Ambtenarenpraat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening, volgens mij verandert dat pas als ze er een verblijfsvergunning hebben en er officieel verblijven.
Inderdaad het probleem van veel vluchtelingen, het is triest dat er internationaal zoveel mensen tussen wal en schip vallen omdat landen zo veel verschillende regels hanteren en bijv. Turkije nog niet aan de internationale regels als asielbestemming voldoet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:34 schreef yvonne het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
diepe zucht.
Oh gezellig.quote:Volgens zijn zus besloot de familie een gevaarlijke overtocht te maken, vanwege het slechte gebit van Abdullah. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.
Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
in het BBC artikel gaat het over earlier this year. En ze wonen al 4 jaar in Istanbul.quote:
lees nou eerst even op je gemak het hele artikel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:49 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het zal niet enkel voor die implantaten zijn he. Verder begrijpelijk dat de zus niet bepaald gelukkig is op dit moment.
Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-34142695 dus voor een stel klote implantaten verzuipt je hele gezin en vindt je zus het de schuld van de hele wereld.
Owkee.
Het is dus tóch onze schuld!quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben het deels met de zus eens, de huidige regels zijn gewoon erg krom en landen doen niets anders dan zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor vluchtelingen bij een ander land leggen. Er is volgens mij te weinig oog voor de wanhopige positie van veel vluchtelingen. Als zaken slecht geregeld zijn gaan mensen domme dingen doen en natuurlijk zijn die mensen daar zelf verantwoordelijk voor maar bij mensen die echt in de problemen zitten kun je verwachten dat er dan ongelukken gebeuren. Als de verkeerswetten niet duidelijk zijn heeft dat ook ongelukken tot gevolg los van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs.
Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is...quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:34 schreef yvonne het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
diepe zucht.
Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar dat kan toch bijna niet? Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is...
Dan de BBC vast ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Elsevier probeert de achterban gerust te stellen.
Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU waren deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus tóch onze schuld!
Barbertje moet hangen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je met ons bedoeld maar als jij betrokken bent bij die regels of op andere wijze bijdraagt aan de onveilige situatie die ontstaat door die regels dan is het antwoord ja. Je zou zelfs kunnen stellen dat de mensen die tegen de toetreding van Turkije tot de EU deels verantwoordelijk zijn, immers met die toetreding was de huidige situatie niet geweest als hij nu is. Dan was Turkije gewoon deel geweest van de EU en dus ook een veilige asielbestemming geweest. Het is triest dat de PVV zo tegen de toetreding van de EU was en nu loopt te klagen dat men vluchtelingen niet kan terugsturen naar Turkije, ze zijn daar zelf deels verantwoordelijk voor.
En daar heb je ouders voor als kind. Die wel op je letten en risico's goed kunnen inschatten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
Die mensen verkopen heel bewust hun hele hebben en houden en zetten hun levens op het spel om daar weg te komen. Dat doen ze echt niet omdat ze wel benieuwd naar Duitsland zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:15 schreef Isegrim het volgende:
@Jigzoz - Dat sowieso. Als je de beelden uit Aleppo e.d. ziet, zullen die mensen afschuwelijke dingen hebben gezien en meegemaakt. En misschien heeft pa iets doms gedaan, dat kan. Maar misschien dacht hij dat het een eitje zou zijn omdat het maar zo'n klein stukje is. Ik weet hoe ik ooit als kind naar een klein eilandje probeerde te zwemmen in een meertje. Het leek zo dichtbij, maar dat viel echt vies tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |