quote:Een dubbeltje op zijn kant
8 september 2015, 21:30 - 22:30 uurRTL 4
REALITYPROGRAMMA
Realityprogramma waarin John Williams de helpende hand biedt aan gezinnen en huishoudens die financieel in zwaar weer verkeren. De deelnemers dreigen door deze problemen echt alles kwijt te raken. Hun huwelijk, werk, huis en gezondheid staan op het spel. Samen met ondernemer Annemarie van Gaal en een team van deskundigen zorgt John ervoor dat er structuur en duidelijkheid komt in hun financiële huishouding. Om uit deze financiële malaise te komen, moeten er flinke offers worden gebracht voor een meer leefbare en zorgeloze situatie.
Ruud en Jolande zijn dertig jaar getrouwd, maar door de ernstige financiële problemen staat hun huwelijk op springen. Ruud is vijf jaar geleden een winkel begonnen als lijstenmaker. Hij heeft echter geen kaas gegeten van ondernemen en de winkel lijdt alleen maar verlies. Jolande is de wanhoop nabij. Door de koppigheid en trots van Ruud staan ze aan de rand van de afgrond. Om uit de schulden te komen, moeten er meer inkomsten binnen gaan komen. Wat betekent dit voor Ruud en zijn winkel?
quote:
Onmogelijk te concurreren met Action en Hema inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:40 schreef Negentiendertig het volgende:
Kansloze business, die lijstenmakerij.
Waarom noemt met Twentenaren ook wel Tukkers?quote:
daar is omzet van bedrijf in meegerekend. De kosten daarvan zit bij de lastenquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef Szura het volgende:
Wat is dit, 3800 inkomsten en niet uitkomen?
haha ja dat viel me ook al opquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
John z'r haar is wel een beetje lang
Die inkomsten waren toch inclusief omzet?quote:
inderdaad jaquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
John z'r haar is wel een beetje lang
Of koop een cabrio! Oh wacht...quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:44 schreef luckass het volgende:
Hij doet dat gewoon om weg te kunnen zijn bij zijn vrouw.
Zoek een hobby, ga wielrennen of golfen.
Dat is niets voor een bedrijfsomzet. Er gaan een hoop kosten van af.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef Szura het volgende:
Wat is dit, 3800 inkomsten en niet uitkomen?
of ga lijsten makenquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:44 schreef luckass het volgende:
Hij doet dat gewoon om weg te kunnen zijn bij zijn vrouw.
Zoek een hobby, ga wielrennen of golfen.
jawel joh, randstad zet hem wel in een fabriek wegquote:
Dat snap ik ook niet. Je zou het op z'n minst moeten willen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:46 schreef livelink het volgende:
En dan toch niet fulltime willen werken. Ik begrijp dat soort dingen echt niet.
Desnoods neemt hij een paar krantenwijken. Toch een leuke aanvulling op het loon van z'n vrouw.quote:
Zoals Van Gaal zei: er is een weekendquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar kan ik op zich wel inkomen, dat kost veel tijd en energie.
Deze mensen zijn ook de jongste niet meer. Mijn opa is dit jaar overleden, m'n vader werkt nog vier, vijf dagen in de week en is z'n weekend grotendeels 'kwijt' aan m'n oma. Dat sloopt op die leeftijd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Zoals Van Gaal zei: er is een weekend
Dus datquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hij kan gewoon als hobby alsnog lijsten blijven maken dus hij hoeft niks te missen. Hij kan er alleen z'n brood niet mee verdienen. Niet echt een groot probleem lijkt mij.
Tja, dat kost inderdaad veel energie. Maar in uitzichtsloze schulden zitten kost nog meer energie.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Deze mensen zijn ook de jongste niet meer. Mijn opa is dit jaar overleden, m'n vader werkt nog vier, vijf dagen in de week en is z'n weekend grotendeels 'kwijt' aan m'n oma. Dat sloopt op die leeftijd.
en een burn out nog meer.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, dat kost inderdaad veel energie. Maar in uitzichtsloze schulden zitten kost nog meer energie.
randstad kan alles. Bruto ¤8,23 in 't uurquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:46 schreef franklop het volgende:
[..]
jawel joh, randstad zet hem wel in een fabriek weg
Daar hebben ze het zelf naar gemaaktquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:55 schreef Pap89 het volgende:
Haha die afleveringen dat ze dan een baan voor iemand hebben gevonden, met waarschijnlijk zo'n loon ja
Dat niet iedereen er vrolijk van wordt.
Ach, als ik daarmee uit de schulden zou blijven zou ik het direct aanpakken zolang er niks beters voor handen is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:55 schreef Pap89 het volgende:
Haha die afleveringen dat ze dan een baan voor iemand hebben gevonden, met waarschijnlijk zo'n loon ja
Dat niet iedereen er vrolijk van wordt.
die lijsten kun je ophangen aan het breiwol! Win win situatiequote:
quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ach, als ik daarmee uit de schulden zou blijven zou ik het direct aanpakken zolang er niks beters voor handen is.
Dat is dan eigenlijk ook mijn punt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ach, als ik daarmee uit de schulden zou blijven zou ik het direct aanpakken zolang er niks beters voor handen is.
Yep, straalt die zaak ook wat meer klasse uit. Regel 20% provisie ofzo op verkochte kunstvoorwerpen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Hij moet gewoon vrienden worden met kunsthandelaren, woninginrichters, galery's etc.
vul maar in op Googlequote:
De tent hoeft niet perse dicht. Hij kan ook halve dagen ander werk doen (en op maandag en dinsdag de hele dag). Een lijstenwinkel hoeft niet elke dag van 8 tot 6 open te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:03 schreef Szura het volgende:
Pleur op met je etentje. Beloon hem als hij die tent sluit joh.
Hij moet van die huur af...dat hakt er elke maand toch wel in.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De tent hoeft niet perse dicht. Hij kan ook halve dagen ander werk doen (en op maandag en dinsdag de hele dag). Een lijstenwinkel hoeft niet elke dag van 8 tot 6 open te zijn.
quote:
Ik dacht dat die daar pas zes maanden zat?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:06 schreef DrMarten het volgende:
Zou er een mooi lijstje zitten om dat bord voor zijn kop?
Ik vind het oprecht sneu voor die man, maar als je jarenlang negatief loopt met je onderneming moet het toch een keer duidelijk zijn.
Volgens mij ookquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat die daar pas zes maanden zat?
Dat ook ja.quote:
Sowieso dat telefonisch contact... Elke telefonisch verkoper die ons op de zaak belt, vangt bot.quote:
Zijn ballen heeft 'ie ook ingelijstquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef Szura het volgende:
Gvd die vent moet je alles aandragen
Wat een treurwilg
Dat ook. Maar waarschijnlijk ook laten zien wat je kan. Vragen of ze al iemand hebben voor lijsten en het daar bij laten....quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sowieso dat telefonisch contact... Elke telefonisch verkoper die ons op de zaak belt, vangt bot.
In dit soort kleine branches gaat het om de gun-factor en die breng je niet binnen met een telefoontje. Het is waarschijnlijk een ons-kent-ons branche.
Ik denk dat z'n vrouw het verwerken heeft gedaan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Dat die man ooit in staat geweest is om een kind te verwerken....
Gewoon je eigen cameraploeg meenemenquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef Elvi het volgende:
Ow die uitzendbureaus weerik ben al 2 weken bezig om een persoonlijke afspraak te krijgen. En bij Timing kom je al helemaal niet binnen en je kan je niet eens inschrijven online als je niet aan alle eisen van een vacature voldoet.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef luckass het volgende:
[..]
Zijn ballen heeft 'ie ook ingelijst
Misschien heeft ie er ook wel een in een lijstje verwerktquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n vrouw het verwerken heeft gedaan.
Misschien is er wel een soort zelfde vent, met schilderen als hobby.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:11 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Dat ook. Maar waarschijnlijk ook laten zien wat je kan. Vragen of ze al iemand hebben voor lijsten en het daar bij laten....![]()
Alsof iemand die een lijsten-behoefte heeft zit te wachten totdat deze jodokus eens belt
Hmmm goed punt. Hierbij trek ik mijn beargumentatie terugquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Misschien is er wel een soort zelfde vent, met schilderen als hobby.
Maar heeft eigenlijk nog een lijstenmaker nodig, dus verkoopt nog maar ff niks....al 10 jaar lang.
Goeie. Hoe gaat hij dat oplossen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef jeffrey83 het volgende:
En die huur dan, waar hij nog 2,5 jaar aan vast zit?
of knokploegquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Gewoon je eigen cameraploeg meenemen
Ophoesten van zijn tijdelijke baantje en tussendoor op zaterdag wat lijstjes in elkaar schroeven.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef jeffrey83 het volgende:
Dat heeft Sjon vast even geregeld dat hij er eerder vanaf kan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef jeffrey83 het volgende:
Hopen op een beetje clementie van de verhuurder. Die kan ook naar zijn centen fluiten als hij failliet gaat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie. Hoe gaat hij dat oplossen?
Dat is de truc geloof ik ja...quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Gewoon je eigen cameraploeg meenemen
Failliet? 't is geen BV dus zolang hij niet in de schuldsanering komt kan de verhuurder tot in lengte van dagen de vordering opeisen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:14 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hopen op een beetje clementie van de verhuurder. Die kan ook naar zijn centen fluiten als hij failliet gaat.
Aflevering van vorige keer vond ik maar saai.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:15 schreef MissJ het volgende:
man man man, dat nieuwe programma van morgen (Extreem Jaloers), dat wordt vast een pareltje
Ik ook. Het boeide gewoon niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Aflevering van vorige keer vond ik maar saai.
oh, er is dus al een aflevering geweest. Heb ik gemist.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Annemarie zij dat het een hoge huur was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ophoesten van zijn tijdelijke baantje en tussendoor op zaterdag wat lijstjes in elkaar schroeven.
Was het ook. Gewoon een onzekere man .quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Het zit in Goor. Kan hij asbest zoeken in de tuin.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Gewoon tijdelijk een berg gevaarlijk vuurwerk in opslaan, schijnen ze goed in te zijn in Enschede
Pand is meer geschikt voor een Kruidvat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:16 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Gewoon tijdelijk een berg gevaarlijk vuurwerk in opslaan, schijnen ze goed in te zijn in Enschede
Serieus 😁😁quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:22 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
http://members.home.nl/bosgoed/![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
members.homequote:Op dinsdag 8 september 2015 22:22 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
http://members.home.nl/bosgoed/![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Komt ie!quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:14 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dat heeft Sjon vast even geregeld dat hij er eerder vanaf kan.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:25 schreef Pap89 het volgende:
"Kweet in ieder geval wat ik moet doen.....nou"
Het is hun gegund.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:26 schreef MissJ het volgende:
Nou Sjon, geef ze even een weekendje weg naar romantisch Parijs
Die laarzen altijdquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:27 schreef Sheffield het volgende:
Voor de fans van Annemarie!
[ afbeelding ]
Ze heeft bezuinigd op een broek?quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:27 schreef Sheffield het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:27 schreef Sheffield het volgende:
[ afbeelding ]
Zekers, ik vind ze lief.quote:
Yup..Als uitsmijter. En daardoor precies uit de rode cijfers!quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:28 schreef Negentiendertig het volgende:
Sjon gaat vertellen dat ie de baan heeft gekregen
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:29 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Yup..Als uitsmijter. En daardoor precies uit de rode cijfers!
Op vrijwillige basis.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:30 schreef Palomar het volgende:
JE BENT AANGENOMEN!!!
voor 1 uur per week
zekers, wereldacteurquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij zegt het ook zo spontaan he
dat is maar ruim 41 jaar aflossenquote:
Deze was te braaf hé? Gewoon een mislukt bedrijfje, zonde maar dat gebeurt. Volgende week hopelijk kansparels die thuis wonen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:33 schreef MissJ het volgende:
volgende week graag weer een aflevering waarbij ik me flink kan ergeren
Die ze om de dag hebbenquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:35 schreef pvc het volgende:
Die zijn wel 'makkelijk' op te lossen. Gewoon stoppen met blowen, dik in de plus. Totdat ze een terugval hebben.
Te braaf ja. En vond het echtpaar van vandaag gewoon heel aandoenlijk, kon me onmogelijk aan ze ergeren gewoonquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:35 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Deze was te braaf hé? Gewoon een mislukt bedrijfje, zonde maar dat gebeurt. Volgende week hopelijk kansparels die thuis wonen!
Toute Fabienne!!!quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:27 schreef Sheffield het volgende:
[ afbeelding ]
Voor 700 euro per maand, dus dat is 2 of 3 dagen per week werken?quote:
Ik kon me anders behoorlijk ergeren aan deze vent zijn 'commerciële' houding.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:53 schreef MissJ het volgende:
[..]
Te braaf ja. En vond het echtpaar van vandaag gewoon heel aandoenlijk, kon me onmogelijk aan ze ergeren gewoonMaar zo te zien gaat volgende week een ergerparel worden
Ga maar alvast je verstand zoeken, want ik kan je nu garanderen dat die ook een baan krijgen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:43 schreef Elvi het volgende:
Als die junkies een baan krijgen via een uitzendbureau dan verlies ik mn verstand. Mn ziel sterft dan echt een beetje.
En die borduurpakketten waren geen slechte keus. Desnoods in een pakketprijs inclusief inlijsten.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik kon me anders behoorlijk ergeren aan deze vent zijn 'commerciële' houding.
Kinderboeken en bolletjes wol in bij een lijstenmakerij? Als je er dan producten bij zet, neem dan producten die een groot raakvlak hebben met je oorspronkelijke assortiment. In dit geval door schilderijtjes aan te bieden in consignatie (van een lokale kunstenaar, galerie etc) waarbij je wat commissie opstrijkt. Dan kun je er ook meteen nog een mooi lijstje bij verkopen. Of verhuur je de muren als expositieruimte aan die kunstenaar, zodat een deel van je vaste lasten gedekt is.
En dan de manier waarop hij 'acquisitie' doet. Of het feit dat hij daar nog nooit eerder aan gedacht heeft.
Ik wil dan wel weten bij welk uitzendbureau, dan kan ik die meteen morgen lastigvallenquote:Op woensdag 9 september 2015 22:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ga maar alvast je verstand zoeken, want ik kan je nu garanderen dat die ook een baan krijgen.
Dat is de ADHD.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:35 schreef luckass het volgende:
Van blowen ga je ook onverstaanbaar praten?
echt he, WTFquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:35 schreef luckass het volgende:
Van blowen ga je ook onverstaanbaar praten?
Ja joh, je verzint als ondernemer toch niet dat je belasting moet betalenquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Die 20k komt ook zo ineens uit de lucht vallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |