http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtmlquote:Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.
Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.
Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."
Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."
Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."
Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.
Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493quote:Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.
door Servaas van der Laan 5 sep 2015
De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.
Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.
Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.
Drie pogingen
Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.
Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.
Nieuwe tanden
Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.
Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.
De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
Steeds? Een keertje maar hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 19:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Vandalise staat er.
Tussen mij en mijn toetsenbord staat een hindernis waar ik 'overheen' moet typen.
Sneu dat je steeds zo moeilijk doet als mensen typfouten maken.![]()
Hoera! Meer werk! Meer geld!quote:Je krijgt met al die migranten van nu in de toekomst nog een hele taak.
Oh, dan heb ik verkeerd begrepen wat je met het plaatsen van de foto's wilde zeggen. Ik dacht inderdaad ook dat het meer ging om het "zij doen het ook".quote:beetje dat Is het museumplein en wat een zwijnen stal zoals nog nooit eerder gezien dan weer te maken heeft met de politie Is weer zo'n gedavhtensprong. Daar ging het niet over
Aber naturlich meiner freund.quote:
Lijkt mij volkomen duidelijk. Als je echt voor je leven vlucht, dan ben je dankbaar voor elke veilige plek die je geboden wordt. Een vluchtelingenkamp in de regio. Maar zelfs in Europa beginnen ze bij aankomst al eisen te stellenquote:Op zondag 6 september 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Is het dan heel lullig om te zeggen, van dat zijn geen vluchtelingen maar gewoon verwende luie en asociale figuren in Nederland die dat doen? Mij is altijd verteld dat vluchtelingen uit wo2 dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen, dat zie ik nu echt niet terug?
Dat waren dus rellen tegen de vluchtelingen...quote:Op zondag 6 september 2015 19:16 schreef crystal_meth het volgende:
Nou, tijdens de 1ste wo dachten een deel van de Britten daar anders over. In 1916 braken er rellen uit en werden woningen, winkels en eigendommen van Belgische vluchtelingen in Fulham gesloopt en geplunderd. Ook in Londen waren er rellen tegen de Belgen.
Die Elsevierbagger is dat ook.quote:Op zondag 6 september 2015 19:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die "Je bent welkom" hoort niet in de OP, maar in een gewone post, omdat je hiermee je mening geeft.
Niemand kijkt dat filmpje joh. Niemand leest de OP.quote:Op zondag 6 september 2015 19:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die "Je bent welkom" hoort niet in de OP, maar in een gewone post, omdat je hiermee je mening geeft.
Is mijn mening niet. Hoezo is dat mijn mening? Je kunt er evt dat filmpje van RT onderzetten. Het geeft de twee tegenpolen aan, waartussen alle meningen zich bevinden. Maar ik heb vanmorgen geschaterd om dat filmpje Je bent welkom in combinatie met dat filmpje van RT. Ik vind nl. ook dat je overal altijd de humor van moet blijven inzien.quote:Op zondag 6 september 2015 19:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar waarom is dat dan bagger? Ik zie alleen maar twee kampen, het ene kamp dat zich keert tegen elk persoon uit het buitenland, en het andere kamp dat met oogkleppen op zegt 'kom maar, kom maar'. Ik vind het beide niet echt bevredigend.quote:
Dat filmpje van RT zal ik even posten dan kun je dat er ook inzetten.quote:Op zondag 6 september 2015 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niemand kijkt dat filmpje joh. Niemand leest de OP.
Okquote:Op zondag 6 september 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat filmpje van RT zal ik even posten dan kun je dat er ook inzetten.
quote:Op zondag 6 september 2015 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze:
In combinatie is het gewoon humor wmb.
Het is echt grappig de ene groep denkt aan vluchtelingen en ziet het filmpje van RT en beweert dat volgende week woensdag om half vier als de eerste treinen met vluchtelingen in Ter Apel aankomen de westerse beschaving ten onder gaat zoals het West-Romeinse Rijk ten onder ging, en de andere club denkt aan vluchtelingen en ziet het filmpje Jij bent welkom, onder aanvoering van een aantal Gooise dames, die er dan meteen een wee liedje van maken om zo de barmhartige Samaritaan te spelen, maar waarvan je zelf ook wel weet dat ze lang van zijn leven nooit een Syriër in hun huis zullen nemen, ben je nou helemaal gek.quote:Op zondag 6 september 2015 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Idd. Ik maak er ook even een KLB topic van aan.
Blijkbaar beviel het gedrag van de vluchtelingen toen ook niet.quote:Op zondag 6 september 2015 19:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat waren dus rellen tegen de vluchtelingen...
quote:The Belgians here are causing a lot of trouble. On Sunday, they nearly murdered a policeman and a soldier and yesterday the English people and kids collected in hundreds in Liller (illegible) Rd where a lot of Belgians have opened shops & last night the scene was beyond description. They have served them like they served Landsowne and the other Germans. Windows & shops smashed up everywhere. With the Irish Germans etc. now the Belgians we have our share of the troubles.
Klinkt niet alsof ze "dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen"...quote:Everyone was Belgian mad for a time.
...
But the Belgians are not grateful. They won’t do a stroke of work & grumble at everything & their morals...! It may be true enough that Belgium saved Europe, but... save us from the Belgians! As far as I am concerned, Belgianitis has quite abated.
Ja, is inderdaad grappig jaquote:Op zondag 6 september 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is echt grappig de ene groep denkt aan vluchtelingen en ziet het filmpje van RT en beweert dat volgende week woensdag om half vier als de eerste treinen met vluchtelingen in Ter Apel aankomen de westerse beschaving ten onder gaat zoals het West-Romeinse Rijk ten onder ging, en de andere club denkt aan vluchtelingen en ziet het filmpje Jij bent welkom, onder aanvoering van een aantal Gooise dames, die er dan meteen een wee liedje van maken om zo de barmhartige Samaritaan te spelen, maar waarvan je zelf ook wel weet dat ze lang van zijn leven nooit een Syriër in hun huis zullen nemen, ben je nou helemaal gek.
Boeiend! Waar heb je dat uit?quote:Op zondag 6 september 2015 19:46 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar beviel het gedrag van de vluchtelingen toen ook niet.
[...]
Klinkt niet alsof ze "dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen"...
Weet je, ik moest gister ook nog zo ontzettend lachen, kwam iemand melden. Ja, joh, moet je luisteren, die Syriërs zijn wel cool, die moet je in huis nemen. -- Want de biologische vader van Steve Jobs was ook een Syriër. ---quote:
De Engelsen waren niet blij met de belgen want de vrouwen droegen geen hoeden en ze aten paardenvlees wat barbaars was. Dus de weerstand bij de Engelsen was er wel, maar dat de belgen zich ondankbaar gedroegen is mij niet bekend. Echter, over het algemeen zou je van vluchtelingen verwachten dat ze dankbaar zijn, of niet?quote:Op zondag 6 september 2015 19:46 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar beviel het gedrag van de vluchtelingen toen ook niet.
[..]
Klinkt niet alsof ze "dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen"...
Thanks!quote:Op zondag 6 september 2015 19:51 schreef crystal_meth het volgende:
http://www.eui.eu/Documents/MWP/ProgramActivities/Purseigle.pdf
De belastingbetaler betaalt toch wel. En van Pvda namens die belastingbetaler krijgen zij straks ook rozen. Moet je als zielige afrikaan.vluchteling of booslim wel op Pvda stemmen natuurlijk.quote:Op zondag 6 september 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel lekkere appeltjes toch, granny smith, zo te zien. Die zijn nog vrij duur ook.
Rozen kun je ook eten.quote:Op zondag 6 september 2015 19:54 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
De belastingbetaler betaalt toch wel. En van Pvda namens die belastingbetaler krijgen zij straks ook rozen. Moet je als zielige afrikaan.vluchteling of booslim wel op Pvda stemmen natuurlijk.
quote:Op zondag 6 september 2015 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weet je, ik moest gister ook nog zo ontzettend lachen, kwam iemand melden. Ja, joh, moet je luisteren, die Syriërs zijn wel cool, die moet je in huis nemen. -- Want de biologische vader van Steve Jobs was ook een Syriër. ---
Dus ja, je ziet het al voor je, je neemt een Syriër in huis, die begint een bedrijfje in jouw garage en dan 30 jaar later wordt dat een soort Apple.
Het is gewoon humor. Ik moet altijd enorm lachen door de contrasten in argumentatie.quote:
En toch.. Het zal je maar gebeuren he.quote:Op zondag 6 september 2015 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is gewoon humor. Ik moet altijd enorm lachen door de contrasten in argumentatie.
Want als er ergens oorlog is uitgebroken, vergeten mensen per direct de talen die ze hebben geleerd?quote:Op zondag 6 september 2015 20:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
die migranten, die spreken perfect engels. Vertel mij nog es dat dit oorlogsvluchtelingen zijn..
Dit was echt precies wat ik dacht.quote:Op zondag 6 september 2015 20:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als er ergens oorlog is uitgebroken, vergeten mensen per direct de talen die ze hebben geleerd?
Probleem is dat je gewoon niet weet wat de toekomst brengt, misschien valt het tegen, misschien mee, maar we zitten nu met een voldongen feit en dan moet je het beste ervan zien te maken. En met humor kom je altijd een eind dan. Dat weten die lui daar in Israël wel hoor. En daarom hou ik zo van die cultuur.quote:Op zondag 6 september 2015 20:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
En toch.. Het zal je maar gebeuren he.
Ik las weken geleden ook een verhaal wat ik wel mooi vond.
In Griekenland lag een vrouw van ergens in de 90 (geloof ik) al dagen ziek op bed. Toen ze van anderen te horen kreeg dat er allemaal Syrische mensen Griekenland binnenkwamen die hulp nodig hadden, is ze meteen uit bed gestapt. Omdat haar familie jaaaaaren geleden ook was opgevangen door een Syrisch gezin.
Mooi.
quote:Op zondag 6 september 2015 20:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
die migranten, die spreken perfect engels. Vertel mij nog es dat dit oorlogsvluchtelingen zijn..
Nee, maar het maakt het voor mij onwaarschijnlijk dat dit allemaal kansloze migranten zijn die geen mogelijkheden tot n normaal leven meer hebben in hun huis.quote:Op zondag 6 september 2015 20:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als er ergens oorlog is uitgebroken, vergeten mensen per direct de talen die ze hebben geleerd?
Beter dan hier in NL?quote:Op zondag 6 september 2015 20:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is ook nooit goed he. Heb je liever dat ze enkel en alleen maar in het Arabisch kunnen spreken?quote:Op zondag 6 september 2015 20:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is dan ook geen homogene club kanslozen, maar een grote groep individuen die voor oorlog vlucht.quote:Op zondag 6 september 2015 20:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nee, maar het maakt het voor mij onwaarschijnlijk dat dit allemaal kansloze migranten zijn die geen mogelijkheden tot n normaal leven meer hebben in hun huis.
T maakt ze minder hulpeloos op de een of andere manier.quote:Op zondag 6 september 2015 20:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he. Heb je liever dat ze enkel en alleen maar in het Arabisch kunnen spreken?
Oké ...quote:Op zondag 6 september 2015 20:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
T maakt ze minder hulpeloos op de een of andere manier.
Precies! Allemaal kei-hoogopgeleide kerels met baarden en snorren, die straks ook nog eens onze billetjes komen wassen, wanneer we dat zelf niet meer kunnen!quote:Op zondag 6 september 2015 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter dan hier in NL?
Toch vreemd al die jaren onder de knoet van papa en zoontje Assad en het zijn eigenlijk allemaal professoren die hier naar toe komen, beter opgeleid dan die halve gare NL'ers, die op alle lijstjes zo'n beetje in de top 5 staan.
Ze hebben wel mooi de Pieten discussie van het eerste plan afgehaald. Pluspunten voor de vluchtelingen dusquote:Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Precies! Allemaal kei-hoogopgeleide kerels met baarden en snorren, die straks ook nog eens onze billetjes komen wassen, wanneer we dat zelf niet meer kunnen!
Copycat wil vast ook wel een paar van die opgefokte boys in huis nemen, niet waar Copycat?quote:Op zondag 6 september 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Copycat heeft zich als vrijwilliger aangemeld, las ik, dus die haalt daar even de bezem doorheen, niet waar Copycat?
Ja, en toen de koude oorlog nog woedde, zeg maar, toen zat papa Assad in het Sovjet kamp ook nog en je weet dat waren geleerden daar hoor. Dus ja, maar nu zijn ze ineens veel beter opgeleid dan gemiddeld de NL'ers, waar de laatste decennia vooral door het verlagen van het niveau (geven we grif toe) zoveel HBO'ers zijn opgeleid.quote:Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Precies! Allemaal kei-hoogopgeleide kerels met baarden en snorren, die straks ook nog eens onze billetjes komen wassen, wanneer we dat zelf niet meer kunnen!
Krijgen ze dat straks ook nog in hun veel te mooie schoenen geschoven.quote:Op zondag 6 september 2015 20:14 schreef Toefjes het volgende:
Ze hebben wel mooi de Pieten discussie van het eerste plan afgehaald. Pluspunten voor de vluchtelingen dus
Nee, alleen FOK!kers nog net, denk ik.quote:Op zondag 6 september 2015 20:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Copycat wil vast ook wel een paar van die opgefokte boys in huis nemen, niet waar Copycat?
Nou ja, ik vind het wel humor. Net als die Duitsers. Zonde dat die oudoom van mij dit niet heeft mogen meemaken, die altijd nog de moordenaars van zijn broer probeerde te pakken. Kut is dat hè. Enfin wij weten nu wel iig wat er met hem gebeurd is. Doodgegaan in Buchenwald. Hadden ze dit soort zaken nou maar in 40-45 gedaan. Maar ja.quote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
http://www.liveleak.com/view?i=d9c_1441497156
Wel knap hoor. Dat kreeg zelfs Mark Rutte, onze Grote Leider, niet voor elkaar!quote:Op zondag 6 september 2015 20:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze hebben wel mooi de Pieten discussie van het eerste plan afgehaald. Pluspunten voor de vluchtelingen dus
Alle vrouwen een burkaatje aan doen? En de mannen hun baardjes laten staan?quote:Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vraagt mensen die iets willen doen voor de vluchtelingen in Nederland eerst te informeren. Het komt nu te vaak voor dat initiatieven sneuvelen omdat ze op dit moment niets toevoegen.
Zo gebeurde het in Assen bijvoorbeeld dat een man met een bestelbus vol brood kwam aanrijden. "Maar aan eten hebben we geen behoefte, dat is allemaal goed verzorgd", legt een woordvoerder van het COA uit. "We zitten te wachten op initiatieven waarmee onze bewoners zich welkom voelen." Ook willen veel mensen geld geven aan het COA. Maar ook dat is niet nodig, want het COA krijgt geld van de overheid. "Mensen kunnen dat geld dan beter geven aan andere hulpinstanties."
Via de site van het COA kunnen mensen zich met ideeën melden. "Het is echt beter om dat te doen. Vooral ook om teleurstellingen te voorkomen. We vinden de bereidwilligheid van de mensen geweldig, laat dat duidelijk zijn", zegt de woordvoerder.
Die reacties er onder zijn heerlijkquote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
Jij bent welkom, welkom in mijn land
Jij bent welkom, niet zomaar hier gestrand
Ik wil je leren kennen, ik wil weten wie je bent
Vertel me je verhaal
Ik wil begrijpen wat het is, om op de vlucht te zijn.
Ik zag je in de boot, op het nieuws en in de krant.
De angst op jouw gezicht, je dochter in de hand.
Zovelen komen om, in 't thuisland of op zee.
Maar jij hebt het gered, en ik leef nu met je mee.
Vertel me je verhaal
..........
Getverderrie, het koningslied is er niets bij. Wat een wansmaak, wat een treurige naïviteit.
Geweldig! Fantastisch!quote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
Vertel me je verhaal
Vertel me je verhaal
..........
Getverderrie, het koningslied is er niets bij. Wat een wansmaak, wat een treurige naïviteit.
Ja, de Amerikanen hebben medelijden met ons, en terecht.quote:Op zondag 6 september 2015 20:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die reacties er onder zijn heerlijk
Maar wat nu? Blijf je tot in den eeuwigheid verzuurde berichten tikken omdat je bang bent dat er mensen gratis geld krijgen, of ga je ook buiten je computer nog iets tegen deze, in jouw ogen, levensgrote bedreiging doen?quote:Op zondag 6 september 2015 20:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, de Amerikanen hebben medelijden met ons, en terecht.
The deliberate and well engineered destruction of western civilization.
Nou ze mogen mijn ambtswoning ook wel. Als ik die zou hebben.quote:De Finse premier Juha Sipilä gaat asielzoekers opvangen in zijn eigen huis, zei hij zaterdag op de Finse publieke omroep YLE. Sipilä stelt zijn huis in Kempele, in het noorden van het land, begin volgend jaar open voor asielzoekers. Hij vindt dat alle Finnen zijn voorbeeld moeten volgen: 'We moeten in de spiegel kjken en vragen hoe we kunnen helpen.'
De Finse premier heeft ook een ambtswoning in de hoofdstad Helsinki. Sipilä, zijn huis wordt op dit moment niet veel gebruikt wordt.
Sipilä is voorstander van het plan om de naar schatting 120 duizend Syrische asielzoekers te verdelen over Europese landen. Hij vindt dat dat op vrijwillige basis zou moeten zijn. Hij hoopt dat hij met Finland het goede voorbeeld kan geven.
Die bijgaande tekst is wel treffendquote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
quote:COA: stop met spontaan inzamelen
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers roept mensen op niet langer spullen in te zamelen voor asielzoekers. Volgens het COA zijn Nederlanders de afgelopen dagen spontaan zo massaal in actie gekomen voor vluchtelingen dat ze op sommige locaties bijna omkomen in de spullen. Het komt nu te vaak voor dat initiatieven sneuvelen omdat ze op dit moment niets toevoegen.
Asielzoekers komen aan in vakantiepark & speelstad Asielzoekers komen aan in vakantiepark & speelstad "Oranje" dat eigendom is van ondernemer Hennie van der Most. Foto: Jos Schuurman
Speelgoed, knuffels, eten: de steun is hartverwarmend, maar beter is het als de inzameling gecoördineerd verloopt. Dan komt ook alles terecht bij de mensen die er het meest behoefte aan hebben.
Zo gebeurde het in Assen bijvoorbeeld dat een man met een bestelbus vol brood kwam aanrijden. ,,Maar aan eten hebben we geen behoefte, dat is allemaal goed verzorgd'', legt een woordvoerder van het COA uit. ,,We zitten te wachten op initiatieven waarmee onze bewoners zich welkom voelen.'' Ook willen veel mensen geld geven aan het COA. Maar ook dat is niet nodig, want het COA krijgt geld van de overheid. ,,Mensen kunnen dat geld dan beter geven aan andere hulpinstanties.''
En bij Autotron in Rosmalen, waar binnenkort maximaal vijfhonderd asielzoekers worden gehuisvest, is het eerste speelgoed al aangekomen. De groep asielzoekers die daar wordt ondergebracht bestaat echter uit volwassen mannen.
Robert Ploeg van het COA noemt de inzamelingsacties hartverwarmend maar overbodig. ,,Er zijn allerlei organisaties die kleding en voedsel voor ons regelen.” Er zijn volgens Ploeg hele goede organisaties waar mensen terechtkunnen met hun spullen, zoals de kledingbank en de speelgoedbank. ,,Het zou stom zijn als wij zelf de hele organisatie van inzameling op ons nemen, als veel vrijwilligers bij instanties hetzelfde doen .”
Via de site van het COA kunnen mensen zich met ideeën melden. ,,Het is echt beter om dat te doen. Vooral ook om teleurstellingen te voorkomen. We vinden de bereidwilligheid van de mensen geweldig, laat dat duidelijk zijn'', zegt de woordvoerder.
gepost door eeyorevladtepes. Nogal schizofrene combinatiequote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Ik wil begrijpen wat het is, om op de vlucht te zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
Vertel me je verhaal
Vertel me je verhaal
..........
Dat is toch de bedoeling van Fok?quote:Op zondag 6 september 2015 20:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar wat nu? Blijf je tot in den eeuwigheid verzuurde berichten tikken omdat je bang bent dat er mensen gratis geld krijgen, of ga je ook buiten je computer nog iets tegen deze, in jouw ogen, levensgrote bedreiging doen?
Schitterend, die domme hoofden.quote:Op zondag 6 september 2015 20:37 schreef Rica het volgende:
[..]
Die bijgaande tekst is wel treffend
"Basically this is that scene from Independence day where idiots party and chant welcome to the aliens from a rooftop right till they get blasted"
quote:Op zondag 6 september 2015 20:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die reacties er onder zijn heerlijk
Ze kunnen beter wat Russische hoeren laten bezorgen. Je moet ze tenslotte welkom heten.quote:Op zondag 6 september 2015 20:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Als je straks allemaal getinte jongemannen met knuffels en Lego ziet spelen, dan weet je dat het asielzoekers.
Niet alleen medelijden, ze lachen ons ook gewoon midden in onze bakkes uit.quote:Op zondag 6 september 2015 20:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, de Amerikanen hebben medelijden met ons, en terecht.
The deliberate and well engineered destruction of western civilization.
Want dat is immers de plicht van Allah.quote:Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet alleen medelijden, ze lachen ons ook gewoon midden in onze bakkes uit.
En terecht. Wat een onvoorstelbare provinciemongool ben je dan, als je anno 2015 zo'n liedje staat te zingen voor dat islamitische tuig. Dan heb je er echt helemaal niets van begrepen, dan verdien je het ook gewoon om straks door de islam gebuttraped te worden, met je dochter van 9 erbij.
Goddank ben ik geen katholiek, dus ik mag deze laten passeren.quote:Oproep Paus: 'Neem allemaal een vluchteling op'
Paus Franciscus roept vandaag alle katholieke gemeenschappen in Europa op om asielzoekers op te vangen. De kerkvorst zal zelf starten door gezinnen op te nemen in de twee parochies van het Vaticaan.
'Geconfronteerd met de tragedie van de tienduizenden vluchtelingen die op de vlucht slaan voor oorlog en honger,' sprak Paus Franciscus tegenover een vol Sint-Pietersplein in Vaticaanstad, 'vraagt het evangelie ons om hen concrete hoop te geven.'
De kerkvorst vraagt dat 'elke parochie, elke religieuze gemeenschap, elk klooster en elk heiligdom in Europa een familie opvangt'. Zijn oproep werd op warm applaus onthaald door de aanwezige menigte.
Ik neem ook maar aan dat jij geen katholieke gemeenschap, parochie of klooster bent ...quote:Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Goddank ben ik geen katholiek, dus ik mag deze laten passeren.
Die domme Duitsers hebben niet goed naar het liedje geluisterd.quote:Extreem-links vs. extreem-rechts in Dortmund wegens komst vluchtelingen op station
Brandstichting in noodopvang asielzoekers
Voorafgaand aan de komst van enkele honderden vluchtelingen op het Centraal Station van Dortmund, zijn extreemrechtse demonstranten naar het station gemarcheerd om daar te protesteren. Dat leidde tot knokpartijen met linkse tegendemonstranten.
Volgens de politie werd er met flessen en vuurwerk gegooid. Enkele demonstranten raakten gewond, vier mensen zijn opgepakt.
De clash tussen beide kampen gebeurde op een dusdanige afstand van het station dat de vluchtelingen er zelf niets van hebben meegekregen.
In de nacht van zaterdag op zondag kwamen vanuit München de eerste treinen met vluchtelingen aan, die in de loop van zaterdag vanuit Oostenrijk naar Duitsland waren gereisd.
Elders in Dortmund kon de brandweer voorkomen dat een leegstaand schoolpand afbrandde, dat zou worden omgebouwd tot opvangkamp voor vluchtelingen. De brandweer werd getipt door een getuige die in de nacht van zaterdag op zondag een ruit kapot hoorde gaan. Toen de hulpdiensten aankwamen, was er alleen nog maar sprake van rookontwikkeling. Politie en justitie gaan uit van brandstichting.
Dat heb je goed aangenomen. Ik vraag me trouwens af om hoeveel families het eigenlijk gaat. De meeste families bestaan zo te zien uit één persoon: een man van tussen 20-40 jaar. Of het moeten allemaal homo's zijn, maar dat denk ik eigenlijk ook weer niet, om een of andere reden.quote:Op zondag 6 september 2015 20:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik neem ook maar aan dat jij geen katholieke gemeenschap, parochie of klooster bent ...
Liegen, bedriegen, moorden en verkrachten, dat is allemaal oké volgens Allah, zolang het maar tegen ongelovigen is. Zo staat het letterlijk meerdere keren in de Koran geschreven. Wat een onvoorstelbare naïeve linkse droeftoeter ben je dan, als je dat nu nog niet weet, en vrolijk zo'n gristelijk liedje gaat staan te zingen.quote:Op zondag 6 september 2015 20:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Want dat is immers de plicht van Allah.
Je kan niet ontkennen dat het gestoord is om brand te stichten in gebouwen waar op dat moment mensen zijn, toch?quote:Op zondag 6 september 2015 20:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die domme Duitsers hebben niet goed naar het liedje geluisterd.
Heb je inmiddels ook goed gelezen aan wie die oproep van de paus gericht is?quote:
Ik ben wel katholiek, maar de Paus kan toch echt m'n rug op.quote:Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goddank ben ik geen katholiek, dus ik mag deze laten passeren.
Natuurlijk is dat gestoord.quote:Op zondag 6 september 2015 20:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat het gestoord is om brand te stichten in gebouwen waar op dat moment mensen zijn, toch?
Hier ging het om een leegstaand gebouw. Ook niet echt heel slim, die vluchtelingen zijn er al, dus er moet iets nieuws gebouwd worden. Mmm, wie zou dat gaan betalen..
Godverdomme, wat zullen we nou krijgen! Zeg maar eens gauw 100 weesgegroetjes op.quote:Op zondag 6 september 2015 20:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik ben wel katholiek, maar de Paus kan toch echt m'n rug op.
In Apeldoorn (weet niet precies meer) kwam een azc voor 400mannen en 4 gezinnen.quote:Op zondag 6 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat heb je goed aangenomen. Ik vraag me trouwens af om hoeveel families het eigenlijk gaat. De meeste families bestaan zo te zien uit één persoon: een man van tussen 20-40 jaar. Of het moeten allemaal homo's zijn, maar dat denk ik eigenlijk ook weer niet, om een of andere reden.
Natuurlijk. Houd je van raadseltjes ofzo?quote:Op zondag 6 september 2015 20:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je inmiddels ook goed gelezen aan wie die oproep van de paus gericht is?
Briljante scene is dat inderdaad. Exáct dezelfde soort lui.quote:Op zondag 6 september 2015 20:37 schreef Rica het volgende:
[..]
Die bijgaande tekst is wel treffend
"Basically this is that scene from Independence day where idiots party and chant welcome to the aliens from a rooftop right till they get blasted"
Nee. Maar uit je post bleek dat je dacht dat de paus een oproep deed aan individuen. Vandaar.quote:Op zondag 6 september 2015 20:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Natuurlijk. Houd je van raadseltjes ofzo?
Die omwonenden kunnen in plaats van speelgoed beter hun dochters langs sturen. Daar hebben die jongens meer aan.quote:Op zondag 6 september 2015 20:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
In Apeldoorn (weet niet precies meer) kwam een azc voor 400mannen en 4 gezinnen.
In Brabant zijn organisaties overspoeeeeld met hulpdozen van omwonende voor de asielzoekers die binnenkort naar het Autotron kopen. Vooral veel speelgoed.
Helaas kan dat allemaal de prullenbak in, want de 400 asielzoekers zijn mannen.
http://www.omroepbrabant.(...)edselpakketten+.aspx
Ah, op die manier.quote:Op zondag 6 september 2015 20:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat gestoord.
Wat ik wilde aantonen is dit: de massale instroom van migranten leidt tot "spanningen" onder de bestaande bevolking.
Zo vatte ik het inderdaad wel op, vooral door de kop. Wat de paus precies gezegd heeft of bedoeld, weet ik niet. Dit was een korte samenvatting. Maar als wat jij zegt klopt, dan is het een druppel op een gloeiende plaat, want het aantal parochies neemt dagelijks af.quote:Op zondag 6 september 2015 20:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Maar uit je post bleek dat je dacht dat de paus een oproep deed aan individuen. Vandaar.
Het staat gewoon in dat korte artikeltje.quote:Op zondag 6 september 2015 20:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zo vatte ik het inderdaad wel op, vooral door de kop. Wat de paus precies gezegd heeft of bedoeld, weet ik niet.
Nu je het zegt.. Daar zou nog wel 'ns big business in kunnen zitten.quote:Op zondag 6 september 2015 20:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die omwonenden kunnen in plaats van speelgoed beter hun dochters langs sturen. Daar hebben die jongens meer aan.
De enige relevantie die de 2e WO heeft is dat 70 jaar indoctrinatie en alles wat maar op volksgevoel of nationalisme leek proberen uit te bannen zo effectief is gebleken dat Europeanen liedjes staan te zingen terwijl de toekomst voor hun kinderen en kleinkinderen vervliegt en wegsmelt.quote:Op zondag 6 september 2015 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het wel humor. Net als die Duitsers. Zonde dat die oudoom van mij dit niet heeft mogen meemaken, die altijd nog de moordenaars van zijn broer probeerde te pakken. Kut is dat hè. Enfin wij weten nu wel iig wat er met hem gebeurd is. Doodgegaan in Buchenwald. Hadden ze dit soort zaken nou maar in 40-45 gedaan. Maar ja.
Hitler draait zich ook om in zijn graf trouwens.
Het zijn ook elke keer weer die Brabo's die zich laten beetnemen.quote:Op zondag 6 september 2015 20:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
In Apeldoorn (weet niet precies meer) kwam een azc voor 400mannen en 4 gezinnen.
In Brabant zijn organisaties overspoeeeeld met hulpdozen van omwonende voor de asielzoekers die binnenkort naar het Autotron kopen. Vooral veel speelgoed.
Helaas kan dat allemaal de prullenbak in, want de 400 asielzoekers zijn mannen.
http://www.omroepbrabant.(...)edselpakketten+.aspx
De geschiedenis heeft laten zien dat je niet zomaar massale hoeveelheden migranten moet opnemen in een land. De bevolking gaat daar tegen protesteren. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk, of je het voor lief neemt.quote:Op zondag 6 september 2015 20:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Het zou voor velen helpen als er wat meer naar de geluisterd zou worden en betrokken worden in de plannen.
Jij bent wel heel precies.quote:Op zondag 6 september 2015 20:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het staat gewoon in dat korte artikeltje.
Ik vind ook dat ze daar recht op hebben, gelet op Artikel 1 van de grondwet.quote:Op zondag 6 september 2015 20:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. Daar zou nog wel 'ns big business in kunnen zitten.
Nee hoor. Maar het is imo niet zo slim een stuk te posten en er iets van te vinden, zonder het goed te lezen.quote:
Mijn eerste vrouw was ook zo'n zeikerd.quote:Op zondag 6 september 2015 21:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar het is imo niet zo slim een stuk te posten en er iets van te vinden, zonder het goed te lezen.
Ja, zij vrezen een stukje broodroof, natuurlijk.quote:Op zondag 6 september 2015 21:00 schreef Physsic het volgende:
Nou, het COA is ook lekker ondankbaar.![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-vluchtelingen.html
Dan snap ik dat ze al snel genoeg van je had.quote:Op zondag 6 september 2015 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Mijn eerste vrouw was ook zo'n zeikerd.
Ik heb geen idee, maar mijn vorige post is van nu.nl, dus ik denk dat het een landelijk probleem is.quote:Op zondag 6 september 2015 20:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het zijn ook elke keer weer die Brabo's die zich laten beetnemen.
Wat is dat toch met die mensen? Hebben ze in Brabant geen "allochtonen" ofzo? Of zouden die Brabo's het gewoon lekker vinden om zichzelf naar de klote te helpen?
OMGquote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
Vertel me je verhaal
Vertel me je verhaal
..........
Nou, snel. Dat heeft wel zo'n 25 jaar geduurd, hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 21:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan snap ik dat ze al snel genoeg van je had.
Raar hé als Engels en Frans daar op scholen verplicht zijn. Syrië heeft veel geïnvesteerd in goed onderwijs. Had Nederland ook moeten doen, dat had veel domme reacties voorkomen.quote:Op zondag 6 september 2015 20:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja, het gaat nog verder, maar ik kon het halverwege niet meer aanzien, die uitgestreken christelijke smoelen.quote:Op zondag 6 september 2015 21:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
OMGHebben ze dat echt gezongen ?
In mijn woonplaats zou er ook een azc komen. Gelukkig is het aantal linkse naïevelingen hier, door schade en schande, op twee handen te tellen. Dus durfde men het toch niet aan en is het hele azc-plan in de ijskast verdwenen. En dat is maar goed ook.quote:Op zondag 6 september 2015 21:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar mijn vorige post is van nu.nl, dus ik denk dat het een landelijk probleem is.
Volgens mij hebben ze overal in Nederland wel azc. Behalve dan in de omgeving van de koninklijke familie.
Terwijl nou juist daar zoveel ruimte is.
Die jongens komen ze gewoon ophalen hoor, die dochters. Of ze nou willen of nietquote:Op zondag 6 september 2015 20:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die omwonenden kunnen in plaats van speelgoed beter hun dochters langs sturen. Daar hebben die jongens meer aan.
En hoe is t met de onfortuinlijke mensen die het live hebben moeten aanhoren ?quote:Op zondag 6 september 2015 21:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, het gaat nog verder, maar ik kon het halverwege niet meer aanzien, die uitgestreken christelijke smoelen.
Nu begrijp ik ook waarom ze bij die 400 mannen toch ook nog 4 gezinnen opvangen.quote:Op zondag 6 september 2015 21:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze daar recht op hebben, gelet op Artikel 1 van de grondwet.
Dat zal dan ook wel weer bij die cultuur horen. Hoe oud was Aisha ook al weer?quote:Op zondag 6 september 2015 21:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nu begrijp ik ook waarom ze bij die 400 mannen toch ook nog 4 gezinnen opvangen.
http://nos.nl/artikel/205(...)um-bellingwolde.html
Geen idee, dat waren die migranten zelf. Die konden de teksten uiteraard niet verstaan (lekker bijdehand om zo'n dom liedje ook nog in het Nederlands te doen).quote:Op zondag 6 september 2015 21:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En hoe is t met de onfortuinlijke mensen die het live hebben moeten aanhoren ?
Ja, in Zeewolde zijn nu ook allemaal acties op Facebook om mensen aan te sporen zich te laten horen "Want in die andere gemeente is het ook gelukt."quote:Op zondag 6 september 2015 21:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In mijn woonplaats zou er ook een azc komen. Gelukkig is het aantal linkse naïevelingen hier, door schade en schande, op twee handen te tellen. Dus durfde men het toch niet aan en is het hele azc-plan in de ijskast verdwenen. En dat is maar goed ook.
Dan zullen ze dat binnenkort weer gaan opbouwen. Dat kost geld, maar geld is nooit een probleem als het gaat om "vluchtelingen". Dat is onze gristenpflicht.quote:Op zondag 6 september 2015 21:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, in Zeewolde zijn nu ook allemaal acties op Facebook om mensen aan te sporen zich te laten horen "Want in die andere gemeente is het ook gelukt."
Waarschijnlijk jouw woonplaats dan.
Een eindje van mij vandaan stond jarenlang een AZC op een mooi stuk terrein. Vorig jaar afgebroken (wegens gebrek aan asielzoekers?).
Nou, fijn, dat scheelt weer. Hoeven we al die UWV en SVB folders niet meer extra te vertalen.quote:Op zondag 6 september 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Raar hé als Engels en Frans daar op scholen verplicht zijn. Syrië heeft veel geïnvesteerd in goed onderwijs. Had Nederland ook moeten doen, dat had veel domme reacties voorkomen.
http://www.open.edu/openl(...)dies/education-syria
Want als je links bent moet je wel automatisch voor massa immigratie zijn ofzo?quote:Op zondag 6 september 2015 21:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In mijn woonplaats zou er ook een azc komen. Gelukkig is het aantal linkse naïevelingen hier, door schade en schande, op twee handen te tellen. Dus durfde men het toch niet aan en is het hele azc-plan in de ijskast verdwenen. En dat is maar goed ook.
Haha, ik lees nu dat ze dat toentertijd hebben afgebroken om de locatie terug te geven aan de natuur.quote:Op zondag 6 september 2015 21:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dan zullen ze dat binnenkort weer gaan opbouwen. Dat kost geld, maar geld is nooit een probleem als het gaat om "vluchtelingen". Dat is onze gristenpflicht.
Ik hoop wel dat ze daar ook de edele kunst van het billenwassen op school hebben geleerd. Want schrale billen vind ik toch niet zo fijn.quote:Op zondag 6 september 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Raar hé als Engels en Frans daar op scholen verplicht zijn. Syrië heeft veel geïnvesteerd in goed onderwijs. Had Nederland ook moeten doen, dat had veel domme reacties voorkomen.
http://www.open.edu/openl(...)dies/education-syria
Pff gelukkig konden ze het niet verstaan, om je dood te schamen wat een domme geiten om daar die onzin te gaan mekkeren. Maar ik kan me voorstellen dat ze iets als * voorwaarts christenstrijders * ook niet zo zagen zittenquote:Op zondag 6 september 2015 21:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Geen idee, dat waren die migranten zelf. Die konden de teksten uiteraard niet verstaan (lekker bijdehand om zo'n dom liedje ook nog in het Nederlands te doen).
Het zou me niet verbazen als ze die vrouwen (het waren voornamelijk vrouwen) ter plekke eerst even een flinke veeg hebben gegeven.
Het idee was natuurlijk om ze welkom te heten. Maar wie zit er te wachten op dat geblaat van een kudde natte gristenmutsen?quote:Op zondag 6 september 2015 21:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pff gelukkig konden ze het niet verstaan, om je dood te schamen wat een domme geiten om daar die onzin te gaan mekkeren. Maar ik kan me voorstellen dat ze iets als * voorwaarts christenstrijders * ook niet zo zagen zitten![]()
Helemaal niks zingen was uiteraard de beste optie geweest. Doe mij dan maar Cohen die hield t tenminste nog bij een kopje thee drinken.
Ja wat dat betreft zal het volgend jaar wel druk worden in Amsterdam op die bootjes van ze. Ik vind wel dat iedereen met kinderen 2 vluchtelingen op moet vangen als goedmakertjes voor de kinderbijslag die ze krijgen. Dus geen vluchteling = betalen voor je kinderenquote:Op zondag 6 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat heb je goed aangenomen. Ik vraag me trouwens af om hoeveel families het eigenlijk gaat. De meeste families bestaan zo te zien uit één persoon: een man van tussen 20-40 jaar. Of het moeten allemaal homo's zijn, maar dat denk ik eigenlijk ook weer niet, om een of andere reden.
Je schaamt je niet om te reageren op vulgaire onzin maar schaamt je voor wat mensen die een liedje zingen?quote:Op zondag 6 september 2015 21:18 schreef deedeetee het volgende:
om je dood te schamen wat een domme geiten om daar die onzin te gaan mekkeren.
Goed idee! Mark Rutte, lees je mee?quote:Op zondag 6 september 2015 21:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft zal het volgend jaar wel druk worden in Amsterdam op die bootjes van ze. Ik vind wel dat iedereen met kinderen 2 vluchtelingen op moet vangen als goedmakertjes voor de kinderbijslag die ze krijgen. Dus geen vluchteling = betalen voor je kinderen
Hoeveel jongens zou Mark in huis nemen?quote:Op zondag 6 september 2015 21:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Goed idee! Mark Rutte, lees je mee?
Dat filmpje. Ik zou meteen weer terugvliegen. Misschien kan dit dan toch nog effectief zijnquote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Liev liedje:
Vertel me je verhaal
Vertel me je verhaal
..........
Een hele pijplijn vermoed ik. Mark weet daar wel raad mee.quote:Op zondag 6 september 2015 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoeveel jongens zou Mark in huis nemen?
Als ik het moet geloven, woont-ie nog steeds in zijn eerste vrijgezellenflatje dat-ie destijds heeft aangeschaft toen hij als manager P&O bij Unilever ging werken, denk niet dat de hoogopgeleide Syriërs op zo'n onderkomen zitten te wachten...quote:Op zondag 6 september 2015 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoeveel jongens zou Mark in huis nemen?
Heb liever niet dat die mensen denken dat dit representatief is voor Nederlandquote:Op zondag 6 september 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je schaamt je niet om te reageren op vulgaire onzin maar schaamt je voor wat mensen die een liedje zingen?
Heb je het over het liedje, reacties in dit topic of beide?quote:Op zondag 6 september 2015 21:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb liever niet dat die mensen denken dat dit representatief is voor Nederland
Mwoah, dat was toch wel anders hoor. Er wordt niet verwezen naar neuzen.quote:Op zondag 6 september 2015 21:38 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij benadert dit topic wel een beetje de toon waarop de Duitsers over de joden gepraat moeten hebben voor de tweede wereld oorlog.
De neuzen zijn nu baardenquote:Op zondag 6 september 2015 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, dat was toch wel anders hoor. Er wordt niet verwezen naar neuzen.
Ach gut.quote:Op zondag 6 september 2015 21:38 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij benadert dit topic wel een beetje de toon waarop de Duitsers over de joden gepraat moeten hebben voor de tweede wereld oorlog.
Als je een rationele discussie wilt maakt deze chantage en holokaart het er niet beter op iig.quote:Op zondag 6 september 2015 21:38 schreef Toefjes het volgende:
Denk je dat ik de illusie heb dat dat mogelijk is? Hier is er blijkbaar een podium voor. Gelukkig gaat het grootste gedeelte van het land er wat volwassener mee om. Ze gaan hoe dan ook komen, al haat men door tot deel 300. Moeten het beste er van maken.quote:Op zondag 6 september 2015 21:53 schreef Rica het volgende:
[..]
Als je een rationele discussie wilt maakt deze chantage en holokaart het er niet beter op iig.
(Sterker het jarenlang onderdrukken van de onvrede bij mensen heeft er mede voor gezorgd dat rationaliteit het raam uit is. Mensen zoeken een weg er omheen, bijvoorbeeld door zich helemaal op de islam te fixeren, en raken daardoor het zicht kwijt. imo)
Over het liedje en het dwaze idee om het te gaan zingen. Ik ga er van uit dat de bedoeling was om de mensen op hun gemak te stellen. Ik denk eerder dat het tegendeel t geval is geweest.quote:Op zondag 6 september 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb je het over het liedje, reacties in dit topic of beide?
Veruit het grootste gedeelte van Nederland wil die lui hier pertinent niet hebben.quote:Op zondag 6 september 2015 21:57 schreef Toefjes het volgende:
Gelukkig gaat het grootste gedeelte van het land er wat volwassener mee om.
We gaan het zien. Maar ik denk dat het op termijn wel wat verder zal gaan dan háát alleen.quote:Ze gaan hoe dan ook komen, al haat men door tot deel 300. Moeten het beste er van maken.
Nou ja, ander onderwerp, sociaaleconomisch, maar toen is wel in NL het fundament gelegd voor de klotezooi waarin we nog steeds zitten idd. Ik bedoel, ik moet ook zo lachen, zegt iemand in dit topic: joh, je moet in die landen daar de machthebbers allemaal afzetten en dan moet je daar machthebbers van ons neerzetten. Want dan gaat het op den duur weer goed.quote:Op zondag 6 september 2015 21:57 schreef hpeopjes het volgende:
Nu op Andere Tijden, Wim Kok die een potje zit te janken om 8000 dooie Srebrenicamoslimmannen. Bij die man is het echt goed verkeerd gegaan met Nederland.
-Niet doen-quote:Op zondag 6 september 2015 22:00 schreef Mani89 het volgende:
Deze vriendelijk jongeman geeft alvast het goede voorbeeld aan een Hongaarse tv crew.
[ afbeelding ]
Hij is welkom.quote:Op zondag 6 september 2015 22:00 schreef Mani89 het volgende:
Deze vriendelijk jongeman geeft alvast het goede voorbeeld aan een Hongaarse tv crew.
[ afbeelding ]
En zoveel coupletten terwijl die mensen het niet eens konden verstaan. Goedbedoeld maar tenenkrommend.quote:Op zondag 6 september 2015 22:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Over het liedje en het dwaze idee om het te gaan zingen. Ik ga er van uit dat de bedoeling was om de mensen op hun gemak te stellen. Ik denk eerder dat het tegendeel t geval is geweest.
Bij jou sowieso, je kookt al van berichten dat ze komen, door zelf ingevulde waarheden, vooroordelen en conclusies.quote:Op zondag 6 september 2015 22:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Veruit het grootste gedeelte van Nederland wil die lui hier pertinent niet hebben.
[..]
We gaan het zien. Maar ik denk dat het op termijn wel wat verder zal gaan dan háát alleen.
Joh, de keizer loopt zolangzamerhand overal zonder kleren rond. Echte leiders zijn er bijna niet meer, behalve dan die van het verschrikkelijke soort.quote:Op zondag 6 september 2015 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ander onderwerp, sociaaleconomisch, maar toen is wel in NL het fundament gelegd voor de klotezooi waarin we nog steeds zitten idd. Ik bedoel, ik moet ook zo lachen, zegt iemand in dit topic: joh, je moet in die landen daar de machthebbers allemaal afzetten en dan moet je daar machthebbers van ons neerzetten. Want dan gaat het op den duur weer goed.
Moet ik toch erg hard om lachen, want de machthebbers die wij hebben, hebben bijna de economie van de gehele westerse wereld over de rand van afgrond gegooid. Wat denk je dat ze met die landen zouden doen.
Alleen ligt de schuld niet vooral bij Nederland, zoals jarenlang is gedacht.quote:Op zondag 6 september 2015 21:57 schreef hpeopjes het volgende:
Nu op Andere Tijden, Wim Kok die een potje zit te janken om 8000 dooie Srebrenicamoslimmannen. Bij die man is het echt goed verkeerd gegaan met Nederland.
Het is een arme jongen die met het gebaar een golvende zee nadoet en aangeeft ter nauwer nood zijn hoofd boven water heeft kunnen houden. Krijg het zojuist ingestraald via de NOS.quote:
Echt wel ! En ik ben blij dat ze t niet konden verstaan. Ik kan me voorstellen dat ze zich er erg ongemakkelijk door zouden voelen.quote:Op zondag 6 september 2015 22:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En zoveel coupletten terwijl die mensen het niet eens konden verstaan. Goedbedoeld maar tenenkrommend.
Och dat is toch onderdeel van de Nederlandse cultuur waar we zo trots op moeten zijn. Het koningslied en Sieneke op het songfestival, we moeten trots zijn op onze spruitjes cultuur en bang worden van islamitische invloeden. We koesteren de vrijheid van meningsuiting al leidt dat tot vulgair gedrag en haatzaaiende teksten. Leve Nederland en de Nederlanders.quote:Op zondag 6 september 2015 22:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Over het liedje en het dwaze idee om het te gaan zingen. Ik ga er van uit dat de bedoeling was om de mensen op hun gemak te stellen. Ik denk eerder dat het tegendeel t geval is geweest.
quote:Op zondag 6 september 2015 22:08 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is een arme jongen die met het gebaar een golvende zee nadoet en aangeeft ter nauwer nood zijn hoofd boven water heeft kunnen houden. Krijg het zojuist ingestraald via de NOS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |