niet. Was direct vanuit m'n werk er heen gegaan, zonder warming up. Dus ben ook niet voluit gegaan, dat lukte ook niet :P
de vorige valpartij was me duidelijk waarom ik onderuit ging.. ging veel te hard 3/4de een rotonde over.. achterwiel gleed weg en ik ging erachter aan.. daar heeft mijn vertrouwen geen deuk opgelopen.
Maar nu "zomaar ineens" onderuit gaan terwijl ik het helemaal niet aan zag komen is wel ff raar..
Zal er wel weer overheen komen :P Gelukkig stopte de tegemoetkomende auto ook op tijd ;)

Goed dat je fiets het deed.. direct uit het werk, zonder fatsoenlijk eten van te voren werkt vaak niet echt mee nee ;)
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:38:53 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156099434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:33 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

banden zijn nu 1700km mee gereden, zie er nog niks geks aan wat lijkt op slijtage.
Ik rij op 25 mm senso's. http://www.wielerkoopjes.nl/vredestein-fortezza-senso-25mm
Nog nooit mee gegleden. Hint hint

Toen ik m'n achterband lek reed door een gat in een afdaling en ik bijna op m'n smoel ging met 40 of 45 km/uur tijdens de klimclassic liep het ook dun door de broek. Toen reed ik als een natte krant de rest van de afdaling af.
2 heuvels verder denderde ik weer als vanouds naar beneden :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:39:35 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156099444
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

de vorige valpartij was me duidelijk waarom ik onderuit ging.. ging veel te hard 3/4de een rotonde over.. achterwiel gleed weg en ik ging erachter aan.. daar heeft mijn vertrouwen geen deuk opgelopen.
Maar nu "zomaar ineens" onderuit gaan terwijl ik het helemaal niet aan zag komen is wel ff raar..
Zal er wel weer overheen komen :P Gelukkig stopte de tegemoetkomende auto ook op tijd ;)

Goed dat je fiets het deed.. direct uit het werk, zonder fatsoenlijk eten van te voren werkt vaak niet echt mee nee ;)
Geen zand, steentjes, takjes of blaadjes te bekennen?
pi_156099500
Komt vanzelf wel weer hoor! Ik ben vorig jaar keihard onderuit gegaan door olie op de weg. Tot 2 keer toe, duurde ff maar na een tijdje dacht ik er niet meer aan.

Ik had gisteren nog wat boontjes en aardappeltjes opgewarmd. En een blikje cola naar binnen geklokt. Mocht nochtans niet baten :P
pi_156099571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik rij op 25 mm senso's. http://www.wielerkoopjes.nl/vredestein-fortezza-senso-25mm
Nog nooit mee gegleden. Hint hint

Toen ik m'n achterband lek reed door een gat in een afdaling en ik bijna op m'n smoel ging met 40 of 45 km/uur tijdens de klimclassic liep het ook dun door de broek. Toen reed ik als een natte krant de rest van de afdaling af.
2 heuvels verder denderde ik weer als vanouds naar beneden :P
tnx voor de link, zat ook al aan 25mm te denken voor de volgende banden.. iets meer comfort toch?
en nope, asfalt was vrij van troep...

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Komt vanzelf wel weer hoor! Ik ben vorig jaar keihard onderuit gegaan door olie op de weg. Tot 2 keer toe, duurde ff maar na een tijdje dacht ik er niet meer aan.

Ik had gisteren nog wat boontjes en aardappeltjes opgewarmd. En een blikje cola naar binnen geklokt. Mocht nochtans niet baten :P
Ben met de motor op Assen ook al eens onderuit gegaan, ook door nat asfalt. Heeft ook erg lang geduurd voordat ik daar vanaf was. Zal nu ook wel weer wat tijd nodig hebben.
Rare is dat ik met de "wintertraining" op de baan gewoon volle bak kan gaan op de mtb. Zal dan wel met het profiel van de mtb te maken hebben of type asfalt.

Denk dat ik toch maar is naar andere bandjes ga kijken, met zo'n blauwe wang vind ik ook wel tof :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:51:24 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156099590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:49 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

tnx voor de link, zat ook al aan 25mm te denken voor de volgende banden.. iets meer comfort toch?
en nope, asfalt was vrij van troep...
Dat comfort/preformance zit vooral tussen je oren heb ik het idee. Zeker bij sukkels als jij en ik die gewoon een beetje toeren.
quote:
[..]

Ben met de motor op Assen ook al eens onderuit gegaan, ook door nat asfalt. Heeft ook erg lang geduurd voordat ik daar vanaf was. Zal nu ook wel weer wat tijd nodig hebben.
Rare is dat ik met de "wintertraining" op de baan gewoon volle bak kan gaan op de mtb. Zal dan wel met het profiel van de mtb te maken hebben of type asfalt.

Denk dat ik toch maar is naar andere bandjes ga kijken, met zo'n blauwe wang vind ik ook wel tof :P
Of dat is omdat je zonder angst op je mtb zit en bibbert op je racefiets :+
pi_156099657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat comfort/preformance zit vooral tussen je oren heb ik het idee. Zeker bij sukkels als jij en ik die gewoon een beetje toeren.

[..]

Of dat is omdat je zonder angst op je mtb zit en bibbert op je racefiets :+
voel me nu helemaal een sukkel na 2x vallen :P 25mm band rijd je met minder druk toch? 6,5 vs 8?
op de racefiets heb (had) ik geen angst 8-) , laatst nog met 65 km/h de Posbank af, geweldig *D
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:56:57 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_156099681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

voel me nu helemaal een sukkel na 2x vallen :P 25mm band rijd je met minder druk toch? 6,5 vs 8?
op de racefiets heb (had) ik geen angst 8-) , laatst nog met 65 km/h de Posbank af, geweldig *D
8 bar is ook wat veel. Ik doe in m'n 23 en 25 iets van 6.5-7 voor en 7 achter.
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:10:00 #199
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_156099942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

90+ de Ring af, werklijk skitterond.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_156100091
Welke banden heb je nu dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')