abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155920300
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_155920359
Nou, laat ik mijn terugkomst dan maar melden in een gloedjenieuw topic! Hello everybody! *O* ... We're back in town! Echt een super vakantie gehad. De volgende keer veroorloven we ons nog net dat extra beetje meer luxe, maar deze vakantie was dikke prima! ^O^

En vanaf nu lees ik weer mee met al jullie avonturen!

Nog even _O- voor de autofoto's van NIKKI

En O+ voor Saar in de Nijntje ballenbak .. Wij hebben er hier eentje van Bumba :+ .. Dikke hit

Maar die ballen he iedere keer 's avonds als de kids in bed liggen .. de horror .. :')
pi_155920418
Leuk kado f_r!
Die heeft F ook gekregen en er wordt serieus goed mee gespeeld al.

Op welke leeftijd begrepen de oudere dreumesjes dat head first ergens vanaf niet handig is en eerst de beentjes een betere optie is :')

Die stuiterbal hier vliegt overal zo vanaf en heeft echt geen begrip van diepte nog.
En omdraaien en beentjes eerst krijg ik er met geen mogelijkheid in.
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:35:56 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155920555
Blijven herhalen Blue :P Wij hebben T. vanaf 8 mnd (voor hij kon klimmen) geleerd dat beentjes eerst moeten. Leuk spelletje van maken oid?

Twinkle :W Klinkt als een fijne vakantie!
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:44:44 #5
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155920785
Geen tips Blue hier deed ze het vanzelf goed.

Van ons krijgt ze een loopfiets en nog wat er bij. Van mijn schoonouders krijgt ze een tafel en stoeltje.

Wb Twinkle :W
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:46:21 #6
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155920822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:30 schreef BlueEyes het volgende:
Leuk kado f_r!

Op welke leeftijd begrepen de oudere dreumesjes dat head first ergens vanaf niet handig is en eerst de beentjes een betere optie is :')

Die stuiterbal hier vliegt overal zo vanaf en heeft echt geen begrip van diepte nog.
Herhalen, herhalen en oja had ik al gezegd herhalen! :+

Na 3 keer deed ze al niets anders meer..
Als ze op ons bed kruipt schuift ze der billen en benen naar achter, totdat der benen de grond raken, dan gaat ze pas staan!

En het lopen lijkt hier eindelijk als veel leuker te zijn ontdekt ze stapt steeds vaker rond ipv kruipen! *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 8 september 2015 @ 13:11:09 #7
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155921338
Hier duurde dat heel lang voor hij het doorhad. Het boeide hem ook geen reet als hij viel. Herhalen is key en hopen dat ze het licht zullen zien. :)

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad twinkle *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155922007
Wb twinkle!

Wij hebben saar dr 1e mugshot... :')

En verder lekker even geshopt voor die kleine meid O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 september 2015 @ 14:43:25 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155923178
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:30 schreef BlueEyes het volgende:
Leuk kado f_r!

Lucas heeft dat een paar weken geleden zelf uitgevonden :p apetrots elke keer.

Wat leuk om over f. Te lezen. Wat praat hij al veel joh O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155924419
Sibella, wij hebben ook een wakkerwordtmeneer maar sinds we hem een kussen en dekbedje hebben gegeven gaat het veel beter. En de tuitbeker van de Hema lekt niet, dus die zou je ook in z'n bedje kunnen zetten als hij dat wil.

Vallen is ook gaaf BE ;)

Welkom terug Twinkle!
pi_155929969
Hier ook geen tips voor bankklimmen en zulks. Djenna had het van de ene op de andere dag zelf door zonder enge valpartijen.

Boaz de bulldozer ... :') ... hardleers zullen we maar zeggen. Hij is vliegensvlug geworden met dat klimmen en heel soms gaat dat dus mis omdat ik geen ogen in mijn achterzak heb. En hij lijkt het nog grappig te vinden ook :')

Tis wel een echte jongen aan het worden. Echt zon lompe boer.
Zo anders als je een voorzichtig meisje gewend bent!
pi_155931321
Sac zat in bad en ik stond even omgedraaid hoor ik ineens eh eh EH!!!! Draai mij om oh poep. Dus til haar uit bad valt er nog een keutel op de badmat en 1 op de grond.
pi_155935667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac zat in bad en ik stond even omgedraaid hoor ik ineens eh eh EH!!!! Draai mij om oh poep. Dus til haar uit bad valt er nog een keutel op de badmat en 1 op de grond.
:D gelukkig had je keutels... :P

Ik kwam de kamer in gelopen en dacht, goh wat ruikt het hier zuur.. ik controleren of ze gespuugd had, maar al snel zag ik een hele grote vlek op haar shirts... en broek... heb dr opgepakt en in de douche gezet, kleding weggegooid, ga ik niet eens meer aan beginnen... kiesjes misschien?? Kakjepakje to the max iig...
S. 2014
J. 2016
pi_155940640
Welkom terug Twinkle!
Die foto GM, heerlijk.
Hihi Ferrari, dat hebben wij ook 1 keer gehad, ook leuk om mee te spelen in bad....

Een bericht van B:
chfgj hhhh,xmxdudduvjhsdhcdb
pi_155940740
Echt he, fokwet in werking. Meneer was om 5 uur wakker na twee weken echt goed te hebben geslapen voor zijn doen.
pi_155941358
Kussentje heeft hij al. Binnenkort maar eens op zoek naar een dekbedje. Zat al te denken aan een ledikantje met open zijkant, J. houdt er niet van om beklemd te worden, niet van schommelen of van de wagen en sinds we een open kinderstoel hebben, gaat het eten 100 keer beter. Aan de andere kant is een open bed natuurlijk ook wel hee spannend en veel vrijheid... Lastig |:(

Hier ook een lomp manneke, hoofd vol blauwe plekken en valt overal vanaf. Bank gaat hij inmiddels wel goed af, maar dat heeft ook lang geduurd.

En ik las over poep in bad en poep in bed, wij hebben daar eigenlijk nooit last van. J. Komt wel altijd in reservekleren terug van het KDV, daar doet hij denk ik extra zijn best :s)
  woensdag 9 september 2015 @ 17:19:52 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155951489
Wat eten jullie dreumesen in de middag? Kuiken blijft vanaf zijn middagslaapje de hele middag door vragen om een 'taasje' (=boterham of cracotte met pindakaas). Als ik het hem geef, eet hij er gerust drie of vier op... Bij de lunch eet hij meestal twee of drie boterhammen, maar soms is hij te moe om dan goed te eten en dan snap ik wel dat hij later op de middag nog wat wil. Ik wil liever niet dat hij de hele middag door loopt te kanen, en helemaal niet vlak voor we gaan eten, dus daar moeten we wat op verzinnen. Misschien brood dat beter vult ofzo? Hoe doen jullie dat?
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2015 @ 17:23:43 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155951617
Mja het is herkenbaar. Ik kan T. constant eten blijven geven 's middags. Ik weet ook niet zo goed is wat dat betreft, we eten rond 6 uur dus probeer hem iig na half 5 alleen rauwkost en fruit te geven.
  woensdag 9 september 2015 @ 17:26:35 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155951726
Hier sinds een paar weken een mooie. Meneer roept als je 'm aanraakt of optilt en hij wil dat niet standaard 'auw!'. Ook als hij ziet dat iets valt of..nja, wat dan ook. Hoe hij dit heeft opgepikt, geen idee.
Hebben jullie tips?
  woensdag 9 september 2015 @ 17:31:29 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155951913
Kuiken wordt boos als ik iets geef zonder pindakaas erop. Ik ben soms zo'n ruggengraatloze mama he :@ :').

Geen tips GotC, maar lastig lijkt me wel... Zeggen jullie zelf vaak 'au'? Ik denk dat het vanzelf wel over gaat als je er niet te veel aandacht aan schenkt. Kuiken heeft een tijdje bij alles 'neus!' geroepen, ging ook vanzelf over :').
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2015 @ 17:36:45 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155952145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:31 schreef Burdie het volgende:
Kuiken wordt boos als ik iets geef zonder pindakaas erop. Ik ben soms zo'n ruggengraatloze mama he :@ :').

Geen tips GotC, maar lastig lijkt me wel... Zeggen jullie zelf vaak 'au'? Ik denk dat het vanzelf wel over gaat als je er niet te veel aandacht aan schenkt. Kuiken heeft een tijdje bij alles 'neus!' geroepen, ging ook vanzelf over :').
Paprika met pindakaas? :9 Komkommer met satésaus is wel lekker, dus valt te proberen :+

Nauwelijks voor zover ik ervan bewust ben. Ik duim ook op een fase :+. Sowieso duim ik voor een neiuwe fase, hij is zo gefrustreerd dat het praten nog niet goed lukt. Sneu :{
  woensdag 9 september 2015 @ 17:55:28 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155952738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:26 schreef GotC het volgende:
Hier sinds een paar weken een mooie. Meneer roept als je 'm aanraakt of optilt en hij wil dat niet standaard 'auw!'. Ook als hij ziet dat iets valt of..nja, wat dan ook. Hoe hij dit heeft opgepikt, geen idee.
Hebben jullie tips?
Doet S ook. Niet bij het oppakken maar veel is au. Geen idee wat je er tegen kan doen. Volgens mij gewoon een fase.
pi_155954399
Ja, ze hebben volgens mij van die 'modewoorden' die ze ineens hip vinden om te zeggen. Hier was het een tijdje geleden de hele tijd 'mij'. En nu is het de hele dag door 'ook'.

Wat betreft honger. Na het middagslaapje heeft I ook altijd trek, zeker als de lunch inderdaad wat minder was. Dan krijgt ze 1 boterham en/of een 'gezond koekje' (iets met spelt :') ), of ze krijgt wat yoghurt. Dat ze daardoor soms wat minder eet bij het avondeten is dan maar zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155955214
GM, toffe foto! En wat zijn die vestjes van de zeeman fijn he?

Welkom terug Twinkle! Lekker uitgerust en genoten van de vakantie. Zo hoort het!

Ik geef rond 12 uur een boterham met (zoet) beleg en soms een mandarijntje toe. Dan slaaps en rond 3 uur weer fruit of koekje. En dan rond half 6 avondeten. Ik herken het dus niet Burdie.

Hier is het heel de tijd JA! Ga je lekker slapen Nora? 'JA!' Mooi niet dus :')
  woensdag 9 september 2015 @ 19:50:13 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155955746
Oh ja, de JA fase hebben wij ook gehad :+. Nu is het 'Ga je slapen?' nee *zeerovertuigendhoofdschuddend* en dan naar z'n kamer rennen :+
  woensdag 9 september 2015 @ 19:50:49 #26
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155955768
Hier is alles nu : 'op', 'dicht' of 'weg'.. Bij laatst genoemde gaan die handjes er ook bij omhoog.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_155955935
Haha, dat doet I ook inderdaad. Laatst op een terras was ze ons even kwijt, en toen zag ik haar ook lopen met die handjes zo omhoog. Ik vind dat toch zo schattig, O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155958570
Saar kletst de hele dag door en voert ook echt gesprekken met ons maar ik kan er echt nog niks van maken... af en toe hoor ik een duidelijke Saartje of papa of Desss (dex de hond) maar verder... :?

Wel leuk om te lezen O+

Hier eet saar 2 boterhammen tussen de middag, 1 met hartig en 1 met zoet, of 1 boterham en een banaan. Ligt er aan hoe soepel de boterham gaat... daarna een fles halfvolle melk en dan naar bed.
En na t slapen krijgt ze een kaakje of een nijntje koekje of rijstwafel oid.

Wb drinken, Saar vertikt dus echt om uit iets anders dan haar fles te drinken... ik heb inmiddels een heel arsenaal aan rietjesbekers, tuitbekers en oefenbekers maar dan neemt ze n slok en laat t er weer uitlopen... met de fles niet, die drinkt ze gewoon leeg (x3 per dag)

Is dit nou echt heel erg en hebben jullie.tips behalve volhouden?
S. 2014
J. 2016
pi_155959202
GM je zou kunnen proberen of ze wel uit een normale beker wil drinken.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:40:42 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155959274
Normale beker, evt met een rietje? Het is denk ik wel een kwestie van volhouden, blijven aanbieden en proberen. Niet elke keer iets anders, maar echt een week hetzelfde proberen :)
pi_155960036
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM je zou kunnen proberen of ze wel uit een normale beker wil drinken.
Ja uit een beker/glas drinken vind ze erg leuk maar vooral uit onze beker...
S. 2014
J. 2016
pi_155960061
Maar ik zoek de slabben wel weer even op en dan gaan we oefenen!
S. 2014
J. 2016
pi_155960251
Burdie, mijn bijna dreumes gaat mee in t ritme van kdv en dat is

6.00 thuis een fles opvolgmelk en een boterham met boter
9.00 cracker(s) en water of soms dixap
Dan bed
Na slapen lunch, twee belegde boterhammen of alleen boter en een tuitbeker opvolgmelk (laatst eens geprobeerd of t zonder fles kon en dat gaat prima)
15.00 fruit en water
Dan slapen tot ik hem haal of tot hij wakker wordt
Onderweg rijstwafel (2) of op kdv nog soepstengels of een cracker met smeerkaas ofzo rond 17.00
19.00 avondeten+ kwark
Naar bed

Melba heeft als hij voor zijn slaapje al fruit eet die cracker voor het eten echt nodig en eet er niet minder om. Als we thuis zijn komt fruit vaak na t slaapje pas. Dan gaan we direct door naar avondeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 09-09-2015 22:33:15 ]
Kwak
  woensdag 9 september 2015 @ 22:10:24 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155960421
Nog even en dan mag je hier al legaal meeposten kwak :o Dat is snel gegaan!
pi_155961158
Als B na zijn middagslaapje niet genoeg heeft aan een koekje of rozijntjes geven we fruit. Daar heeft ie meestal genoeg aan. Hij eet nu echt veel overigens. Vooral avondeten gaat er met groot gemak in.

Is het geen groeispurt Burdie? Ik vind zelf crackers/cracottes ook voor geen meter vullen overigens...
pi_155961177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:10 schreef GotC het volgende:
Nog even en dan mag je hier al legaal meeposten kwak :o Dat is snel gegaan!
Ja echt té bizar! Een jaar geleden kreeg ik nu ongeveer verlof...
Kwak
  woensdag 9 september 2015 @ 23:16:44 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155962295
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:32 schreef exode het volgende:
Als B na zijn middagslaapje niet genoeg heeft aan een koekje of rozijntjes geven we fruit. Daar heeft ie meestal genoeg aan. Hij eet nu echt veel overigens. Vooral avondeten gaat er met groot gemak in.

Is het geen groeispurt Burdie? Ik vind zelf crackers/cracottes ook voor geen meter vullen overigens...
Groeispurt ;( 't kind is al zo'n slungel en ondanks alle 'taasjes' komt er haast niks aan qua gewicht :'). Ik ga idd eens kijken of ik iets kan vinden wat meer vult, misschien kan hij wat 'zwaarder' lunchen of nog een boterham eten na zijn slaapje en daarna komkommer en zo. Vandaag stond de score op drie boterhammen, een cracker, banaan, paar druiven, 3 knakworstjes, rozijntjes, een kaastosti, twee cracottes en een bordje avondeten. Ik loop nog eens leeg op dat kind :o :') O+.
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2015 @ 23:18:43 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155962336
Dreumesinvasie krijgen we in oktober!
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2015 @ 23:20:21 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155962379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:18 schreef Burdie het volgende:
Dreumesinvasie krijgen we in oktober!
Daarom schuif ik halverwege de maand op :+
  woensdag 9 september 2015 @ 23:21:21 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155962406
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:20 schreef GotC het volgende:

[..]

Daarom schuif ik halverwege de maand op :+
Lief van je O+.
KuikenGuppy
  woensdag 9 september 2015 @ 23:30:28 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155962632
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lief van je O+.
Zo ben ik :+
Wel weer bizar hoe snel het jaar voorbij is gevlogen.
pi_155963065
Peuter en m'n oktoberdreumes krijgen na het middagslaapje van Js (ja, die doet meestal maar 1 slaapje sinds dat hij 5 maanden is :') ) een rijstewafel, Soepstengel of wat maisboogjes.
Verder krijgen ze gruiten, zoveel als ze willen :)

Snapt Saar de rietjesbeker GM? Ik deed hem bij Js namelijk helemaal vol water en kneep dan zachtjes erin. Sindsdien heeft Js hem door :)

Oh en ik ben weer weg, want idd het is nog lllllaaaaaannnnnngggggg geen oktober!
pi_155963094
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:54 schreef Loj het volgende:
Peuter en m'n oktoberdreumes krijgen na het middagslaapje van Js (ja, die doet meestal maar 1 slaapje sinds dat hij 5 maanden is :') ) een rijstewafel, Soepstengel of wat maisboogjes.
Verder krijgen ze gruiten, zoveel als ze willen :)

Snapt Saar de rietjesbeker GM? Ik deed hem bij Js namelijk helemaal vol water en kneep dan zachtjes erin. Sindsdien heeft Js hem door :)

Oh en ik ben weer weg, want idd het is nog lllllaaaaaannnnnngggggg geen oktober!
Ja hoor ze snapt al heel lang wat de bedoeling is maar ze vind het gewoon heel leuk om dr mond gelijk weer open te doen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_155963213
Hahaha heerlijk gm'
Eigenwijze dreumesstreken! Ik kan niet wachten :D
pi_155963358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:04 schreef Loj het volgende:
Hahaha heerlijk gm'
Eigenwijze dreumesstreken! Ik kan niet wachten :D
Ze gaat zelf ook vast lachen als ze ondeugend doet O+ of nee schudden en het toch doen :D

Jeutje jij ook al bijna een dreumes, sowieso ontploft t topic volgende maand.
S. 2014
J. 2016
pi_155965780
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Groeispurt ;( 't kind is al zo'n slungel en ondanks alle 'taasjes' komt er haast niks aan qua gewicht :'). Ik ga idd eens kijken of ik iets kan vinden wat meer vult, misschien kan hij wat 'zwaarder' lunchen of nog een boterham eten na zijn slaapje en daarna komkommer en zo. Vandaag stond de score op drie boterhammen, een cracker, banaan, paar druiven, 3 knakworstjes, rozijntjes, een kaastosti, twee cracottes en een bordje avondeten. Ik loop nog eens leeg op dat kind :o :') O+.
M. eet 'warm' tijdens de lunch. Op het KDV krijgt ze AGV, thuis verschilt het. Vaak een erwtjessalade of een tuned caprese. Vandaag eten we een omelet met erwtjes en tomaat. Brood bevat voor mij/ons te weinig echte voedingsstoffen om een hele dag op te teren. Cracottes helemaal. We eten wel brood hoor, maar na het slaapje.
pi_155965803
Daarom schuif ik deze maand al door. Sac staat weer even stil gok ik want het eten gaat weer iets slechter.
pi_155966031
Misschien helpen volkoren crackers Burdie? De gewone cracottes zijn meer gebakken lucht.

B zat gisteren op:
fles van 120 ml en een volkoren cracker met jam
paar hapjes cruesli van zijn mama's
Hele appel en stukje banaan
1 enorme kaasstengel van de bakker
1 boterham met boterhamworst (volkoren brood)
een halve speltboterham met pindakaas
doosje rozijnen en een stuk of 10 frambozen
Heeeeeel veel zoete aardappelfrietjes en 2 groentjeballetjes
schaaltje yoghurt
Fles van 90 (1 schepje melk)

Tussendoor water en water en water.

Misschien varieren met brood, ik zit zelf ook voller van speltbrood, volkoren brood kan ik zo 6 sneetjes van op, bij spelt heb ik genoeg aan 4.

Of je hebt gewoon een enorme eter :D

Ik moet vanaf vandaag 4 dagen een eetdagboek bijhouden (van mezelf he niet van B) voor mijn voedingsconsultant....Ik ben erg benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.
pi_155966138
Heb even gemist waarom je een voedingsconsulent hebt exode. Om af te vallen?

ik ben altijd wat huiverig voor dat soort types, iedereen mag zich zo noemen zeg maar, ook iemand met een loi cursus montignacdieet

Ben wel benieuwd wat er voor dvies komt :Y

Jullie kinders hebben vast allemaal de zesde ziekte al gehad dus miss beter hier dan in baby: op t kdv heerst het en melba had ineens hoge koorts vannacht. Maar niet zo hoog als ze voor zesde ziekte zeggen. Moet de koorts zo hoog en constant zijn? Anders denk ik toch meer aan een gewoon virusje...
Kwak
pi_155966287
Geen idee Kwak, hier nog geen enkele vlekjesziekte gehad. Of wel, en dat ik het niet herkend heb :') Beterschap voor Melba!

Ik kreeg van het kdv de vraag of dreumes niet naar 1 fles (kv) per dag kon, want de 2 flessen die ze daar krijgt gaan niet leeg. Terwijl ze thuis, ook op de dag dat oma oppast, heel hongerig / dorstig nog 3 flessen wegklokt (naast al het water dat ze ook al krijgt). Herkenbaar dat er zo'n verschil is tussen thuis en kdv? 's Ochtends na het wakker worden en 's avonds voor het slapengaan krijgt ze trouwens bv.
pi_155966474
Kwak: ik heb al een jaar dat ik soms ineens heel duizelig wordt en misselijk. Een aantal keren ook bijna flauwgevallen. Ik heb van alles laten testen bij de huisarts maar daar kwam uit dat ik eigenlijk gewoon enorm gezond ben. (in mijn familie heeft iedereen te hoog cholesterol en bloeddruk wat helaas erfelijk bepaald is. Maar ik heb het dus niet)

Ik heb ook wel veel stress gehad het afgelopen jaar maar wil ook eens kritisch kijken naar mijn eten en drinken. Mijn lichaam probeert me iets duidelijk te maken. Ik weet dat koemelk bijvoorbeeld buikpijn bezorgt bij mij en dat ik spelt beter verteer dan andere granen. Ik weet zelf best veel over voeiding en het menselijk lichaam maar ik word gek van alle lobby's die er zijn in Nederland. Is gluten nu wel of niet goed? Waar zit allemaal suiker en zout in? Etc. Dus ik heb hulp in geroepen, iemand die echt met mij meekijkt. Ik eet al niets uit pakjes etc en let wel op mijn eten maar ergens gaat er iets toch niet helemaal goed heb ik het idee.

Afvallen is mooi meegenomen maar het gaat mij echt om het 'beter voelen'. Vandaar een voedingsconsultant en geen gewichtsconsultant. Dat was een zoektocht want ik wilde inderdaad geen afvalcoach. Ik heb over haar goede verhalen gehoord en het eerste gesprek was erg fijn.

Het was voor mij een hele stap want ik wil altijd alles zelf doen. Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen...Het zijn ook goede 4 dagen, zaterdag hebben we een feestje en eten we 's avonds pannekoeken. :Y)
pi_155966665
Aha, nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben zelf helemaal niet van de anti-pakjes, spelt, agave siroop dadelbrigade dus niks voor mij :+

Mijn idee over die lobby's is: alles met mate is prima. Ik geloof geen enkele anti-lobby noch het voedingscentrum. Wel makkelijk.
Kwak
pi_155966883
Geen idee kwak. De mijne slaan al die ziektes over.

Exode jij hebt jullie kind toch gebaard? Het flauwvallen kan ook nog moet je hormonen te maken hebben. Al herken ik het wel, vooral als tiener had ik er echt heel veel last van. Ging dan heel erg zweten en kon helemaal niets. Bij mij kwam er ook niks uit. Wel heeft mijn oma altijd last van een hoge bloeddruk gehad en mijn vader ook wel. Ik tijdens de zwangerschappen wel.

Wat het bij mij ook vaak is, is dat mijn bloedsuikerspiegel ineens flink daalt en daar word ik zo duizelig van. Op tijd iets eten helpt bij mij dus wel.
pi_155967082
Nope Ferrari, misschien was ik schijnzwanger :D

Haha kwak, ik ook niet. Maar ik vind eten uit pakjes gewoon vies, dus dat scheelt. En ik vind koken leuk dus dat scheelt ook ;)

Verder ben ik lekker Hollands opgevoed dus die brigade is ook niets voor mij. Deze consultant ook niet, we gaan samen kijken wanneer ik me niet goed voel. Of er iets is waar ik op reageer zeg maar. Maar ik ging wel steeds twijfelen door al die onderzoeken en feitjes, ik zie door de bomen het bos niet meer. En ik ben het met je eens dat alles met mate al heel goed is MAAR ik voel me dus gewoon echt niet lekker, vaak buikpijn etc en mijn familie gezondheid zit ook altijd in mijn achterhoofd, ik wil graag (gezond) oud worden.

Mijn vader had een enorm hoge bloeddruk en mede aan de gevolgen daarvan is hij overleden. Mijn moeder heeft recent een lichte herseninfarct gehad en een cholesterol waarde die het dubbel is van wat het moet zijn. Mijn zus en broer zijn beide slank en 'gezond' maar hebben ook een veel te hoge cholesterol waarde. Zelfs mijn neefjes van 11 en nichtje van 13 hebben het. Het is wonderbaarlijk dat ik dus echt niets heb en zelfs de vraag van de huisarts kreeg na alle testen 'Jij sport zeker heel veel?'
Het kan zich echter nog ontwikkelen, een jaar geleden kwam naar boven dat mijn familie is belast met een of andere erfelijke aandoening. Mijn familie slikt nu medicijnenkasten vol pillen en moeten vaak naar het ziekenhuis. Het is dat ik een evenbeeld van mijn vader ben anders zou je bijna gaan twijfelen dat ik dus echt niets van die aandoening heb.
pi_155967137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:32 schreef exode het volgende:
Nope Ferrari, misschien was ik schijnzwanger :D

Haha kwak, ik ook niet. Maar ik vind eten uit pakjes gewoon vies, dus dat scheelt. En ik vind koken leuk dus dat scheelt ook ;)

Verder ben ik lekker Hollands opgevoed dus die brigade is ook niets voor mij. Deze consultant ook niet, we gaan samen kijken wanneer ik me niet goed voel. Of er iets is waar ik op reageer zeg maar. Maar ik ging wel steeds twijfelen door al die onderzoeken en feitjes, ik zie door de bomen het bos niet meer. En ik ben het met je eens dat alles met mate al heel goed is MAAR ik voel me dus gewoon echt niet lekker, vaak buikpijn etc en mijn familie gezondheid zit ook altijd in mijn achterhoofd, ik wil graag (gezond) oud worden.

Mijn vader had een enorm hoge bloeddruk en mede aan de gevolgen daarvan is hij overleden. Mijn moeder heeft recent een lichte herseninfarct gehad en een cholesterol waarde die het dubbel is van wat het moet zijn. Mijn zus en broer zijn beide slank en 'gezond' maar hebben ook een veel te hoge cholesterol waarde. Zelfs mijn neefjes van 11 en nichtje van 13 hebben het. Het is wonderbaarlijk dat ik dus echt niets heb en zelfs de vraag van de huisarts kreeg na alle testen 'Jij sport zeker heel veel?'
Het kan zich echter nog ontwikkelen, een jaar geleden kwam naar boven dat mijn familie is belast met een of andere erfelijke aandoening. Mijn familie slikt nu medicijnenkasten vol pillen en moeten vaak naar het ziekenhuis. Het is dat ik een evenbeeld van mijn vader ben anders zou je bijna gaan twijfelen dat ik dus echt niets van die aandoening heb.
Wie weet. Da kan dat dus niet de oorzaak zijn.
Evenwichtsorgaan ooit ontstoken? of snel wagenziek?

En wat een heftige dingen in je familie zeg. Hopelijk krijg jij het allemaal niet.
pi_155967197
Het eerste geen idee Ferrari en ik ben nooit wagenziek.

1 voordeel: ik kan de erfelijkheid ook niet doorgeven aan B. In de familie van mijn vrouw worden ze allemaal stokoud en nog gezond ook....
pi_155972043
Mijn jochie die eerst een lekkere stevigere was begint in verhouding lang en dun te worden.
Vandaag de 14maandencheck gehad op CB.
81.3 cm en 10.5kg
Gewicht zakt in de lijn door naar beneden en lengte blijft mooi rond de +1.
Had het wel verwacht met al zijn geloop en actieve gedrag.
En zijn papa was vroeger ook lang en dun.

Had laatst wel de eetlijstjes hier een beetje gezien, maar 1 bham per keer is vaak echt de max wat ik er in krijg. En verder eet hij wel goed fruit en warm is wisselend (pasta van de echte Italianen is het lekkerst :') )
  donderdag 10 september 2015 @ 13:47:34 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155972299
Hier ook voor zover ik weet heen vlekjesziekten gehad kwak. Hoe gaat het nu met je toastje?

Hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt exode, wat een nare dingen in je familie ;(.
Ik herken je gevoel wel wb door de bomen het bos niet meer zien ala het gaat om eten.
Ik ben zoveel mogelijk gestopt met suikers (en kook alles zelf) en dat werkt tot nu toe echt heel goed. Voel me stukken beter :)

Ennnn we gaan straks naar m'n kersverse 2 dagen oude nichtje O+ Ik vrees de rammels :D
pi_155972547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:47 schreef GotC het volgende:
Hier ook voor zover ik weet heen vlekjesziekten gehad kwak. Hoe gaat het nu met je toastje?

Hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt exode, wat een nare dingen in je familie ;(.
Ik herken je gevoel wel wb door de bomen het bos niet meer zien ala het gaat om eten.
Ik ben zoveel mogelijk gestopt met suikers (en kook alles zelf) en dat werkt tot nu toe echt heel goed. Voel me stukken beter :)

Ennnn we gaan straks naar m'n kersverse 2 dagen oude nichtje O+ Ik vrees de rammels :D
pieperig en snel moe. voor de derde keer in bed vandaag. had voor ik hem een paracetamolletje gaf om elf uur weer 39 nog wat...

mijn kleine mupje.
Kwak
pi_155973753
Naar Kwak, hopelijk gaat het snel beter!
Aaaaah 2 dagen GotC, das echt mini....:) Suikers eet ik zelf al heel lang niet, maar ja het zit tegenwoordig overal doorheen en dat terwijl ik dus ver weg blijf van Knorr en alles wat erop lijkt. Ik heb ondertussen werkelijk geen idee meer wat nou wel en niet gezond is op brood bijvoorbeeld. Ik ben etiketlezen moe.
Netjes Blue, wij proberen B al een week op te meten.....hij verdomd het om stil te blijven staan en gaat lachend bukken, zijn benen intrekken etc. Hoe doen andere dreumes mama's dat?
pi_155974194
Ik lees ook al een tijd bij. Oktober baby's verzamel u *O* :D

Ben druk in mijn hoofd met 1e verjaardag, baby's eerste jaar fotoboek en eerste naar dvd. Dat wordt een vierjarenplan :')
pi_155974495
Baby's eerste jaar fotoboek is nog niet eens af hier.....Hilmo :@
pi_155974779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:37 schreef exode het volgende:
Baby's eerste jaar fotoboek is nog niet eens af hier.....Hilmo :@
Ik ben al zover dat ik de positieve tests heb ingeplakt en de echo's :')

Ik ben wel heel consequent in het bijhouden van een agenda met daarin verhaaltjes wat F heeft meegemaakt. Al vanaf dag 1 doe ik dat en nu nog.
Korte anekdotes en soms dagen leeg.
En alle foto's staan netjes op de pc in mappen per maand.

Oooooit maak ik een boek. Denk ik :')
pi_155974937
Fotoboeken :@ ook hier nog niets... maar ik ga er echt ECHT binnenkort mee beginnen O-)

Goede stats toch Blue? Gezien de activiteiten van F goed te verklaren lijkt me :)

Beterschap Kwak, klinkt heel zielig :'(

GotC, hoe heb je dat gedaan, het schrappen van de suikers? Ik probeer er wel wat op te letten en verbaas me steeds weer over waar het allemaal inzit }:|
pi_155975360
Ik haak ook maar weer eens aan! Heb mezelf weer een klein beetje los weten te krijgen uit een hardnekkig fout denkpatroon met bijbehorende stemmig.

J'tje is aan het oefenen met los staan *O*. Ze gaat dus best gelijk op met de lichting die binnenkort binnenstormt ;). Denk dat je vijf maanden verschil niet ziet. Ze koerst nu volgens de link van van de week af op 1.69m (ik ben zelf 1.75m en man 1.85m). Wie weet trekt het nog wat op. M ook even ingevuld en die heeft nu een verwachte lengte van 1.68m en op basis van de 14mnd-stats zat ze op 1.61m. Best een aardige stijging in vier jaar :).

Fotoboeken....ehm...alleen van de oudste heb ik het eerste jaar klaar :X. Wegens 'geweldig' slapen van J, een echt avondkind :'), kom ik werkelijk nergens aan toe. Ook niet aan mezelf. Ze is gelukkig wel heel vrolijk en vaak ook heel makkelijk en lief. En de zussen spelen zo lief samen O+ Hoop dat dat altijd blijft.

Ik eet trouwens wel gezond; gaat ook best wat tijd inzitten ;). En ik zak geloof ik weer heel licht in gewicht. Gelukkig heb ik ondertussen wel weer een cyclus. Was bang dat die nietzou starten door m'n gewicht.
pi_155978159
:W kursor!

Ik heb het fotoboek wel af van het 1e jaar.

Ik had net echt een :r momentje... Saar had een horrorkakjeluiervol, dus ik hem met goede wil afgestroopt, en aan de kant gelegd, maar NÈT niet buiten bereik van saar dus voor ik het wist was t flats... luier op de grond, met de volle kant op mn vloer... en een kont vol poep, echt poep all over... :X maar goed crisis weer bezworen :P

Nu lekker broodje gezond met gerookte kip O+
S. 2014
J. 2016
pi_155981899
gm :X

Kursor fijn dat je weer er bent!

Hier heb ik nu een jongetje waarbij zijn lipbandje niet operatief meer hoeft te worden losgemaakt :@
De SloopKogel was weer eens iets te enthousiast.
We hadden Kikker Verstoppertje uit de doos gehaald en 'verstopt'
Dikke hit! En maar zoeken en Kikkuh roepen opzoek naar de kikker.
Helaas besloot hij een traptrede of 2 omhoog te gaan en uit te glijden met zijn voetje :X
Dikke huilpartij en drama met koud doekje in zijn mond. Ik zag eerst alleen bloed maar ondertussen stond Kikker op te roepen van Joehoe en Ik ben verstopt!
Verdriet was snel over dus een ijsje gegeten met hem en tussendoor ook nog borstvoeding ter troost é'n Kikker zoeken :')
Mijn kleine Bikkeltje O+
pi_155983100
GM _O- ... O sorry mag niet lachen :@ ... Zul je zien dat het mij morgen gebeurt :+

En BE bikkel O+ ... Wij hebben hier Nijntje verstoppertje dus ik kan me wel ongeveer voorstellen hoe dat ongeveer geklonken heeft dat joehooeee :+ :@
pi_155983166
Blue wat een kleine bikkel O+

is zo'n spelletje al leuk voor mn 13 maander?

Oh twink je mag van mij lachen hoor, dat kan ik nu zelf ook :P
S. 2014
J. 2016
pi_155983307
Gm F is 14 mnd en we dachten dat wordt niks maar dat gaat als een trein.
Nu kan mijn jochie natuurlijk wel lopen, weet even niet of Saar dat inmiddels ook al doet?
F loopt echt van de keuken naar de kamer rond met Kikker zelf en verstopt 'm zelf ook.
pi_155983855
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:56 schreef BlueEyes het volgende:
Gm F is 14 mnd en we dachten dat wordt niks maar dat gaat als een trein.
Nu kan mijn jochie natuurlijk wel lopen, weet even niet of Saar dat inmiddels ook al doet?
F loopt echt van de keuken naar de kamer rond met Kikker zelf en verstopt 'm zelf ook.
Nee zelf lopen doet ze nog niet... los staan doet ze wel, zolang ze t niet doorheeft. :')
S. 2014
J. 2016
pi_155984428

Zie de bloedvlek in zijn shirtje :@
Had ik nog zo mooi broek en shirtje uit gedaan voor het eten ivm pastasausvlekken :')
pi_155985064
Ah bikkel Blue!!
En hihi GM, poeptroep :)

Wij hebben Nijntje verstopt maar die vindt B eng....
pi_155986464
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef BlueEyes het volgende:

Zie de bloedvlek in zijn shirtje :@
Had ik nog zo mooi broek en shirtje uit gedaan voor het eten ivm pastasausvlekken :')
Mnoh... O+ wat een lekker kereltje! heeft zeker al een harem he... ;)
S. 2014
J. 2016
pi_155991314
Agossie Blue :'( Nare valpartij weer.
Je filmpje is wel echt O+ ik hoor het zelfde gebrabbel hier van mijn F :D

GM :X

Ik beloon mezelf maar met veel koffie vandaag; zelf te laat naar bed en dan kind (te) vroeg wakker :O c_/
pi_155992478
O koffie .. goed idee! :D
pi_155992800
Hier ook koffie, wil iemand een kopje?
We gaan zo naar de kinderschoenenwinkel, mijnheer past zijn maat 22 bijna niet meer. En het weer is niet bepaald Teva proof meer.
Dat filmpje Blue O+

Gisterenavond was het even drama aan tafel. B wilde niet eten (niet eens stamppot zijn favoriet) en gooide van alles over tafel heen. Was duidelijk erg moe van 2 dagen KDV en 1 dag opa en oma. Gelukkig is de extra werkdag van mijn vrouw vandaag vervallen en zijn we vandaag lekker thuis. (ik heb vanmiddag een paar massages staan)

B is nu helemaal fan van alle duplo die hij heeft (veel nog van mij geweest). Zo leuk om te zien dat hij helemaal gefocust bouwt en roept 'Mama ook bouwen!'
pi_155993828
Same here fazz! Ik moet mezelf echt aanleren eerder naar bed te gaan.., maar dat zeg ik al een jaar tegen mezelf geloof ik :')
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 11 september 2015 @ 11:07:30 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155994078
Exode, hier ook eentje die al even in maat 23 zit... Ik heb bij zalando een stel schoenen besteld en de best passende gehouden, super leuke adidas sneakers O+. Ik heb zelf ook net nieuwe adidasjes, dus we zijn helemaal matchymatchy ( :') ). Nu alleen nog een paar 'nette' schoenen erbij, sneakers staan niet overal goed bij :P.

Vroeg slapen is een utopie :'). En dan lig je een keer om half elf op bed (blij, want maar een half uurtje later dan gepland!), zie je ineens iets op facebook/fok/instagram/pinterest/wherever wat BELANGRIJK is om METEEN tot in detail uit te zoeken! Zo heb ik laatst tot 1 uur liggen lezen over hoe het Britse koningshuis met het Griekse verweven is, over het tragische levensverhaal van prinses Alice van Engeland, en over hoe koningin Elisabeth verwant is aan haar echtgenoot :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 11-09-2015 13:11:20 ]
KuikenGuppy
pi_155995511
Hier is op tijd naar bed gaan echt een must om vier dagen werken goed vol te houden in combinatie met het gezinsleven en ook nog iets van een soort 'eigen leven'. :D . Ik merk het voor de klas heel duidelijk: als ik goed geslapen heb, kom ik veel beter uit mijn woorden, reageer ik scherper/alerter, kan ik met meer humor op dingen reageren, waardoor de lessen voor mijzelf en ook voor de leerlingen een stuk leuker verlopen. O+ .

exode, ik herken het eetdrama na drukke dagen. Gaat hier ook regelmatig zo. Goede zet van je om naar een voedingsconsulente te gaan. Het best lastig om met een kritische blik naar je eetgewoontes te kijken en open te staan voor feedback daarover. Ik moet bekennen dat ik zelf nogal een zoetekauw ben. Niet bij mijn gewone maaltijden, die zijn altijd gezond, maar wel met tussendoortjes. Dat is eigenlijk erger geworden afgelopen jaar, toen ik nogal mager geworden was, en 'dus' maar meer chocola en taart tussendoor ging eten voor de extra calorietjes. *) . Maar nu ga ik toch proberen dat weer te minderen, want gezond is het natuurlijk niet. Het is alleen best lastig om bepaalde gewoontes weer om te buigen, merk ik.

Toen ik I gisteren om 17.00 ging ophalen, zaten de 9 dreumesjes van de dreumesgroep met z'n allen om de tafel, nadat ze net de hele kamer hadden opgeruimd met z'n allen, en begon de leidster aan het voorlezen van een verhaaltje. I riep een paar keer heel hard "Mammaaaa" toen ik binnen kwam. Dat enthousiasme is echt zoo O+ . Maar het was ook duidelijk dat ze helemaal opging in het groepsgebeuren. Dus ik heb een stoel gepakt en ben erbij gaan zitten. Op die manier kon ik een kwartiertje lang de groep bekijken, de interactie tussen de kindjes onderling, en de leidster en hoe I met dit alles omging. Heel interessant om te zien. I is helemaal niet zo erg lief naar andere kindjes toe. Nou, dat klinkt wat negatief, en dat bedoel ik niet zo. Ze is gewoon niet zo heel erg sociaal gericht, nog, en interactie komt vooral van anderen. Ze is heel erg een 'kijker', ze houdt alles in de gaten, en je ziet dat ze alles als een sponsje opzuigt, en heel erg in alles opgaat. Maar toen er koekjes werden uitgedeeld, pakte ze mooi het koekje af van het jongetje naast haar. :o . Het andere jongetje naast haar gaf haar op een gegeven moment een kusje op haar handje. Zo lief. Dat soort dingen zie ik haar niet terug doen. Ze kijkt daar met een blik van verwondering naar: 'huh, wat doe jij nu?'. :D . Het is gewoon een divaatje. 8-) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')