Oei, heb deze een weekquote:Op woensdag 9 september 2015 14:58 schreef bd-casemod het volgende:
Ik heb 2x een nilkin gehad van 1,2M micro usb.
Waren beide na 2 maand defect, heb het geld ook terug gekregen van banggood.
Ik volg deze even want ik zoek een goeie vervanger (~ 2A cables)
edit, heb de Blitzwolf 5ports lader, ben er uiterst tevereden over!
Qua laders...zijn wel wat Chinese varianten te vinden (Blitzwolf bijvoorbeeld) die gewoon prima zijn. De 1 dollar opladers moet je niet kopen inderdaad, dat is gewoon bagger.quote:Op maandag 14 september 2015 10:44 schreef BadderHaring het volgende:
Chinese laders leveren vrijwel nooit de capaciteit die geadverteerd wordt. En USB-kabels zijn vaak van matige kwaliteit waardoor de stroomdoorvoer beperkt is of de dataverbinding niet stabiel. Daar moet je echt een beetje geluk mee hebben.
En qua laders, nou ja, soms tref je het. En soms ook niet. Bij mij is er al 1x rook uitgekomen en een tweede is gesmolten in het stopcontact. Laders, beter gewoon in Europa kopen.
Wat zoek je? MicroUSB?quote:Op woensdag 16 september 2015 07:46 schreef µ het volgende:
Heeft iemand een link naar de goede nilkinkabels? Als je op banggood nilkin zoekt zijn het er nogal veel.
Yes om telefoon op te laden; microusb inderdaadquote:Op woensdag 16 september 2015 07:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat zoek je? MicroUSB?
En gebruik sowieso FOKNLBG voor nog 5% korting
In principe is dit de standaard kabel die gekocht wordtquote:Op woensdag 16 september 2015 13:44 schreef µ het volgende:
[..]
Yes om telefoon op te laden; microusb inderdaad.
Als iemand een goede link heeft zal ik die code gebruiken.
Deze al geprobeerd? Van de week maar even 5 besteld: http://www.banggood.com/P(...)lphone-p-983379.htmlquote:Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
In principe is dit de standaard kabel die gekocht wordt![]()
http://www.banggood.com/N(...)-Cable-p-943242.html
Ik heb die van Xiaomi geprobeerd, vond het maar niks. Qua snelheid van Xiaomi viel het al wat tegen, en ook dat dingetje vond ik maar irritant om erin te stoppen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:02 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Deze al geprobeerd? Van de week maar even 5 besteld: http://www.banggood.com/P(...)lphone-p-983379.html
Hoop dat het wat is..
2 besteldquote:Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
In principe is dit de standaard kabel die gekocht wordt![]()
http://www.banggood.com/N(...)-Cable-p-943242.html
Ik wil naar 2.4A voor fastcharge op mijn telefoon, vandaar dat ik deze + de BlitzWolf adapter heb gekocht.. Ik hoop dat het goed werkt.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb die van Xiaomi geprobeerd, vond het maar niks. Qua snelheid van Xiaomi viel het al wat tegen, en ook dat dingetje vond ik maar irritant om erin te stoppen.
Xiaomi,quote:Op woensdag 16 september 2015 15:37 schreef µ het volgende:
Enigszins gerelateerd; iemand een aanrader voor powerpacks?
Beste bang for buck = Xiaomi. I checked. En dan bedoel ik niet dat ik dat artikel gelezen heb, hé :pquote:Op woensdag 16 september 2015 15:37 schreef µ het volgende:
Enigszins gerelateerd; iemand een aanrader voor powerpacks?
'n Anker heb ik ook gereviewed 'n tijdje geleden en valt helemaal in de lijn met de prestaties van Xiaomi, zelfs nog iets beter...quote:Op woensdag 16 september 2015 20:58 schreef swampcat het volgende:
+1 Xiaomi powerpacks. Ik blijf bij de 5000mAh. lekker plat en formaatje telefoon....
Beetje haast dan bij Amazon bij de oosterburen de Anker 2d gen. met PowerIQ...wat duurder maar een prima alternatief
Let wel op de conversie factor..alles doorrekenen naar 5V en energieverlies door warmte/electronica meenemen.
Een 10.000 mAh x 3,7V = 7400 mAh x 5V
Verlies bij conversie naar 5V
Slechte powerbank 40-60% verlies....2960-4440 mAh.
De Anker en Xiaomi zijn erg efficient meer dan 90% wordt in echt sap voor je mobiel omgezet. (is door verschillende personen gemeten). Dus daar haal je uit een 10.000 mAh powerbank dus minstens 6660 MAh (5V) uit.
Ooh nog een stiekeme tip voor een prima powerplug: KOPPLA 3-port USB plug bij de Zweedse houthandelaar....
Update: kabel is vandaag stuk gegaan, wil helemaal niet meer ladenquote:
Mijn nilkins zijn idd ook niet duurzaam. Heb nu een setje tronsmart van geekbuying onderweg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:34 schreef Kenzi het volgende:
Net mijn 3de Nillkin weggegooid. Die kabels werken de eerste paar maanden goed maar elke keer is het de connector die er mee ophoud. Kan mijn Honor 6+ nog wel er mee opladen maar niet meer syncen nu. Tijd voor wat research naar die Anker kabels.
Gemiddeld zo'n half jaarquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:12 schreef µ het volgende:
Heb nu twee nelkinladers, zien er goed uit. Nu hopen dat ze het lang volhouden, waren niet goedkoop.
Thanks, net de Blitzwolf micro USB kabel gepreordered voor 2.63 dollarquote:Op maandag 12 oktober 2015 08:53 schreef rene90 het volgende:
Die Blitzwolf apple kabels zijn in stock inmiddels, heb ook even een coupon geregeld voor de liefhebber.
http://www.banggood.com/A(...)S-iPad-p-987610.html
Coupon 12blitzw (voor 12% korting)
De weerstand van de kabel kan de laadstroom beperken. Dat is meestal het probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:10 schreef JoPiDo het volgende:
Hoe kan de kabel beïnvloeden hoeveel ampère er wordt doorgegeven?! Wordt de kabel warm?
Volgens mij beïnvloed het apparaat op welke manier de batterij wordt opgeladen, zodat de accu langer meegaat. Het apparaat "trekt" minder ampère zodat de accu niet de volle laag krijgt.
Dan moet de kabel warm worden? En best wel warm als hij 5x0.5A=2.5watt opneemtquote:Op maandag 12 oktober 2015 14:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
De weerstand van de kabel kan de laadstroom beperken. Dat is meestal het probleem.
Link?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:43 schreef tokko1 het volgende:
Ik zweer inmiddels bij Anker opladers, heb verschillende uit china gehadden die allemaal na een bepaalde periode de geest gaven. En nu dus een Anker (5 port 60W) via amazon.de en toppertje die houden we voorlopig wel
ik heb die blitzwolf nog steeds en werkt nog prima.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:43 schreef tokko1 het volgende:
Ik zweer inmiddels bij Anker opladers, heb verschillende uit china gehadden die allemaal na een bepaalde periode de geest gaven. En nu dus een Anker (5 port 60W) via amazon.de en toppertje die houden we voorlopig wel
Had het over de oplader daarbovenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:22 schreef dodge_911 het volgende:
[..]
Zegt'ie toch : amazon.de
Of ben je te lui om ff Anker 60W in het zoekbalkje te tikken?
Okay dan, heb ik dat ook ff voor je gedaan. Nog iets dat we voor je kunnen betekenen?
als je kabel een weerstand heeft dan wordt de spanning bij de telefoon lager waardoor hij minder laadvermogen heeft (spanningsverschil)quote:Op maandag 12 oktober 2015 14:10 schreef JoPiDo het volgende:
Hoe kan de kabel beïnvloeden hoeveel ampère er wordt doorgegeven?! Wordt de kabel warm?
Volgens mij beïnvloed het apparaat op welke manier de batterij wordt opgeladen, zodat de accu langer meegaat. Het apparaat "trekt" minder ampère zodat de accu niet de volle laag krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |