Heb verplicht bijbelles gehad. Maar lees mijn tekstje eens, da's sneller dan de bijbel. Heb jij de Bijbel wel gelezen dan? Ik meen me te herinneren dat je zei ergens dat je niet zo heel bekend was met de inhoud. Maar ik kan me vergissen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heb je de bijbel überhaupt al wel eens gelezen eigenlijk?
maar verplicht bijbel les is wat anders dan je verdiepen in de teksten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Heb verplicht bijbelles gehad. Maar lees mijn tekstje eens, da's sneller dan de bijbel. Heb jij de Bijbel wel gelezen dan? Ik meen me te herinneren dat je zei ergens dat je niet zo heel bekend was met de inhoud. Maar ik kan me vergissen.
En daar zit de crux!!!quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ik weet ook wel dat Jezus de bijbel niet geschreven heeft,
Je volgt niet Jezus, je volgt wat anderen zeggen over Jezus. Je volgt de Bijbel met name, niet Jezus. Wie zegt jou dat de bijbel de waarheid is?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar zonder de bijbel kun je Jezus niet volgen omdat je anders niet weet hoe hij geleeft heeft zoals ik al zei in 1 van mijn vorige posts
Maar omdat er een boek over is, wil nog niet zeggen dat het daarom heeft bestaan. Of zijn alle verhalen uit sprookjesboeken ook waar?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hoe kunnen wij bijvoorbeeld nu weten hoe het anne frank is vergaan in de 2e wereld oorlog zonder haar dagboek.
Ik weet genoeg vind ikquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar verplicht bijbel les is wat anders dan je verdiepen in de teksten.
Dus heb je je weleens verdiept in de bijbel?
Of denk je zo alles al te weten wat er in staat?
Heb jij dan "veel" christen gesproken?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
En daar zit de crux!!!
[..]
Je volgt niet Jezus, je volgt wat anderen zeggen over Jezus. Je volgt de Bijbel met name, niet Jezus. Wie zegt jou dat de bijbel de waarheid is?
Kan het niet zijn dat mensen Jezus dingen toeschrijven om er hun draai aan te geven? Dus de figuur misbruiken om hun wil te vertellen?
Je kunt misschien wel prima in Jezus' bestaan geloven en god zonder de bijbel. Men zegt dat Jezus de weg naar god is over Jezus. Het zijn niet Jezus' woorden. Ook moet je niet vergeten dat de bijbel is geschreven gebaseerd op verhalen die decennia doorverteld zijn voordat ze opgeschreven zijn.
De Bijbel is op zn vroegst 30 jaar na de dood van Jezus ontstaan, men denkt zelfs dat het pas 1,5 eeuw later was. Het zijn geen echte getuigenverklaringen. Het zijn mythische verhalen op zn best.
[..]
Maar omdat er een boek over is, wil nog niet zeggen dat het daarom heeft bestaan. Of zijn alle verhalen uit sprookjesboeken ook waar?
Je kunt Prima geloven in Jezus Christus zonder alles in de bijbel letterlijk te nemen. Voor veel Christenen is het genoeg dat hij er in voorkomt.
Bij islam kan dat niet. Mohammed heeft god's woord geschreven. Dus de koran is direct aan Mohammed gekoppeld en kan je niet loskoppelen van de Koran binnen Islam. Jezus is indirect(op zn best) gekoppeld aan het woord van god, hij is niet de schrijver.
Snap je dat?
Je kunt nooit genoeg van de bijbel weten.quote:
Het gaat niet om vinden, zo ligt het feitelijk.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heb jij dan "veel" christen gesproken?
Ik snap niet echt hoe jij weet hoe veel christenen ergens over denken.
Volgens mij kun je beter in de realistische wereld leven.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je kunt nooit genoeg van de bijbel weten.
Je draait nu een beetje om mijn vraag heen, dat is ook feitquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:25 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het gaat niet om vinden, zo ligt het feitelijk.
Nee hoor, je snapt het gewoon niet, of wilt het niet snappen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je draait nu een beetje om mijn vraag heen, dat is ook feit
Vinden is niet relevant, het gaat om hoe het feitelijk ligt. Men kan vinden dat de aarde plat is(dat dacht men ooit), maar het gaat er om of de aarde ook echt plat is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want je komt over alsof je een heleboel christenen hebt gevraag hoe ze geloven en dat je jou punt als antwoord kreeg.
jij zegt dat veel christenen ergens idee over hebben dus ik vraag jouw hoe je daar bij komt dat die vele christenen dat idee hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:57 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Nee hoor, je snapt het gewoon niet, of wilt het niet snappen.
Ik heb zat christenen gesproken en mee gediscussieert hoor. Maar nogmaalsquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
jij zegt dat veel christenen ergens idee over hebben dus ik vraag jouw hoe je daar bij komt dat die vele christenen dat idee hebben.
dus ik heb het idee dat je mij niet wil snappen.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
Vinden is niet relevant, het gaat om hoe het feitelijk ligt. Men kan vinden dat de aarde plat is(dat dacht men ooit), maar het gaat er om of de aarde ook echt plat is.
Hoe kun je dan aan anderen vertellen over het evangelie zonder de bijbel?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik heb zat christenen gesproken en mee gediscussieert hoor. Maar nogmaals
[..]
??? het ging niet over evangelie, het ging over Jezus. Ik kan zeggen ik geloof in jezus en dat hij een ander leven leidde dan in de bijbel staat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hoe kun je dan aan anderen vertellen over het evangelie zonder de bijbel?
Daar is het onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld. Mohammed is de schrijver van de Koran en het oord van god.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Een moslim geloof niet in mohammed maar in allah en dat is hun god
mohammed is hun profeet.
Nope, de Bijbel een schrijver nodig, in het geval van de bijbel meerdere schrijvers van gebundelde verhalen. Deze verhalen gaan vaak over Jezus. Maar Jezus is niet de schrijver, en je kan dus volger zijn van jeZus zonder bijbel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dus de bijbel en Jezus horen bij elkaar.
Het N.T. is geen biografie en/of verslag van Jezu's leven. Laat dat even duidelijk wezen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar ik weet ook wel dat Jezus de bijbel niet geschreven heeft, maar zonder de bijbel kun je Jezus niet volgen omdat je anders niet weet hoe hij geleeft heeft zoals ik al zei in 1 van mijn vorige posts
Denk jij dat te weten?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar verplicht bijbel les is wat anders dan je verdiepen in de teksten.
Dus heb je je weleens verdiept in de bijbel?
Of denk je zo alles al te weten wat er in staat?
Yep ! Mee eens.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
En daar zit de crux!!!
[..]
Je volgt niet Jezus, je volgt wat anderen zeggen over Jezus. Je volgt de Bijbel met name, niet Jezus. Wie zegt jou dat de bijbel de waarheid is?
Kan het niet zijn dat mensen Jezus dingen toeschrijven om er hun draai aan te geven? Dus de figuur misbruiken om hun wil te vertellen?
Je kunt misschien wel prima in Jezus' bestaan geloven en god zonder de bijbel. Men zegt dat Jezus de weg naar god is over Jezus. Het zijn niet Jezus' woorden. Ook moet je niet vergeten dat de bijbel is geschreven gebaseerd op verhalen die decennia doorverteld zijn voordat ze opgeschreven zijn.
De Bijbel is op zn vroegst 30 jaar na de dood van Jezus ontstaan, men denkt zelfs dat het pas 1,5 eeuw later was. Het zijn geen echte getuigenverklaringen. Het zijn mythische verhalen op zn best.
Waar wacht je op ?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je kunt nooit genoeg van de bijbel weten.
Dus als ik een boek over jou schrijf en wij sterven allebei en men wil toch weten wie jij was hoe komen ze daar dan achter?quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Daar is het onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld. Mohammed is de schrijver van de Koran en het oord van god.
Jezus is dat niet in het geval van de bijbel.
Weer rond de hete brei aan het draaien ? De Bijbel en de mythische Christus horen bij elkaar, maar niet de historische Jezus.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Een moslim geloof niet in mohammed maar in allah en dat is hun god
mohammed is hun profeet.
Maar Jezus was geen profeet maar de zoon van God. als het goed is geloofd een christen in Jezus zoals hij beschreven wordt in de bijbel, dus een christen kan niet op een andere manier in Jezus geloven dan in de bijbel.
want in de bijbel staat hoe hij leefde en dingen die hij gezegd heeft en ook zijn lijden, sterven aan het kruis en zijn opstanding en zijn overwinning op de dood.
Dus de bijbel en Jezus horen bij elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |