Precies. Het komt zoals het komt.quote:Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...quote:Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Precies. Het komt zoals het komt.
Melba is echt door gaan slapen sinds hij goed eet. K ga hem nu niet wakker maken zodat hij slimmer wordt hoorbij dit soort onderzoeken vind ik ook altijd wat lastig in hoeverre een correlatie oorzaak en gevolg betreft. Je hebt geen controlegroep want je kunt niet hetzelfde kind wel en niet laten doorslapen, daarbij kun je dus de andere factoren die van invloed zijn op ontwikkeling en intelligentie nooit uitsluiten.
precies. Ze bepalen het echt zelfquote:Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.quote:Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...
Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
Jawel, maar daarmee sluit je andere factoren niet uit (wat eet en drinkt een kind, hoe intelligent zijn de ouders, moeder thuis of kdv, waar speelt het mee, etc.). Je kint dus alleen de correlatie vaststellen tussen niet doorslapen en slimmere kinderen (en, hoe gemeten dan? Welke populatir, hoe grote groep, wat voor test?).quote:Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...
Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
Dat is ook weer waarquote:Op zondag 6 september 2015 12:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.
Maar goed, ik heb het artikel niet gelezen en het onderzoek ook niet!
Nee hoor, Js loopt nog niet.quote:Op zondag 6 september 2015 17:00 schreef Hilmo het volgende:
Ja snotslurper is hier nog steeds geen succes en ook nog nooit gelukt ermee snot te zuigenVerkeerde techniek of opzetstuk misschien?
Wie nodigen jlie allemaal uit voor de 1e verjaardag en echt met kaartjes? Wij hebben alleen omas en opas en die weten hoe laat en wanneer, waarvoor is een uitnodiging dan?![]()
En wat vragen jullie als cadeautjes?
Lopen alle oktober baby's al of zo?Hier nog niet. Wel vandaag 2 volledige bananen weggewerkt
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |