#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 15:31 |
![]() Komend weekend zal de achtste Grand Prix van Singapore plaatsvinden op het stratencircuit in Marina Bay. Acht jaar geleden was de race de eerste Formule 1-race ooit die onder kunstlicht verreden wordt. Ondertussen zijn Bahrein en Abu Dhabi daar ook bij gekomen, maar die van Singapore zal altijd het mooist zijn. Het bochtige stratencircuit wordt vaak vergeleken met Monaco en het kunstlicht voegt daar nog eens wat glamour aan toe. Ooit vond hier de crash van Nelson Piquet plaats, waardoor teamgenoot Fernando Alonso er met de overwinning vandoor kon. Een actie die hem en teambaas Flavio Briatore duur kwam te staan. Ook Michael Schumacher heeft geen goede herinneringen aan deze baan, na tot twee keer toe op zijn voorganger te zijn geklapt. Vorig jaar wist iedereen uit de muren te blijven, maar dat maakte de race zeker niet minder spannend. Een race om naar uit te kijken dus. Of we dit jaar weer een mooie race krijgen zullen we zondagmiddag iets na twee uur te weten komen, als de lichten uitgaan. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Singapore Informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer [ Bericht 35% gewijzigd door WEST op 17-09-2015 15:45:22 ] | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 15:31 |
blijft toch een geweldig podium voor de fans daar in Monza | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
post het nogmaals Mercedes under investigation for tyre pressure rule breach. Nico Rosberg and Lewis Hamilton were under minimum tyre pressures at race start http://www.motorsport.com(...)-over-tyre-pressures | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
en
| |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
Nee, echt niet. Dat gejoel ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
Dat zou diskwalificatie betekenen? | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
Zou mooi zijn ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
Te lage bandenspanning voor Lewis? Moest hij daarom harder rijden, zodat de spanning hoger wordt? | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:32 |
Daarom hadden ze zeker die 25 seconden nodig. Zal wel grid penalty worden, daar is het tenslotte het jaar voor ![]() | |
TargaFlorio | zondag 6 september 2015 @ 15:33 |
Schijtpubliek inderdaad. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 15:33 |
Zal wel weer bij een slap strafje blijven. | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 15:33 |
wat is de penalty daarvoor? | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 15:33 |
welke straf staat daar voor? Hoop diskwalificatie of 25s penalty | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:33 |
Oh, was al gepost. ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
pff toch nix aan dat die Hamer elke x wint? | |
Rodawa | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
Trieste bende inderdaad, gebeurt daar niet voor het eerst. ![]() Ach, Hamilton weet ook best dat het niet persoonlijk is, komt meer omdat hij Ferrari vandaag heeft verslagen natuurlijk. Maar juich dan extra voor Vettel in plaats van de winnaar uit te joelen. | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
Volgens mol is nog niet in onder investigation | |
_DeMoN_ | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
Ik lees net dat te lage bandenspanning een penalty van 25 sec geeft. Lewis won met een verschil van 25,3. Lijkt mij dus duideljik waarom ze zo geheimzinnig deden en hij gewoon zo snel mogelijk moest blijven rijden(!!!) | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
Onthoofding. | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
http://www.motorsport.com(...)-over-tyre-pressures bron | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
met 25sec penalty heeft ie nog 42 duizendste over ofzo ![]() | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 15:34 |
bedoelde het echte podium, niet het gejoel van het publiek ![]() Zo half hangend over het rechte stuk moeten ze op meerdere circuits doen ![]() | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Als dat bericht waar is hoop ik dat Hamilton gediskwalificeerd wordt. Belachelijk dat Mercedes denkt zoiets nodig te hebben. ![]() | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Ferrari zou een te hoge bandenspanning hebben | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Ferrari te hoge bandenspanning? Edit: Nee dus. Alleen hoger dan het minimum. | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
![]() | |
Sked | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Lucas ![]() | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Misschien dat ze hopen op 25 seconden straf, dan zou HAM natuurlijk nog gewoon winnen. Vandaar het laten pushen | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:35 |
Podiuminterview wordt awkward ![]() | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 15:36 |
George Lucas | |
Leandra | zondag 6 september 2015 @ 15:36 |
Die Italianen hebben wel humor; de minister van milieu de beker aan de F1 winnaar laten uitreiken ![]() | |
_DeMoN_ | zondag 6 september 2015 @ 15:36 |
Kan iemand mij uitleggen wat George Lucas daar doet? | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 15:36 |
George Lucas ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 15:36 |
Daarom legde ze niks uit aan Ham | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
hij houd ook van podracen | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
Weet iemand waarom Max een extra stop maakte naar soft. Just for fun? ![]() | |
Fir3fly | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
Eigenlijk het enige goede aan Monza, de fans. | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
wou net hetzelfde posten ![]() | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
Dat geroep de hele tijd ![]() | |
_DeMoN_ | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
Ah bedankt, duidelijk nu... ![]() ![]() | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 15:37 |
wat een goed interview zeg | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Omdat hij er op zijn mediums ook niet voorbij kwam. | |
SnowOokami | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Ugh... ik weet niet wat ik van deze race moest denken. Vond het in ieder geval helemaal niet spannend... :| Zag ik het nou goed dat Max en Sainz opeens #2 en #3 stonden bij best lap? xD | |
Fiorano | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Geen gezellige gezichten nog bij Mercedes.... Massa is wel een eindbaas trouwens. | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Haha, even Vettel dissen met hoe goed die wel niet italiaans kan ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
yup ![]() | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Bijzonder podium met al die uitzinnige fans. Jammer van George Lucas ![]() | |
_DeMoN_ | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Fucking hell kromme tenen van dit interview wat is dit goed pijnlijk | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:38 |
Klopt, maar hij had misschien voor Sainz kunnen eindigen. | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 15:39 |
Als de stewards weer Brits zijn is er niks aan de hand, als de stewards Italiaans zijn komt Hamilton in gevangenis. | |
_DeMoN_ | zondag 6 september 2015 @ 15:39 |
'getting old'-grap wordt beetje oud... | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:39 |
Zie liever dat TR tactisch risico neemt voor punten | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 15:39 |
Zou wat zijn, als ze nu merc dq-en ofzo, en daarmee ferarri de overwinning op het podium niet hebben kunnen vieren ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 15:39 |
Massa stond daar alsofbhij al 20 pints op had en om 2am nog in de kroeg stond te praten met Lucas.. ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 15:40 |
I see what you did there! | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:40 |
Waarschijnlijk 20 of 25 seconden straf. | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:40 |
Die kans was vandaag sowieso miniem. | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:42 |
Irritant dat er geen tijdsverschillen worden weergegeven bij wagens die + 1 lap hebben. ![]() | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:42 |
Klopt maar je doet wat je kan doen om toch punten te pakken lijkt me | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 15:43 |
Gewoon een 30 seconden straf doen voor Hammie ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 15:43 |
Technical infringement is normaal gesproken DSQ lijkt me. | |
Fiorano | zondag 6 september 2015 @ 15:43 |
En Ferrari ook, waardoor Williams 1+2 pakken. | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:43 |
Zekers, Max was in ieder geval snel op softs, kon ronden lang voor Vettel blijven rijden. ![]() | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 15:44 |
Mocht er iets gebeuren. Hoelang moeten we daar op wachten?? | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 15:45 |
Volgens het bericht was er toch niks met de ferrari's ? | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:45 |
Dit. Die zaten boven het minimum. | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:48 |
Hamilton lacht de vragen weg over de bandenspanning | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 15:48 |
Waarom duurt het altijd een eeuwigheid voor alles op de FIA site komt? ![]() | |
Fir3fly | zondag 6 september 2015 @ 15:49 |
Nou ja de stream is er ook ineens mee gekapt ![]() | |
SnowOokami | zondag 6 september 2015 @ 15:49 |
Misschien een vraag die al tig keer is gesteld... maar wat is nu de bedoeling van de Marussia Ferrari's? Ze zijn altijd laatste, worden tig rondjes ingehaald of ze vallen uit. Zit er überhaupt vooruitgang bij die partij want je hoort er nagenoeg niks over. | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 15:49 |
Daarom acestream. | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 15:50 |
Acestream geluid is eruit geknalt ![]() Die doen het imo prima. Aan het begin van het jaar was dat helemaal hooploos en er zit zeker vooruit gang in. Verder heeft F1 al jaren dit soort teams die helemaal achteraan voor niets meedoen. | |
Fir3fly | zondag 6 september 2015 @ 15:50 |
Die bedoel ik. Geen geluid meer en 2 fps ![]() | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 15:50 |
Als er minder dan 16 wagens op de startgrid staan krijgt Bernie een boete van de circuits. | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 15:50 |
ik heb wel geluid bij acestream | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 15:51 |
Ligt aan jou. Anders zou ie er helemaal mee nokken. | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 15:51 |
Als ze dat 30 jaar volhouden en talenten als Alonso hun eerst kans geven krijgen ze een cultstatus en fans en houden ze er alsnog mee op. | |
Fir3fly | zondag 6 september 2015 @ 15:51 |
De SD stream doet het nog. | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 15:52 |
Hij wist er dus van ![]() | |
nils7 | zondag 6 september 2015 @ 15:52 |
Tjah het wordt toch spannend nu ![]() Heb de race gekeken met een maat dus was niet online. Op dit moment staat Hamilton wel 53! (2 races) punten voor op cRosberg | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:53 |
Hadden een nieuwe wagen, die ze wilden inzetten in Spa, maar hebben besloten om die klaar te maken voor 2016 en dan met een nieuwe motor (Mercedes of nieuwe Ferrari) beter voor de dag te komen. Dit jaar is alleen maar meerijden, vanwege alle problemen van vorig jaar en overname van het team. Volgend jaar moet er vooruitgang in zitten. | |
SnowOokami | zondag 6 september 2015 @ 15:53 |
thanks! ![]() | |
JeMoeder | zondag 6 september 2015 @ 15:54 |
Ik vind die drive-through voor het niet goed vastzetten van die engine cover wel echt belachelijk. Dat is iets wat je het team moet aanrekenen, niet de coureur. Max kon daar niets aan doen..? Maar goed, de stewards zijn dit jaar van het disproportioneel straffen. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 15:55 |
Wel een beetje triest dat Jos nog altijd niet met Kamphues wil praten. | |
JeMoeder | zondag 6 september 2015 @ 15:56 |
Die Rob is ook een nitwit die denkt dat hij alles weet, ergens kan ik het wel begrijpen. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 15:57 |
Tuurlijk, maar kom op... Zet je er even overheen. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 15:57 |
Gaan we weer. Coureur heeft er voordeel van omdat hij alsnog naar buiten kon om een rondje te gaan rijden. Als ze alles vastgezet hadden had hij dat niet meer gekund. Een "unsafe release" levert imho ten alle tijden ook voordeel voor de coureur op. | |
JeMoeder | zondag 6 september 2015 @ 15:57 |
Ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Jos moet zich niet zo druk maken, of beter voelen, welke van de twee het ook is. | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 15:59 |
Het is dus nog even wachten tot na 16.15 | |
Zorro | zondag 6 september 2015 @ 16:00 |
Als het 25 sec straf wordt gaa Vettel nog wel even op zijn hoofd krabben over de "rustige" laatste ronde. Die had echt nog wel een seconde sneller gekund, gezien de laatste ronden. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:01 |
Ga ik even boodschappen doen. Hoor ik de uitslag daarna wel. ![]() | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 16:01 |
Waarom tot die tijd?? | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 16:01 |
of het is tactiek geweest om de stewards te dwingen een steviger keuze te maken | |
merino | zondag 6 september 2015 @ 16:01 |
Rob is imo echt nare kerel. Maar Jos zou zich idd gewoon erboven moeten zetten. Even nog ter herinnering: | |
Sjemmert | zondag 6 september 2015 @ 16:03 |
coureur is toch onderdeel van het team dus het team is gewoon gestraft. | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:03 |
16:15 moet een vertegenwoordiger van Mercedes naar de stewards. | |
yvonne | zondag 6 september 2015 @ 16:04 |
Dacht dat het een saaie race zou worden, maar Max heeft zich prima geweerd. | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 16:04 |
| |
Sjemmert | zondag 6 september 2015 @ 16:04 |
ham wint dus met 0.042 sec voorsprong. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:07 |
Volgens Pat Symonds zou het uitsluiting betekenen.
| |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 16:07 |
Volgens die Wiliams engineer (smedley?) is het een DQ als het zo is, omdat het meer iets met de veiligheid te maken heeft dan een performance gain | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 16:08 |
Nee, DSQ. | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 16:09 |
En terecht. Je weet toch dat het niet mag? Wat dom zeg. ![]() | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 16:09 |
ik dacht al dat ik de enige was. Knettergek word ik daarvan. ![]() | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 16:09 |
Dat denk ik ook | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 16:09 |
Dat lijkt me ook onzin eerlijk gezegd. Als je vleugels 1 mm te breed zijn mag je ook gewoon niet meedoen, als je 1 cc teveel inhoud hebt evenmin. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:10 |
Technical rule violation versus een sporting rule violation. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 16:10 |
Wat betreft de kwestie Verstappen-Kamhues: klik.
| |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:11 |
Wel als ze de ondelinge verschillen laten zien, niet als ze de achterstand ten opzichte van de leider laten zien. | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 16:11 |
Volgens Mercedes was er iemand van Pirelli bij die het heeft goedgekeurd | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:11 |
| |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 16:11 |
Was iig duidelijk dat Mercedes anticipeerde op een 25 seconden tijdstraf. | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:12 |
-verkeerde topic- | |
Zorro | zondag 6 september 2015 @ 16:12 |
En als Vettel tot de laatste centimeter zijn best gedaan had was dat niet gelukt. Bij een 25 sec straf is Vettel zooo de schlemiel van dit weekend. | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 16:13 |
Hamilton houdt zich nog steeds van de domme ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:13 |
Er blijkt al vaker een tijdstraf gegeven te worden bij een technische infringement. Red Bull met de gaten in de vloer in Monaco. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 16:14 |
Ja, zou ook gewoon dom zijn van Ferrari dan want het was duidelijk dat er iets aan de hand was bij Mercedes. | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 16:14 |
lijkt wel of lewis bijna moet huilen | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 16:15 |
Haha Lewis... 0,3 psi does nothing, you need 0,5 to make a difference... ja, die 0,2 extra doet het hem | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 16:15 |
Gaat nergens over nee, na de laatste stop van Max had ik geen idee hoe ver hij achter Sainz zat. ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 16:16 |
Het is toch ook een technical infringement? Als het ruim voor de race vastgesteld wordt dat je banden te zacht, je vleugels te breed of je motor te groot is, dan mag je gewoon niet meedoen. Als je achteraf vaststelt dat een auto niet mee had mogen doen, dan volgt DSQ lijkt me. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 16:16 |
Bij een DSQ een puntje voor Sainz, zou een goed resultaat zijn voor STR. | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 16:16 |
Zelfs als het geen verschil zou maken; de regels zijn er niet voor niks Als je 125 rijdt op de snelweg hoeft dat ook geen extra gevaar op te leveren, maar toch kan je en prent verwachten in de brievenbus | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:16 |
Constant 15 seconden ![]() | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 16:17 |
Is Ferrari nou ook nog under investigation? | |
_Administr8or_ | zondag 6 september 2015 @ 16:18 |
Nee, de luchtdruk was boven het minimum, dus dat is prima | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 16:18 |
Ferrari en Williams zouden ook opgeroepen zijn. | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 16:18 |
Als ik het goed begrijp werden alleen Mercedes en Ferrari gecontroleerd, en is daarom de naam Ferrari ook in het onderzoek opgedoken. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:18 |
Nee, die zaten boven het minimum. | |
heywoodu | zondag 6 september 2015 @ 16:18 |
Nee, dat was een leesfoutje van iemand ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 16:21 |
Het is daarom dat de regels zo streng zijn. Anders zouden ze constant opgerekt worden | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:22 |
Ja. Alleen schijnt er wel vaker voor een technical infringement een tijdstraf gegeven te zijn. Pat Symonds zegt het niet voor niets. Hij wint er een podiumplek mee. | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 16:23 |
Bedankt, maar dat had ik liever geweten tijdens de race. ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 16:24 |
Voor Sainz leuk, maar Toro Rosso ziet het met het oog op het constructeurskampioenschap liever niet, omdat Force India met twee wagens voor hun is geëindigd | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 16:26 |
Check, check, double check ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 16:26 |
![]() | |
heywoodu | zondag 6 september 2015 @ 16:27 |
En daar is de DSQ ![]() Edit: Twitter ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 16:28 |
Zijn we er toch weer ingetuind. | |
YourCaptor | zondag 6 september 2015 @ 16:28 |
![]() | |
Patrice_Consigny | zondag 6 september 2015 @ 16:28 |
![]() | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 16:29 |
Wel bizar dat het na de race spannender is dan tijdens de race. | |
Kikopuz | zondag 6 september 2015 @ 16:29 |
Dit is nog best spannond. | |
Kikopuz | zondag 6 september 2015 @ 16:29 |
haha dit | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:29 |
Het eerste wat ik deed was Twitter checken of het wel klopte, fout ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 16:30 |
Echt he ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 16:31 |
Toen Michelin het loopvlak van de banden te breed maakte door de bandwang te gebruiken zijn er niet met terugwerkende kracht over het hele seizoen DSQ's uitgedeeld, maar was dat wel het uitgangspunt. Voldoet niet aan de regels, mag niet meedoen, klaar. Verder staan me ook geen voorbeelden van tijdstraffen bij. In de jaren 70 heeft het publiek nog een keer bierflessen op de baan gegooid, zodat de start moest worden uitgesteld en de vleugel van Hunt met een millimeter kon worden bijgezaagd. Ik zo ook graag een DSQ voor Hamilton, voor het kampioenschap, vanwege persoonlijke voorkeur en vanwege al die hypocriete chauvinistische verontwaardiging die van de overkant van het kanaal zal komen. Maar in het algemeen vind het concept van een millimeter is een millimeter en een psi is een psi heel erg logisch en heel erg noodzakelijk voor de F1. Je zorgt maar dat je auto aan de technische vereisten voldoet, en anders kun je niet meedoen. Itt bij stuurgedrag of interpretatiekwesties van regels, is er geen ruimte voor allerlei afwegingen en billijkheid. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 16:32 |
Pirelli banden die klappen en dan met onderdruk gaan rijden, idioten zijn het. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 16:32 |
he zeg, ik zit ook aan die kant van het kanaal | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 16:34 |
Kan nog wel even gaan duren. Dat gedoe in Maleisië in 1999 duren ook uren volgens mij ![]() | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 16:35 |
Lekker dan, als je als team schijt hebt aan de veiligheid van je rijders. | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 16:35 |
Wat voor gedoe was dat? Ik begon F1 kijken pas in 2000 | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 16:35 |
Problemen met bargeboards als ik het goed heb. | |
YourCaptor | zondag 6 september 2015 @ 16:35 |
Met die bargeboards van Ferrari toen, toen Schumacher terug kwam. Is meestal pas tegen de avond dat er iets echt bekend wordt. Ben wel benieuwd. | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 16:36 |
Immediately after the race the two Ferraris were disqualified due to an infringement on their bargeboards. This meant that Mika Häkkinen was effectively handed the championship by default. However, Ferrari appealed against the FIA's decision in court and both drivers were subsequently reinstated.[2] | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:36 |
Acestream hd geen geluid, ligt toch niet aan anderen ![]() | |
YourCaptor | zondag 6 september 2015 @ 16:37 |
Waarna Ferrari met de overwinning aan de haal ging, Irvine won die race. | |
YourCaptor | zondag 6 september 2015 @ 16:37 |
Schumacher liet hem winnen. ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 16:37 |
SD wel geluid | |
Patrice_Consigny | zondag 6 september 2015 @ 16:38 |
Cuck![]() | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 16:39 |
Ja moest ie dan 1e worden en m geen kans meer geven voor de titel ![]() | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 16:39 |
of die onderplanken, de hoeveelheid slijtage | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:39 |
Merk het. | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 16:41 |
Seb met een big smile: Please, stick your microphone in someone else's face. ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 16:53 |
Duurt lang! | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:54 |
Iets met verkeerde brandstof en gaten in de bodemplaat bij Red Bull. Daarvoor zijn tijdstraffen uitgedeeld in plaats van DSQ. Al zou het hier om een safety issue gaan en dat zou altijd tot een DSQ moeten leiden volgens de F1 teambazen.
| |
OEM | zondag 6 september 2015 @ 16:57 |
Met verschillende compounds rijden, safety issue, drive through Met lagere druk rijden, safety issue, DQF Oh wacht, de regels zijn natuurlijk weer veranderd lopende het seizoen ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:58 |
Kimi probleem met koppeling waardoor hij niet weg kwam.
| |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 16:58 |
Verschillende compounds is geen safety issue, maar mag gewoon niet. | |
Fiorano | zondag 6 september 2015 @ 16:58 |
Whehe haha ![]() | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 16:59 |
Ik zou ook zeggen dat mijn concurrenten dsq moeten worden. Das niet heel verassend | |
Sjemmert | zondag 6 september 2015 @ 17:00 |
Ze zijn heus niet voor niets overgeschakeld op hammertime om op 25+ sec uit te komen dus ik verwacht gewoon dat ie de 1ste plek houd. Maar we gaan het nog wel horen zo. | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 17:01 |
Ik vind het een raar onderscheid, bij onverwachte slijtage of interpretatiekwesties is daar nog wat voor te zeggen. Maar als een vleugel een mm te breed is ga je ook niet een tijdstraf geven om daarvoor te compenseren, dat is gewoon cheaten dan wel een foutje in een poging om een snelheidsvoordeel te halen. Je hebt legale auto's en illegale auto's en de laatste mogen niet meedoen. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:03 |
Omdat ze hopen op een tijdstraf en niet een zwaardere straf. | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 17:04 |
In de GP2 zijn al twee lui uitgesloten door een te lage bandendruk | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 17:04 |
Nou.... Ben benieuwd! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 17:04 |
Met een tijdstraf van 25 sec geven ze een heel duidelijk signaal af terwijl ze tegelijkertijd de uitslag niet veranderen. Lijkt me de beste oplossing. | |
Sjemmert | zondag 6 september 2015 @ 17:05 |
haha geweldig shot, een ezel stoot zich geen tweede keer. Daarvoor ook al een shot van de banden die klaarstonden met de warmers om met positie aanduidingen erop :p | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 17:05 |
Mercedes afgevaardigde heeft de vergadering verlaten, het is aan de stewards nu. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 17:06 |
Lastig, als er ruimte voor discussie is. Voor het kampioenschap is een diskwalificatie van Hamilton natuurlijk zeer gunstig, dus groot risico dat dat gaat meespelen. | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 17:06 |
Mooi liedje bij sky xD keep up the pressure ![]() En zoals iemand al zei, in GP2 zijn er al mensen DQ'ed voor te lage pressures... | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 17:07 |
Dat muziekje.." We've got to keep it up, keep it up, keep up the pressure " ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 17:07 |
Heel toevallig allemaal | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 17:07 |
Moeten die andere maar beter hun best doen | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 17:08 |
Denk dat het genoeg zegt dat er in de GP2 twee auto's DQ zijn door het rijden met te lage spanning...zou heel vreemd zijn als ze nu uitzonderingen gaan maken | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 17:10 |
O... Ja, dat verandert de zaak nogal... Nu moeten ze eigenlijk wel. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:10 |
Tweet van Michelin.
| |
Sjemmert | zondag 6 september 2015 @ 17:10 |
ja oke klinkt ook wel logisch. We gaan het zien. Als je het zwart wit bekijkt is een dsq ook wel terecht. | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 17:13 |
Spannend!!! | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 17:13 |
![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 17:14 |
Autosport in het Nederlands ![]() | |
nils7 | zondag 6 september 2015 @ 17:14 |
Als het een DQF is hadden ze dat gewoon meteen moeten doen, simpel als dat de regel is valt er ook weinig over te twisten... | |
OEM | zondag 6 september 2015 @ 17:16 |
Dat waren diskwalificaties in de kwalificatietraining, niet in de race. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:17 |
Iets met hoor en wederhoor. Laat het team maar verklaren waarom de druk te laag was en Pirelli waarom ze dat niet hebben aangegeven voor de race terwijl ze erbij waren. | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 17:17 |
max op sky | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 17:17 |
Duurt wel heel lang, ligt lang niet zo simpel dus. | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 17:18 |
max heeft ovetake of the day volgens sky | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 17:18 |
Pirelli heeft het zelfs goedgekeurd | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 17:18 |
Het is de Formule 1, daar is 't nooit simpel ![]() | |
Izzy73 | zondag 6 september 2015 @ 17:19 |
Komt op hetzelfde neer, het gaat om wat voor materiaal je hebt (maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk) anders zou je kunnen zeggen dat Alonso en Button al het hele jaar hun best niet doen en ze daarom achterin rijden. Als die 2 in een Mercedes zouden rijden dan streden ze om het kampioenschap. Maar ja dat is voor de meesten gelukkig wel duidelijk. | |
alwaysonhold | zondag 6 september 2015 @ 17:33 |
Wel duidelijk dat Sainz niet van het juiste race hout is gesneden. Heeft geen drive trough penalty maar laat ook helemaal niks zien. | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 17:36 |
Sky sports F1 nogsteeds in de lucht ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 september 2015 @ 17:39 |
Nog een Deflategate. ![]() | |
Montov | zondag 6 september 2015 @ 17:40 |
| |
Fir3fly | zondag 6 september 2015 @ 17:40 |
Geweldig zeg, weer gezeik over de banden. Laten we dat elke race doen vanaf nu. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:47 |
In dit geval gaat het niet zozeer om de banden, maar om het wel/niet aan de regels houden. Mercedes deed dat hier niet. Edit: Deze regel dus, uit de technical regulations
| |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 17:48 |
Nu.nl AD ![]() | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 17:50 |
Pirellis DSQ omdat ze het goed keurde! | |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 17:54 |
Mercedes komt naar buiten | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 17:54 |
Je mag de driver niet straffen voor een fout gemaakt door het team, heb ik ergens gelezen. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 17:55 |
Gebeurt constant. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:55 |
geen verdere actie tegen Hamilton en Mercedes
| |
zoem | zondag 6 september 2015 @ 17:55 |
Interview met Toto nu. No Penalty. | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 17:56 |
![]() | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 17:56 |
Duidelijk, einde seizoen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 17:57 |
Ik weet niet of dit nou een uitspraak is die erg gunstig is. | |
Maver24 | zondag 6 september 2015 @ 17:57 |
Goedzo. Prima. Dat ook weer opgelost | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 17:57 |
Voor Max wel. | |
franklop | zondag 6 september 2015 @ 17:57 |
Bandendruk kan elke race nu dus naar beneden (al is het even wachten voor de redenering) | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 17:57 |
zolang je dus maar met vullen goed genoeg zit, kun je op de grid lekker met -5 psi staan ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 17:59 |
![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 18:01 |
Zolang ze dus maar met de juiste druk op de auto worden gezet. | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 18:02 |
Duidelijk verhaal en logische uitspraak zo. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:02 |
PURE CORRUPTIE! | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 18:02 |
Dus flink opwarmen voor hogere druk en dan zit je goed... ![]() | |
Abdus18 | zondag 6 september 2015 @ 18:03 |
ze hebben wel ook nog een max temp die ze mogen hebben als ze uit de bandenwarmer komen ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 18:04 |
Slim hoor van Mercedes ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 18:04 |
Nee, want de banden waren onder de maximum temperatuur. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 18:04 |
Lees de verklaring ook even. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:05 |
met hoeveel druk rijden ze dan achter de safety car? | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:07 |
hou op, vroeger kwamen de vleugels ook door de flexi test en tijdens de race bogen ze alle kanten op, hebben ze in het seizoen ook veranderd! | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 18:07 |
meestal is dat iets onder het minimum omdat de banden afgekoeld zijn. Pas als het rubber warmer wordt komen de banden weer op druk | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 18:08 |
Een straf, tja, het was leuk geweest voor het kampioenschap. Maar zou wel erg kunstmatige spanning zijn geweest na zo'n demonstratie. | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 18:09 |
Waarschijnlijk ook de oorzaak van de dood van Senna. Te lage temp in de banden, daardoor te lage spanning en daardoor de auto te plat op de weg en daardoor bottommen en daardoor snoeihard de muur in. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:09 |
waar is Huub eigenlijk? | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 18:10 |
Die gedachte kwam ook bij mij op idd... | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 18:10 |
Hallo ![]() | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 18:11 |
De meetmethode ja, niet de regels. Die zijn hetzelfde gebleven. Misschien moeten ze dat nu ook maar doen. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:11 |
waarom waren de banden van andere teams niet onder de minimum druk? | |
gbm | zondag 6 september 2015 @ 18:11 |
Tales from the Vault met Max @ Sky nu | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:12 |
Rotengather | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 18:12 |
Omdat die harder opgepompt waren ![]() | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 18:12 |
Ow dat weet ik niet. Hopelijk gewoon weg. Of kwijt. Of in elk geval zo ver mogelijk uit de buurt bij Verstappen en consorten. | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 18:15 |
heeft idd veel kapot gemaakt, blij dat hij niet bij max rondhangt | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 18:16 |
Ik heb hem wel al in de buurt gezien hoor. ![]() Maargoed, Max laat zijn kwaliteiten voor zich spreken. Manager hoeft weinig te doen om hem ergens onder te brengen lijkt me zo ![]() ![]() | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 18:31 |
Belachelijk, een minimum is een minimum. Het minimumgewicht van de auto mag toch ook niet lager onder invloed van omstandigheden? De stewards geven weer een duidelijk signaal af.... | |
aesop | zondag 6 september 2015 @ 19:33 |
Alweer...helft van de races tot nu toe? | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 19:48 |
dan doe je er tijdens het tanken loden kogeltjes in en aan het einde van de race zit je weer op gewicht. | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 20:58 |
Volgens mij -Maleisie -China -Belgie -Italie dus? niet slecht | |
TheFreshPrince | zondag 6 september 2015 @ 21:02 |
| |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 21:03 |
Whehehe ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 21:09 |
oefenen met Atze zeker? Baas ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 6 september 2015 @ 21:11 |
Hij werkt mooi aan z'n reputatie ![]() Zie je Max in je spiegels? Dan kan je hem links of rechts verwachten en niet over een ronde maar bij de eerst volgende mogelijkheid... | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 21:21 |
Is er trouwens elke race een move of the day van sky sports? ik heb er 4 van max kunnen vinden, 1 van Rosberg in bahrein en 1 van massa of ericson tijdens canada | |
kibo | zondag 6 september 2015 @ 21:43 |
Verstappen ![]() | |
THEFXR | zondag 6 september 2015 @ 22:04 |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 23:29 |
Nee niet meer, want het is toch altijd Max. Ze doen dat nu nog maar om de paar GP's om te voorkomen dat de gevestigde orde nog verder in zijn hemd gezet wordt. ![]() | |
alwaysonhold | maandag 7 september 2015 @ 00:04 |
Racer pur sang. Het verschil tussen een talent ( Sainz) en een toekomstig wereldkampioen ( Verstappen). Wat een baasje is het al 👍 | |
tong80 | maandag 7 september 2015 @ 00:30 |
Die inhaal actie bij Button. ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 7 september 2015 @ 07:12 |
Succes vandaag tong80 | |
Nieuwschierig | maandag 7 september 2015 @ 09:14 |
Sollicitatie? | |
Geralt | maandag 7 september 2015 @ 09:15 |
KLB / Ik ben het zat deeltje 3......... Ziekenhuisopname voor een paar dagen. | |
Moonlighter | maandag 7 september 2015 @ 09:31 |
Die Nasr is dit jaar toch ook al een paar keer flink de oren gewassen door verstappen | |
Geralt | maandag 7 september 2015 @ 09:32 |
Bijna iedereen zn oren zijn al schoon inmiddels ![]() | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 09:37 |
Volgende GP zitten we in NL op een familiedag ![]() Nou is dat allemaal wel heel gezellig, daar niet van. Maar... godverdomme ![]() | |
Fopje | maandag 7 september 2015 @ 09:38 |
Dat is zuur ![]() | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 09:39 |
Ja, we hadden een 100% vegeteer-en-kijk score! | |
KaheemSaid | maandag 7 september 2015 @ 09:41 |
Zoek je toch gewoon tijdens de race even een televisie op? | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 09:43 |
Ja, nee, we zijn ergens buiten de hele dag. Geen idee wat we precies gaan doen. Maar het is buiten ![]() ![]() Maar ik baal stiekem wel een beetje. Maar, pluspunt: we hebben geen internationale bundels op onze telefoon, dus kunnen geen internet checken, en gaan de race terugkijken zodra we thuis zijn 's avonds met nog een paar biertjes ![]() | |
Nattekat | maandag 7 september 2015 @ 09:55 |
Genoeg gratis hotspots ![]() En dan kan je gelijk via acestream op Android de race kijken. | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 09:58 |
Neuh, sorry, sommige mensen zijn wel sociaal ![]() | |
Geralt | maandag 7 september 2015 @ 10:08 |
Ik dacht dat jij een hekel had aan mensen om je heen ![]() | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 10:09 |
Wel voor langere periodes ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 7 september 2015 @ 10:10 |
Ow jullie gaan ook echt voor 1 dag, een halve eigenlijk, op en neer vanuit Engeland? Maak er dan een weekendje van zou ik zeggen ![]() | |
Nattekat | maandag 7 september 2015 @ 10:11 |
Ik deed dat zaterdag op een verjaardag ![]() Was gelukkig niet de enige ![]() | |
motorbloempje | maandag 7 september 2015 @ 10:13 |
Nee, we gaan vrijdag tot maandag ![]() Vrijdag op de boot de vrije trainingen kijken, zaterdag een beetje loungen bij ouders, zondag dagje activiteiten en maandag weer terug! ![]() | |
tong80 | maandag 7 september 2015 @ 10:55 |
Dank je ![]() ![]() | |
KaheemSaid | maandag 7 september 2015 @ 11:16 |
Doe dit soms ook wel, vorig jaar nog met play-offs voetbal. Formule 1 zou ik dit niet voor doen, zoveel interesseert mij dit ook weer niet. Ohja en sterkte Tong. | |
sasquatsch | maandag 7 september 2015 @ 13:02 |
Dus iedere lekke band is ook reden voor diskwalificatie? Want dan is de spanning ook onder het minimum. Of als er onderdelen (zoals een vleugel o.i.d.) van de auto afvallen en de auto hierdoor te licht is? Probleem is dat niet duidelijk in de regels staat wanneer de auto aan de regels moet voldoen. Wanneer de banden op de auto gemonteerd worden? Wanneer de auto op de grid staat? Wanneer de auto aan de finish is? Deze onduidelijkheid (wat de stewards dus ook aangeven) zorgt er voor dat Mercedes er mee weg komt en toont de incompetentie van de FIA regelgeving weer eens aan. | |
Weltschmerz | maandag 7 september 2015 @ 13:14 |
Nee, dan is er sprake van een uitzondering. Overigens is niet toegestaan om gewoon door te rijden met een leeggelopen band. Ik ben met je eens dat ze incompetent zijn in het maken van goede regels, maar dit betreft incompetentie in de handhaving, en ook dat is niet nieuw. De meetmomenten en de meetmethode zijn een gegeven. Ook is het een gegeven dat de bandendruk kan fluctueren. Maar je stelt een minimum voor deelname aan de race en in de race. Een minimum brengt met zich mee dat ook een fluctuatie daar niet onder komt. Dan moet je marge inbouwen. Als er een minimum is van 1 liter benzine die je moet overhouden, dan is dat ook 1 liter en kun je niet zeggen dat 0.9 wel OK is omdat de hoeveelheid gas wat meer fluctueerde dan gedacht. De regel betrof niet de gemiddelde bandendruk of de modale bandendruk gedurende race, maar de minimale. Als er dan geen externe factor was die de druk deed afnemen zoals pech dan was de auto bij de start niet regelconform, en had dus gewoon uit de uitslag genomen moeten worden. | |
Beach | maandag 7 september 2015 @ 18:32 |
http://www.racecar-engine(...)t-f1-car-revealed/1/ | |
Marks | maandag 7 september 2015 @ 22:40 |
Even benieuwd... ben ik de enige die zich stoort aan het niet laten zien van de snelheid tijdens de race op notabene de snelste baan van het seizoen... Echt epic fail. Op Spa zag ik Grosjean nog een keer op Kemmel met DRS en slipstream een belachelijk hoge 348 aantikken volgens de graphics, maar op Monza hebben ze die geen een keer laten zien ![]() Temple of speed... laat dat dan ook zien FOM of wie daar achter zit. ![]() | |
Nattekat | maandag 7 september 2015 @ 22:49 |
![]() Alstu | |
Peterselieman | maandag 7 september 2015 @ 22:51 |
358 km/h. Nondedju zeg. Zag Rosberg wel eens op de 355 zitten, maar het kon dus nog sneller ![]() | |
sasquatsch | maandag 7 september 2015 @ 23:33 |
Nog geen 370. | |
sasquatsch | maandag 7 september 2015 @ 23:45 |
Op zich heb je gelijk, ware het niet dat Pirelli verklaarde dat de Mercedes legaal was en de FIA de regels van Pirelli (met betrekking tot de bandendruk) moet handhaven. Als Pirelli zegt dat de Mercedes legaal was kunnen de stewards moeilijk concluderen dat het niet zo is, aangezien de regels van Pirelli zelf komen.
| |
hmmmz | dinsdag 8 september 2015 @ 10:34 |
puike race van kimi. | |
Beach | dinsdag 8 september 2015 @ 10:50 |
Ik las gisteren in de laatste Racecar Engineering een heel verhaal over de voortgang van Haas. Ik moet zeggen ik ben diep onder de indruk en ben ook van mening dat het zeker geen nieuw HRT/Caterham wordt. Ze betrekken zo ongeveer alles van Ferrari, niet alleen de aandrijflijn maar ook oa de remmen en ophanging. Onderhuids is de auto eigenlijk een Ferrari. Ook over de faciliteiten die ze hebben; bijv. het CFD systeem van Marussia hebben ze ook in bezit en dat kunnen ze nu nog onbeperkt gebruiken. En het chassis samen met Dallara, ook die hebben veel ervaring. Teambaas Günther Steiner heeft ervaring ook. Kortom ik verwacht er wel wat van.
| |
hmmmz | dinsdag 8 september 2015 @ 10:58 |
Opgeblazen motor rosberg. daar gaat mijn manager weer. | |
Geralt | dinsdag 8 september 2015 @ 11:02 |
Is dat zo? Dat doen ze namelijk wel altijd. Sterker nog, al slaan de flarden het halve bodywork aan flarden dan rijden ze nog gewoon door om de pits te halen. | |
THEFXR | dinsdag 8 september 2015 @ 11:15 |
dit is weer een fantasieregel van hem. gewoon doorrijden met een lege band om hem te wisselen | |
Weltschmerz | dinsdag 8 september 2015 @ 12:49 |
Volgens mij moeten ze ook naar de pits, ik denk dat als je doorrijdt met een leeglopende band dat je dan een seintje van de wedstrijdleiding krijgt. | |
Beach | woensdag 9 september 2015 @ 17:45 |
http://www.formula1.com/c(...)l-for-new-teams.html Q&A met Günther Steiner (Haas) | |
Beach | donderdag 17 september 2015 @ 15:00 |
WEST | donderdag 17 september 2015 @ 15:44 |
![]() Komend weekend zal de achtste Grand Prix van Singapore plaatsvinden op het stratencircuit in Marina Bay. Acht jaar geleden was de race de eerste Formule 1-race ooit die onder kunstlicht verreden wordt. Ondertussen zijn Bahrein en Abu Dhabi daar ook bij gekomen, maar die van Singapore zal altijd het mooist zijn. Het bochtige stratencircuit wordt vaak vergeleken met Monaco en het kunstlicht voegt daar nog eens wat glamour aan toe. Ooit vond hier de crash van Nelson Piquet plaats, waardoor teamgenoot Fernando Alonso er met de overwinning vandoor kon. Een actie die hem en teambaas Flavio Briatore duur kwam te staan. Ook Michael Schumacher heeft geen goede herinneringen aan deze baan, na tot twee keer toe op zijn voorganger te zijn geklapt. Vorig jaar wist iedereen uit de muren te blijven, maar dat maakte de race zeker niet minder spannend. Een race om naar uit te kijken dus. Of we dit jaar weer een mooie race krijgen zullen we zondagmiddag iets na twee uur te weten komen, als de lichten uitgaan. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Singapore Informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer | |
Blik | donderdag 17 september 2015 @ 15:47 |
Moet de race wel doorgaan... | |
WEST | donderdag 17 september 2015 @ 16:00 |
gaat wel door hoor. | |
WEST | donderdag 17 september 2015 @ 16:01 |
Let niet op Ericsson en Sainz met 99 punten das een typfout en die pas ik nu niet meer aan. | |
sasquatsch | donderdag 17 september 2015 @ 16:39 |
Kans op regen waardoor de smog verdwijnt en de baan glad wordt. | |
YourCaptor | donderdag 17 september 2015 @ 19:43 |
Nice | |
Fopje | vrijdag 18 september 2015 @ 12:02 |
Verstappen heeft toch mooi 3 meter gereden.![]() | |
Nattekat | vrijdag 18 september 2015 @ 12:03 |
Hmm? | |
Fopje | vrijdag 18 september 2015 @ 12:06 |
Vrije training? ![]() | |
Nattekat | vrijdag 18 september 2015 @ 12:11 |
Post je nou door een slotje? Alleen ik mag dat hier ![]() | |
Fopje | vrijdag 18 september 2015 @ 12:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |