abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159391205
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:03 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Met ongeveer dezelfde vraag kwam ik via de zoekmachine bij jouw post terecht.
Tot niet zo lang geleden was ik zelf behoorlijk links maar ik ben sinds het begin van de vluchtelingencrisis er anders tegen aan gaan kijken.
Mijn eerste oorspronkelijke eigen antwoord was dat links niet wil toegeven dat ze een (imo) grote fout hebben gemaakt.
Dit beeld vat dat samen :

[ afbeelding ]

Andere voorbeelden van vóór 2016 zijn er natuurlijk nog genoeg, dit niet willen erkennen van een foute inschatting gaat al langer terug, zie bijv. de multiculti discussies etc.
Na verder zoeken - dus niet als eigen antwoord - zie je verklaringen waarom links zo islam-protectief is, variërend van 'op de asresten van het huidige stelsel zal iets nieuws ontstaan' , tot 'links heeft geen kennis van hetgeen sharia eigenlijk inhoudt' , tot 'ze willen allebei een totalitaire staat', etcetera en alles ertussenin.

Trefwoorden zoals 'links en de islam voorkeur' en dan ook in het engels, geeft veel materiaal van krant tot boek tot video.
Blijkbaar zijn er veel mensen die de logica van die verbintenis niet inzien.
Ikzelf, na wat meer verdieping in de islam, evenmin.
Het eigenaardige is dan kennelijk dat het alleen maar moeilijk is om toe te geven dat je het niet helemaal bij het juiste eind hebt dus. En dus dat nieuwe data niet instaat is om je theorie te veranderen. Dan kom je dus terecht bij religie. Dan is links een religie.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')