abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:38:52 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155835742
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

En kan het bier drinkend voetvolk opgelucht ademhalen, toch weer een kudde mafklappende hippies aan een wisse dood ontsnapt door kordaat optreden van onze medische hulptroepen.
Kijk, een moraalridder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:41:35 #27
45206 Pietverdriet
pi_155835781
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Zouden ze dat zelf eigenlijk ook geloven?
Geen idee, een fatsoenlijke discussie is niet te voeren met mensen die homeopatie aanhangen, gros weet geeneens wat homeopatie is, verwarren het met oa fytotherapie.
pi_155835808
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Zouden ze dat zelf eigenlijk ook geloven?
Dat is het principe van homeopathie, dus dat lijkt me wel.
pi_155835825
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee, een fatsoenlijke discussie is niet te voeren met mensen die homeopatie aanhangen, gros weet geeneens wat homeopatie is, verwarren het met oa fytotherapie.
Maar veel fytotherapie is dan ook weer flauwekul.
pi_155835841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het doet natuurlijk meer dan homeopathie ;)
pi_155835854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Sommige wel ja, andere niet.
pi_155835878
Wisten deze mensen wel dat ze drugs tot zich namen? Lijkt me namelijk best vervelend, ben je een blije naieve homeopathie gelover, krijg je een sample(lees wat water) tegen neusverkoudheid ofzo, is het drugs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155835882
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bij fytotherapie heb je kans dat er werkzame stoffen aanwezig zijn in het preparaat.
Professioneel gifmenger.
pi_155835894
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:47 schreef erodome het volgende:
Wisten deze mensen wel dat ze drugs tot zich namen? Lijkt me namelijk best vervelend, ben je een blije naieve homeopathie gelover, krijg je een sample(lees wat water) tegen neusverkoudheid ofzo, is het drugs.
Ja, dit vraag ik mij ook af. :Y
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:50:19 #35
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_155835928
2ce is wel behoorlijk potent ja, en je kan er behoorlijke visuele vervormingen van krijgen _O-
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_155835956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:47 schreef erodome het volgende:
De naam van het seminar doet wel wat vermoeden :@
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:10:30 #37
45206 Pietverdriet
pi_155836239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

klopt, maar aan de andere kant is ongeveer 3/4 van de echte medicamenten ontstaan uit extracten van plantaardige en dierlijke producten. Fythotherapie zit een beetje vast in haar tradities.
pi_155836262
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

klopt, maar aan de andere kant is ongeveer 3/4 van de echte medicamenten ontstaan uit extracten van plantaardige en dierlijke producten. Fythotherapie zit een beetje vast in haar tradities.
Als je het op die manier bekijkt is fytotherapie gewoon onzin. Het voegt niets toe.
pi_155836316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je het op die manier bekijkt is fytotherapie gewoon onzin. Het voegt niets toe.
Klopt. Plus het is veel onvoorspelbaarder dan gebruik van gezuiverde stoffen, dus meer onder of overdoseringen.
pi_155836322
Party on dudes.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:23:07 #41
45206 Pietverdriet
pi_155836448
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Klopt. Plus het is veel onvoorspelbaarder dan gebruik van gezuiverde stoffen, dus meer onder of overdoseringen.
Vingerhoedskruid levert digitalis, en was een van de eerste zeer goede medicamenten tegen een kwaal, hartritmestoornissen. Het wordt tegenwoordig synthetisch gebruikt wat maar goed is ook omdat het doseren met planten zeer problematisch is omdat de hoeveelheid werkzame stof van plant tot plant kan verschillen en de werkzame dosis en de gevaarlijke dosis niet ver uit elkaar liggen
pi_155836732
Los pollos hermanos
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:40:30 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155836767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook als je het op een andere manier bekijkt, is fytotherapie gewoon onzin. De hele premisse is een drogreden. Het idee dat iets beter is omdat het natuurlijk is, is een naturalistic fallacy.

Bovendien wordt de premisse actief ontkracht door de wetenschap. Immers, of een molecuul nu op natuurlijke wijze ontstaat of in een lab gecreëerd wordt, zolang hij identiek is, zal hij een identieke werking hebben.
pi_155836868
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook als je het op een andere manier bekijkt, is fytotherapie gewoon onzin. De hele premisse is een drogreden. Het idee dat iets beter is omdat het natuurlijk is, is een naturalistic fallacy.

Bovendien wordt de premisse actief ontkracht door de wetenschap. Immers, of een molecuul nu op natuurlijke wijze ontstaat of in een lab gecreëerd wordt, zolang hij identiek is, zal hij een identieke werking hebben.
Mogelijk is het believers effect erg groot, is lastig om rekening mee te houden. Misschien een studie met plantje X vergelijken met peterselie, of is fytotherapie tegenwoordig ook vooral in pilvorm?
pi_155836922
Crystal Meth is toch allesbehalve homeopathisch maar zo chemisch al het maar zijn kan. Natuurlijk ga je van bewerkte gootsteenontstoppers en kattenbakvulling-korrels stuiptrekken. Zelfs in verdunde vorm. :)
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:47:45 #46
45206 Pietverdriet
pi_155836936
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mogelijk is het believers effect erg groot, is lastig om rekening mee te houden. Misschien een studie met plantje X vergelijken met peterselie, of is fytotherapie tegenwoordig ook vooral in pilvorm?
Volgens Wikipedia
quote:
Kruidengeneeskunde, ook wel fytotherapie, ('behandeling met planten') genoemd, is het behandelen van gezondheidsklachten en ziekten met plantaardige middelen.

In de kruidengeneeskunde gebruikte plantaardige middelen noemt men kruidengeneesmiddelen of fytotherapeutica. De definitie van de Nederlandse Vereniging voor Fytotherapie luidt: "Geneesmiddelen die als actieve ingrediënten uitsluitend planten, delen van planten of plantenmaterialen of combinaties daarvan bevatten, in ruwe of bewerkte staat."[1] Volgens deze definitie valt therapeutisch gebruik van geïsoleerde inhoudsstoffen van planten (bijvoorbeeld curcumine, morfine, digoxine, galantamine, taxol) uitdrukkelijk niet onder de fytotherapie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruidengeneeskunde
Zoals ik zei, men zit gevangen in haar eigen drogredenaties en tradities
pi_155837036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia

[..]

Zoals ik zei, men zit gevangen in haar eigen drogredenaties en tradities
Dus coke valt onder kruidengeneeskunde? :D
pi_155837059
quote:

[..]

Bij fytotherapie hebben we het gewoon over aantoonbare werkzame stoffen, waarvan we dus prima weten wat ze doen. Alleen is dosering vooral erg lastig, wat maakt dat als we het niet over huis tuin en keuken middeltjes hebben met een milde werking het een aardig risico op kan leveren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155837100
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:52 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Dus coke valt onder kruidengeneeskunde? :D
Als er een medische toepassing aan zit, ja. Wiet bv valt ruim onder kruidengeneeskunde.
  zaterdag 5 september 2015 @ 12:00:24 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155837210
quote:

[..]

Geloof en ongeloof zeggen uiteraard niets concreets over de validiteit van een premisse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')