En zo hoort het ook, vertraging zonder (tijdig) bericht is volledige wachttijd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:47 schreef Duufje het volgende:
Ik heb m'n extra tijd gekregen dus voor mij is t goed zo.
En lees je dan in hetzelfde tempo waarin je normaal gesproken leest? Of probeer je echt zo snel mogelijk te lezen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:47 schreef swimmie86 het volgende:
Ik lees 772 woorden per minuut via die test.
Maar die snelheid houd ik niet vol als ik een boek wil lezen, daar dwalen je gedachten te vaak voor af.
Maar zo'n kort stukje. Dat kan heel snel.
Nu heb ik gelezen zoals ik normaal lees, als ik alleen ben en het stil/rustig is om me heen. Dan zit ik op 722 woorden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En lees je dan in hetzelfde tempo waarin je normaal gesproken leest? Of probeer je echt zo snel mogelijk te lezen?
Pakjes horen officieel volgens mij nog steeds zoveel mogelijk bij de tas van de desbetreffende bundel in, en niet in een aparte tas, dus nee, dat doe ik nooit, 1 tas met pakjes apart nummeren. Het zal wel eens voorgekomen zijn dat ik bijv twee keer een tas 3 gemaakt heb, simpelweg omdat ik dan vergeten was dat ik al een tas 3 gemaakt had. Maar meestal nummer ik al wat labels van tevoren, juist om dat te voorkomen. Als postverdeler zie ik dat ook wel geregeld, dat er bijvoorbeeld 2 tassen als laatste tas zijn aangekruistquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:47 schreef Duufje het volgende:
Ik heb m'n extra tijd gekregen dus voor mij is t goed zo.
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst de sandwhich techniek toegepast met het in de brievenbus krijgen van een niet-vast-pakje. Resultaat was dat ik aan t klooien was en de bewoner de deur open deed toen ik het net erdoor heen hadwerkte wel dus!
Ohja nog een vraagje. Ik heb vaak 4 tassen waarvan nummer 3,2,1 + 1 (pakjes). Heel leuk allemaal maar bij gebeurtenissen als vandaag kan ik dus niet checken of ik nu een tas met pakjes mis aangezien er soms 2x nummer 1 is. Gebeurt dit ook bij jullie? Is hier een reden voor?
De snelheid test gedaan, had rond de 350.
Werkt niet op mobielquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even een leuk testje voor wie zijn snelleesvaardigheden wil verbeteren. Altijd handig bij het post sorteren en bezorgen.
Ik bleef steken op 244 woorden per minuut.
Zijn die labels er al langer? Hier in ieder geval vanaf 1 september (augustus had ik vakantie). Alleen de grote wijken hebben die labels.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Pakjes horen officieel volgens mij nog steeds zoveel mogelijk bij de tas van de desbetreffende bundel in, en niet in een aparte tas, dus nee, dat doe ik nooit, 1 tas met pakjes apart nummeren. Het zal wel eens voorgekomen zijn dat ik bijv twee keer een tas 3 gemaakt heb, simpelweg omdat ik dan vergeten was dat ik al een tas 3 gemaakt had. Maar meestal nummer ik al wat labels van tevoren, juist om dat te voorkomen. Als postverdeler zie ik dat ook wel geregeld, dat er bijvoorbeeld 2 tassen als laatste tas zijn aangekruist
Volgens mij al bijna een jaar, bij alle wijken. Staat geen 2 van 3 op of zo, aangezien je niet van tevoren weet hoeveel tassen je gaat krijgen en de postverdeler ruimt die tassen natuurlijk tussendoor op.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:10 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Zijn die labels er al langer? Hier in ieder geval vanaf 1 september (augustus had ik vakantie). Alleen de grote wijken hebben die labels.
Mijn wijk valt onder de kleinere, en ik heb andere labels, daar schrijven ze wel op 1 van 2 en 2 van 2.
Ahh kom alsjeblieft mijn tassen inpakken! Ik heb dit bijna wekelijks namelijk, een pakjestas. Ik snap het wel hoor ik heb vaak heeel veel bol.com pakjes en die zijn gewoon groot.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Pakjes horen officieel volgens mij nog steeds zoveel mogelijk bij de tas van de desbetreffende bundel in, en niet in een aparte tas, dus nee, dat doe ik nooit, 1 tas met pakjes apart nummeren. Het zal wel eens voorgekomen zijn dat ik bijv twee keer een tas 3 gemaakt heb, simpelweg omdat ik dan vergeten was dat ik al een tas 3 gemaakt had. Maar meestal nummer ik al wat labels van tevoren, juist om dat te voorkomen. Als postverdeler zie ik dat ook wel geregeld, dat er bijvoorbeeld 2 tassen als laatste tas zijn aangekruist
Bij ons nummeren ze daarom achteruit. Dwz op de tas die het eerst wordt klaargemaakt zet je een 1. De postbezorger begint dan met de tas met het hoogste nummer.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij al bijna een jaar, bij alle wijken. Staat geen 2 van 3 op of zo, aangezien je niet van tevoren weet hoeveel tassen je gaat krijgen en de postverdeler ruimt die tassen natuurlijk tussendoor op.
ja, dat is bij ons inderdaad ook zoquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons nummeren ze daarom achteruit. Dwz op de tas die het eerst wordt klaargemaakt zet je een 1. De postbezorger begint dan met de tas met het hoogste nummer.
Er is niet echt een officieel landelijk beleid. Ik zelf probeer bij het voorbereiden pakjes zoveel mogelijk bij de juiste bundel te doen, en alleen die grote bol.com dozen doe ik apart. Maar je hebt ook voorbereiders die elk ieniemienie-pakje in een aparte pakjestas doen (ook die kleine kutpakjes uit China) en daar heb ik zelf ook een tyfushekel aan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:30 schreef Duufje het volgende:
[..]
Ahh kom alsjeblieft mijn tassen inpakken! Ik heb dit bijna wekelijks namelijk, een pakjestas. Ik snap het wel hoor ik heb vaak heeel veel bol.com pakjes en die zijn gewoon groot.
Ik probeer ook zoveel mogelijk pakjes in de bundel te doen. De bol.com pakjes doe ik aan de zijkant (staat de tas gelijk stabieler) van de tas waar ook die bundel van dat adres in staat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is niet echt een officieel landelijk beleid. Ik zelf probeer bij het voorbereiden pakjes zoveel mogelijk bij de juiste bundel te doen, en alleen die grote bol.com dozen doe ik apart. Maar je hebt ook voorbereiders die elk ieniemienie-pakje in een aparte pakjestas doen (ook die kleine kutpakjes uit China) en daar heb ik zelf ook een tyfushekel aan.
Daar moeten ze dus juist niet. Voor de bezorger moet die tas daarna in een krappere buitentas. Dat betekend dus dat ze dat pakket er dus eerst weer moeten uittrekken. Daarnaast zijn de meeste pakketten van bol niet vol. Door die plek krijgen ze veel meer druk te verwerken en gaan ze tijdens transport kapot.quote:Ik probeer ook zoveel mogelijk pakjes in de bundel te doen. De bol.com pakjes doe ik aan de zijkant (staat de tas gelijk stabieler) van de tas waar ook die bundel van dat adres in staat.
Aan de zijkant van de tas.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:55 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik probeer ook zoveel mogelijk pakjes in de bundel te doen. De bol.com pakjes doe ik aan de zijkant (staat de tas gelijk stabieler) van de tas waar ook die bundel van dat adres in staat.
Die kleine China-pakjes zijn irritant om te bundelen, maar dat doe ik altijd wel. Zorgt vooral voor wankele bundels. Ik let er dan, indien mogelijk, op dat ik niet met zo'n bundel in een tas begin. Dus of nog net bij een tas proberen te krijgen, of net iets eerder een nieuwe tas pakken.
Ik maak er voortaan fotoos van en stuur die naar mijn TC.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Daar moeten ze dus juist niet. Voor de bezorger moet die tas daarna in een krappere buitentas. Dat betekend dus dat ze dat pakket er dus eerst weer moeten uittrekken. Daarnaast zijn de meeste pakketten van bol niet vol. Door die plek krijgen ze veel meer druk te verwerken en gaan ze tijdens transport kapot.
Hier is een kapot bol pakket aan de zijkant meteen een klacht over de sorteerder. Daar wordt ik namelijk echt niet blij van.
Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Daar moeten ze dus juist niet. Voor de bezorger moet die tas daarna in een krappere buitentas. Dat betekend dus dat ze dat pakket er dus eerst weer moeten uittrekken. Daarnaast zijn de meeste pakketten van bol niet vol. Door die plek krijgen ze veel meer druk te verwerken en gaan ze tijdens transport kapot.
Hier is een kapot bol pakket aan de zijkant meteen een klacht over de sorteerder. Daar wordt ik namelijk echt niet blij van.
Ik denk dat jaar juist het euvel ligt.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:46 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Probleem is dat wanneer ik die bol.com pakjes in de bundel doe, het pakje alsnog te maken krijgt met beschadiging. Denk aan de hoekjes (gebundeld past het ook amper in onze voorbereidings-tas) en alle andere post die er bovenop zal komen te liggen.
Maar ik luister graag naar bezorgers, dus zeg me maar hoe jullie de bol.com pakjes het liefst in de tas willen zien?
Ik ken de PBZ niet (ik sorteer voor Purmerend, werk in Amsterdam).quote:Op woensdag 9 september 2015 08:53 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat jaar juist het euvel ligt.
Voorheen werd er meer gecommuniceerd tussen voorbereider en PBZ/postbode dus je wist als voorbereider hoe de PBZ/postbode het wilde(bundel, pakketjes).
Daarom zijn er richtlijnen in het leven geroepen die nogsteeds niet overal worden nageleefd laat staan bekend zijn.
Als je de PBZ kent, zou ik het aan hem/haar vragen, anders wellicht een enveloppe er in met de vraag en je email oid er bij. Meestal is de TC niet zo gecharmeerd van dit soort overleg/inzet/activiteit omdat alles via hen moet lopen... Geen probleem, maar doe er dan ook wat mee.
Doe je het zo bij die PBZ en voor een ander volgens richtlijnen
Voorheen sprak ik als voorbereider zijnde de PBZ/postbode wel of gaf een oude rot wel de tip om het voor die persoon het op die manier te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |