abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155851814
Deze topicreeks is ontstaan naar aanleiding van het volgende artikel:

quote:
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Elsevier-artikel die de andere kant van de zaak belicht:
quote:
Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.

door Servaas van der Laan 5 sep 2015

De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.

De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.

Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.

Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.

Drie pogingen

Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.

Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.

Nieuwe tanden

Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.

Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.

De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155852668
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zou je moeten doen. Dan zul je zien dat de praktijk vrijwel altijd veel genuanceerder ligt. :)
Ja, héél genuanceerd:

http://politiek.tpo.nl/20(...)ig-big-big-business/
pi_155853026
Nederland is multicultureel genoeg, ik wil echt niet dat het nog multi cultureler wordt, eerder minder. Ik ben heel empathisch maar in de eerste plaats ben ik empathisch met mezelf en mijn eigen land en dan pas met de stakkers en verschoppelingen in deze wereld.
pi_155855613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:23 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nederland is multicultureel genoeg, ik wil echt niet dat het nog multi cultureler wordt, eerder minder. Ik ben heel empathisch maar in de eerste plaats ben ik empathisch met mezelf en mijn eigen land en dan pas met de stakkers en verschoppelingen in deze wereld.
Als we op deze voet verder gaan met de immigratie, zal de multi-culturaliteit juist afnemen. De islam wordt dan vrij snel de dominantie cultuur, waarnaar de andere culturen zich zullen moet schikken. Waar precies het kantelpunt is, weet ik niet, maar we zitten er niet ver meer vandaan.
  zaterdag 5 september 2015 @ 23:38:33 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155855672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als we op deze voet verder gaan met de immigratie, zal de multi-culturaliteit juist afnemen. De islam wordt dan vrij snel de dominantie cultuur, waarnaar de andere culturen zich zullen moet schikken. Waar precies het kantelpunt is, weet ik niet, maar we zitten er niet ver meer vandaan.
de islam is geen culturele bezigheid maar een geloof
en dat mensen in de islam moeten geloven dat denk ik niet dat dat ooit zo ver komt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_155855704
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

Alsof dat twee verschillende dingen zijn. Het geloof is een onderdeel van de islamitische cultuur.
pi_155856046
Nooit in mijn bijna 40 jarige leven ben ik bij de tv weg gelopen omdat ik nieuwsbeelden niet kon zien. Afgelopen week was de eerste keer. Dat kleine ventje dat daar in de branding lag kwam volledig mijn hart binnen. Als verse vader raakte het me ontzettend. Ik voelde me zelfs de dag erna nog ontdaan van. Godverdomme. ;(

Ik vraag me echt oprecht af hoe mensen nog in een god kunnen geloven.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_155856079
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nooit in mijn bijna 40 jarige leven ben ik bij de tv weg gelopen omdat ik nieuwsbeelden niet kon zien. Afgelopen week was de eerste keer. Dat kleine ventje dat daar in de branding lag kwam volledig mijn hart binnen. Als verse vader raakte het me ontzettend. Ik voelde me zelfs de dag erna nog ontdaan van. Godverdomme. ;(

Juist als mensen bang worden, gaan ze in een god geloven.
pi_155856208

Afgrijselijk. Kijk die koppen nou joh. Oh oh wat zijn ze zielig, en wat willen ze graag naar Duitsland, na eerst door het veilige Oostenrijk en Hongarije te zijn gereisd.

In Duitsland zijn ze sinds 1932 collectief krankjorum en kunnen ze niet op een normale manier met mensen uit andere culturen omgaan. 1932 - 1945 was het ene uiterste, dit is het andere uiterste.

Kijk nou naar die knul in de blauwe jas, met zijn verontwaardigde gezicht: "ik naar Duitsland willen, ik naar Duitsland willen". Even afgezien van het feit dat ze hij naar Duitsland gaat, stel die knul in de blauwe jas is de overgrootvader van jou achter-klein kind, daar wordt je toch niet blij van?

full size, kan je de ellende in meer detail zien:
http://media.nu.nl/m/1z1x0gdabb18_wd1280.jpg
  zondag 6 september 2015 @ 00:00:16 #11
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef BlauweSporttas het volgende:
[ afbeelding ]

Afgrijselijk. Kijk die koppen nou joh. Oh oh wat zijn ze zielig, en wat willen ze graag naar Duitsland, na eerst door het veilige Oostenrijk en Hongarije te zijn gereisd.

In Duitsland zijn ze sinds 1932 collectief krankjorum en kunnen ze niet op een normale manier met mensen uit andere culturen omgaan. 1932 - 1945 was het ene uiterste, dit is het andere uiterste.

Kijk nou naar die knul in het blauwe jas, met zijn verontwaardigde gezicht: "ik naar Duitsland willen, ik naar Duitsland willen". Even afgezien van het feit dat ze hij naar Duitsland gaat, stel die knul in de blauwe jas is de overgrootvader van jou achter-klein kind, daar wordt je toch niet blij van?

Dit is een prima uitgekiende strategie van Hongarije geweest: maak het die gelukszoekers zo moeilijk mogelijk hier, dan zullen ze ons land in het vervolg vermijden.

Die Orbán is goud waard voor zijn land. Wij hebben g.v.d. Rutte.
  zondag 6 september 2015 @ 00:01:56 #12
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155856309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Juist als mensen bang worden, gaan ze in een god geloven.
Ik ben christelijk opgevoed en ik heb geleerd dat god liefde is en de mensen wil helpen. Onder helpen versta ik niet het verzuipen van kleine kinderen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_155856315
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit is een prima uitgekiende strategie van Hongarije geweest: maak het die gelukszoekers zo moeilijk mogelijk hier, dan zullen ze ons land in het vervolg vermijden.

Die Orbán is goud waard voor zijn land. Wij hebben g.v.d. Rutte.
Dus wij mogen met recht zeggen "ahh wat zijn wij zielig"
  zondag 6 september 2015 @ 00:04:49 #14
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856367
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:01 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik ben christelijk opgevoed en ik heb geleerd dat god liefde is en de mensen wil helpen. Onder helpen versta ik niet het verzuipen van kleine kinderen.
God heeft dat kind ook niet verzopen. Dat heeft die vader gedaan. God had die familie juist een mooi appartement in Istanbul gegeven.
pi_155856469
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:01 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Haha, God is liefde ja.
Alleen vluchten miljoenen mensen deze kant op, omdat in Syrië mensen uit naam van God worden afgemaakt. :')
  zondag 6 september 2015 @ 00:09:36 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_155856471
quote:

Wordt tijd dat je 's iets gaat lezen van Richard Dawkins.
Er is geen god, noch één die het oplost noch één die het (heeft) veroorzaakt.
Verder niet te veel schuldig voelen omtrent de nieuwshype, ook kinderen gaan dood.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 6 september 2015 @ 00:10:40 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856491
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wordt tijd dat je 's iets gaat lezen van Richard Dawkins.
Er is geen god, noch één die het oplost noch één die het (heeft) veroorzaakt.
Verder niet te veel schuldig voelen omtrent de nieuwshype, ook kinderen gaan dood.
Eh, Dawkins zegt nergens dat er geen god is. Wel is zijn (en mijn) vaste overtuiging dat de kans dat er een god is bijzonder klein is.
  zondag 6 september 2015 @ 00:20:18 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856691
quote:
CSU niet blij met vluchtelingenbeleid Merkel

MÜNCHEN -

De Duitse partij CSU, de zusterpartij van het CDU van bondskanselier Angela Merkel, is niet te spreken over de beslissing van Merkel de Hongaarse vluchtelingen in Duitsland op te nemen. Het partijbestuur wil dat de massale toestroom van vluchtelingen naar Duitsland wordt beperkt.

Volgens bestuursleden van de CSU heeft het toelaten van de vluchtelingen „een aanzuigende werking”. „Zo kan het niet verder”, zei partij-secretaris Andreas Scheuer zaterdag na een telefonisch spoedberaad van het presidium. „Duitsland kan zich dit niet veroorloven.”
Scheuer stelt dat de Europese Unie snel met een oplossing moet komen voor het vluchtelingenprobleem. De Beierse minister Joachim Herrmann van Binnenlandse Zaken heeft ook kritiek geuit op Merkel. Het openstellen van de grens was volgens hem „een verkeerd signaal”. Hij hekelt dat Merkel het plan niet heeft besproken met de Duitse deelstaten.

Blijkbaar is niet iederéén in Duitsland blij met de invasie.
pi_155856693
Ik geloof totaal niet in God.
Maar ik kan simpelweg niet bewijzen dat zoiets als God niet bestaat.

Maar als ik oorlog heb moeten leven en uiteindelijk mijn land heb moeten ontvluchten, alles achterlaten, helemaal opnieuw beginnen in onzekerheid.. Dan had ik ondertussen wel geaccepteerd dat die God blijkbaar een ontzettende hekel aan me heeft, en dan hoef ik hem ook niet meer.
Doei, lekker voor mezelf gaan leven. :W
pi_155856715
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Joh, waarom denk je dat al die branden zijn gesticht de afgelopen weken (maanden?). :p
  zondag 6 september 2015 @ 00:22:43 #21
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856745
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:20 schreef Physsic het volgende:

Maar als ik oorlog heb moeten leven en uiteindelijk mijn land heb moeten ontvluchten, alles achterlaten, helemaal opnieuw beginnen in onzekerheid.. Dan had ik ondertussen wel geaccepteerd dat die God blijkbaar een ontzettende hekel aan me heeft, en dan hoef ik hem ook niet meer.
In plaats van het godsbestaan te willen bewijzen, kun je ook gewoon definiëren dat er een god is.

Dat neemt veel vragen weg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Panthe%C3%AFsme
pi_155856756
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

quote:
Tot nu toe zijn dit jaar in Duitsland 335 geweldsincidenten geteld bij asielzoekerscentra. 131 daarvan gebeurden deze maand en vorige maand.
http://nos.nl/op3/artikel(...)htelingenopvang.html
  zondag 6 september 2015 @ 00:24:18 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856792
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Joh, waarom denk je dat al die branden zijn gesticht de afgelopen weken (maanden?). :p
Ja, maar die konden nog worden weggezet als neo-nazi's en racisten.

Nu zijn er ook gewoon fatsoenlijke partijen die blijkbaar niet langs de kant van de weg staan de juichen.
pi_155856817
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In plaats van het godsbestaan te willen bewijzen, kun je ook gewoon definiëren dat er een god is.

Dat neemt veel vragen weg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Panthe%C3%AFsme
Aannemen dat er geen God is haalt voor mij alle vragen weg. :P

Voor mezelf hoef ik niks te bewijzen, ik bedoelde te zeggen dat ik het nutteloos vindt om tegen andere te zeggen "neuj, god bestaat nie!", als ik dat verder alleen maar kan onderbouwen met wat 'waarom zou anders...' argumenten.
  zondag 6 september 2015 @ 00:28:03 #25
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155856901
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Aannemen dat er geen God is haalt voor mij alle vragen weg. :P

Voor mezelf hoef ik niks te bewijzen, ik bedoelde te zeggen dat ik het nutteloos vindt om tegen andere te zeggen "neuj, god bestaat nie!", als ik dat verder alleen maar kan onderbouwen met wat 'waarom zou anders...' argumenten.
De god van de christenen (en ook van de moslims) is gedefinieerd in een boek. Dat boek bestaat. Bestaat god dan ook?

Vergelijk het met Sinterklaas. Bestaat die? Ja, hoor, zeggen kinderen, ik zag hem gisteren nog op de televisie.
  zondag 6 september 2015 @ 00:29:58 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_155856956
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eh, Dawkins zegt nergens dat er geen god is. Wel is zijn (en mijn) vaste overtuiging dat de kans dat er een god is bijzonder klein is.
Pcies. We snappen het beiden.

Dawkins sluit en kan het niet 100% uitsluiten. Da's het probleem van geloven in iets Almachtig, Omnipresent en Alwetend dat niet aantoonbaar is voor ongelovigen; wie het behaagt dat mensen Hem onvoorwaardelijk aanbidden en die Hij naar willekeur kan straffen in het diepst van de tere ziel.... Je kan helaas niet aantonen dat zoiets onbestaanbaars goeds, niet bestaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_155856980
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, maar die konden nog worden weggezet als neo-nazi's en racisten.

Nu zijn er ook gewoon fatsoenlijke partijen die blijkbaar niet langs de kant van de weg staan de juichen.
Nee, ik krijg sowieso een beetje het idee dat het door de media geschetste beeld van zielige, hulpbehoevende vluchtelingen (vooral) de afgelopen uren een beetje in duigen aan het vallen is.

Mensen beginnen nu echt commentaar te leveren als er bijv. een artikel wordt geplaatst dat de vluchtelingen minder eten gaan krijgen, omdat het geld op is. Of dat de vluchtelingen in Hongarije te hardhandig worden aangepakt.

De migranten gooien het eten namelijk ook zelf ondankbaar terug en West-EU'ers die tijdelijk in Hongarije zijn snappen niet waarom er niet ingegrepen wordt, aangezien alles totaal uit de hand loopt.
pi_155857240
Nederland is ook begonnen met spandoeken.

Maar dan wel tégen de migrantenstroom.

http://m.telegraaf.nl/art(...)telingen-in-ijmuiden
pi_155860220
quote:

De kracht van propaganda is groter door beelden en films te gebruiken, i.p.v geschriften of het gesproken woord, dat wist Adolf Hitler al.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155860264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Alsof dat twee verschillende dingen zijn. Het geloof is een onderdeel van de islamitische cultuur.
Islam betekent letterlijk onderwerping.
Voor een moslim is de Islam alles en bepaalt alles: van rechtspraak, religie, cultuur, wetenschap, taal, omgangsregels, kortom alles en dan bedoel ik ook echt alles.
Wie dit niet beseft is naïef.
Ik pleit daarom ervoor om alleen christelijke Syriërs hier op te nemen
Exaudi orationem meam
  zondag 6 september 2015 @ 10:07:18 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155860353
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Islam betekent letterlijk onderwerping.
Voor een moslim is de Islam alles en bepaalt alles: van rechtspraak, religie, cultuur, wetenschap, taal, omgangsregels, kortom alles en dan bedoel ik ook echt alles.
Wie dit niet beseft is naïef.
Ik pleit daarom ervoor om alleen christelijke Syriërs hier op te nemen
immers de christelijke god is net zo non-existent dan die islamitische

waarom niet langs objectievere lijnen als huidskleur, seksuele oriëntatie, etc...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 6 september 2015 @ 10:15:55 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860443
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 10:07 schreef Re het volgende:

[..]

waarom niet langs objectievere lijnen als huidskleur, seksuele oriëntatie, etc...?
ze lopen nu al bij het minste te schreeuwen dat ze gediscrimineerd worden, moet je na gaan wat er gebeurd als we ze op huidskleur binnen gaan laten

op geslacht zou nog wel wat wezen .... italie heeft te weinig mannen , dus die kunnen dan veel mannen op nemen , Nederland is een te kort aan dames , dus die zou dan meer vrouwen aan kunnen nemen ..

in Italie is het 1 man op 6 vrouwen als het al niet meer is
nederland is iets van 1 op 3 mannen dacht ik
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zondag 6 september 2015 @ 10:18:17 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155860468
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:15 schreef RAVW het volgende:

[..]

ze lopen nu al bij het minste te schreeuwen dat ze gediscrimineerd worden, moet je na gaan wat er gebeurd als we ze op huidskleur binnen gaan laten

op geslacht zou nog wel wat wezen .... italie heeft te weinig mannen , dus die kunnen dan veel mannen op nemen , Nederland is een te kort aan dames , dus die zou dan meer vrouwen aan kunnen nemen ..

in Italie is het 1 man op 6 vrouwen als het al niet meer is
nederland is iets van 1 op 3 mannen dacht ik
langs politieke overtuiging kan ook nog trouwens, gewoon alleen extreem rechtse vluchtelingen binnenlaten, kunnen die zichzelf later laten uitzetten
  zondag 6 september 2015 @ 10:20:15 #34
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860497
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 10:18 schreef Re het volgende:

[..]

langs politieke overtuiging kan ook nog trouwens, gewoon alleen extreem rechtse vluchtelingen binnenlaten, kunnen die zichzelf later laten uitzetten
of juist niet , de minderheden gaan weg , waar moeten wij over 5 jaar dan heen als Nederlander o|O
  zondag 6 september 2015 @ 10:22:06 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155860521
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

of juist niet , de minderheden gaan weg , waar moeten wij over 5 jaar dan heen als Nederlander o|O
Kun je het rekenmodel aan ons uitleggen hoe Nederlanders binnen 5 jaar een minderheid worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 6 september 2015 @ 10:25:39 #36
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860563
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 10:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je het rekenmodel aan ons uitleggen hoe Nederlanders binnen 5 jaar een minderheid worden?
reken maar uit we halen nu ongeveer 30.000 per maand binnen , dat zal dus over 5 jaar 12 x 5 zijn en dan nog gezinshereniging en dan ook nog eens het aantal kinderen wat ze krijgen en nederlands gezin komt vaak niet verder dan 2 , bij de meeste andere volken ligt dat aantal op 4 a 5

dan gaat het heel hard hoor het zal dan niet echt over 5 jaar zijn maar 10 jaar toch zeker als er zo veel binnen blijven komen en zich hier daadwerkelijk ook vast planten

ook die kinderen gaan weer verder met voortplanten

gaat heen en vermenigvuldig u ( is hier dan wel van toepassing
  zondag 6 september 2015 @ 10:27:08 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155860580
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:25 schreef RAVW het volgende:

[..]

reken maar uit we halen nu ongeveer 30.000 per maand binnen , dat zal dus over 5 jaar 12 x 5 zijn en dan nog gezinshereniging en dan ook nog eens het aantal kinderen wat ze krijgen en nederlands gezin komt vaak niet verder dan 2 , bij de meeste andere volken ligt dat aantal op 4 a 5

dan gaat het heel hard hoor het zal dan niet echt over 5 jaar zijn maar 10 jaar toch zeker als er zo veel binnen blijven komen en zich hier daadwerkelijk ook vast planten

30.000 per maand? Wat? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 6 september 2015 @ 10:29:05 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155860599
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:27 schreef Dven het volgende:

Ja joh! Dat zegt zijn rechter grote duim.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 6 september 2015 @ 10:29:34 #39
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860601
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:27 schreef Dven het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over wat er van het zuiden komt , ook de polen en zo die zijn ook nog aan het binnen komen :)

en daar bij gaan jullie ook uit van de mensen die hier geregistreerd zijn of bekent , zat die al hier wonen (vaak bij familie) zonder dat Nederland ook weet dat ze hier zijn
pi_155860624
quote:

[..]

Dat maakt het juist objectief.
  zondag 6 september 2015 @ 10:34:22 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155860661
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

en dat mensen in de islam moeten geloven dat denk ik niet dat dat ooit zo ver komt

Hmmm het zit wel zo dicht verweven in hun ( oorspronkelijke ) cultuur dat moeilijk los van elkaar is te zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155860674
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:29 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over wat er van het zuiden komt , ook de polen en zo die zijn ook nog aan het binnen komen :)

en daar bij gaan jullie ook uit van de mensen die hier geregistreerd zijn of bekent , zat die al hier wonen (vaak bij familie) zonder dat Nederland ook weet dat ze hier zijn
Over 5 jaar vormen autochtonen nog maar 0,4 procent van de totale bevolking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 september 2015 @ 10:36:02 #43
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860688
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over 5 jaar vormen autochtonen nog maar 0,4 procent van de totale bevolking.
dat word dan een beschermd soort :)
  zondag 6 september 2015 @ 10:38:20 #44
78780 deedeetee
pi_155860719
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, God is liefde ja.
Alleen vluchten miljoenen mensen deze kant op, omdat in Syrië mensen uit naam van God worden afgemaakt. :')
en ik maar denken dat de islam daar heerst :?
  zondag 6 september 2015 @ 10:40:51 #45
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155860753
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

denk dat Allah daar niet echt blij mee zal zijn dat hij naar zijn grote broer vernoemd word :) :)
  zondag 6 september 2015 @ 10:41:51 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155860773
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ja een niet zo prettige tegenwoordig, voorheen hadden ze er niet zo veel last van om moslim te zijn behalve dan wat stevig onderdrukt te worden

en al die moslims komen hierheen om hoofden af te hakken want tja je vlucht toch ergens voor huh
  zondag 6 september 2015 @ 10:56:49 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155860963
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:25 schreef RAVW het volgende:

[..]

gaat heen en vermenigvuldig u ( is hier dan wel van toepassing
30.000 per maand :'). Probeer het nog eens. Het ziet er naar uit dat NL zo'n 40.000 tot 50.000 asielzoekers krijgt dit jaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155861023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef BlauweSporttas het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou naar die knul in de blauwe jas, met zijn verontwaardigde gezicht: "ik naar Duitsland willen, ik naar Duitsland willen". Even afgezien van het feit dat ze hij naar Duitsland gaat, stel die knul in de blauwe jas is de overgrootvader van jou achter-klein kind, daar wordt je toch niet blij van?

Veel vrouwen en kinderen ook! Ja echt schrijnend dit :')
  zondag 6 september 2015 @ 11:03:21 #49
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155861058
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 10:56 schreef Falco het volgende:

[..]

30.000 per maand :'). Probeer het nog eens. Het ziet er naar uit dat NL zo'n 40.000 tot 50.000 asielzoekers krijgt dit jaar.
dat is volgend de legale manier , dus die geregistreerd zijn als zo danig asielzoeker
  zondag 6 september 2015 @ 11:04:13 #50
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_155861078
quote:
Netanyahu vindt Israël 'te klein' voor opvang Syrische vluchtelingen

Volgens de Israëlische premier Benjamin Netanyahu is zijn land 'te klein' om Syrische vluchtelingen op te vangen.
Dat meldt de Israëlische krant Haaretz zondag.

Oppositieleider Isaac Herzorg riep de Israëlische regering zaterdag op om Syrische vluchtelingen toe te laten. "Het Joodse volk mag niet apathisch zijn terwijl honderdduizenden vluchtelingen op zoek zijn naar een toevluchtsoord", stelde Herzog.

"Israël is een klein land", zegt Netanyahu in een reactie op de oproep van Herzog. "We hebben niet de geografische en demografische mogelijkheden om de vluchtelingen op te vangen." Volgens Netanyahu moet Israël de grenzen goed controleren om te voorkomen dat het land wordt "overspoeld met infiltranten, arbeidsmigranten en terroristen". Daarom heeft hij naar eigen zeggen opdracht gegeven een hek te bouwen aan de oostgrens van Israël.

Israël voert volgens Netanyahu gesprekken met Afrikaanse en Europese leiders over hulppaketten voor de landen waar de vluchtelingen vandaan komen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-vluchtelingen.html

Kan hem opzich wel begrijpen.
Hij heeft te maken met infiltranten, arbeidsmigranten en terroristen. Wij gelukkig alleen maar met allemaal eerlijke mensen die slechts vluchten voor oorlog...
pi_155861205
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:03 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat is volgend de legale manier , dus die geregistreerd zijn als zo danig asielzoeker
Vraag me dan wel af waar die honderdduizenden vluchtelingen die dit jaar ons land binnen zijn gekomen, zich hebben verstopt.
  zondag 6 september 2015 @ 11:18:27 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155861306
Het valt wel op dat bangeriken voor moslims en vluchtelingen nu allemaal cijfers gaan verzinnen.
  zondag 6 september 2015 @ 11:18:42 #53
78780 deedeetee
pi_155861309
oud artikel maar mag toch hopen dat er nu wel geld beschikbaar is ?
Anders is het erg dom, naar deze kampen dáár moet de hulp dus juist naartoe gaan.
Vind het nog steeds diep triest dat SA de grenzen potdicht heeft. Maar laten ze dan zorgen voor geldstroom naar de kampen.
Ik vraag me af of zij er belang bij hebben dat de mensen naar Europa gaan rennen ? Heeft de foto van het verdronken jongetje daar ook de krant/media gehaald ? Is het bekend hoe er daar op gereageerd werd door het volk in Saoudi-Arabië?
pi_155861329
quote:

[..]

Of je het nu leuk vindt of niet : onze cultuur is gebaseerd op het Christendom, daarom nemen wij ook asielzoekers op. Mensen uit de christelijke cultuur zullen wrs minder problemen veroozaken
Exaudi orationem meam
pi_155861366
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Of je het nu leuk vindt of niet : onze cultuur is gebaseerd op het Christendom, daarom nemen wij ook asielzoekers op. Mensen uit de christelijke cultuur zullen wrs minder problemen veroozaken
Zelfs dan is asielzoekers opnemen niet verstandig: In Nederland is weinig ruimte, en er zijn meer factoren dan alleen religie. Meerdere etnische groepen in grote aantallen geeft spanningen. Zo zijn er zelfs spanningen tussen Hongaren en Slowaken in delen van Slowakije, terwijl die twee culturen niet conflicteren. Grote probleem is bijna alle asielzoekers nooit meer teruggaan. Daarom moeten we ze in de regio opvangen, allemaal.
  zondag 6 september 2015 @ 11:23:30 #56
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861386
quote:
*O*
Ik roep het al jaren..

Ander nieuwsbericht:
http://www.powned.tv/nieu(...)l_vluchteling_i.html

1 op 8 wil een asielzoeker in huis. Ook al is dit maar 12,5%, ik vind dit echt schokkend. Dat geeft ook aan dat de main stream media alleen maar beelden laten zien van vrouwen en kinderen. Terwijl de "vluchtelingen" vooral plunderende hordes jonge mannen zijn.
pi_155861387
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 10:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Het zijn er nu 1700 per week, dat zal de komende tijd nog wel oplopen. Als er afspraken worden gemaakt dat de Duitse asielzoekers moeten worden verspreid over de Europese landen nog veel meer.
pi_155861392
quote:
De mening van de Nederlanders is voor het kabinet irrelevant, het zijn waarschijnlijk allemaal Nazi's of erger nog PVV stemmers :{
Exaudi orationem meam
pi_155861415
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het zijn er nu 1700 per week, dat zal de komende tijd nog wel oplopen. Als er afspraken worden gemaakt dat de Duitse asielzoekers moeten worden verspreid over de Europese landen nog veel meer.
Nee het wordt herfst en winter dat is niet de tijd dat veel mensen nog aan een lange en gevaarlijke reis beginnen.
pi_155861423
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:25 schreef Oud_student het volgende:

het zijn waarschijnlijk allemaal Nazi's of erger nog PVV stemmers :{
Nazi's zijn erger dan PVV-tuig, aangezien nazi's vaak nog best intelligent zijn.
  zondag 6 september 2015 @ 11:28:49 #62
78780 deedeetee
pi_155861432
13 % wil wel een migrant in huis halen ? Ben benieuwd hoeveel het daadwerkelijk zullen doen als er iemand voor hun neus staat wiens gezicht ze niet bevalt :D
pi_155861449
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:28 schreef deedeetee het volgende:
13 % wil wel een migrant in huis halen ? Ben benieuwd hoeveel het daadwerkelijk zullen doen als er iemand voor hun neus staat wiens gezicht ze niet bevalt :D
Ik denk dat het 13% Gutmenschen zijn, D66 stemmers en GL fantasten :)
Exaudi orationem meam
  zondag 6 september 2015 @ 11:29:50 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155861451
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

dat zijn aardig wat aannames eigenlijk
  zondag 6 september 2015 @ 11:29:58 #65
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861455
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De mening van de Nederlanders is voor het kabinet irrelevant, het zijn waarschijnlijk allemaal Nazi's of erger nog PVV stemmers :{
Het opvallende is dat stemmers op alle partijen, van links tot rechts, de grenzen willen sluiten.

Behalve natuurlijk die D66 honden.

https://www.noties.nl/peil.nl/
pi_155861471
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het opvallende is dat stemmers op alle partijen, van links tot rechts, de grenzen willen sluiten.
Eh, nee.
pi_155861474
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

*O*
Ik roep het al jaren..

Ander nieuwsbericht:

1 op 8 wil een asielzoeker in huis. Ook al is dit maar 12,5%, ik vind dit echt schokkend.
Huh? Eerst moesten mensen van ranzig-rechts zelf maar vluchtelingen gaan opvangen, nu geven mensen aan dat wel te willen en nu is ranzig-rechts alwéér boos?
quote:
Dat geeft ook aan dat de main stream media alleen maar beelden laten zien van vrouwen en kinderen. Terwijl de "vluchtelingen" vooral plunderende hordes jonge mannen zijn.
Wat een gelul weer...
  zondag 6 september 2015 @ 11:31:01 #68
78780 deedeetee
pi_155861476
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:29 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Of diepgelovige christenen. :P
pi_155861477
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 11:29 schreef Re het volgende:

Lees een geschiedenisboek en gebruik je gezonde verstand :Y
Exaudi orationem meam
pi_155861487
quote:

[..]

En nog allemaal onzin ook.
pi_155861500
quote:

[..]

Er zijn toch inmiddels wel genoeg nieuwsberichten en filmpjes waaruit je kunt concluderen dat de islam volledig verbannen moet worden uit het beschaafde westen.
  zondag 6 september 2015 @ 11:33:09 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155861501
quote:

[..]

och dat is nog altijd beter dan jouw pvv-tokkiegedachtengoed sullen we maar zeggen :)
pi_155861509
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:31 schreef deedeetee het volgende:
Of diepgelovige christenen. :P
Met deze groep heb ik enige compassie, zij helpen op grond van hun overtuiging iedereen zelf moslims.
Later zullen ze inzien dat zij een adder aan hun borst gekoesterd hebben, om het maar eens bijbels te formuleren :{
Exaudi orationem meam
  zondag 6 september 2015 @ 11:34:24 #74
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861521
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

*O*
Ik roep het al jaren..

Ander nieuwsbericht:

1 op 8 wil een asielzoeker in huis. Ook al is dit maar 12,5%, ik vind dit echt schokkend. Dat geeft ook aan dat de main stream media alleen maar beelden laten zien van vrouwen en kinderen. Terwijl de "vluchtelingen" vooral plunderende hordes jonge mannen zijn.
Die 1/8 vertegenwoordigen het dom-naïeve deel van onze bevolking. Als die twee islamieten in huis nemen en door één van die twee worden afgeslacht, dan nog zullen stervend in hun eigen bloed blijven rochelen dat die ander toch écht onschuldig is.
  zondag 6 september 2015 @ 11:34:38 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155861526
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Lees een geschiedenisboek en gebruik je gezonde verstand :Y
daar staat weinig in over vluchtelingenproblematiek dacht ik, nou ja misschien over wat onderdrukte joden die ook op de treinen moesten
  zondag 6 september 2015 @ 11:34:58 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861530
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee.
Lees de peiling van De Hond.
pi_155861534
quote:

[..]

In wat voor tijd zijn we beland dat dit soort uitspraken tegenwoordig gangbaar zijn geworden? :')

Dieptriest die vreemdelingenhaat en het afgeven in Nazi-termen tegen mensen die wel nog enige solidariteit kunnen opbrengen, en het ergste is dat het geen beperkte - kleinschalige - minderheid is die deze harteloze standpunten aanhangen en ieder argument termen als policor of gutmensch menen te moeten vermelden.

Gelukkig kan de meerderheid nog wel enige menselijkheid en empathie opbrengen, maar dat dergelijke stupiditeit en extreme standpunten zoals we ook in dit topic weer voorbij zien komen gangbaar is geworden stemt mij droevig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 6 september 2015 @ 11:35:16 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155861537
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er zijn toch inmiddels wel genoeg nieuwsberichten en filmpjes waaruit je kunt concluderen dat de islam volledig verbannen moet worden uit het beschaafde westen.
uhmmm nee dat jij niet om kan gaan met vrijheden is wel duidelijk
pi_155861540
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die 1/8 vertegenwoordigen het dom-naïeve deel van onze bevolking. Als die twee islamieten in huis nemen en door één van die twee worden afgeslacht, dan nog zullen stervend in hun eigen bloed blijven rochelen dat die ander toch écht onschuldig is.
Beter ken ik het niet verwoorden.
Deze generatie van '68 mentaliteit is heel gevaarlijk.
pi_155861548
quote:

[..]

Lees de peiling van De Hond.
Als je 'geen vluchteling in huis wil nemen' leest als 'de grenzen moeten dicht' zou ik morgen maar even naar de opticien gaan.
pi_155861554
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In wat voor tijd zijn we beland dat dit soort uitspraken tegenwoordig gangbaar zijn geworden? :')

Dieptriest die vreemdelingenhaat, en het ergste is dat het geen beperkte - kleinschalige - minderheid is die deze harteloze standpunten aanhangen.

Die minderheid is er altijd al geweest hoor, maar door het internet komt hun bagger ineens wél aan de oppervlakte.
pi_155861559
quote:
Als die twee islamieten in huis nemen en door één van die twee worden afgeslacht, dan nog zullen stervend in hun eigen bloed blijven rochelen dat die ander toch écht onschuldig is.
Bang worden mensen, open je ogen!
pi_155861564
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 11:35 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm nee dat jij niet om kan gaan met vrijheden is wel duidelijk
De islam veroorzaakt overal problemen. Kosovo, Macedonië, noord-west-Europa, Israël. Overal is gedoe met de islam.
En er is geen islamitische land met een voorbeeldige democratie.
pi_155861584
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die minderheid is er altijd al geweest hoor, maar door het internet komt hun bagger ineens wél aan de oppervlakte.
Ik zit toch al behoorlijk lang op FOK! maar zo gangbaar en "algemeen geaccepteerd" als tegenwoordig was dat rechts-extremisme nog niet eerder.

Termen als Gutmensch en Policor vind ik extreem rechts. Niet het hebben van bedenkingen van het toelaten van vluchtelingen op zichzelf, maar wel met welke argumenten dit over het algemeen gepaard gaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_155861591
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zit toch al behoorlijk lang op FOK! maar zo gangbaar en "algemeen geaccepteerd" als tegenwoordig was dat rechts-extremisme nog niet eerder.

Termen als Gutmensch en Policor vind ik extreem rechts. Niet het hebben van bedenkingen van het toelaten van vluchtelingen op zichzelf, maar wel met welke argumenten dit over het algemeen gepaard gaat.
Gutmensch en Policor is niet extreem rechts. De grenzen willen sluiten en kritiek op de islam is evenmin extreem rechts.

Extreem rechts wordt het zodra je gelijke gevallen verschillend gaat behandelen op grond van ras, en met zaken als rassenwetten komt aanzetten.
  zondag 6 september 2015 @ 11:42:31 #86
78780 deedeetee
pi_155861636
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Met deze groep heb ik enige compassie, zij helpen op grond van hun overtuiging iedereen zelf moslims.
Later zullen ze inzien dat zij een adder aan hun borst gekoesterd hebben, om het maar eens bijbels te formuleren :{
Er zullen ook wel uitzonderingen zijn * wie goed doet, goed ontmoet * En zij kunnen steun vinden in hun geloof als t helemaal uit de hand loopt. Ze zullen toch wel zo verstandig zijn om geen kerels in huis te halen als ze zelf nog jonge dochters hebben ? Andere problemen : god helpt en troost. :Y
pi_155861659
quote:
Laten we hopen dat het kabinet deze wens gewoon naast zich neerlegt. Beter gewoon Schengen behouden.
pi_155861679
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het kabinet deze wens gewoon naast zich neerlegt. Beter gewoon Schengen behouden.
Ik betaal veel belasting en ik verwacht dat de overheid mij veiligheid garandeert. Daar hoort grensbewaking bij, inclusief patrouilles en 100% grenscontroles. Ik vind het bizar dat we totaal niet weten wie ons land binnenkomt.
pi_155861696
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gutmensch en Policor is niet extreem rechts. De grenzen willen sluiten en kritiek op de islam is evenmin extreem rechts.
Termen als Gutmensch en Policor hebben een negatieve connotatie en zijn gewoon fascistische termen, dus dat vind ik weldegelijk extreem rechts.

De grenzen willen sluiten en kritiek op de islam is niet extreem rechts inderdaad, maar wel met de argumenten waarmee het gepaard gaat in de huidige discussie naar mijn mening.

quote:
Extreem rechts wordt het zodra je individuen volledig beoordeelt op hun afkomst, en met zaken als rassenwetten komt aanzetten.
Op het aanzetten van rassenwetten na gebeurd er momenteel weinig anders door de tegenstanders hoor. _O-

Die vluchtelingen worden bij voorbaat allemaal volledig afgeschreven en weggezet als tuig puur op basis van hun afkomst uit "moslim landen".
pi_155861698
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik betaal veel belasting en ik verwacht dat de overheid mij veiligheid garandeert. Daar hoort grensbewaking bij, inclusief patrouilles en 100% grenscontroles.
Ik betaal eveneens veel belasting en ik wil niet mijn centen worden gebruikt voor grenscontroles.
  zondag 6 september 2015 @ 11:46:15 #91
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861707
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 11:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je 'geen vluchteling in huis wil nemen' leest als 'de grenzen moeten dicht' zou ik morgen maar even naar de opticien gaan.
Lul niet, man. Het staat er gewoon: 66% van de Nederlanders wil de grenzen dicht. PVV 100%, VVD 78%, CDA 53%, PvdA 53% (sic!), SP 70% (sic!), 50+ 88%.

En van die D66 landverraders stemt nog altijd 29% ook voor het sluiten van de grenzen.

Jammer voor je, maar de feiten zijn duidelijk.
pi_155861723
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mwoah, algemeen geaccepteerd zou ik het niet noemen. Ja, onder GeenStijl-/FP-/PVV-/Nederland mijn Vaderland-volk, maar de rest van Nederland hoort het nog steeds hoofdschuddend aan.
quote:
Termen als Gutmensch en Policor vind ik extreem rechts.
Ik zou ze eerder heel erg dom noemen. Ze werken in ieder geval wel verhelderend. Zodra iemand ze gebruikt, weet je dat je te maken hebt met een ranzige zwakzinnige en kun je stoppen met lezen.
quote:
Niet het hebben van bedenkingen van het toelaten van vluchtelingen op zichzelf, maar wel met welke argumenten dit over het algemeen gepaard gaat.
Die zijn vrijwel altijd zo idioot, dat er geen enkele overtuigingskracht vanuit gaat.
pi_155861727
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Termen als Gutmensch en Policor hebben een negatieve connotatie en zijn gewoon fascistische termen, dus dat vind ik weldegelijk extreem rechts.
Tijdens het fascisme in de jaren '30 bestonden deze termen nog niet eens.

De grootste fascisten van deze eeuw zijn linkse mensen die andere meningen niet accepteren.
Bekendste slachtoffers zijn Fortuyn, Van Gogh en Wilders.

Zoals Churchill al zei: de nieuwe fascisten zullen zich anti-fascisten noemen.
pi_155861753
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gutmensch en Policor is niet extreem rechts.

Ach, voor hen die die mening zijn toegedaan is alles ten oosten van de SP/GL extreemrechts. Laat de gekkies maar lekker gillen. Men valt over twee woordjes, maar scheldt zelf continu; "domrechts, ranzig-rechts, onderbuik, tokkie, pvv'er, bruinhemd, nazi, enzovoort, enzovoort. Niet op letten maar om lachen. Net zoals dat iedereen zielig is en gered moet worden, behalve diegenen die het niet eens zijn met hen. Die mogen oprotten, op gekotst worden en tumoren krijgen ( en dit komt allleen hier uit NWS).
pi_155861776
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik betaal veel belasting en ik verwacht dat de overheid mij veiligheid garandeert.
Ik betaal ook veel belasting en ik wil niet dat daar uitkeringen voor PVV-tuig van betaald worden.
pi_155861805
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik betaal ook veel belasting en ik wil niet dat daar uitkeringen voor PVV-tuig van betaald worden.
Jammer dat er scheldwoorden gebruikt moeten worden. Zolang het lidmaatschap van een partij geen criterium is binnen de sociale zekerheid, gaat dat niet gebeuren. Maar je kunt je natuurlijk wel tot de politiek wenden om dit proberen op de agenda te krijgen. Net zoals tegenstanders van Schengen op partijen kunnen stemmen die uit Schengen willen.
pi_155861826
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jammer dat er scheldwoorden gebruikt moeten worden.
Scheldwoord? Waar?
  zondag 6 september 2015 @ 11:54:08 #98
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861858
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. De grote meerderheid van de PVV-stemmers zijn hardwerkende mensen die juist de staatskas vullen met hun belastingafdrachten, net zoals hun voorouders dat hier al eeuwenlang doen. Dankzij hen kun jij hier je debiele mening ventileren.
pi_155861862
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:20 schreef Physsic het volgende:

Dat is inderdaad wel een goeie. Als moslim zou zijn dan zou ik het sadistische karakter van Allah toch weleens onder de loep willen nemen.
pi_155861900
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. De grote meerderheid van de PVV-stemmers zijn hardwerkende mensen die juist de staatskas vullen met hun belastingafdrachten, net zoals hun voorouders dat hier al eeuwenlang doen. Dankzij hen kun jij hier je debiele mening ventileren.
Nee, check je feiten. Uitkeringslijers zijn stevig oververtegenwoordigd onder het PVV-volk. Laagopgeleiden ook trouwens, maar dat mag geen verrassing heten.
  zondag 6 september 2015 @ 11:56:57 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155861904
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

PVV'ers zitten vaker in de bijstand dan de gemiddelde Nederlander.
pi_155861927
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 11:56 schreef Falco het volgende:

[..]

En dat maakt het nogal vreemd. Zelf met een zure bek het handje ophouden en gratis geld eisen en tegelijkertijd eisen dat anderen niet geholpen worden.
pi_155861952
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat maakt het nogal vreemd. Zelf met een zure bek het handje ophouden en gratis geld eisen en tegelijkertijd eisen dat anderen niet geholpen worden.
Bang dat wanneer ze moeten delen, ze straks minder krijgen.

Scheumerds.
pi_155861965
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Lul niet, man. Het staat er gewoon: 66% van de Nederlanders wil de grenzen dicht. PVV 100%, VVD 78%, CDA 53%, PvdA 53% (sic!), SP 70% (sic!), 50+ 88%.

En van die D66 landverraders stemt nog altijd 29% ook voor het sluiten van de grenzen.

Jammer voor je, maar de feiten zijn duidelijk.
Nee dat staat er echt niet, er staat dat de grenscontroles weer ingevoerd moeten worden bij de vraag waar jij de percentages van geeft.
pi_155861983
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zoals Churchill al zei: de nieuwe fascisten zullen zich anti-fascisten noemen.
Die oude zak had het dus weer eens fout.
  zondag 6 september 2015 @ 12:00:55 #106
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155861984
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat staat er echt niet, er staat dat de grenscontroles weer ingevoerd moeten worden bij de vraag waar jij de percentages van geeft.
Ja wijsneus, dat bedoel ik toch.
pi_155862010
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoeken van zondebokken voor de eigen misere. Kansrijke en ontwikkelde mensen komen niet zo snel uit bij de PVV.
pi_155862014
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja wijsneus, dat bedoel ik toch.
Ik kan alleen afgaan op wat je schrijft en dat was: 'het staat er gewoon: 66% van de Nederlanders wil de grenzen dicht." Als jij dingen opschrijft die je niet bedoeld is dat jouw eigen schuld.
  zondag 6 september 2015 @ 12:02:54 #109
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862016
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 11:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Een bekende leugen. De PVV'er is de gemiddelde Nederlander. Het is nota bene de grootste partij.
pi_155862038
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een bekende leugen. De PVV'er is de gemiddelde Nederlander. Het is nota bene de grootste partij.
Ik verwacht ook dat door de stroom vluchtelingen die we krijgen het gemiddelde nationale IQ omhoog gaat.
  zondag 6 september 2015 @ 12:04:10 #111
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862040
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan alleen afgaan op wat je schrijft en dat was: 'het staat er gewoon: 66% van de Nederlanders wil de grenzen dicht." Als jij dingen opschrijft die je niet bedoeld is dat jouw eigen schuld.
Grenscontrole impliceert dat de grenzen dichtgaan voor illegalen. Dat was de kwestie.
  zondag 6 september 2015 @ 12:04:58 #112
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862058
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik verwacht ook dat door de stroom vluchtelingen die we krijgen het gemiddelde nationale IQ omhoog gaat.
Keep on dreaming.
pi_155862062
quote:

[..]

Veel leesplezier gewenst.
pi_155862080
quote:

[..]

Het gaat om maximaal (virtuele) 25 zetels, dus zo'n twee miljoen Nederlanders. Voornamelijk laagopgeleiden met een salaris waar ik m'n bed niet eens voor uit kom.
pi_155862089
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Grenscontrole impliceert dat de grenzen dichtgaan voor illegalen. Dat was de kwestie.
Met dit geniale idee is de rol van Rotterdam als doorvoerhaven gelijk uitgespeeld. En de grens kun je nooit 100% waterdicht bewaken. Als ze daar toe overgaan creëer je alleen maar schijnveiligheid. Let wel: voor de mensen die zich onveilig voelen :')
pi_155862105
quote:
Een bekende leugen.
Cijfers liegen niet.
quote:
De PVV'er is de gemiddelde Nederlander. Het is nota bene de grootste partij.
En dat heeft dan weer niets te maken met het relatieve aantal PVV'ers in de Bijstand.
  zondag 6 september 2015 @ 12:07:55 #117
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862118
quote:
Onderzoek uit 2008. Kan bij het oud papier.
pi_155862119
quote:
Het is nota bene de grootste partij.
Nee het is de kleinste partij, slechts één lid.
  zondag 6 september 2015 @ 12:08:47 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155862134
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Onderzoek uit 2008. Kan bij het oud papier.
De PVV is nu een partij vol welbespraakte hoogopgeleiden die een bovenmatige interesse hebben in de buitenwereld :')?
pi_155862154
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het is de kleinste partij, slechts één lid.
Zeker een niet-democratische partij, en het is een tijdelijk fenomeen. Als Geert Wilders het loodje legt, of hij wil eens iets anders gaan doen is het over en sluiten.
pi_155862166
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk die D66 honden.

https://www.noties.nl/peil.nl/
Nog even wat misverstanden wegnemen over Schengen. Volgens mij is er over geen onderwerp zoveel misverstand als Schengen.

Ten eerste noemt men het uit Schengen stappen het "sluiten van grenzen". Dat is onzin. Ook zonder Schengen zijn de grenzen open, maar is er een controle bij een beperkt aantal legale grensovergangen. Maar dicht is de grens niet, de grens is gecontroleerd.

Schengen noemt men paspoort vrij reizen. Niet waar. Je moet altijd je paspoort (of je ID) bij je hebben, alleen het wordt niet standaard gecontroleerd.

Men noemt Schengen ook "vrij reizen". Wederom te beperkt. Ook naar niet-Schengen landen kun je vrij reizen. Zo kun je vrij naar Servië en Oekraïne reizen. Je hebt alleen met een controle te maken. Echter ook binnen Schengen moeten je papieren in orde zijn, er is alleen geen controle.

Niet vrij reizen geldt als je niet zomaar een land binnen komt. Bijvoorbeeld Rusland, waarvoor een visum nodig is dat lastig is te krijgen. Een gesloten grens is een grens waar je onder geen enkele voorwaarde doorheen kunt. Die zijn er niet zoveel, een voorbeeld is Marokko - Algarije.

Schengen noemt men "vrij reizen", "paspoort vrij reizen" en "open grenzen". Allemaal misplaatst. Schengen houdt uitsluitend in "ongecontroleerd reizen". Vrij reizen is prima, daar is geen mens tegen. Ongecontroleerd reizen is niet prima, daarom stoppen met Schengen.

Stoppen met Schengen betekent wat mij betreft ook wat we echt werk moeten maken van vrij reizen: Visum-plicht wederzijds opheffen met Oekraïne, Rusland en Wit-Rusland. Vanuit deze landen komen amper illegalen, vrij reizen is goed voor toerisme en economie, en het is prima verantwoord als we de binnengrenzen weer controleren. Daarnaast hebben we deze landen hard nodig in de strijd tegen de stroom illegalen die Europa teistert.
pi_155862173
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 12:08 schreef Falco het volgende:

[..]

De PVV is nu een partij vol welbespraakte hoogopgeleiden die een bovenmatige interesse hebben in de buitenwereld :')?
Allemaal opgestaan van de bank, IQ verdubbeld, fatsoenlijke studie gedaan, abonnement op een normale krant genomen en tóch PVV'er gebleven. Echt waar.
pi_155862187
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat om maximaal (virtuele) 25 zetels, dus zo'n twee miljoen Nederlanders. Voornamelijk laagopgeleiden met een salaris waar ik m'n bed niet eens voor uit kom.
Ik ben bang dat Geert Wilders van álle PVV'ers zelf de slimste is. Je moet het hem nageven: hij weet precies hoe hij een deel van het volk in de onderbuik raakt.

Ik vrees dat ik een verband zie tussen opleidingsniveau en blind achter GW aanlopen. Ik vind dat oprecht droevig, maar als je een beetje nadenkt, dan zie je toch wat GW doet? :@
pi_155862188
Dus je mag PVV'ers geen tuig noemen, maar D66'ers betitelen als 'honden', is geen probleem?
pi_155862207
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je mag PVV'ers geen tuig noemen, maar D66'ers betitelen als 'honden', is geen probleem?
Vrijheid van meningsuiting versus demoniseren. Logisch toch?
pi_155862211
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
Beide is fout.
pi_155862217
quote:

[..]

Ik heb het idee dat jouw werkgever je ooit een vast contract gegeven heeft, waar hij behoorlijk spijt van heeft. Want gezien je posts hier, heb ik nooit enig bewijs gevonden dat je een goed journalist zou zijn.
pi_155862224
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beide is fout.
Maar vluchtelingen een plunderende horde noemen is dan wel weer oké.
  zondag 6 september 2015 @ 12:14:09 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862229
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nog even wat misverstanden wegnemen over Schengen. Volgens mij is er over geen onderwerp zoveel misverstand als Schengen.

Ten eerste noemt men het uit Schengen stappen het "sluiten van grenzen". Dat is onzin. Ook zonder Schengen zijn de grenzen open, maar is er een controle bij een beperkt aantal legale grensovergangen. Maar dicht is de grens niet, de grens is gecontroleerd.

Schengen noemt men paspoort vrij reizen. Niet waar. Je moet altijd je paspoort (of je ID) bij je hebben, alleen het wordt niet standaard gecontroleerd.

Men noemt Schengen ook "vrij reizen". Wederom te beperkt. Ook naar niet-Schengen landen kun je vrij reizen. Zo kun je vrij naar Servië en Oekraïne reizen. Je hebt alleen met een controle te maken. Echter ook binnen Schengen moeten je papieren in orde zijn, er is alleen geen controle.

Niet vrij reizen geldt als je niet zomaar een land binnen komt. Bijvoorbeeld Rusland, waarvoor een visum nodig is dat lastig is te krijgen. Een gesloten grens is een grens waar je onder geen enkele voorwaarde doorheen kunt. Die zijn er niet zoveel, een voorbeeld is Marokko - Algarije.

Schengen noemt men "vrij reizen", "paspoort vrij reizen" en "open grenzen". Allemaal misplaatst. Schengen houdt uitsluitend in "ongecontroleerd reizen". Vrij reizen is prima, daar is geen mens tegen. Ongecontroleerd reizen is niet prima, daarom stoppen met Schengen.
Perfecte analyse.
pi_155862245
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ook naar niet-Schengen landen kun je vrij reizen.
Niet als je een visum moet aanvragen. Jouw verhaal is daardoor nogal beperkt want Schengen heeft veel meer gevolgen, ook op gebied van administratieve lasten ivm Visa.
pi_155862254
quote:

[..]

Niet tegen open grenzen kunnen, reizen moet gecontroleerd worden. En op wie stem je? Jawel, de partij van de vrijheid _O_ _O-
  zondag 6 september 2015 @ 12:17:06 #132
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155862266
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 12:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Waar het wel om gaat is dat de PVV de enige partij is die het opneemt voor de eigen bevolking en ons wil behoeden voor een catastrofe. Steeds meer mensen gaan dat inzien. Daarbij hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten van de PVV.
pi_155862288
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet als je een visum moet aanvragen. Jouw verhaal is daardoor nogal beperkt want Schengen heeft veel meer gevolgen, ook op gebied van administratieve lasten ivm Visa.
Het verhaal is verschreven vanuit het hoogpunt van een EU-burger. Voor bijvoorbeeld Afrikanen geldt inderdaad niet dat ze vrij kunnen reizen, en dat is maar goed ook. Sterker nog, grenscontroles en een visum-regime dienen vooral om ongewenste immigratie te stoppen. Daarom strenge visum-plicht voor landen met een hoog immigratie-risico, wat neer komt op alle niet-westerse landen.

Voor de visa moet een oplossing worden gevonden. Bij opheffing van Schengen zou het het beste zijn als er nog wel met één visum wordt gewerkt voor de EU, afgegeven door één organisatie, maar per land wordt aangegeven of het visum geldt of niet. Zo kan elk land eigen criteria opstellen.
pi_155862293
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niet tegen open grenzen kunnen, reizen moet gecontroleerd worden. En op wie stem je? Jawel, de partij van de vrijheid _O_ _O-
Vrijheid voor mij alleen ja, de rest kan de kolere krijgen.

Zo denkt de PVV-er. :)
pi_155862306
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen?
Open grenzen is een vaag begrijp, ik pleit juist voor vrij reizen, maar grenscontroles belemmeren totaal niet het vrije reizen zoals ik heb uitgelegd.
pi_155862314
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het verhaal is verschreven vanuit het hoogpunt van een EU-burger. Voor bijvoorbeeld Afrikanen geldt inderdaad niet dat ze vrij kunnen reizen, en dat is maar goed ook.

Voor de visa moet een oplossing worden gevonden. Bij opheffing van Schengen zou het het beste zijn als er nog wel met één visum wordt gewerkt voor de EU, afgegeven door één organisatie, maar per land wordt aangegeven of het visum geldt of niet. Zo kan elk land eigen criteria opstellen.
Precies dus kan Duitsland een visumplicht voor Nederlanders gaan instellen en daar gaat jouw verhaal naar de prullebak.

Natuurlijk kan men Schengen opzeggen en vervolgen weer Schengen afspraken maken maar dat is toch wat vreemd.
  zondag 6 september 2015 @ 12:19:51 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155862316
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Waar het wel om gaat is dat de PVV de enige partij is die het opneemt voor de eigen bevolking en ons wil behoeden voor een catastrofe. Steeds meer mensen gaan dat inzien. Daarbij hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten van de PVV.
De PVV neemt het niet op voor mij. Als deze partij aan de macht komt, word ik zwaar benadeeld in mijn doen en laten.
pi_155862319
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jouw werkgever je ooit een vast contract gegeven heeft, waar hij behoorlijk spijt van heeft. Want gezien je posts hier, heb ik nooit enig bewijs gevonden dat je een goed journalist zou zijn.
Het is dan ook totaal niet relevant wat jij van mij vindt.
pi_155862349
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus kan Duitsland een visumplicht voor Nederlanders gaan instellen en daar gaat jouw verhaal naar de prullebak.

Natuurlijk kan men Schengen opzeggen en vervolgen weer Schengen afspraken maken maar dat is toch wat vreemd.
Het idee van een gezamenlijk visum-beleid is dat de deelnemers elkaar geen visum-plicht opleggen. En wat mij betreft mogen daar ook Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne aan deelnemen.
Op het moment dat elk land het weer zelf gaat doen kan Duitsland inderdaad een visumplicht voor Nederlanders instellen, maar dat lijkt mij geen goed idee.

Ik zou Schengen graag willen vervangen door een groot visum-vrij gebied (voor ingezetenen) met volledige controle van alle grenzen in Europa waar alle niet-moslim landen aan in Europa mee doen (de EU + Huidige Schengen-landen + Rusland + Oekraïne + Wit-Rusland).

[ Bericht 6% gewijzigd door JanKorteachternaam op 06-09-2015 12:27:24 ]
pi_155862351
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste nonsens. Van de PVV heb je hetzelfde te verwachten als van al die andere non valeurs op het Binnenhof; helemaal niets. Wilders gilt en schreeuwt en daar blijft het bij. Hij en o.a. Pechthold hebben elkaar nodig om de eigen achterban een 'vijand' te geven en om aan te tonen hoeveel 'gelijk' ze elk hebben. Gelul voor de bühne en het wordt aan weerskanten opgevreten, getuige het domme geschreeuw over en weer in dit topic: "Jij bent stom!". "Nietus, of in ieder geval ben jij veel stommer!"
pi_155862415
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is dan ook totaal niet relevant wat jij van mij vindt.
Je laat je vaker negatief uit over mensen die weinig verdienen of bijvoorbeeld geen huurwoning kunnen krijgen. M'n punt is dat jij echt niet zoveel beter bent als je denkt dat je bent.
pi_155862427
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het idee van een gezamenlijk visum-beleid is dat de deelnemers elkaar geen visum-plicht opleggen. En wat mij betreft mogen daar ook Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne aan deelnemen.
Op het moment dat elk land het weer zelf gaat doen kan Duitsland inderdaad een visumplicht voor Nederlanders instellen, maar dat lijkt mij geen goed idee.

Ik zou Schengen graag willen vervangen door een groot visum-vrij gebied met volledige controle van alle grenzen in Europa waar alle niet-moslim landen aan in Europa mee doen (de EU + Huidige Schengen-landen + Rusland + Oekraïne + Wit-Rusland).
Leuk dat je dat wil en geen goed idee vind, ik heb wat meer vertrouwen in de bestaande afspraken en zie niet zoveel in het opzeggen van iets zonder dat er al een werkbaar alternatief is of zelfs maar besproken is.

Ik zie bovendien helemaal nergens een begroting van de grenscontroles , wat het zou kosten en opleveren. Het is leuk om ergens voor te zijn zonder dat in kaart wordt gebracht wat het kost en wat de nadelen zijn en of het effectief is. Als je niet kijkt naar de negatieve dingen is het makkelijk om voor de goede dingen te zijn, ik noem dat struisvogelpolitiek.
pi_155862434
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je laat je vaker negatief uit over mensen die weinig verdienen of bijvoorbeeld geen huurwoning kunnen krijgen. M'n punt is dat jij echt niet zoveel beter bent als je denkt dat je bent.
Net zoals dat PVV'ers niet veel beter zijn dan de vluchtelingen die ze uitschelden en vervloeken, bedoel je?
pi_155862437
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen?
Open grenzen is een vaag begrijp, ik pleit juist voor vrij reizen, maar grenscontroles belemmeren totaal niet het vrije reizen zoals ik heb uitgelegd.
Als alles gecontroleerd moet gaan worden, ivm de vluchtelingen problematiek, dan gaat iedereen dat gewoon merken hoor.

En niet alleen de rij aan het grenskantoor, of op het vliegveld, ook aan de werkgelegenheid omdat alle containers die normaal vanuit Rotterdam per truck naar Duitsland gaan bij dichte grenzen gewoon aan boord zal blijven om de container rechtstreeks in Duitsland te gaan lossen.

En de illusie van dichte grenzen: Onze grens is ook dicht voor de invoer van cocaïne.
pi_155862474
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuk dat je dat wil en geen goed idee vind, ik heb wat meer vertrouwen in de bestaande afspraken en zie niet zoveel in het opzeggen van iets zonder dat er al een werkbaar alternatief is of zelfs maar besproken is.

Ik zie bovendien helemaal nergens een begroting van de grenscontroles , wat het zou kosten en opleveren. Het is leuk om ergens voor te zijn zonder dat in kaart wordt gebracht wat het kost en wat de nadelen zijn en of het effectief is. Als je niet kijkt naar de negatieve dingen is het makkelijk om voor de goede dingen te zijn, ik noem dat struisvogelpolitiek.
Families aan beide kanten van de grens Letland - Wit-Rusland kunnen elkaar 2 keer per jaar bezoeken omdat een visum een vermogen kost. En er zijn nogal wat van dergelijke families, omdat het ooit immers één groot land was.

En dit terwijl hordes illegalen ongehinderd door Europa kunnen trekken.

Deze scheefheid wordt opgelost met volledig gecontroleerde (binnen) grenzen in combinatie met een visum-vrij regime voor niet-moslim landen zonder immigratie-risico.

Illegalen kunnen dan eindelijk keihard worden aangepakt, criminaliteit wordt aangepakt, terwijl wij gewoon zonder gedoe naar Rusland kunnen gaan.
pi_155862476
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Onze grens is ook dicht voor de invoer van cocaïne.
Klopt, daarom komt het meeste via Antwerpen :P
pi_155862480
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net zoals dat PVV'ers niet veel beter zijn dan de vluchtelingen die ze uitschelden en vervloeken, bedoel je?
Je gaat er toch niet op in, ga lekker PVV'ers bashen.
pi_155862498
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Families aan beide kanten van de grens Letland - Wit-Rusland kunnen elkaar 2 keer per jaar bezoeken omdat een visum een vermogen kost. En er zijn nogal wat van dergelijke families, omdat het ooit immers één groot land was.

Deze scheefheid wordt opgelost met volledig gecontroleerde (binnen) grenzen in combinatie met een visum-vrij regime voor niet-moslim landen zonder immigratie-risico.

Illegalen kunnen dan eindelijk keihard worden aangepakt, criminaliteit wordt aangepakt, terwijl wij gewoon zonder gedoe naar Rusland kunnen gaan.
Bedoel je nou te zeggen dat criminaliteit bij moslims hoort, en al het bravo volk in Europa en Rusland woont? -O-
pi_155862501
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je gaat er toch niet op in, ga lekker PVV'ers bashen.
Waar ben je met je commentaar wanneer hordes users op vluchtelingen lopen in te hakken?

Prima dat je mij een eikel vindt, maar je verontwaardiging is nogal selectief.
  zondag 6 september 2015 @ 12:31:20 #150
78780 deedeetee
pi_155862502
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Geert Wilders van álle PVV'ers zelf de slimste is. Je moet het hem nageven: hij weet precies hoe hij een deel van het volk in de onderbuik raakt.

Ik vrees dat ik een verband zie tussen opleidingsniveau en blind achter GW aanlopen. Ik vind dat oprecht droevig, maar als je een beetje nadenkt, dan zie je toch wat GW doet? :@
Het volk opjutten, en heel vaak op een erg dwaze manier. Daar trekt hij idd nogal eens een bepaald soort volk mee aan. Jammer dat er zo'n malloot nodig is om tegengas te geven. Volgens zou mij iemand met meer intelligentie/ontwikkeling het er beter van af brengen, maaja het onderwerp is zo gevaarlijk dat zo iemand er niet over peinst om er zijn vingers aan te branden.
Dus zitten we met Wilders opgescheept.
pi_155862511
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zou Schengen graag willen vervangen door een groot visum-vrij gebied (voor ingezetenen) met volledige controle van alle grenzen in Europa waar alle niet-moslim landen aan in Europa mee doen (de EU + Huidige Schengen-landen + Rusland + Oekraïne + Wit-Rusland).
Schijnbaar handel jij nooit goederen uit het buitenland. Zie je het al voor je, voor iedere lading formulieren per land invullen enz. Of tijdens afgelopen vakantie ben ik al 4 grenzen overgestoken, onder andere om goedkoper te overnachten.
.
pi_155862523
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Fabels.
pi_155862529
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Bedoel je nou te zeggen dat criminaliteit bij moslims hoort, en al het bravo volk in Europa en Rusland woont? -O-
Beter lezen.

Criminaliteit is overal, maar doordat alle grenzen gecontroleerd worden, wordt criminaliteit beter aangepakt. Russen zijn welkom zonder visum niet omdat ze zo braaf zijn, maar meer samenwerking met Rusland een must is en er weinig immigratie-risico is. Vanuit moslim landen is in bijna alle gevallen het immigratie-risico groot en ook het veiligsheidsrisico, vandaar dat het mij logisch lijkt om moslim landen uit te sluiten van visum-vrij reizen.
pi_155862541
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:29 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Klopt, daarom komt het meeste via Antwerpen :P
Geloof dat Nederland het niet eens zo slecht doet :) Maar net als die 100% controles op Schiphol. Dan pak je nog geen kilo bij een reiziger, terwijl de grote ladingen via de boten komen, terwijl de reizigers er wel degelijk hinder van ondervinden. Grootschalige controles en het niet inleveren van vrijheid gaan niet samen.
pi_155862550
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Schijnbaar handel jij nooit goederen uit het buitenland. Zie je het al voor je, voor iedere lading formulieren per land invullen enz. Of tijdens afgelopen vakantie ben ik al 4 grenzen overgestoken, onder andere om goedkoper te overnachten.
Absolute, totale flauwekul dit. Het vrije verkeer van goederen waarborgt dat goederen geëxporteerd kunnen worden zonder heffingen of allerlei regels.

Schengen heeft geen ene fuck te maken met goederentransport. Het zal hoogstens leiden tot wat wachttijd bij de grens voor de personencontrole.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 12:34:28 ]
pi_155862559
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:31 schreef Fer het volgende:

[..]

De douane-unie en Schengen-zone zijn twee afzonderlijke zaken. Die formulieren voor iedere lading heb je nodig als je de douane-unie verlaat. Heeft niets met Schengen te maken.

Als je een grens wilt oversteken om goedkoper te overnachten dan kan dat nog steeds. Alleen je moet even je papieren laten zien.
pi_155862575
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Absolute, totale flauwekul dit. Het vrije verkeer van goederen waarborgt dat goederen geëxporteerd kunnen worden zonder heffingen of allerlei regels.

Schengen heeft geen ene fuck te maken met goederentransport. Het zal hoogstens leiden tot wat wachttijd bij de grens voor de personencontrole.
Nou, gaan ze met zn allen in een vrachtauto zitten, net als in Oostenrijk.
pi_155862582
quote:

[..]

Leuk verhaal maar ik ms nog steeds elke onderbouwing en zeker de kosten begroting.

Toevallig weet ik dat men in Texas zich steeds meer afvraagt of de grenscontroles daar niet erg duur zijn en zelfs weinig effectief. Ik denk niet dat het hier veel anders wordt.
http://www.wsj.com/articl(...)der-surge-1428085224
quote:
But back in Texas’ capital, current state leaders are grappling with how to continue the border surge Mr. Perry started. Costs for it have been escalating: State spending on border security could be on course to reach as much as $400 million a year in the next budget cycle, roughly doubling current levels. Complicating matters, there is a dearth of data on whether the added state law-enforcement presence has had any demonstrable impact.
pi_155862583
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Beter lezen.
Beter schrijven ^O^

quote:
Criminaliteit is overal, maar doordat alle grenzen gecontroleerd worden, wordt criminaliteit beter aangepakt. Russen zijn welkom zonder visum niet omdat ze zo braaf zijn, maar meer samenwerking met Rusland een must is en er weinig immigratie-risico is. Vanuit moslim landen is in bijna alle gevallen het immigratie-risico groot en ook het veiligsheidsrisico, vandaar dat het mij logisch lijkt om moslim landen uit te sluiten van visum-vrij reizen.
Ik denk dat menig Rus gráág onze Bijstand in zou willen. En gelijk hebben ze :X
pi_155862591
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Geloof dat Nederland het niet eens zo slecht doet :) Maar net als die 100% controles op Schiphol. Dan pak je nog geen kilo bij een reiziger, terwijl de grote ladingen via de boten komen, terwijl de reizigers er wel degelijk hinder van ondervinden. Grootschalige controles en het niet inleveren van vrijheid gaan niet samen.
Op Schiphol heb je het minst last van controles, omdat papieren al worden gecontroleerd bij het inchecken. Je staat toch al in de rij, als de Marechaussee ook even meekijkt met de papieren wordt de rij niet langer.

Schengen is wat anders dan de douane-unie. Schengen gaat over persoonscontroles. Dat is nodig om illegaliteit te voorkomen. Goederencontroles zijn nodig als je de douane-unie verlaat, maar die kan gewoon blijven bestaan als Schengen er niet meer is. Lange rijen zul je dus niet krijgen.
pi_155862599
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:35 schreef Queller het volgende:

[..]

Beter schrijven ^O^

[..]

Russen zijn geen profiteurs. Anders hadden we hier al lang grote groepen Russische illegalen gehad en die zijn er niet.
pi_155862627
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Op Schiphol heb je het minst last van controles, omdat papieren al worden gecontroleerd bij het inchecken. Je staat toch al in de rij, als de Marechaussee ook even meekijkt met de papieren wordt de rij niet langer.

Hij heeft het niet over vertrekkende passagiers maar over terugkomers uit Suriname en van de Antillen. Daar wordt iedereen gecontroleerd.
pi_155862641
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het lijkt mij toch vrij lastig om vrij verkeer van goederen te handhaven als je het vrije verkeer van personen gaat afschaffen. Je zult immers de ladingen moeten controleren om mensensmokkel tegen te gaan.
pi_155862644
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Russen zijn geen profiteurs. Anders hadden we hier al lang grote groepen Russische illegalen gehad en die zijn er niet.
Als jij het idee van moslim = crimineel = illegaal los zou laten, dan werd de discussie een stuk makkelijker.

Hoeveel Russen ken je eigenlijk?
pi_155862646
quote:

[..]

Schengen is wat anders dan de douane-unie. Schengen gaat over persoonscontroles. Dat is nodig om illegaliteit te voorkomen. Goederencontroles zijn nodig als je de douane-unie verlaat, maar die kan gewoon blijven bestaan als Schengen er niet meer is. Lange rijen zul je dus niet krijgen.
Maar als iemand wat moeite heeft met zijn papieren, dan moet je wat langer wachten. Maar, gelukkig gaan er niet veel mensen over de grens op een dag, dus het zal wel los lopen inderdaad.

Wel heel naief dat je vergeet dat mensen ook in containers of zeilwagens vervoerd kunnen worden. Niet heel erg waterdicht dus, die controles van personen aan de grens.
pi_155862650
Het probleem is natuurlijk dat honderdduizenden illegalen door Europa trekken om Duitsland, Nederland, België of Zweden te bereiken.

Als we weer controle hebben over onze eigen grenzen, hermetisch afsluiten lukt natuurlijk niet (meer). Zou dat al een mooie preventieve werking hebben. Deze vluchtelingen komen deze kant op, juist omdat we ruimhartige kansen op asiel bieden en hier een goede opvang is. We houden de problemen momenteel zelf in stand.
pi_155862652
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het lijkt mij toch vrij lastig om vrij verkeer van goederen te handhaven als je het vrije verkeer van personen gaat afschaffen. Je zult immers de ladingen moeten controleren om mensensmokkel tegen te gaan.
Hebben we daar niet van die mooie röntgenscanners voor?
pi_155862653
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan nog zal er dus geen sprake zijn van douaneheffingen of dat goederen opeens moeten voldoen aan regels in het land waar het naartoe wordt geëxporteerd.
pi_155862664
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:35 schreef Queller het volgende:

Dat lijkt me sterk, aangezien bij onze bijstand ze dan ook ons prijspeil erbij krijgen. Dan is de Bijstand opeens helemaal niet meer zo riant.

Al is de welvaart en zijn de voorzieningen hier wel veel beter natuurlijk (een goedkoop appartement hier is beter dan een goedkope woning in Rusland bijvoorbeeld).
pi_155862666
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat honderdduizenden illegalen door Europa trekken om Duitsland, Nederland, België of Zweden te bereiken.

Als we weer controle hebben over onze eigen grenzen, hermetisch afsluiten lukt natuurlijk niet (meer). Zou dat al een mooie preventieve werking hebben. Deze vluchtelingen komen deze kant op, juist omdat we ruimhartige kansen op asiel bieden en hier een goede opvang is. We houden de problemen momenteel zelf in stand.
Nee, vluchtelingen komen hierheen omdat dit zo'n beetje de beste regio is om te wonen. Met gesloten grenzen hou je nog steeds illegalen.
  zondag 6 september 2015 @ 12:40:45 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155862667
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:39 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Enig idee hoe duur die krengen zijn en hoeveel stuks je moet plaatsen langs de gehele grens :D?
pi_155862690
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 12:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, vluchtelingen komen hierheen omdat dit zo'n beetje de beste regio is om te wonen. Met gesloten grenzen hou je nog steeds illegalen.
Wat nou 'nee'? Je mag hier toch pas wonen als je in een asielprocedure zit of een verblijfsvergunning hebt?
pi_155862694
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De douane-unie en Schengen-zone zijn twee afzonderlijke zaken. Die formulieren voor iedere lading heb je nodig als je de douane-unie verlaat. Heeft niets met Schengen te maken.

Als je een grens wilt oversteken om goedkoper te overnachten dan kan dat nog steeds. Alleen je moet even je papieren laten zien.
BS ik ben op vakantie geweest op de Zwitsers Italiaanse grens, 10 jaar terug. Het was gewoon kut, met even over de grens tanken of boodschappen doen. Ondanks dat ze maar 10s kijken.
.
pi_155862697
quote:

[..]

Elke vrachtwagen door de scan is te tijdrovend, dan zullen de wachtrijen niet meer te overzien zijn. Elk beeld moet ook ter plekke bekeken en beoordeeld worden of het goed is ja of nee.
pi_155862706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat nou 'nee'? Je mag hier toch pas wonen als je in een asielprocedure zit of een verblijfsvergunning hebt?
En wat veranderen gesloten grenzen precies aan illegaliteit? Wordt het dan ineens makkelijker om mensen terug te sturen ofzo?
pi_155862711
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze het gewoon blijven proberen, of de grenzen nou worden bewaakt of niet.
pi_155862723
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Elke vrachtwagen door de scan is te tijdrovend, dan zullen de wachtrijen niet meer te overzien zijn. Elk beeld moet ook ter plekke bekeken en beoordeeld worden of het goed is ja of nee.
Grenzen hermetisch afsluiten kan niet meer. Maar je kan wel controleren bij verdachte omstandigheden of steekproeven houden. Controle over je eigen grenzen terugnemen.
pi_155862731
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:42 schreef Fer het volgende:

[..]

BS ik ben op vakantie geweest op de Zwitsers Italiaanse grens, 10 jaar terug. Het was gewoon kut, met even over de grens tanken of boodschappen doen. Ondanks dat ze maar 10s kijken.
Met dichte grenzen zijn Nederlanders extra zuur, met onze liefde voor soft drugs en fabricerend land van XTC.
pi_155862736
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 12:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Enig idee hoe duur die krengen zijn en hoeveel stuks je ze moet plaatsen langs de gehele grens :D?
Die hoeven niet bij elke overgang, natuurlijk. Bij de kleinere overgangen waar minder tot geen vrachtverkeer langskomt gewoon ouderwets met de hand en zo langzaam mogelijk controleren. Dat maakt dat het 'echte' goederenvervoer sowieso de snelste route (dus de snelwegen met meerdere poorten en scanners daarachter) kiest en elke vrachtwagen die die routes omzeilt per definite verdacht is. Sim-pel
pi_155862744
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat er geen nadelen zijn. Even tanken wordt iets lastiger, maar niet onmogelijk of verboden. Ik vind die nadelen volop opwegen tegen de voordelen.
pi_155862752
quote:

Fijn dat je je zo verheven voelt boven de gemiddelde Nederlander
Exaudi orationem meam
pi_155862755
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat veranderen gesloten grenzen precies aan illegaliteit? Wordt het dan ineens makkelijker om mensen terug te sturen ofzo?
Je kan mensen al bij de grens tegenhouden. Niet doorlaten, arresteren, terugsturen. Nu laten we grote groepen gezellig binnenkomen.
pi_155862757
quote:

[..]

Dat heeft niets met Schengen te maken, maar met de douane-unie.
Bij persooncontroles hoeft dat niet zo uitgebreid (alle personen controleren en af en toe een vrachtwagen bij vermoeden van mensensmokkel) en heb je die rijen niet.
pi_155862761
quote:

[..]

Ja, maar minder dus. Het is niet zwart/wit. Tevens is het debiel om te stellen dat 'ze hier toch heenkomen' dus dat we daarom maar niets hoeven doen aan grensbewaking.

Goed, dat is linkse logica. Eerst moeten linksen de negatieve gevolgen ervaren voordat ze iets leren.
Naturheilmittel
  zondag 6 september 2015 @ 12:45:27 #185
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155862765
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, check je feiten. Uitkeringslijers zijn stevig oververtegenwoordigd onder het PVV-volk. Laagopgeleiden ook trouwens, maar dat mag geen verrassing heten.
PVV is VVD , uitkeringen is meer SP en PVDA

rechts wil juist dat iedereen gaat werken en schijt de mensen uit die beroepsmatig thuis zitten
links is juist die groep die iedereen maar wil helpen waar het nodig is en zelf al wil je niets doen heb je recht op geld

gelukkig moet je tegenwoordig werken voor je geld dus echt mensen die geen zin hebben om te werken komen wel aan het werk ..
pi_155862767
quote:

[..]

Eerst zien, dan geloven. En anders kun je ook steekproefsgewijs controleren tijdens aanpassen van capaciteit.
pi_155862775
quote:

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013/2013-3776-wm.htm

49k is niet nix *O*
pi_155862776
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat er geen nadelen zijn. Even tanken wordt iets lastiger, maar niet onmogelijk of verboden. Ik vind die nadelen volop opwegen tegen de voordelen.
Er zijn niet echt voordelen; vluchtelingen kunnen nog steeds een asielaanvraag doen en illegalen kunnen nog steeds de grens over.
pi_155862778
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 12:45 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ja, maar minder dus. Het is niet zwart/wit. Tevens is het debiel om te stellen dat 'ze hier toch heenkomen' dus dat we daarom maar niets hoeven doen aan grensbewaking.

Goed, dat is linkse logica. Eerst moeten linksen de negatieve gevolgen ervaren voordat ze iets leren.
Ik wil gewoon geen grenscontroles. Klaar. Zie het nut er niet van in.
  zondag 6 september 2015 @ 12:46:16 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155862781
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:45 schreef RAVW het volgende:

PVV is VVD
Ik LOLde zo hard.
pi_155862782
quote:

[..]

Zeker. Maar je pakt er een heleboel bij de grenzen op omdat ze gecontroleerd worden.
Uiteraard is het sluiten van grenzen alleen niet genoeg: Er moet ook een effectief systeem van straffen en uitzetten komen.
pi_155862794
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn niet echt voordelen; vluchtelingen kunnen nog steeds een asielaanvraag doen en illegalen kunnen nog steeds de grens over.
Illegalen zullen vaker gepakt worden.
pi_155862795
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 12:45 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ja, maar minder dus.
Hoeveel illegalen minder?
pi_155862797
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat heeft niets met Schengen te maken, maar met de douane-unie.
Bij persooncontroles hoeft dat niet zo uitgebreid (alle personen controleren en af en toe een vrachtwagen bij vermoeden van mensensmokkel) en heb je die rijen niet.
Mensen willen de grenzen dicht of ze willen ze niet dicht. Dan zul je alle personen moeten controleren, de gehele grenslijn actief bewaken en alle voertuigen groter dan een bestelbus moeten controleren op vluchtelingen. Een beetje dicht slaat natuurlijk helemaal nergens op als je hier voorstander van bent.
  zondag 6 september 2015 @ 12:47:36 #195
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155862807
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik LOLde zo hard.
Wilders komt uit de VVD kant dus zal altijd een VVD er blijven
pi_155862810
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen willen de grenzen dicht of ze willen ze niet dicht. Dan zul je alle personen moeten controleren, de gehele grenslijn actief bewaken en alle voertuigen groter dan een bestelbus moeten controleren op vluchtelingen. Een beetje dicht slaat natuurlijk helemaal nergens op als je hier voorstander van bent.
Onzin.
pi_155862811
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Illegalen zullen vaker gepakt worden.
Oké, dan wordt een illegaal opgepakt. En wat is er dan precies anders t.o.v. de huidige situatie? Je kunt ze niet makkelijker terugsturen ofzo.
pi_155862825
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 12:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, dan wordt een illegaal opgepakt. En wat is er dan precies anders t.o.v. de huidige situatie? Je kunt ze niet makkelijker terugsturen ofzo.
Dat er meer worden opgepakt. Dat ze niet zomaar ongehinderd dwars door Europa kunnen reizen. Zo'n massale treinreis is dan echt niet meer mogelijk, want ze worden gewoon niet meer doorgelaten. Het is bizar dat ze nu ongehinderd van Hongarije naar Duitsland gaan, gewoon met de trein.
pi_155862838
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:39 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan nog zal er dus geen sprake zijn van douaneheffingen of dat goederen opeens moeten voldoen aan regels in het land waar het naartoe wordt geëxporteerd.
Dat ligt eraan of die verdragen wel gehandhaafd worden als men Schengen opzegt. Het douane beleid zal dan in totaal op de schop moeten want van een Europees douane beleid zoals nu afgesproken kan dan geen sprake meer zijn en men zal het wiel opnieuw moeten uitvinden. Het huidige systeem is overal verweven in elkaar en even ergens uitstappen en het opzeggen zal in de praktijk tegen kunnen vallen.
http://www.europa-nu.nl/id/vg9phyv832zn/douanebeleid
pi_155862842
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat er meer worden opgepakt.
No shit. En dan? Wat verandert er dan verder t.o.v. de huidige situatie?
  zondag 6 september 2015 @ 12:49:18 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155862843
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:47 schreef RAVW het volgende:

Wilders komt uit de VVD kant dus zal altijd een VVD er blijven
Oké. Puicke redenatie. Hij heeft ook al zijn kiezers meegetrokken uit de VVD?
pi_155862850
quote:

[..]

Ja maar niet bij elke grensovergang.
pi_155862851
quote:

[..]

Een drogreden, beter iets doen dan niets doen.

Daarnaast kan je met inlichtingendiensten samenwerken en met steekproeven op verdachte routes controleren. Met zo min mogelijk overlast zoveel mogelijk bereiken.
pi_155862857
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

No shit. En dan? Wat verandert er dan verder t.o.v. de huidige situatie?
Dat ze nu ongehinderd alle grenzen oversteken. Als dat niet meer kan, is die reis niet meer aantrekkelijk meer. Als je voor elke grensovergang 1500 euro moet uitgeven aan een mensensmokkelaar..
pi_155862866
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarnaast kan je met inlichtingendiensten samenwerken en met steekproeven op verdachte routes controleren. Met zo min mogelijk overlast zoveel mogelijk bereiken.
Een behoorlijk tijd- en geldrovende bezigheid, en dat allemaal om er iets meer illegalen uit te kunnen vissen? Lijkt 't me wel echt waard ja.
pi_155862879
quote:

[..]

Dicht bestaat niet, alleen als landen echt bonje met elkaar hebben zoals Marokko en Algarije.
Wat je schrijft is precies wat ik wil. Actief bewaken, alle personen controleren.
Voertuigen controleren op verstekelingen kan heel snel met warmte scanners en een stel goed opgeleide Duitse Herders.
pi_155862882
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ze nu ongehinderd alle grenzen oversteken. Als dat niet meer kan, is die reis niet meer aantrekkelijk meer. Als je voor elke grensovergang 1500 euro moet uitgeven aan een mensensmokkelaar..
We houden het systeem nu zelf in stand. Omdat het mogelijk is om de reis, met alle risico's van dien, te maken. En omdat ze hier beloond worden met opvang, woning, bed, bad en brood etc.
pi_155862884
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat ze nu ongehinderd alle grenzen oversteken.
Als ze dat niet meer kunnen proberen ze 't nog steeds...
pi_155862890
quote:

[..]

Er wordt nu van alles gedaan je moet ook niet doen alsof er nu niets aan veiligheid wordt gedaan. Persoonlijk denk ik dat de toegevoegde waarde van grenscontroles erg beperkt is en ze veel meer geld kosten dan opleveren aan besparingen elders. als ik moest kiezen zou ik liever meer geld stoppen in de politie dan in grensbewaking.
pi_155862896
quote:

[..]

Verdachte routes voor die verdachte mensen die vluchten voor een oorlog :D Volgens mij moet je voor het begrip verdacht toch iets ernstigs gedaan hebben, of van plan zijn?
pi_155862903
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 12:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Veel stemmers op de PVV zijn links ja, vanwege de zorg-standpunten bijvoorbeeld. Maar het merendeel stemt natuurlijk op hem vanwege zijn islam standpunten.

Verder moge het duidelijk zijn dat de PVV alleen voor de bühne links is. Zo stemt de PVV in de praktijk in 80% met de VVD mee, en gebruikt Wilders z'n linkse standpunten overduidelijk als wisselgeld (zie het AOW standpunt dat hij al op de avond van de verkiezingen liet vallen).
pi_155862927
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We houden het systeem nu zelf in stand. Omdat het mogelijk is om de reis, met alle risico's van dien, te maken. En omdat ze hier beloond worden met opvang, woning, bed, bad en brood etc.
En open grenzen, die het gewoon te gemakkelijk maken. In Hongarije deelt de politie voedsel uit aan het tuig, terwijl de lange lat er over moet.

Natuurlijk moet ook aan al die opvang een einde komen. Terugsturen is de enige optie. Alleen als iemand rechtstreeks in Nederland komt vanuit een onveilig land (maanden lang dobberen op zee of vliegtuig) dan kun je de aanvraag in behandeling nemen, dat zullen er maar een paar per jaar zijn.
pi_155862928
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Verdachte routes voor die verdachte mensen die vluchten voor een oorlog :D Volgens mij moet je voor het begrip verdacht toch iets ernstigs gedaan hebben, of van plan zijn?
Ik bedoel een route waarvan bekend is dat hij door veel illegalen wordt gebruikt, of gebruikt zal worden.
  zondag 6 september 2015 @ 12:54:08 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155862938
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:

Veel stemmers op de PVV zijn links ja, vanwege de zorg-standpunten bijvoorbeeld. Maar het merendeel stemt natuurlijk op hem vanwege zijn islam standpunten.

Verder moge het duidelijk zijn dat de PVV alleen voor de bühne links is. Zo stemt de PVV in de praktijk in 80% met de VVD mee, en gebruikt Wilders z'n linkse standpunten overduidelijk als wisselgeld.
Yep.
  zondag 6 september 2015 @ 12:54:20 #215
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155862942
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 12:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

voor een gedeelte zal hij best wel een paar weg gehaald hebben , maar dat komt niet door hem maar meer door het geklungel van Rutte
pi_155862970
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Aan de binnengrenzen zijn geen mensen op de vlucht voor oorlog die in aanmerking komen voor asiel, omdat je in het eerste veilige land asiel moet aanvragen. Dat zal dus nooit een land middenin de EU zijn, tenzij er binnen de EU oorlog uitbreekt. Dus "vluchtelingen" die de binnengrenzen van de EU oversteken zijn zonder uitzondering illegalen.
pi_155862981
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Aan de binnengrenzen zijn geen mensen op de vlucht voor oorlog die in aanmerking komen voor asiel, omdat je in het eerste veilige land asiel moet aanvragen. Dat zal dus nooit een land middenin de EU zijn, tenzij er binnen de EU oorlog uitbreekt. Dus "vluchtelingen" die de binnengrenzen van de EU oversteken zijn zonder uitzondering illegalen.
Mensen die een land binnenkomen zonder geldige verblijfsvergunning zijn sowieso illegaal.
pi_155862993
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 12:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die een land binnenkomen zonder geldige verblijfsvergunning zijn sowieso illegaal.
Tenzij ze in aanmerking komen voor een asielaanvraag, dat is legaal. Maar dan moet het wel gaan om het eerste veilige land.
  zondag 6 september 2015 @ 12:57:56 #219
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155862994
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

waarom zou dat niet kunnen als je gewoon eerst asiel aanvraagt en wacht op goedkeuring , dan pas doorvliegt naar het land waar je naar toe wil ....

dus in dit geval Duitsland en Noorwegen , waar ze ook met de boot kunnen komen alleen het is langer varen
pi_155863004
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

waarom zou dat niet kunnen als je gewoon eerst asiel aanvraagt en wacht op goedkeuring , dan pas doorvliegt naar het land waar je naar toe wil ....

dus in dit geval Duitsland en Noorwegen , waar ze ook met de boot kunnen komen alleen het is langer varen
Omdat asiel aanvragen niet betekent dat je het "leukste" land mag uitzoeken. Vluchten betekent hals over de kop vertrekken, en toeval (omstandigheden, plaats van conflict) zal bepalen wat het eerst veilige land is waar je aan komt en asiel aanvraagt.
pi_155863012
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tenzij ze in aanmerking komen voor een asielaanvraag, dat is legaal.
Dat weet je niet zolang die aanvraag niet is goedgekeurd. Dus vluchtelingen zijn tijdens hun reis sowieso illegaal.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat asiel aanvragen niet betekent dat je het "leukste" land mag uitzoeken.
Je mag overal in de EU een asielaanvraag indienen.
  zondag 6 september 2015 @ 13:01:14 #222
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155863037
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tenzij ze in aanmerking komen voor een asielaanvraag, dat is legaal. Maar dan moet het wel gaan om het eerste veilige land.
dit moet binnen 5 werkdagen aangevraagd zijn de eerste 5 werkdagen zijn ze dus niet illegaal
dit geld ook voor mensen die hier emigreren je heb 5 dagen de tijd om je aan te melden bij de gemeente waar je bent of wil gaan wonen
pi_155863041
quote:

[..]

Scherp, maar blijft wel raar dat mensen verdacht zijn omdat ze bestaan, en hier miljardenplannen over en weer gaan omdat ... een groep heel bang is? Omdat ze uitkeringen gaan pakken en de was in Mieles gaan doen? Klinkt goedkoper dan alle grensovergangen inrichten en 24 uur per dag gaan bewaken.

Ohja, en moslim terrorisme hebben we nog maar 1 slachtoffer mee gehad, dus ook vreemd om uit angst daarvoor bakken met geld er tegenaan te gooien en iedereen die in-en uit gaat te willen controleren.
pi_155863044
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Omdat asiel aanvragen niet betekent dat je het "leukste" land mag uitzoeken.
Dat mag rustig, lijkt mij ook logisch om dat te doen al is leukste een wat vreemd begrip.
pi_155863056
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 12:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat weet je niet zolang die aanvraag niet is goedgekeurd. Dus vluchtelingen zijn tijdens hun reis sowieso illegaal.

[..]

Je mag overal in de EU een asielaanvraag indienen.

Het gaat niet om goedkeuring, maar het wordt al bepaald bij indiening. Bij het passeren van een landsgrens weet je 100% zeker waar iemand vandaan komt. Als dat een EU-land is, weet je dus 100% zeker dat iemand al een derde veilige land is gepasseerd. In dat geval kan die persoon geen aanvraag indienen, is dus illegaal en dient keihard aangepakt te worden.

De Dublinverordening zegt dat de aanvraag ingediend te worden in het eerste veilige EU-land. Het Vluchtelingenverdrag spreekt zelfs van het eerste veilige land (waar dus ook niet-EU-landen bij horen).
pi_155863072
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Scherp, maar blijft wel raar dat mensen verdacht zijn omdat ze bestaan, en hier miljardenplannen over en weer gaan omdat ... een groep heel bang is? Omdat ze uitkeringen gaan pakken en de was in Mieles gaan doen? Klinkt goedkoper dan alle grensovergangen inrichten en 24 uur per dag gaan bewaken.

Ohja, en moslim terrorisme hebben we nog maar 1 slachtoffer mee gehad, dus ook vreemd om uit angst daarvoor bakken met geld er tegenaan te gooien en iedereen die in-en uit gaat te willen controleren.
Je kunt dat raar vinden, maar dat zijn de regels. En ik vind dat we die regels maar eens moeten gaan hanteren. Je bent uiteraard vrij om regels ter discussie te stellen. Ik ben van mening dat er geen een welkom is binnen de EU.
pi_155863088
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit dus. Grens hermetisch afsluiten en het leger inzetten om de grens te bewaken. Iedereen die probeert hier te komen direct deporteren.

Binnen 3 maanden zal het aantal dode bootvluchtelingen nihiel zijn.
pi_155863100
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag rustig, lijkt mij ook logisch om dat te doen al is leukste een wat vreemd begrip.
Hoe geloofwaardig is dan nog het in levensgevaar zijn?
Als je in levensgevaar bent ga je niet het leukste land uitzoeken, dan ben je blij met elke veilige plek die je kunt krijgen.
pi_155863105
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je kunt dat raar vinden, maar dat zijn de regels. En ik vind dat we die regels maar eens moeten gaan hanteren. Je bent uiteraard vrij om regels ter discussie te stellen. Ik ben van mening dat er geen een welkom is binnen de EU.
Dus ook al gaan gepensioneerden er straks door alle economische gevolgen er 25% op achteruit, als er 135 illegalen op jaarbasis gepakt worden ben je een tevreden mens? Het levert geen financieel gewin op, buiten de kosten van de bewaakte grenzen is een uitzetting ook iets dat veel geld kost.
pi_155863108
quote:

[..]

Nee dat is echt veel te kort door de bocht. Als je bijvoorbeeld het risico loopt dat je teruggestuurd wordt geldt dat land ook niet als veilig land en met de verschillen in opvatting binnen de EU ontstaan dus ook verschillen. Alleen het Dublin verdrag zorgt nu dat het eerste EU land als plek van asielaanvraag wordt gezien maar dat verdrag staat nu ook al ter discussie omdat het in de praktijk onwerkbaar is. Als Griekenland immers overstroomt wordt en niet de noodzakelijke faciliteiten kunnen leveren is dat land al snel ook niet veilig meer voor de vluchtelingen.
pi_155863109
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:05 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dit dus. Grens hermetisch afsluiten en het leger inzetten om de grens te bewaken. Iedereen die probeert hier te komen direct deporteren.

Binnen 3 maanden zal het aantal dode bootvluchtelingen nihiel zijn.
Zo is dat. De enige sociale manier om drama's te voorkomen.
pi_155863122
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dus ook al gaan gepensioneerden er straks door alle economische gevolgen er 25% op achteruit, als er 135 illegalen op jaarbasis gepakt worden ben je een tevreden mens? Het levert geen financieel gewin op, buiten de kosten van de bewaakte grenzen is een uitzetting ook iets dat veel geld kost.
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.
Bewaakte grenzen kosten een paar centen, maar in vergelijking met wat niet-westerse immigratie ons kost is het een schijntje.
pi_155863124
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat niet om goedkeuring, maar het wordt al bepaald bij indiening. Bij het passeren van een landsgrens weet je 100% zeker waar iemand vandaan komt.
Nee, dat weet je niet... En zelfs als je dat al weet betekent dat niet dat je mensen linea recta terug kunt sturen. Dan heb je bijvoorbeeld toestemming nodig van het land van herkomst.

quote:
Als dat een EU-land is, weet je dus 100% zeker dat iemand al een derde veilige land is gepasseerd. In dat geval kan die persoon geen aanvraag indienen
Eh, jawel. Of denk je dat alle Syrische vluchtelingen hier naartoe zijn geteleporteerd?
pi_155863141
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 13:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat weet je niet... En zelfs als je dat al weet betekent dat niet dat je mensen linea recta terug kunt sturen. Dan heb je bijvoorbeeld toestemming nodig van het land van herkomst.

[..]

Eh, jawel. Of denk je dat alle Syrische vluchtelingen hier naartoe zijn geteleporteerd?
Nee hoor. Je stuurt ze naar de grenspost terug waar ze 5 minuten geleden nog stonden. Ooit een echte grensovergang van dichtbij gezien?
pi_155863144
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bewaakte grenzen kosten een paar centen, maar in vergelijking met wat niet-westerse immigratie ons kost is het een schijntje.
Niet-westerse immigratie verdwijnt niet met bewaakte grenzen. Je haalt er hooguit een paar illegalen uit. Dat lijken die miljoenen aan kosten me niet waard.
pi_155863168
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet-westerse immigratie verdwijnt niet met bewaakte grenzen. Je haalt er hooguit een paar illegalen uit. Dat lijken die miljoenen aan kosten me niet waard.
Met een totaal pakket van bewaakte grenzen, effectief uitzetten en verdragen strikt hanteren, zal het aantal toekende aanvragen minimaal zijn (Japan heeft er slechts 11 toegelaten door zich aan verdragen te houden) en zal na een paar jaar niemand het nog proberen. De besparingen zullen enorm zijn.
pi_155863223
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met een totaal pakket van bewaakte grenzen, effectief uitzetten en verdragen strikt hanteren, zal het aantal toekende aanvragen minimaal zijn (Japan heeft er slechts 11 toegelaten door zich aan verdragen te houden) en zal na een paar jaar niemand het nog proberen. De besparingen zullen enorm zijn.
Ja maar dan zijn we niet sociaal, arrogant, niet meelevend enz.:)
pi_155863224
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een schijntje? alle grensovergangen hebben we het over toch? We hebben ook nog een zeegrens trouwens.

Maar, het is een zinloze discussie. Grenzen dicht roepen mensen dan, terwijl dat dus helemaal niet kan, zo hadden we geconcludeerd. Net als de pakketjes cocaine vinden de mensen hun weg wel. En ohja, verstandige politici laten dit toch niet gebeuren die dichte grenzen.

Valt me trouwens op dat de haat van de mensen net zo radicaal geworden is als de haat waar men een groep moslims van beschuldigt. Glijdt men toch af naar het niveau waar ze zelf bang voor zijn.
pi_155863231
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 12:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een behoorlijk tijd- en geldrovende bezigheid, en dat allemaal om er iets meer illegalen uit te kunnen vissen? Lijkt 't me wel echt waard ja.
Is maar tijdelijk. Zodra ze weten dat het geen zin meer heeft, kunnen de controles minder intensief.
pi_155863234
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhm. Als je iedereen terug zou sturen zou dat zeker meer dan een paar illegalen minder opleveren.
pi_155863248
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een schijntje? alle grensovergangen hebben we het over toch? We hebben ook nog een zeegrens trouwens.

Maar, het is een zinloze discussie. Grenzen dicht roepen mensen dan, terwijl dat dus helemaal niet kan, zo hadden we geconcludeerd. Net als de pakketjes cocaine vinden de mensen hun weg wel.

Valt me trouwens op dat de haat van de mensen net zo radicaal geworden is als de haat waar men een groep moslims van beschuldigt. Glijdt men toch af naar het niveau waar ze zelf bang voor zijn.
Immigratie kost miljarden, elk jaar weer. Dat groeit exponentieel door de onophoudelijke stroom en gezinshereniging (elk jaar komt er een stad niet-westerse allochtonen bij). Met dat geld kun je gemakkelijk een bewaakte grens betalen en geld overhouden
pi_155863250
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En het menselijke leed enorm maar blijkbaar telt dat niet voor Japanners. Ik moet er niet aan denken dat andere landen dat beleid gaan invoeren, Japan krijgt er terecht ook veel kritiek om. En dat ze zich aan verdragen houden vind ik ook niet.
http://www.economist.com/(...)-drawbridge-no-entry
pi_155863255
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar, het is een zinloze discussie. Grenzen dicht roepen mensen dan, terwijl dat dus helemaal niet kan, zo hadden we geconcludeerd. Net als de pakketjes cocaine vinden de mensen hun weg wel. En ohja, verstandige politici laten dit toch niet gebeuren die dichte grenzen.

Ik zie geen haat? Ik zie dat mensen zich redelijke zorgen maken over de toekomst van onze samenleving en het kapot gaan ervan als we hordes met gelovige, slecht opgeleide mensen binnen laten.

De ervaringen uit het verleden met het binnenhalen van homogene groepen, gelovige en achtergestelde mensen zijn ook zeer negatief.
pi_155863258
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En het menselijke leed enorm maar blijkbaar telt dat niet voor Japanners. Ik moet er niet aan denken dat andere landen dat beleid gaan invoeren, Japan krijgt er terecht ook veel kritiek om. En dat ze zich aan verdragen houden vind ik ook niet.
Klopt, ze krijgen kritiek uit politiek correcte hoek. Maar ze houden zich keurig aan alle verdragen. Prima beleid dus ^O^

Ik stel dan ook voor dat we mensen van de Japanse IND hier naartoe halen om ons te leren hoe het moet.
pi_155863261
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor. Je stuurt ze naar de grenspost terug waar ze 5 minuten geleden nog stonden. Ooit een echte grensovergang van dichtbij gezien?
Niet als ze een asielaanvraag doen.
pi_155863270
quote:
Jouw oplossing is dus eigenlijk: laat de zuidelijke landen het maar oplossen. Want dat is nou eenmaal afgesproken.

Toch een vraag: op welke manier vind je dat je het als Nederland kan maken om je bondgenoten in het zuiden voor alles op te laten draaien?
pi_155863271
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt, ze krijgen kritiek uit politiek correcte hoek. Maar ze houden zich keurig aan alle verdragen. Prima beleid dus ^O^

Ik stel dan ook voor dat we mensen van de Japanse IND hier naartoe halen om ons te leren hoe het moet.
Oh ja jij was die figuur die menselijk leed minder belangrijk vind dan de aanwezigheid van flats en files in Nederland.
pi_155863273
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoezo helpt het binnenlaten van 2% van de totale wereldwijde vluchtelingen de menselijke leed tegen te gaan?

Dat is wat jij jezelf wijsmaakt. Die 2% hier binnenhalen helpt helemaal niet het wereldwijde vluchtelingen probleem op te lossen. Het zorgt enkel voor veel dode bootvluchteligen en een bom onder onze samenleving.
pi_155863275
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat moet ter plekke als je geen papieren hebt waarmee je het land in mag. Als zich een Syriër meldt bij een Hongaarse grensovergang bij de grens met Servië, dan kan de Hongaarse politie die persoon terugsturen naar de Servische kant op grond van geen geldig visum en komst vanuit een veilig land.
pi_155863283
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:17 schreef Queller het volgende:

[..]

Jouw oplossing is dus eigenlijk: laat de zuidelijke landen het maar oplossen. Want dat is nou eenmaal afgesproken.

Toch een vraag: op welke manier vind je dat je het als Nederland kan maken om je bondgenoten in het zuiden voor alles op te laten draaien?
Welke bondgenoten in het zuiden?
pi_155863285
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet meer laten doen. In de boeien en afvoeren.

Na 3 maandne heb je geen asielaanvragen meer.
pi_155863294
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat moet ter plekke als je geen papieren hebt waarmee je het land in mag. Als zich een Syriër meldt bij een Hongaarse grensovergang bij de grens met Servië, dan kan de Hongaarse politie die persoon terugsturen naar de Servische kant op grond van geen geldig visum en komst vanuit een veilig land.
Nee dat kan niet want op basis van de humanitaire clausules in het Dublin verdrag moet dat eerst beoordeeld worden.
pi_155863298
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:18 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Niet meer laten doen.
Op grond van de internationale verdragen kun je zo'n aanvraag gewoon weigeren en ze wegsturen als ze uit vanuit een veilig land komen. De Nederlandse IND kan op die manier vrijwel alle aanvragen in één dag tijd afwijzen en al die extra inzet van mensen weer afbouwen.
pi_155863306
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat kan niet want op basis van de humanitaire clausules in het Dublin verdrag moet dat eerst beoordeeld worden.
Ja. Servië is veilig. Dat is al beoordeeld. Die beoordeling kun je geautomatiseerd doen met een lijst 100% veilige landen.
pi_155863335
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja. Servië is veilig. Dat is al beoordeeld.
Geen idee waar je het over hebt.
pi_155863339
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:16 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik zie geen haat? Ik zie dat mensen zich redelijke zorgen maken over de toekomst van onze samenleving en het kapot gaan ervan als we hordes met gelovige, slecht opgeleide mensen binnen laten.

De ervaringen uit het verleden met het binnenhalen van homogene groepen, gelovige en achtergestelde mensen zijn ook zeer negatief.
Nou, wat ik interessant vind, is de vraag "waarom" . Waarom vluchten mensen voor zo'n oorlog? Waarom is die oorlog begonnen? Hoe komt dat?

Je zal bij het antwoord ook uitkomen bij homogene groepen die bewapend en bommenwerpend zo af en toe eens langs kwamen in het Midden Oosten. Of tegenstanders van een president bewapenen. Om olie en geld.

Dat heeft de vluchtelingenstroom veroorzaakt. Die mensen zijn niet schuldig, die mensen zijn slachtoffer. De schuldigen zijn al met pensioen na een succesvolle politieke carriere.

Ik zie hier al zaken als deporteren voorbij komen. Wat zijn we dan toch laag gezonken. Mensen veroordelen uit oorlogsgebieden terwijl het eigen incasseringsvermogen niet lager ligt dan een Piet die van kleur verandert :')
pi_155863342
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Welke bondgenoten in het zuiden?
Griekenland, Italie bijvoorbeeld.
pi_155863345
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt.
Als ik een land goed ken dan is het Servië.
pi_155863360
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Jij kent best veel. Als ik zo het topic eens doorlees _O-
pi_155863362
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Griekenland, Italie bijvoorbeeld.
Zij gaan hun grenzen eindelijk goed bewaken als wij niet meer hun vluchtelingenstroom toelaten. Italië moet die boten terugsturen. In Afrika zijn genoeg veilige regio's. Boten terugslepen, net zoals Australië deed, en in notime stopt de stroom.
pi_155863369
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij kent best veel. Als ik zo het topic eens doorlees _O-
Ik heb bijna heel Europa gezien, en niet vanuit een vliegtuig en niet alleen de grote steden.
pi_155863393
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb bijna heel Europa gezien, en niet vanuit een vliegtuig en niet alleen de grote steden.
Er doorheen reizen is nog wat anders dan het land kennen.
pi_155863401
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er doorheen reizen is nog wat anders dan het land kennen.
Meer dan er alleen doorheen reizen.
pi_155863415
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zij gaan hun grenzen eindelijk goed bewaken als wij niet meer hun vluchtelingenstroom toelaten. Italië moet die boten terugsturen. In Afrika zijn genoeg veilige regio's. Boten terugslepen, net zoals Australië deed, en in notime stopt de stroom.
Ik ben nog niet eerder iemand tegenkomen die alles zo ronddraait dat het in zijn straatje past. Het is een talent en dat meen ik oprecht.

Ik denk dat we gewoon moeten concluderen dat jij en ik zo totaal anders in het leven staan, dat praten met elkaar al bijna geen zin heeft. Eigenlijk vind ik je een egoïstische, narcistische domkop. Als je eens uit de doeken zou doen wat nou werkelijk je beweegredenen zijn, in plaats van je te verschuilen achter regels en retoriek, dan zou ik er stuk beter mee om kunnen gaan.
pi_155863417
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Meer dan er alleen doorheen reizen.
Oh, je hebt overal gewoond dan? :')
pi_155863419
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:18 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Niet meer laten doen. In de boeien en afvoeren.

Na 3 maandne heb je geen asielaanvragen meer.
Iedere buitenlander als een crimineel behandelen. Vriendelijk hoor.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 6 september 2015 @ 13:29:11 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155863433
Karskens is opgepakt op Kos, hij was daar bezig met waarheidsvinding.
quote:
'Journalist Arnold Karskens gearresteerd op Kos'

De Nederlandse journalist Arnold Karskens is gearresteerd op het Griekse eiland Kos. Dit gebeurde in de nacht van zaterdag op zondag.

Dat meldt omroep PowNed, waarvoor Karskens aan het werk was. Hij had met een groep Iraanse vluchtelingen de oversteek per boot van Turkije naar Kos gemaakt.

Karkens werkte undercover aan de Turkse kust voor PowNed en website The Post Online.

De rubberen opblaasboot waar Karskens met zes andere opvarenden op zat werd in Griekse territoriale wateren onderschept. Hierna werd Karskens afgevoerd naar een politiebureau vanwege illegale grensoverschrijding. Zijn medepassagiers zijn overgebracht naar een opvangcentrum op Kos, meldt PowNed.

Verborgen camera
Het paspoort van de journalist is ingenomen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bemiddelt in de zaak. De verwachting is dat Karskens maandag Griekenland weer mag verlaten.

De journalist legde de hele operatie vast met verborgen camera’s. PowNed wil deze beelden de komende week uitzenden.
Zie ook zijn recente artikel: Het migranten-apartheidssysteem van de EU
Say what?
pi_155863435
Het is voor mij heel simpel : Voor mij staat Europa op plek 1. Dan pas de vluchtelingen. Ik wens iedereen het beste toe, maar welvaart in Europa vind ik belangrijker dan het helpen van vluchtelingen. Hard, maar eerlijk en realistisch.

Waar mogelijk moet Europa helpen met opvang in regio, maar nooit de grens openen voor nog meer niet-westerse immigranten. Europa moet aan zichzelf denken, anders gaat het kapot. Er staan miljarden mensen te wachten totdat ze naar Europa komen, en gezien de extreme geboortecijfers in de derde wereld wordt dat heel snel meer. Dat kunnen we niet aan. Een klein deel opvangen is een druppel op een gloeiende plaat, en zal er alleen maar voor zorgen dat er meer blijven komen. Vandaar helemaal niets, niemand, 0.
pi_155863441
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag maar ook hierbij geen idee wat de relevantie is. Ik dacht dat je met onderbouwing zou komen hoe men mensen uit veilige landen zomaar kan terugsturen want daar ging het over, niet over jouw kennis van Servïe. Je doet maar wat beweringen maar volgens mij mist elke onderbouwing. Een stukje uit België:

quote:
De situatie van asielzoekers uit een veilig land van herkomst is als volgt:

Asielzoekers uit een veilig land van herkomst hebben een zwaardere bewijslast. Hun asielaanvragen worden sneller behandeld (in principe op 15 dagen), en kunnen door het CGVS "niet in overweging" worden genomen.

• Sinds 31 mei 2014 zijn beroepen tegen een beslissing tot niet-inoverwegingneming van CGVS omwille van veilig herkomstland wel schorsend geworden, en heeft de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen (RvV) volle rechtsmacht.

• Asielzoekers uit een veilig land van herkomst hebben sinds 31 mei 2014 ook nog recht op opvang gedurende de beroepstermijn en het beroep bij de RvV.
http://www.kruispuntmi.be(...)ge-landen-voor-asiel
Duidelijk toch dat ze ook dan een asielaanvraag kunnen doen en terugsturen niet zomaar kan.
pi_155863456
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag maar ook hierbij geen idee wat de relevantie is. Ik dacht dat je met onderbouwing zou komen hoe men mensen uit veilige landen zomaar kan terugsturen want daar ging het over, niet over jouw kennis van Servïe. Je doet maar wat beweringen maar volgens mij mist elke onderbouwing. Een stukje uit België:

[..]

Duidelijk toch dat ze ook dan een asielaanvraag kunnen doen en terugsturen niet zomaar kan.
Dan moeten we die bepalingen heel snel aanpassen. En als het tuig zich nog slechter gaat gedragen dan ze nu al doen, zal daar heel snel draagvlak voor zijn. Verder heb ik alle mogelijke suggesties al gegeven om dit probleem adequaat aan te pakken.
pi_155863493
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan moeten we die bepalingen heel snel aanpassen. En als het tuig zich nog slechter gaat gedragen dan ze nu al doen, zal daar heel snel draagvlak voor zijn. Verder heb ik alle mogelijke suggesties al gegeven om dit probleem adequaat aan te pakken.
Ja dat is blijkbaar jouw oplossing voor alles maar je doet dus gewoon an struisvogel politiek en ontkent de complexiteit van het geheel. We gaan even de humanitaire clausules aanpassen in de vluchtelingenverdragen omdat Jan Korteachternaam geen flats en files wil in Nederland.
pi_155863504
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja dat is blijkbaar jouw oplossing voor alles maar je doet dus gewoon an struisvogel politiek en ontkent de complexiteit van het geheel. We gaan even de humanitaire clausules aanpassen in de vluchtelingenverdragen omdat Jan Korteachternaam geen flats en files wil in Nederland.
Alles voor een mooi Nederland en een sterk Europa.
pi_155863525
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ben nog niet eerder iemand tegenkomen die alles zo ronddraait dat het in zijn straatje past. Het is een talent en dat meen ik oprecht.

Ik denk dat we gewoon moeten concluderen dat jij en ik zo totaal anders in het leven staan, dat praten met elkaar al bijna geen zin heeft. Eigenlijk vind ik je een egoïstische, narcistische domkop. Als je eens uit de doeken zou doen wat nou werkelijk je beweegredenen zijn, in plaats van je te verschuilen achter regels en retoriek, dan zou ik er stuk beter mee om kunnen gaan.
Daarom heeft deze hele reeks ook weinig 'zin'. Beide kanten gaan elkaar niet overtuigen, en persoonlijk maakt hier lezen me alleen maar verdrietig. Ik stop er iig mee en besteed mijn tijd liever aan daad bij woord voegen, vrijwilligen waar het kan, wanneer ik kan naast mijn andere verplichtingen. Dus.
Ja doei.
pi_155863531
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alles voor een mooi Nederland en een sterk Europa.
Je denkt toch niet dat Duitsland gaat staan te juichen als Nederland zich asociaal opstelt en alle problemen op hun bordje gooit. Als je je internationaal isoleert als klein land als Nederland dan breek je alles af wat mooi is in Nederland.
pi_155863558
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Duitsland gaat staan te juichen als Nederland zich asociaal opstelt en alle problemen op hun bordje gooit. Als je je internationaal isoleert als klein land als Nederland dan breek je alles af wat mooi is in Nederland.
Al mijn punten gelden voor de hele EU. Ik zeg ook steeds: Geen vluchteling meer in de EU.

Die mensen zijn heel zielig, maar er zijn meer dan 3 miljard potentiële vluchtelingen, en die kunnen we hier niet allemaal een plek geven.

Omdat Europa een beschaafd continent is helpen we mee met opvang in de regio, maar nog meer niet-westerse mensen naar Europa halen vind ik niet wenselijk, gezien alle ellende die er al is met deze mensen in Europa (Frankrijk, Zweden, Nederland). Niemand meer toelaten, dat is de oplossing. Na een jaar zal dan niemand meer verdrinken.
pi_155863598
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daarom heeft deze hele reeks ook weinig 'zin'. Beide kanten gaan elkaar niet overtuigen, en persoonlijk maakt hier lezen me alleen maar verdrietig. Ik stop er iig mee en besteed mijn tijd liever aan daad bij woord voegen, vrijwilligen waar het kan, wanneer ik kan naast mijn andere verplichtingen. Dus.
De afstand is enorm. Ik heb regelmatig het gat proberen te dichten met constructieve voorstellen voor opvang in de regio zodat iedereen ruimhartige hulp krijgt. Maar helaas is er geen eenheid te krijgen op dit onderwerp.
Wat ik wel jammer vind zijn de vele persoonlijke aanvallen en gescheld.
  zondag 6 september 2015 @ 13:41:43 #277
3542 Gia
User under construction
pi_155863632
Als je eigen land zo onveilig is, waarom ga je dan terug om de doden te begraven?
  zondag 6 september 2015 @ 13:43:01 #278
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155863652
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, wat ik interessant vind, is de vraag "waarom" . Waarom vluchten mensen voor zo'n oorlog? Waarom is die oorlog begonnen? Hoe komt dat?

Je zal bij het antwoord ook uitkomen bij homogene groepen die bewapend en bommenwerpend zo af en toe eens langs kwamen in het Midden Oosten. Of tegenstanders van een president bewapenen. Om olie en geld.

Dat heeft de vluchtelingenstroom veroorzaakt. Die mensen zijn niet schuldig, die mensen zijn slachtoffer. De schuldigen zijn al met pensioen na een succesvolle politieke carriere.

Ik zie hier al zaken als deporteren voorbij komen. Wat zijn we dan toch laag gezonken. Mensen veroordelen uit oorlogsgebieden terwijl het eigen incasseringsvermogen niet lager ligt dan een Piet die van kleur verandert :')
Waarom lopen ze dan niet de andere kant op? Nee allemaal willen ze naar Duitsland, een ander land is niet voldoende. Neem jij de eerste in je eigen huis op?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_155863656
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Al mijn punten gelden voor de hele EU. Ik zeg ook steeds: Geen vluchteling meer in de EU.

Die mensen zijn heel zielig, maar er zijn meer dan 3 miljard potentiële vluchtelingen, en die kunnen we hier niet allemaal een plek geven.

Omdat Europa een beschaafd continent is helpen we mee met opvang in de regio, maar nog meer niet-westerse mensen naar Europa halen vind ik niet wenselijk, gezien alle ellende die er al is met deze mensen in Europa. Niemand meer toelaten, dat is de oplossing. Na een jaar zal dan niemand meer verdrinken.
Heb je dan een begroting van de kosten die we moeten maken om te voorkomen dat er rellen uitbreken in die landen van opvang en om te voorkomen dat mensen verhongeren of anders van ellende omkomen, dan kunnen we op zijn minst eens kijken wat jouw "oplossing' voor nadelen heeft.
pi_155863661
quote:

[..]

Dat houdt een forum ook levendig. Elkaar voortdurend bestoken met argumenten met de wetenschap dat je elkaar niet kunt overtuigen.

Ik heb er overigens geen probleem mee dat jij wilt vrijwilligen. Ieder mens moet datgene doen waar hij/zij gelukkig van wordt. De een vind dat geluk bij het uitdelen van kleding aan vluchtelingen. De ander bij het ophangen van een spandoek met belabberd Nederlands. ^O^
  zondag 6 september 2015 @ 13:45:12 #281
3542 Gia
User under construction
pi_155863685
Ik neem niemand in huis op.
Wil best helpen met de taal of zo, maar da's alles.
pi_155863781
quote:

[..]

Dat doe ik ook maar. :)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155863870
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik je een egoïstische, narcistische domkop.
Mensen in de eigen regio / 1e land van aankomst opvangen is egoïstisch en narcistisch :')

Ik heb het beste voor met die mensen maar vind niet dat we onszelf weg hoeven te cijferen.
pi_155863903
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef Gia het volgende:
Als je eigen land zo onveilig is, waarom ga je dan terug om de doden te begraven?
Hij gaat daar ook gewoon weer wonen.
pi_155863933
quote:

[..]

Niet dat al die gutmenschen hier nou zoveel overtuigende argumenten naar voren brengen. Ze proberen vooral de andere partij belachelijk te maken.
pi_155863963
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:41 schreef Gia het volgende:
Hij has geen trek zijn gezin te moeten onderwerpen aan de leer van IS. Als man alleen zal het allemaal wat minder erg zijn, vermoed ik.
.
pi_155863976
Ga toch weg met je zelf diskwalificatie door woorden als "gutmenschen" te bezigen :{ echt... :W
Ja doei.
pi_155863987
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:43 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Waarom lopen ze dan niet de andere kant op? Nee allemaal willen ze naar Duitsland, een ander land is niet voldoende. Neem jij de eerste in je eigen huis op?
Eigenlijk is die vraag niet relevant. We zijn toch de EU? 1 grondgebied waar we met z'n allen leven. Dus waarom zo veel gewicht op die vraag?

Ik woon slechts 2 kamers ruim, wil het bet proberen, maar ik denk dat het niet gaat werken helaas.
pi_155863991
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:56 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Niet dat al die gutmenschen hier nou zoveel overtuigende argumenten naar voren brengen. Ze proberen vooral de andere partij belachelijk te maken.
:') :')

quote:
Mrs Merkel’s position was not just a message of EU cohesion, but was also an intelligent proposal for the German economy because Syrian immigrants are appropriate to the German needs – the shrinking of population and the need for skills – 40% of the Syrians are graduates.”
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_155863992
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ga toch weg met je zelf diskwalificatie door woorden als "gutmenschen" te bezigen :{ echt... :W
pi_155864023
Wtf.
Arnold Karskens opgepakt als bootvluchteling? xD

http://m.ad.nl/ad/m/nl/36(...)vigationItemId=36281
pi_155864038
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 13:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij has geen trek zijn gezin te moeten onderwerpen aan de leer van IS. Als man alleen zal het allemaal wat minder erg zijn, vermoed ik.
Ja, maar Canada had hem asiel aangeboden.
Had ie nou mooi hij z'n zus kunnen wonen. Waren die tanden er uiteindelijk ook wel gekomen.
pi_155864044
quote:
The 39-year-old lawyer, a member of Angela Merkel’s Christian Democrats, has triggered controversy across Germany by insisting that an influx of immigrants is the best thing that could happen to his shrinking town, which took only 48 refugees last year and, so far this year, 41. “We have plenty of empty housing, and rather than see it decay we could give new homes to immigrants, helping them, and so give our town a future,” Junk said.

Some German commentators say he is a self-publicist, others that he is naive. But it is hard to ignore a man who was elected with almost 94% of the vote in 2011, and for an eight-year term. Junk says he is merely being pragmatic. This, after all, is a man who was nicknamed “Duke of Darkness” for ordering street lamps to be turned off after midnight to save money.
http://www.theguardian.co(...)migrants-oliver-junk
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_155864050
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:00 schreef Physsic het volgende:
Wtf.
Arnold Karskens opgepakt als bootvluchteling? xD

http://m.ad.nl/ad/m/nl/36(...)vigationItemId=36281
Goede journalistiek.
Naturheilmittel
pi_155864067
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Kan ik het helpen dat jij daar aanstoot aanneemt. vind dat je je trouwens als mod wel wat meer op de vlakte mag houden inzake de woordkeus van users
pi_155864106
quote:
Gelijk heb je. Ik doe mee!
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De afstand is enorm. Ik heb regelmatig het gat proberen te dichten met constructieve voorstellen voor opvang in de regio zodat iedereen ruimhartige hulp krijgt. Maar helaas is er geen eenheid te krijgen op dit onderwerp.
Er is helemaal niets sociaals aan jouw ideeen en voorstellen. Het komt er gewoon op neer: wij hebben het, maar delen willen we niet.
quote:
Wat ik wel jammer vind zijn de vele persoonlijke aanvallen en gescheld.
Zei de user die hele bevolkingsgroepen aanduidt als tuig.

Ga je schamen man :{
pi_155864120
Ik mag vinden wat ik wil van welk taalgebruik dan ook.
Ja doei.
pi_155864155
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Goede journalistiek.
Journalisten denken altijd overal maar mee weg te komen.
pi_155864297
Zijn de comfortrukkers er al over uit naar welk land ze de families met kinderen willen doorschuiven, zodat dezelfde types daar ze weer terugschuiven.
  zondag 6 september 2015 @ 14:15:44 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155864355
quote:

[..]

Hier idem dito.

Ik ga morgen de gemeente bellen en vragen wat ik kan betekenen als er hier een nieuw azc geopend wordt.
pi_155864357

Als het de bedoeling is dat ik ee nieuw deel open; ik zit mobiel, dus kan iemand anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')