quote:Bondscoach Danny Blind, morgen voor het eerst hoofdverantwoordelijke bij een interland van het Nederlands elftal, wilde vandaag nog geen mededelingen doen over de opstelling. "Maar als je goed hebt opgelet dan heb ik daar niet geheimzinnig over gedaan", zei hij op de persconferentie voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met IJsland.
Blind doet het wat dat betreft dus weinig anders dan zijn voorgangers, niet ingaan op vragen over de opstelling. Want op de vraag of het middenveld morgen bestaat uit Wijnaldum, Klaassen en Sneijder antwoordde hij "zou kunnen." En dat Anita op de afsluitende training ineens opdook in een hesje werd afgedaan met een simpel "klopt."
Niet zenuwachtig
Over wat voor wedstrijd het tegen IJsland gaat worden, wilde de nieuwe bondscoach wel wat meer kwijt. "We zullen met geduld moeten spelen, maar wel in een hoog tempo, de zaak stukspelen", zei Blind. "Dat moeten we op een bepaalde manier doen, omdat zij ook heel goed georganiseerd zijn. Dan kan het pas laat beslist worden, maar ik heb het natuurlijk liever eerder voor elkaar."
Nederland ging in het vorige duel op IJsland met 2-0 onderuit, maar zenuwachtig is Blind niet voor zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach. "Nee dat ben ik niet zo gauw. Ik heb er een goed gevoel over. Ik zie een ploeg die deze wedstrijd graag wil spelen en weet waar de moeilijkheden zitten."
Later lichtte Blind toch een klein tipje van de opstellingssluier op "We gaan spelen in een 4-3-3-opstelling met de opdrachten die daarbij horen. De individuele kwaliteit zal naar voren moeten komen", aldus Blind. "4-3-3, met de punt naar achter, maar dat kan in de wedstrijd natuurlijk veranderen."
Dezelfde Robben
Ook de nieuwe aanvoerder Arjen Robben zat achter de tafel bij de persconferentie. "Precies dezelfde Robben als altijd", zo verzekerde hij. "Ik ga me niet anders voordoen omdat ik nu de aanvoerdersband draag. Het enige verschil is dat het nu officieel is."
Ook hij is in zijn hoofd al een tijdje bezig met de cruciale wedstrijd tegen IJsland. "Van Gaal verwoordde het altijd mooi, imagineren. Je merkt in de groep dat iedereen er wel mee bezig is. Maar iedereen is goed voorbereid, weet wat er verwacht wordt. We zullen alles geven, maar het blijft oppassen dat je niet te enthousiast wordt. Gewoon de taken uitvoeren, met veel passie."
Er was ook nog ruimte voor een grapje bij Robben. Op de vraag of hij nu een andere verhouding heeft met Blind dan met Guus Hiddink antwoordde hij lachend. "Ik heb de opstelling gemaakt en de trainer was het daarmee eens."
Godverdomme mijn ogen.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:04 schreef klaasweetalles het volgende:
die schijdstrechter kan er ook niks aan doen dat ajax net als feyenoord speelt deze wedstrijd
die schijdt fluit gewoon goed
Cilessen heeft niks gedaan en weer een penalty niet tegen gehouden.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:04 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk speelt alleen Klaassen een goede partij.
En Cilessen.
bij van persie was dat wel een probleemquote:Op donderdag 3 september 2015 22:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
0,0 wedstrijdritme.
maar wel FYSIEK ERVARING ROUTINE
Wie had hij dan moeten opstellen? vd Wiel speelt bij een van de grootste clubs van de wereld in de basis en schittert daar iedere week, dat is toch een stuk beter dan een backje van Newcastle of Ajax.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:04 schreef j0rdiiii het volgende:
echt kiezen voor van der wiel en bmi en dan falen juist die
zo pijnlijk voor blind
Classic XI Fifa 15 jwtquote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Falco het volgende:
Volgende wedstrijd graag deze boy als coach:
[ afbeelding ]
Idd. Hij had een keer beslissend kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Cilessen heeft niks gedaan en weer een penalty niet tegen gehouden.
Ja, die zag er goed uit bij die penal.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:04 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk speelt alleen Klaassen een goede partij.
En Cilessen.
hehehequote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Wie had hij dan moeten opstellen? vd Wiel speelt bij een van de grootste clubs van de wereld in de basis en schittert daar iedere week, dat is toch een stuk beter dan een backje van Newcastle of Ajax.
Mooi is dat. Dat een keeper zo goed is dat je hem moet verwijten dat hij niet ook de penalty's tegenhoudt.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Die jongen zit altijd op de tribune.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Wie had hij dan moeten opstellen? vd Wiel speelt bij een van de grootste clubs van de wereld in de basis en schittert daar iedere week, dat is toch een stuk beter dan een backje van Newcastle of Ajax.
?quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Het EKquote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zat in de auto, hoorde vaag iets van een rode kaart, robben stuk en 1-0
Wat heb ik nog meer gemist?
Je mist echt niks.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Haha ik was eerder.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Dj_Day-V het volgende:
Sneijder met een verwoestend schot.
Doe de radio maar uitquote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Klaas kap eens met die hoofdletters joh beunhaasquote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef klaasweetalles het volgende:
DIT IS EEN WANPRESTATIE JOH
HOE KAN JULLIE SUKKELS NOU ROEPEN DAT ER IEMAND GOED SPEELT
ALLEMAAL EEN 2 OF MINDER
Echte kenner hiero, Van der Wiel moet juist weg van PSGquote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Seam het volgende:
[..]
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 03-09-2015 om 22:05:42Dus als ik het goed begrijp, komt er nog drie keer een match van de waarheid? #nedijs #aardbeienijs reageer retweet
doe eens normaalquote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Klaas kap eens met die hoofdletters joh beunhaas
Dat was bij zijn vrouw.quote:
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
?
van der wiel 0 minuten gespeeld dit seizoen
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Die jongen zit altijd op de tribune.
Sarcasme, leer het herkennenquote:Op donderdag 3 september 2015 22:07 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Echte kenner hiero, Van der Wiel moet juist weg van PSG
Ik ben het met je eens dat Cillessen niet vrijuit gaat, maar laten we alsjeblieft niet vergeten dat ook Van der Wiel als een kamikaze inkomt bij die penaltysituatie.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
aardbeienijs XDquote:Op donderdag 3 september 2015 22:07 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 03-09-2015 om 22:05:42Dus als ik het goed begrijp, komt er nog drie keer een match van de waarheid? #nedijs #aardbeienijs reageer retweet
Dat moest niet, daar koos je zelf voor.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:07 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik moest een extra woord typen
MAAK ZELF WEL UITquote:Op donderdag 3 september 2015 22:06 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Klaas kap eens met die hoofdletters joh beunhaas
Hou het alsjeblieft bij het wielrennen. Dat is al moeilijk genoeg voor haar.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Volgens mij is het juist het issue dat hij niet speelt.....quote:Op donderdag 3 september 2015 22:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |