abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:22:07 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830405
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Beelden zeggen soms meer dan woorden. :{

:{
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:22:51 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830425
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef Copycat het volgende:
Maar fijn dat ook de vluchteling eerst aan zichzelf en naasten mag denken.
Je begint het te snappen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:23:47 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Je begint het te snappen.
Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:25:24 #4
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830496
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.
Daar ben ik het mee eens. Ik zou het zelf ook doen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat de mensen die al wonen in de betere oorden gedwongen moeten worden om maar een oneindig aantal van die vluchtelingen op te nemen.

Dat is de keerzijde, die jij nog niet snapt.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:27:38 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830571
Nee, dat zou idd geen kwestie van dwingen moeten zijn, maar van menselijkheid en fatsoen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:29:36 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830630
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:27 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat zou idd geen kwestie van dwingen moeten zijn, maar van menselijkheid en fatsoen.
Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.

Zoals nu in Zeewolde. De inwoners willen geen AZC met 900 migranten.

Toch komt het er. Door dwang.
pi_155830679
Tjong, de user die via het account Dr. Kloothommel loopt te trollen heeft het licht ook gezien.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:32:08 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:31 schreef Beathoven het volgende:
Tjong, de user die via het account Dr. Kloothommel loopt te trollen heeft het licht ook gezien.
Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:37:06 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155830850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.

Toch komt het er. Door dwang.
Zeewolde en hun lokale economie kan deze mensen goed gebruiken
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155830905
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.
Dan opent ie eens wat meer dan alleen de voordeur om boodschappen te doen.
pi_155830920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar het verkoopt beter om de Barmhartige Samaritaan uit te hangen.
Vooral dat hij nu in de media wordt neergezet als 'zielig' en dat hij geen andere keus heeft gehad. Dat als hij niet gekozen had om met een opblaasboot het water op te gaan, dat het hele gezin dan nu midden in de oorlog aan het vrezen was voor hun leven.

Gelukkig voor hem krijg hij nu van alle kanten hulp aangeboden, dus die nieuwe tanden zullen er ook wel komen. Wel zonde dat hij er zijn gezin voor heeft ingeleverd.
Prioriteiten stellen, he.
pi_155831049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
pi_155831276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
Er zijn altijd hoopvolle mensen.

Maar ook tegenstanders.
https://m.facebook.com/pa(...)lde/1626865230892805
pi_155831350
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:52 schreef Physsic het volgende:
Er zijn altijd hoopvolle mensen.

Maar ook tegenstanders.
https://m.facebook.com/pa(...)lde/1626865230892805
Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:00:07 #15
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155831469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kant
RED ONS HENNIEGOD
pi_155831502
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:00 schreef PowerLoungen het volgende:
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kant
Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...

Kom op zeg. Ik ben niet debiel of zo. Wat is er zieligheidsradiotv aan een item met mensen die in Zeewolde wonen en aangeven dat het ze verder niet zo kan boeien of er een AZC komt?
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:02:57 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155831529
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:01 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...

Kom op zeg. Ik ben niet debiel of zo. Wat is er zieligheidsradiotv aan een item met mensen die in Zeewolde wonen en aangeven dat het ze verder niet zo kan boeien of er een AZC komt?
Je hebt het punt dus volledig gemist , wat een verrassing..
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:07:00 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155831611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Die tellen ook mee. Maar een meerderheid van 60% is tegen. Dat zijn natuurlijk allemaal racisten.
pi_155832020
Bij Pauw was een vrouw uit Markelo die vertelde dat daar 22jaar lang een azc is geweest; meer asielzoekers dan bewoners in Markelo zelf.
De eerste jaren waren er weinig problemen, maar uiteindelijk is het beleid veranderd, waardoor de laatste 4 jaren een drama was.
Iets met "de ambulance komt, de politie komt, en de lijkwagen gaat weg."
In 2012 is het azc gesloten. De kinderen durfde er niet meer langs als ze naar school moesten.
Helaas kreeg de vrouw niet de kans het probleem verder uit te leggen.
pi_155832021
Het is niet onze (Europa's) verantwoordelijkheid om welke vluchteling dan ook te redden, wie of waar dat ook mag zijn. Als we een vluchteling redden mag dat gezien worden als heuse heldendaad. Laten we het dus niet omdraaien, wij moeten ons niet schuldig voelen als vluchtelingen de overtocht niet halen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_155832080
"Overlast door bewoners AZC Markelo

Bewoners van de buurtschap Herike eisen sluiting van het asielzoekerscentrum Markelo. De bewoners voelen zich onveilig na een aanhoudende reeks van diefstallen, seksuele intimidatie en doodsbedreigingen door bewoners van het azc.
Burgemeester Goudt van de gemeente Hof van Twente onderschrijft de problemen en neemt het verzoek tot sluiting serieus. Het Centraal orgaan voor de Opvang van Asielzoekers (COA) is geschrokken van de misstanden. Met een reeks maatregelen wil het COA het vertrouwen in het azc in de buurt terugbrengen."
pi_155832168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef Shreyas het volgende:
Het is niet onze (Europa's) verantwoordelijkheid om welke vluchteling dan ook te redden, wie of waar dat ook mag zijn. Als we een vluchteling redden mag dat gezien worden als heuse heldendaad. Laten we het dus niet omdraaien, wij moeten ons niet schuldig voelen als vluchtelingen de overtocht niet halen.
Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.
Mensen gaan echt geen duizenden euro's betalen aan een boottocht waarmee ze de overkant niet halen. Dan hadden al die mensen niet hoeven te verdrinken.
Bovendien ben je dan de mensensmokkelaars niet aan een salaris aan het helpen.

Australië heeft dat beter aangepakt.
pi_155832216
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.
En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?

quote:
Mensen gaan echt geen duizenden euro's betalen aan een boottocht waarmee ze de overkant niet halen. Dan hadden al die mensen niet hoeven te verdrinken.
Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.

quote:
Bovendien ben je dan de mensensmokkelaars niet aan een salaris aan het helpen.
Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggen

quote:
Australië heeft dat beter aangepakt.
Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doen
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:39:57 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:30 schreef Physsic het volgende:

Bewoners van de buurtschap Herike eisen sluiting van het asielzoekerscentrum Markelo. De bewoners voelen zich onveilig na een aanhoudende reeks van diefstallen, seksuele intimidatie en doodsbedreigingen door bewoners van het azc.
Burgemeester Goudt van de gemeente Hof van Twente onderschrijft de problemen en neemt het verzoek tot sluiting serieus. Het Centraal orgaan voor de Opvang van Asielzoekers (COA) is geschrokken van de misstanden. Met een reeks maatregelen wil het COA het vertrouwen in het azc in de buurt terugbrengen."
Geschrokken!

Terwijl bekend is dat 20% van de asielzoekers een crimineel verleden meeneemt. Terwijl bekend is dat ze allerlei etnische groepen bij elkaar zetten die elkaars bloed wel kunnen drinken. Terwijl bekend is dat die gelukszoekers jarenlang moeten wachten tot ze niet uitgezet worden, waardoor ze zich bijna letterlijk doodvervelen.

Vertrouwen terugbrengen!

Dat betekent nog maar eens uitleggen hoe goed die opvang toch is. Dat de criminaliteit heus wel meevalt. En dat ze een paar extra politiesmurfen laten patrouilleren 's nachts. En dat toegang dan maar naar de andere zijde wordt verplaatst.
pi_155832315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?

[..]

Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.

[..]

Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggen

[..]

Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doen
Ik geloof dat ze dat niet eens mogen doen. Italië heeft jaren geleden een boot teruggestuurd en is daarvoor gestraft.
Dat het niet de verantwoordelijkheid is van Europa kan zijn. Ik lig ook echt niet wakker van de mensen die verdrinken.
Maar als je iedereen maar van de zee plukt en in Griekenland/Italië dropt, dan is het toch een keer vol?
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:44:28 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155832360
quote:

Dit is dus wat je importeert in je land. Echt walgelijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155832376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geschrokken!

Terwijl bekend is dat 20% van de asielzoekers een crimineel verleden meeneemt. Terwijl bekend is dat ze allerlei etnische groepen bij elkaar zetten die elkaars bloed wel kunnen drinken. Terwijl bekend is dat die gelukszoekers jarenlang moeten wachten tot ze niet uitgezet worden, waardoor ze zich bijna letterlijk doodvervelen.

Vertrouwen terugbrengen!

Dat betekent nog maar eens uitleggen hoe goed die opvang toch is. Dat de criminaliteit heus wel meevalt. En dat ze een paar extra politiesmurfen laten patrouilleren 's nachts. En dat toegang dan maar naar de andere zijde wordt verplaatst.
Ik weet niet of het waar is, want ik woon er niet, maar op internet zijn berichten te vinden over de gevolgen van az in Zweden. Vanaf 1950 heeft Zweden een behoorlijk aantal migranten (vooral Somaliërs?) binnengelaten.
Naast de stijging van de 'algemene criminaliteit', zou het aantal verkrachtingen met 1470% zijn gestegen. Daardoor zou elke Zweedse autochtone vrouw statistisch gezien minstens 1x verkracht worden, door in de meeste gevallen een migrant (of nakomeling).
Er stond verder nog een hele uitleg over waarom je daar niemand over hoort.
pi_155832402
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:41 schreef Physsic het volgende:

Dat het niet de verantwoordelijkheid is van Europa kan zijn. Ik lig ook echt niet wakker van de mensen die verdrinken.
Ik lig er wel wakker van, maar Europa telt 250 miljoen mensen, we kunnen geen 1 miljard Afrikanen een veilig thuis bieden, daar hebben we de middelen en mankracht niet voor. Bovendien het is dweilen met de kraan open, in Europa is de bevolking (zonder migratie) constant, in Afrika neemt de bevolking gigantisch hard toe, ondanks de aanwezig van HIV, Ebola, hoge sterftecijfers bij pasgeboren/jonge kinderen.

quote:
Maar als je iedereen maar van de zee plukt en in Griekenland/Italië dropt, dan is het toch een keer vol?
Ja
pi_155832462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik kan sowieso niet begrijpen waarom die dingen gebeuren.
Je bent 'eindelijk' in een veilig land. Je hoeft niet meer bang te zijn dat je kinderen voor je gezicht worden afgeschoten etc.
Blijkbaar is het dan nog steeds nodig om ruzie te maken met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, of andere omwonenden.

In Nederland, maar ook in andere landen, zijn al meerdere incidenten bekend waar een moslim het nodig vindt om christelijke medebewoners weg te pesten of neer te steken.
Onbegrijpelijk.

Waarom hou je je überhaupt nog zo vast aan dat geloof, als dat de hele fucking reden is dat je in deze ellende zit.
Of allah bestaat niet, of hij heeft duidelijk een gruwelijke hekel aan je.
Doenormaal.
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:50:27 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832466
quote:

[..]

Ik geloof dat ze dat niet eens mogen doen. Italië heeft jaren geleden een boot teruggestuurd en is daarvoor gestraft.
De wereld heeft ontdekt dat we in West-Europa een instabiele sociale wetgeving hebben gerealiseerd en dit werkt als een magneet op grote groepen mensen.

De instabiliteit wordt veroorzaakt door de combinatie van twee wetsstelsels:

1. Het wetsstelsel dat autochtone bewoners verplicht het grootste deel van hun inkomen, alsmede een jaarlijks percentage van hun vermogen af te staan aan de Nederlandse staat, aan te wenden voor het algemeen belang.

2. Het wetsstelsel dat iedere wereldburger het recht geeft gebruik te maken van de sociale wetgeving in Nederland, mits hij het maar voor elkaar krijgt zich lichaam binnen de Nederlandse staatsgrenzen te brengen.

Iedereen die na de lagere school nog wat heeft doorgeleerd, begrijpt dat dit systeem uiteindelijk als een piramidespel in elkaar zal storten.
pi_155832510
quote:

Ik denk ook dat sommige niet beseffen dat we ons ook problemen op de hals halen. Hier een wat langer Frans filmpje van een vrouw genaamd Claudine die met vrijwilligers voor eten zorgt voor de vluchtelingen/migranten die in Calais aan de tunnel staan:
I´m back.
pi_155832567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat sommige niet beseffen dat we ons ook problemen op de hals halen. Hier een wat langer Frans filmpje van een vrouw genaamd Claudine die met vrijwilligers voor eten zorgt voor de vluchtelingen/migranten die in Calais aan de tunnel staan:
Een enkel filmpje dat voor de vierde keer gepost wordt in deze reeks. Wat wil je ermee bereiken? Het zegt niets. Er zijn ook zat filmpjes te maken van mensen die aangeboden hulp aanvaarden, het eten zich laten smaken. Claudine treft iemand die het niet te vreten / zuipen vindt. Tsja.
pi_155832582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blugh.
Er zijn toch ook meerdere berichten geweest over voedselpakketten die werden geweigerd, omdat het eten niet voldeed aan de religieuze-eisen.

In Calais is er trouwens ook al een politieagent in het ziekenhuis beland, omdat ze migranten een steen tegen z'n hoofd hadden gegooid.

Vluchten voor geweld en hier vrolijk verder gaan.
pi_155832633
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Blugh.
Er zijn toch ook meerdere berichten geweest over voedselpakketten die werden geweigerd, omdat het eten niet voldeed aan de religieuze-eisen.

In Calais is er trouwens ook al een politieagent in het ziekenhuis beland, omdat ze migranten een steen tegen z'n hoofd hadden gegooid.

Vluchten voor geweld en hier vrolijk verder gaan.

8)7 8)7
Ja, maar dat voedselpakketten weigeren klopt niet echt hoor, is althans vrij twijfelachtig. Die mensen stonden al twee uur in de regen te wachten totdat ze door konden naar treinen in de buurt, maar werden maar mondjes maat toegelaten en daarom werden ze steeds kwader. Ze wilden geen voedselpakketten maar wilden daar weg.
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:01:04 #35
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832640
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

En dit soort dingetjes:

http://www.omroepbrabant.(...)r+oorlog+Kosovo.aspx
pi_155832653
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Een enkel filmpje dat voor de vierde keer gepost wordt in deze reeks. Wat wil je ermee bereiken? Het zegt niets. Er zijn ook zat filmpjes te maken van mensen die aangeboden hulp aanvaarden, het eten zich laten smaken. Claudine treft iemand die het niet te vreten / zuipen vindt. Tsja.
Dit filmpje is volgens mij niet eerder gepost hoor. Het filmpje laat duidelijk zien dat je je uit je goeiigheid behoorlijk wat problemen op de hals haalt. En wil je dat niet geloven, dan geloof je dat niet en dan ga je lekker aan de slag zoals Claudine en haar vrijwilligers. Waar ik dan wel respect voor heb.
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:05:31 #37
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit filmpje is volgens mij niet eerder gepost hoor. Het filmpje laat duidelijk zien dat je je uit je goeiigheid behoorlijk wat problemen op de hals haalt. En wil je dat niet geloven, dan geloof je dat niet en dan ga je lekker aan de slag zoals Claudine en haar vrijwilligers. Waar ik dan wel respect voor heb.
Het filmpje was onderdeel van een serie waarbij een groep vrouwen in de overgang uit Calais hun onderdrukte moederinstinct nog een keertje wilden laten opbloeien, door het verstrekken van gratis voedsel aan de "arme migranten". Ze kwamen van een koude kermis thuis. Het voedsel werd snel gestolen en verhandeld door de "vluchtelingen".
pi_155832709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
Dit filmpje is volgens mij niet eerder gepost hoor.
Je hebt gelijk: andere reeks die gelijktijdig loopt.

quote:
Het filmpje laat duidelijk zien dat je je uit je goeiigheid behoorlijk wat problemen op de hals haalt. En wil je dat niet geloven, dan geloof je dat niet en dan ga je lekker aan de slag zoals Claudine en haar vrijwilligers. Waar ik dan wel respect voor heb.
Ik geloof het best. Maar een filmpje dat links en rechts de kop opsteekt is nog niet exemplarisch.
pi_155832711
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het filmpje was onderdeel van een serie waarbij een groep vrouwen in de overgang uit Calais hun onderdrukte moederinstinct nog een keertje wilden laten opbloeien, door het verstrekken van gratis voedsel aan de "arme migranten". Ze kwamen van een koude kermis thuis. Het voedsel werd snel gestolen en verhandeld door de "vluchtelingen".
Heeft dat in deze topicreeks gestaan dan?
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:06:57 #40
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft dat in deze topicreeks gestaan dan?
Dat weet ik niet. Misschien heb ik het op de televisie gezien.
pi_155832727
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: andere reeks die gelijktijdig loopt.
O, dat heb ik gemist dan, ik plukte het net van twitter.
quote:
[..]

Ik geloof het best. Maar een filmpje dat links en rechts de kop opsteekt is nog niet exemplarisch.
Ik help het je hopen.
I´m back.
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:09:02 #42
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, dat heb ik gemist dan, ik plukte het net van twitter.

[..]

Ik help je het hopen.
Een ander filmpje ging over loopse vrouwen in Calais die het wel lekker vinden zich af en toe stiekem in de duinen te laten pakken door een Afghaan of Afrikaan.
pi_155832894
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een ander filmpje ging over loopse vrouwen in Calais die het wel lekker vinden zich af en toe stiekem in de duinen te laten pakken door een Afghaan of Afrikaan.
Knul, ga onder een pseudoniem je eigen rukvoer schrijven op een ander deel van het internet en donder verder ff lekker een eind op met dit gebagger.
pi_155832910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In Budapest moest je de afgelopen dagen ook niet met je tas door het station lopen. Op video's is te zien dat ze net zo lang aan je tas blijven hangen/trekken tot je loslaat.
pi_155833304
Waarom zou je al deze mensen willen importeren? Waarom?
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:52:29 #46
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155833324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:50 schreef BlauweSporttas het volgende:
Waarom zou je al deze mensen willen importeren? Waarom?
Omdat het onze morele plicht is. Ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155833365
In een asielzoekerscentrum en terugsturen wanneer IS is geëlimineerd. :W
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_155833424
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Onze? Nou niet de mijne in ieder geval! Stam je zelf af van allochtonen?
pi_155833492
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Onze morele plicht is die mensen opsluiten. Zo mogen geen gevaar vormen voor de stabiliteit van Europa.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_155833535
"O het is zo vreselijk" roept iedereen, maar op wie heeft U gestemd ?
pi_155833806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 02:14 schreef Tamabralski het volgende:
Maakt het uit op wie je stemt?
Beloftes worden weggesmeten en men trekt vervolgens toch z'n eigen plan.
Op de enkele momenten dat wèl naar de mening van het volk wordt gevraagd, luisteren ze daar alleen naar als de uitkomst hen bevalt.
Bij protest tegen bepaalde besluiten kiezen ze er gewoon voor om alles verder achter gesloten deuren af te handelen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 03:11:15 #52
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_155833860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:55 schreef Quarant het volgende:
In een asielzoekerscentrum en terugsturen wanneer IS is geëlimineerd. :W
En daar zit het probleem.

Zodra deze mensen hebben geproefd en genoten van alle benefits in dit land, zal er alles aan gedaan worden om NIET meer terug te hoeven.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_155833979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 03:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zodra deze mensen hebben geproefd en genoten van alle benefits in dit land, zal er alles aan gedaan worden om NIET meer terug te hoeven.
Zoals inburgering, scholing, het vinden van een baan en het betalen van belasting bedoel je?
pi_155834084
Hoewel het natuurlijk een bijzonder triest beeld is om een dood jochie van 3 jaar aan de kust te zien liggen, ben ik blij dat ik niet zo overdreven emotioneel heb gereageerd als sommige anderen deden. Zo stond Samsom in de Tweede Kamer nog nét niet te janken.

Inmiddels blijkt de realiteit een stuk genuanceerder te liggen. Het jochie is overleden omdat zijn vader grote risico's nam voor een totaal niet noodzakelijke trip.

Maar er zal vast wel een nieuw kind worden gevonden dat het 'boegbeeld' van het Europese falen kan zijn. Want Europa moet en zal een schuldgevoel krijgen aangepraat. Het ligt immers niet aan IS dat mensen vluchten (bovendien is IS door ons veroorzaakt) en tussen de oorlogsvluchtelingen bevinden zich ook helemaal geen hordes economische vluchtelingen. En de steenrijke golfstaten in het Midden-Oosten treft ook geen enkele blaam dat ze zich afzijdig houden.

Alles ligt aan Europa. Vrijwel dagelijks worden we inmiddels geconfronteerd met indringende beelden van eenlingen of enkelingen. Ik zou zelfs het woord systematisch willen gebruiken, want er moet en zal draagvlak komen voor de opvang van groepen vluchtelingen waarvan de omvang totaal oncontroleerbaar is. Komende week gaan NPO en RTL nog een duit in het zakje doen om in te spelen op de sentimenten.

De echte oplossing is NIET dat honderdduizenden asielzoekers naar Europa komen. De grenzen in Europa moeten dicht; dit voorkomt dat mensen de gevaarlijke overtocht wagen. Het voorkomt ook dat mensensmokkelaars en andere criminelen grof geld verdienen. De oplossing is dat IS moet worden bestreden, dat vluchtelingen in de eigen regio moeten worden opgevangen. En de golfstaten in het Midden-Oosten moeten tot de orde worden geroepen; die doen haast niks.
  zaterdag 5 september 2015 @ 05:07:00 #55
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_155834135
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 03:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoals inburgering, scholing, het vinden van een baan en het betalen van belasting bedoel je?
Nee, je weet prima wat ik bedoel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_155834174
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 03:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inburgeren doen ze niet meer he.
Dat moet tegenwoordig zelf geregeld worden, en daar hebben weinig mensen zin in.
pi_155834175
Ik lees trouwens wel 'ns de uitspraak van een rechter in een (hoger)beroep van een vreemdeling tegen de afwijzing van een verblijfsvergunning.
Sommigen beweren dat ze gevaar lopen als ze terug worden gestuurd, omdat ze homo of tot het Christendom bekeerd zouden zijn.
Zie dan maar 'ns te bewijzen dat zo iemand helemaal geen homo of Christen is. Best lastig.
pi_155834203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 04:11 schreef Elfletterig het volgende:

De echte oplossing is NIET dat honderdduizenden asielzoekers naar Europa komen. De grenzen in Europa moeten dicht; dit voorkomt dat mensen de gevaarlijke overtocht wagen. Het voorkomt ook dat mensensmokkelaars en andere criminelen grof geld verdienen. De oplossing is dat IS moet worden bestreden, dat vluchtelingen in de eigen regio moeten worden opgevangen. En de golfstaten in het Midden-Oosten moeten tot de orde worden geroepen; die doen haast niks.
Dat.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_155834260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 03:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja, dan zijn ze te verwesterd om nog terug te keren. Andersom is het uiteraard geen probleem
pi_155834421
Jammer dat de OP volledig het verkeerde beeld geeft.

Elsevier bericht over de werkelijkheid: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

De werkelijkheid:
- Het jongetje enzijn gezin zaten veilig in Turkije
- Gingen naar Europa (Zweden of Duitsland) voor welvaart en verdronken

Tragische gebeurtenis maar volledig de schuld van de ouders en niet van ons. Zeker geen reden om onze grenzen maar open te gooien. Jammer dat deze tragische gebeurtenis zo misbruikt wordt door mensen die de grenzen open willen hebben.

Wat ook verkeerd is, is dat journalisten deze beelden op voorpagina's plaatsen zonder eerst onderzoek te doen. Eigenpijperij dus over de rug van een jongetje. Europa kreeg de schuld :')
Er is maar één schuldige: De ouders.
pi_155834439
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Jammer dat de OP volledig het verkeerde beeld geeft.

Elsevier bericht over de werkelijkheid: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

De werkelijkheid:
- Het jongetje enzijn gezin zaten veilig in Turkije
- Gingen naar Europa (Zweden) voor welvaart en verdronken

Tragische gebeurtenis maar volledig de schuld van de ouders en niet van ons. Zeker geen reden om onze grenzen maar open te gooien. Jammer dat deze tragische gebeurtenis zo misbruikt wordt door mensen die de grenzen open willen hebben.
Een overleden kindje misbruiken om een vals beeld van de werkelijkheid te creëren. Zieligdoen over de rug van een dood kindje.
Blugh.

De vader gaat trouwens nu gewoon terug naar Syrië.

Je moet trouwens nog steeds redelijk je best doen om het ware verhaal te vinden op internet (ook in andere talen). Zelfs nu zijn er nog media die met het fopverhaal komen aanzetten.
Een vader die noodgedwongen naar Griekenland vlucht, om uit het 'war-torn' Syrië te komen.
Ja, 4 jaar geleden ja.
pi_155834451
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een overleden kindje misbruiken om een vals beeld van de werkelijkheid te creëren. Zieligdoen over de rug van een dood kindje.
Blugh.

In een eerder deel van het topic ben ik voor van alles uitgemaakt (de nazi's werden er ook nog even bij gehaald) omdat ik vind dat iedereen terugsturen de enige manier is om dit soort tragedie te voorkomen.

Het Elsevier-artikel bewijst dat deze stelling waar is: Ze wilden het eerst in Canada proberen, maar omdat dat heel moeilijk is, kozen ze vervolgens voor Europa. Als Zweden, Duitsland en andere Europese landen iedereen onmiddellijk terugsturen, dan zou dat gezin nooit de gevaarlijke oversteek hebben gewaagd en zouden ze nu nog in leven in Turkije zijn.
pi_155834459
quote:

[..]

Dus komt de EU met het briljante plan om ze door te sturen naar elders. Feit is dat in het voormalig oostblok volop ruimte is. Feit is ook dat ze daar in het voormalig oostblok geen zin in hebben, ze hebben de beelden wel gezien van de ellende die de multiculturele samenleving in Nederland en Duitsland hebben gebracht. Daarnaast is het zo dat geboortecijfers in het voormalig oostblok zeer laag zijn en die van nieuwkomers zeer hoog. Binnen enkele eeuwen zullen ze in eigen land in de minderheid zijn.
De Hongaarse premier Orban is de enige die het snapt: Ze moeten Europa niet in, maar terug.
pi_155834479
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In een eerder deel van het topic ben ik voor van alles uitgemaakt
Welnee. Stel je eens uitgesproken links op. Moet je kijken wat je dan om je oren krijgt.

Disclaimer: nee, ik ben niet links.
pi_155834491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. Stel je eens uitgesproken links op. Moet je kijken wat je dan om je oren krijgt.

Disclaimer: nee, ik ben niet links.
Ik sluit zeker niet uit dat je ook uitgescholden word met een linkse mening. Ik merk echter dat vooral linkse mensen moeite hebben met andere meningen. Heeft iets met realiteit te maken.
Ik denk dat het heel simpel is: Jij-bakken, scheldpartijen, geweld en vergelijkingen met de holocaust zijn not-done.
pi_155834502
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik sluit zeker niet uit dat je ook uitgescholden word met een linkse mening. Ik merk echter dat vooral linkse mensen moeite hebben met andere meningen.
Mwoah. Ga eens op de FP kijken.
quote:
Heeft iets met realiteit te maken.
Ik denk dat het heel simpel is: Jij-bakken, scheldpartijen, geweld en vergelijkingen met de holocaust zijn not-done.
Dat moeten mensen zelf maar bepalen. Wat betreft dat geweld ben ik het overigens met je eens.
pi_155834508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah. Ga eens op de FP kijken.

[..]

Dat moeten mensen zelf maar bepalen. Wat betreft dat geweld ben ik het overigens met je eens.
Geweld mag ook wettelijk niet.
Maar als je in een discussie schelden en vergelijkingen maken met de holocaust wel acceptabel vindt, dan heb je aan mij geen discussie-partner meer.
pi_155834519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geweld mag ook wettelijk niet.
Maar als je in een discussie schelden
Ik scheld niet.
quote:
en vergelijkingen maken met de holocaust wel acceptabel vindt, dan heb je aan mij geen discussie-partner meer.
Dat hoeft ook niet. Niemand verplicht je om met anderen te communiceren.
pi_155834525
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus komt de EU met het briljante plan om ze door te sturen naar elders. Feit is dat in het voormalig oostblok volop ruimte is. Feit is ook dat ze daar in het voormalig oostblok geen zin in hebben, ze hebben de beelden wel gezien van de ellende die de multiculturele samenleving in Nederland en Duitsland hebben gebracht. Daarnaast is het zo dat geboortecijfers in het voormalig oostblok zeer laag zijn en die van nieuwkomers zeer hoog. Binnen enkele eeuwen zullen ze in eigen land in de minderheid zijn.
De Hongaarse premier Orban is de enige die het snapt: Ze moeten Europa niet in, maar terug.
En Rutte is alweer boos op de uitspraak van de Hongaarse premier. Terwijl die man het heel goed door heeft, en gewoon opkomt voor zijn eigen volk.

Als die vader het ècht zo nodig had gevonden om naar Europa te gaan, had hij desnoods nog via het land kunnen gaan. Toch heeft hij bewust gekozen om met teveel man in een kinderbootje te stappen. Ongelooflijk dat deze man zo opgehemeld wordt door de wereld. Als het aan mij zou liggen zou hij vervolgd worden.

De mensen die maanden geleden al zeiden dat je de migranten van de zee moet plukken en terug moet brengen, werden echt voor vanalles uitgemaakt. Ze hadden gewoon gelijk. Het zou ook veel levebs bespaard hebben.
Hongarije, Tsjechie en nog wat anderen in die hoek hebben al aangegeven niet mee te werken aan verdeling van de migranten over Europa.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..
pi_155834537
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

De mensen die maanden geleden al zeiden dat je de migranten van de zee moet plukken en terug moet brengen, werden echt voor vanalles uitgemaakt. Ze hadden gewoon gelijk. Het zou ook veel levebs bespaard hebben.
Hongarije, Tsjechie en nog wat anderen in die hoek hebben al aangegeven niet mee te werken aan verdeling van de migranten over Europa.
Gisteren hoorde ik op de radio dat zelfs rechtse kranten zoals The Sun door de foto van het verdronken jongetje ineens een milde toon aanslaan. Engeland wil nu ineens meer 'vluchtelingen' opnemen. Sterker nog, ze halen ze zelf op uit de regio 8)7

Ik hoop dat er kranten zijn die lef hebben en maandag op de voorpagina met grote chocoladeletters zetten dat de ouders van het verdronken jongetje ordinaire economische vluchtelingen waren. Niets meer dan dat. Dat maakt foto van het jongetje niet minder tragisch, maar haal dat misplaatste schuldgevoel bij Europa weg.
pi_155834548
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

En Rutte is alweer boos op de uitspraak van de Hongaarse premier. Terwijl die man het heel goed door heeft, en gewoon opkomt voor zijn eigen volk.
Orbán is een platrechtse christenpopulist. Soort PVV-CU-hybride.
quote:
Als die vader het ècht zo nodig had gevonden om naar Europa te gaan, had hij desnoods nog via het land kunnen gaan. Toch heeft hij bewust gekozen om met teveel man in een kinderbootje te stappen.
Zucht... Waarom zou die man de levens van zijn hele gezin op het spel zetten als hij ook gewoon via het land kan gaan?
quote:
Ongelooflijk dat deze man zo opgehemeld wordt door de wereld. Als het aan mij zou liggen zou hij vervolgd worden.
Wegens vluchten?
quote:
De mensen die maanden geleden al zeiden dat je de migranten van de zee moet plukken en terug moet brengen, werden echt voor vanalles uitgemaakt.
Nee, dat ondervolk dat stond te juichen toen er dik 700 waren verdronken werd voor van alles uitgemaakt. Terecht.
quote:
Ze hadden gewoon gelijk. Het zou ook veel levebs bespaard hebben.
Zolang er geen structurele oplossing komt: hetzelfde als de afgelopen maanden.
pi_155834559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik hoop dat er kranten zijn die lef hebben en maandag op de voorpagina met grote chocoladeletters zetten dat de ouders van het verdronken jongetje ordinaire economische vluchtelingen waren. Niets meer dan dat.
Ja, liegen om de ranzig-rechtsen te plezieren. Dat zou wel een journalistieke prestatie zijn om blij van te worden.
pi_155834562
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, liegen om de ranzig-rechtsen te plezieren. Dat zou wel een journalistieke prestatie zijn om blij van te worden.
Wat is dan de leugen?
Wat is er onwaar in het Elsevier-artikel?
pi_155834565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is dan de leugen?
Wat is er onwaar in het Elsevier-artikel?
Wat is er onwaar aan dat NRC-fragment?
pi_155834569
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Zucht... Waarom zou die man de levens van zijn hele gezin op het spel zetten als hij ook gewoon via het land kan gaan?

[..]

Wegens vluchten?

[..]

Nee, dat ondervolk dat stond te juichen toen er dik 700 waren verdronken werd voor van alles uitgemaakt. Terecht.

[..]

Die man zat veilig in Turkije. 'Vluchten' is dus een leugen.
Hij kon niet over land, want hij was logischerwijs niet welkom in Europa. Geen punt, hij was al veilig. Het probleem ligt bij het feit dat hij het toch illegaal ging proberen.
pi_155834571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is er onwaar aan dat NRC-fragment?
Je beantwoordt mijn vraag niet. Je beticht mij van leugens, maar je zegt niet wat er dan onwaar is.
pi_155834580
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die man zat veilig in Turkije. 'Vluchten' is dus een leugen.
Ben jij een PVV'er?
pi_155834584
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Blugh.

Je moet trouwens nog steeds redelijk je best doen om het ware verhaal te vinden op internet (ook in andere talen). Zelfs nu zijn er nog media die met het fopverhaal komen aanzetten.
Een vader die noodgedwongen naar Griekenland vlucht, om uit het 'war-torn' Syrië te komen.
Ja, 4 jaar geleden ja.
Natuurlijk hoor je het echte verhaal niet in de media. Die foto van dat jochie is perfecte tranentrekkende propaganda. En dat pa nu weer terug in Syrie is, past nou eenmaal niet in het "oh, wat zijn ze toch zielig allemaal" beeld, dus dat krijgen we niet te zien/horen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_155834586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je beantwoordt mijn vraag niet. Je beticht mij van leugens, maar je zegt niet wat er dan onwaar is.
Ja, dat zeg ik wel. NRC en Elsevier spreken elkaar nogal tegen.
pi_155834600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wegens vluchten?

[..]

[..]

Waarom hij voor de zee heeft gekozen?
Simpel. Op het moment dat ze midden op zee zitten worden ze 'gered' en naar Griekenland gebracht. Gegarandeerd succes. Ze moeten natuurlijk niet het risico lopen dat ze in het veilige Budapest vast komen te zitten.

Nee, ik heb het niet over juichende mensen. Ik heb het over de mensen die een voorstel hadden dat ervoor zou zorgen dat er geen mensen meer zouden verdrinken èn de smokkelaars niet slapend rijk zouden worden.
pi_155834601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ben jij een PVV'er?
Die vraag is niet relevant.
Feit is dat die man in Turkije. Iemand die uit Turkije naar Europa komt is dus volgens de internationale verdragen geen vluchteling.
pi_155834609
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik wel. NRC en Elsevier spreken elkaar nogal tegen.
Anders Google zelf even naar de informatie die de familie zelf naar buiten heeft gebracht. Die leggen het heel duidelijk uit.
pi_155834621
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom hij voor de zee heeft gekozen?
Simpel. Op het moment dat ze midden op zee zitten worden ze 'gered' en naar Griekenland gebracht. Gegarandeerd succes.
Dus die man betaalde tienduizenden dollars en zette de levens van zijn hele gezin op het spel omdat ie graag naar Griekenland wilde?
quote:
Ze moeten natuurlijk niet het risico lopen dat ze in het veilige Budapest vast komen te zitten.
Kijk even op de kaart waar Hongarije ligt ten opzichte van Griekenland.
quote:
Nee, ik heb het niet over juichende mensen. Ik heb het over de mensen die een voorstel hadden dat ervoor zou zorgen dat er geen mensen meer zouden verdrinken èn de smokkelaars niet slapend rijk zouden worden.
Ik ben wel benieuwd nu. Waar en wanneer werden die dan uitgefoeterd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die vraag is niet relevant.
Zeer zeker wel. PVV'ers geloven niet in het concept 'vluchteling', dus dan heeft communicatie daarover geen enkele zin omdat je het dan altijd over verschillende zaken hebt.
pi_155834643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus die man betaalde tienduizenden dollars en zette de levens van zijn hele gezin op het spel omdat ie graag naar Griekenland wilde?

[..]

[..]

[..]

Zeer zeker wel. PVV'ers geloven niet in het concept 'vluchteling', dus dan heeft communicatie daarover geen enkele zin omdat je het dan altijd over verschillende zaken hebt.
Met dit soort opmerkingen heeft discussie ook weinig zin. Wat is het 'concept vluchteling'? Als dat betekent dat iedereen welkom is in Europa, ja dat wil de PVV niet.
Ik hanteer de definitie volgens de internationale verdragen. Echte vluchtelingen dienen opgevangen te worden in eigen regio. Dat hoor ik de PVV ook steeds zeggen.
In Nederland komen geen vluchtelingen, simpelweg omdat er in België, Luxemburg, Engeland en Duitsland geen oorlogen zijn momenteel. Mensen die hier als vluchteling komen uit een andere oorlog, zijn geen vluchteling want je dient asiel aan te vragen in het eerste veilige land. Moeilijker dan dat is het niet.

Voor heel Europa geldt dat er geen opvang dient te zijn voor vluchtelingen, omdat er veilige landen zijn ze heen kunnen. Sterker nog, de meeste Syrische vluchtelingen in Europa komen uit Turkije. Turkije is een veilig land, het vluchtelingen verdrag schrijft voor dat asiel aangevraagd dient te worden in het eerste veilige land en dat is dus nooit Europa.

In het geval van het verdronken jongetje: Het gezin was al een tijdje in Turkije. Hun oversteek had niets met vluchten te maken, maar met illegale immigratie naar verzorgingsstaten. Nogmaals (die disclaimer is helaas nodig) dat maakt het niet minder triest dat het jongetje is verdronken, maar leg de verantwoordelijkheid waar deze hoort: bij de ouders.
pi_155834644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met dit soort opmerkingen heeft discussie ook weinig zin.
Duidelijk. Fijn weekend verder.
pi_155834691
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Duidelijk. Fijn weekend verder.
Door eigen definities te hanteren van het begrip 'vluchteling' in plaats van wat internationale verdragen voorschrijft wordt discussie onmogelijk. Ook duidelijke feiten als leugens bestempelen en vervolgens iemand voor pvv-er uitmaken, zet een discussie op een dood spoor.
pi_155834697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Door eigen definities te hanteren van het begrip 'vluchteling' in plaats van wat internationale verdragen voorschrijft wordt discussie onmogelijk. Ook duidelijke feiten als leugens bestempelen en vervolgens iemand voor pvv-er uitmaken, zet een discussie op een dood spoor.
Sorry dat ik je voor een PVV'er aanzag.

Voor de rest: eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2015 08:50:21 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:51:46 #88
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155834714
Na de invasie van Afghanistan kwamen de Afghaanse vluchtelingen. Na 12 jaar sancties, bombardementen en tenslotte de invasie van Irak kwamen de Iraakse vluchtelingen. Na het bewapenen van milities en jihadisten, bijgestaan door bombardementen viel Libië en kwamen de vluchtelingen uit Libië. Na het trainen en bewapenen van de "rebellen", gevolgt door bombardementen en een jarenlange oorlog in Syrië komen de Syrische vluchtelingen.

Ondanks dat is de oorzaak van en de oplossing om dit soort vluchtelingenstromen te voorkomen echter voor veel mensen een lastige vraag.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:53:43 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155834731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:51 schreef Rica het volgende:
Na de invasie van Afghanistan kwamen de Afghaanse vluchtelingen. Na 12 jaar sancties, bombardementen en tenslotte de invasie van Irak kwamen de Iraakse vluchtelingen. Na het bewapenen van milties en jihadisten, bijgestaan door bombardementen viel Libië en kwamen de vluchtelingen uit Libië. Na het trainen en bewapenen van de "rebellen", gevolgt door bombardementen en een jarenlange oorlog in Syrië komen de Syrische vluchtelingen.

Ondanks dat is de oorzaak van en de oplossing om dit soort vluchtelingenstromen te voorkomen echter voor veel mensen een lastige vraag.

[ afbeelding ]
sterk staaltje causaliteit natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155834746
quote:
Na de invasie van Afghanistan kwamen de Afghaanse vluchtelingen. Na 12 jaar sancties, bombardementen en tenslotte de invasie van Irak kwamen de Iraakse vluchtelingen. Na het bewapenen van milities en jihadisten, bijgestaan door bombardementen viel Libië en kwamen de vluchtelingen uit Libië. Na het trainen en bewapenen van de "rebellen", gevolgt door bombardementen en een jarenlange oorlog in Syrië komen de Syrische vluchtelingen.

[ afbeelding ]
Ja natuurlijk is dat een lastige vraag. Enerzijds willen we niet wéér grootschalig zo'n zandoorlog in, maar anderzijds is het daar zo vreselijk vaak een mensonterende geweldsorgie... Niks doen is eigenlijk geen optie.
pi_155834747
quote:
Na de invasie van Afghanistan kwamen de Afghaanse vluchtelingen. Na 12 jaar sancties, bombardementen en tenslotte de invasie van Irak kwamen de Iraakse vluchtelingen. Na het bewapenen van milties en jihadisten, bijgestaan door bombardementen viel Libië en kwamen de vluchtelingen uit Libië. Na het trainen en bewapenen van de "rebellen", gevolgt door bombardementen en een jarenlange oorlog in Syrië komen de Syrische vluchtelingen.

[ afbeelding ]
Ik vrees dat voorkomen niet te doen is.

In Azië en Afrika is heel veel armoede, maar ook een extreme bevolkingsgroei. Je zult oneindige stromen mensen houden die ergens anders naar toe willen. Die armoede kunnen we ook niet oplossen: Cultuur, religie, intelligentie en mentaliteit is niet overal ter wereld hetzelfde en kan ontwikkeling ernstig in de weg staan. Europa heeft zichzelf ooit ontwikkeld, en ik hoop dat dit ook nog eens gaat gebeuren in Afrika.

Het enige wat te doen is, is de situatie hanteren. En dat wil zeggen dat Europa, de VS en Australië en enkele andere welvarende landen (zoals Japan) hun grenzen hermetisch moeten sluiten. Doen ze dat niet, dan gaan ze er zelf aan onderdoor.

Filmpje:

Dit filmpje is een aanrader.
Stel dat we "links" zeer sterk tegemoet komen, en ze aanbieden om 100 miljoen "vluchtelingen" in Europa op te nemen. Heeft dat zin? Bovenstaand filmpje geeft het antwoord (vervang 'VS' door 'Europa').
pi_155834857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat Budapest was bijwijzevanspreke natuurlijk. Maar je zal het 'echte' nieuws wel niet gevolgd hebben.

Hier vertelt de zus dat meneer tanden wilde hebben.

pi_155834874
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat Budapest was bijwijzevanspreke natuurlijk.
Als een soort van... Metafoor of zo? Ik volg je niet?
quote:
Maar je zal het 'echte' nieuws wel niet gevolgd hebben.

Nee, ik lees alleen 'nep'-kranten. 'Echt' nieuws volg ik niet.
pi_155834910
Inmiddels zijn er zo'n 58886422390865 versies van het verhaal van dat gezin in omloop en eenieder kiest de versie die hij/zij wil geloven omdat die het beste in het reeds gekozen straatje past.

Het lijkt wel religie.
pi_155834927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:20 schreef Isegrim het volgende:
Inmiddels zijn er zo'n 58886422390865 versies van het verhaal van dat gezin in omloop en eenieder kiest de versie die hij/zij wil geloven omdat die het beste in het reeds gekozen straatje past.

Het lijkt wel religie.
Het heeft ook verder niet zo heel veel zin. Het gaat over één voorbeeld van een vluchteling terwijl er meer dan 60 miljoen zijn.
pi_155834965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het heeft ook verder niet zo heel veel zin. Het gaat over één voorbeeld van een vluchteling terwijl er meer dan 60 miljoen zijn.
Ook dat.
pi_155834973
http://www.moniquesamuel.(...)dragen-aan-het-land/

Voor wie het echt intereseert, ik vond dit een erg duidelijk verhaal, ondanks de linkse intenties ervan. het maakt duidelijk dat het doorgaans Syriers met geld zijn, die hierheen vluchten en dat ze vaak al veilig waren in een buurland van Syrie, maar toch liever naar Europa kwamen.

En maakt ook wel duidelijk dat domweg onze grens open zetten niet de juiste oplossing is.
.
pi_155835017
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook dat.
Maar de gretigheid waarmee ranzig-rechts probeert om de vader maar vooral als egoïstische klootzak neer te zetten blijf ik bijzonder smerig vinden. Vooral omdat ook in dat perspectief dit als een voorbeeld gezien wordt. Alleen dan niet van menselijk drama, maar van parasitisme.

En dat vind ik zo intens verwerpelijk aan dat soort. Ze hebben alle contact met menselijkheid verloren. Het gemak waarmee ze over leven en dood praten is echt gestoord.
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:38:54 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155835050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar de gretigheid waarmee ranzig-rechts probeert om de vader maar vooral als egoïstische klootzak neer te zetten blijf ik bijzonder smerig vinden. Vooral omdat ook in dat perspectief dit als een voorbeeld gezien wordt. Alleen dan niet van menselijk drama, maar van parasitisme.

En dat vind ik zo intens verwerpelijk aan dat soort. Ze hebben alle contact met menselijkheid verloren. Het gemak waarmee ze over leven en dood praten is echt gestoord.
men wil het weer graag tot statistiek verheffen
pi_155835132
Het was puur bedrog om er zelf beter van te worden, over de rug van de vluchteling die wel moet vluchten voor zijn leven. :r

Niet minder triest voor zijn kind, het maakt het nog triester.
pi_155835172
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

men wil het weer graag tot statistiek verheffen
Dat is inmiddels wel weer voorbij. De nieuwe opvatting is 'de dood van een miljoen is een getal, de dood van een eenling is een drama klein getal'.
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:53:26 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155835209
Wat nog het meest triest is dat nu bekend is dat het niet om een wanhopige vluchteling gaat maar om de zoveelste migrant op zoek naar rijk land om in te wonen, men toch vast blijft houden aan t sentiment om al die zielepoten maar hun zin te geven en binnen te laten.
Niet : ho wacht ff zit dat zo ? Dat veranderd de zaak dus ook onze houding. Nee hoor gewoon doorgaan met busladingen binnenhalen.
Gelukkig zijn Oost Europese landen verstandiger.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155835257
Zoveel is er niet bekend. Er zijn tig conflicterende versies van het verhaal.
pi_155835265
En dan nog: het gaat om één geval. Niet echt statistisch significant.
pi_155835350
Nog een gezond-verstand-artikel op het verdronken jongetje: http://joostniemoller.nl/(...)rand-en-de-waarheid/

Ik vind dat de topic-titel aangepast moet worden omdat de vader niet op de vlucht was, het gezin was immers allang veilig in Turkije.
pi_155835380
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:53 schreef deedeetee het volgende:
Gelukkig zijn Oost Europese landen verstandiger.
Oost-Europese landen hebben de terreur van de nazi's van en de Sovjet Unie meegemaakt. Die zullen zich echt niet laten overlopen door illegaal tuig uit allerlei achterlijke regio's, die laten zich niet meer bezetten.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:12:42 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155835403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Oost-Europese landen hebben de terreur van de nazi's van en de Sovjet Unie meegemaakt. Die zullen zich echt niet laten overlopen door illegaal tuig uit allerlei achterlijke regio's, die laten zich niet bezetten.
bezetten nog wel, phoe phoe :D
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:13:03 #108
78780 deedeetee
pi_155835405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:58 schreef Isegrim het volgende:
En dan nog: het gaat om één geval. Niet echt statistisch significant.
Kortom het moet en zal zielig blijven. Allemaal- uitzonderingen zoals dit gezin daargelaten- opgejaagde vluchtelingen die tot diep in Europa in blinde paniek op de vlucht blijven.
pi_155835411
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:12 schreef Re het volgende:

[..]

bezetten nog wel, phoe phoe :D
Als er sprake is van wijken met bijna 100% allochtonen waar de overheid geen controle meer over heeft dan durf ik wel van een bezetting te spreken.

zaterdag 5 september 2015 @ 10:14:38 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155835433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als er sprake is van wijken met bijna 100% allochtonen waar de overheid geen controle meer over heeft dan durf ik wel van een bezetting te spreken.
dat heeft geen fuck hiermee te maken :')
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:16:32 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155835457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kortom het moet en zal zielig blijven. Allemaal- uitzonderingen zoals dit gezin daargelaten- opgejaagde vluchtelingen die tot diep in Europa in blinde paniek op de vlucht blijven.
migratie is gewoon een principe om ergens een betere plek te vinden, lijkt me niet zielig
pi_155835461
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:14 schreef Re het volgende:

[..]

dat heeft geen fuck hiermee te maken :')
Heel veel. Dat is namelijk de reden dat Oost-Europeanen niet zitten te wachten op die zogenaamde "vluchtelingen". Ze zien de beelden van West-Europa daar uiteraard ook.
pi_155835479
quote:

[..]

Het gezin van het dode jongetje is volgens mij geen uitzondering maar representatief voor alle illegalen in Europa: Geen echte vluchtelingen (want vertrokken naar Europa vanuit een veilig land zoals Turkije), en doelbewust op zoek naar de meest royale verzorgingsstaat met de grootste kans op een verblijfsvergunning.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:19:44 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155835489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heel veel. Dat is namelijk de reden dat Oost-Europeanen niet zitten te wachten op die zogenaamde "vluchtelingen". Ze zien de beelden van West-Europa daar uiteraard ook.
dat het een xenofoob gebied Is, is idd waar ja
pi_155835512
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:19 schreef Re het volgende:

[..]

dat het een xenofoob gebied Is, is idd waar ja
Xenofoob? Ben je er wel eens geweest? Vriendelijke en beschaafde mensen. Prachtige dorpen en steden. Vrijwel geen ghetto's en ellende zoals je in Zweden en Frankrijk ziet. Totaal niets van xenofobie geemerkt, want ze zien op een kilometer afstand al dat ik zelf geen Oost-Europeaan ben.
Er zit nog een heel groot verschil tussen xenofobie en het niet willen binnen laten van grote aantallen mensen uit verre landen met een totaal andere (en vaak achterlijke) cultuur.

Ik denk dat je het anders moet zien: In Oost-Europa is geen sprake van xenofobie, maar in west-Europa is sprake van oikofobie.
pi_155835551
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gezin van het dode jongetje is volgens mij geen uitzondering maar representatief voor alle illegalen in Europa: Geen echte vluchtelingen (want vertrokken naar Europa vanuit een veilig land zoals Turkije), en doelbewust op zoek naar de meest royale verzorgingsstaat met de grootste kans op een verblijfsvergunning.
Triest dit.
pi_155835554
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:24 schreef Rucola het volgende:

[..]

Triest dit.
Dat een jongetje verdrinkt als gevolg van roekeloos gedrag van ouders die illegaal naar de EU willen reizen is inderdaad triest.
pi_155835557
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:24 schreef Rucola het volgende:

[..]

Triest dit.
Negeren.
pi_155835563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat een jongetje verdrinkt als gevolg van roekeloze actie van ouders die illegaal naar de EU willen reizen is inderdaad triest.
Jouw domheid, dat vind ik triest. En de drang om steeds dat soort punten (allemaal geen echte vluchtelingen, enz) aan te voeren.
pi_155835568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Negeren.
Ik ben nog altijd benieuwd waarom sommige mensen van mening zijn dat mensen die vanuit Turkije naar de EU reizen echte vluchtelingen zijn.
pi_155835575
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:26 schreef Rucola het volgende:

[..]

Jouw domheid, dat vind ik triest. En de drang om steeds dat soort punten (allemaal geen echte vluchtelingen, enz) aan te voeren.
Als je vanuit Turkije vertrekt, ben je geen vluchteling, want Turkije is veilig. Daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen.
pi_155835587
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ben nog altijd benieuwd waarom sommige mensen van mening zijn dat mensen die vanuit Turkije naar de EU reizen echte vluchtelingen zijn.
Oké. Ik niet.
pi_155835589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Negeren.
Ik ga het maar proberen te negeren, want hier blijf ik anders bezig volgens mij :')
pi_155835596
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Ik niet.
Daar gaat de hele discussie over. Als we iedereen als vluchteling zien, heeft dat als gevolg dat er 3 miljard mensen klaar staan om naar Europa te komen.
pi_155835599
quote:

[..]

Dat heeft geen ruk te maken met 'moet en zal zielig blijven'. Het zegt gewoon niets. En 'veilig' is voor een buitenlandse Koerd in Turkije ook een relatief begrip.
pi_155835603
Hier tegenin gaan doe je voor jan lul, (Teehee) Rucola...
Ja doei.
pi_155835609
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als je vanuit Turkije vertrekt, ben je geen vluchteling, want Turkije is veilig. Daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen.
pi_155835613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Hier tegenin gaan doe je voor jan lul, (Teehee) Rucola...
Dat zelfs een mod op de persoon speelt is veelzeggend.

Ik wacht nog steeds op valide argumenten waarom iemand die veilig in Turkije zit toch naar de EU moet mogen komen.
pi_155835614
Ja, ik stop al. :P
pi_155835623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar gaat de hele discussie over. Als we iedereen als vluchteling zien, heeft dat als gevolg dat er 3 miljard mensen klaar staan om naar Europa te komen.
We zien niet iedereen als vluchteling. Zoek even de statistieken op van hoeveel asielaanvragen gehonoreerd worden, wil je?
pi_155835634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zelfs een mod op de persoon speelt is veelzeggend.

Ik wacht nog steeds op valide argumenten waarom iemand die veilig in Turkije zit toch naar de EU moet mogen komen.
Die zijn al heel vaak voorbij gekomen. Dat jij er overheen leest zegt vooral iets over jezelf denk ik.
pi_155835635
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:27 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ik ga het maar proberen te negeren, want hier blijf ik anders bezig volgens mij :')
Dat klopt. Als je discussie wil, dan kun je beter iemand uit het midden opzoeken. Zodra mensen termen als 'policor', 'gutmensch' of 'gelukszoekers' laten vallen, dan kun je wel stoppen. Dat soort is niet voor rede vatbaar.
pi_155835637
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

We zien niet iedereen als vluchteling. Zoek even de statistieken op van hoeveel asielaanvragen gehonoreerd worden, wil je?
De mensen waarvan asielaanvragen die niet gehonoreerd worden niet uitgezet maar blijven gewoon hier.
Als men toch een poging tot uitzetten doet, dan komt er protest en mogen ze blijven. Zo gaat het steeds.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:31:39 #134
78780 deedeetee
pi_155835639
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En kijk dan gelijk ff hoeveel mensen er gewoon terug gaan ipv illegaal hier te blijven.
pi_155835646
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat klopt. Als je discussie wil, dan kun je beter iemand uit het midden opzoeken. Zodra mensen termen als 'policor', 'gutmensch' of 'gelukszoekers' laten vallen, dan kun je wel stoppen. Dat soort is niet voor rede vatbaar.
Ik heb geen van deze termen in deze topicreeks gebruikt.
pi_155835651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb geen van deze termen in deze topicreeks gebruikt.
Goed zo. Hou vol.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:32:28 #137
78780 deedeetee
pi_155835652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

pot verwijt de ketel
pi_155835655
Oh ja, 'gutmensch', dat was ik ook. :') Ik ga het op een T-shirt laten drukken. Met daaronder 'Je suis une gelukszoeker'. :)
pi_155835663
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

pot verwijt de ketel
Inderdaad, want in een eerder deel is wel de holocaust er bij gesleept omdat ik vind dat we geen enkele 'vluchteling' meer in de EU toe moeten laten (+ royale opvang in de regio faciliteren).
pi_155835670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

pot verwijt de ketel
Ja, klopt helemaal. PVV-tuig zou ook niet met mij moeten willen praten. Willen ze vaak ook niet, dus dat gaat prima, doorgaans.
pi_155835675
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De mensen waarvan asielaanvragen die niet gehonoreerd worden niet uitgezet maar blijven gewoon hier.
Dat is niet waar. De meeste gaan er gewoon weer uit.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:34:57 #142
78780 deedeetee
pi_155835683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, klopt helemaal. PVV-tuig zou ook niet met mij moeten willen praten. Willen ze vaak ook niet, dus dat gaat prima, doorgaans.
is dat zo ? je kent dus veel PVV-ers ? :D
pi_155835691
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom dan de enorme aantallen illegalen? Al die pardonregelingen?
En onlangs weer die twee kinderen die ook een afwijzing hadden maar uiteraard mochten blijven?
Er gaat er geen een weg. Als het waar is wat je zegt, dan is dat bed, bad en brood ook niet nodig.
pi_155835695
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

is dat zo ? je kent dus veel PVV-ers ? :D
Nee. Gelukkig niet.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:39:45 #145
78780 deedeetee
pi_155835754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad, want in een eerder deel is wel de holocaust er bij gesleept omdat ik vind dat we geen enkele 'vluchteling' meer in de EU toe moeten laten (+ royale opvang in de regio faciliteren).
Het is vechten tegen de bierkaai men moet en zijn kop in t zand steken en overlopen van sentiment. Dat ze daar de mensen niet mee helpen wil er gewoon niet in.
Net als toen de gastarbeiders niet terug gestuurd mochten want sneu voor de kinderen...creëren ze weer een hoop onnodige toestanden. Jongeren die zich hier nier thuis voelen e.d. hebben we aan die foute beslissing over gehouden.
En nu doen ze het gewoon weer. Die mensen zijn hier alleen financieel gezien beter af voor de rest niet. Tenzij ze bij elkaar kunnen klitten en hele stadsdelen kunnen bezetten voelen ze zich hier niet thuis.
pi_155835758
Ondanks de vele tegengestelde meningen hier, zijn we het volgens mij vrijwel allemaal eens met het volgende:
- De verdrinking van dit jongetje is een tragedie
- We moeten iets voor vluchtelingen doen

Waarom wordt de oplossing zo vaak gezien bij het naar de EU halen van vluchtelingen?
Waarom wordt er niet naar oplossingen gezocht met als uitgangspunt dat we ze niet in de EU toelaten? Dat klinkt hard, maar in de regio zijn er veel betere oplossingen voor veel meer mensen mogelijk. Waarom willen mensen toch zo graag alles hier naar toe halen? Dat begrijp ik niet.

Ik begrijp wel dat men wil helpen. Dat wil ik ook. Maar dat kan ook met enorme kampen in de regio, waar volop ruimte is, en waar de kosten laag zijn. Bovendien worden dan ook de meest kwetsbaren geholpen (die niet naar de EU kunnen reizen) en zijn er volop prikkels om na de oorlog weer terug te keren om het land weer op te bouwen.
pi_155835793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom dan de enorme aantallen illegalen? Al die pardonregelingen?
En onlangs weer die twee kinderen die ook een afwijzing hadden maar uiteraard mochten blijven?
Er gaat er geen een weg. Als het waar is wat je zegt, dan is dat bed, bad en brood ook niet nodig.
Hier wat cijfers:

https://www.rijksoverheid(...)/gedwongen-terugkeer

Bed, bad, brood is een kwestie van mensenrechten. En er zijn mensen die niet terug kúnnen ondanks dat ze terug móeten.
pi_155835819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ondanks de vele tegengestelde meningen hier, zijn we het volgens mij vrijwel allemaal eens met het volgende:
- De verdrinking van dit jongetje is een tragedie
- We moeten iets voor vluchtelingen doen

Waarom wordt de oplossing zo vaak gezien bij het naar de EU halen van vluchtelingen?
Waarom wordt er niet naar oplossingen gezocht met als uitgangspunt dat we ze niet in de EU toelaten? Dat klinkt hard, maar in de regio zijn er veel betere oplossingen voor veel meer mensen mogelijk. Waarom willen mensen toch zo graag alles hier naar toe halen? Dat begrijp ik niet.

Ik begrijp wel dat men wil helpen. Dat wil ik ook. Maar dat kan ook met enorme kampen in de regio, waar volop ruimte is, en waar de kosten laag zijn. Bovendien worden dan ook de meest kwetsbaren geholpen (die niet naar de EU kunnen reizen) en zijn er volop prikkels om na de oorlog weer terug te keren om het land weer op te bouwen.
Dat is allemaal een stuk zinniger dan je eerdere posts.

En wat dacht je van de rijke Arabische landen op hun flikker geven dat ze geen vinger uitsteken?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 10:43:47 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155835820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ben jij een PVV'er?
Wat is dit voor een slappe retoriek? Zat de man NIET al jaren in Istanbul dan?
pi_155835824
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

"Hoeveel ongedocumenteerden verlaten daadwerkelijk het land?
Ook dit is onbekend. Volgens recente cijfers van het CBS vertrekt jaarlijks 25-33% van de asielzoekers aantoonbaar. Van de 33.735 mensen die het land in 2014 moesten verlaten, zijn er 8.000 aantoonbaar vertrokken. De grootste groep die het land moest verlaten, was afkomstig uit China (3110 mensen), gevolgd door mensen uit India (1785) en Irak (1380). "

En dan zijn de onbekende illegalen die nooit een asielprocedure zijn gestart nog niet eens meegerekend.
pi_155835845
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hier wat cijfers:

Bed, bad, brood is een kwestie van mensenrechten. En er zijn mensen die niet terug kúnnen ondanks dat ze terug móeten.
Die mensen krijgen een verblijfsvergunning met bijbehorende voorzieningen. Mensen die op straat belanden kunnen gewoon terug.
pi_155835846
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat is dit voor een slappe retoriek?
Is geen retoriek, maar een vraag. User in kwestie heeft overigens aangegeven het beledigend te vinden om voor PVV'er te worden aangezien en ik heb netjes mijn excuses aangeboden. Niks aan de hand verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2015 10:46:37 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 10:47:19 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155835872
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is geen retoriek, maar een vraag. User in kwestie heeft overigens aangegeven het beledigend te vinden om voor PVV'er te worden aangezien en ik heb netjes mijn excuses aangeboden. Niks aan de hand verder.
Het is wel retoriek, want je gaat totaal niet inhoudelijk op de post in. Net zoals je nu ook mijn vraag wederom niet beantwoord.
pi_155835875
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is allemaal een stuk zinniger dan je eerdere posts.

En wat dacht je van de rijke Arabische landen op hun flikker geven dat ze geen vinger uitsteken?
Helemaal mee eens. Die bevinden zich in de regio dus die moeten gewoon mensen opvangen.
Probleem is echter dat zij het VN-Vluchtelingen verdrag niet hebben ondertekend, dus ik denk dat het lastig wordt. Volgens datzelfde verdrag zijn asielzoekers verplicht om in het eerste veilige land asiel aan te vragen, dus ook de EU hoeft conform verdragen geen mensen op te vangen. Er is echter wel een morele verplichting, en die kan m.i. vervuld worden met het (royaal!) bijdragen aan opvang in de regio. Zelfs zonder de golfstaten is er ruimte zat in de regio. Zo veel ruimte, in vergelijking met die regio is Europa maar heel klein. Het zijn veelal geen rijke landen, maar qua financiering kan Europa helpen. Als we de enorme kosten van asielzoekers in de EU uit kunnen sparen, kunnen we die besparingen bijdragen aan opvang in de regio, waar enorm veel mee bereikt kan worden.
pi_155835881
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is wel retoriek, want je gaat totaal niet inhoudelijk op de post in.
Het is geen retoriek. Dat zei ik net.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 10:48:49 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155835904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is geen retoriek. Dat zei ik net.
Volgens de definitie van retoriek wel.
pi_155835911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Die bevinden zich in de regio dus die moeten gewoon mensen opvangen.
Probleem is echter dat zij het VN-Vluchtelingen verdrag niet hebben ondertekend, dus ik denk dat het lastig wordt. Volgens datzelfde verdrag zijn asielzoekers verplicht om in het eerste veilige land asiel aan te vragen, dus ook de EU hoeft conform verdragen geen mensen op te vangen. Er is echter wel een morele verplichting, en die kan m.i. vervuld worden met het (royaal!) bijdragen aan opvang in de regio.
Verdragen mijn reet. Is gewoon een kwestie van fatsoen.
pi_155835914
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens de definitie van retoriek wel.
Nee hoor. Heeft het niet de intentie van retoriek, dan kan het dat niet zijn.
pi_155835929
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Met geld kunnen we iedere vluchteling in de regio helpen.
Door af en toe een groep toe te laten tot de EU, helpen we slechts een fractie, tegen veel hogere kosten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 10:50:28 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155835930
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Heeft het niet de intentie van retoriek, dan kan het dat niet zijn.
Maar wederom de vraag. Zaten de ouders van dit jongetje al niet jaren veilig in Istanbul?
pi_155835940
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hier wat cijfers:

Omg.
Die man-vrouw verdeling. xD

En gevaarlijk dat het daar in die landen is, joh! Behalve voor vrouwen dan..
pi_155835942
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar wederom de vraag. Zaten de ouders van dit jongetje al niet jaren veilig in Istanbul?
Ja, http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
pi_155835951
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens Elsevier wel, volgens NRC niet.
pi_155835958
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens Elsevier wel, volgens NRC niet.
Heb je een link naar dat NRC-artikel?
pi_155835967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Heb je een link naar dat NRC-artikel?
Zit achter de betaalmuur.
pi_155835973
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jaja, fatsoen.

Geef me een halve dag en ik kan een hoop mensen in Nederland aanwijzen die blij zouden zijn als ze die 4000euro überhaupt hadden gehad.
pi_155835980
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een citaat uit het artikel proberen te vinden, is niet gelukt. Zo wordt het helaas lastig discussiëren. Wat is de datum van dat artikel?
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:54:40 #168
78780 deedeetee
pi_155836000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mij mag je gerust voor PVV- er uitmaken. Dat veranderd niks aan het feit dat ik geen enkele partij aanhang, ik vind alle politici onbetrouwbare lui. Het is hier eik een scheldwoord dat wordt gebruikt om iemand in een bepaalde hoek te drukken en daar heb ik toch lak aan. :P
pi_155836006
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jaja, fatsoen.

Geef me een halve dag en ik kan een hoop mensen in Nederland aanwijzen die blij zouden zijn als ze die 4000euro überhaupt hadden gehad.
Voor alleen al al bijstandsuitkeringen die niet-westerse allochtonen hier ontvangen, kun je in de regio prachtige opvangvoorzieningen bouwen met alles er op en er aan. En daarmee ook alle mensen helpen die geen 4000 euro voor de reis naar Europa hebben. Dat moet mensen met een sociaal hart toch aanspreken.
pi_155836016
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omg.
Die man-vrouw verdeling. xD

En gevaarlijk dat het daar in die landen is, joh! Behalve voor vrouwen dan..
Dit gaat over mensen die er weer uit moeten. :') Dus economische migranten, dus jonge mannen.
pi_155836017
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb een citaat uit het artikel proberen te vinden, is niet gelukt. Zo wordt het helaas lastig discussiëren. Wat is de datum van dat artikel?
4-9

Maar als je denkt dat ik interesse heb in een 'discussie' over waar die man hoelang gewoond heeft, dan heb je het mis. De ene bron zegt dit, de andere dat. Ik kom dan niet verder dan 'weet ik niet'.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:56:35 #172
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155836025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:52 schreef Jigzoz het volgende:

Is het dat artikel van gisteren? 'Mijn kinderen gleden weg uit mijn handen'?
pi_155836028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mij mag je gerust voor PVV- er uitmaken. Dat veranderd niks aan het feit dat ik geen enkele partij aanhang, ik vind alle politici onbetrouwbare lui. Het is hier eik een scheldwoord dat wordt gebruikt om iemand in een bepaalde hoek te drukken en daar heb ik toch lak aan. :P
Geldt voor mij ook. Ik vindt dat de PVV op dit dossier een van de weinige verstandige partijen is, maar helaas moet het vaak grof, onhandig en onprofessioneel. De meer fatsoenlijke Pim Fortuyn zei echter hetzelfde 20 jaar geleden al.
pi_155836032
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is het dat artikel van gisteren? 'Mijn kinderen gleden weg uit mijn handen'?
Ik geloof het wel ja.
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:58:34 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155836059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

Ik geloof het wel ja.
pi_155836068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

4-9

Maar als je denkt dat ik interesse heb in een 'discussie' over waar die man hoelang gewoond heeft, dan heb je het mis. De ene bron zegt dit, de andere dat. Ik kom dan niet verder dan 'weet ik niet'.
Daar kan ik inkomen. Het lijkt mij wel duidelijk dat hij vanuit een veilig land die zee op is gegaan. Ze hadden dus asiel in Turkije aan moeten vragen. Als je een simpel rubberbootje vanuit Syrië vertrekt, dan is aanspoelen in Bodrum onmogelijk.
pi_155836073
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nice!
pi_155836089
Het is wel meer dan 4000¤ gok ik. Vanuit Kos wilden ze verder per veerboot naar Athene en daarna richting Duitsland, per trein of bus. Dus ben je nog wel meer Euros kwijt.
.
pi_155836091
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dankje.

Het NRC-artikel en het Elsevier-artikel spreken elkaar volgens mij helemaal niet tegen.
In het NRC-artikel staat dat ze een maand in Bodrum waren. Ze waren dus al veilig, en ze gevaarlijke oversteek was dus geen vlucht maar een roekeloze onderneming om illegaal een verzorginsstaat te bereiken. Dat is ook het beeld wat in het Elsevier-artikel naar voren komt.

Het is dus niet de schuld van Europa zoals links ons wil doen geloven, maar de ouders van het jongetje zijn 100% verantwoordelijk voor dit drama.
pi_155836147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dankje.

Het NRC-artikel en het Elsevier-artikel spreken elkaar volgens mij helemaal niet tegen.
In het NRC-artikel staat dat ze een maand in Bodrum waren. Ze waren dus al veilig, en ze gevaarlijke oversteek was dus geen vlucht maar een roekeloze onderneming om illegaal een verzorginsstaat te bereiken.
Ja die achterlijke mensen wilde een veilig leven opbouwen op een plek waar ze wel legaal mochten wonen. Echt een schande, wat een tuig. Ze zouden eens naar ons moeten kijken om te zien hoe je je als fatsoenlijk mens dient te gedragen
pi_155836150
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:00 schreef Fer het volgende:
Het is wel meer dan 4000¤ gok ik. Vanuit Kos wilden ze verder per veerboot naar Athene en daarna richting Duitsland, per trein of bus. Dus ben je nog wel meer Euros kwijt.
Als Bulgarije en Roemenië tot de schengenzone toetreden wordt het heel gemakkelijk: Dan kunnen ze vanuit Griekenland zonder enige controles per trein naar Duitsland reizen. Treinkaartje kost een paar honderd euro hooguit. Juist daarom moeten deze landen nooit in Schengen komen (of nog beter Schengen volledig opheffen).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:04:51 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836169
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja die achterlijke mensen wilde een veilig leven opbouwen op een plek waar ze wel legaal mochten wonen. Echt een schande, wat een tuig. Ze zouden eens naar ons moeten kijken om te zien hoe je je als fatsoenlijk mens dient te gedragen
Dat neemt niemand ze kwalijk. De manier waarop echter wel.
pi_155836179
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onzinnige reactie. Illegaal is illegaal. Je kunt niet iedereen de EU in laten, er zijn meer dan 3 miljard mensen die in vreselijke omstandigheden leven. Mensen die letterlijk vluchten voor hun leven moet je opvangen, maar dat is bij een gezin dat zich in Bodrum bevindt het geval niet.
pi_155836189
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat neemt niemand ze kwalijk. De manier waarop echter wel.
Over het water bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:07:17 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836198
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waanzinnige risico's nemen op het moment dat je niet in levensgevaar bent.
pi_155836201
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk 'illegaal'. Natuurlijk heeft iedereen het recht om geluk na te streven, maar niet op een illegale manier.
pi_155836208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is inderdaad immoreel jegens een kind van 3, die zelf deze keuze niet kan maken. Ook hier ligt de schuld volledig bij de ouders.
pi_155836211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Blijkbaar is er toch wat meer aan de hand.
pi_155836217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Bewijzen. Bodrum is gewoon veilig. Sterker nog, het gezin had alle gelegenheid om alle opties af te wegen. Canada? Te moeilijk. Europa? Mogelijk want soft asielbeleid. Welk land? Duitsland of Zweden, want goede sociale voorzieningen.
pi_155836233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Bewijzen.Bodrum is gewoon veilig.
Iemand gaat niet tienduizenden dollars uitgeven voor een afschuwelijke reis waarbij hij de levens van zijn hele gezin op het spel zet omdat hij denkt: hm, volgens mij is het daar net even beter dan hier.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:10:21 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat baseer je op...?
pi_155836241
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dat baseer je op...?
Logica.
pi_155836256
quote:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
Staat Aylan straks in de schoolboeken?
Man , man.

Is de musical ook al gepland?

Komen er ook speciale herdenkingsdagen en aanhoudende dagelijkse reportages met live beelden net als voor de grootste vliegramp ooit die niemand zal gaan vergeten maar nu grotendeels al is vergeten?

En ja dat dode kind is ellende en is aangrijpend maar dit opgefokte tranentrekkende mediacircus vind ik nu echt ranzig worden.

Elke dag weer gaan er kinderen dood , zonder dat de ouders of wie dan ook een onverantwoord risico / gok heeft genomen en verloren zoals in dit geval.

De gevaren en grote nadelen van deze immigratiestroom verdwijnen voor velen opeens als sneeuw voor de zon met deze foto en dat is niet alleen onzinnig maar ook bedenkelijk.

Maar zo ben ik en blijkbaar ben ik in de minderheid.
pi_155836260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iemand gaat niet tienduizenden dollars uitgeven voor een afschuwelijke reis waarbij hij de levens van zijn hele gezin op het spel zet omdat hij denkt: hm, volgens mij is het daar net even beter dan hier.
Dat doen ze dus wel. Ik denk niet dat ze beseften dat ze hun leven op het spel zetten, ze hadden een veiligere oversteek verwacht, maar mensensmokkelaars zijn helaas meedogenloos.
En dat "net" even beter is "veel" beter. In Turkije moesten ze hard werken voor een schamel inkomen, in Duitsland/Zweden krijg je zelfs met niets doen veel meer.
pi_155836264
quote:

[..]

Logica.
Zo kun je eeuwig bezig blijven. Feiten. En feit is dat Turkije veilig is.
pi_155836270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzinnige reactie. Illegaal is illegaal. Je kunt niet iedereen de EU in laten, er zijn meer dan 3 miljard mensen die in vreselijke omstandigheden leven. Mensen die letterlijk vluchten voor hun leven moet je opvangen, maar dat is bij een gezin dat zich in Bodrum bevindt het geval niet.
Dus. "Wij" geven af op de vluchtelingen omdat ze meteen naar Europa reizen ipv naar veilige landen in de buurt. Is er een idioot die vlucht zoals wij willen en ergens aankomt waar hij helaas lullig voor hem geen legaal leven kan opbouwen, dan heeft hij pech, moet hij niet zo zeuren want het is toch veilig (voor hem, zijn kinderen kan je over discussiëren).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:12:29 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836275
quote:

[..]

Logica.
Nee, aanname. Alle berichtgeving bevestigt dat het gezin in Turkije was. En ik geloof direct dat de omstandigheden daar niet ideaal zijn voor vluchtelingen, maar ze verkeren niet in levensgevaar.
pi_155836281
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zo kun je eeuwig bezig blijven. Feiten. En feit is dat Turkije veilig is.
Nou, dan moeten alle 60 miljoen vluchtelingen maar naar Turkije.
pi_155836283
quote:

[..]

Als men toch een poging tot uitzetten doet, dan komt er protest en mogen ze blijven. Zo gaat het steeds.
Nee. De mensen die uitgezet kunnen worden, worden uitgezet. Zoek eens de cijfers van de DT&V op anders, want dit is gelul.
pi_155836286
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is wel raar. "Wij" geven af op de vluchtelingen omdat ze meteen naar Europa reizen ipv naar veilige landen in de buurt. Is er een idioot die vlucht zoals wij willen en ergens aankomt waar hij helaas lullig voor hem geen legaal leven kan opbouwen, dan heeft hij pech, moet hij niet zo zeuren want het is toch veilig (voor hem, zijn kinderen kan je over discussiëren).
Waarom kan hij geen legaal leven opbouwen? In Turkije kon hij gewoon asiel aanvragen want ook Turkije heeft het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend.
pi_155836295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt me wel zo redelijk inderdaad.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:14:00 #202
78780 deedeetee
pi_155836299
quote:

[..]

As hij er aan had gedacht dat hij de levens van zijn gezin op het spel zette dan had hij wel voor zwemvesten gezorgd. Hij dacht gewoon naar een betere situatie te gaan verhuizen en verder heeft hij niet nagedacht. Hooguit gaat het Duitsland of Zweden worden ?
pi_155836301
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk 'illegaal'. Natuurlijk heeft iedereen het recht om geluk na te streven, maar niet op een illegale manier.
Vluchtelingen betreden de grens van een land toch sowieso illegaal ;)
pi_155836304
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom kan hij geen legaal leven opbouwen? In Turkije kon hij gewoon asiel aanvragen want ook Turkije heeft het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend.
Als iedere vluchteling die vanuit Turkije komt in Turkije moet blijven heeft Turkije een heel groot probleem.
pi_155836305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tijdelijk ja. Er zijn nog wel meer landen in de regio, die ook wat op zich nemen. Er is ruimte genoeg. Wij geven ze hulp in de vorm van mensen, materieel en geld. En als het rustig is in Syrië, dan gaan ze weer terug om het land opnieuw op te bouwen.
pi_155836323
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

As hij er aan had gedacht dat hij de levens van zijn gezin op het spel zette dan had hij wel voor zwemvesten gezorgd.
Waarom heb je die niet gewoon even gebracht?
pi_155836327
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tijdelijk ja. Er zijn nog wel meer landen in de regio, die ook wat op zich nemen. Er is ruimte genoeg.
Dat doen ze al. Wij krijgen hier slechts een schijntje binnen.
pi_155836331
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vluchtelingen betreden de grens van een land toch sowieso illegaal ;)
Niet als je uit een land komt waar je onveilig bent. Je dan direct asiel aanvragen. Je krijgt dan de status van vluchteling en bent niet illegaal. Bij een grensovergang tussen Servië en Roemenië heb ik een paar jaar geleden aan de Servische kant zelfs Engelstalige pamfletten gezien met informatie over wat je als vluchteling kunt doen (mocht er in Roemenië ooit oorlog uitbreken).
pi_155836337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tijdelijk ja. Er zijn nog wel meer landen in de regio, die ook wat op zich nemen. Er is ruimte genoeg.
Hoeveel vluchtelingen per land lijkt je redelijk? Hoeveel vluchtelingen moet Turkije dan bijvoorbeeld opnemen?
pi_155836342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maakt het uit eigenlijk?
In jouw opinie mag je tijdens het reizen niet stoppen want dan ben je af en moet je daar blijven
pi_155836347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet als je uit een land komt waar je onveilig bent.
Jawel. Zolang je nog geen vergunning hebt ben je illegaal.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:17:06 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836351
Even los van alle discussie, het is een tragedie. De vraag is hoe deze in de toekomst te voorkomen. De grenzen meer openstellen in Europa gaat daarbij niet helpen. Immers kunnen we niet alle vluchtelingen opvangen, dus er blijven altijd 'illegalen' over die het toch willen proberen wegens beloften van het beloofde land.

Daarnaast worden met de mensensmokkel terroristen gefinancierd in het midden oosten EN geëxporteerd naar Europa. Samenwerken met de landen in de regio om een veilige (tijdelijke) haven te bieden voor vluchtelingen lijkt me het meest voor de hand liggend.
pi_155836356
quote:

[..]

Tijdelijk ja. Er zijn nog wel meer landen in de regio, die ook wat op zich nemen. Er is ruimte genoeg. Wij geven ze hulp in de vorm van mensen, materieel en geld. En als het rustig is in Syrië, dan gaan ze weer terug om het land opnieuw op te bouwen.
Waarom is daar wel ruimte genoeg en hier niet?
pi_155836363
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doen ze al. Wij krijgen hier slechts een schijntje binnen.
Dus kan dat "schijntje" ook in de regio opgevangen worden.
Het geld wat wij hierdoor besparen geven we dan ook uit aan die opvang, zodat voor alle mensen de omstandigheden verbeterd kunnen worden (en niet alleen de gelukkigen die de EU weten te bereiken).
pi_155836375
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom is daar wel ruimte genoeg en hier niet?
Verhouding aantal inwoners en vierkante kilometers.
Daarnaast is het veel efficiënter om het daar te doen, want de crisis in Syrië voorbij is dan moeten de vluchtelingen ook weer terug.
pi_155836376
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dit gaat over mensen die er weer uit moeten. :') Dus economische migranten, dus jonge mannen.
Ja, alle mensen die nu deze kant op komen zijn ook nog steeds migranten. :*

Volgens Abdullahs Facebookpagina is hij sowieso al sinds juli 2014 in Turkije.
pi_155836392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Samenwerken met de landen in de regio om een veilige (tijdelijke) haven te bieden voor vluchtelingen lijkt me het meest voor de hand liggend.
Hoe en waar wil je alle vluchtelingen op gaan vangen?
pi_155836395
quote:

[..]

Misschien hebben de mensen de afweging gemaakt dat het een conflict is dat overslaat land naar land? Turkije is nog niet zo lang geleden betrokken geraakt in het conflict.

Als je dan een marge neemt van welgeteld 0 veilige tussen landen als je in Turkije blijft, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen niet alleen willen vluchten voor de oorlog, maar ook zo ver mogelijk weg van IS willen zijn.
pi_155836403
quote:

[..]

Ja maar dat telt niet volgens mensen als Opgebaarde. De norm is Nederland of Duitsland, oftewel het hoogst haalbare, dat is waar een immigrant recht op heeft anders zijn ze zielig.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_155836404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus kan dat "schijntje" ook in de regio opgevangen worden.
Nee, opvang in "de regio" blijkt al onhoudbaar. Daar nog meer vluchtelingen bij gooien gaat alle problemen niet verminderen, integendeel. Daarnaast wordt het voor landen beter te behappen door het aantal vluchtelingen meer te verdelen.
pi_155836425
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet als je uit een land komt waar je onveilig bent. Je dan direct asiel aanvragen. Je krijgt dan de status van vluchteling en bent niet illegaal. Bij een grensovergang tussen Servië en Roemenië heb ik een paar jaar geleden aan de Servische kant zelfs Engelstalige pamfletten gezien met informatie over wat je als vluchteling kunt doen (mocht er in Roemenië ooit oorlog uitbreken).
Misschien moeten we niet zo emmeren over dat illegaal en zeker dat niet continu als argument gebruiken.
Waar was je in Servië?
pi_155836427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien hebben de mensen de afweging gemaakt dat het een conflict is dat overslaat land naar land? Turkije is nog niet zo lang geleden betrokken geraakt in het conflict.
Als dat het criterium is, dan moeten ze naar het noord-oosten van Rusland. Volgens mij is daar de kans op een conflict het allerkleinst (al is het al omdat er amper iemand woont).
Op "stel dat.." kun je geen asielpolitiek baseren. Turkije is Navo-lid en IS kent artikel 5 ook. Natuurlijk begrijp ik dat er angst kan zijn dat het ook in Turkije mis gaat, maar dat is geen excuus om ze dan maar hier naar toe te halen.
pi_155836436
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien moeten we niet zo emmeren over dat illegaal en zeker dat niet continu als argument gebruiken.
Waar was je in Servië?
Waar waren die mensen tijdens de Arabische Lente?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:22:45 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe en waar wil je alle vluchtelingen op gaan vangen?
Turkije, Jordanie, Egypte. En het zou natuurlijk helpen als de golflanden ook meer dan de 300 vluchtelingen gaan opvangen die nu in Quatar zitten.

De kosten die Europa nu maakt, zouden daar veel meer invloed hebben, en ALLE vluchtelingen bereiken. Niet alleen degene die zich een dure vlucht kunnen veroorloven.
pi_155836449
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, opvang in "de regio" blijkt al onhoudbaar. Daar nog meer vluchtelingen bij gooien gaat alle problemen niet verminderen, integendeel. Daarnaast wordt het voor landen beter te behappen door het aantal vluchtelingen meer te verdelen.
Dan moet dat daar opgelost worden. Door in Europa niemand meer op te vangen, wordt enorm veel geld en mankracht bespaard. Als alle energie die wordt gestoken in het in de watten leggen van vluchtelingen hier, wordt gericht op de regio, dan is daar uitstekende opvang te realiseren.
pi_155836455
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maakt het uit eigenlijk?
In jouw opinie mag je tijdens het reizen niet stoppen want dan ben je af en moet je daar blijven
Hij had een woning en werk in Turkije. Zijn zus geeft zelf aan dat het doel van de reis zijn nieuwe gebit was. Hij zou in eerste instantie namelijk alleen gaan.
pi_155836462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als je tot de meest kwetsbare en arme mensen in de wereld bej

[..]

Als dat het criterium is, dan moeten ze naar het noord-oosten van Rusland. Volgens mij is daar de kans op een conflict het allerkleinst (al is het al omdat er amper iemand woont).
Op "stel dat.." kun je geen asielpolitiek baseren. Turkije is Navo-lid en IS kent artikel 5 ook. Natuurlijk begrijp ik dat er angst kan zijn dat het ook in Turkije mis gaat, maar dat is geen excuus om ze dan maar hier naar toe te halen.
Ik denk dat je eerst nog wat levenservaring op moet doen voordat je met de grote mensen mee mag praten ;)
pi_155836464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Turkije, Jordanie, Egypte.
Dus de 3 landen die nu al behoorlijk wat moeite hebben om de vluchtelingenstromen te verwerken moeten die stromen niet alleen gaan stoppen maar ook nog eens opvangen? Hoe zie je dat precies voor je?

quote:
En het zou natuurlijk helpen als de golflanden ook meer dan de 300 vluchtelingen gaan opvangen die nu in Quatar zitten.
Ja, leuk, dat gaan ze alleen nooit doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan moet dat daar opgelost worden.
Dat zeg ik, dat lukt nu al nauwelijks.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:24:32 #229
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_155836468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Turkije, Jordanie, Egypte. En het zou natuurlijk helpen als de golflanden ook meer dan de 300 vluchtelingen gaan opvangen die nu in Quatar zitten.

De kosten die Europa nu maakt, zouden daar veel meer invloed hebben, en ALLE vluchtelingen bereiken. Niet alleen degene die zich een dure vlucht kunnen veroorloven.
Dat dus, ik wil best 1000 euro p.p. per jaar betalen voor goede opvang in de regio. Met dat geld kun je fatsoenlijke veilige kampen maken voor iedereen, dus ook voor de allerarmsten die zich geen ticket naar het beloofde land kunnen veroorloven.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:24:33 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst nog wat levenservaring op moet doen voordat je met de grote mensen mee mag praten ;)
Wat een drogredenatie :{
pi_155836471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Jammer, ik zie liever argumenten dan jij-bakken.
pi_155836485
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat dus, ik wil best 1000 euro p.p. per jaar betalen voor goede opvang in de regio. Met dat geld kun je fatsoenlijke veilige kampen maken voor iedereen, dus ook voor de allerarmsten die zich geen ticket naar het beloofde land kunnen veroorloven.
En voor de mensen die alles economisch willen bekijken: Die 1000 euro per persoon per jaar is in no-time terug verdiend, omdat het opvangen van asielzoekers in de EU enorme kosten met zich meebrengt die dan bespaard worden :)

Dit lijkt mij dé manier om alle politieke stromingen en meningen op één lijn te krijgen. Opvang in de regio, zowel uiterst links als uiterst rechts heeft dan zijn doelen bereikt.
pi_155836488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Verhouding aantal inwoners en vierkante kilometers.
Daarnaast is het veel efficiënter om het daar te doen, want de crisis in Syrië voorbij is dan moeten de vluchtelingen ook weer terug.
De IND gaat er vanuit dat het over vijf jaar nog niet opgelost is en de IND handelt daar naar.

Maar als je qua oppervlakte en inwoneraantal gaat kijken, is de EU toch beter? En dan vooral met de financiën die wij achter de hand hebben? Of wil je die vluchtende mensen dumpen op droog gebied wat nu toch niet gebruikt wordt?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:26:00 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836492
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus de 3 landen die nu al behoorlijk wat moeite hebben om de vluchtelingenstromen te verwerken moeten die stromen niet alleen gaan stoppen maar ook nog eens opvangen? Hoe zie je dat precies voor je?

[..]
Door ze te helpen.

quote:
Ja, leuk, dat gaan ze alleen nooit doen.
Dus moeten 'wij' het maar wel doen. Die mensen zijn cultureel en geografisch meer met die landen verbonden dan met Europa.
pi_155836493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En voor de mensen die alles economisch willen bekijken: Die 1000 euro per persoon per jaar is in no-time terug verdiend, omdat het opvangen van asielzoekers in de EU enorme kosten met zich meebrengt die dan bespaard worden :)
Ik betaal liever wat meer zodat ik weet dat de vluchtelingen die de oversteek wagen relatief humaan worden opgevangen eigenlijk.
pi_155836496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan moet dat daar opgelost worden. Door in Europa niemand meer op te vangen, wordt enorm veel geld en mankracht bespaard. Als alle energie die wordt gestoken in het in de watten leggen van vluchtelingen hier, wordt gericht op de regio, dan is daar uitstekende opvang te realiseren.
Libanon (bevolking: 4 miljoen) herbergt momenteel al 1,5 miljoen vluchtelingen. Hoeveel moeten er daar nog bij?
pi_155836497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

Waar waren die mensen tijdens de Arabische Lente?
Wat probeer je te zeggen?
pi_155836499
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik betaal liever wat meer zodat ik weet dat de vluchtelingen die de oversteek wagen relatief humaan worden opgevangen eigenlijk.
Hoeveel geld heb je?
Naturheilmittel
pi_155836505
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Door ze te helpen.
Geld is niet zozeer het probleem...

quote:
Dus moeten 'wij' het maar wel doen.
Ja, wat wil je anders doen dan? :')
pi_155836509
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen?
Wat probeer jij te zeggen met Servie?
pi_155836513
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja maar dat telt niet volgens mensen als Opgebaarde. De norm is Nederland of Duitsland, oftewel het hoogst haalbare, dat is waar een immigrant recht op heeft anders zijn ze zielig.
_O-
pi_155836515
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

_O-
Zo redeneer jij dus lach om jezelf.
pi_155836518
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De IND gaat er vanuit dat het over vijf jaar nog niet opgelost is en de IND handelt daar naar.

Maar als je qua oppervlakte en inwoneraantal gaat kijken, is de EU toch beter? En dan vooral met de financiën die wij achter de hand hebben? Of wil je die vluchtende mensen dumpen op droog gebied wat nu toch niet gebruikt wordt?
De EU is maar een postzegeltje grond in vergelijking met andere continenten. Turkije, Iran, Irak en Saudi-Arabië, landen in de regio, zijn samen groter dan de EU.
pi_155836520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jammer, ik zie liever argumenten dan jij-bakken.
Dat is geen jij-bak, maar een persoonlijke aanval.

Check uw cursus argumentatieleer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:28:26 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836531
quote:

[..]

Hoeveel wil je er opvangen dan? En voor hoe lang? En hoe scheid je het kaf van het koren (lees, voorkom je import van terroristen). En hoe ga je om met de nog grotere zuigende werking die daarvan uitgaat, waardoor er nog meer vluchtelingen deze kant op willen?
pi_155836540
quote:

[..]

Dat is onbetaalbaar. Bovendien is daar geen draagvlak voor.
Voor veel minder geld kun je ze allemaal in de regio helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:29:14 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geld is niet zozeer het probleem...

[..]

Ja, wat wil je anders doen dan? :')
Ik ben niet voor opvang in Europa, om eerder genoemde redenen.
pi_155836551
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat probeer jij te zeggen met Servie?
Helemaal niks, ik probeerde een eerlijke vraag te stellen. Lees de posting eens die ik quote. Een interesse vraag, zal wel komen omdat ik een keer in Servië ben geweest en over het algemeen daar weinig Nederlanders komen

Bedankt he
pi_155836554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Libanon (bevolking: 4 miljoen) herbergt momenteel al 1,5 miljoen vluchtelingen. Hoeveel moeten er daar nog bij?
Geen één. Libanon is een overbevolkt land, vergelijkbaar met Nederland. Een uitzonderlijke situatie. Libanon moet ontzien worden, maar er zijn genoeg andere landen in de regio die tezamen zelfs veel groter zijn dan de EU.
pi_155836557

quote:
ZDF streicht „Aktenzeichen XY“-Beitrag, weil mutmaßlicher Vergewaltiger ein „Schwarzer“ ist

Darf man das Verhalten von den Öffentlich Rechtlichen, in diesem Fall das ZDF, bereits als Schizophrenie bezeichnen? Darf nach einem mutmaßlichen Verbrecher im Zweiten Deutschen Fernsehen wegen seiner Hautfarbe nicht mehr gefahndet werden? „Aktenzeichen XY“ zeigt einen Beitrag nicht, weil der mutmaßliche Vergewaltiger einer Frau schwarz ist. Die Chefredakteurin Ina-Maria Reize-Wildemann begründete den Entschluss am Donnerstag mit der Stimmungsmache gegen Flüchtlinge in Deutschland. Der Zeitpunkt ist ungünstig. Der Sendetermin wird vom 2.9.2015 auf Dezember 2015 verschoben.

Nach Ansicht des ZDF werden nur noch Verdächtige gejagt, die offensichtlich „weiß“ und „deutsch“ sind, weil sonst falsche Schlüsse gezogen werden könnten? Ein krimineller schwarzer vermutlicher „Vergewaltiger“ wird polizeilich gesucht und ohne öffentlichen Fahnundungsaufruf kann der Kriminelle weiter frei herumlaufen, derweil leben Mädchen und Frauen in der Region Dortmund in Angst, ein nächstes potenzielles Vergewaltigungsopfer zu werden. Und nur deswegen, weil eine Fahndung zurzeit nicht politisch opportun ist?

Indessen sucht die Polizei nach dem mutmaßlichen Vergewaltiger, Foto oben, weiter:

Das Opfer hat ihn wie folgt beschrieben. 30 bis 40 Jahre alt, 1,75 Meter groß, auffällig schmächtiger Körperbau, sehr gepflegtes Erscheinen, akzentfreies Deutsch, dunkle Hose, helle Jacke, schwarze Tasche. Der Mann raubte das Opfer auch aus. Die Beute: schwarze Handtasche mit goldfarbenen Griffen, eine hellgrün-weiß-karierte Geldbörse mit 10 Euro und ein Handy (Samsung Galaxy Ace LaFleur-Edition). Hinweise an die Polizei unter Telefon (0231) 1327441.
In het kort : Beelden van deze zwarte verkrachter wil het Duitse ZDF opsporingsprogramma momenteel niet tonen omdat ze het te stigmatiserend vinden en bang zijn dat mensen een link leggen met de immigratiestroom naar dat land.

Krampachtig policor denken en handelen in een land getroffen / geplaagd door massale immigratie noem ik het.
pi_155836571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:27 schreef kawotski het volgende:

[..]

Zo redeneer jij dus lach om jezelf.
Doe niet zo zielig
Behoorlijke misselijke opmerking van je, over alle vluchtelingen
pi_155836590
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoeveel wil je er opvangen dan?
Het lijkt me niet heel zinnig om daar een arbitraire norm aan vast te hangen. We hebben de afgelopen decennia al genoeg vluchtelingen opgevangen en zelfs aantallen verwerkt die een stuk hoger lagen dan het aantal asielverzoeken in 2015. We doen net alsof de hele wereld hier aanklopt maar dat is je reinste onzin.

quote:
En voor hoe lang?
Zolang als nodig is, dat is min of meer inherent aan de afspraken die we daarover hebben gemaakt.

quote:
En hoe scheid je het kaf van het koren (lees, voorkom je import van terroristen). En hoe ga je om met de nog grotere zuigende werking die daarvan uitgaat, waardoor er nog meer vluchtelingen deze kant op willen?
Als je de aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart gelijkmatiger gaan verdelen en minder aan conflicten bijdragen.
pi_155836591
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doe niet zo zielig
Behoorlijke misselijke opmerking van je, over alle vluchtelingen
Als ik je opmerkingen lees wil jij iedereen naar de EU halen behalve naar onze vakantiebestemmingen. De logica ontgaat mij.
pi_155836606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Geen één. Libanon is een overbevolkt land, vergelijkbaar met Nederland. Een uitzonderlijke situatie. Libanon moet ontzien worden, maar er zijn genoeg andere landen in de regio die tezamen zelfs veel groter zijn dan de EU.
Oké. Turkije dan. Hoeveel vluchtelingen moet Turkije dan opnemen?
pi_155836608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben niet voor opvang in Europa, om eerder genoemde redenen.
Tja, echt reëel is dat standpunt gewoon niet.
pi_155836623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De EU is maar een postzegeltje grond in vergelijking met andere continenten. Turkije, Iran, Irak en Saudi-Arabië, landen in de regio, zijn samen groter dan de EU.
Als jij ooit moet vluchten, raad ik je al die landen niet aan. Niet dat ik ooit gevlucht ben dus ik spreek niet uit ervaring maar die landen schijnen niet zo geweldig met vluchtelingen om te gaan. iets om alvast over na te denken
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:34:20 #257
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_155836628
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem met hier opvangen is dat er gewoon geen terugkeer is. Over 5 jaar hebben ze hier 2 kinderen en dan is het zielig om ze terug te sturen als het misschien wat veiliger is in die regio.

Daarnaast is het long-term veel goedkoper om daar op te vangen. Bij de zorg van ouderen kijken we ook alleen naar de kosten dus dat moet je dan ook maar doen met opvang van vluchtelingen. Gewoon een kille kosten-baten analyse doen en dan een plan maken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_155836640
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is onbetaalbaar.
Ja, want we staan nu op het punt over de kop te gaan ofzo?

quote:
Voor veel minder geld kun je ze allemaal in de regio helpen.
Dat kan niet, want men loopt nu al tegen behoorlijk grote problemen aan waardoor vluchtelingen niet meer de humane opvang krijgen die eigenlijk is toegezegd. En dat heeft weinig met geld te maken, dus is de oplossing ook niet om daar maar meer geld heen te sturen.
pi_155836648
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als ik je opmerkingen lees wil jij iedereen naar de EU halen behalve naar onze vakantiebestemmingen. De logica ontgaat mij.
Behalve onze vakantie bestemmingen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:35:07 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836650
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt me niet heel zinnig om daar een arbitraire norm aan vast te hangen. We hebben de afgelopen decennia al genoeg vluchtelingen opgevangen en zelfs aantallen verwerkt die een stuk hoger lagen dan het aantal asielverzoeken in 2015. We doen net alsof de hele wereld hier aanklopt maar dat is je reinste onzin.

Die dragen ook in grote mate bij aan allerlei maatschappelijke problemen. Dus het lijkt mij heel zinnig er een norm aan vast te hangen.
quote:
Zolang als nodig is, dat is min of meer inherent aan de afspraken die we daarover hebben gemaakt.

Ik zie liever meer geld gaan naar demente bejaarden die nu van de staatssecretaris wel een poosje in hun eigen stront mogen blijven liggen.

quote:
Als je de aanzuigende werking op wil heffen moet je de welvaart gelijkmatiger gaan verdelen en minder aan conflicten bijdragen.
Tja, als ik mijn lul in een molshoop steek hangt de hele wereld aan mijn kloten. Volgens mij is welvaart in het Midden-Oosten niet echt een probleem gelet op de oliedollars. Hoe ze die verdelen is niet in echt in mijn invloedssfeer.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:35:23 #261
78780 deedeetee
pi_155836657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je dan een marge neemt van welgeteld 0 veilige tussen landen als je in Turkije blijft, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen niet alleen willen vluchten voor de oorlog, maar ook zo ver mogelijk weg van IS willen zijn.
Aangezien ze de islam onveranderd met zich meenemen is er geen vluchten aan. Gevaar zit gewoon binnen in hun groep en zodra ze dat in willen/durven zien en er wat aan gaan doen zijn ze te helpen. Eerder niet. Dus gewoon daar blijven en de problemen daar aanpakken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 11:36:03 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155836670
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, echt reëel is dat standpunt gewoon niet.
Net zo min als de grenzen zonder arbitraire norm openstellen.
pi_155836688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Turkije dan. Hoeveel vluchtelingen moet Turkije dan opnemen?
Als het om Syrië gaat de meeste. Groot land en een buurland.

Hoeveel vluchtelingen moet Nederland opnemen?
pi_155836700
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij ooit moet vluchten, raad ik je al die landen niet aan. Niet dat ik ooit gevlucht ben dus ik spreek niet uit ervaring maar die landen schijnen niet zo geweldig met vluchtelingen om te gaan. iets om alvast over na te denken
Als hier ooit oorlog uitbreekt, dan vlucht ik naar het dichtstbijzijnde veilige land. Dus Duitsland, Engeland, België, Luxemburg of Frankrijk.
pi_155836705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:34 schreef PirE het volgende:
Daarnaast is het long-term veel goedkoper om daar op te vangen.
Dat lijkt me nog maar de vraag. Voor Nederland wellicht, maar Nederland kan wel wat hebben. Op de lange termijn is het juist helemaal niet efficiënt om n.a.v. een conflict ergens in korte tijd allemaal voorzieningen en woningen uit de grond te stampen om vluchtelingen op te vangen. Dat staat dan over 5 jaar weer leeg. En dan hebben we het met de huidige vluchtelingenstromen niet over een stad of 2 maar over miljoenen mensen. De landen in de omgeving hebben in geen enkel opzicht de capaciteit om dat probleem logistiek op te vangen.
pi_155836708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als het om Syrië gaat de meeste. Groot land en een buurland.
4 miljoen?
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:38:11 #267
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_155836711
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als hier ooit oorlog uitbreekt, dan vlucht ik naar het dichtstbijzijnde veilige land. Dus Duitsland, Engeland, België, Luxemburg of Frankrijk.
Duitsland, daar krijg je het meeste gratis geld ;)
pi_155836718
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog maar de vraag. Voor Nederland wellicht, maar Nederland kan wel wat hebben. Op de lange termijn is het juist helemaal niet efficiënt om n.a.v. een conflict ergens in korte tijd allemaal voorzieningen en woningen uit de grond te stampen om vluchtelingen op te vangen. Dat staat dan over 5 jaar weer leeg. En dan hebben we het met de huidige vluchtelingenstromen niet over een stad of 2 maar over miljoenen mensen. De landen in de omgeving hebben in geen enkel opzicht de capaciteit om dat probleem logistiek op te vangen.
Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa (afgezien van een paar dwergstaten) en je beweert dat Nederland nog wel wat kan hebben?
pi_155836727
quote:

[..]

[..]

[..]

Wat betreft dat laatste :

Een goede kennis van me is getrouwd met (zwarte) vrouw uit Nigeria. Hij leest / weet veel (heel veel) over Afrika.

De ervaringen en verhalen van hem en haar betreffende de enorme corruptie daar (en andere Afrikaanse landen) geven mij totaal geen schuldgevoel wat dan ook.

En over (eerlijk) verdelen moet je in die landen al helemaal niet aankomen.
pi_155836731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

4 miljoen?
Meen je dat serieus?
4 miljoen op 17 miljoen inwoners (waarvan een aanzienlijk deel allochtoon)?
pi_155836757
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom moet Europa opeens zorgen dat iedereen 'humane opvang' krijgt?
Dus alle arme mensen in Afrika hebben daar ook recht op?
Gaat krap worden.
pi_155836762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef PirE het volgende:

[..]

Duitsland, daar krijg je het meeste gratis geld ;)
Aan de hand van wat ik van de sociale wetgeving in die landen weet Luxemburg ;)
Maar los van dat: Natuurlijk zoek je als echte vluchteling een land dichtbij. En als een land dichtbij ook niet veilig is, dan het volgende land. Vanuit Syrië gezien zijn Nederland en Duitsland alles behalve logisch, dus zit er meer achter dan alleen vluchten.
pi_155836770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die dragen ook in grote mate bij aan allerlei maatschappelijke problemen.
Valt wel mee. Veel vluchtelingen werken hier, doen een opleiding of starten een eigen bedrijf.

quote:
Ik zie liever meer geld gaan naar demente bejaarden die nu van de staatssecretaris wel een poosje in hun eigen stront mogen blijven liggen.
Dat heeft geen fuck met elkaar te maken.

quote:
Tja, als ik mijn lul in een molshoop steek hangt de hele wereld aan mijn kloten. Volgens mij is welvaart in het Midden-Oosten niet echt een probleem gelet op de oliedollars. Hoe ze die verdelen is niet in echt in mijn invloedssfeer.
Naja, als je het hebt over aanzuigende werking dan heeft die ongelijke verdeling vooral een aanzuigende werking. Als dat niet in je invloedssfeer ligt is het ook niet echt een probleem wat je op kunt lossen.
pi_155836782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Meen je dat serieus?
4 miljoen op 17 miljoen inwoners (waarvan een aanzienlijk deel allochtoon)?
We hadden het over Turkije.
pi_155836785
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Behalve onze vakantie bestemmingen?
Ik had er eigenlijk 'maar niet naar onze vakantiebestemmingen' van moeten maken. Maar ja, precies die landen die jij steeds noemt dat ze daar vooral niet naar toe moeten gaan. Terwijl we er doodleuk naar op vakantie gaan. Daarmee kom ik weer op mijn eerdere opmerking dat er niets boven ons land gaat en die heb jij als norm genomen. Want het moet leuk zijn en je moet je welkom voelen. Zo wil ik ook wel de wijde wereld in. Ik ga morgen nog naar Canada of Australie want zij moeten mij maar aardig vinden en voor mij betalen. Zie je de exodus al voor je?
pi_155836793
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gaat krap worden.
Dan stort ook Europa in, en is iedereen arm. Ik verdenk links er wel eens van dat dit het ultieme doel is, maar waarom ze dat zo graag willen is mij nog altijd een raadsel.
pi_155836797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa (afgezien van een paar dwergstaten) en je beweert dat Nederland nog wel wat kan hebben?
Ja hoor.

We hebben het hier niet over een miljoen extra vergunninghouders ofzo.
pi_155836807
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik ook. En als het dreigt uit te breiden, vlucht ik een landje verder en als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld de Canada of Kirchizie kies ik voor het rijke Canada en daar heb ik recht op en anders (let op quote) "ben ik pas echt zielig"
pi_155836812
quote:

[..]

Gaat krap worden.
Ze zijn zielig , arm.

Maar voor een groot deel tevens ontzettend corrupt en men gunt elkaar veelal zo min mogelijk.

Daar praat men liever niet over.
pi_155836814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We hadden het over Turkije.
Ok je bedoelde 4 miljoen. Ok 4 miljoen. Dan verdelen we de rest over andere landen.

Zomaar even out of the box denken: Misschien zelfs Griekenland een paar miljoen in een enorm vluchtelingenkamp (Griekenland moet dan ivm. veiligheid wel tijdelijk uit Schengen). Voordeel: Griekenland krijg hier geld voor en kan zo sneller de schulden aflossen.
pi_155836822
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valt wel mee. Veel vluchtelingen werken hier, doen een opleiding of starten een eigen bedrijf.

[..]

Dat heeft geen fuck met elkaar te maken.

[..]

Naja, als je het hebt over aanzuigende werking dan heeft die ongelijke verdeling vooral een aanzuigende werking. Als dat niet in je invloedssfeer ligt is het ook niet echt een probleem wat je op kunt lossen.
Serieus.
WAT?
De meeste vluchtelingen werken hier?

Haal alsjeblieft dat bord voor je hoofd weg.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm
pi_155836828
quote:

[..]

Kap eens met dit soort onzinnige stropoppen, Jezus.
pi_155836843
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Serieus.
WAT?
De meeste vluchtelingen werken hier?

Haal alsjeblieft dat bord voor je hoofd weg.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm
Leer eerst eens lezen en betrek eens alle etniciteiten in je verhaal. Praten we daarna weer verder.
pi_155836853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ok je bedoelde 4 miljoen. Ok 4 miljoen. Dan verdelen we de rest over andere landen.

Zomaar even out of the box denken: Misschien zelfs Griekenland een paar miljoen in een enorm vluchtelingenkamp (Griekenland moet dan ivm. veiligheid wel tijdelijk uit Schengen). Voordeel: Griekenland krijg hier geld voor en kan zo sneller de schulden aflossen.
Als Turkije 4 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 80 miljoen op kan vangen, dan betekent dat dat Nederland er op een bevolking van 17 miljoen er zo'n klein miljoen kan hebben?
pi_155836859
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja hoor.

[ afbeelding ]

Hou toch op met die onzin. Vol is in deze situatie een pychologisch begrip, niet een ruimtelijk begrip. Of wil je dat onze kinderen veroordeeld worden tot een flatje van 30 m2?
Feit is dat Nederland van alle Europese landen het dichtstbevolkt is. Ook staan we hoog in de wereld ranglijst. Meer dan 400 mensen per km2 is waanzin. Wij kunnen niemand meer hebben, want we hebben de ruimte niet. Wat we wel hebben is geld, en daarmee kunnen we toch bijdragen aan hulp. Socialer kan ik het echt niet maken.
pi_155836862
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kap eens met dit soort onzinnige stropoppen, Jezus.
En dat zeg jij.

quote:
pi_155836873
Nederland wordt Negerland
pi_155836875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als Turkije 4 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 80 miljoen op kan vangen, dan betekent dat dat Nederland er op een bevolking van 17 miljoen er zo'n klein miljoen kan hebben?
Nee. Want in Turkije keren ze weer terug als de crisis voorbij is, terwijl ze in Nederland voor altijd zullen blijven (en ook nog hun familie laten komen).
pi_155836897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wij kunnen niemand meer hebben, want we hebben de ruimte niet.
We hebben genoeg ruimte. Ik heb net een afbeelding gepost waaruit blijkt dat Nederland nog lang niet vol is, maar het kan zijn dat je die gemist hebt. Ik post 'm zo voor de zekerheid anders nog wel een keer.
pi_155836900
quote:
Een grote denkfout is dat welvaart een taart is die je kunt verdelen. Welvaart is iets wat oneindig kan groeien. Het kan gecreëerd worden. Dat moeten ze in ontwikkelingslanden zélf doen. Er valt niets te verdelen.
pi_155836906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En dat zeg jij.

[..]

Hoe is dat in godsnaam een stropop?
pi_155836910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik had er eigenlijk 'maar niet naar onze vakantiebestemmingen' van moeten maken. Maar ja, precies die landen die jij steeds noemt dat ze daar vooral niet naar toe moeten gaan. Terwijl we er doodleuk naar op vakantie gaan. Daarmee kom ik weer op mijn eerdere opmerking dat er niets boven ons land gaat en die heb jij als norm genomen. Want het moet leuk zijn en je moet je welkom voelen. Zo wil ik ook wel de wijde wereld in. Ik ga morgen nog naar Canada of Australie want zij moeten mij maar aardig vinden en voor mij betalen. Zie je de exodus al voor je?
Ha mooie gedachtengang achter de opmerking "vakantiebestemmingen" (ik ben serieus). Maar ik probeer vooral te ageren tegen de mensen die de vluchteling maar (kort samengevat) asociaal vinden terwijl ook wij een land zouden uitkiezen waar wij denken dat onze kansen op een goed en zorgeloos leven het hoogst is (oftewel west Europa en vooral Duitsland).
pi_155836911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Want in Turkije keren ze weer terug als de crisis voorbij is, terwijl ze in Nederland (veelal) voor altijd zullen blijven (en ook nog hun familie laten komen).
Mee eens , met aanvulling.

Dat hebben sommigen nog niet door.
pi_155836921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben genoeg ruimte. Ik heb net een afbeelding gepost waaruit blijkt dat Nederland nog lang niet vol is, maar het kan zijn dat je die gemist hebt. Ik post 'm zo voor de zekerheid anders nog wel een keer.
Een discussie over het wel of niet vol zijn van Nederland zal teveel offtopic gaan, maar feit is dat Nederland de grootste bevolkingsdichtheid van Europa heeft. Dat lijkt mij voldoende om te concluderen dat Nederland in het verleden zijn bijdrage al heeft geleverd.
pi_155836926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, grappig is dat. We vangen hier in Nederland op een bevolking van 17 miljoen zo'n 20.000 vergunninghouders jaarlijks op en roepen al moord en brand. En dan moeten landen in de regio met een bevolking van 5 miljoen maar gewoon 3 miljoen vluchtelingen op gaan vangen.

Echt, royal sadness.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een discussie over het wel of niet vol zijn van Nederland zal teveel offtopic gaan, maar feit is dat Nederland de grootste bevolkingsdichtheid van Europa heeft. Dat lijkt mij voldoende om te concluderen dat Nederland in het verleden zijn bijdrage al heeft geleverd.
Als Nederland al vol is en je naar de bevolkingsdichtheid gaat kijken is het niet heel logisch om dan wel ineens van omliggende landen te eisen dat ze nog meer vluchtelingen op gaan vangen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 11:47:27 #296
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_155836929
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja hoor.

[ afbeelding ]

20% is water, daar kan je dus niks mee of je moet ze in rubberboten opvangen :'). Daarnaast heb je agrarisch land nodig voor voedsel. Een mens moet ook eten.
pi_155836944
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Want in Turkije keren ze weer terug als de crisis voorbij is, terwijl ze in Nederland voor altijd zullen blijven (en ook nog hun familie laten komen).
Dus als ze zeker weggaan na de oorlog, dan kunnen we een miljoen vluchtelingen opvangen?

En hoe weet je dat die 4 miljoen na de oorlog wel terugkeren als ze in Turkije opgevangen worden?
pi_155836955
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, grappig is dat. We vangen hier in Nederland op een bevolking van 17 miljoen zo'n 20.000 vergunninghouders jaarlijks op en roepen al moord en brand. En dan moeten landen in de regio met een bevolking van 5 miljoen maar gewoon 3 miljoen vluchtelingen op gaan vangen.

Echt, royal sadness.
Als die 20.000 gegarandeerd terugkeren na afloop van de crisis, zal er draagvlak zijn. Probleem is dat eenmaal in Nederland die 20.000 niet terugkeren, maar zelfs de rest van hun familie hier heen halen. Voordeel van opvang in de regio is dat de verschillen qua cultuur, klimaat en welvaart kleiner zijn. Dit voorkomt niet alleen veel problemen, maar maakt ook terugkeer gemakkelijker.
pi_155836967
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als die 20.000 gegarandeerd terugkeren na afloop van de crisis, zal er draagvlak zijn.
Ja, als we nu gewoon allemaal een glazen bol hadden...
pi_155836983
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als ze zeker weggaan na de oorlog, dan kunnen we een miljoen vluchtelingen opvangen?

En hoe weet je dat die 4 miljoen na de oorlog wel terugkeren als ze in Turkije opgevangen worden?
Kleiner verschil in welvaart. Een normaal leven in Syrië is beter dan het leven in een vluchtelingenkamp, dus gaan ze terug zodra het kan. Maar ze zullen niet teruggaan als ze in Nederland een huis en royale uitkering krijgen.
pi_155836984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 02:14 schreef Tamabralski het volgende:
Alsof dat ook maar iets uitmaakt voor het gegeven dat er erg veel onderweg of gearriveerd zijn :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')