Dat gebeurt niet dagelijks en heeft vast de krant gehaald. Puur uit interesse: waar en wanneer is dat gebeurd, en heb je een linkje naar het nieuwsbericht?quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De ¨vluchteling¨ heeft een kennis van mij aan stukken gesneden. Het viel buurtbewoners op dat hij nogal veel vlees aan het weggooien was in de daar aanwezige gezamelijke kliko, dat vlees was dus die kennis.
Dat is wel jammer, er is een groep die wel degelijk wil en alles er aan doet om te integreren. Deze mensen kom je veelal tegen en heb je als Nederlander ook louter positieve ervaringen mee.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja, zat. Alleen niet met de Syrische vluchtelingen.
Ik geef een aantal Afghanen les bijvoorbeeld, die doen het erg goed. Een Somalische, doet ook haar best.
Ik weet echter dat er een enorme groep is (van mensen die werken/hebben gewerkt in integratie) die gewoon niet wil. Systematisch weigeren de taal te leren, om de haverklap de bak in wegens stelen etc.
laten we niet op de man gaan spelen. Deze reactie sloeg natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook wel.quote:
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar die groep onwillenden is kennelijk de laatste jaren dusdanig groot geworden dat er meerdere familieleden gestopt zijn daar.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:43 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, er is een groep die wel degelijk wil en alles er aan doet om te integreren. Deze mensen kom je veelal tegen en heb je als Nederlander ook louter positieve ervaringen mee.
Die andere groep die zie je niet, heb je geen contact mee, die zijn enkel gerepresenteerd in de misdaadcijfers.
Het is alleen een beetje jammer dat onder de bevolkingsgroepen die je nu opnoemt bijna geen vluchtelingen zitten.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:39 schreef romazoba het volgende:
Even of topic maar wel hier genoemd vandaar reactie :
Het is een gegeven dat bepaalde bevolkingsgroepen bijv. Marokkanen en Antillianen over vertegenwoordigd zijn in de criminele statistieken, de opmerkingen criminelen heb je overal klopt maar sommige bevolkingsgroepen zijn wel over vertegenwoordigd.Ik kan hierbij ook uit eigen ervaring spreken ik heb nl 10 jaar in het gevangeniswezen gewerkt.
Verder ben ik van mening dat opvang in de regio beter is dan mensen vanuit een cultuur en samenleving die zo ver van ons staat in den lande op te vangen. Op deze manier haal je een potentieel groot probleem in huis om het zo maar te zeggen. Mocht er dan al voor gekozen worden om mensen in Nederland op te vangen dient er mi zeer voortvarend worden begonnen met inburgering etc. ook al zou het in praktijk zo zijn dat deze mensen hier niet blijven, dan in ieder geval wel wat bekendheid en misschien begrip voor onze manier van leven gekweekt.
Daarom gaf ik ook aan dat het off topic was, ik gaf commentaar op iets wat eerder in de draad naar voren werd gebracht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje jammer dat onder de bevolkingsgroepen die je nu opnoemt bijna geen vluchtelingen zitten.
Mijn zus is getrouwd met een voormalige vluchteling uit Joegoslavië, eerst vond ik het maar eng, en moest ik niks van m hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:35 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Vertel eens? Ben heel nieuwsgierig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |