rendement is in % per jaar. Excel heeft formules om rendementen te berekenen op basis van een serie cashflows , dat kun je op project en portefeuilleniveau doen. Het is wel belangrijk de rendementen vervolgens op een zuivere manier om te rekenen van maand naar jaar. Dit is alleen voor het geld in je investeringen , als je zou herinvesteren loopt dat over je portefeuille weer redelijk recht.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef _okmer het volgende:
[..]
En hoe druk je het totaalrendement dan uit? is dat som van de termijnbedragen minus inleg minus fee? En dan misschien per jaar? Of reken je het om naar een percentage, want daar worstel ik een beetje mee. Want ten opzichte van wat zou je dat dan moeten berekenen? Dat zou tegenover het gemiddelde uitstaande bedrag moeten zijn lijkt mij, maar dan wordt het ingewikkelder en dat kun je op basis van jouw sheet niet bepalen lijkt me?
Vergelijkende cijfers met de vestiging Leiden met minder inwoners dan Almere. Uhh in Leiden zitten wel 23.000 studenten!!. Men zegt reeds dat de privé aansprakelijkheid niets waard is; al het vermogen in de zaak en geen overwaarde in het huis. Geen enkele gegevens of er nog meer schulden zijn. No Thanx.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:04 schreef µ het volgende:
Burgerme Almere
Startkapitaal franchisevestiging Burgerme Almere
¤ 140.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)2Ft3MC7bIw3BvI-16396
sinds dinsdag niets op de bank ontvangen, maar in mijnGVE staan er nu wel ~10 op uitbetaald met de datum van vandaag.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:36 schreef djh77 het volgende:
[..]
Er is hier 1 betaling binnen (3-8: 1 dag te laat). Deze is gestort vanuit de nieuwe rekening derdengelden: STICHTING KLANTENGELDEN GELDVOORELKAAR.NL. In MijnGeldvoorElkaar zie ik dan vandaag weer 2 betalingen zijn gedaan (ook beiden 1 dag te laat).
Ik vermoed dat ze de betalingen eerst van de oude rekening moeten overboeken naar de derdenrekening en hierdoor een dag later betalen naar de investeerders. Zodra al het geld op de derderrekening staat, zal dit wel opgelost zijn.
Ik kijk gewoon op mijn afschrift voor de 1e betaling en dan neem ik deze datum over als betaaldatum. Bij GvE weet je bv niet op welke dag de eerste betaling gedaan wordt (enkel begin, medio of eind van de maand). Werkt prima.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De termijnen moet wel lukken, maar je kan moeilijk de betaaldatum zelf opstellen
Als het goed is betaald KoM vandaag ook uit.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
sinds dinsdag niets op de bank ontvangen, maar in mijnGVE staan er nu wel ~10 op uitbetaald met de datum van vandaag.
Komt er aan dus
Ik kan je helemaal begrijpen. Als het niet snel beter gaat ga ik er ook mee kappen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:31 schreef Camogli het volgende:
[..]
voor mij valt het dubbeltje de andere kant op: ik doe niets meer met KoM juist omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn.
Ik vertrouw ook de analyse niet. Ik bedoel: de cijfers zijn nu echt topcijfers, maar toch C??
Op de oude website werd de uitbetaaldatum tot het einde van de looptijd weergegeven. Waar is dat nu te zien dan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:47 schreef djh77 het volgende:
Als het goed is betaald KoM vandaag ook uit.
Via transacties -> overzicht downloaden. KoM betaalt 4e werkdag van de maand.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:58 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Op de oude website werd de uitbetaaldatum tot het einde van de looptijd weergegeven. Waar is dat nu te zien dan?
Mooi. Bedankt. Ik had de downloadknop nog niet geprobeerd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
Via transacties -> overzicht downloaden. KoM betaald 4e werkdag van de maand.
Dit is wat ik vind. Knappe jongen die daar een rating uit kan halen die mathematisch verantwoord is.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Horsemen het volgende:
Ik kan je helemaal begrijpen. Als het niet snel beter gaat ga ik er ook mee kappen.
Het probleem met de “investeringsrisico” letter bij KoM is volgens mij dat dit gewoon een beetje natte vinger werk is. Bij GvE liggen de afloscapaciteiten er aan ten grondslag, bij KoM is dat er maar een onderdeel van. Daarnaast gebruiken ze “de risicoklasse van het project ”. Volgens mij is dat nergens gedefinieerd, of ik moet erover heen lezen….
Misschien is dit wat voor je:quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef _okmer het volgende:
[..]
En hoe druk je het totaalrendement dan uit? is dat som van de termijnbedragen minus inleg minus fee? En dan misschien per jaar? Of reken je het om naar een percentage, want daar worstel ik een beetje mee. Want ten opzichte van wat zou je dat dan moeten berekenen? Dat zou tegenover het gemiddelde uitstaande bedrag moeten zijn lijkt mij, maar dan wordt het ingewikkelder en dat kun je op basis van jouw sheet niet bepalen lijkt me?
Dat zeg ik, natte vinger werkquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is wat ik vind. Knappe jongen die daar een rating uit kan halen die mathematisch verantwoord is.
De 2 betalingen van GvE van vandaag staan op mijn rekeningquote:Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
sinds dinsdag niets op de bank ontvangen, maar in mijnGVE staan er nu wel ~10 op uitbetaald met de datum van vandaag.
Komt er aan dus
Is een alleen lezen documentquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:10 schreef djh77 het volgende:
[..]
Misschien is dit wat voor je:
Investormatch heeft een portfoliotool gebouwd in Excel. Hier kunt u eenvoudig bij houden welke crowdfundingprojecten u heeft gefinancierd, via welk platform en wat de resultaten zijn.
De tool is hier te downloaden.
Op het eerste tabblad geeft u aan welke leningen u heeft lopen en welke betalingen u heeft ontvangen. Vervolgens kunt u op de andere tabbladen o.a. de betalingstermijnen, rendementen en jaaroverzichten inzien.
Lukt mij dus niet om iets in te voeren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:28 schreef djh77 het volgende:
[..]
Tab1: Invoeren niet. De rest rekent steeds automatisch door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.op zoek naar de volgende gegevens:
Totaalleenbedrag; rente %; looptijd; Rating1-5S; Rating Craydon; datum tot stand; aantal betaalde termijnen; eventueel andere bijzonderheden bij jullie bekend zoals betaling uit boedel, uit hoofdelijke aansprakelijkheid na tussenkomst deurwaarder etc.
Wie kan me er uit de eerste hand aan helpen? Als je de gegevens liever niet op het forum deelt dan graag per PM (Personal Mail)
Helaas: het invoeren gaat wel, het doorrekenen lukt niet. Toch maar m'n eigen gefabriceerde excelletje blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:29 schreef crowd-fundi het volgende:
Lukt mij dus niet om iets in te voeren.
Intussen wel. Heb 'm eerst opgeslagen als, daarna weer openen en dan kun je beginnen!
Ik zou even een mailtje sturen naar investormatch waar je tegenaanloopt (hebben ze ook aangeboden). De basis is volgens mij op orde.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:18 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Helaas: het invoeren gaat wel, het doorrekenen lukt niet. Toch maar m'n eigen gefabriceerde excelletje blijven gebruiken.
bedankt voor de tool en invoeren lukt inderdaad. Niet alle formules lijken echter goed gelinkt, want overige tabs gaan slechts "ongeveer" goed .. Thuis ff kijken op mn Imac of de beveiliging er (weer) af gaat :-)quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:18 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Helaas: het invoeren gaat wel, het doorrekenen lukt niet. Toch maar m'n eigen gefabriceerde excelletje blijven gebruiken.
dat kan ook inderdaadquote:Op vrijdag 4 september 2015 14:20 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik zou even een mailtje sturen naar investormatch waar je tegenaanloopt (hebben ze ook aangeboden). De basis is volgens mij op orde.
Goedemiddag,quote:
Leuk dat die glasaal erin staat.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:37 schreef djh77 het volgende:
Top 10 van Week 36 (Incl. de glasaal van Horsemen):
Ja, wat leuk! Glasaal heeft inderdaad een flinke stap in de goede richting gemaakt, dit mede door mijn investeringquote:Op vrijdag 4 september 2015 14:37 schreef djh77 het volgende:
Top 10 van Week 36 (Incl. de glasaal van Horsemen):
[ afbeelding ]
Zit deze nog eens te lezen. Dividenduitkering bij crowdfunding ben ik niet zo bekend mee. Begrijp ik het goed dat je eigenlijk per ¤ 100,- 1 aandeel koopt? En hier wordt (hopelijk) dividend over uitgekeerd (over enkele jaren)? En dit blijft enkele jaren doorgaan? En uiteindelijk is je aandeel ook weer verhandelbaar?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, wat leuk! Glasaal heeft inderdaad een flinke stap in de goede richting gemaakt, dit mede door mijn investering. Dit is echt Hollands ondernemerschap wat mij betreft waar we trots op moeten zijn. Maar ja, zoals NaRegenDeZon ook al schrijft, ze zijn pas op bijna de helft, dus nog 159k te gaan voor de komende 15 dagen, pff gaat moeilijk worden maar ik hoop dat het ze lukt. Nogmaals het is een project met een zeer groot risico maar als ze het lukt ook een project met een zeer hoog rendement. Het stukje in het AD heb ik nog niet gelezen dus ga zo even kijken of ik het kan vinden.
Ja, je koop eigenlijk een of meerdere aandelencertificaaten twv je investering. Dit is ook allemaal beschreven bij de notaris. De stukken kun je ook allemaal inzien via de site https://www.crowdaboutnow.nl/glasaal-volendam. Als het ze lukt praat je over rendementen (prognoses) van 24 tot 105% per jaar. De eerste paar jaar is het rendement echter 0 en nogmaals het kan ook zijn dat je al je centjes kwijt raakt als het ze niet lukt. Ik heb wel goede hoop dat het die Volendammers ooit gaat lukken. Daarnaast ben ik ook nog eens gek op palingquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:26 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Zit deze nog eens te lezen. Dividenduitkering bij crowdfunding ben ik niet zo bekend mee. Begrijp ik het goed dat je eigenlijk per ¤ 100,- 1 aandeel koopt? En hier wordt (hopelijk) dividend over uitgekeerd (over enkele jaren)? En dit blijft enkele jaren doorgaan? En uiteindelijk is je aandeel ook weer verhandelbaar?
Dank voor je antwoord!quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, je koop eigenlijk een of meerdere aandelencertificaaten twv je investering. Dit is ook allemaal beschreven bij de notaris. De stukken kun je ook allemaal inzien via de site. Als het ze lukt praat je over rendementen (prognoses) van 24 tot 105% per jaar. De eerste paar jaar is het rendement echter 0 en nogmaals het kan ook zijn dat je al je centjes kwijt raakt als het ze niet lukt. Ik heb wel goede hoop dat het die Volendammers ooit gaat lukken.
Ik ben ook gek op gerookte paling. Als ze nu als incentive vanaf 2020 voor iedere aaandeelhouder van X aandelen een pondje gerookte paling per jaar beschikbaar stellen................... Moet je eens kijken hoe snel het volloopt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:38 schreef Horsemen het volgende:
Daarnaast ben ik ook nog eens gek op paling
Interessant project dat zeker de gun-factor heeft. Uit het feit dat er een insentive is bij een investering van ¤250,- maak ik op dat je ook een half aandelencertificaat kunt kopen. De constructie met aandelencertificaten levert overigens wel een extra risico op. Stel dat het project slaagt. Zijn de aandelencertificaten dan verhandelbaar? Zo ja, wie bepaalt de prijs? En als je voor de overdracht van een certificaat langs de notaris moet, wegen de notariskosten dan wel op tegen de inkomsten uit de verkoop van je certificaat? Ik krijg het gevoel dat je het als eenmalige investering moet zien en mag hopen dat je daarna tot in de eeuwigheid dividend blijft ontvangen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, je koop eigenlijk een of meerdere aandelencertificaaten twv je investering. Dit is ook allemaal beschreven bij de notaris. De stukken kun je ook allemaal inzien via de site https://www.crowdaboutnow.nl/glasaal-volendam.
Elke maand tel ik op restchuld * 0.0125 / 12 en daar gaat mijn default van af.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:37 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Mag ik weten hoe je dit doet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Murene op 04-09-2015 17:01:29 ]
Ik snap het, ga ik ook even toevoegen bij mijn exelletje.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:22 schreef Murene het volgende:
[..]
Elke maand tel ik op restchuld * 0.0125 / 12 en daar gaat mijn default van af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |