abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155957751
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het :') :') :') :') _O-
Laat me raden, de motie is desondanks gewoon aangenomen, en wordt per direct geïmplementeerd?
pi_155957759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een andere methode is het stoppen van alle soorten van uitkeringen, toelages, bijslagen, en wat dies meer zei, aan alle personen die niet aantoonbaar langer dan 18 jaar in Nederland verblijven.. Ook geen gezondheidszorg en onderwijs voor deze groep, tenzij ze het zelf uit eigen zak kunnen betalen. Ook voor alle huidige inwoners, dus geheel conform Artikel 1 van de grondwet.
Dan kunnen we dus bijna al het onderwijs opheffen.
Want op het lager onderwijs en het voortgezet zal niemand snel aan kunnen tonen al langer dan 18 jaar in Nederland te verblijven.
Althans ik mag hopen dat iemand van 18 het lager onderwijs al achter zich heeft gelaten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155957806
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:57 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Laat me raden, de motie is desondanks gewoon aangenomen, en wordt per direct geïmplementeerd?
Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.
pi_155957846
Ik heb liever dat Europese landen afspreken hoeveel grenswachten ieder land beschikbaar gaat stellen om elke grens (zowel binnen als buiten de EU) te bewaken. Daarnaast moet ieder land militairen leveren om de EU zo snel mogelijk te bevrijden van illegalen. Deze stroom is geen vluchtelingencrisis maar een aanval op Europa.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:03:18 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155957944
Hahaha dus eerst een zogenaamde verdeelsleutel maken met 'verplichte' minimumaantallen per land, maar dat blijkt gewoon een wassen neus dus. Migranten die zelf mogen invullen naar welk land ze het liefst willen :')

En de geitenwollensokken intussen maar emo-tv maken.
pi_155958025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.
Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzetten :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155958053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hahaha dus eerst een zogenaamde verdeelsleutel maken met 'verplichte' minimumaantallen per land, maar dat blijkt gewoon een wassen neus dus. Migranten die zelf mogen invullen naar welk land ze het liefst willen :')

En de geitenwollensokken intussen maar emo-tv maken.
Als duidelijk in de media naar voren komt dat het een wassen neus is, dan is het misschien wel goed nieuws. Er moeten zo snel mogelijk Orban-achtige regeringsleiders verkozen worden, zodat we in ieder geval in een deel van Europa de grenscontroles weer terugkrijgen en misschien zelfs actief illegalen oppakken en uitzetten.
pi_155958109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzetten :)
Dit geeft wel aan hoe ver die bevoegdheden gaan. ESM is een verdrag, dus die bevoegdheid is er nadrukkelijk. Ik ben het er niet mee eens, maar het is de realiteit. De bevoegdheid om lidstaten ineens te dwingen illegalen op te vangen is voor mij echter nieuw, die komt wel heel plotseling. De EU lijkt wel de bevoegdheid te hebben om uit het niets nieuwe bevoegdheden te creëren.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:08:44 #284
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_155958125
Zag vanmiddag nog Juncker voorbijkomen met reactie op hen die kritisch waren op het bizarre vluchtelingenbeleid. Was iets in de trant van: "hetgeen u zegt is waardeloos en ik reageer er simpelweg niet op", waarop een luid applaus volgde. Grootste vijand van Europa is de EU.
pi_155958185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter

Echt bizar dit artikel. Het maakt gehakt van alle verhalen in de media en hier op Fok! dat het om zielige vluchtelingen gaat. Het zijn gewoon illegalen die weloverwogen illegaal ons Europa binnendringen. En Europa treedt niet op :r
Dit kan alleen nog maar met militaire middelen worden gestopt.
quote:
Ik snap zijn motivatie maar vraag hem toch nadrukkelijk: ‘Je verliet het vluchtelingenkamp hier in Turkije om een beter leven te hebben in Nederland of in Duitsland of in Frankrijk?’

“Ja, eigenlijk wel. Turkije is een goed land. Helpt ons erg veel. Maar ik en al mijn vrienden hier zijn afgestudeerd van de universiteit. We willen een baan.”
Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.
pi_155958219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:11 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.
De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.

Een universitaire graad (voor wat het waard is vanuit een niet-westers land) is geen reden om illegaal Europa binnen te mogen komen.
pi_155958240
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees

pi_155958262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.
Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland. :P

Behalve misschien dan diegenen die het wél om een uitkering te doen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 21:13:51 ]
pi_155958317
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland. :P

Behalve misschien dan diegenen die het wél om een uitkering te doen is.
Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.
Zweden daar kan ik geen zinnig woord meer over zeggen, dat land pleegt collectief zelfmoord.
pi_155958360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees

[ afbeelding ]
Ja en? Zijn ze dan welkom? Weer een gevalletje emo-terreur. Ik vind het een schande dat mensen kleine kinderen op dit soort barre tochten meenemen terwijl ze al een veilige plek hebben.
pi_155958475
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi stukje framing, er zijn amper kinderen bij.

pi_155958482
Ik weet niet zeker of deze al voorbij is gekomen, maar bij deze: http://www.geenstijl.nl/m(...)efugeecrisis_op.html
Opvang in de regio is er al. Alleen de vluchtelingen er nog even naartoe brengen.
pi_155958759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.
Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.
pi_155958812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.
En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).
pi_155958860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).
Syrië, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azië.

Zo te zien is er ook bij autochtonen nog ruimte naar boven qua niveau van kennis en vaardigheden. O-)

O ja, in Duitsland bijv. staan de gilden te springen om vluchtelingen een beroepsopleiding te geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 21:33:15 ]
pi_155959009
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vanmiddag nog Juncker voorbijkomen met reactie op hen die kritisch waren op het bizarre vluchtelingenbeleid. Was iets in de trant van: "hetgeen u zegt is waardeloos en ik reageer er simpelweg niet op", waarop een luid applaus volgde. Grootste vijand van Europa is de EU.
Ik heb het ook gezien, het was uberhaupt een nogal absurdistisch spektakel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155959016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Syrië, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azië.

Zo te zien is er ook bij allochtonen nog ruimte naar boven qua niveau van kennis en vaardigheden. O-)

O ja, in Duitsland bijv. staan de gilden te springen om vluchtelingen een beroepsopleiding te geven.
Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:

[ Bericht 5% gewijzigd door JanKorteachternaam op 09-09-2015 21:43:30 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 21:45:53 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155959470
Over details van de arbeidsmarkten in Duitsland en Zweden ga ik niet in discussie (heb ik te weinig kijk op), maar het optreden van zo'n Juncker is toch tenenkrommend. Hij is zelf de grootste idioot die er rondloopt alleen Juncker zelf weet het nog niet.
pi_155959554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:

Wat boze mensen, en nu?

Ik kan ook wel een filmpje plaatsen:
Dat is alvast een stuk heftiger, maar ook net zo goed nog geen reden om te doen alsof alle West-Europeanen zulke tokkies zijn als deze demonstrerende arbeiders.
pi_155959671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat boze mensen, en nu?

Ik kan ook wel een filmpje plaatsen:
Dat is alvast een stuk heftiger, maar ook net zo goed nog geen reden om te doen alsof alle West-Europeanen zulke tokkies zijn als deze demonstrerende arbeiders.
Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaan :r
Die rellen in Brussel zijn vervelend, maar die mensen zijn EU-ingezetenen, en daar hebben we mee te dealen. Dit betekent echter niet dat we ook nog tuig van buiten hier naar toe moeten halen. Bovendien is niet-westers tuig veel gevaarlijker dan die rellers in Brussel.

NB. Er is in het filmpje overigens ook heel veel niet-westers tuig te zien. Maar goed ik begrijp de boodschap van het filmpje. Het slaat de plank echter geheel mis, want zelfs een horde roomblanke rellende hooligans zijn lieverdjes in vergelijking met wat nu door Europa trekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')