quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ga helemaal nergens vanuit aangezien ik gewoon niet weet hoeveel van die lui in Hongarije Syriers zijn. Wel ben ik met drie sets cijfers gekomen waaruit blijkt dat eerdere asielaanvragen niet "grotendeels" Syriers waren.
Jij bent nog helemaal niet met cijfers gekomen terwijl jij de bewering doet dat die lui "grotendeels" Syriers zijn. Die bewering (post 247) ging overigens niet alleen over Hongarije (waar jij nu de discussie naar toe probeert te sturen), maar alle asielzoekers in Europa.
Natuurlijk wel. Het resultaat is dat Islam dominant is in het Midden Oosten en nu uitzaait naar het Westen in steeds grotere aantallen. Sociaal-Darwinistisch sterker betekent niet dat het fijner is om te leven in zulk een cultuur; het betekent dat het dominant wordt over andere culturen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat tot een dusdanige chaos, vernietiging, verlies aan leven, terreur leidt dat er nu, wat sommige mensen al noemen, volksverhuizing plaatsvindt. Dat zie ik niet echt als sterker dan "onze" cultuur toch.
De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.
Uit jouw cijfers blijkt ook al de grootste groep Dus de syriers zijn.
De discussie gaat gezien de openingspost weldegelijk over de extra vluchtelingen. Die dus oa in Hongarije zitten.
Ik probeer het daar niet naartoe te sturen, ik probeer het bij het onderwerp te houden.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
http://syrianrefugees.eu/
Lees de verhalen.
Ook niet heel erg up to date.quote:Created in January 2013
Updated in February and October 2014
Zeurpietquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:26 schreef Stranger het volgende:
[..]
[..]
Ook niet heel erg up to date.
Voorbode van wat ons allemaal staat te wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_lesbos_kapot.html
Echt een aanwinst die asielzoekers
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).
Nogmaals, ik heb het met 3 datasets geprobeerd. Het lijkt er op dat ik je niet heb overtuigd. Misschien kan jij nu proberen je eigen stelling te verdedigen dat het "grotendeels" Syriers zijn.
Even op de goedpraters wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
En wat er in het kader van gezinshereniging nog overkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
40.000 per jaar broeder, plus wat ze zelf aan nageslacht produceren.
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.
Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.
En nu weer terug naar de 120K extra vluchtelingen waar het topic immers over gaat. Die groep bestaat grotendeels uit Syriers.
Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
Of denk jij serieus dat die groep uit somaliers bestaat?
Ik ga in Rusland gaan wonen denk ik. RIP Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.
Jij komt met cijfers die niet ter zake doen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.
[..]
Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.
Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.
Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
Dat kun je wel aan onze knuffelaars overlaten iddquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.
Dus we worden gewoon voorgelogen bedoel je?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |