En vergeet niet er iets bij te typen.
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kyuss - Demon Cleanereerste kennismaking met Kyuss. Blijft gewoon uber
quote:mij op zo'n kinderachtige wijze terug pakken!
Op zaterdag 16 november 2002 18:21 schreef Seborik het volgende:
Die van sweek is liever.
[damn you! )
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
mij op zo'n kinderachtige wijze terug pakken!
[damn you!
)
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Erg vette remixen staan erop. Had hem een tijdje niet meer geluisterd, maar ik ben blij dat ik deze mp3'tje, euhm... cd natuurlijk , afgestoft heb
Vooral de remix van Crawling, Krwling blijft prachtig.
vanavond komen ze (wat ervan over is) hun nieuwe cd ofzo promoten in the thunderroadhouse in Eindhoven.
Track 1 van hun beste album "Front by Front"
Ik heb nu mijn eigen top 100'tje aanstaan en dit nummer staat op plaats 24 omdat het gewoon super goed is.
Ik kwam er vanochtend achter dat ik in 1988 waarschijnlijk de eerste beveiligde cd ooit heb gekocht. Een verzamelcd'tje met 4 nummers elk van The Supremes, Martha Reeves & The Vandellas, The Crystals en The Ronettes. Ik wilde van bovenstaand nummer even een mp3-tje maken, zodat ik hem in mijn Winamp-playlist kon draaien, maar elke keer resulteerde het in een verneukte versie, terwijl de cd het gewoon goed doet. Beveiligd of gewoon slechte kwaliteit natuurlijk (als ik me goed herinner was hij behoorlijk nice-price). Misschien een tip voor de platenindustrie?
Nou ja, na een poging of 4 heb ik het maar opgegeven en het nummer op KaZaa gezocht.
Een klassieker natuurlijk van deze meidengroep uit de vroege 60-er jaren, inclusief de beroemde 'Wall Of Sound' van Phil Spector.
'I met him on a monday and my heart stood still...'
Lekker album van the dismemberment plan, erg wacky muziek maken ze, veel verschillende nummers op het album, maar toch een eigen stijl. Vooral Spider in the snow is een prachtig nummer.
Ik weet niet hoe ik de muziek moet omschrijven, maar bij AMG staan bij 'similar artists' o.a. Trail of dead, Enon en Les Savy Fav, dat vind ik wel redelijk in de richting komen
hij staat nu op nummer 1 als ik me niet vergis en het is zo'n lekker nummer
en waarom het is het nieuwe liedje van haar en het is weer helemaal geweldig je moet het echt eens gaan downe of kopen
BTW: Laatst wilde ik nog checken of er nog kaartjes waren voor concert van Xzibit & Friends
Antwoord; Nope. Binnen 35 min. uitverkocht
[Dit bericht is gewijzigd door Markuz op 16-11-2002 20:46]
quote:bluh
Op zaterdag 16 november 2002 20:45 schreef Markuz het volgende:
Missy Elliot - Work it
quote:Met argumenten reageren is geen verbod hoor.
Op zaterdag 16 november 2002 20:46 schreef TriuMpH het volgende:[..]
bluh
Het kippevel staat gvd op m'n armen. Wat een prachtplaat!!! Indringender dan dit kan gewoon bijna niet...
Is zijn nieuwe nummer klinkt echt vet
quote:Godver wist niet dat ie naar NL kwam
Op zaterdag 16 november 2002 20:45 schreef Markuz het volgende:
Missy Elliot - Work itBTW: Laatst wilde ik nog checken of er nog kaartjes waren voor concert van Xzibit & Friends
Antwoord; Nope. Binnen 35 min. uitverkocht
Erge leuke mix van een bijzonder mooie herkenbare plaat. met de standaard MJ super bassloop
Het naar mijn mening enige leuke nummer dat ze speelden tijdens een concert enkele weken geleden in de HMH, misschien omdat het wel niet zo'n typisch raggend thrashnummer is, maar eigenlijk meer een gewoon leuk heavy metalnummer, zonder overdreven solo's wat je nogal eens tegenkomt bij het luisteren naar thrashmetal.
Van het State of Euphoria album trouwens.
heerlijk lekker levendig nummer deze draai ik de laatste tijd vaak als ik even enegrie moet hebben
Marco V in de mix ... Zegt genoeg .. voor de lief hebbers....
quote:Wist je dat dat een cover was? Zo nee, vandaar dus dat het nummer afwijkt van de overige nummers op het album. Het origineel is van een Franse band genaamd Trust.
Op zaterdag 16 november 2002 22:43 schreef Seborik het volgende:
Anthrax - AntisocialHet naar mijn mening enige leuke nummer dat ze speelden tijdens een concert enkele weken geleden in de HMH, misschien omdat het wel niet zo'n typisch raggend thrashnummer is, maar eigenlijk meer een gewoon leuk heavy metalnummer, zonder overdreven solo's wat je nogal eens tegenkomt bij het luisteren naar thrashmetal.
quote:Nee, dat wist ik inderdaad niet! Bedankt!
Op zaterdag 16 november 2002 23:49 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Wist je dat dat een cover was? Zo nee, vandaar dus dat het nummer afwijkt van de overige nummers op het album. Het origineel is van een Franse band genaamd Trust.
.
heerlijke garage, ook een nummer waar ik helemaal vrolijk van wordt.
* Het verhaaltje bij het nummer kan namelijk nog altijd korter, zie je
ff nagenieten van het concert van vanaovnd, waar 36 Crazyfists de openers waren. was erg leuk.
Effe een kater wegdouchen en de stem van David Sylvian wil daarbij nog wel eens helpen...
Relaxed nummertje. Klein hitje geweest. Het duurde even voor ik verstond dat er gezongen werd I SMELL sex and candy. Ach ja, weer eens wat anders dan vers brood of roosjes...
Van hun eerste LP.
Geruchtmakend clipje destijds. Mocht volgens mij niet overal uitgezonden worden. Ik herinner me schaars geklede dames die over palen gleden en met elkaar in gevecht gingen. Of heb ik er in de jaren teveel bij gefantaseerd?
Heb de laatste tijd weer eens was Duran Duran gedraaid en ik moet zeggen dat ik het toch wel weer leuk vind. Heb een tijd gehad dat ik vond dat het eigenlijk niet meer kon, maar daar ben ik toch van terug gekomen.
quote:Toch goed onthouden dus!
Op zondag 17 november 2002 12:29 schreef Miss het volgende:
En de palen waren dan ook nog eens ingesmeerd met slagroom. Enneh, ze sloegen elkaar met kussens om te oren tot de veertjes eruit kwamen vliegen. Tja, Godley en Cream knutselden heel wat aardige clips in elkaar destijds!
Echt een topnummer wat (ook live) nog steeds aan alle kanten rockt. Het nummer is de opener van het gelijknamige in 1972 gereleaste album "School's Out" Zelfs mensen die Alice Cooper niet kunnen waarderen kennen dit nummer wel.
Wat is muziek toch mooi met haar tijdloosheid.
quote:'t Is ook een clip om nooit te vergeten.
Op zondag 17 november 2002 12:31 schreef Jane het volgende:
Toch goed onthouden dus!
* dwerg luistert nu naar:
Tina Turner - Let's stay together
Cover van Al Green's klassieker. Geproduceerd door de mannen van Heaven 17, Martin Ware en Ian Marsh (die daarvoor ook in Human League zaten). Het eerste succes van Tina Turner in de jaren 80, deze single was de voorloper van het album Private Dancer. Een album dat best redelijk verkocht, in de pré-KaZaA-tijd.
Ik denk dat iedereen dit nummer wel kent (zo niet, dan zou ik het hier niet melden ), maar ik blijf het van een ongekend grote klasse vinden. Supernummer.
Ik hoorde hem vaak op de radio, vroeg me telkens af wat de titel van het nummer was zodat ik hem kon kazaa-en en vond laatst eindelijk de titel! Wat is het? Volgens mij gewoon dance, met vrouwelijke zang.
Staat nu geloof ik 18e in de Top 40.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 17-11-2002 16:32]
Vannacht een hele zooi aan mp3's gedownload van dit in vergetelheid geraakte jaren '50/'60 genre. Prehistorische jukebox muziek zeg maar. Superieure close-harmony koortjes en zo, ga je automatisch meeblčrren. De namen van toen zijn ook prachtig: de Del Vikings, de Crew Cuts, de Flamingos, de Dixie Cups, de Monotones (huhuh), de Marcels enz.
Ik zeg, Hawaii Tim, eat you heart out!
Deze CD werd wat minder enthousiast ontvangen omdat hij teveel zou lijken op de voorganger The man-machine, maar ik vind het wel meevallen. Electronische synth-muziek, af en toe humoristisch bedoeld (?), maar ook op een bepaalde manier erg swingend. .
Gespeeld door Martha Argerich. Werkelijk een topstuk van m'n favoriete componist, gespeeld door een geweldig pianiste.
Eigenlijk zou elke muziekliefhebber een versie van dit concert in z'n bezit moeten hebben... zo mooi is het, maar volgens sommigen ook het moeilijkste concert om te spelen. Zodra ik (ooit) een scanner heb, zal ik wel een keertje een pagina uit de partituur inscannen om de puzzle te laten zien wat dit werk op papier is. Sommige grepen vergen echt het uiterste van je handen, laat staan de snelheid waarmee ze soms gespeeld moeten worden.
Bob Dylan / "Love & Theft"
Na bijna 50 jaar albums opnemen poept Dylan zomaar dit juweeltje uit. Dat zie je niet vaak bij oudere artiesten! Ongekend groots talent die vent. "Mississippi" alleen al is is het geld voor deze CD waard (overigens kan ik niet klagen: net gescoord op de Platen & CD beurs voor 5 euro )
Debuutcd van deze progrockers uit Amerika. Nog duidelijk beinvloed door Genesis, Yes en Kansas, maar het typische "Spock's Beard"-geluid (lees:het songwriterstalent van Neal Morse) komt al af en toe bovendrijven. Helaas is Neal in de Here gegaan en heeft hij de muziek vaarwel gezegd
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 17-11-2002 20:47]
Komt van de geweldige cd Skin. Is haar laatste cd en staat vol met prachtige nummers. Staat weliswaar geen nieuwe Like the way I do op maar wel een heleboel aandere mooie nummers!
Een nummer uit de tijd dat de eerste clipprogramma's/zenders op de Amsterdamse kabel verschenen. Eerst op Sky Channel en niet lang daarna kwam MusicBox. Alleen werden daar wel elke dag een paar keer dezelfde programma's herhaald, met als gevolg dat ik de clipjes uit die tijd nog kan uittekenen. 'Such A Shame' van Talk Talk bijvoorbeeld, is er ook zo een. En 'Caterpillar' van The Cure.
Deze dus ook. Een mooi jazzy nummer en eigenlijk kende ik ze helemaal niet voordat ik dat clipje voor het eerst zag.
Uit de lijst song van het jaar van 3 voor 12. Kende het nog niet, prachttitel en wel een leuk liedje. Het is me nog niet helemaal duidelijk waar hij het over heeft.
een van de minder bekende ambient/electronic producers midden jaren negentig. dit nummer komt van het erg goede album em:t 0095.
Lekker nummer was het eigenlijk vergeten maar kwam het laast tegen op een heel te gek geboorte kaartje.
Live at Rock in Rio tijdens de Brave New World Tour. Tevens een nummer van hun laatste studio-album "Brave New World."
Ik hoop ze volgend jaar eindelijk live te gaan zien.
Overigens komt vandaag Eddie's Archive uit.
beetje in de feestsfeer komen!!, heb er helemaal zin in, vind dit daar altijd zo'n top nummer voor
Vette progressieve (?) metal uit Noorwegen (geloof ik)
Jawel, ik heb een mc gevonden voor mijn rapproject, en de eerste take van de track ben ik nou voor de duizenste keer aan het luistern om nog dingen te veranderen. klint goed moet ik zeggen, al is het nederlands wel een beetje wennen
Al een oud nummer van Live, maar het blijft me ontroeren. Een van de beste nummers van LIVE. Eenvoudige percussie, de zanger doet niet z'n best om 'mooi te zingen' maar om de emotie weer te geven en slaagt daar duidelijk in bij deze opname.
Heerlijk nummer!
Naar mijn smaak één van hun beste nummers van het één na laatste nummer. Een nummer wat lekker opgebouwd is, heerlijk
Het mooiste nummer van deze groep, heel lekker klinkend nummer.
kippevel nummer
Prado speelde orgel en piano in filmzalen en clubs voor hij in 1942 arrangementen begon te maken voor plaatselijke mambo-groepjes. In 1948 richtte hij een eigen groep op in Mexico, toen de Mambo beat erg populair begon te worden. Prado was in Latijns-Amerika de "El rey del mambo" met zijn schroeiende koper en opzwepende percussie, uitgediept in zijn opname van "Mambo Jambo" in 1950.
Heerlijk donkere darkambient, in het straatje Raison D'Etre, Aghast en Anenzephalia. Perfect voor de tijd van het jaar.
Van de cd "A tribute to Cocteau Twins". Mooi uitgevoerde dromerige wave, lekker melancholisch.
Ik heb geen idee hoe dat in mijn speellijst komt
Maar klinkt wel aardig. Meer weet ik er niet over te vertellen.
Luister nu PUSH - UNIVERSAL NATION
Misschien wel de beste houseplaat ooit, geweldige opbouw en even zo mooie melodie... Heeeeeeeeeeeerlijk...
20+ minuten luistergenot als je er van houdt.
Lekkere grungem, niet echt goed of iets in die aard, ik kan er niet naar blijven luisteren. Maar af en toe is het wel leuk.
quote:Current '93
Op maandag 18 november 2002 19:50 schreef I-con het volgende:
Luister nu naar: Current 93 - A special plan for this world20+ minuten luistergenot als je er van houdt.
Nu: Blank - Mutant engine
Fijne ebm/electro van de Maschinenwelt compilation. Verder niet erg bijzonder, maar wel lekker in het gehoor liggend.
1 van de beste Nightwish ballads. Schitterende zang, tekst & melodie.
Liberty city's finest 24/7 Drum 'n Bass
Over het algemeen intelligente teksten en pakkende melodieen. De energie komt met name live goed over Dit nummer is daar geen uitzondering op.
3/4 van Rage Against The Machine en 1/4 van Soundgarden en het resultaat valt me niet mee. Ik had er meer van verwacht, misschien wel te veel...
quote:Luister er wat vaker naar, dan valt het wel weer mee.. Ik vond het de eerste keer dat ik het hoorde ook niets, maar heb het vaker beluisterd en vind het toch wel meevallen.
Op maandag 18 november 2002 20:38 schreef MuadDib het volgende:
Audioslave (cd)3/4 van Rage Against The Machine en 1/4 van Soundgarden en het resultaat valt me niet mee. Ik had er meer van verwacht, misschien wel te veel...
Staind - Outside
Gewoon een lekker nummer. Staind maakt veels te veel van deze goeie nummers
quote:Ik vind de stem er juist verrassend goed erbij passen
Op maandag 18 november 2002 20:43 schreef VVouter het volgende:
Tis gewoon wennen aan die stem, hoewel ik die er nog steeds niet echt bij vind passen
Raar nummertje, maar vind hem wel grappig, soort van vage country...
Electro / EBM cover van het origineel van The Velvet Underground.
Wederom een lekker EBM / Synthpop nummertje van dit Duitse gezelschap.
Heerlijk raggen
Lekkere neo-folk, meeslepend en ritmisch. Van de cd "Make love, and war - The wedlock of equilibrium"
Lekker bot Industrial-dance nummer
"We dance to the sound of sirens, we are the heroes of self-deception".
Een al wat oudere tranceplaat.
woorden schieten te kort
live at Wacken Open Air, eerder dit jaar.
Erg tof, erg on-Bruce nummer. Erg leuke cover van ik dacht Tom Jones.
Geniaal, echt.
Heerlijk hoe arrogant ze doen.
Een albumopener (Brave New World) die direct staat als een huis. Lekker uptempo nummer waarbij je meteen aan Maiden moet denken.
Deze heb ik als poster.
quote:Misschien vind je "Afraid to Shoot Strangers" dan ook wel een mooi nummer.
Op dinsdag 19 november 2002 01:18 schreef Stranger het volgende:
Iron Maiden - Fear of the Dark
wel aardig, niet helemaal mijn stijl normaal, maar dit kan ik goed verdragen
Wegens het moeten kunnen voordragen vrijdag.
quote:
Heeeeeeey little boy is your mother home?
Would she go and leave you all alone?
I've got a bad desire...
Whohooohooooo I'm on fire.
Deze komt voor mij in aanmerking bij die paar covers die nog mooier zijn dan het origineel. Ik hou gewoon heel erg van Heather's stem, en ze brengt dit nummer heel mooi akoestisch. Dit staat trouwens op haar live album, waarvan ik nu alleen even niet de titel weet.
Eigenlijk zou ik veel meer naar haar moeten luisteren.
Mooi donker. God houdt alles in de gaten.
Paar jaar geleden een fabuleus optreden van ze gezien hier in Roosje, en kunnen sindsdien niet meer stuk, ook al staat het evangelie zo centraal bij deze band.
Dankzij de sig van OS weer helemaal terug in mijn playlist.. dat ik deze ooit ben vergeten.. bedankt OS, wat een supernummer is dit.. kippe(n?)velplaat brr.
Veel minder dan het eerste album. Maar wel aardig, dit nummertje van het trio uit Boston.
quote:Heeeeel leuke band.
Op dinsdag 19 november 2002 14:13 schreef dolle_hond het volgende:
SHEILA DIVINE CountrymenVeel minder dan het eerste album. Maar wel aardig, dit nummertje van het trio uit Boston.
Best een leuk nummertje, Strange Machines blijft het beste van dit album en ik vind haar stem op sommige momenten bijna zeurderig overkomen, maar al bij al toch een heel leuk nummer.
Het nummer waardoor ik aan de rockmuziek verslingert ben geraakt, heerlijk
Eén van de beste platen van het afgelopen jaar.
Voortgekomen uit Joy Division. En een echte jaren tachtig band.
Mooi dat ze hun oude niveau wisten te evenaren.
Debuut album van Jefrey Lee Pierce ( RIP ) en consorten.
Blijft apart die desolate stem.
Ook een typische jaren tachtig band.
Omdat het nummer waanzinnig lekker is als je in een pisbui bent..
Prachtig sfeervol darkwave nummer, hele mooie diepe stem. Heerlijk!
De enige echte discoklassieker uit 1979 (album Dynasty) van de (hard)rockgroep KISS.
Lekkere psycho-rock van Noorse alleskunners.
Van alle markten thuis zo gezegd.
Voor iedere stemming hebben ze wel een album.
quote:Alleen was hij solo niet zo sterk. Garage-rock werd dat toen genoemd.
Op dinsdag 19 november 2002 18:25 schreef tong80 het volgende:
The Gun Club - Miami.Debuut album van Jefrey Lee Pierce ( RIP ) en consorten.
Blijft apart die desolate stem.
Ook een typische jaren tachtig band.
En wel de live uitvoering. Mooi en zorgvuldig opgebouwd volgens de Marillion-newschool methode. Met een basloopje om je vingers bij af te likken.
Een nummer waar je direct vrolijk van wordt, een typische boogie woogie lijn op een houterige piano, niet teveel zang en dan ook lekker zweverig. Origineel is dit nummer verschenen op het album Physical Graffiti in 1975, maar hij staat ook op de eerste cd van de 2-CD box set met nummers die niet in de eerste boxset zijn verschenen (samen zijn ze het complete Led Zeppelin oeuvre). Er staat ook nog een nummer op wat niet eerder is verschenen; "Baby come on home."
Geweldige stem en mooie klarinet erdoorheen. Wat is dit nou voor stijl? Wel nogal Wave, maar misschien niet helemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 19-11-2002 21:19]
Toch wel één van hun mooiste nummers vind ik
cd: Vision Thing
Geniale rapper! Lekker agressief, de emotie druipt ervan af
Punkbandje wat ik net leer kennen, maar het bevalt me wel het klinkt goed moet ik zeggen.
Eindelijk weer eens een verrassende set van ome Tijs in lange tijd, ik ben zelfs aangenaam verrast door het feit dat hij een mix heeft gemaakt van Madonna's Die Another Day.......ik zal wel niet helemaal up-to-date zijn, maar dat wist ik echt niet
Eén van de mooiste nummers van B&S en tevens één van de mooiste uitvoeringen van dit liedje. Zo lief gezongen... maar met name de begeleiding is bijzonder mooi. Eenvoudig, maar dat past ook precies bij dit liedje.
Brainscapes - Vishuddha
Van Brainscapes' tweede album Chakradancer; mooie exotische sfeermuziek met een sterk percussionele inslag, of zoals het zo mooi is verwoord in een recensie: Chakradancer takes you to a musical sphere designed to stimulate creativity and explore the realms of emotions.
Groovy house met zang uit Engeland met een thema dat niet helemaal geschikt is voor het tijdstip van de dag.
Nog een nummertje van blue six, dit is mijn persoonlijk favoriet van het album beautiful tomorrow.
Kende dit nummer eigenlijk alleen maar van de verzamelaar "86-98", maar de versie die op Violator staat heeft een fantasties uittro. Stero erg hard, en knallen maar.. Geheel Depeche Mode-oevre is trouwens te gek. Een heerlijk doemerig en donker sfeertje erover.. Wanneer komen ze weer eens naar Nederland?>
Mooi, langzaam nummertje van dEUS, met een eigenlijk heel irritant iets dat die viool doet op de achtergrond, maar ok.
quote:
You,
You should be breaking me...
Dit waren nog eens tijden...
Gemini Projekten schoppen aarsch gewoon. Lekkere trance. Er zit wel eens een mindere release tussen, maar over het algemeen zijn ze erg goed. Deze bijvoorbeeld vind ik ergggggg lekker
Goede drum&bass vanuit het verre Nieuw-Zeeland, afkomstig van het album Disturbance. Dikke beats op de juiste manier gecombineerd met de meest trippende samples.
Eerste aanzwelling van de adembenemende climax van de soundtrack van Requiem for a dream, een van de meer inspirerende films van de afgelopen jaren.
What the fuck is dit? Ik heb geen idee, maar het is leuk... Hele rare combinaties van geluiden (muziek kun je het niet noemen) die samen iets heel moois opleveren, je stereo heel hard zetten, veel bas er uit laten komen en dan dit opzetten 's nachts, prachtig.
Ik heb het toegezonden gekregen van een vriend van me gisteren trouwens, m'n eerste luisterbeurt. Voor mensen die van Sigur Ros houden is dit zeker een aanrader.
Heerlijk relaxed nummer, natuurlijk beetje in de stijl van Hooverphonic, maar stukken beter. Een van mijn favo's van dit jaar.
Geweldige old skool Hardcore band, uit België. Beetje zelfde style als bijv. Carry On. Net een nieuw album uit, Glasgow Kiss.
Wat een heerlijk nummer, met eigenlijk een zeer grove tekst, maar dat maakt me nu even niet echt uit. Jammer dat hun laatste album minder goed gaat, en vooral dat het zo slecht gaat met de gezondheid van de zanger...
Rock zonder gitaar maar met een piano, die live zwaar mishandeld wordt.
Heeeeeeeeeeeeeeerlijk nummer, doet me echt denken aan de tijd dat Coyote Ugly helemaal in was
Vooral cd 1 is magistraal, een aanrader voor als je in hogere sferen bent
Beschrijving: Franse Zangeres
Lengte: 1.67 (5'6")
Geboortedatum: 12 September, 1961
Geboorteplaats: Montreal, Canada
Hits: Sans Contrefaįon - Pourvu qu'elles soient douces - Sans Logique
Albums: Cendres de Lune - Ainsi sois-je - L'autre
Twee totaal verschillende zeer relaxte "oldies"
Omdat het zo'n ontzettend mooi nummer is Echt heel erg mooi. Trouwens luister ik 'm nu in de lange versie, kan ik nog langer genieten van dit mooie nummer.
met de vid op me desktop
nu:
Portishead - Numb
heerlijk relaxte muziek, helaas zonder clip
[Dit bericht is gewijzigd door sunnyboy2001 op 21-11-2002 16:27]
Ze draaien dit geweldige nummer nu bij ruuddewild.nl. Radio staat hard en ik zit lekker mee te zingen met Mariah. Wat ben ik blij dat dat liedje is gemaakt
Wat een enorm buitengewoon geweldig mooi nummer is dit topic, echt subliem, het allermooiste nummer van haar net zo geweldige nieuwe cd.
De mooie ballad van het Transmission-album... luisteren... woorden hoeven hier niet besteed aan te worden
Vind het 1 van Prince lekkerste nummers.
Goeie set! En met mijn internet verbinding binnen no-time gedownload
Live op Hammersmith van de dubbel-cd in Eddie's Archive.
Echt tof, dit album is echt stukken beter dan A Real Live/Dead One. Het is een compleet instrumentaal nummer en vorig jaar gecovered door Iced Earth.
Bekendste nummer van Fad Gadget. Heerlijk gemixt ook, met stemvervormingen.
Belinda en de meiden. Nummer dat geregeld terug komt in Wie weet wie dat zijn? Het raadje-plaatje-spel 4. Blijft leuk.
cdtje, gehad van me broer, had ie gekocht in polen voor een eurotje
Heel lekker nummer
quote:ja die's heel mooi
Op vrijdag 22 november 2002 21:05 schreef pos het volgende:
Elton John - Your SongHeel lekker nummer
Tja, klinkt wel lekker
quote:en jíj hebt ook een brede muzieksmaak mannetje!
Op vrijdag 22 november 2002 21:11 schreef Elegy het volgende:
Energy 52 - Café del Mar 98 (Nalin & Kane mix)Tja, klinkt wel lekker
Lekker Italiaans en ze heeft een erg mooie stem.
Hardtrance uit 1995 en het klinkt nog steeds als een klok! (het is ook één van m'n all-time favourites ).
quote:Thnx!
Op vrijdag 22 november 2002 21:13 schreef -Dalai- het volgende:[..]
en jíj hebt ook een brede muzieksmaak mannetje!
Np: Tori Amos - Sorta fairytale
Gewoon
Mooi sfeer nummer.
gewoon prachtig. Valt verder weinig aan toe te voegen, nog altijd 1 van mijn fav nummers.
Wederom ouderwetse hardtrance
mn hele playlist bestaat uit alle Iron Maiden nummers trouwens
Ik heb alle nummers van ze en ze roeleren zwaar. Ghost of the navigator heeft een hele mooie songtext en is zo'n heerlijk nummer, evenals dream of mirrors waarbij het hele publiek meedoet vooral op het einde, echt super vet
volgende nummer is trouwens: Iron Maiden - 22 Acacia Avenue ( Live )
Vet lekker nummer en ook hele goeie songtext, hier een stukje:
Beat her,
mistreat her,
Do anything that you please
Bite her,
excite her,
Make her get down on her knees
Abuse her,
misuse her,
She can take all that you've got
Caress her,
molest her,
She always does what you want
Daar wordt dus zo fokking geil en wild van. Het nummer gaat over een hoer genaamd Charlotte. Er is trouwens een saga van haar en bestaat uit 4 nummers.
Het nummer komt van de cd Hard Normal Daddy. Squarepusher kun je oa kennen van squarepusher theme en een aantal nummers die hij samen met Ken Ishii heeft gemaakt.
nu op mtv base. lekker om 's avonds naar te luisteren.
quote:ja wat een classic! fantastische drumsequences in een jasje van jazzy mysterie.
Op vrijdag 22 november 2002 22:22 schreef Herfst het volgende:
Squarepusher - Beep Street
Squarepusher - Beep street
Lekker hoor
quote:hier is't ook niet slowchatten he?
Op zaterdag 23 november 2002 01:44 schreef pos het volgende:
James Brown - This is A Man's WorldLekker hoor
oops, ontopic: Doris day - To ulrike m.
Lekker frans nummer
Als je er een plaatje bij zet toch wel?
Opnieuw uitgebracht op Best of The B-sides een van de dubbel-cd's in Eddie's Archive. Humoristisch nummer met gitaren, boeren en een accent.
Ik vind het 1 van prince zn lekkerste nummers
-Dalai- ??? weg???
quote:nee nee, was even tanden poetsen
Op zaterdag 23 november 2002 01:56 schreef pos het volgende:
Prince - Most Beautiful Girl In The WorldIk vind het 1 van prince zn lekkerste nummers
-Dalai- ??? weg???
't was een beetje lange dag, ga zo echt
Hooverphonic - Battersea
Belgische elektropopgroep met internationaal geluid. dit is het openingsnummer van het fraaie album "Blue wonder powder milk".
edit: haha, is goed baas
[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 23-11-2002 02:01]
quote:The Cure - Close to me
Op zaterdag 23 november 2002 01:58 schreef -Dalai- het volgende:[..]
nee nee, was even tanden poetsen
't was een beetje lange dag, ga zo echt
Hooverphonic - Battersea
truste dan maar en tot morgen
* pos is nog niet moe
mijn favoriete nummer van bjork's indrukwekkende album homogenic. de combinatie van experimentele electronica, klassieke strijkers en bjorks mysterieuze stem maken het tot een uiterst boeiende luisterervaring.
Bjork - All is full of love
en tevens het laatste nummer van homogenic. meestal luister ik de sterke remix van funkstorung, maar aangezien de cd al op staat deze keer het origineel. het is een sentimentele afsluiter met een gemeende lieve knipoog.
morgen even slowchatten pos? truste!
edit: en we lullen genoeg ontopic seborik
[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 23-11-2002 02:23]
Blues rock. Er wordt gretig gebruik gemaakt van gitaar en mondharmonica.
Gelegenheidsformatie met leden van Soundgarden en Pearl Jam ten tijde van het grungetijdperk. Deze CD zat in mijn CD-speler toen deze werd gejat...
Lekker de hele cd draaien. Deze is de eerste volledige studio-cd. Klinkt als mengeling van Pogues en Levellers, alleen het feest tijdens de concerten was groter
Van hun recente "Hundred Years Flood". Een progrock-nummertje van maar liefst 34 minuten en een beetje. En het verveelt geen moment...
Ben even lekker een plaatje aan het draaien (You're living all over me), en wel van onze Indie-rock held J. Mascis.
Veel gitaarwerk, en een geweldige stem.
Altijd een erg mooi nummer gevonden. Snap niet waarom het zo onbekend is gebleven. Dit nummer kan de vergelijking met Muse makkelijk doorstaan.
Heel mooi nummer van Maiden gebaseerd op bravenheart, waarin ze in het revrijn elke keer "Freedom"roepen.
upcoming: Blood Brothers ( Live )
geschreven nadat steve's zn vader was gestorven. Ook een vet nummer
Je haat hem of je vindt hem fantastisch. MuadDib hoort bij de laatste categorie. Deze voormalig zanger van Van Der Graaf Generator heeft in 30 jaar een indrukwekkend oeuvre opgebouwd. Een omschrijving: Singer/songwriter met avantgardistische inslag en een stem als een kraai met nachtegaal aspiraties.
OMG, just seen @ television. wat een heerlijk lekker rustig nummer!
beetje spacy muziek, errug goed.
Onvervalste hardcore (hakkuuuuhhhhhh)
1. Nocturne 4:51
2. Ethereal Journey 14:30
3. The Luciferian Revolution 10:57
4. Eden (The Angel In The Garden) 4:18
5. The Silence Of Light 8:05
6. Antienne 6:46
7. Dancing Under The Closed Eyes Of Paradise 9:36
8. Les Ténčbres Du Dehors 4:24
Een Donkere Gothische Symfonische muziek CD
Lekker achterover op de bank. Gewoon ondergaan met gesloten ogen.
Mooiste nummer van U2 als je het mij vraagt. Was hem helaas vergeten bij Fok! Top 100, maar anders had hij zeker in mijn top 100 gestaan.
Muziek klinkt een beetje als de thworing musizes maar dan wat meer riot-grrl erbij. Zenuwachtrige gitaar dus met wat schreeuwerige teksten. Erg lue.k
Een verzamelaar met instrumentals van een zanger(!). David Sylvian, ooit zanger van 80's band Japan, maakte regelmatig instrumentale uitstapjes. Rustige jazzy, ambient-achtige muziek met een "oosters" gevoel. Heerlijk om de ochtend mee door te komen.
Een nummer uit de film 'Rock Star'. Geweldig nummer. Voor de OST hebben ze een aantal nummers speciaal geschreven, waarvan dit er één van is. Dit nummer heeft o.s. Zakk Wylde en Jason Bonham in de band.
Erg goede nieuwe single van Foo Fighters en een goede opening van het erg goede nieuwe album.
Erg fijne Neil Young cover. En erg lang ook. Een dikke 20 minuten!
Eén van mijn favoriete nummers van hun cd Toxicity
prachtig nummer, goede herinneringen bij ook.
Het nummer heb ik leren kennen in de sportschool, oefen er nog steeds regelmatig thuis nog het evenwichtsnummer op, maar ook ter ontspanning is het een prachtig nummer!
quote:Goed werk, ik was deze vergeten. Was toch ook wel (wonderlijk genoeg) een typisch dansplaatje.
Op zondag 24 november 2002 15:37 schreef dwerg het volgende:
The Church - Under the milky way
Melancholisch jaren 80 nummer. Eendagsvlieg. Typische Vara-dinsdag-plaat.
Electric Prunes - I had too much to dream
Ik was op zoek naar the Virgin Prunes met If I die, I die (sombere 80 wave) en kwam dit liedje tegen.
the Virgin Prunes - If I die, I die
en dat beluister ik nu dus. Toch wel een fascinerend nummer, de stem lijkt een beetje op die van Johnny Rotten. Beetje enge muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 24-11-2002 16:38]
Ik heb wat muziek als achtergrondmuziek op gezet en dit nummer van Frank Boeijen is gewoon een mooi nummer met de nodige diepgang. Lekker 80's-geluidje ook. Een van de betere nummers van Boeijen.
a broken window in an empty house
i slip inside and begin to douse
the whole place with the fuel that will feed the fire
and push back the night, taking me higher
Leuke house/dance-klassieker. Productiejaar volgens mij rond '88. Is laatst ook nog een remix van uigegeven.
Goed nummer. Leuke clip met die kite-surfers en ze heeft iets..
quote:Hoho, het valt wel mee met dat eendagsvlieg. Ik heb hier 3 cd's van the Church. Prima jaren 80 muziek vergelijkbaar met Echo & the Bunnymen en James.
Op zondag 24 november 2002 15:37 schreef dwerg het volgende:
The Church - Under the milky way
Melancholisch jaren 80 nummer. Eendagsvlieg. Typische Vara-dinsdag-plaat.
Gewoon een erg lekker nummer. Naar mijn mening een van de beste, zoniet het beste nummer van de Heideroosjes
Toch wel een erg leuk zijproject van MJ Keanan (sp?), vooral dit nummer en Hollow blijven me bij.... Hoop dat ze hier toch mee verder gaan eigenlijk.
''Ik ken iemand die in Brooklyn was toen The message van Grandmaster Flash The Furious Five verscheen, één van de beste platen ooit. Ze vertelde dat mensen daar met gettoblasters rondliepen die zo groot waren dat je ze in een winkelwagentje moest dragen. Er zijn meer dan honderd radiostations in New York. Als één van die stations The message draaide, gingen over het hele blok meteen alle radio's op die zender.''
Echt geweldig vind ik het niet, maar ok... Soort van Electro-Gothic en er zitten vast nog wel meer stijlen in verwikkeld. De tekst vind ik dan wel weer erg mooi...
'Symfo death metal' uit 1990. 1 van de 1e bands die op hun CD The Key atonale riffs a la Morbid Angel en afwijkende songstructuren combineerde met zware toetspartijen. In mijn ogen 1 van de beste metal CD's aller tijden .
Heerlijk vrolijk nummer, vrij nieuw. Ik zag het op THE BOX een keer en ik was meteen blij. Het is een oersimpel nummer, maar het bekt lekker, leuk deuntje.
Kortom alle ingrediënten voor een nieuwe hit!
Heerlijke relaxte muziek, ik moet meteen terugdenken aan Lowlands, die hele tent vol met dansende mensen. Dat was mooi.
Geloof het of niet, maar er is een tijd geweest dat Jane nog wel eens in een discotheek kwam. De disco waar ik eind jaren 80/begin jaren 90 toch regelmatig kwam (als de kroegen dicht waren) was toen al niet het hipste van het hipste, maar een voorheen-nachtclub in het Gooi waar ook platen werden gedraaid die toen al 'golden oldies' waren.
Dit nummer van Lou Rawls zal me altijd bijblijven omdat het steevast het laatste nummer van de avond was. Ahhh, memories, memories.... Maar het is ook een echte jaren 70 soul/disco plaat! Heerlijk!
'You're gonna miss my loving...'
Niet het meest beukende nummer van Feindflug, geef mij maar "Stukas im Visier". Maar ach, het is ook weer niet zo heel erg slecht.
Heel mooi, en zeer langzaamopbouwend nummertje, als inleiding van een prachtalbum.
quote:Dat zal wel. Maar van al die cd's kan ik me maar één single herinneren. Eendagsvlieg dus.
Op zondag 24 november 2002 22:14 schreef hoppe het volgende:
Hoho, het valt wel mee met dat eendagsvlieg. Ik heb hier 3 cd's van the Church. Prima jaren 80 muziek vergelijkbaar met Echo & the Bunnymen en James.
Nu: Lit - My own worst enemy
Collegemusic sucks, zeiden Beavis & Butthead. Dat valt wel mee, jongens. Soms zitten er best wel aardige platen tussen. Ohja, dit zal over tien jaar een eendagsvlieg blijken te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 25-11-2002 21:19]
Steps brengt een swingende tragedie. Erg coole tekst en muziek. Verder niets tragisch aan dit nummer, het is gewoon ontzettend vet. Swingt echt de pan uit.
Doe doe doe
Doe doe doe
Doe doe doe (x 20 duizend)
Een erg mooi nummer... speakers vol en blazen maar
Further away feel it fade into your childhood further away
Further away feel dazed and misunderstood
Further away
John Lennon - Imagine
Één van de allermooiste nummers ooit. Imagine, meer kan je niet doen...
Moet eventjes...
quote:
The Aeroplane Flies High (turns left, looks right)
love is a sentimental heart
life is a sentimental way
spy the fragile heart so cursed
as he walks across this earth
i'm disconnected by your smile
disconnect a million miles
and what you promised me
i hope will set you free
and all i gave to you is lost
and all you took from me is lost
black wings carry me so high
up to meet you in the sky
disconnect a million miles
and what you promised me
i hope will set you free
wishing you were real to me
wishing i could make believe
i'll take my secrets to the grave
safely held beneath the waves
always knew i couldn't save
always knew i couldn't save you
Lekker hard en knallen maar. Heerlijke beat, goed gezongen, leuke computereffectjes, en dat "uh uh uh" dat er af en toe tussendoor komt is gewoon vet. Suh-winggg!
Er is ook nog een Almighty mix van, en die is ook erg lekker. Almighty mixen rulen altijd, en deze ook. "Love, love, love. We talk about lo-ove"
Koortjes, gitaren, snelle drums, latijnse teksten met Engels erdoorheen.
Typische powermetal, maar kwalitatief zeker een van de beste powermetalbands van dit moment.
Soloproject van Luca Turilli, tevens gitarist en componist bij Rhapsody.
goed nummer, past ook lekker bij de zanger, blaze bayley. Niet de orginele zanger van de irons, maar ik vind dat die goeie nummers heeft gemaakt.
Van de Sensation Black edition. Fok wat een lekker nummer zeg,
Nog steeds een geweldig nummer. 81- 82 - 83 - 84. Idd de topjaren van SM IMHO.
Live op Pinkpop, heerlijk.
Iemand had dit nummer in zijn lijstje staan in het Fok single top100 topic, toen dacht ik 'ohja' .
Dus even gedownload, mooi nummer om zo weer eens te horen. Hoor je echt noooooit meer op de radio. .
various artists - X-mas project : Bangin Around
Alle bekende kerstnummers maar dan uitgevoerd in een
speed/trashmetal uitvoering.
Uit de gloriedagen van de new wave, eerste helft van de jaren '80. Zijn nooit zo groot geworden als tijdgenoten U2 en Simple Minds, daar is hun muziek waarschijnlijk iets te melancholisch en zwartgallig voor. Maar past om die reden wel goed bij m'n gemoedstoestand op dit moment...
Soloproject van David Eugene Edwards (van 16 Horsepower). En ook hier geldt: Je zet het niet op om vrolijk te worden.
Traditioneel Iers nummer, dat eigenlijk helemaal niet bij mijn gemoedstoestand van het moment past, maar ok... Het is wel mooi.
relaxt nummer, alleen mocht de bass wat meer naar de achtergrond.
waardige afsluiting van nots.nog steeds hun beste album
Een live-registratie uit 2001. De perfecte balans tussen hard en zacht, emotie en techniek en een flinke dosis experimenteerdrift.
Van hun beste cd ooit, Achtung Baby, dit geweldige nummer met mooie 2e stemmen. Ben er altijd al dol op geweest..
Van New Adventures in Hi-Fi, een echte maar helaas onderkende klassieker, zowel dit nummer als het album. Het album bevat trouwens nog meer juweeltjes, zoals Electrolite en E-bow the Letter.
quote:Oew, die heb ik al lang niet meer gehoord.
Op woensdag 27 november 2002 00:34 schreef QyRoZ het volgende:
R.E.M. - LeaveVan New Adventures in Hi-Fi, een echte maar helaas onderkende klassieker, zowel dit nummer als het album. Het album bevat trouwens nog meer juweeltjes, zoals Electrolite en E-bow the Letter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |