Ik heb een topic vol staan met "googles", ga daar graag de discussie met je aan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:
ja eigenlijk wel.
maar als je het toch wilt zien, google people of the book en ga even lezen.
soms gaat het niet om discussie, maar om jezelf beter informeren.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik heb een topic vol staan met "googles", ga daar graag de discussie met je aan.
Klopt, maar of dat op mij van toepassing is vraag ik me af. Ik heb het over letterlijke inhoudquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:
soms gaat het niet om discussie, maar om jezelf beter informeren.
quote:Misschien is het wel eens interessant om de dingen die Wilders zegt eens in perspectief te zetten ten opzichte van wat Mohammed zegt in de koran. Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.
Wat zegt Wilders, en waarom is het fout of slecht wanneer hij het zegt?
Laten we eens de visie van Wilders naast de visie van Mohammed leggen.
Misschien kunnen we dan dingen beter in perspectief zien, daar waar de twee visies botsen.
Waar vind jij dat Wilders iets zegt, dat jij verwerpelijk vindt?
-1 voor Mohammed. Want hiervan kun je Wilders niet oprecht betichten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:16 schreef Woestijnvos het volgende:
Mohammed natuurlijk. Die kon met zijn poten niet van de kindertjes afblijven
Wil je dat even laten, dat zeg ik niet, noch suggereer ik het.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je suggereert dat, als Mohammed erger is dan Wilders, dat we Wilders dan niet mogen aanvallen op zijn denkbeelden. Dat is onzin.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wil je dat even laten, dat zeg ik niet, noch suggereer ik het.
Suggestie > je mag niet over Wilders praten als je iets verdedigt dat slechter is. Dat is bullshit.quote:Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.
Ik wil de hypocrisie er mee aantonen. Als men vindt dat Wilders iets niet mag zeggen omdat het zou discrimineren, dan is het goed om daar discriminatie vanuit de koran tegenover te leggen en te vragen of dat wel mag en waarom?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Suggestie > je mag niet over Wilders praten als je iets verdedigt dat slechter is. Dat is bullshit.
Even om het voor mij duidelijk te krijgen..quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik wil de hypocrisie er mee aantonen. Als men vindt dat Wilders iets niet mag zeggen omdat het zou discrimineren, dan is het goed om daar discriminatie vanuit de koran tegenover te leggen en te vragen of dat wel mag en waarom?
Precies, dat. Een enorm groot deel van Wilders' criticasters bestaat uit Fnoxiploqr's, waarvan een aanzienlijk deel ook commentaar heeft op de islam.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Even om het voor mij duidelijk te krijgen..
-Wilders doet discriminerende uitspraken over moslims
-Fnoxiploqr's nemen het op voor moslims en zeggen daar iets van
-Jouw reactie daarop is om over discriminatie in de Koran te beginnen om hypocrisie aan te wijzen
Maar wie is er dan hypocriet? De Fnoxiploqr's? Of de moslims (die feitelijk niet reageren op Wilders, dat doen de Fnoxiploqr's)?
Wanneer je discriminatie bevecht, dan moet je dat doen vanuit discriminatoir perspectief, en jezelf er dus ook niet aan schuldig maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef GrumpyFish het volgende:
Even om het voor mij duidelijk te krijgen..
-Wilders doet discriminerende uitspraken over moslims
-Fnoxiploqr's nemen het op voor moslims en zeggen daar iets van
-Jouw reactie daarop is om over discriminatie in de Koran te beginnen om hypocrisie aan te wijzen
Maar wie is er dan hypocriet? De Fnoxiploqr's? Of de moslims (die feitelijk niet reageren op Wilders, dat doen de Fnoxiploqr's)?
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Dat klinkt natuurlijk hartstikke leuk, maar heeft als implicatie dat niemand meer iemand anders ergens op kan aanspreken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Wanneer je discriminatie bevecht, dan moet je dat doen vanuit discriminatoir perspectief, en jezelf er dus ook niet aan schuldig maken.
Je moet niet zeggen "Hij mag niet discrimineren maar ik mag het wel"
Fnoxiploqr's zijn moslims die niet 100% letterlijk de Koran volgen (alle moslims dus eigenlijk). Zijn daarvan veel die commentaar hebben op de islam?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies, dat. Een enorm groot deel van Wilders' criticasters bestaat uit Fnoxiploqr's, waarvan een aanzienlijk deel ook commentaar heeft op de islam.
Je gaat nu een groep verzinnen om een punt te maken? Die groep is dan geen Moslim in ieder geval het zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:04 schreef GrumpyFish het volgende:
Fnoxiploqr's zijn moslims die niet 100% letterlijk de Koran volgen (alle moslims dus eigenlijk). Zijn daarvan veel die commentaar hebben op de islam?
En daarmee geeft men dus direct aan dat men de Koran niet letterlijk neemt. Als Moslim zeg je dus dat je dat wel doet. Want zonder Koran kun je geen Moslim zijn, maar welquote:
Snap je het nu?quote:
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan. Dus bestaan volgens jouw rigide, rechtlijnige, nauwe definitie Moslims feitelijk niet. Omdat dan de groep 1+ miljard Moslims dan dus geen Moslims meer zijn, moeten we daar een ander label aan hangen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:10 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je gaat nu een groep verzinnen om een punt te maken? Die groep is dan geen Moslim in ieder geval het zijn
[..]
En daarmee geeft men dus direct aan dat men de Koran niet letterlijk neemt. Als Moslim zeg je dus dat je dat wel doet. Want zonder Koran kun je geen Moslim zijn, maar wel
[..]
Snap je het nu?
O jawel hoor. Er zijn er zat!!!quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:15 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan.
Nee, ik snap niet dat jequote:
kunt zeggen zonder blikken of blozen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:15 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan. Dus bestaan volgens jouw rigide, rechtlijnige, nauwe definitie Moslims feitelijk niet.
Nee hoor, die zijn er niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O jawel hoor. Er zijn er zat!!!
En volgens de koran moet dat ook omdat je als Moslim de Koran moet erkennen als absolute autoriteit en als volmaakt boek!!!
Die geloven dus allemaal exact hetzelfde? Waarom zijn er dan verschillende benamingen voor?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Doe niet zo raar joh.
Salafisten, Wahabisten, etc
Ze hebben allen dezelfde bron de Koran die men letterlijk moet naleven, op niet letterlijk naleven staan fikse straffenquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:42 schreef GrumpyFish het volgende:
Die geloven dus allemaal exact hetzelfde? Waarom zijn er dan verschillende benamingen voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |