abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155936961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:00 schreef deelnemer het volgende:
Dit is een vorm van zelfverdediging.

Eerder preventieve zelfverdediging. Opdat ze je niet kunnen aanvallen omdat ze bij voorbaat al de vijand zijn. En dat iis bijna alles dat niet Moslim is.

quote:
2:7.
God straft de ongelovigen
2:8.
Ongelovigen zijn bedriegers en misleiden zichzelf
2:10.
Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart. God zal hun straffen!
2:17.
Een ongelovige gelooft niet omdat God hem verblindt
2:39.
Wie niet gelooft zal branden!
2:90.
Wie twijfelt of God wel of niet bestaat wordt gefolterd
2:61
Joden zijn slecht. Ze hebben profeten gedood en niet gedaan wat God wilde.
2:65.
Wie werkt op de sabbath is een verachte aap.
2:85.
Wie de koran maar gedeeltelijk gelooft zal naar de hel gaan.
2:88.
Ongelovigen zijn vervloekt
2:89.
Wie zijn geloof verliest vanwege niet vervulde gebeden wordt vervloekt
2:96.
Joden hebben te veel begeertes en daarom gaan ze naar de hel.
2:98.
God is de vijand van iedereen die niet moslim is
2:99.
Ongelovigen zien geen tekenen van God omdat ze zijn wetten overtreden
2:104.
Ongelovigen worden gestraft
2:114.
Wie het verheerlijken van God tegenwerkt gaat naar de hel
2:120.
Joden en Christenen zijn niet te vertrouwen.
2:121.
Niet-moslims zijn verliezers
2:126.
Niet gelovigen worden door God voor de gek gehouden als ze het even goed hebben, daarna branden ze toch lekker in de hel
2:130.
Alleen dwazen wenden zich van het geloof af want moslims hebben gelijk
2:159.
Iedereen die de tekenen van God niet wil zien wordt vervloekt
2:161.
Ongelovigen worden niet alleen door God , maar ook door de engelen en alle mensen vervloekt
2:162.
Ongelovigen zullen vervloekt blijven, hoe lief en aardig ze ook zijn
2:165.
Iedereen die een voorwerpt aanbidt (dus ook een crucifix, een boeddhabeeld, een televisie, een grote zwarte steen of een amulet) wordt gestraft door God .
2:171.
Ongelovigen zijn doof, stom en blind.
2:175.
Wie zich niet wil laten leiden door God zal lekker in de hel worden gegooid.
2:178.
Een moslim die iemand heeft vermoord kan door middel van boetedoeningen vergeven worden door God .
2:190.
Dood iedereen die tegen moslims strijd. Verdedig je geloof tot de dood. Ga daarmee door totdat iedereen moslim is. Als de tegenpartij ophoudt met strijden, hou dan ook op.
2:206.
De trots van de ongelovige zal hem aansporen tot het plegen van nog meer zondes, maar hij zal toch in de hel terechtkomen, en dat is lekker puh.
2:217
Een afvallige zal branden in de hel
2:221.
Huw geen anders- of ongelovigen. Je kan beter een slaaf nemen dan je te verlagen tot een dergelijk huwelijk.
2:254.
Ongelovigen zijn onrechtvaardig
2:257.
Ongelovigen hebben duivels als vrienden
2:264.
Ongelovigen die schenken doen dat alleen maar om op te vallen. Ze hebben geen macht over wat zij verdienen en worden niet door God gesteund.
3:10.
Ook de kinderen en bezittingen van ongelovigen zijn brandstof voor de hel.
3:12.
Het is de plicht van de moslim om ongelovigen de hel toe te wensen.
pi_155937009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:12 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

De tekst is het woord van God. God en zijn woord gaat boven alles.Dus de mens is van ondergeschikt belang. Sterker nog Vaak staat religie het mens zijn in de weg(In Islam eigenlijk als je het letterlijk neemt altijd, de autoriteit van de Koran is absoluut).

Ik bepaal dat niet. Dat doet de Koran, en zonder Koran kan je geen moslim zijn. En met de Koran is de mens ondergeschikt aan God!!
De Koran doet niets. Mensen geloven, twijfelen, interpreteren, verwerpen. Waar ben je nu bang voor? Een tekst?
The view from nowhere.
pi_155937018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:00 schreef deelnemer het volgende:
God die haar een weg opent kan ook door jou spreken. Je kunt haar dus ook gewoon vrijlaten.
maar als die God niet bestaat dan is de kans natuurlijk 0 dat dat gaat gebeuren.
pi_155937076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

maar als die God niet bestaat dan is de kans natuurlijk 0 dat dat gaat gebeuren.
Of

Als God door je spreekt (een ideaal) dan laat je haar vrij, als je dat niet kunt volg je de conventies.
The view from nowhere.
pi_155937115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zelfverdediging. Hier staat dat wie daarin niet meedoet (zijn plicht als gelovige) bij zijn dood als een ongelovige zal worden beoordeeld.

[..]

Dat interpreteer ik anders. Omdat hij als een ongelovige zal worden gezien in het eindoordeeld zal alles wat hij verder doet in deze wereld tevergeefs zijn.

[..]

Zelfverdediging.
Zelfverdediging voor wat? Preventief zelfverdedigen opdat men je niet afvallig kan maken?
pi_155937151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:20 schreef deelnemer het volgende:
De Koran doet niets. Mensen geloven, twijfelen, interpreteren, verwerpen. Waar ben je nu bang voor? Een tekst?
De Koran draagt op!!
pi_155937223
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Gek zeg, dat komt op het zelfde neer als wat Amerikanen zeggen over wapens 'it is just an inanimate object'.
Ondertussen worden die 'inanimate objects' nogal eens gebruikt om anderen mee te doden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155937245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:22 schreef deelnemer het volgende:
Of

Als God door je spreekt (een ideaal) dan laat je haar vrij, als je dat niet kunt volg je de conventies.
Maar wanneer die god dus niet spreekt dan volg je de Koran op. God kan niet spreken door wie dan ook als hij niet bestaat. Dus er is maar 1 uitkomst. Voor het bestaan moet je dan wel eerst even een beetje degelijk bewijs aanvoeren, anders kan hij niet door je praten.
pi_155938070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Gek zeg, dat komt op het zelfde neer als wat Amerikanen zeggen over wapens 'it is just an inanimate object'.
Ondertussen worden die 'inanimate objects' nogal eens gebruikt om anderen mee te doden.
Als men voorstelt om te kijken naar wat islamieten werkelijk geloven, dan pareert TS dat met de stelling dat dit niet de correcte interpretatie van de Koran is. Maar stel dat niemand geloofd in wat de correcte interpretatie van de Koran is? Als je naar mensen zou kijken ipv de tekst, is daarmee het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
The view from nowhere.
pi_155938158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar wanneer die god dus niet spreekt dan volg je de Koran op. God kan niet spreken door wie dan ook als hij niet bestaat. Dus er is maar 1 uitkomst. Voor het bestaan moet je dan wel eerst even een beetje degelijk bewijs aanvoeren, anders kan hij niet door je praten.
Is het mogelijk de Koran te interpreteren zonder Allah? Als een niet-bestaande Allah in de Koran stelt dat hij bestaat, dan bestaat hij niet. Hoe interpreteer je dan de rest van hij opdraagt? Dan ben je toch klaar.

Als je wel geloofd dat Allah bestaat, dan kun je kijken wat je zou doen als je het werktuig van Allah zou zijn. En Allah is o.a de barmhartige.
The view from nowhere.
pi_155938190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:53 schreef deelnemer het volgende:
Als men voorstelt om te kijken naar wat islamieten werkelijk geloven, dan pareert TS dat met de stelling dat dit niet de correcte interpretatie van de Koran is
Wat ik zeg is dat wat jij of ik vind van wat een moslim geloofd of moet geloven niet relevant is. jij en ik bepalen niet of iemand Moslim is. De enige die dat doet is de Koran. De Koran zegt wat je moet doen om Moslim te zijn.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:01:01 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_155938228
Als zelfs moslims er niet over uit zijn wie de ware moslim is, waarom hou jij dan zo koppig aan dat concept vast, Hong?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_155938234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:58 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat wat jij of ik vind van wat een moslim geloofd of moet geloven niet relevant is. jij en ik bepalen niet of iemand Moslim is. De enige die dat doet is de Koran. De Koran zegt wat je moet doen om Moslim te zijn.
Dan is het logisch mogelijk dat er geen islamieten bestaan.
The view from nowhere.
pi_155938298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:57 schreef deelnemer het volgende:
Is het mogelijk de Koran te interpreteren zonder Allah?
Nee, de Koran is het woord van God, en God en de Koran hebben absolute autoriteit volgens de Koran.
De Koran is niet los te koppelen van Allah voor een moslim.
pi_155938319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:01 schreef Perrin het volgende:
Als zelfs moslims er niet over uit zijn wie de ware moslim is, waarom hou jij dan zo koppig aan dat concept vast, Hong?
Daar is niet veel onduidelijkheid over volgens mij. De ware Moslim was Mohammed.
pi_155938338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:04 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, de Koran is het woord van God, en God en de Koran hebben absolute autoriteit volgens de Koran.
De Koran is niet los te koppelen van Allah voor een moslim.
Dus God kan wel door een islamiet spreken. Als iemand dat zo stelt (God opent een deur via mij), wie kan hem betwijfelen?
The view from nowhere.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:07:56 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_155938361
Als er niet zoveel onduidelijkheid over is, waarom maken ze dan zoveel ruzie onderling? De meeste slachtoffers van gewelddadige moslims zijn zelf moslim.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_155938382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:01 schreef deelnemer het volgende:
Dan is het logisch mogelijk dat er geen islamieten bestaan.
Als niemand de koran boven zichzelf stelt als Moslim wel ja, maar dat is niet het geval. Als men zegt Moslim te zijn, dan zegt men praktisch tegelijkertijd dat men dan de Koran boven alles stelt. Misschien liegt men, dat kan. maar het is wel waar het op neer komt!
pi_155938412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:06 schreef deelnemer het volgende:
Dus God kan wel door een islamiet spreken.
Nee, ik denk van niet. Want ik zie geen enkele reden om er van uit te gaan dat welke god dan ook bestaat.

Maar wat is je punt?
pi_155938421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als niemand de koran boven zichzelf stelt als Moslim wel ja, maar dat is niet het geval. Als men zegt Moslim te zijn, dan zegt men praktisch tegelijkertijd dat men dan de Koran boven alles stelt. Misschien liegt men, dat kan. maar het is wel waar het op neer komt!
Je houd je het liefst aan de feiten, en feitelijk is dat niet het geval. Ze liegen niet, maar ze houden zich ook niet aan jouw interpretatie van de Koran; ze zien het gewoon anders.
The view from nowhere.
pi_155938461
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:07 schreef Perrin het volgende:
Als er niet zoveel onduidelijkheid over is, waarom maken ze dan zoveel ruzie onderling?
Macht.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:07 schreef Perrin het volgende:
De meeste slachtoffers van gewelddadige moslims zijn zelf moslim.
Dat weet ik niet, daar moet ik even in duiken.

Hoe kom je bij dat idee?

Volgens mij is het eerder andersom.
quote:
Wie aan massamoord denkt, denkt vrijwel meteen aan Hitler. En wie niet aan Hitler denkt, denkt aan Tojo, Stalin of Mao. Hen wordt namelijk het krediet gegeven de grootste tirannen van de 20e eeuw te zijn. Echter de alarmerende waarheid is dat de religie die Islam heet, meer doden op haar geweten heeft dan al deze tirannen bij elkaar, en ze voorbijstreeft in wreedheid. De enorme omvang van de slachtingen door “de religie van vrede” is zo onbevattelijk dat zelfs historici de schaal ervan niet goed in kaart kunnen brengen. Als men verder durft te kijken dan de afgelopen honderd jaar, dan is de Islam verreweg de grootste moordmachine in de geschiedenis van de mensheid.

De islamitische verovering van India is waarschijnlijk het bloedigste verhaal in de geschiedenis der mensheid. – Will Durant (Amerikaans schrijver, historicus en filosoof)

Voorzichtige schattingen spreken van om en de nabij 80 miljoen dode Indiėrs Volgens sommige berekeningen daalde het Indiase bevolkingsaantal met 80 miljoen tussen 1000 AD (De verovering van Afghanistan) en 1525 (Het einde van het Delhi Sultanaat). – AldusKoenrad Elst op Daniel pipes website.

80 miljoen!! De misdaden van de Spaanse veroveraars vallen in het niet bij dat getal. Geen wonder dat Hitler de islam als strijdende religie bewonderde. Hij had ontzag voor de islam, welks slachtingen hij nooit overtroffen heeft. Meer dat 110 miljoen zwarte mensen werden vermoord door de islam

…Een minimum van 28 miljoen Afrikanen werden tot slaaf gemaakt in het islamitische Midden Oosten. Gezien het feit dat plusminus 80 procent van de mensen die door slavenhandelaars werden gevangen, stierven voordat ze op de slavenmarkt terecht kwamen, wordt aangenomen dat het dodental van 1400 jaar Arabische en Islamitische slavenhandel zo om en nabij de 112 miljoen ligt. Wanneer je daarbij optelt de mensen die verkocht werden op de slavenmarkt, ligt het aantal slachtoffers van de trans-Sahara en Oost-Afrikaanse slavenhandel op meer dan 140 miljoen slachtoffers.—John Allembillah Azumah, auteur van The Legacy of Arab-Islam in Africa: A Quest for Inter-religious Dialogue

Voeg deze getallen samen en de islam heeft het aantal slachtoffers van alle totalitaire regimes van de 20e eeuw bij elkaar overtroffen. Echter hier houdt het helaas niet op. Voeg bijvoorbeeld de miljoenen mensen in Soedan hier eens aan toe die de afgelopen decennia gestorven zijn door de hand van de islam. Veel van de islamitische slavernij was seksueel van natuur, met een voorkeur voor vrouwen. De mannen die gevangen werden genomen werden gecastreerd. De kinderen die geboren werden, werden meestal gedood, wat weer verklaard waarom de islam niet demografisch verschoven is naar het zwarte ras. Voeg deze kinderen toe aan onze rekensom en we passeren de 200 miljoen. In de 7e eeuw was het grootste gedeelte van Noord Afrika christelijk, wat is er met hen gebeurd?
pi_155938510
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, ik denk van niet. Want ik zie geen enkele reden om er van uit te gaan dat welke god dan ook bestaat.

Maar wat is je punt?
Wetteksten in Nederland laten ruimte voor het oordeel van de rechter. Hier laat Mohammed ruimte in de wet zodat er vanaf geweken kan worden: God opent een deur.
The view from nowhere.
pi_155938521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:11 schreef deelnemer het volgende:
Je houd je het liefst aan de feiten, en feitelijk is dat niet het geval. Ze liegen niet, maar ze houden zich ook niet aan jouw interpretatie van de Koran; ze zien het gewoon anders.
Ik interpreteer de koran niet. Ik stel vast wat er staat. Wat er staat staat er. Het laat weinig aan de fantasie over. De verschillen in visie komen vanuit toevoegingen als Hadith en dergelijken met name komt dat van anderen die Mohammed gekend zouden hebben. Deze kunnen er een andere stroming in veroorzaken. Maar de koran blijft de basis
pi_155938539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik interpreteer de koran niet. Ik stel vast wat er staat. Wat er staat staat er. Het laat weinig aan de fantasie over. De verschillen in visie komen vanuit toevoegingen als Hadith en dergelijken met name komt dat van anderen die Mohammed gekend zouden hebben. Deze kunnen er een andere stroming in veroorzaken. Maar de koran blijft de basis
Maar volgens mij staat er iets anders.
The view from nowhere.
pi_155938588
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:17 schreef deelnemer het volgende:
Wetteksten in Nederland laten ruimte voor het oordeel van de rechter.
Ons wetboek van strafrecht kan je wijzigen, de Koran laat dat niet toe.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:17 schreef deelnemer het volgende:
Hier laat Mohammed ruimte in de wet zodat er vanaf geweken kan worden: God opent een deur.
Maar feitelijk is het een onzin argument. Het argument is enkel rechtsgeldig als die god bestaat. Maar als sie niet bestaat dan is er geen enkele opening dus. En doen alsof god tot je heeft gesproken(liegen dus) is volgens mij helemaal uit den boze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')