Ik ben nu aan het leren om geluk uit meerdere verschillende dingen te halen. Als er een ding wegvalt, valt in ieder geval niet je gehele geluk weg. Zo kan je als een van dingen niet zo goed lukt (zoals bij jou het krijgen van een relatie) geluk halen uit de andere dingen wat jou weer aantrekkelijker maakt.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Te lang single, gebrek aan zelfvertrouwen en simpelweg weinig aandacht van het andere geslacht is geen goede combi, of ik herken die aandacht blijkbaar niet.
Goede post.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Om nog antwoord te geven op je vraag: ik word iig niet gelukkig van series en films. Natuurlijk is het een leuk tijdverdrijf, maar ze vormen geen doel op zich. Het kan juist een soort vluchtgedrag uit de realiteit teweeg brengen als je verder niets anders hebt om voor te leven. Ontwijken van het échte leven waar je misschien niet precies weet wat je ermee aanmoet. Series en films definiëren niet je persoon, waar je voor staat en wat je wil bereiken.
Als ik terugkijk op de leuke momenten van het laatste jaar denk ik dan ook niet aan een scene uit een film of serie. De dingen die mij wél gelukkig maken zijn toch familie, vrienden en mijn vriend. De ervaringen die je deelt met anderen. Daarom snap ik de behoefte van een relatie ook wel; iemand om die momenten mee te delen. Het is niet voor niets dat vrienden en familie voor veel mensen het belangrijkste in hun leven zijn, en daarbij is het ultieme levensdoel van velen toch een gezin. Ja, dat gaat niet zonder relatie.
Maar had ik die mensen om mij heen gehad als ik niet beter in mijn vel was gaan zitten? Nee. Dat zal je toch zelf moeten doen. Daarbij heb ik natuurlijk ook wel persoonlijke doelen, bezigheden en waarden die het leven voor mij de moeite waard maken. Ik vind het leuk om mezelf te ontwikkelen. Zou dat op creatief gebied graag nog wat meer willen doen. Het is denk ik vooral belangrijk om je betrokken te blijven voelen, daar heb je geen relatie voor nodig. Dat doe je door actief deel te nemen aan sociale activiteiten en het leven, niet door je tijd te voor het grootste gedeelte te spenderen aan series en films.
Win eerst de strijd met jezelf, je zult vanzelf aanvoelen wanneer je er echt klaar voor bent. Waarom zie je steeds een vriendin als DE oplossing voor al jou problemen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, daar scoor je zeker geen leuke meid mee. Maar het blijft gewoon frustrerend weet je. Ik heb het gevoel dat ik mezelf elke dag moet bewijzen naar anderen toe, een relatie of een date neemt dat gevoel ook weg: iemand respecteert je, ziet wat in je etc. En ik verwacht echt niet dat de eerste de beste meid een levenslange relatie oplevert, maar ik wil gewoon weer eens date of aandacht snap je.
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Win eerst de strijd met jezelf, je zult vanzelf aanvoelen wanneer je er echt klaar voor bent. Waarom zie je steeds een vriendin als DE oplossing voor al jou problemen?
Een vriendin als medicijn, dat zal helpen.
Ik moest direct aan dit filmpje denken. Je bent geïrriteerd maar niet jaloers, maar wees eens eerlijk. Stiekem zou je dit eigenlijk ook wel willen?quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
Over het tussen de stelletjes in zitten: net kwamen er twee studenten die blijkbaar dezelfde studie volgen tegenover me zitten. Zij kreeg van hem uitleg over een vak. Nou het was echt de hele tijd klef contact. Niets op tegen, maar ze zagen elkaar overduidelijk zitten: oogcontact, domme vragen stellen die niks met het onderwerp te maken hadden en echt overal positief op reageren als hij wat zei, en de bekende verlegen glimlach de hele tijd. Ook afspraak gemaakt om samen wat te doen deze week. Niets op tegen hoor, maar waarom komen ze altijd uitgerekend tegenover mij zitten?Jaloers? Nee, wel geïrriteerd.
Over dat hobby/passie vinden, ik ga eens nadenken. Alle dingen die ik nu doe kan je ook prima alleen. Teamsport voel ik me nu nog te onzeker voor, maar ik houd het in de gaten.
Er zijn nog zoveel andere en betere opstapjes naar een leuk leven. Sociale contacten krijg je niet door een relatie te hebben, die moet je zelf maken. Een leuke hobby komt je vriendin je ook niet aandragen. Een leuke woning moet je ook gewoon zelf kunnen regelen. Een toffe vakantie kun je ook zelf maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.
Je begrijpt er gewoon helemaal niks van.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.
Klinkt een beetje als enkele vorige klanten uit dit topic.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je begrijpt er gewoon helemaal niks van.
Een potentiele date/vriendin is dus een opstapje om jou een leuker leven te geven. Egoistisch noemen ze dat.
'Hallo, wil jij mijn opstapje zijn?'
I can't... Ik weet gewoon echt niet meer wat ik hierop kan zeggen.
Mijn manier: Maak simpel weg beetje flauwe grappen (hihahoquote:Op woensdag 9 september 2015 15:58 schreef KennisIsMacht het volgende:
Oké, ik zal wel een vraag posten. Iedereen vind het lastig om een gesprek aan te knopen. Dit heb ik zelf ook. Op het moment kom ik via verenigingen echter met veel mensen in contact. Ik vind het alleen lastig om van een normaal gesprek naar 'iemand versieren' te gaan. Met alcohol op ging het in het verleden vaak vanzelf, maar ik weet niet hoe het ging. Hoe flirt je en maak je duidelijk (op een subtiele manier) dat je iemand ziet zitten?
Laat het, het heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Een potentiele date/vriendin is dus een opstapje om jou een leuker leven te geven. Egoistisch noemen ze dat.
Ik deel wel je mening dat het bij Deezer vooral om zijn ''ik'' draait, niet kijkend naar hoe het is vanuit het standpunt van een vrouw hoe het is om met hem een relatie aan te knopen. Paar delen hiervoor is volgens mij dezelfde vraag gesteld maar daar krijg je dan weer geen helder antwoord op.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:04 schreef K44S het volgende:
[..]
Mijn manier: Maak simpel weg beetje flauwe grappen (hihaho). Wees fysiek iets aanwezig. (geef een hand. gooi je arm om d'r heen, geef hen voorrang bij een deur).
Maar iedereen heeft zo zijn manieren.
Omdat jij geen partij voor hem bent en zijn potentiële neukobject niet fysiek of verbaal lastig gaat vallen. Zo kan hij in alle rust haar verleiden en heb jij nog de kans om haar op te zoeken op Facebook.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
Over het tussen de stelletjes in zitten: net kwamen er twee studenten die blijkbaar dezelfde studie volgen tegenover me zitten. Zij kreeg van hem uitleg over een vak. Nou het was echt de hele tijd klef contact. Niets op tegen, maar ze zagen elkaar overduidelijk zitten: oogcontact, domme vragen stellen die niks met het onderwerp te maken hadden en echt overal positief op reageren als hij wat zei, en de bekende verlegen glimlach de hele tijd. Ook afspraak gemaakt om samen wat te doen deze week. Niets op tegen hoor, maar waarom komen ze altijd uitgerekend tegenover mij zitten?Jaloers? Nee, wel geïrriteerd.
Over dat hobby/passie vinden, ik ga eens nadenken. Alle dingen die ik nu doe kan je ook prima alleen. Teamsport voel ik me nu nog te onzeker voor, maar ik houd het in de gaten.
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:20 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.
Gewoon te doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:20 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.
quote:Op woensdag 9 september 2015 16:21 schreef artelligence het volgende:
[..]
Omdat jij geen partij voor hem bent en zijn potentiële neukobject niet fysiek of verbaal lastig gaat vallen. Zo kan hij in alle rust haar verleiden en heb jij nog de kans om haar op te zoeken op Facebook.
Het probleem is juist dat ik dit niet ziequote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.
Ja kijk, zover kom ik dus al niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.
Ja het verschil bepalen tussen gewoon gezellig praten en flirten lukt me niet echt. Ik durf haar wel te zoenen maar wel als ik weet dat zij met me flirt.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:23 schreef K44S het volgende:
[..]
Gewoon te doen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar de waarheid.
[..]![]()
Doe je naam eens eer aan.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:25 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ja het verschil bepalen tussen gewoon gezellig praten en flirten lukt me niet echt. Ik durf haar wel te zoenen maar wel als ik weet dat zij met me flirt.
Iemand op de bek pakken in de kroeg is iets wat tieners doen. Probeer eerst maar een vrouw in de kroeg zover te krijgen om eens iets met z'n tweeën te gaan drinken op een rustiger tijdstip/rustigere locatiequote:Op woensdag 9 september 2015 16:24 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik dit niet zieNa een date snap ik wel, maar dan heeft ze al aangegeven dat ze je leuk vind door met je op date te gaan. Ik bedoel meer in de kroeg, ik weet serieus nooit wanneer ik de stap kan zetten (ben sowieso slecht in het opvangen van zulke signalen).
Na een verschrikkelijke date danquote:Op woensdag 9 september 2015 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja kijk, zover kom ik dus al niet.
Ik zou zelf wat meer willen leren over flirten/signalen opvangen. Ik kom uit een relatie dus ben al een tijdje niet actief op dit gebied. Lastig lastig..quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef K44S het volgende:
[..]
Doe je naam eens eer aan.
Ik ben behoorlijk flirt doof/blind/gehandicapt.
Dus ik doe meestal maar gewoon.
Op die leeftijd ben ik nog niet beland.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
Iemand op de bek pakken in de kroeg is iets wat tieners doen. Probeer eerst maar een vrouw in de kroeg zover te krijgen om eens iets met z'n tweeën te gaan drinken op een rustiger tijdstip/rustigere locatie
Dates lukken al niet eens mang.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
Na een verschrikkelijke date dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |