Ik zie die mensen ook niet liever in de kou staan, ik vraag me wel eens af hoe de westerse landen er mee omgaan. Het is niet de bedoeling dat de vluchtelingen alles even kunnen flikken en overal mee wegkomen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke probleem is mentaliteit. Als ze komen om te profiteren en ons zien als de hand die hun voed. Maar tegelijkertijd haat hebben voor het westen en haar cultuur.
Dan krijg je meer extremisme, criminaliteit etc. Ik weet niet met welke mentaliteit ze komen. Komen ze met de mentaliteit van iemand uit probleemwijken die een uitkering aanvraagt of komen ze welwillend.
Verder zullen er altijd culturele problemen blijven van het behandelen van vrouwen tot weet ik niet wat. Ik zeg niet dat we ze in de kou moeten laten staan, er moeten wel wat scherpere regels komen, en er moet echt geparticipeerd worden. Als dat kan is het zo erg nog niet.
Niet alleen door, maar ze hebben vast een negatievere dan wel positievere invloed op de economie. Daar heb ik geen bron voor, maar lijkt me logisch. Ze komen zonder bezittingen, spreken de taal niet en de staat moet voor ze betalen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Bron pls dat "alles duurder wordt" door migranten?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:48 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Menig uitkering ook. (Sherlock)
En dat is dan zeker net zo belangrijk als een studie? Ik vind het niet meer dan normaal dat dat gebeurd, het onderwijs is tegenwoordig verschrikkelijk duur en wij hebben daar gewoon recht op.
hmm klinkt als hetzelfde effect dat wij krijgen van jullie bier, 1x heineken gedronken en ik weet waarom we onafhankelijk wouden wordenquote:Op zaterdag 5 september 2015 00:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik heb niet snel een hekel aan buitenlanders, maar die Belgen daar kotsen wij Nederlanders op
Ik denk dat zowat iedere partij het al verpest heeft. Bovendien ben ik ook geen volledige voorstander van VB en ik zou er enkel op stemmen wegens gebrek aan een alternatief.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Vlaams Belang heeft het ook nogal voor zichzelf verpest.
Ik hoop het en hoop ook dat als het laatste gebeurt er per direct actie wordt ondernomen. Deze vrijheid die we hebben mogen we niet kwijtraken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:22 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik zie die mensen ook niet liever in de kou staan, ik vraag me wel eens af hoe de westerse landen er mee omgaan. Het is niet de bedoeling dat de vluchtelingen alles even kunnen flikken en overal mee wegkomen.
Al denk ik dat het grootste deel wel gewoon netjes wil meedraaien, zonder homo's van flats gaan gooien.
Precies dit. En ook al zijn ze hoogopgeleid, dat hele inburgeringstraject kost ons ook weer geld. Geld dat beter in onze eigen zorg en onderwijs gestoken kan worden, want daar is het hard nodig.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:22 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Niet alleen door, maar ze hebben vast een negatievere dan wel positievere invloed op de economie. Daar heb ik geen bron voor, maar lijkt me logisch. Ze komen zonder bezittingen, spreken de taal niet en de staat moet voor ze betalen.
Kinderen daarentegen hebben ouders die voor ze betalen worden klaargestoomd voor school en werk spreken Nederlands, Engels en misschien nog een taal zoeken werk en kopen of huren iets.
Wat je nu binnenhaalt zijn eigenlijk mensen die weinig kans maken op de arbeidsmarkt. Zelfs als ze hoog geleid zijn moeten ze de taal leren en hebben ze nog geen euro op de bank.
Syrische vluchtelingen spreken over het algemeen prima Engels, zijn beter opgeleid dan ik en jij waarschijnlijk ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:22 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Niet alleen door, maar ze hebben vast een negatievere dan wel positievere invloed op de economie. Daar heb ik geen bron voor, maar lijkt me logisch. Ze komen zonder bezittingen, spreken de taal niet en de staat moet voor ze betalen.
Kinderen daarentegen hebben ouders die voor ze betalen worden klaargestoomd voor school en werk spreken Nederlands, Engels en misschien nog een taal zoeken werk en kopen of huren iets.
Wat je nu binnenhaalt zijn eigenlijk mensen die weinig kans maken op de arbeidsmarkt. Zelfs als ze hoog geleid zijn moeten ze de taal leren en hebben ze nog geen euro op de bank.
Hey maar van wie ben jij nou eigenlijk een kloon?quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Goede weerlegging, Etto. Origineel ook.
Van jou.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hey maar van wie ben jij nou eigenlijk een kloon?
Zielig wel als je je leven zo laat leiden door cijfertjes.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Precies dit. En ook al zijn ze hoogopgeleid, dat hele inburgeringstraject kost ons ook weer geld. Geld dat beter in onze eigen zorg en onderwijs gestoken kan worden, want daar is het hard nodig.
Nou, hilarische comeback hoor.quote:
Sorry. Maar echt... 'daar hebben wij recht op'...quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Goede weerlegging, Etto. Origineel ook.
Jij hebt het meer op lettertjes hé..quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zielig wel als je je leven zo laat leiden door cijfertjes.
Beter opgeleid? Hoe dat, voor zover ik het begrijp vliegt daar om de vijf dagen een bom in de school. Laten we eerlijk zijn, het zal best mensen hebben met goeie opleidingen. Maar die hoeven hier hun hand niet op te houden toch gebeurt dat. Ik ken een vluchteling hier is fietsenmaker. Nederland heeft een te kort aan fietsenmakers toch doet hij dat niet als werk. Kan hem niet verplichten dus prima zo. De man zal zijn redenen wel hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Syrische vluchtelingen spreken over het algemeen prima Engels, zijn beter opgeleid dan ik en jij waarschijnlijk ook.
hahaquote:Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Jij hebt het meer op lettertjes hé..
Arrogantie? Ik studeer hard, doe meer dan de gemiddelde student en ben ook echt geïnteresseerd in de studiestof. Die leraren worden ook ergens voor betaald. Ik heb recht op goed onderwijs.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sorry. Maar echt... 'daar hebben wij recht op'...
De arrogantie...
We moeten gewoon gaan daten jij en ik.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Precies dit. En ook al zijn ze hoogopgeleid, dat hele inburgeringstraject kost ons ook weer geld. Geld dat beter in onze eigen zorg en onderwijs gestoken kan worden, want daar is het hard nodig.
Anders verwacht ik over 10 jaar een Europese burgeroorlog tussen 3 partijen, linksen, rechtsen en moslim-extremistenquote:Op zaterdag 5 september 2015 00:23 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik hoop het en hoop ook dat als het laatste gebeurt er per direct actie wordt ondernomen. Deze vrijheid die we hebben mogen we niet kwijtraken.
Hoe weet jij nou dat je harder studeert? Erg hoog in de bol?quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:28 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Arrogantie? Ik studeer hard, doe meer dan de gemiddelde student en ben ook echt geïnteresseerd in de studiestof. Die leraren worden ook ergens voor betaald. Ik heb recht op goed onderwijs.
Ach is dat niet wat iedereen wil. En laten we eerlijk zijn, deze discussie was zinloos als de rijkste mensen ter wereld niet zo gierig waren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ergens heb ik een vermoeden dat het eenzame_kat niet zozeer om de zorg gaat (zieken en uitkeringstrekkers, BAH! Die kunnen best werken als ze maar willen!), maar om onderwijs, want, heel verrassend, daar heeft mevrouw wel zelf baat bij.
Wat heet: ze claimt er een recht op.
Wat voor arbeid verricht jij?quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Beter opgeleid? Hoe dat, voor zover ik het begrijp vliegt daar om de vijf dagen een bom in de school. Laten we eerlijk zijn, het zal best mensen hebben met goeie opleidingen. Maar die hoeven hier hun hand niet op te houden toch gebeurt dat. Ik ken een vluchteling hier is fietsenmaker. Nederland heeft een te kort aan fietsenmakers toch doet hij dat niet als werk. Kan hem niet verplichten dus prima zo. De man zal zijn redenen wel hebben.
Maar dat Syrische allemaal hoog opgeleid zijn graag een bron.
Als de spoeling dunner wordt is er gewoon minder te verdelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Bron pls dat "alles duurder wordt" door migranten?
De linkse gaan met de extremisten mee wat ik je brom. Ik zal strijden voor vrijheid.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:28 schreef Remqo het volgende:
[..]
Anders verwacht ik over 10 jaar een Europese burgeroorlog tussen 3 partijen, linksen, rechtsen en moslim-extremisten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |