Ik krijg haast het idee dat je persoonlijk belang hebt bij Lendicoquote:Op woensdag 9 september 2015 11:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo, weer ingestapt in 2 lendico parels (nieuwe auto en nieuwe inboedel), ben benieuwd

Van die 65mil is natuurlijk al een deel teruggestroomd, dus de volledige 32 mil hoeven ze niet beschrikbaar te stellen als middelen. Projecten zouden wel sneller vollopen en missen ze veel inkomsten van de fee's.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:08 schreef MSR het volgende:
50% in elk project lijkt me overigens wat veel, dat zou betekenen dat GvE 65:2 = 32,5 miljoen beschikbaar moet hebben als investeringsmiddelen. Daarbij zouden de projecten natuurlijk nog veel sneller volstromen.
ah okay, zou kunnen maar ook niet de moeite om je druk over te maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:02 schreef najra1990 het volgende:
[..]
nee, nu alleen met de overgang naar de derdenrekening... alle betalingen zijn 1 of 2 dagen later.

Dat is natuurlijk ook zo, toch blijft het een flinke sloot geld. De fee lopen ze inderdaad mis, maar dat wordt flink gecompenseerd door de renteopbrengsten. Ik zie 50% overigens niet zo snel gebeuren. Maar zullen ze af en toe een projectje meepakken?quote:Op woensdag 9 september 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Van die 65mil is natuurlijk al een deel teruggestroomd, dus de volledige 32 mil hoeven ze niet beschrikbaar te stellen als middelen. Projecten zouden wel sneller vollopen en missen ze veel inkomsten van de fee's.

Ha, nee hoorquote:Op woensdag 9 september 2015 12:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik krijg haast het idee dat je persoonlijk belang hebt bij Lendico
 Ik zeg het toch ook bij GvE (kom en zencap doe ik alleen als ik iets echt interessants zie of hierover lees). Ik heb ook 2 bij Lendico die niet betaald zijn deze maand, dus ben niet heel tevreden. Ze hebben ineens wel veel projecten. Tijd voor een nieuwe op GvE.
 Ik zeg het toch ook bij GvE (kom en zencap doe ik alleen als ik iets echt interessants zie of hierover lees). Ik heb ook 2 bij Lendico die niet betaald zijn deze maand, dus ben niet heel tevreden. Ze hebben ineens wel veel projecten. Tijd voor een nieuwe op GvE.

Festivals,quote:Op woensdag 9 september 2015 12:35 schreef djh77 het volgende:
Het eerste live crowdfunding festival komt eraan:

Vrees het ook, met alle gevolgen van dien...quote:Op woensdag 9 september 2015 12:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Festivals,
klaar-zitten-om-12:00-om-zo-snel-mogelijk-te-investeren-alsof-het-een-iphone7-is,
nieuwsprogramma's die de crowdfunding als hype/trend aankondigen
Volgens mij gaat dit de gekste leninggevers en -nemers opleveren.

Die heb ik ook! Het is inderdaad leuk dat er nu eindelijk keus is.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:12 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo, weer ingestapt in 2 lendico parels (nieuwe auto en nieuwe inboedel), ben benieuwd

Dat is bij Bondora ook, daar kost het je serieus moeite om alles geïnvesteerd te krijgenquote:Op woensdag 9 september 2015 13:10 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Het is inderdaad leuk dat er nu eindelijk keus is.
Gisteren had ik een rare situatie met Lendico, 20-8 betaald voor een invessteering/lening, gisteren, 9-9 kreeg ik te horen dat de lening alweer afgelost was, de lener wilde het krediet toch niet... Hij zag er dus van af binnen 14 dagen (iets met online aankoop) en dus geen rente...Het lijkt op de manier van vertellen wel op Trustbuddy...

Bij mij ook. Op zich goede zaak dat lener bedenktijd heeft, maar dit gaat op deze manier wel eenzijdig ten koste van (rendement) CFers. Heb het bedrag ook nog steeds niet retour ontvangen. Dit verdient een zuiverder afwikkeling. Gaat dit vaker gebeuren, dan gaat ook bij hen voor mij de lol eraf.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:10 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Het is inderdaad leuk dat er nu eindelijk keus is.
Gisteren had ik een rare situatie met Lendico, 20-8 betaald voor een invessteering/lening, gisteren, 9-9 kreeg ik te horen dat de lening alweer afgelost was, de lener wilde het krediet toch niet... Hij zag er dus van af binnen 14 dagen (iets met online aankoop) en dus geen rente...Het lijkt op de manier van vertellen wel op Trustbuddy...

Als je denkt dat er zoveel default gaan dat zelfs de erfbelasting niet meer betaald kan worden, kun je er maar beter niet aan beginnen denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2015 14:03 schreef Zand60 het volgende:
Het 'vervelende' van CF vind ik dat wanneer mij iets gebeurd, mijn nabestaanden misschien fors erfbelasting moeten betalen terwijl het vermogen niet liquide is.
Niet liquide, misschien (bij default) zelfs niet bestaand.

dan kun je je geld beter aan de staatskas gevenquote:Op woensdag 9 september 2015 14:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je denkt dat er zoveel default gaan dat zelfs de erfbelasting niet meer betaald kan worden, kun je er maar beter niet aan beginnen denk ik.

Als ze defaulten hoef je er ook geen successie over te betalenquote:Op woensdag 9 september 2015 14:03 schreef Zand60 het volgende:
Het 'vervelende' van CF vind ik dat wanneer mij iets gebeurd, mijn nabestaanden misschien fors erfbelasting moeten betalen terwijl het vermogen niet liquide is.
Niet liquide, misschien (bij default) zelfs niet bestaand.

Dat weet ik nog zo net niet. Er moet ook vermogensbelasting betaald worden over de defaultsquote:Op woensdag 9 september 2015 15:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Als ze defaulten hoef je er ook geen successie over te betalen

Dat lijkt me sterk. Als je het kwijt bent is er geen vermogen meer!quote:Op woensdag 9 september 2015 15:06 schreef djh77 het volgende:
Dat weet ik nog zo net niet. Er moet ook vermogensbelasting betaald worden over de defaults

De vraag is wanneer je definitief het geld kwijt bent en het platform het bedrag daadwerkelijk afboekt. Er is nog heel lang (kan vele jaren duren) een kans dat het geld nog wordt terugbetaald. Alle bedragen die je nog moet ontvangen uit een lening, zullen op de jaaropgave van het platform vermeld staan en moet je opgeven aan de belastingdienst. Je moet hierover dus ook vermogensbelasting betalen (en ik vermoed bij een erfenis ook successie)quote:Op woensdag 9 september 2015 15:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Als je het kwijt bent is er geen vermogen meer!

De 2 zekerheden van het leven; je gaat dood en je betaalt overal belasting over.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:26 schreef djh77 het volgende:
(en ik vermoed bij een erfenis ook successie)

Tja, dat is inderdaad het omslagpunt ja. Maar om nu jaren daar rekening mee te moeten gaan houden, of het misschien nog ooit terugkomt?quote:Op woensdag 9 september 2015 15:26 schreef djh77 het volgende:
[..]
De vraag is wanneer je definitief het geld kwijt bent en het platform het bedrag daadwerkelijk afboekt. Er is nog heel lang (kan vele jaren duren) een kans dat het geld nog wordt terugbetaald. Alle bedragen die je nog moet ontvangen uit een lening, zullen op de jaaropgave van het platform vermeld staan en moet je opgeven aan de belastingdienst. Je moet hierover dus ook vermogensbelasting betalen (en ik vermoed bij een erfenis ook successie)

GvE bepaalt niet wanneer ik iets als oninbaar aanmerk in mijn aangiftequote:Op woensdag 9 september 2015 15:26 schreef djh77 het volgende:
[..]
De vraag is wanneer je definitief het geld kwijt bent en het platform het bedrag daadwerkelijk afboekt. Er is nog heel lang (kan vele jaren duren) een kans dat het geld nog wordt terugbetaald. Alle bedragen die je nog moet ontvangen uit een lening, zullen op de jaaropgave van het platform vermeld staan en moet je opgeven aan de belastingdienst. Je moet hierover dus ook vermogensbelasting betalen (en ik vermoed bij een erfenis ook successie)

En dat is de korte versie van wat ik bedoel te zeggenquote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
GvE bepaalt niet wanneer ik iets als oninbaar aanmerk in mijn aangifte

Dat doet GvE ook niet maar wel de belastingdienst. Als de incasso loopt heb je nog steeds een vordering op een bedrijf. Dus ze blijven hem gewoon tellen als vermogen.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
GvE bepaalt niet wanneer ik iets als oninbaar aanmerk in mijn aangifte

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |