Met wat voor injectie wil jij het hoofd eraf krijgen?quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef starla het volgende:
En dan via de letale injectie.
...
Kinderen iets aandoen daarentegen vind ik zó laag, dat van mij het hoofd eraf mag.
Stenigen met een baggermachine.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef starla het volgende:
[..]
Ben je wel zo clement dat ik de injectie krijg? Of wil je me stenigen?
Bij wijze van...quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Met wat voor injectie wil jij het hoofd eraf krijgen?
quote:Ik -als voorstander van de doodstraf- zou het in Nederland willen invoeren voor 'slechts' 2 feiten:
- moord op kinderen < 16 jaar
- verkrachting van kinderen < 16 jaar
En dan via de letale injectie.
quote:Kinderen iets aandoen daarentegen vind ik zó laag, dat van mij het hoofd eraf mag.
Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezienquote:Op vrijdag 4 september 2015 01:46 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben in principe tegen de doodstraf, omdat ik niet vind dat een doodstraf mede uit mijn naam mag worden uitgesproken.
Maar dat wil niet zeggen dat ik zelf nooit wraak zal nemen op een (eventuele) moordenaar van familie... maar dan moet ik er wel verdomd zeker van zijn.
Tevens hoeft geen enkel IS lid te rekenen op de verdragen van de rechten van de mens... door lid van IS te worden, geef je aan dat je gewoon geen mens meer bent, maar een gruwelijk beest.
Het enige waar ik dat type figuren aan tegemoet wil komen is dat ze halal geslacht worden.![]()
![]()
Daarentegen kende Nederland nog tot 1983 de doodstraf, maar alleen in oorlogstijd. Kennelijk zag ook de wetgever dat toen als ernstiger dan misdaden in tijden van vrede.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:53 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dit is wel altijd een cliche, het recht geldt alleen voor diegene die ook voor dat recht kiezen en anders mogen ze doodgaan (los van t hele ISIS aspect) . Zelfde met nazis die "gewoon" werden voorgeleid terwijl iedereen ze liever al aan het touw had gezien
Zijn wel mensen die echt gevaarlijk zijn toch?quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tegen doodstraf.
Ik ben ook tegen detentie.
Ongeacht delict.
We zitten niet meer in de middeleeuwen en een IS-staat (waar doodstraf en andere martelingen vrij normaal zijn) is niet mijn favoriete samenleving.
De Coornhertliga trachtte destijds het straffen te humaniseren. Jammer dat we van deze organisatie anno 2015, een tijd van complete her-vertrutting, niets meer vernemen.
Niemand wordt crimineel geboren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn wel mensen die echt gevaarlijk zijn toch?
Het is waar dat de gevangenis de beste leerschool is voor een boef. Maar wat te doen met de seriemoordenaars, de seksuele roofdieren die kinderen en vrouwen verkrachten en vermoorden? Wat te doen met de oorlogsmisdadigers? Allemaal goed geboren, maar verkeerd afgeslagen? Therapietje, beetje knutselen en dan weer loslaten?quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niemand wordt crimineel geboren.
Criminelen worden geschapen door de samenleving.
Bovendien zie je duidelijk dat landen waar hard gestraft wordt, ook erg onveilig zijn en landen waar humaan gestraft wordt - zoals Noorwegen - kennen nauwelijks criminaliteit.
Dus wil je een veilige samenleving, straf dan niet of zacht. Van detentie wordt niemand beter. Iemand die een crimineel feit begaat doet dit omdat hij pijn en ellende heeft meegemaakt dat hem of haar zo gevormd heeft. Het laatste dat je moet doen is die persoon nog meer pijnigen en martelen in detentie.
Zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is waar dat de gevangenis de beste leerschool is voor een boef. Maar wat te doen met de seriemoordenaars, de seksuele roofdieren die kinderen en vrouwen verkrachten en vermoorden? Wat te doen met de oorlogsmisdadigers? Allemaal goed geboren, maar verkeerd afgeslagen? Therapietje, beetje knutselen en dan weer loslaten?
Voor oorlogsmisdadigers ook niet?quote:Op vrijdag 4 september 2015 03:37 schreef DrDentz het volgende:
De doodstraf hoeft van mij niet maar ik ben wel voor de terug invoering van de lobotomie operaties maar dan voor draaideurcriminelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |