abonnement Unibet Coolblue
pi_155834051
Islam staat voor alles waar links niet voor staat, maar ik krijg de indruk dat anti-islam en links zijn niet samen kunnen gaan.
Anti-islam is namelijk extreemrechts. Echter extreemrechts is van nature anti-Joods, antisemitisch, en dat is islam ook, en links juist niet.
Extreemrechts is tegen de moderne waarden en dus tegen rechten voor de vrouw, tegen de rechten van homo's, tegen de rechten van gekleurde mensen, want minderwaardig. Dat is islam ook, maar links niet.

Nog zoiets links is anti-racistisch, anti-racistisch is ook pro-islam, ofwel als je anti-islam bent, ben je racistisch, maar islam is anti-alles wat niet islam is en dus de kampioen van racisme dan, als ze zelf een ras zijn en per default alles wat niet islam is ook. En daar moet je dus tegen zijn als linkse, want links is anti-racistisch. Toch?

Waarom kan anti-islam dus niet samen gaan met links blijkbaar?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 05-09-2015 04:03:53 ]
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 04:14:24 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155834088
In principe is het intolerantie tegen intolerantie. Geen idee of dat links of rechts is, lijkt me meer een logische reactie.
pi_155834089
Misschien dat de wereld wat genuanceerder in elkaar steekt dan hoe jij het voorstelt in deze post? Er zijn vele verschillende smaken `links', `rechts', `islam' en `anti-islam'. Wilders is extreem `anti-islam' en op economisch gebied behoorlijk `links', dus daar ga je al.
  zaterdag 5 september 2015 @ 04:20:05 #4
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_155834092
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:15 schreef TruusHenk het volgende:
Misschien dat de wereld wat genuanceerder in elkaar steekt dan hoe jij het voorstelt in deze post? Er zijn vele verschillende smaken `links', `rechts', `islam' en `anti-islam'. Wilders is extreem `anti-islam' en op economisch gebied behoorlijk `links', dus daar ga je al.
Populisten zijn niet links noch rechts.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_155834095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:15 schreef TruusHenk het volgende:
Misschien dat de wereld wat genuanceerder in elkaar steekt dan hoe jij het voorstelt in deze post? Er zijn vele verschillende smaken `links', `rechts', `islam' en `anti-islam'. Wilders is extreem `anti-islam' en op economisch gebied behoorlijk `links', dus daar ga je al.
Wilders is an sich niet links, ik denk dat dat een soort marketing is, om meer stemmen te winnen. Besides the point dus. Het gaat echt om "links" of "liberals" in de Engelse taal hier wat mij betreft. En dan zie je dat links pro-islam is. Echter islam staat lijnrecht tegenover alles waarin een linkse gelooft. Durven ze dat dan niet toe te geven? Waarom niet? Dat is toch gek ergens? Wel tegen de christelijke zooi, en daarom ook links, maar niet tegen de islam zooi?
I´m back.
pi_155834096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:14 schreef hugecooll het volgende:
In principe is het intolerantie tegen intolerantie. Geen idee of dat links of rechts is, lijkt me meer een logische reactie.
Wat? Links intolerant? Islam intolerant?
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 04:28:17 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155834101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat? Links intolerant? Islam intolerant?
Of intolerantie tegen intolerantie links of rechts is. Is niet echt iets dat zich op enkel de islam richt
pi_155834104
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Of intolerantie tegen intolerantie links of rechts is. Is niet echt iets dat zich op enkel de islam richt
Nou ja, ik geloof dan toch nog dat links zich verzet tegen intolerantie. Daarom vind ik het gek dat links de islam als een soort adoptief kindje heeft opgenomen, terwijl islam alleen intolerantie predikt. Dat is een beetje het speelveld dan wat ik in dit topic ter discussie wil stellen althans. Of je bedoelt dat islam niet een baken van... intolerantie is.
I´m back.
pi_155834110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders is an sich niet links, ik denk dat dat een soort marketing is, om meer stemmen te winnen. Besides the point dus. Het gaat echt om "links" of "liberals" in de Engelse taal hier wat mij betreft. En dan zie je dat links pro-islam is. Echter islam staat lijnrecht tegenover alles waarin een linkse gelooft. Durven ze dat dan niet toe te geven? Waarom niet? Dat is toch gek ergens? Wel tegen de christelijke zooi, en daarom ook links, maar niet tegen de islam zooi?
`Liberal' heeft niets met links of rechts te maken, zowel niet in de letterlijke betekenis als politiek gezien, denk bijv. aan D66 in NL of de LibDems in de UK, beide partijen die meer in het centrum zitten dan specifiek links of rechts zijn.

Als je het hebt over de klassieke linkse partijen, die hebben uiteraard de principes van inclusie en solidariteit, vooral van en met kansarmen, als een van hun voornaamste grondbeginselen en dat strookt niet erg met het categorisch `anit-islam' zijn. Als je het hebt over mensen die een overwegend links gedachtengoed aanhangen, daar zal ongetwijfeld een grote meerderheid ook bezorgd zijn over de minder prettige kanten van de (extreme) islam. Een argument hiervoor is bijv. het feit dat Wilders zijn stemmen overal vandaan haalt, ook van de PvdA bijv.
pi_155834113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..] terwijl islam alleen intolerantie predikt.[...]
Onzin natuurlijk in z'n algemeenheid.
pi_155834116
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:39 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk in z'n algemeenheid.
Nou nee, de islam beschrijft uitstekend wat er moet gebeuren met ongelovigen of andersgelovigen. Ze kunnen alleen leven met moslims, onderworpenen. Je ziet ook dagelijks wat er met non-moslims gebeurt en met islamieten die een ander futiel detail aanhangen. En je ziet hoe ze reageren op vrouwen, homo's, vrijheid van meningsuiting, cruciale waarden voor linksen. Je ziet hoe ze op de vluchtelingencrisis reageren ook in bijv. Koeweit, in de puissant rijke golfstaten, in Marokko. Ze maken elkaar en anderen overal af, overal waar ze zijn. Nee, ik denk dat het in zijn algemeenheid wel juist is, alleen zullen afzonderlijke individuele moslims anders zijn. Maar eigenlijk doen die het niet goed volgens de leer.
I´m back.
pi_155834120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:36 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

`Liberal' heeft niets met links of rechts te maken, zowel niet in de letterlijke betekenis als politiek gezien, denk bijv. aan D66 in NL of de LibDems in de UK, beide partijen die meer in het centrum zitten dan specifiek links of rechts zijn.

Als je het hebt over de klassieke linkse partijen, die hebben uiteraard de principes van inclusie en solidariteit, vooral van en met kansarmen, als een van hun voornaamste grondbeginselen en dat strookt niet erg met het categorisch `anit-islam' zijn. Als je het hebt over mensen die een overwegend links gedachtengoed aanhangen, daar zal ongetwijfeld een grote meerderheid ook bezorgd zijn over de minder prettige kanten van de (extreme) islam. Een argument hiervoor is bijv. het feit dat Wilders zijn stemmen overal vandaan haalt, ook van de PvdA bijv.
Ja, klopt inclusiviteit en solidariteit, gelijkheid, vrijheid en broederschap, delen van kennis, macht en welvaart, maar kijk eens naar de islamitische wereld, is dat daar ooit aan de orde geweest? En dat is de kern van de islam, in islamitische landen hè, daar hebben ze de macht. Is dat links?
I´m back.
pi_155834124
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:39 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk in z'n algemeenheid.
Al die Islamitische landen staan natuurlijk bekend om hun minderheidsrechten.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155834125
Je laatste twee posts gaan niet opeens niet meer over het originele onderwerp maar over hoe slecht de islam wel niet is. Prima, maar open daar dan gewoon het topic over.
pi_155834130
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:55 schreef TruusHenk het volgende:
Je laatste twee posts gaan niet opeens niet meer over het originele onderwerp maar over hoe slecht de islam wel niet is. Prima, maar open daar dan gewoon het topic over.
Nee, is niet waar. Links is voor een belangrijk deel ook een reactie geweest op de powers that be in Europa die door de christelijke kerk werd ondersteund. De islamitische "kerk" staat voor dezelfde waarden alleen nog een stukje meer rigide, waarom kun je dus niet anti-islam zijn en links?
Ik ben links ja, en tegen de waarden van de christelijke kerk, maar ook en nog meer tegen de waarden van de islam.

Filmpje:

I´m back.
pi_155834131
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:54 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Al die Islamitische landen staan natuurlijk bekend om hun minderheidsrechten.
In de huidige tijd zijn er inderdaad een hoop conflicten waar de islam een rol speelt (of dit althans ervoor gebruikt wordt). Dat is echter ten eerste niet overal het geval en ten tweede zeker niet altijd het geval geweest. Interessant (academisch) leesvoer: http://www.oxfordislamicstudies.com/article/opr/t236/e0536
pi_155834134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is niet waar. Links is voor een belangrijk deel ook een reactie geweest op de powers that be in Europa die door de christelijke kerk werd ondersteund. De islamitische "kerk" staat voor dezelfde waarden alleen nog een stukje meer rigide, waarom kun je dus niet anti-islam zijn en links?
Ik ben links ja, en tegen de waarden van de christelijke kerk, maar ook en nog meer tegen de waarden van de islam.

Filmpje:

Ik gaf je een antwoord op je originele vraag in een vorige post, maar daar ging je niet echt op in. Prima als jij jezelf anti-islam en links vindt. Dat is dan bij deze vastgesteld en dan kan er een slotje op. Als je het wilt hebben over links en verhouding tot de islam in z'n algemeenheid, kun je beter stoppen met blijven herhalen hoe slecht je de islam wel niet vindt, want dat is dan offtopic.
pi_155834136
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:00 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

In de huidige tijd zijn er inderdaad een hoop conflicten waar de islam een rol speelt (of dit althans ervoor gebruikt wordt). Dat is echter ten eerste niet overal het geval en ten tweede zeker niet altijd het geval geweest. Interessant (academisch) leesvoer: http://www.oxfordislamicstudies.com/article/opr/t236/e0536
Ga je nou linkjes posten over het humanistische en wetenschappelijke verre verleden van de islam? Ik heb niet geklikt. Dat is geen argument we zitten nu in 2015.
I´m back.
pi_155834137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:06 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Ik gaf je een antwoord op je originele vraag in een vorige post, maar daar ging je niet echt op in. Prima als jij jezelf anti-islam en links vindt. Dat is dan bij deze vastgesteld en dan kan er een slotje op. Als je het wilt hebben over links en verhouding tot de islam in z'n algemeenheid, kun je beter stoppen met blijven herhalen hoe slecht je de islam wel niet vindt, want dat is dan offtopic.
Nee, er kan geen slotje op, want links denkt niet dat je anti-islam en links kan gaan. Over dat speelveld gaat dit topic. Ik snap dat je dit wilt laten sluiten natuurlijk, want het is confronterend.
I´m back.
pi_155834139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga je nou linkjes posten over het humanistische en wetenschappelijke verre verleden van de islam? Ik heb niet geklikt. Dat is geen argument we zitten nu in 2015.
Het lijkt me een redelijke reply op die post. Maar goed, ik begrijp dat de bedoeling is dat dit het zoveelste islam-bashtopic wordt, prima, maar dan houd ik het verder voor gezien.
pi_155834141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:10 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het lijkt me een redelijke reply op die post. Maar goed, ik begrijp dat de bedoeling is dat dit het zoveelste islam-bashtopic wordt, prima, maar dan houd ik het verder voor gezien.
Nee, dit is geen islambash topic hoor, dit gaat over de kernwaarden van links en hoe ze omgaan met islam, heel wat anders dus.
Ben jij moslim btw?
I´m back.
pi_155834143
Hier kan ik niet bij.
Links goed voor Islam, en rechts anti islam ?
Het is meer een gebrek aan een centraal regime hier.
Niet anti of pro, maar dat schijnt niet te kunnen.
En maar lekker vechten met elkaar. :{w
pi_155834144
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, er kan geen slotje op, want links denkt niet dat je anti-islam en links kan gaan. Over dat speelveld gaat dit topic. Ik snap dat je dit wilt laten sluiten natuurlijk, want het is confronterend.
Er is geen speelveld, want het is een stukje verder naar boven al uitgelegd waarom het logisch is dat de klassiek linkse partijen moeite hebben met een rigide anti-islamstandpunt. Bijv. uit het feit dat Wilders veel stemmers bij de PvdA weghaalt blijkt ook dat het linkse electoraat er niet per se veel moeite mee heeft, zoals al eerder gezegd. Jij bent blijkbaar een van die mensen. Prima. Wat wil je dan verder bespreken?
pi_155834147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:17 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Er is geen speelveld, want het is een stukje verder naar boven al uitgelegd waarom het logisch is dat de klassiek linkse partijen moeite hebben met een rigide anti-islamstandpunt. Bijv. uit het feit dat Wilders veel stemmers bij de PvdA weghaalt blijkt ook dat het linkse electoraat er niet per se veel moeite mee heeft, zoals al eerder gezegd. Jij bent blijkbaar een van die mensen. Prima. Wat wil je dan verder bespreken?
Wat zoals ik je al uitlegde daarna onzin is. Wilders is niet links en zijn partij ook niet, die hebben af en toe een wat populistische linkse narratief op sociaaleconomische standpunten om stemmers te lokken, niet omdat ze links zijn.
Jouw onderbouwing van pro-islam en links is net zo futiel. Want zoals in OP wordt uitgelegd islam is tegengesteld aan alles waarvoor islam staat.
Het is ook meer een topic dat voor linksen is, niet voor moslims als zodanig, want uiteraard stuit hen dit tegen de borst. Toch blijft het in de normale discussie als een soort soul searching.
Linksen zijn eigenlijk een soort lemmingen namelijk, vele denken niet na, maar volgen wat politiek-correct wordt verklaard door invloedrijke figuren. Trouwens bij rechts zie je soortgelijks hoor, gewoon mindless achter geloofstukken aan hobbelen, wat dat betreft dus niet iets nieuws of zo.

Maar goed ben je nou moslim, of zeg je dat niet?
I´m back.
pi_155834149
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zoals ik je al uitlegde daarna onzin is. Wilders is niet links en zijn partij ook niet, die hebben af en toe een wat populistische linkse narratief op sociaaleconomische standpunten om stemmers te lokken, niet omdat ze links zijn.
Jouw onderbouwing van pro-islam en links is net zo futiel. Want zoals in OP wordt uitgelegd islam is tegengesteld aan alles waarvoor islam staat.
Het is ook meer een topic dat voor linksen is, niet voor moslims als zodanig, want uiteraard stuit hen dit tegen de borst. Toch blijft het in de normale discussie als een soort soul searching.
Linksen zijn eigenlijk een soort lemmingen namelijk, vele denken niet na, maar volgen wat politiek-correct wordt verklaard door invloedrijke figuren.
Rechts volg ik ook niet, bij geweld houd het op bij mij. Van beide kanten. Links moet ik al helemaal niks hebben. Kogel kwam van links. En met de vrouw van Janmaat, maar ik vind het ook smerig om mensen dit weer aan te rekenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')