abonnement Unibet Coolblue
pi_155840710


Welkom in de Flora & Fauna slowchat! Waar het soms ook wel eens speedchat wil zijn!

6.gif Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.

Wil je meedoen in dit kippenhok? Van harte welkom! Roep even in het topic en we zetten je er bij. De deur van dit hoenderhuis staat altijd voor iedereen open.

99.gif Onze stamgasten
Pagan | Strega | ferrari_rood | Rewimo | indaha | Miss_Dynastie | De_Kardinaal | Laysa | Candaasje | Adnap | PaarsBeestje | roos85 | Toekito | Thinkk-Pinkk | Duufje | Kper_Norci | Bamba

pagan_vlag.gifvl0011b057%2060x60.JPGuui1.pngOnslowicon.jpgCat.jpgfok.jpg261gha0.jpg16jrk11.jpgfosielfok.jpgpanda2aj6d08.gifSmallnster.jpgaSUQ6vF.gifNLU6p2k.gifalan_avatar.gifuser.jpgezgif-save.gifVampire.gif

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.fuckneehe.gif 10.

quote:
261gha0.jpg

De_Kardinaal. Op 9 april 2013 ben jij tot ons verdriet veel te vroeg overleden.
We zullen je eerlijke, soms botte, komische, wijze, droge en geïnteresseerde posts missen.
Voor altijd in ons hart, haan van ons kippenhok! Waak over deze slowchat!
quote:
lindsey_album.jpg

Barbaaf Ook jij bent ons helaas ontvallen. We missen je en we hopen dat je samen met D_K op ons let!
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 14:49:11 #2
43556 miss_dynastie
pi_155840733
Ik was ongeveer halverwege je verhaal, maar wij hebben op een gegeven moment het motto 'graag of helemaal niet' geadopteerd en dat scheelde een hele hoop kan ik je zeggen :P
pi_155840788
Gone

[ Bericht 99% gewijzigd door F_r op 05-09-2015 19:54:56 (Edit) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2015 @ 14:57:17 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155840912
Och f_r, dat ligt toch echt aan haar hè, en niet aan jou. Dat ten eerste. Ten tweede, als zij het vertikt om rekening met de kinderen te houden, dan niet. Maar dan moet ze ook niet zeuren als jullie weggaan als de dames het niet trekken.

En over dat weinig eten: ik liet Christan altijd gewoon met mij mee eten. Vroeg een bordje voor hem en daar kreeg hij dan wat van mijn eigen bord op. Is nooit ergens een probleem geweest. Pas vanaf een jaar of 5 at hij genoeg om een kindermenu of zoiets te bestellen. Bovendien moet ze daar al helemaal niet over zeuren want je kunt kinderen niet dwingen om te eten. En soms lijken ze wéken te overleven op alleen maar lucht :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 15:38:13 #5
43556 miss_dynastie
pi_155841809
Waarom zou je er de hele dag moeten zijn dan, trouwens (ik was net nog aan het lezen toen je het al weghaalde, dus ik lees nu verder)? Gewoon, de tijd gaan die je gepland had. En anders lekker je man met de meisjes sturen en een fikse verkoudheid veinzen. Doei, veel plezier en fijne dag :W :D

Oh, enne, iets regelen zou ik voorlopig ook niet doen en dat netjes aangeven ook. Als je anderen dingen laat regelen en ze doen dat naar eer en geweten zo goed mogelijk, dan geen gezeur en gezanik en anders regel je het zelf maar.

[ Bericht 20% gewijzigd door miss_dynastie op 05-09-2015 15:45:53 ]
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 15:58:34 #6
43556 miss_dynastie
pi_155842272
Even iets anders, rewimo? Hoe lang duurde jouw revalidatie na je gebroken heup en wat kon je weer toen je weer naar huis ging?

Een vriendin van mijn moeder heeft vier weken geleden haar heup gebroken, is die donderdag daarna naar een verpleeginstelling en mag deze donderdag weer naar huis. Ik wist niet wat ik hoorde!?! Ze kan technisch gezien niet eens haar huis in, want dan moet ze een drempel over en dat kan ze helemaal niet. Ze zijn al wel bij haar thuis geweest (zij bleef dus op de galerij in een rolstoel :') ) om te zien welke aanpassingen er nodig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze die in drie dagen kunnen aanbrengen, laat staan dat ze zelf een boodschap kan doen. Mijn moeder heeft aangegeven niet beschikbaar te willen zijn voor structurele mantelzorgtaken en verder is er ook niemand in de omgeving van vriendin die dat kan of wil en mijn moeder heeft een beetje het gevoel dat ze graag van haar af willen, want ze is niet de makkelijkste, maar heeft ook weer niet de zin om er wat aan te gaan doen.... ik ga in elk geval morgen even polshoogte nemen.

iemand anders met ervaringen mag natuurlijk ook ;)
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:52:21 #7
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_155843549
Mag ik wat vrolijkheid brengen?

Morgen wordt Olle gedoopt en ik denk dat hij uit de kerk gaat kruipen hihi.

Het manneke is nu 10 maanden.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:59:12 #8
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_155843715
Oh en van schoonmoeders heb ik gelukkig geen last.

Ik snap wel dat je baalt f_r.

Maar goed, ik ga mijn neus weer in mijn zaken steken :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2015 @ 17:02:03 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155843781
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Even iets anders, rewimo? Hoe lang duurde jouw revalidatie na je gebroken heup en wat kon je weer toen je weer naar huis ging?

Een vriendin van mijn moeder heeft vier weken geleden haar heup gebroken, is die donderdag daarna naar een verpleeginstelling en mag deze donderdag weer naar huis. Ik wist niet wat ik hoorde!?! Ze kan technisch gezien niet eens haar huis in, want dan moet ze een drempel over en dat kan ze helemaal niet. Ze zijn al wel bij haar thuis geweest (zij bleef dus op de galerij in een rolstoel :') ) om te zien welke aanpassingen er nodig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze die in drie dagen kunnen aanbrengen, laat staan dat ze zelf een boodschap kan doen. Mijn moeder heeft aangegeven niet beschikbaar te willen zijn voor structurele mantelzorgtaken en verder is er ook niemand in de omgeving van vriendin die dat kan of wil en mijn moeder heeft een beetje het gevoel dat ze graag van haar af willen, want ze is niet de makkelijkste, maar heeft ook weer niet de zin om er wat aan te gaan doen.... ik ga in elk geval morgen even polshoogte nemen.

iemand anders met ervaringen mag natuurlijk ook ;)
Je moet zeker op 3 maanden "hulpeloos" rekenen en in totaal ben je ongeveer een jaar verder voor alles helemaal okee is. Met hulpeloos bedoel ik dat je nog niet goed kunt lopen, je mag nog niet bukken, draaien, aankleden is daardoor lastig, je moet nog met je been omhoog zitten zoveel mogelijk, je kunt niets sjouwen...

Na drie maanden mocht ik weer autorijden. En dan is het hier zo dat je veel fysio krijgt, hulpmiddelen (wc-brilverhoger, douchekruk, sokkenhulp, grijper). In NL word je nogal aan je lot overgelaten -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2015 @ 17:04:31 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155843837
Ik kon na ruim een week ziekenhuis en 2,5 week revalidatiecentrum lopen met krukken, traplopen, dingen oprapen, dat soort dingen leren ze je allemaal daar. Maar je bent nog steeds niet echt goed ter been en zeker ouderen kunnen dan nog behoorlijk hulpeloos en kwetsbaar/instabiel zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 17:16:00 #11
43556 miss_dynastie
pi_155844103
Die hulpmiddelen is al wel over gesproken hoor, dat zal wel loslopen. Maar ze kan gewoon niet voor zichzelf zorgen, dus de ondersteuning moet echt wel goed geregeld zijn. Ik vind het in die zin jammer dat mijn moeder zich helemaal nergens écht mee wenst te bemoeien, want ik kan daardoor ook niet goed inschatten in hoeverre het nou geregeld is allemaal. Het voelt alleen zo kwetsbaar, een vrouw aan de verkeerde helft van de 70, met diabetes, zonder internet, met een winkel op een minuut of 10 lopen, in d'r eentje thuis. Die dingen die jij noemt kan ze volgens mijn moeder zeker niet. Ik wil het nog wel even met eigen ogen zien, maar anders moeten we maandag toch in gesprek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2015 @ 17:17:55 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155844159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Die hulpmiddelen is al wel over gesproken hoor, dat zal wel loslopen. Maar ze kan gewoon niet voor zichzelf zorgen, dus de ondersteuning moet echt wel goed geregeld zijn. Ik vind het in die zin jammer dat mijn moeder zich helemaal nergens écht mee wenst te bemoeien, want ik kan daardoor ook niet goed inschatten in hoeverre het nou geregeld is allemaal. Het voelt alleen zo kwetsbaar, een vrouw aan de verkeerde helft van de 70, met diabetes, zonder internet, met een winkel op een minuut of 10 lopen, in d'r eentje thuis. Die dingen die jij noemt kan ze volgens mijn moeder zeker niet. Ik wil het nog wel even met eigen ogen zien, maar anders moeten we maandag toch in gesprek.
Dat soort dingen wordt steeds lastiger te regelen ja. Thuishulp krijg je ook niet meer zo makkelijk. Huisarts inschakelen misschien?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 17:25:52 #13
43556 miss_dynastie
pi_155844368
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat soort dingen wordt steeds lastiger te regelen ja. Thuishulp krijg je ook niet meer zo makkelijk. Huisarts inschakelen misschien?
Ik ken de procedures wel een beetje, maar het belangrijkste is iemand die het overzicht houdt- ik had gehoopt dat mijn moeder dat nog wel wilde doen, maar helaas.... dus eventueel de huisarts bellen, ja. Ik weet niet hoe ver ze werkelijk gaan, niemand zal haar ophalen en ze kan niet zelfstandig naar huis (1 km lopen), dus dan zullen ze haar letterlijk op straat moeten gooien. Dat kan ik me ook niet voorstellen, eerlijk gezegd...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 september 2015 @ 17:26:52 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155844385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik ken de procedures wel een beetje, maar het belangrijkste is iemand die het overzicht houdt- ik had gehoopt dat mijn moeder dat nog wel wilde doen, maar helaas.... dus eventueel de huisarts bellen, ja. Ik weet niet hoe ver ze werkelijk gaan, niemand zal haar ophalen en ze kan niet zelfstandig naar huis (1 km lopen), dus dan zullen ze haar letterlijk op straat moeten gooien. Dat kan ik me ook niet voorstellen, eerlijk gezegd...
Het is toch om te huilen hoe "we" tegenwoordig met mensen omgaan hè ;(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 17:32:57 #15
43556 miss_dynastie
pi_155844537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het is toch om te huilen hoe "we" tegenwoordig met mensen omgaan hè ;(
Jep, in dit soort gevallen wel, wanneer mensen niet voldoende voor zichzelf op kunnen komen. Ze proberen vanuit dat tehuis ook wel veel over de schutting te gooien. Mijn moeder gaat dan in de stribbelmodus en dan komt er niks meer uit haar handen. Ik snap echt en oprecht niet waarom ze de was wil doen (maar dat is haar keuze en dan moeten ze daar maar de was service voor inschakelen, die is er niet voor niets), maar ik geef haar er dan wel weer gelijk in dat ze weigert om vervoer te regelen. 'Kent u dan niet iemand met een auto', waarop ze nogal bits had geantwoord: 'Jawel, maar die moeten werken' en dan komt de vraag of ze niet kan vragen of die mensen een dagje vrij nemen :') Terwijl je daar gewoon de (regio)taxi voor hebt, bijvoorbeeld.
pi_155844652
Dankjewel fr. Maar baby's hoewel ze welkom zijn wil ik eerst graag nog even trouwen in 2017 haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155848447
Md sterkte voor de vriendin van je moeder.

Ik heb geen idee meer hoe het precies bij mijn oma ging. Ja dat ze daarna snel achteruit ging en uiteindelijk stierf. Nu was ze al oud maar ik ook bij haar was de hulp maar minimaal in mijn gedachten.
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 20:54:14 #18
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_155849866
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Gone
Niks van aantrekken. K*T wijf. :*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 21:06:30 #19
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_155850254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Md sterkte voor de vriendin van je moeder.

Ik heb geen idee meer hoe het precies bij mijn oma ging. Ja dat ze daarna snel achteruit ging en uiteindelijk stierf. Nu was ze al oud maar ik ook bij haar was de hulp maar minimaal in mijn gedachten.
MD Op het moment is het ook echt puinhoop in NL. Pagan is mijn mantelzorger, en nogal actief in politiek. Wat je soms hoort en leest. Schrijnend |:(

F_R ik had geen post.
Trek je niks aan van je SM. Maar niet meer helpen of reserveren en gewoon je eigen gang gaan! :*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_155850528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:06 schreef Strega het volgende:

[..]

MD Op het moment is het ook echt puinhoop in NL. Pagan is mijn mantelzorger, en nogal actief in politiek. Wat je soms hoort en leest. Schrijnend |:(

F_R ik had geen post.
Trek je niks aan van je SM. Maar niet meer helpen of reserveren en gewoon je eigen gang gaan! :*
hm niet verhuisd of zo? Het had er allang moeten zijn
  zondag 6 september 2015 @ 08:37:18 #21
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_155859745
Zo maar eens 90 km fietsen voor 200 euro....bijna alles voor het goeie doel.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 6 september 2015 @ 08:57:17 #22
386633 Adnap
I love Life !
pi_155859827
Succes toek
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † zondag 6 september 2015 @ 09:10:44 #23
43556 miss_dynastie
pi_155859877
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Md sterkte voor de vriendin van je moeder.

Ik heb geen idee meer hoe het precies bij mijn oma ging. Ja dat ze daarna snel achteruit ging en uiteindelijk stierf. Nu was ze al oud maar ik ook bij haar was de hulp maar minimaal in mijn gedachten.
Oh, dat is weinig hoopgevend, maar wel een goede waarschuwing :*
  zondag 6 september 2015 @ 09:18:01 #24
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_155859925
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 08:57 schreef Adnap het volgende:
Succes toek
thnz
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 september 2015 @ 09:21:19 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155859955
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 08:37 schreef Toekito het volgende:
Zo maar eens 90 km fietsen voor 200 euro....bijna alles voor het goeie doel.
Zet hem op! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')