Yepquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
Zijn er eigenlijk al elektrische motorfietsen?
quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
i3 of i8 iets voor je...?quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou die renault zoe wel willen hebben![]()
Toch raar.. Rijd nu bmw
Filmpje kan ik hier niet zien. Gelet op de benaming scooter is dat denk ik niet wat ik bedoel. Heb inmiddels serieuze elektrische motors gevonden. Wel bizarre prijzen nog als je t mij vraagt. 14.000 voor een huis tuin en keukenmodel is nog iets te veel van t goede. Maar als dit over het hele veld nog iets goedkoper wordt en er is een relatief schone manier voor energie opwekken is het een kwestie van tijd voordat dit conventionele bronnen gaat vervangen. 10 jaar lijkt mij wel snel. De conventionele bronnen moeten nog wel even flink uitgemelkt wordenquote:
Bekijk het vanuit het oogpunt van de doorsnee consument en niet vanuit de hobbyist. Ik denk dat elke Jan Modaal de foto's uit een iPhone 6 net zo goed vind als uit zijn Canon Ixus (ofhoehetenzetoch).quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben hier al afgehaakt...
digitale foto’s met je mobiel zijn net zo goed of zelfs beter
Ik ken ze zelfs die zich eerst 'proffesioneel' fotograaf noemen en dan met droge ogen gaan beweren dat ze met de iPhone echt mooie foto's schieten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik
[..]
Bekijk het vanuit het oogpunt van de doorsnee consument en niet vanuit de hobbyist. Ik denk dat elke Jan Modaal de foto's uit een iPhone 6 net zo goed vind als uit zijn Canon Ixus (ofhoehetenzetoch).
De S6 edge overstijgt menig digitale camera, DSLR daar gelaten danquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben hier al afgehaakt...
digitale foto’s met je mobiel zijn net zo goed of zelfs beter
Inderdaad, mijn benzine gestookte Honda motor gaat echt niet weg. Zolang er nog benzine is te krijgen, tenminste.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:22 schreef smegmanus het volgende:
M.u.v. van diegenen die er hobby aan hebben.
Ja... Maak ff een foto in de schemerquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De S6 edge overstijgt menig digitale camera, DSLR daar gelaten dan
Overdag als je de zon in de rug hebt misschien wel ja...quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De S6 edge overstijgt menig digitale camera, DSLR daar gelaten dan
Preciesssssquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Overdag als je de zon in de rug hebt misschien wel ja...
http://www.worldpressphot(...)y-life/malin-fezehaiquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:01 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik ken ze zelfs die zich eerst 'proffesioneel' fotograaf noemen en dan met droge ogen gaan beweren dat ze met de iPhone echt mooie foto's schieten.ja voor instagram begrippen zeker.
Je kunt lang discussieren over wanneer het omslagpunt wordt bereikt: optimisten zeggen vijf jaar. En volgens pessimisten wordt dat punt nooit bereikt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:45 schreef BMWK111RS het volgende:
Volledig elektrische auto's zijn met de huidige stand van de techniek nog niet interessant ...
Ik ben er niet van overtuigd dat binnen een jaar tijd iedereen opeens een Ev wil ipv een benzine-auto. Met de huidige techniek is het allemaal nog te beperkt qua actieradius. Als er echter een doorbraak wordt gemaakt met de accu-capaciteit denk ik dat je gelijk hebt, maar zoals gezegd loopt die ontwikkeling nogal achter op de verwachtingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:55 schreef Groenfreak het volgende:
[..]
Je kunt lang discussieren over wanneer het omslagpunt wordt bereikt: optimisten zeggen vijf jaar. En volgens pessimisten wordt dat punt nooit bereikt.
Waar dit topic over gaat is het moment waarop het gebeurt: binnen een jaar tijd wil iedereen die een nieuwe auto gaat aanschaffen opeens een EV in plaats van een benzine-auto. Wat er dan gaat gebeuren vind ik enorm interessant. Daarover gaat het filmpje.
Precies! Het moet blijven waar het is. Zonde om te verstoken in auto's die net zo goed op elektriciteit kunnen rijden.quote:
Mijn Volvo V60 heeft 288PK en 0-100 in 6,1 sec.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:45 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat ik persoonlijk een nadeel vindt bij veel hybrides is dat ze een hele kleine verbrandingsmotor hebben, waardoor je als je wat op wil schieten zowat met je rechterbeen bij voorbumper zit.
Want?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:52 schreef derLudolf het volgende:
Elektrisch heeft nog een nadeel, je kunt er geen aanhanger achter knopen
Nou als ik een auto van rond de ton zou kopen zou het geen Tesla worden... Een CLS Shooting Brake vind ik dan een stuk mooierquote:Op zaterdag 5 september 2015 16:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Tesla heeft in ieder geval goed bijgedragen aan de begeerlijkheid factor van elektrisch rijden
Ik vind model S echt een verschrikkelijke mooie auto.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou als ik een auto van rond de ton zou kopen zou het geen Tesla worden... Een CLS Shooting Brake vind ik dan een stuk mooier
Ik vind hem ook niet lelijk, maar voor dat geld (90.000 ongeveer toch) weet ik wel wat leukers...quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind model S echt een verschrikkelijke mooie auto.
Dit.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind model S echt een verschrikkelijke mooie auto.
Ik ben wel benieuwd hoeveel Tesla's er überhaupt als privéauto verkocht zijn/worden, het is vooral interessant als je een riant leasebudget hebt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet lelijk, maar voor dat geld (90.000 ongeveer toch) weet ik wel wat leukers...
Ja prima, ik dus nietquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet lelijk, maar voor dat geld (90.000 ongeveer toch) weet ik wel wat leukers...
Bij mij op de universiteit testen ze volautomatische pendelwagentjes, zonder stuur, zonder bestuurder.... tussen het verkeer in!quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk zelfs dat autobezit op den duur voor het gros van de mensen overbodig wordt en je een soort van abonnementsvorm krijgt.
De zelfrijdende (en tevens elektrische) auto kan dan via je smartphone aangevraagd worden, waarna hij vanaf een centrale parkeerplaats (met laadstations en eventueel onderhoudscentrum) of vanaf een andere opdracht direct naar je toerijdt.
Je zorgt gewoon dat je 0.x auto's per abonnee beschikbaar hebt zodat er altijd een auto is als je hem nodig hebt. Je kan dan ook kiezen of je met een 2 zittertje naar je werk wil of met een 7 zitter (kids mee) naar de grootouders of voor op vakantie.
Tarieven worden aangepast op prioriteit. Wil je binnen 10 minuten weg kunnen? Dan betaal je het hoofdtarief. Wil je binnen nu en 3 uren weg kunnen dan betaal je een daltarief. Via een smartphone-app krijg je bericht zodra de auto er (bijna) is.
Rijbewijs is ook niet meer nodig, wil je je kinderen van school halen en zelf geen tijd dan laat je een Tesla Micro X voorrijden die ze haalt en thuis weer afzet.
Er zijn altijd situaties en beroepen te bedenken waar je altijd over een auto moet kunnen beschikken, al gaat het maar om voorraad en gereedschap in je auto om een klus te kunnen uitvoeren.
Maar dat autobezit gaat afnemen weet ik zeker... en dat gaat sneller dan we denken...
PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij
Heb jij die al zien rijden? Ik nog niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Bij mij op de universiteit testen ze volautomatische pendelwagentjes, zonder stuur, zonder bestuurder.... tussen het verkeer in!
http://www.z24.nl/onderne(...)en-wageningen-581202
Is zo'n 8 km tussen campus en station.
Nee, maar ik werk dan ook als AiO op een andere plek dan de campusquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb jij die al zien rijden? Ik nog niet.
Ja ik ben wel vaak op de campus maar heb ze ook nog nooit gezien namelijkquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, maar ik werk dan ook als AiO op een andere plek dan de campus
In jouw geval wel jaquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:55 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Mijn Volvo V60 heeft 288PK en 0-100 in 6,1 sec.
En ik kan er prima tot 1500kg mee trekken.
Die dingen gaan net iets harder dan stapvoets toch?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Bij mij op de universiteit testen ze volautomatische pendelwagentjes, zonder stuur, zonder bestuurder.... tussen het verkeer in!
http://www.z24.nl/onderne(...)en-wageningen-581202
Is zo'n 8 km tussen campus en station.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |