Dan kunnen we dus bijna al het onderwijs opheffen.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een andere methode is het stoppen van alle soorten van uitkeringen, toelages, bijslagen, en wat dies meer zei, aan alle personen die niet aantoonbaar langer dan 18 jaar in Nederland verblijven.. Ook geen gezondheidszorg en onderwijs voor deze groep, tenzij ze het zelf uit eigen zak kunnen betalen. Ook voor alle huidige inwoners, dus geheel conform Artikel 1 van de grondwet.
Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:57 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Laat me raden, de motie is desondanks gewoon aangenomen, en wordt per direct geïmplementeerd?
Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzettenquote:Op woensdag 9 september 2015 20:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.
Als duidelijk in de media naar voren komt dat het een wassen neus is, dan is het misschien wel goed nieuws. Er moeten zo snel mogelijk Orban-achtige regeringsleiders verkozen worden, zodat we in ieder geval in een deel van Europa de grenscontroles weer terugkrijgen en misschien zelfs actief illegalen oppakken en uitzetten.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hahaha dus eerst een zogenaamde verdeelsleutel maken met 'verplichte' minimumaantallen per land, maar dat blijkt gewoon een wassen neus dus. Migranten die zelf mogen invullen naar welk land ze het liefst willen
En de geitenwollensokken intussen maar emo-tv maken.
Dit geeft wel aan hoe ver die bevoegdheden gaan. ESM is een verdrag, dus die bevoegdheid is er nadrukkelijk. Ik ben het er niet mee eens, maar het is de realiteit. De bevoegdheid om lidstaten ineens te dwingen illegalen op te vangen is voor mij echter nieuw, die komt wel heel plotseling. De EU lijkt wel de bevoegdheid te hebben om uit het niets nieuwe bevoegdheden te creëren.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzetten
quote:Op woensdag 9 september 2015 20:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
Echt bizar dit artikel. Het maakt gehakt van alle verhalen in de media en hier op Fok! dat het om zielige vluchtelingen gaat. Het zijn gewoon illegalen die weloverwogen illegaal ons Europa binnendringen. En Europa treedt niet op
Dit kan alleen nog maar met militaire middelen worden gestopt.
Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.quote:Ik snap zijn motivatie maar vraag hem toch nadrukkelijk: ‘Je verliet het vluchtelingenkamp hier in Turkije om een beter leven te hebben in Nederland of in Duitsland of in Frankrijk?’
“Ja, eigenlijk wel. Turkije is een goed land. Helpt ons erg veel. Maar ik en al mijn vrienden hier zijn afgestudeerd van de universiteit. We willen een baan.”
De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.
Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.
Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland.
Behalve misschien dan diegenen die het wél om een uitkering te doen is.
Ja en? Zijn ze dan welkom? Weer een gevalletje emo-terreur. Ik vind het een schande dat mensen kleine kinderen op dit soort barre tochten meenemen terwijl ze al een veilige plek hebben.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees
[ afbeelding ]
Mooi stukje framing, er zijn amper kinderen bij.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees
[ afbeelding ]
Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.
En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).quote:Op woensdag 9 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.
Syrië, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azië.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).
Ik heb het ook gezien, het was uberhaupt een nogal absurdistisch spektakel.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vanmiddag nog Juncker voorbijkomen met reactie op hen die kritisch waren op het bizarre vluchtelingenbeleid. Was iets in de trant van: "hetgeen u zegt is waardeloos en ik reageer er simpelweg niet op", waarop een luid applaus volgde. Grootste vijand van Europa is de EU.
Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:quote:Op woensdag 9 september 2015 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Syrië, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azië.
Zo te zien is er ook bij allochtonen nog ruimte naar boven qua niveau van kennis en vaardigheden.
O ja, in Duitsland bijv. staan de gilden te springen om vluchtelingen een beroepsopleiding te geven.
Wat boze mensen, en nu?quote:Op woensdag 9 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:
Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaanquote:Op woensdag 9 september 2015 21:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat boze mensen, en nu?
Ik kan ook wel een filmpje plaatsen:
Dat is alvast een stuk heftiger, maar ook net zo goed nog geen reden om te doen alsof alle West-Europeanen zulke tokkies zijn als deze demonstrerende arbeiders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |