En wat is er mist met vluchten voor betere welvaart = beter welzijnquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:15 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ik praat niks na. Heb deze conclusie zelf getrokken want er zit geen logica in de redeneringen van de vluchtelingen over hun welvaart/veiligheidsdilemma.
Nee inderdaad, jij zou er uiteraard ook voor kiezen om in een tentenkamp weg te rotten in Hongarije met je gezin.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:15 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ik praat niks na. Heb deze conclusie zelf getrokken want er zit geen logica in de redeneringen van de vluchtelingen over hun welvaart/veiligheidsdilemma.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:15 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Vincent van de Nieuwe Uri Geller![]()
![]()
Jaja ik weet alles
Oke top bedankt meid hier zat ik al de hele avond op te wachten. Had echt jou bevestiging en waardering nodig om verder te kunnen gaan met mijn leven. Je hebt het compleet gemaakt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ben écht danig 'in awe' over je lekker 'kanmeniksschelen' attitude...
Vind je het gek? De kampen zitten vol met mensen die hier alleen komen voor het geld, niet omdat ze vluchten. Ze hebben geen opleiding, geen kans op de arbeidsmarkt, spreken de taal niet en passen zich niet aan. Dan zitten ze met mensen uit hun eigen omgeving die een ander geloof aanhangen en dan gaan ze daar tegen vechten en ze proberen te vermoorden. Geef je ze eten breken ze de boel af, geef je ze een dak slopen ze dat ook nog een keer. Hele panden worden verziekt, kazernes die omgebouwd worden tot gelukszoekersopvang kunnen na de kortste tijd tot de grond toe worden afgebroken omdat er niets meer van over is. Ze kunnen gewoon opgevangen worden in de landen om hun heen, zo vangen meerdere landen daar vluchtelingen op. Echte vluchtelingen komen ook in die landen terecht. De mensen die geld willen komen hier heen en maken misbruik van de situatie. Zelfs dat 3 jarige jochie, het doet me niet eens meer wat. Na al die rellen, al dat gezeik, komen ze nog steeds hier heen in de hoop dat hier alles beter is en dat ze constant gratis geld krijgen. Helaas krijgen ze dat ook dus blijven ze komen. We moeten ze gewoon terugslepen naar waar ze vandaan komen of ergens in het midden-oosten een groot kamp maken, zorgen voor veiligheid, eten, kleding en scholing. Doen we dat niet, dan gewoon terug naar buiten. Compleet andere cultuur, compleet andere mentaliteit. We hebben niets aan die mensen, die zullen voor de rest van hun leven geen werk gaan vinden in onze maatschappij. Als dit niet gebeurd ben ik bang dat we over een aantal jaar in een burgeroorlog zitten. Daar lijkt het steeds harder op af te gaan namelijk. Kijk naar naar Duitsland, kijk naar Zweden, kijk naar Engeland of kijk desnoods 3 stappen over de grens bij Calais. Dat fiets ik vanaf mijn huis. Kijk naar de problemen. Ik word hier zelf al steeds harder en harder van. Het is niet erg als we een paar mensen tijdelijk naar binnen halen, maar dat gaat niet om een paar mensen. Dit gaat nu om een miljoen en dat gaat alleen maar meer worden als we dit niet stoppen. Onze complete zorg is naar de tering, ons onderwijs is kapot, wat moeten we met deze mensen gaan doen? Laten we eerst eens voor ons eigen land gaan zorgen en daarna gaan kijken hoe we hun kunnen helpen.quote:
Dat is wel wat overdreven.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Oke top bedankt meid hier zat ik al de hele avond op te wachten. Had echt jou bevestiging en waardering nodig om verder te kunnen gaan met mijn leven. Je hebt het compleet gemaakt.
Met zo'n vlag als UI weet ik het wel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Vind je het gek? De kampen zitten vol met mensen die hier alleen komen voor het geld, niet omdat ze vluchten. Ze hebben geen opleiding, geen kans op de arbeidsmarkt, spreken de taal niet en passen zich niet aan. Dan zitten ze met mensen uit hun eigen omgeving die een ander geloof aanhangen en dan gaan ze daar tegen vechten en ze proberen te vermoorden. Geef je ze eten breken ze de boel af, geef je ze een dak slopen ze dat ook nog een keer. Hele panden worden verziekt, kazernes die omgebouwd worden tot gelukszoekersopvang kunnen na de kortste tijd tot de grond toe worden afgebroken omdat er niets meer van over is. Ze kunnen gewoon opgevangen worden in de landen om hun heen, zo vangen meerdere landen daar vluchtelingen op. Echte vluchtelingen komen ook in die landen terecht. De mensen die geld willen komen hier heen en maken misbruik van de situatie. Zelfs dat 3 jarige jochie, het doet me niet eens meer wat. Na al die rellen, al dat gezeik, komen ze nog steeds hier heen in de hoop dat hier alles beter is en dat ze constant gratis geld krijgen. Helaas krijgen ze dat ook dus blijven ze komen. We moeten ze gewoon terugslepen naar waar ze vandaan komen of ergens in het midden-oosten een groot kamp maken, zorgen voor veiligheid, eten, kleding en scholing. Doen we dat niet, dan gewoon terug naar buiten. Compleet andere cultuur, compleet andere mentaliteit. We hebben niets aan die mensen, die zullen voor de rest van hun leven geen werk gaan vinden in onze maatschappij. Als dit niet gebeurd ben ik bang dat we over een aantal jaar in een burgeroorlog zitten. Daar lijkt het steeds harder op af te gaan namelijk. Kijk naar naar Duitsland, kijk naar Zweden, kijk naar Engeland of kijk desnoods 3 stappen over de grens bij Calais. Dat fiets ik vanaf mijn huis. Kijk naar de problemen. Ik word hier zelf al steeds harder en harder van. Het is niet erg als we een paar mensen tijdelijk naar binnen halen, maar dat gaat niet om een paar mensen. Dit gaat nu om een miljoen en dat gaat alleen maar meer worden als we dit niet stoppen. Onze complete zorg is naar de tering, ons onderwijs is kapot, wat moeten we met deze mensen gaan doen? Laten we eerst eens voor ons eigen land gaan zorgen en daarna gaan kijken hoe we hun kunnen helpen.
denk aan je bloeddrukquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Vind je het gek? De kampen zitten vol met mensen die hier alleen komen voor het geld, niet omdat ze vluchten. Ze hebben geen opleiding, geen kans op de arbeidsmarkt, spreken de taal niet en passen zich niet aan. Dan zitten ze met mensen uit hun eigen omgeving die een ander geloof aanhangen en dan gaan ze daar tegen vechten en ze proberen te vermoorden. Geef je ze eten breken ze de boel af, geef je ze een dak slopen ze dat ook nog een keer. Hele panden worden verziekt, kazernes die omgebouwd worden tot gelukszoekersopvang kunnen na de kortste tijd tot de grond toe worden afgebroken omdat er niets meer van over is. Ze kunnen gewoon opgevangen worden in de landen om hun heen, zo vangen meerdere landen daar vluchtelingen op. Echte vluchtelingen komen ook in die landen terecht. De mensen die geld willen komen hier heen en maken misbruik van de situatie. Zelfs dat 3 jarige jochie, het doet me niet eens meer wat. Na al die rellen, al dat gezeik, komen ze nog steeds hier heen in de hoop dat hier alles beter is en dat ze constant gratis geld krijgen. Helaas krijgen ze dat ook dus blijven ze komen. We moeten ze gewoon terugslepen naar waar ze vandaan komen of ergens in het midden-oosten een groot kamp maken, zorgen voor veiligheid, eten, kleding en scholing. Doen we dat niet, dan gewoon terug naar buiten. Compleet andere cultuur, compleet andere mentaliteit. We hebben niets aan die mensen, die zullen voor de rest van hun leven geen werk gaan vinden in onze maatschappij. Als dit niet gebeurd ben ik bang dat we over een aantal jaar in een burgeroorlog zitten. Daar lijkt het steeds harder op af te gaan namelijk. Kijk naar naar Duitsland, kijk naar Zweden, kijk naar Engeland of kijk desnoods 3 stappen over de grens bij Calais. Dat fiets ik vanaf mijn huis. Kijk naar de problemen. Ik word hier zelf al steeds harder en harder van. Het is niet erg als we een paar mensen tijdelijk naar binnen halen, maar dat gaat niet om een paar mensen. Dit gaat nu om een miljoen en dat gaat alleen maar meer worden als we dit niet stoppen. Onze complete zorg is naar de tering, ons onderwijs is kapot, wat moeten we met deze mensen gaan doen? Laten we eerst eens voor ons eigen land gaan zorgen en daarna gaan kijken hoe we hun kunnen helpen.
Alles voor de veiligheid, het is daar alsnog beter en veiliger dan in mijn thuisland dan lijkt me. En daar is vast ook wel wifi voor de Iphone.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee inderdaad, jij zou er uiteraard ook voor kiezen om in een tentenkamp weg te rotten in Hongarije met je gezin.
plsquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:19 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Alles voor de veiligheid, het is daar alsnog beter en veiliger dan in mijn thuisland dan lijkt me. En daar is vast ook wel wifi voor de Iphone.
Helemaal niks! Saudi-Arabië en de omringende landen steken geen poot uit om hun "moslimbroeders" te helpen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef deadprez het volgende:
Die woordenbrij valt verder niet echt te lezen, maar ik zie iets over buurlanden ofzo, je weet hoeveel mensen er opgevangen worden in buurlanden?
Een ander land zijn economische balans verstoren terwijl je ook bij een iets minder welvarend en dichtbevolkt EU-land terechtkunt omdat je het tenslotte toch om de zogenaamde 'veiligheid' te doen was.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
En wat is er mist met vluchten voor betere welvaart = beter welzijn
quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)asseert-miljoen.htmlquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:21 schreef Vermon het volgende:
[..]
Helemaal niks! Saudi-Arabië en de omringende landen steken geen poot uit om hun "moslimbroeders" te helpen.
Die kwestie zouden ze eerst moeten fixen voordat ze allemaal vluchtelingen binnen gaan halen en -pres Rutte daar weer het binnengeschraapte belastinggeld aan uit kan geven en moedertje kan spelen voor volk dat niet eens uit zn eigen land komt. Maar nee vooral blijven bezuinigen op onze zorg en onderwijs en interne problemen maar wel alle vluchtelingen opvangen (kost geld).quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lief wel, opnieuw gaan de anti-vluchtelingen crusaders het hebben over 'ons volk'... Waar zijn dan de topics over de participatiestaat, over hoe er met onze ouderen, zieken en werklozen wordt omgegaan?
In buurlanden Turkije en Libanon miljoenen vluchtelingen en de EU (ruim 500 miljoen inwoners) raakt helemaal in paniek wanneer nog geen miljoen vluchtelingen binnenkomenquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:21 schreef Vermon het volgende:
[..]
Helemaal niks! Saudi-Arabië en de omringende landen steken geen poot uit om hun "moslimbroeders" te helpen.
Wanneer ga je hierover een topic openen? Nou???quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:23 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Die kwestie zouden ze eerst moeten fixen voordat ze allemaal vluchtelingen binnen gaan halen en -pres Rutte daar weer het binnengeschraapte belastinggeld aan uit kan geven en moedertje kan spelen voor volk dat niet eens uit zn eigen land komt. Maar nee vooral blijven bezuinigen op onze zorg en onderwijs en interne problemen maar wel alle vluchtelingen opvangen (kost geld).
De vergrijzing verstoort vooral de economische balans, misschien kunnen we die uitruilen. Alles voor den economie! hail hydra!quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:21 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Een ander land zijn economische balans verstoren terwijl je ook bij een iets minder welvarend en dichtbevolkt EU-land terechtkunt omdat je het tenslotte toch om de zogenaamde 'veiligheid' te doen was.
De doorsnee vluchteling ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een echte Burgeroorlog... Natuurlijk, joh..
De doorsnee Nederlander maakt zich nog drukker om het hebben van een goede WIFI-connectie dan een oorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |