abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156164824
Zelfde principe pasten ze hier eerder ook al toe onder de noemer zoet/zuur. Het zou dan in balans moeten zijn, soms eerder klaar en soms later. Maar in die praktijk sloeg dat toch door naar overwegend zuur. Dat was volgens mij in de periode dat de boekjes waar je je tijd in kon zetten eruit gingen. In ieder geval was dat uiteindelijk mooi in ons nadeel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 17 september 2015 @ 10:54:06 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156164883
Per toeval zat ik al enige tijd zo rond de 15uur per week (na dat er op di en za 15 minuten is afgesnoept en op do een half uur) ;) Moet ik wel zeggen dat het zonder al te veel calamiteiten die 15 uur meestal wel haalbaar is.
Ik ben benieuwd of mijn contract van 12uur nu ook wordt aangepast :')

En tijdens slecht weer/winter periode krijgen we er 10 minuten bij?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156164931
Neeeee Pietertje, dat is dan gewoon zuur!
  donderdag 17 september 2015 @ 10:56:54 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156164935
Zuur verdiend ;)

Zal nu bij het Meer Tijd invullen een ruimere keuze met gedetailleerde toelichtings-vak komen? ;)
  donderdag 17 september 2015 @ 10:58:00 #205
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156164954
Vrijwilligers Organisatie PostNL...Welkom :X :')
pi_156165693
Hier geen brief??

Mare stuur dat ding even door naar de bond en de fnv. Hebben ze iets om zich druk over te maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156169571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat zo'n scooter (zeker zo'n 4-takt) veel lekkerder rijdt. Beter dan zo'n gierende en trillende brommer, waar je elke 3 maanden de uitlaatpoort van moet ontkolen omdat íe door het veelvuldig rijden van kleine stukjes binnen no time helemaal dicht gaat zitten.
Nooit last van gehad. Ja, 4takt rijdt een stuk ontspanner, al heeft dat me op een 50cc nooit echt kunnen bekoren. Zo godvergeten sloooooom.
pi_156169608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mijn eerste gemotoriseerde voertuig na het behalen van mijn autorijbewijs was een schakelbrommer die 90 km/h kon rijden. Had ik ook totaal geen ervaring mee en daar mag je ook zomaar op rijden, terwijl je voor motoren inmiddels drie verschillende rijbewijzen hebt.
Raar systeem in Nederland.
Maar schakelbrommers mogen geen 90 he, dus daar mag je niet zomaar mee gaan rijden... oO/
pi_156169764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Zelfde principe pasten ze hier eerder ook al toe onder de noemer zoet/zuur. Het zou dan in balans moeten zijn, soms eerder klaar en soms later. Maar in die praktijk sloeg dat toch door naar overwegend zuur. Dat was volgens mij in de periode dat de boekjes waar je je tijd in kon zetten eruit gingen. In ieder geval was dat uiteindelijk mooi in ons nadeel.
Aan de andere kant, motivatie om door te lopen.
pi_156169818
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit last van gehad. Ja, 4takt rijdt een stuk ontspanner, al heeft dat me op een 50cc nooit echt kunnen bekoren. Zo godvergeten sloooooom.
Maar wel lekker 1:40 rijden. _O_
pi_156169830
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Maar wel lekker 1:40 rijden. _O_
Dat doet mijn 2 takt brommertje ook wel
pi_156169876
En tenzij je echt ver rijdt op zo'n ding maakt het natuurlijk geen hol uit of je 1:30 of 1:40 doet. Scheelt je 20 euro per jaar ofzo. Dat 2 takt veel simpeler is verdient zich dan op het onderhoud echt al wel weer terug.
pi_156169899
Mijn nieuwe motortje doet ook 1:26 trouwens bij altijd vol gas rijden. Toch eens kijken of ik de fietstassen daar aan krijg. Al wurgt mijn tl me dan helemaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 september 2015 @ 14:19:28 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156169912
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:18 schreef Yreal het volgende:
En tenzij je echt ver rijdt op zo'n ding maakt het natuurlijk geen hol uit of je 1:30 of 1:40 doet. Scheelt je 20 euro per jaar ofzo. Dat 2 takt veel simpeler is verdient zich dan op het onderhoud echt al wel weer terug.
Maar de stank van tweetakt is niet te harden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156170008
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat vind ik heerlijk ruiken man :@
  Forum Admin donderdag 17 september 2015 @ 14:27:16 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156170056
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een moderne euro tweetakt met katalysator stinkt niet. Ze zijn natuurlijk lang niet zo schoon als een even jonge 4 takt.. maar ze zijn wel oneindig veel simpeler.

Loopt trouwens helemaal in het honderd, dat mooie herontwerp. Mijn route is al 4 keer aangepast (en is nog steeds een ondoenlijk gedrocht) routes zijn opgeheven, opnieuw gemaakt. Planners hebben al aangegeven dat men beter opnieuw kan beginnen. Er is niets in overleg met CU's of chauffeurs gegaan. (BITTE IRHE HANY VOLGEN BEFEHL IST BEFEHL) om de volgende dag te zeggen '' jongens kijk zelf maar hoe je het doet, misschien handiger''

Ik maak alleen maar extra uren door herstel en calamiteitsritjes, dus mij hoor je niet klagen.. maar de klanten wel. Er zijn er al een aantal die gestopt zijn. Er gaat gewoon een totale minachting uit richting de klant en personeel en dat allemaal voor wat euro's besparing.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156170140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Per toeval zat ik al enige tijd zo rond de 15uur per week (na dat er op di en za 15 minuten is afgesnoept en op do een half uur) ;) Moet ik wel zeggen dat het zonder al te veel calamiteiten die 15 uur meestal wel haalbaar is.
Ik ben benieuwd of mijn contract van 12uur nu ook wordt aangepast :')

En tijdens slecht weer/winter periode krijgen we er 10 minuten bij?
Ja uh, jij moet niet zeuren, want bij ons stond er in ieder geval bij dat het alleen voor loop/fietsdiensten geldt en dat de werkwijze bij scooterdiensten ongewijzigd blijft. Jullie worden gewoon voorgetrokken! Voorkeursbehandeling, schandalig! Misschien is dat hun nieuwe manier om mensen over te halen toch een scooterbestelling te nemen "Ja, doe nou maar, bij de scooterdienst krijg je ook echt je gewerkte tijd betaald!"
pi_156170612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:42 schreef zombo het volgende:
Goedemorgen! Grappig dat zo'n herinnering van oom Rodenboog (BHM) direct in mijn spambox terecht komt, tussen de Rolex en penisverlengers. ;)

Ook mijn mailprogramma vertrouwt het voor geen meter.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 17 september 2015 @ 14:53:43 #219
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156170616
Lange dag...hele dag regen...Bleh!

Ik wist trouwens niet dat je met een brommertje de post mocht bezorgen.
Niet dat het mij wat uitmaakt. In de buurt waar mijn vader woont, bezorgt ook iemand op een rengedeng 2-takt.
Wordt niet zo in dank afgenomen dat geluid zo tussen de flatgebouwen ;)

Er zijn trouwens PostNL electrische scooters in omloop :)
Alleen de eerste generatie had een oplader met een toon die de mensen in de nacht wakker hield. Tenminste dat heb ik begrepen van een collega testrijder in deze.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja uh, jij moet niet zeuren, want bij ons stond er in ieder geval bij dat het alleen voor loop/fietsdiensten geldt en dat de werkwijze bij scooterdiensten ongewijzigd blijft. Jullie worden gewoon voorgetrokken! Voorkeursbehandeling, schandalig! Misschien is dat hun nieuwe manier om mensen over te halen toch een scooterbestelling te nemen "Ja, doe nou maar, bij de scooterdienst krijg je ook echt je gewerkte tijd betaald!"
Ik krijg binnenkort ook een overkapping, rustpunt onderweg met broodjes en koffie..betaald.

;)
  donderdag 17 september 2015 @ 14:54:11 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156170632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Ook mijn mailprogramma vertrouwt het voor geen meter.....
_O- _O- _O-
pi_156170745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Iedereen de brief op MijnWerk al gekregen/gelezen ivm VASTE besteltijden?
Dat word dus geen extra tijd meer opgeven, of je mot er wel een erg goede reden voor hebben.

Het melden van meer of minder gewerkte tijd zal hierdoor alleen nog in uitzonderlijke omstandigheden/calamiteiten van toepassing zijn.
Oh, bij ons wordt is er vanaf dag 1 al op die manier gewerkt. Ik vind het wel prima, want van die prognoses klopte toch nooit ene reet. Mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over het uitbetalen van uitloop. Een keertje extra bijladen, een niet bezorgd buspakje naar een retailer brengen, fietstijd van depot A naar depot B, het zijn allemaal "calamiteiten". Ik denk dat ik zeker wel 1x per week uitloop claim. en het is nog nooit geweigerd.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:00:40 #222
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156170771
Nou gezien de strakke tijden verwacht ik minder collegialiteit(iedere afdeling en PBZ voor zich), Pakketjes ala bol.com die niet door de brievenbus gaan, worden straks standaard bestickert en zijn voor de pakketdienst (kost PostNL dus ook extra tijd/geld).
De autodienst die o.a. mijn depot bevoorraad moet ook 30-45 minuten sneller werken.
Voor sommige chauffeurs die er maar een beetje bij kloten en gaan lanterfanten ipv eerst de depots bevoorraden zodat de pbz aan de gang kan.
Zo begon vorige week de chauffeur die steevast +30 minuten later dan zijn collega's komt over de tijd te klagen. De volgende dag was ie er 30 minuten eerder en vond dat ie het wel had verdient om een schouderklopje te krijgen.
Ik gaf als antwoord waarom het nu in ene keer wel kan en voorheen niet, en die tijd dus voor figuren zoals hij zijn die stelselmatig later dan andere collega's komen....op een nogal sarcastische manier....Hij was een beetje boos :P
  donderdag 17 september 2015 @ 15:03:17 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156170837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Oh, bij ons wordt is er vanaf dag 1 al op die manier gewerkt. Ik vind het wel prima, want van die prognoses klopte toch nooit ene reet. Mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over het uitbetalen van uitloop. Een keertje extra bijladen, een niet bezorgd buspakje naar een retailer brengen, fietstijd van depot A naar depot B, het zijn allemaal "calamiteiten". Ik denk dat ik zeker wel 1x per week uitloop claim. en het is nog nooit geweigerd.
Tot nu toe ook hier geen problemen gehad met extra tijd schrijven en goedkeuren/uitbetalen.
Maar gezien de touwtjes strakker worden getrokken en er nu strakker wordt gecontroleerd , ben ik bang dat er binnenkort ook weer 'post en HAH in de sloten verdwijnen'.
pi_156170937
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een moderne euro tweetakt met katalysator stinkt niet. Ze zijn natuurlijk lang niet zo schoon als een even jonge 4 takt.. maar ze zijn wel oneindig veel simpeler.
Een collega van mij rijdt vaak gewoon op haar Tomos het depot in. Dat ding is nog behoorlijk nieuw (en voorzien van catalysator-uitlaat), maar het stinkt als de hel. "Lang niet zo schoon" is een understatement, want uit onderzoek is gebleken dat zo'n tweetakt brommertje meer vervuiling uitstoot dan 20 bestelbusjes. Het onderhoud is eenvoudiger en goedkoper, dat wel, niet in de laatste plaats omdat je veel zelf kan doen.
pi_156171129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Nou gezien de strakke tijden verwacht ik minder collegialiteit(iedere afdeling en PBZ voor zich), Pakketjes ala bol.com die niet door de brievenbus gaan, worden straks standaard bestickert en zijn voor de pakketdienst (kost PostNL dus ook extra tijd/geld).
Daar is PostNL inmiddels ook achter, dus die "te kleine brievenbus" kennisgeving zijn ze al weer aan het afschaffen. Ze waren teveel geld kwijt aan de tweede aanbieding en bij de klantenservice kwamen veel klachten van mensen die nu dagen langer op hun pakje moesten wachten of vonden dat hun bus helemaal niet te klein was. Dus gaan we weer terug naar de oude situatie, waarin je een kennisgeving schrijft dat ze het pakje bij een servicepunt kunnen afhalen, en moet je het pakje vervolgens zelf naar dat servicepunt brengen.
pi_156171760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:37 schreef V__L_N het volgende:
Hier geen brief??

Hier ook niks gezien. Dan mogen ze wel als de donder zorgen voor een fatsoenlijke normtijd voor mijn wijk, anders is het betaalde tijd = gewerkte tijd; en wat ik over heb komen ze maar weer halen. Er heeft al een jaar niets zoets bijgezeten, vandaag ook weer een zomerdaltijd met een volume waar je in december U tegen mag zeggen. Als ik in eigen tijd moet gaan werken ga ik wel écht vrijwilligerswerk doen.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:02:09 #227
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156173860
Vandaag via mijn TC een klacht mbt verkeerd bezorgde post ontvangen. En helaas bezorgd bij mensen die al sinds ik deze route heb, post op hun adres krijgen omdat de afzenders er vaak een cijfer vergeten voor te zetten. Zoals zij wonen op 8 en krijgen post voor 28, maar als de afzenders de 2 vergeten... En dit was al voor dat ik de route kreeg en ook SANDD was hier de dupe van. Steevast vooral in het begin vervelende discussies met die op de fictieve nr. 8 wonen, gehad waarbij zij vonden dat ik beter moet opletten en het op het juiste adres moet bezorgen (terwijl het aan hun adres is gericht). Aangegeven dat zij de afzenders daarvan op de hoogte moeten stellen, etc..etc...we kennen het wellicht wel. Maar ook aangegeven dat ik er op zal letten. Hele tijd goed gegaan, en zelf de post voor het ander adres onderschept en gestikkert . Helaas is er laatst post voor een geheel ander adres per ongeluk op hun adres gekomen. Officiële klacht ingediend en mijn TC heeft contact met hen en mij gehad. En de Tc gaf idd al aan dat ik volgens hen steeds die fouten maak ;) Mijn TC nam het lichtjes op maar wel aan mij medegedeeld even extra op te letten.

Hebben jullie 1 of meer adressen waar het steevast onwillekeurig perongeluk fout gaat?
Ik heb zo 3 adressen waar ik extra op moet letten. Geen idee waarom het juist op die adressen mis gaat....
  donderdag 17 september 2015 @ 17:02:55 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156173877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:39 schreef zombo het volgende:

[..]

Hier ook niks gezien. Dan mogen ze wel als de donder zorgen voor een fatsoenlijke normtijd voor mijn wijk, anders is het betaalde tijd = gewerkte tijd; en wat ik over heb komen ze maar weer halen. Er heeft al een jaar niets zoets bijgezeten, vandaag ook weer een zomerdaltijd met een volume waar je in december U tegen mag zeggen. Als ik in eigen tijd moet gaan werken ga ik wel écht vrijwilligerswerk doen.
MijnWerk-> Berichten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 september 2015 @ 17:05:07 #229
Maffe Fries
pi_156173926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar is PostNL inmiddels ook achter, dus die "te kleine brievenbus" kennisgeving zijn ze al weer aan het afschaffen. Ze waren teveel geld kwijt aan de tweede aanbieding en bij de klantenservice kwamen veel klachten van mensen die nu dagen langer op hun pakje moesten wachten of vonden dat hun bus helemaal niet te klein was. Dus gaan we weer terug naar de oude situatie, waarin je een kennisgeving schrijft dat ze het pakje bij een servicepunt kunnen afhalen, en moet je het pakje vervolgens zelf naar dat servicepunt brengen.
Dan mag ik wel van veel servicepunten briefjes in mijn tas hebben, want ik loop iedere week ergens anders _O-
pi_156173959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag via mijn TC een klacht mbt verkeerd bezorgde post ontvangen. En helaas bezorgd bij mensen die al sinds ik deze route heb, post op hun adres krijgen omdat de afzenders er vaak een cijfer vergeten voor te zetten. Zoals zij wonen op 8 en krijgen post voor 28, maar als de afzenders de 2 vergeten... En dit was al voor dat ik de route kreeg en ook SANDD was hier de dupe van. Steevast vooral in het begin vervelende discussies met die op de fictieve nr. 8 wonen, gehad waarbij zij vonden dat ik beter moet opletten en het op het juiste adres moet bezorgen (terwijl het aan hun adres is gericht). Aangegeven dat zij de afzenders daarvan op de hoogte moeten stellen, etc..etc...we kennen het wellicht wel. Maar ook aangegeven dat ik er op zal letten. Hele tijd goed gegaan, en zelf de post voor het ander adres onderschept en gestikkert . Helaas is er laatst post voor een geheel ander adres per ongeluk op hun adres gekomen. Officiële klacht ingediend en mijn TC heeft contact met hen en mij gehad. En de Tc gaf idd al aan dat ik volgens hen steeds die fouten maak ;) Mijn TC nam het lichtjes op maar wel aan mij medegedeeld even extra op te letten.

Hebben jullie 1 of meer adressen waar het steevast onwillekeurig perongeluk fout gaat?
Ik heb zo 3 adressen waar ik extra op moet letten. Geen idee waarom het juist op die adressen mis gaat....
Dan is je TC blijkbaar niet goed op de hoogte van de regels. Wij bezorgen op adres, niet op naam. Dus als er een 8 op staat, bezorgen bij nr. 8. Als post verkeerd is geadresseerd is dat niet onze fout. Het enige wat jou te verwijten valt is dat je door hier toch op te letten, in feite overservice hebt verleend. En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.
pi_156174444
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

MijnWerk-> Berichten.
Is blijkbaar niet overal zo. Of ze zijn weer wat trager hiero ;)
pi_156174773
quote:
Is blijkbaar niet overal zo. Of ze zijn weer wat trager hiero ;)
We zijn gewoon niet belangrijk :)
Net gewoon weer 20 minuten tijd bij geschreven. Lekker met dit weer en overheidsverspreiding. Alsof ik dan serieus een uur sneller ben dan op een dag met hah. Wie dat bedenkt.

Totaal vertrapt bol.com pakketje uit me tassen gevist vandaag. Compleet gedeukt en open. Nou die ga ik niet meer bezorgen, heb me tc gevraagd het op te lossen. Dat gaat gegarandeerd klachten opleveren.

Kramerica: enig idee wanneer ze dat weer gaan invoeren? Lijkt me best handig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156175462
Nog ff tijd bijschrijven zolang het kan!
Vandaag ruim 1 uur uitloop, waarom weet ik niet. Ik kwam gewoon amper vooruit vandaag..
  donderdag 17 september 2015 @ 18:22:00 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156175506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan is je TC blijkbaar niet goed op de hoogte van de regels. Wij bezorgen op adres, niet op naam. Dus als er een 8 op staat, bezorgen bij nr. 8. Als post verkeerd is geadresseerd is dat niet onze fout. Het enige wat jou te verwijten valt is dat je door hier toch op te letten, in feite overservice hebt verleend. En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.
Nee, ik denk dat ik het onduidelijk heb uitgelegd. De klacht kwam omdat ik een totaal ander nummer heb bezorgd op '8' dus voor '5'. '8' die geïrriteerd is omdat in het begin ik daar voor '28' bezorgde, maar waar '8' opstond, en met klagen bij Postnl werd medegedeeld dat ik goed handelde....beetje onduidelijk, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:26:50 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156175614
TC heeft, omdat het een terechte klacht was, aangegeven dat ik beter op ga opletten. Ik vind het vervelend, maar kan gebeuren. '5' heeft naar wat ik denk op advies van '8' een klacht ingediend omdat deze nu wel terecht is. Dus '8' heeft nu wel een terechte klacht, zij het via '5' kunnen indienen.
Complot theorie :P
pi_156175714
Volgende week dinsdag staat er bij mij meer tijd dan normaal. Ben benieuwd wat voor extra's erbij zit :{
pi_156176354
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]

We zijn gewoon niet belangrijk :)
Dat sowieso niet :)
pi_156176467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef zombo het volgende:

[..]

Dat sowieso niet :)
Zonder pbz's komt er geen post aan :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 september 2015 @ 18:55:40 #239
Maffe Fries
pi_156176575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:52 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Zonder pbz's komt er geen post aan :D
Zou ik niet te hard roepen, omdat er niet alleen postbezorgers binnen het bedrijf rondlopen ;)
pi_156178135
Maar wat een prachtige salarisstrook weer...
pi_156179187
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:35 schreef zombo het volgende:
Maar wat een prachtige salarisstrook weer...
Djiezus, staat de jouwe er nu al op?
pi_156179530
Hier donderdag tassen vol raboreaders volgens tc. Zoveel dat ze al eerder gebracht worden en er wordt aangeraden om ze van te voren al weg te lopen. Uiterlijk vrijdag moet alles weg zijn. ik blij dat ik voorlopig alleen zaterdagen werk...

En als ze gaan werken met het idee van echt alleen vaste tijden is de oplossing simpel toch. Zo gauw je op die tijd zit, zit blijkbaar je werktijd er op en ga je naar huis...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_156181470
Ik weet niet beter dan dat er gewerkt wordt met vaste tijden.
Als je langer bezig bent om wat voor reden dan ook kun je gewoon extra tijd claimen. Zolang je niet opeens een uur extra vraagt voor een wijk van 1,5 uur wordt die tijd gewoon toegekend.
Dus jullie kunnen gerust gaan slapen straks. Het komt wel goed schatjes. ;)
pi_156181712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb dat hele systeem toch nooit begrepen. Op het moment dat het aantal buspakjes toeneemt en daarmee de hoeveelheid onbestelbare stukken kan het toch niet voordeliger zijn om ze met de pakketdienst mee te sturen? Ik vraag me dan toch af wat voor computermodel ze destijds op deze kwestie hebben losgelaten.

Als we zelf die pakjes moeten gaan afleveren, wordt dat dan ook weer een gevalletje zuur?
Voorheen gooiden we de onbestelbare pakjes in een bak op het depot die werd leeggehaald tijdens de veegrit.
pi_156182017
Van het BVPP forum, n.a.v. het vervallen van hah op dinsdag. (reactie #585):
quote:
de dinsdag wordt nu gewoon een daldag, wat het qua postvolume al jaren is. en dan heb je twee daldagen achter elkaar en dat gaat niet, dus worden woens- en vrijdag de nieuwe piekdagen, waardoor de zaterdag een daldag wordt en de hah dus in 2017 naar de vrijdag gaat.
voordeel daarvan is dat op zaterdag nog maar de helft van de mensen aanwezig hoeft te zijn en de andere helft dus (eindelijk) iedere zaterdag vrij kan zijn. en daarmee zijn we weer terug op de strategie van 2010.
Wat :?
pi_156182092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb dat hele systeem toch nooit begrepen. Op het moment dat het aantal buspakjes toeneemt en daarmee de hoeveelheid onbestelbare stukken kan het toch niet voordeliger zijn om ze met de pakketdienst mee te sturen? Ik vraag me dan toch af wat voor computermodel ze destijds op deze kwestie hebben losgelaten.

Als we zelf die pakjes moeten gaan afleveren, wordt dat dan ook weer een gevalletje zuur?
Voorheen gooiden we de onbestelbare pakjes in een bak op het depot die werd leeggehaald tijdens de veegrit.
Ik denk dat PostNL simpelweg het aantal te grote buspakjes cq te kleine brievenbussen heeft onderschat. Wat ze nu willen doen, en ik zweer dat ik het niet verzin, is adhv de adressen op die "onbezorgbare" pakjes een database aanleggen van adressen met "te kleine" bussen. Het is dan de bedoeling dat buspakjes voor dat adres er meteen door de sorteermachine uitgegooid worden en rechtstreeks ter afhaling naar de servicepunten gaan.
pi_156182286
quote:

quote:
de dinsdag wordt nu gewoon een daldag, wat het qua postvolume al jaren is. en dan heb je twee daldagen achter elkaar en dat gaat niet, dus worden woens- en vrijdag de nieuwe piekdagen, waardoor de zaterdag een daldag wordt en de hah dus in 2017 naar de vrijdag gaat.
voordeel daarvan is dat op zaterdag nog maar de helft van de mensen aanwezig hoeft te zijn en de andere helft dus (eindelijk) iedere zaterdag vrij kan zijn. en daarmee zijn we weer terug op de strategie van 2010.

Het klinkt alsof die gast te veel gezopen heeft. Maar daardoor lijkt het precies de lijn van de postnl te volgen :)
Loesje
pi_156182359
quote:
Ik denk dat PostNL simpelweg het aantal te grote buspakjes cq te kleine brievenbussen heeft onderschat. Wat ze nu willen doen, en ik zweer dat ik het niet verzin, is adhv de adressen op die "onbezorgbare" pakjes een database aanleggen van adressen met "te kleine" bussen. Het is dan de bedoeling dat buspakjes voor dat adres er meteen door de sorteermachine uitgegooid worden en rechtstreeks ter afhaling naar de servicepunten gaan.
Eigenlijk vind ik dat een top idee. Het zijn toch altijd de zelfde adressen waar het niet past. Dus waarom niet, als het systeem dat kan leren...
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 september 2015 @ 21:20:09 #249
Maffe Fries
pi_156182421
Waarom niet eerst het personeel op de werkvloer vragen? Zij kunnen toch alvast een voorlopige lijst aanleveren?
pi_156182850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat een top idee. Het zijn toch altijd de zelfde adressen waar het niet past. Dus waarom niet, als het systeem dat kan leren...
En wie krijgen het gezeik over zich heen als iemand volgens het systeem een te kleine brievenbus heeft?
pi_156183909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
pi_156184307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Rafierafie het volgende:
Als je langer bezig bent om wat voor reden dan ook kun je gewoon extra tijd claimen. Zolang je niet opeens een uur extra vraagt voor een wijk van 1,5 uur wordt die tijd gewoon toegekend.
Hier zijn ze wel ongeveer hetzelfde, ze hebben wel een basistijd, maar als het rustig is gaat hier een paar minuten vanaf. Als het echt druk is krijg je volgens mij ook zowaar een paar minuutjes extra, maar dat is echt alleen bij heel uitzonderlijke drukte. Als ik het goed begrijp, stappen ze daar dus weer vanaf.
pi_156185235
quote:
Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
Als het goed is worden pakketjes nagemeten als ze terug komen naar pakket. Als verzender moet je dan een naheffing betalen als de afmetingen niet kloppen.

Dat laatste is wel een probleem. Hoe weer van een lijst af te komen als je niet weet dat je er op staat.
Loesje
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:23:54 #254
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190047
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Rafierafie het volgende:
Hier word ook met vaste tijden gewerkt, en uitloop wordt betaald. Maar zoals ik nu begrijp worden die tijden strakker en word uitloop in bijzonder gevallen pas uitbetaald omdat theoretisch... deze wederom aangepaste vaste tijden, moten kloppen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

:o
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dit verzin je idd niet. Een tijdje terug werden we ook op gecontroleerd, maar ook van hogerhand welke, vooral. buitenbrievenbussen niet voldoen aan de buspakketjes. Helaas was dit ook niet echt zuiver en werd er op afstand gecontroleerd en dan vooral die gietijzerenzuilen.
Grappige er aan is dat net zoals vorig jaar, in de winter periode, word gevraagd om deze te controleren alsmede te kijken welke adressen HAH wel/niet willen ontvangen en of de loop/rij-route optimaal is.

Kan dit niet gewoon in een zomer(dal) periode??
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:28:37 #255
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Als het goed is worden pakketjes nagemeten als ze terug komen naar pakket. Als verzender moet je dan een naheffing betalen als de afmetingen niet kloppen.

Dat laatste is wel een probleem. Hoe weer van een lijst af te komen als je niet weet dat je er op staat.
Ik ben van mening dat het een combinatie is van verzender en ontvanger.
De verzender moet aan de ontvanger vragen of het pakketje zowel in de breedte als in de diepte door de brievenbus kan.
Blijkt dit niet te kunnen, moet er of een kleiner pakketje worden verstuurd of bij nacontrole, wat dan ook weer extra kosten aan verbonden zijn, de kosten hiervoor worden doorberekend aan de ontvanger/afzender?
Meestal is bij veel adressen het zo dat je een pakketje wel ergens in de schuur oid mag achterlaten.
Niet iedereen is daar van gediend, dus als ik er op word aangesproken dit de volgende keer te doen: prima. Of ik kom de pakketbezorger tegen, die meestal wel weet waar het pakketje kan worden achtergelaten(schuur, buren/familie een paar straten verderop(mochten de naaste buren niet thuis zijn/het pakketje willen aannemen).
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:29:20 #256
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

^O^
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:36:45 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.
Dat is wat ik nu op bepaalde, zoals adressen waar ik extra op let omdat die vaak verkeerde geadresseerde maar wel voor hen bestemde post krijgen, doe gezien ik het toch als iets 'persoonlijks' zie dat het goed moet zijn(ook met de kerstkaarten bijvoorbeeld. Geeft je gewoonweg een goed gevoel :)
Ik of de voorbereider/ster ziet dan dat de naam niet klopt en zorgt dat het bij de juiste persoon komt.Ik ga ook niet meer uitleggen hoe het zit, want op bepaalde adressen wil men het gewoonweg niet begrijpen en legt de 'schuld' bij mij/PostNL.
Ook jammer dat ik op eerder genoemd adres, fictief nr. 5, één keer iets verkeerds heb bezorgd, wat overigens ook een adres is waarbij ik zorg dat niet goed geadresseerde post goed terecht komt, gelijk officieel gaat klagen.
Daahaag overservice :W
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:48:08 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En wie krijgen het gezeik over zich heen als iemand volgens het systeem een te kleine brievenbus heeft?
Webcare?....:P
pi_156192230
We zullen het wel zien met die *******pakjes.. maar ik zit er niet op te wachten dat ik ze naar het servicepunt moet gaan brengen. Dat kost veel tijd en dan doen ze natuurlijk weer moeilijk over de uitloop en of dat niet sneller kan.

Collega had ook weer een mooie. Die 'mag' niet meer dan een kwartier schrijven, haar wijk staat veel te krap dus vaak gaat ze er over heen. Nu had ze een tijdje terug zowaar maar 5 minuten uitloop, maar de post was ook een kwartier te laat. Mooi dat ze die 5 minuutjes dus niet goedgekeurd kreeg :N
Bij een andere collega die een rouwkaart na bracht (in de verkeerde bundel), werd gezeurd of dat nou echt zo lang moest duren. Tja, die wijk doe je lopend en ze moest de halve wijk door om weer bij dat adres te komen Zo kinderachtig allemaal :X

En dat verhaal wat Rafierafie postte vind ik maar heel raar, mag toch hopen dat het niet echt zo gaat straks :P

Wat een verrassing, de laatste zaterdag vd herfstvakantie mag ik geen vrij. Had er wel rekening mee gehouden omdat er dan al veel verlof staat (schoolvakantie he....), dus de teleurstelling is niet zo groot, maar ik vind het toch eigenlijk nog steeds wat stom dat ze zo makkelijk een verlofaanvraag af kunnen wijzen voor een dag die nog meer dan een maand weg is. Punt blijft dat ze eigenlijk alleen mogen weigeren wanneer mijn (of jouw ;)) verlof zorgt voor een 'ernstige verstoring van de bedrijfsvoering' en daar is meestal toch echt geen sprake van.

Bij mij zijn het vaak dingen die niet heel erg lang van te voren al bekend zijn en waar ik dus niet al in november vrij voor kan vragen via de lijst. Denk aan uitgenodigd worden voor een verjaardag, een evenement of concert dat aangekondigd wordt. Vaak is het dan niet meer mogelijk om een zaterdag vrij te nemen, ondanks dat het nog een maand of zelfs maanden ver weg is. Dat blijft me toch wat storen....

[ Bericht 31% gewijzigd door VixenFromHell op 18-09-2015 10:55:23 ]
pi_156194402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:

Ja in mijn wijk komt dat heel vaak voor. Als er nog een naam op staat dan kan je er nog wat.
Maar laatst had ik aan de bestuursleden van.... op nummer 82. Alleen enkel 82A t/m J bestaat en geen brievenbus voor 82. Dus daar kan ik niets mee en dan stuur ik dat gewoon terug naar de afzender (meestal kruis ik dan aan op de retourstikker geen brievenbus en met de hand schrijf ik er bij enkel brievenbus voor 82A t/m J).

In mijn wijk zit het vol met A,b,c,d,e etc... adressen. En om het makkelijker te maken is het soms wel hetzelfde adres maar dat weet ik dan enkel door het aan die mensen te vragen of het klopt.

Maar in principe moet je dus als de post op het adres bezorgen wat er op de brief staat en niet naar de namen kijken (volgens mijn TC) en retour sturen. Maar wat je dan krijgt dan zit er een pipo in het sorteer centrum die die wijk 5 jaar geleden heeft gedaan die denk dat het wel klopt en die stuurt het gewoon weer terug in de bezorging. Zo heb ik wel eens een brief 5 keer terug gehad voor een adres wat niet eens bestaat. Maar ik blijf dat gewoon terrug sturen naar sorteer centrum ik ga daar mijn vingers niet aan branden.

Maar in de praktijk werkt het ook niet zo dat dat je enkel strikt naar het adres kan kijken want vaak zat weet je gewoon 100% zeker het goede adres als je die wijk vaak genoeg loopt. Maar dat is dan weer kwestie van ervaring. Maar ik ga dat niet maar ergens in een brievenbus dumpen kan uik straks weer een maand lang de rotterdamse methode lopen doen met al die kut controlekaartjes. Ik kijk wel uit.

Dus gewoon als je het niet zeker weet gewoon niet bezorgen of anders bellen met administratie.

Ik heb telkens verschillende adressen waar het fout gaat. Wel meer dan 10 denk ik, een waarvan ik zeker 80% zeker weet dat het een intomart adres is maar soms dan zeten ze het adres van de buren er op (Adres xx ipv xx-A.). Dus ik had dat goed bezorgt op het goede adres maar ze hebben me wel erbij genaaid. Nu heb ik dit soort geinte al een paar keer gehad dus ik denk deze ga ik bij de buren dumpen want dat is de naam van de buren). En ja hoor je raad het al geen klachten meer gehad. (ookl al is het technisch gezioen op het verkeerde adres bezorgt).

Maar zo een intomart-gestapo die mag ook niet zeggen wel adres het is tegen postnl dus je kan er eigenlijk vrij weinig mee met zo een klacht aleen zelf analyseren wat er eventueel fout zo kunnen zijn gegaan).

[ Bericht 9% gewijzigd door _Newman_ op 18-09-2015 11:37:39 ]
pi_156194533
Wat was dat nou trouwens van ddie basistijden dat we met vaste tijden moeten gaan werken?
Hoe zit dat nou precies?

Ik zit op dal dagen steevast een kwartier over mijn tijd al heen terwijl ik me het teringlazerus fiets op een route van 10km. Hier klopt geen reet van en TC zegt dat ie gaat kijken maar vervolgens gebeurt er niks. Er zijn mensen die vragen of het wel goed met me gaat want je zweet zo erg...

En collegae verklaren me voor gek dat ik die wijk op de fiets doe. Ik heb al tegen mijn TC gezegt dat als ik geen meertijd krijg dat ik er mee stop. Hij heeft dit tot nu toe twee keer geflikt, maar bij de eerste volgende keer gaat ie maar lekker zelf dat teringeind fietsen, want ik ga dat niet meer doe dan.

Op piekdagen zit ik soms wel 45 a 60 minuten over de tijd heen. Het kan best zijn dat het dan aan mij ligt maar ze hebben me wel een nieuw contract aangeboden dus zo slecht zal ik het wel niet doen denk ik dan.
pi_156195002
Oeps. Nu moet ik voor het wegvallen van mijn andere baan WW aanvragen en het UWV wil weten hoeveel uur ik elke week gewerkt heb bij PostNL de afgelopen 27 weken. En uiteraard is dat via Mijn Werk niet zo ver terug te kijken :( hopelijk kan de planner of TL me helpen aan die info want anders heb ik wel een probleem. Lesje geleerd, toch echt zelf de uren bij houden :X
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:43:32 #263
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156195415
Vixen: kan je het niet uitrekenen aan de hand van je salarisstroken?
Loesje
pi_156197428
Op je salaris strook staan je uren toch? en die kun je voor het hele jaar online terugkijken en uitprinten.

Dus als je het UWV de salarisstrookjes geeft van het afgelopen jaar dan zou het goed moeten zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2015 @ 14:22:16 #265
Maffe Fries
pi_156197574
Als het UWV het op weekniveau wil weten, dan moet je wel langs de TC, want hij moet dat in Harmony nog wel na kunnen kijken. Op maandniveau kun je via loonstrookjes nog veel nazoeken.
pi_156197826
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:42 schreef _Newman_ het volgende:
Wat was dat nou trouwens van ddie basistijden dat we met vaste tijden moeten gaan werken?
Hoe zit dat nou precies?

Ik zit op dal dagen steevast een kwartier over mijn tijd al heen terwijl ik me het teringlazerus fiets op een route van 10km. Hier klopt geen reet van en TC zegt dat ie gaat kijken maar vervolgens gebeurt er niks. Er zijn mensen die vragen of het wel goed met me gaat want je zweet zo erg...

En collegae verklaren me voor gek dat ik die wijk op de fiets doe. Ik heb al tegen mijn TC gezegt dat als ik geen meertijd krijg dat ik er mee stop. Hij heeft dit tot nu toe twee keer geflikt, maar bij de eerste volgende keer gaat ie maar lekker zelf dat teringeind fietsen, want ik ga dat niet meer doe dan.

Op piekdagen zit ik soms wel 45 a 60 minuten over de tijd heen. Het kan best zijn dat het dan aan mij ligt maar ze hebben me wel een nieuw contract aangeboden dus zo slecht zal ik het wel niet doen denk ik dan.
Ze gaan de tijd dus niet meer baseren op de hoeveelheid, maar je krijgt gewoon bijvoorbeeld iedere donderdag dezelfde tijd, ongeacht hoeveel post er is. En volgens hen hou je dan de ene keer tijd over en kom je op andere dagen tekort, maar zou je per saldo wel uit moeten komen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kun je nog meer tijd doorgeven.
En vanaf 2016 gaan ze 2 keer per jaar de basistijd aanpassen.
pi_156198077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik werk op kantoor en heb dit idee ook horen langskomen.

Ik begreep er van dat in de toekomst de postbezorgers barcodes op pakjes kunnen gaan scannen op hun smartphone. Op die manier kunnen de klanten zelfs op buspakjes een track-en-trace code krijgen en is het beter te achterhalen waarom een pakje niet bezorgd kon worden (overigens mag dit niet worden gebruikt om de looptijden van bezorgers te monitoren). Een voordeel daarbij is, dat er kan worden gekoppeld welke pakketjes (dus ook welke afmetingen) wel en niet kunnen worden bezorgd op bepaalde adressen. Wanneer er uit de data dus zou blijken dat langwerpige pakjes niet in een bepaalde brievenbus kunnen, maar vierkante wel dan kunnen deze dus in het sorteerproces er al uitgehaald worden. Dat scheelt de postbezorger in tijd en het bedrijf dus in (onnodige) kosten.

Dus aan de hand van de feedback over de reden van het niet kunnen bezorgen van bepaalde poststukken, zal het dan makkelijker worden om in gesprek te gaan met de aanbieder, de ontvanger of het eigen proces aan te passen zodat de bezorger niet constant dezelfde soort pakjes voor dezelfde adressen moet afvoeren omdat deze niet passen.
pi_156198110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ze gaan de tijd dus niet meer baseren op de hoeveelheid, maar je krijgt gewoon bijvoorbeeld iedere donderdag dezelfde tijd, ongeacht hoeveel post er is. En volgens hen hou je dan de ene keer tijd over en kom je op andere dagen tekort, maar zou je per saldo wel uit moeten komen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kun je nog meer tijd doorgeven.
En vanaf 2016 gaan ze 2 keer per jaar de basistijd aanpassen.
Oke maar voordat dit ingaat wordt er dan nog wel gekeken of die tijden nog kloppen? want daar geloof ik weinig van. Want er zou toch een formule moeten zijn van route is 10km fietsen a xx km/u gemiddeld en dan bijvoorbeeld xx seconden per adress.

Ik weet toevalig dat bij van straaten post de formule is 21km/u gemiddeld rijden (met scooter) en 24 seconden per adres en elk adres moet je dan een knopje indrukken op de scooter dat je er geweest ben. Maar die traceren ook alles via gps dus als jij 5 minuten voor een brug staat te wachten of een spoorwegovergang kunnen ze ook zien, maar ook als je 15 minuten bij de macdonalds ben geweest.., nou zou ik niet weten waarom dat niet mag zolang je maar wel uitklokt en niet meertijd gaat vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Newman_ op 18-09-2015 14:50:23 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:44:17 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156198186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:31 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ja in mijn wijk komt dat heel vaak voor. Als er nog een naam op staat dan kan je er nog wat.
Maar laatst had ik aan de bestuursleden van.... op nummer 82. Alleen enkel 82A t/m J bestaat en geen brievenbus voor 82. Dus daar kan ik niets mee en dan stuur ik dat gewoon terug naar de afzender (meestal kruis ik dan aan op de retourstikker geen brievenbus en met de hand schrijf ik er bij enkel brievenbus voor 82A t/m J).

In mijn wijk zit het vol met A,b,c,d,e etc... adressen. En om het makkelijker te maken is het soms wel hetzelfde adres maar dat weet ik dan enkel door het aan die mensen te vragen of het klopt.

Maar in principe moet je dus als de post op het adres bezorgen wat er op de brief staat en niet naar de namen kijken (volgens mijn TC) en retour sturen. Maar wat je dan krijgt dan zit er een pipo in het sorteer centrum die die wijk 5 jaar geleden heeft gedaan die denk dat het wel klopt en die stuurt het gewoon weer terug in de bezorging. Zo heb ik wel eens een brief 5 keer terug gehad voor een adres wat niet eens bestaat. Maar ik blijf dat gewoon terrug sturen naar sorteer centrum ik ga daar mijn vingers niet aan branden.

Maar in de praktijk werkt het ook niet zo dat dat je enkel strikt naar het adres kan kijken want vaak zat weet je gewoon 100% zeker het goede adres als je die wijk vaak genoeg loopt. Maar dat is dan weer kwestie van ervaring. Maar ik ga dat niet maar ergens in een brievenbus dumpen kan uik straks weer een maand lang de rotterdamse methode lopen doen met al die kut controlekaartjes. Ik kijk wel uit.

Dus gewoon als je het niet zeker weet gewoon niet bezorgen of anders bellen met administratie.

Ik heb telkens verschillende adressen waar het fout gaat. Wel meer dan 10 denk ik, een waarvan ik zeker 80% zeker weet dat het een intomart adres is maar soms dan zeten ze het adres van de buren er op (Adres xx ipv xx-A.). Dus ik had dat goed bezorgt op het goede adres maar ze hebben me wel erbij genaaid. Nu heb ik dit soort geinte al een paar keer gehad dus ik denk deze ga ik bij de buren dumpen want dat is de naam van de buren). En ja hoor je raad het al geen klachten meer gehad. (ookl al is het technisch gezioen op het verkeerde adres bezorgt).

Maar zo een intomart-gestapo die mag ook niet zeggen wel adres het is tegen postnl dus je kan er eigenlijk vrij weinig mee met zo een klacht aleen zelf analyseren wat er eventueel fout zo kunnen zijn gegaan).
^O^
pi_156198285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:40 schreef Pieterdepostman het volgende:

[..]

Ik werk op kantoor en heb dit idee ook horen langskomen.

Ik begreep er van dat in de toekomst de postbezorgers barcodes op pakjes kunnen gaan scannen op hun smartphone. Op die manier kunnen de klanten zelfs op buspakjes een track-en-trace code krijgen en is het beter te achterhalen waarom een pakje niet bezorgd kon worden (overigens mag dit niet worden gebruikt om de looptijden van bezorgers te monitoren). Een voordeel daarbij is, dat er kan worden gekoppeld welke pakketjes (dus ook welke afmetingen) wel en niet kunnen worden bezorgd op bepaalde adressen. Wanneer er uit de data dus zou blijken dat langwerpige pakjes niet in een bepaalde brievenbus kunnen, maar vierkante wel dan kunnen deze dus in het sorteerproces er al uitgehaald worden. Dat scheelt de postbezorger in tijd en het bedrijf dus in (onnodige) kosten.

Dus aan de hand van de feedback over de reden van het niet kunnen bezorgen van bepaalde poststukken, zal het dan makkelijker worden om in gesprek te gaan met de aanbieder, de ontvanger of het eigen proces aan te passen zodat de bezorger niet constant dezelfde soort pakjes voor dezelfde adressen moet afvoeren omdat deze niet passen.
Kan nog leuk worden met die onmogelijke H&M paketten die 75% van de tijd niet passen.
En, no offense, maar die mensen achter een bureautje die denken niet ver genoeg na want er bestaan nog steeds een heleboel post bezorgers die geen mobiele telefoon hebben of geen smartphone die kan scannen. Ik ken er zo al 5 op twee depots, ik ken er zelfs een die geen eens internet heeft.
pi_156198301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:41 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Oke maar voordat dit ingaat wordt er dan nog wel gekeken of die tijden nog kloppen want daar geloof ik weinig van. Want er zou toch een formule moeten zijn van route is 10km fietsen a xx km/u gemiddeld en dan bijvoorbeeld 24 seconden per adress.

Ik weet toevalig dat bij van straaten post de formule is 21km/u gemiddeld rijden (met scooter) en 24 seconden per adres en elk adres moet je dan en knopje indrukken op de scooter dat je er geweest ben. Maar die traceren ook alles via gps dus als jij 5 minuten voor een brug staat te wachten of een spoorwegovergang kunnen ze ook zien, (maar ook als je 15 minuten bij de macdonalds ben geweest.., nou zou ik niet weten waarom dat niet mag zolang je maar wel uitklokt en niet meertijd gaat vragen.
Volgens mij is zo'n soort van formule er bij de post ook wel, waarbij ze rekening houden met hoeveel meter het is tot de brievenbus en zo en waarbij ze hebben berekend hoe lang je erover doet als je de "ideale" route neemt. Later stapten ze hier wel enigszins vanaf door postbezorgers te vragen hoe lang zij over een bepaalde route deden, en aan de hand daarvan zijn de tijden toen aangepast. Daarna zijn de tijden gewoon iedere keer aangepast op basis van "het volume is met zoveel % gedaald, dus nu halen we bij iedere loop een bepaald % van de tijd af"
pi_156198371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:47 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Kan nog leuk worden met die onmogelijke H&M paketten die 75% van de tijd niet passen.
En, no offense, maar die mensen achter een bureautje die denken niet ver genoeg na want er bestaan nog steeds een heleboel post bezorgers die geen mobiele telefoon hebben of geen smartphone die kan scannen. Ik ken er zo al 5 op twee depots, ik ken er zelfs een die geen eens internet heeft.
Geen internet hebben is dan ook echt niet meer van deze tijd, ik ken genoeg bedrijven waar ze je echt niet eens aannemen als je geen internet hebt, want roosters en dergelijke gaan allemaal via internet.
pi_156198482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij is zo'n soort van formule er bij de post ook wel, waarbij ze rekening houden met hoeveel meter het is tot de brievenbus en zo en waarbij ze hebben berekend hoe lang je erover doet als je de "ideale" route neemt. Later stapten ze hier wel enigszins vanaf door postbezorgers te vragen hoe lang zij over een bepaalde route deden, en aan de hand daarvan zijn de tijden toen aangepast. Daarna zijn de tijden gewoon iedere keer aangepast op basis van "het volume is met zoveel % gedaald, dus nu halen we bij iedere loop een bepaald % van de tijd af"
Ja alleen ik heb al 10 keer naar die formule gevraagd maar dit wordt altijd met allerlei smoesjes omzeilt en dat ze het zogenaamd niet weten. Als ik soms een uur te lang over een wijk doe en ik krijg wel een nieuw contract aangeboden dat strookt echt niet met elkaar.

Ik denk dat ze bewust die uren laag houden zodat ik wordt genaaid als ik vakantie dagen opneem.
Die collega die het daarvoor met de scooter deed deed er ook al een kwartier te lang over, maar die gaf nooit meertijden door. Ja zo lust ik er nog wel een paar. Stelletjes tillers.
pi_156198938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:56 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ja alleen ik heb al 10 keer naar die formule gevraagd maar dit wordt altijd met allerlei smoesjes omzeilt en dat ze het zogenaamd niet weten. Als ik soms een uur te lang over een wijk doe en ik krijg wel een nieuw contract aangeboden dat strookt echt niet met elkaar.

Ik denk dat ze bewust die uren laag houden zodat ik wordt genaaid als ik vakantie dagen opneem.
Die collega die het daarvoor met de scooter deed deed er ook al een kwartier te lang over, maar die gaf nooit meertijden door. Ja zo lust ik er nog wel een paar. Stelletjes tillers.
Gewoon vragen of ze iemand anders die wijk eens kunnen laten doen om te kijken of die er net zo lang over doet. Volgens mij is er bij de post verder nauwelijks een verband tussen hoe je je werk doet en of je contractverlenging krijgt. Ik ken vrijwel geen postbezorgers die geen contractverlenging hebben gekregen, ook al waren sommige echt retetraag. Zolang je niet heel veel zeurt vinden ze het wel prima. En als je een wijk hebt die niet zo populair is, dan nemen ze zelfs het vele gezeur voor lief en krijg je alsnog gewoon een nieuw contract.
pi_156199443
Hier hebben ze al jaren basistijden. Meertijd wordt gewoon uitbetaald zolang je het maar kan verantwoorden.
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:57:33 #276
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156199967
Het gaat niet zo zeer om de basistijden die al bestaan, maar om de nog strakker aangetrokken basistijden ivm daling van de postvolume waarvan de uitloop met alleen hoge uitzonderlijke omstandigheden/calamiteiten nog wordt door betaald.
De !nieuwe! basistijd is gebaseerd op de gemiddelde tijd die voor de zomerperiode begon en begint in week 40 tot ongeveer de kerst/nieuw-periode 2015.
In 2016 wordt de tijd nog 2x herzien/aangepast.
Dit betekent dat je dagelijks ongeacht je postvolume, een vaste bezorgtijd vergoed krijgt.

Omdat de basistijden strakker(korter) worden, is er de mogelijkheid voor pbz's die meer uren willen maken, een extra wijk/wijken er bij te nemen tot maximaal 15uur(op contract).

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietertje71 op 18-09-2015 16:02:39 ]
pi_156200035
Het leek hier wel of ze de pakketten van de hele week hadden opgespaard. Bodempje post en verder de tassen vol met pakjes, tegen de dertig in totaal, best veel voor een (zomer)daldag...
Maar bijna iedereen thuis!
pi_156200392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Het gaat niet zo zeer om de basistijden die al bestaan, maar om de nog strakker aangetrokken basistijden ivm daling van de postvolume waarvan de uitloop met alleen hoge uitzonderlijke omstandigheden/calamiteiten nog wordt door betaald.
De !nieuwe! basistijd is gebaseerd op de gemiddelde tijd die voor de zomerperiode begon en begint in week 40 tot ongeveer de kerst/nieuw-periode 2015.
In 2016 wordt de tijd nog 2x herzien/aangepast.
Dit betekent dat je dagelijks ongeacht je postvolume, een vaste bezorgtijd vergoed krijgt.

Omdat de basistijden strakker(korter) worden, is er de mogelijkheid voor pbz's die meer uren willen maken, een extra wijk/wijken er bij te nemen tot maximaal 15uur(op contract).
Nou als die tijden nog strakker worden dan ze nu al zijn dan ga ik ermee stoppen.
pi_156201771
Ja h
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:36 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier hebben ze al jaren basistijden. Meertijd wordt gewoon uitbetaald zolang je het maar kan verantwoorden.
Ja hier hebben we ook basistijden maaar ik begrijp dus dat meertijden niet meer worden goedgekeurd nu?
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:27:42 #280
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_156201805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:26 schreef _Newman_ het volgende:
Ja h

[..]

Ja hier hebben we ook basistijden maaar ik begrijp dus dat meertijden niet meer worden goedgekeurd nu?
Natuurlijk wel, en als het meer tijd kost om die meertijd geaccepteerd te krijgen, ga ik dat ook gewoon meetellen als meertijd.
pi_156201863
Maar als de basistijden niet goed zijn wat moet ik dan doen? Want mijn TC intreseerd het geen ene reet volgens mij.
pi_156202149
Salarisstrook online :)
pi_156202289
Toen ik mijn nieuwe contract kreeg stonden er nog de oude uren van vorig jaar op. Inmiddels werk ik veel meer. Echt iedereen doet maar wat bij postNL, dat we nog niet failliet zijn is mij een raadsel, wat een ongelooflijke interne puinbende bij PostNL ik vind het werkelijk ongelooflijk.
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:56:24 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156202376
Ergens ben ik zo blij met mijn vooruitziende blik. Toen ik een vast contract kreeg deze een 20 minuten onder me werkelijk gewerkte uren laten vastzetten. Dus verder dan een half uur per week kan ik er niet op achteruit gaan.

People je kan altijd je meer gewerkte gemiddelde uren over de laatste 3 maanden claimen en in je contract laten zetten. Zeker als je een vast contract hebt is dit geen slecht idee.
Loesje
pi_156202478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:56 schreef V__L_N het volgende:
Ergens ben ik zo blij met mijn vooruitziende blik. Toen ik een vast contract kreeg deze een 20 minuten onder me werkelijk gewerkte uren laten vastzetten.
Waarom niet precies OP je werkelijk gewerkte uren vastgezet? Of hoger? Mijn vaste contract is destijds, waarschijnlijk door een slordigheidje, 5 uur hoger vastgesteld. Heb maar snel getekend voordat ze hun vergissing zouden bemerken.
pi_156202956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 05:23 schreef Pietertje71 het volgende:
Dit verzin je idd niet. Een tijdje terug werden we ook op gecontroleerd, maar ook van hogerhand welke, vooral. buitenbrievenbussen niet voldoen aan de buspakketjes. Helaas was dit ook niet echt zuiver en werd er op afstand gecontroleerd en dan vooral die gietijzerenzuilen.
Grappige er aan is dat net zoals vorig jaar, in de winter periode, word gevraagd om deze te controleren alsmede te kijken welke adressen HAH wel/niet willen ontvangen en of de loop/rij-route optimaal is.

Kan dit niet gewoon in een zomer(dal) periode??
Je hebt in de zomer periode veel mensen die een nee/nee sticker op de brievenbus plakken i.v.m. vakantie hierdoor zou je dus een scheef beeld krijgen.
pi_156203096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:56 schreef V__L_N het volgende:
Ergens ben ik zo blij met mijn vooruitziende blik. Toen ik een vast contract kreeg deze een 20 minuten onder me werkelijk gewerkte uren laten vastzetten. Dus verder dan een half uur per week kan ik er niet op achteruit gaan.

People je kan altijd je meer gewerkte gemiddelde uren over de laatste 3 maanden claimen en in je contract laten zetten. Zeker als je een vast contract hebt is dit geen slecht idee.
En hoe werkt dit precies, hoe moet ik dit aanvragen?. Ik heb een hekel aan gedoe. Dus als ik weer langs 5 verschilende mensen moet en van het kastje naar de muur wordt gestuurd dan denk ik meestal laat maar zitten. Ik krijg echt een burnout van dat soort dingen.
  vrijdag 18 september 2015 @ 18:55:25 #288
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156203525
quote:
Waarom niet precies OP je werkelijk gewerkte uren vastgezet? Of hoger? Mijn vaste contract is destijds, waarschijnlijk door een slordigheidje, 5 uur hoger vastgesteld. Heb maar snel getekend voordat ze hun vergissing zouden bemerken.
Mooier getal :) Nee, ik zat toen precies achter de kerst aan. Dus ze wilde december eigenlijk niet mee rekenen. Dus toen kwam het iets lager uit dan het moest zijn.

Newman, ik zou zeggen vraag het je tc. Maar grote kans dat het geregeld wordt door personeelszaken en dat je dus over meer schijven moet. Dat is de postnl-way he.
Loesje
pi_156204660
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 18:34 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

En hoe werkt dit precies, hoe moet ik dit aanvragen?. Ik heb een hekel aan gedoe. Dus als ik weer langs 5 verschilende mensen moet en van het kastje naar de muur wordt gestuurd dan denk ik meestal laat maar zitten. Ik krijg echt een burnout van dat soort dingen.
Evnt. X keer bij je TC "zeuren" tot ie er op ingaat, 80% van het gemiddelde van de afgelopen drie maanden en naar beneden afgerond (om op hele uren uit te komen) was "zijn bod". Ja? Volgende dag een mailtje van HR dat het vanaf de volgende loonstook in gaat. Zo was het bij mij een paar weken terug.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_156206392
Hoeveel contracturen heeft iedereen hier?

Nog een vraagje, mag je vakantieuren meetellen bij het gemiddelde van de laatste 3 maanden?
pi_156206673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:33 schreef bikkie het volgende:

Nog een vraagje, mag je vakantieuren meetellen bij het gemiddelde van de laatste 3 maanden?
Uiteraard. Maar ik neem aan dat wanneer je verlof hebt, precies je contracturen worden afgeboekt, dus dat dit feitelijk voor het gemiddelde niet uitmaakt of je zo'n week meetelt of niet.
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:46:49 #292
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_156206889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:33 schreef bikkie het volgende:

37 8-)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_156207041
Normaal idd wel, maar laatst heb ik extra verlof laten afboeken, gezien ik nog veel uren over had. Wel fijn voor het gemiddelde dus.
pi_156207102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 18:34 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Gewoon eerst vragen aan je TC, en er wel op wijzen dat je de vergroting baseert op de gewerkte meeruren van de afgelopen 3 maanden. Het is wel zo dat meerwerk in bepaalde periodes buiten beschouwing gelaten mag worden door het bedrijf als het duidelijk gaat om werk met een tijdelijk karakter, bijv. meerwerk vanwege kerstdrukte of verlof collega's in de zomervakantie.

Reageert hij niet of houdt hij je aan het lijntje: Stuur een mail op poten waarin je verwijst naar hoofdstuk 2 artikel 10 van de CAO en/of artikel 7 lid 610b van het Burgerlijk Wetboek. Dan zal íe waarschijnlijk wel over de brug komen, wetende dat je juridisch zeer sterk staat. Mocht de TC je desondanks aanzien voor de een of andere makkelijk te piepelen malle Eppie, gewoon de bond bellen.
pi_156207125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:50 schreef bikkie het volgende:
Normaal idd wel, maar laatst heb ik extra verlof laten afboeken, gezien ik nog veel uren over had. Wel fijn voor het gemiddelde dus.
In dat geval denk ik niet dat je ze mag meetellen. Extra verlof afboeken bovenop je contracturen is geen meerwerk.
pi_156207272
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
Als het UWV het op weekniveau wil weten, dan moet je wel langs de TC, want hij moet dat in Harmony nog wel na kunnen kijken. Op maandniveau kun je via loonstrookjes nog veel nazoeken.
Ja ze willen idd per week de uren. De planner gaf aan ook maar 2 maand terug te kunnen kijken. Thanks, ik vraag het nog wel even aan de vervanger van de TC want die is weer met vakantie :P
Heb wel de aanvraag ingediend met de uren uit de planning, want de aanvraag moest eigenlijk wel vandaag uiterlijk gedaan worden. Had ook nog wat andere info nodig maar die heb ik inmiddels, uitzendbureau ook nog even gevraagd of ze nog wat hadden. UWV zei ook dat de werkgever het in principe moest hebben, maar anders moest ik het maar schatten en dan als opmerking erbij zetten dat de precieze uren niet in te zien zijn. Als ik die alsnog krijg kan ik dat uiteraard nog wel doorgeven.

@bikkie: Ik heb een contract van 5 uur ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2015 @ 21:32:26 #297
Maffe Fries
pi_156208590
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gewoon eerst vragen aan je TC, en er wel op wijzen dat je de vergroting baseert op de gewerkte meeruren van de afgelopen 3 maanden. Het is wel zo dat meerwerk in bepaalde periodes buiten beschouwing gelaten mag worden door het bedrijf als het duidelijk gaat om werk met een tijdelijk karakter, bijv. meerwerk vanwege kerstdrukte of verlof collega's in de zomervakantie.

Reageert hij niet of houdt hij je aan het lijntje: Stuur een mail op poten waarin je verwijst naar hoofdstuk 2 artikel 10 van de CAO en/of artikel 7 lid 610b van het Burgerlijk Wetboek. Dan zal íe waarschijnlijk wel over de brug komen, wetende dat je juridisch zeer sterk staat. Mocht de TC je desondanks aanzien voor de een of andere makkelijk te piepelen malle Eppie, gewoon de bond bellen.
Ik zou het op BW 7 artikel 610b houden :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2015 @ 21:36:24 #298
Maffe Fries
pi_156208772
Voor de liefhebber die sterk wisselende inkomens heeft gehad is artikel 3.154 uit de wet inkomstenbelasting nog wel een aanrader
pi_156208840
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zou het op BW 7 artikel 610b houden :+
De CAO noemt het artikel 7:610b. What's the difference?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2015 @ 21:45:28 #300
Maffe Fries
pi_156209123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De CAO noemt het artikel 7:610b. What's the difference?
geen, want dat is slechts een andere schrijfwijze voor BW 7 artikel 610b.

Jij noemde het artikel 7 lid 610b en dat komt wat vreemd over :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')