Welkom bij het voetbalquote:Op zaterdag 2 september 2017 15:48 schreef J_Mormont het volgende:
[..]
Ik zat anders zojuist eens terug te scrollen in dit topic naar de CL finale van 2015 tegen Juve die door Barcelona die werd gewonnen.
Toen was alles nog fantastisch, was Rakitic top, zelfs Mathieu was een prima stand - in CV en was Enrique al ruim een jaar lang coach.
En nu opeens is het allemaal kut. Vind het een beetje kort door de bocht allemaal. Het is onrealistisch om te verwachten dat een jeugdopleiding om de vijf jaar een nieuwe Messi, Xavi en Iniesta uitpoept.
Het is allemaal wel wat makkelijk gesteld. Met de kennis van nu had Barcelona Asensio destijds inderdaad misschien moeten halen, maar niemand beschikt over een glazen bol. Anderhalf jaar terug had niemand nog van Asensio gehoord, laat staan dat iemand wist hoeveel potentie hij had. Xavi vervangen is ook niet zomaar gedaan, en Barcelona heeft er alles aan gedaan aan het begin van de transferperiode om (imo. de enige) vervanger te halen met Verratti. Maar met de rancuneuze Qatari's achter PSG kan Barcelona op geen enkele medewerking rekenen. Ook al hadden ze 300 miljoen euro op Verratti geboden, hadden ze hem nog niet gekregen, vanwege het simpele feit dat die oliesjeiks op hun pik getrapt zijn dat Barcelona het terrorisme financierende Qatar uit het stadion heeft geschopt.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lol, wat. De beste jeugdspelers worden geruisloos weggekocht door topclubs in Europa. Enrique had in 2014/15 nog een speler als Xavi inzetbaar maar sinds hij weg is, wordt het spel alleen maar meer ondermaats. Xavi is slecht vervangen. Let wel, de twee jaar daarna heeft Barça geen rol van betekenis gespeeld in de Champions League en zijn ze al twee keer door Real Madrid weggespeeld. Dat gebeurt niet zomaar. Barça had Asensio kunnen kopen maar die lieten ze gewoon liggen.
Afgelopen zaterdag speelden ze tegen Deportivo Alaves. Het was in zoveel facetten een tekenende wedstrijd voor Barça. Messi trad als valse spits op en wanneer hij zich uit liet zakken was er letterlijk niemand die in de 16 arriveerde om zijn positie in te nemen of hem te ondersteunen. Vorig jaar moest Messi keer op keer Barcelona al in zijn eentje redden; ik kan je Sevilla uit, Real Sociedad, Villarreal uit noemen. Barça wordt steeds meer weggespeeld door subtoppers met hun eigen middelen; enorme pressie en goed aanvallend voetbal.
''MATS; Roberto, Pique, Umtiti, Alba; Rakitic, Busquets, Iniesta; Vidal, Messi, Deulofeu
Heb je wel in de gaten dat de kern van Barça, die al jaren door dezelfde mensen gevormd wordt al 30+ worden? Alleen Umtiti is in deze basis oké. De rest wordt ouder, trager. Er wordt zo ontzettend slecht ingekocht om deze mensen heen en voor de posities van hen. Real Madrid kan twee perfecte elftallen opstellen waar wissels nauwelijks een achteruitgang zijn. Bij Barça ga je met een wissel vijf stappen achteruit. Hoe kan je dat niet zien?
Mathieu is nooit iemand lovend over geweest, hij heeft Barça nooit verder geholpen. Waarom zou Barcelona het moeten hebben van middelmatige spelers zonder doorgroeimogelijkheden. Arda is geen toevoeging gebleken, Vermaelen was al in zijn Arsenal-tijd eeuwig geblesseerd, Deulofeu is nauwelijks een toevoeging te noemen, niemand weet waarom Barça 50 miljoen voor André Gomes neerlegde, 40 miljoen voor Paulinho slaat helemaal nergens op.
Ja, Isco koos voor Real Madrid terwijl hij zijn hele leven voor Barcelona is, Iniesta en Xavi zijn grote voorbeelden zijn, een hond heeft die Messi heet en over zichzelf zegt dat hij antimadridista is. Geloof het je het zelf?quote:Op zondag 3 september 2017 09:43 schreef Komakie het volgende:
Isco zijn ze toen wel mee bezig geweest, maar die koos voor Real.
Er is ook nog zoiets als de speler zelf.
Er komt wel heel weinig uit de scouting en La Masia levert ook weinig tot niets.
Barcelona is veranderd in een koop club.
Die zijn allemaal best kut ja.quote:Op zondag 3 september 2017 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is al een paar jaar matig gesteld met het aankoopbeleid van Barcelona.. Arda, Vidal, Denis Suárez, Digne, Alcacer, Gomez..etc etc. Allemaal niet goed genoeg. Het hele zooitje wordt overeind gehouden door Messi
En jij denkt dat als het zo is hij daadwerkelijk toch naar Madrid zou gaan?quote:Op zondag 3 september 2017 09:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, Isco koos voor Real Madrid terwijl hij zijn hele leven voor Barcelona is, Iniesta en Xavi zijn grote voorbeelden zijn, een hond heeft die Messi heet en over zichzelf zegt dat hij antimadridista is. Geloof het je het zelf?
Het zegt mij vooral dat Barcelona niet zo serieus was voor Isco zoals jij hier net uit je toetsenbord rammelt.quote:Op zondag 3 september 2017 12:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
En jij denkt dat als het zo is hij daadwerkelijk toch naar Madrid zou gaan?
Ik zeg alleen dat ze toen wel met hem bezig zijn geweest. Wat de reden is dat hij niet nu bij Barcelona voetbalt weet ik niet.quote:Op zondag 3 september 2017 12:20 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het zegt mij vooral dat Barcelona niet zo serieus was voor Isco zoals jij hier net uit je toetsenbord rammelt.
Haha, je hoeft niet zo kwaad te doen hoor, het is maar een internet forumpje, denk aan je hart. Overigens zijn het geen ''inns en outs'', het heeft namelijk in alle kranten gestaan.quote:Op zondag 3 september 2017 13:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ze toen wel met hem bezig zijn geweest. Wat de reden is dat hij niet nu bij Barcelona voetbalt weet ik niet.
Het kan zijn dat de speler niet wilde, of de club niet graag genoeg.
Dat jij nou denkt dat je wel alle inns en outs weet kan ik niets aan doen.
Ik ben niet kwaad.quote:Op zondag 3 september 2017 13:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Haha, je hoeft niet zo kwaad te doen hoor, het is maar een internet forumpje, denk aan je hart. Overigens zijn het geen ''inns en outs'', het heeft namelijk in alle kranten gestaan.
Ik heb er even geen geluid bij, maar als Messi de bal afspeelt kan nr 20 (Gomes?) zo die andere speler alleen voor de keeper zetten?quote:
Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.quote:Op maandag 4 september 2017 10:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb er even geen geluid bij, maar als Messi de bal afspeelt kan nr 20 (Gomes?) zo die andere speler alleen voor de keeper zetten?
veilig? gewoon domquote:Op maandag 4 september 2017 10:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.
Met als resultaat dat Messi compleet werd overlopen
Ik vind hem een beetje overdreven. Messi had de bal ook af kunnen geven naar Gomes die met zijn gezicht naar de goal staat.quote:Op maandag 4 september 2017 10:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gomes kon ruimte voor Messi maken en door de verdediging prikken (tussen Varane en Carvajal heen), maar hij koos liever de veilige weg en dat was een stap terug.
Met als resultaat dat Messi compleet werd overlopen
Die persoon heeft een hele compilatie(van 1 wedstrijdquote:Op maandag 4 september 2017 14:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vind hem een beetje overdreven. Messi had de bal ook af kunnen geven naar Gomes die met zijn gezicht naar de goal staat.
Overigens vind ik Gomes verder geen fantastische voetballer. Ben geen lid van de fanclub
Eind van het seizoen dus naar PSGquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:11 schreef Dagoduck het volgende:
Officieel: Iniesta tekent contract voor het leven bij Barça
De Barçahoolies lezen hier mee.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:47 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Flink schopje. Komt hard aan ook denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |