abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2015 @ 21:59:35 #226
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155771924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Randstad is ook niet zo mooi meer natuurlijk.
Alleen maar weilanden waar niemand komt. De parken(zoals het twiske) zijn wel nog best populair met mooi weer.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 22:01:56 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155772026
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:58 schreef pluff het volgende:

[..]

De vraag is wat de asielzoekers graag willen. Misschien komen de "nieuwe nederlanders" uiteindelijk nog in de meerderheid overal.
Maar dan weer , het is niet dat er voorlopig iets verandert qua bouwgrond. Het gaat niet om idealen of Nederland mooier maken, maar het draait allemaal om geld.
Ik denk dat uiteindelijk de allochtonen de steden bevolken en de autochtonen de dorpen en het platteland.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 22:02:32 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155772058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:59 schreef pluff het volgende:

[..]

Alleen maar weilanden waar niemand komt. De parken(zoals het twiske) zijn wel nog best populair met mooi weer.
Die weilanden zijn ook erg saai vergeleken met het plaatje wat ik postte hier bovenaan de pagina. En dat kan ik hier uren aan een stuk zien als ik rondfiets.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 22:09:39 #229
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155772319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:44 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het wel fijn dat er nog groene gebieden zijn om te fietsen en te wandelen.
Wel jammer dat 80% van het land dan moet bestaan uit "groene gebieden" voor iets waar de gemiddelde Nederlander een keer per jaar doorheen loopt... Ik weet niet of je wel eens op de Veluwe bent geweest, maar daar komen vrijwel uitsluitend bejaarden voor de koffie...
censuur :O
  woensdag 2 september 2015 @ 22:17:06 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155772565
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wel jammer dat 80% van het land dan moet bestaan uit "groene gebieden" voor iets waar de gemiddelde Nederlander een keer per jaar doorheen loopt... Ik weet niet of je wel eens op de Veluwe bent geweest, maar daar komen vrijwel uitsluitend bejaarden voor de koffie...
Dat er veel Nederlanders zijn die zich vooral verplaatsen tussen de bank voor de TV en het dichtstbijzijnde winkelcentrum doet niks af aan de vele mensen die wel graag buiten zijn, of dat nu op het strand, in het bos of op de hei is.
Bovendien zijn het niet alleen maar de mensen die groene gebieden nodig hebben. Denk ook aan de dieren en planten zelf. Veel grotere zoogdieren hebben grote en aaneengesloten gebieden nodig om duurzaam te kunnen bestaan.
Waarom toch die drang om heel Nederland in één groot ghetto te veranderen? Wie wordt daar beter van? Wat wordt Nederland dan beter van weer een nieuwe Vinexwijk vol middelmatige HBS'ers of een Vogelaarwijk vol Tokkies?
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 22:23:54 #231
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155772818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zijn ook voordelen aan bouwgrond schaars houden en verstedelijking. Lagere rioolkosten bijv want die worden anders wat hoger omdat de huizen wat verder van elkaar af staan :')
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat er veel Nederlanders zijn die zich vooral verplaatsen tussen de bank voor de TV en het dichtstbijzijnde winkelcentrum doet niks af aan de vele mensen die wel graag buiten zijn, of dat nu op het strand, in het bos of op de hei is.
Bovendien zijn het niet alleen maar de mensen die groene gebieden nodig hebben. Denk ook aan de dieren en planten zelf. Veel grotere zoogdieren hebben grote en aaneengesloten gebieden nodig om duurzaam te kunnen bestaan.
Waarom toch die drang om heel Nederland in één groot ghetto te veranderen? Wie wordt daar beter van? Wat wordt Nederland dan beter van weer een nieuwe Vinexwijk vol middelmatige HBS'ers of een Vogelaarwijk vol Tokkies?
Ja dan kan je beter voor die 0.1% meer open ruimte alleen maar flats nog bijbouwen vol met die tokkies. :')

helaas wel wat nu (omdat financieel aantrekkelijk) gebeurd :( :
http://www.architectenweb(...)etail.asp?iNID=37339
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 22:25:23 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155772885
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:23 schreef pluff het volgende:

[..]

Er zijn ook voordelen aan bouwgrond schaars houden en verstedelijking. Lagere rioolkosten bijv want die worden anders wat hoger omdat de huizen wat verder van elkaar af staan :')

[..]

Ja dan kan je beter voor die 0.1% meer open ruimte alleen maar flats nog bijbouwen vol met die tokkies.:')

helaas wel wat nu gebeurd :( :
http://www.architectenweb(...)etail.asp?iNID=37339
Het is vrij irrelevant wat voor soort huizen er gebouwd worden. Of iets verpauperd of niet en of het er prettig wonen is of niet hangt voor 98% af van de bewoners en slechts voor 2% van het type woning.
Wel is het zo dat goedkope woningen vaak slechter volk trekken. Maar zou je al die flat tokkies in vrijstaande woningen stoppen, waren het nog steeds tokkies en was het nog steeds een puinhoop.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 22:26:03 #233
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_155772913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met een modaal inkomen heb je in Nederland sowieso niks te zoeken. Je mag wel hard werken, maar hebt nauwelijks meer bestedingsruimte dan een uitkeringstrekker. En als die uitkeringstrekker een beetje handig is zelfs minder.
Je hebt beperkte opties, want met dat lage inkomen en een huurprijs van 800 euro is het ook welhaast onmogelijk om vermogen op te bouwen. Daarnaast nog andere hoge lasten...
Voor de MBO en HBO'er is het verstandiger om iets op te bouwen in een ander land, waar je met hard werken en spaarzaam zijn nog iets op kunt bouwen. Hier kun je echt alleen maar marginaal leven om uiteindelijk van een karig pensioentje door te sappelen, terwijl je buurman iedere dag tot 10 uur in bed blijft liggen.
Dit is een mooie beschrijving van de realiteit. Daarnaast zit je het hele jaar met rotweer.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 2 september 2015 @ 22:28:57 #234
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155773033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is vrij irrelevant wat voor soort huizen er gebouwd worden. Of iets verpauperd of niet en of het er prettig wonen is of niet hangt voor 98% af van de bewoners en slechts voor 2% van het type woning.
enigszins waar, maar zwaar overdreven.
quote:
Wel is het zo dat goedkope woningen vaak slechter volk trekken. Maar zou je al die flat tokkies in vrijstaande woningen stoppen, waren het nog steeds tokkies en was het nog steeds een puinhoop.
Hebben ze minder overlast van elkaar en zitten ze minder op elkaars lip dus minder problemen.

-Zie al de rijdende rechter problemen eens die voorkomen hadden kunnen worden als de mensen wat minder dicht op elkaar zaten.
-Neem als voorbeeld de Bijlmer eens, dat ging meteen al mis.

Het ligt mi OOK aan de omgeving hoe mensen wonen.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 22:32:46 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155773156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:28 schreef pluff het volgende:

[..]

enigszins waar, maar zwaar overdreven.

[..]

Hebben ze minder overlast van elkaar en zitten ze minder op elkaars lip dus minder problemen.

-Zie al de rijdende rechter problemen eens die voorkomen hadden kunnen worden als de mensen wat minder dicht op elkaar zaten.
-Neem als voorbeeld de Bijlmer eens, dat ging meteen al mis.

Het ligt mi OOK aan de omgeving hoe mensen wonen.
Ik ga niet de hele natuur opofferen omdat Tokkies een onderlinge afstand moeten hebben om elkaar niet in de haren te vliegen. Dan vliegen ze elkaar maar in de haren, wat maakt mij dat nu uit?
Help, de Tokkies willen zich niet aanpassen? Weet je wat, laten we de Veluwe omploegen om daar Tokkies huizen te geven op kavels van een hectare! Jammer voor de herten en de bomen, maar als die Tokkies niet normaal willen doen, wat dan?
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 22:35:36 #236
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155773259
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is een mooie beschrijving van de realiteit. Daarnaast zit je het hele jaar met rotweer.
In nederland allemaal doodwerken voor de bijna onbetaalbare woningmarkt.

quote:
Smit: Ehrlich gesagt, der einzige Ort, der mir einen Kulturschock verpasst ist Zuhause in den Niederlanden. Wenn ich sehe wie die Leute dort hart arbeiten, um die Schulden für ihr Haus abzubezahlen, obwohl sie dort kaum Zeit verbringen, weil sie die ganze Zeit arbeiten...Das ist so eine andere Kultur zu dem was ich kenne. Ich meine damit den Wert darauf zu legen Zeit mit Freunden und Familie zu verbringen und damit die Dinge zu tun, die man liebt, anstatt so viel Wert auf Geld und Status zu legen.
bron:http://www.rp-online.de/l(...)u-sein-aid-1.5353421

[ Bericht 21% gewijzigd door pluff op 02-09-2015 22:41:16 ]
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 22:38:13 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155773350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:35 schreef pluff het volgende:

[..]

In nederland allemaal doodwerken voor de bijna onbetaalbare woningmarkt.
http://www.rp-online.de/l(...)u-sein-aid-1.5353421
Je moet er voor zorgen dat je jaarinkomen op 80K plus ligt. Daaronder is het niet zo interessant om in Nederland te wonen en te werken. Dan doe je het vooral voor een ander. Als je berekent wat het verschil is tussen werken en niet werken, dan werk je voor een euro of twee per uur meer.

ofwel, om met de langdurige bijstand te concurreren moet je al 130% van het minimumloon verdienen. En vooral niet te veel kinderopvangkosten en een goede reiskostenvergoeding hebben!
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:02:22 #238
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155774182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet er voor zorgen dat je jaarinkomen op 80K plus ligt. Daaronder is het niet zo interessant om in Nederland te wonen en te werken. Dan doe je het vooral voor een ander. Als je berekent wat het verschil is tussen werken en niet werken, dan werk je voor een euro of twee per uur meer.
[ afbeelding ]

ofwel, om met de langdurige bijstand te concurreren moet je al 130% van het minimumloon verdienen. En vooral niet te veel kinderopvangkosten en een goede reiskostenvergoeding hebben!
Wonen is van alle uitgaven 1 van de grootste kostenposts. Doordat nederland een eigenlijk onbetaalbare huizenzeepbel heeft moet die worden verdeelt over de hele bevolking door geld te gaan rondpompen.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 23:08:10 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155774421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:02 schreef pluff het volgende:

[..]

Wonen is van alle uitgaven 1 van de grootste kostenposts. Doordat nederland een bijna onbetaalbare huizenzeepbel heeft moet die worden genivelleerd over de hele bevolking door geld te gaan rondpompen dmv hra,huursubsidie, etc.
Vanuit vermogensgroeioogpunt gezien valt die kostenpost bij kopen heel erg mee (qua cashflow minder natuurlijk). Stel je koopt een huis van 300.000 euro en je zit in het 52%'s tarief. Dan betaal je aan netto rente zo'n 500 euro per maand. En dan mag je (heel conservatief) ook nog wel uitgaan van een stijging van de huizenprijs van 1% pj over een langere periode gemiddeld door inflatie. Dan blijft er nog 250 euro p/m over, dat valt best mee.
En iets minder conservatief gerekend, je netto-rente (10 jaar vast) is nu iets van 1,8%. Dat is vergelijkbaar met de echte inflatie en dus ook met de te verwachten prijsstijging over langere termijn. Dan woon je (wederom vermogenstechnisch) eigenlijk voor niks. Ik vind dat nogal meevallen.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:13:46 #240
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155774629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vanuit vermogensgroeioogpunt gezien valt die kostenpost bij kopen heel erg mee (qua cashflow minder natuurlijk). Stel je koopt een huis van 300.000 euro en je zit in het 52%'s tarief. Dan betaal je aan netto rente zo'n 500 euro per maand. En dan mag je (heel conservatief) ook nog wel uitgaan van een stijging van de huizenprijs van 1% pj over een langere periode gemiddeld door inflatie. Dan blijft er nog 250 euro p/m over, dat valt best mee.
En iets minder conservatief gerekend, je netto-rente (10 jaar vast) is nu iets van 1,8%. Dat is vergelijkbaar met de echte inflatie en dus ook met de te verwachten prijsstijging over langere termijn. Dan woon je (wederom vermogenstechnisch) eigenlijk voor niks. Ik vind dat nogal meevallen.
En wanneer de rente stijgt zijn je rentelasten ineens een stuk hoger, en dalen de huizenprijzen waarschijnlijk ook dat een groot deel van je aflossing in leeglopende zeepbel is gaan zitten. Naar de vorige bewoners van het huis in het pyramidespel. Naar de "belasting" die op grond bouwgrond maken met bouwvergunning zit.

Al vraag ik mij zelf eigenlijk af hoe groot het effect is wanneer de rente stijgt, als de lti op de uit eu verplichte 4X blijft.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 23:15:18 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155774703
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:13 schreef pluff het volgende:

[..]

En wanneer de rente stijgt zijn je lasten ineens een stuk hoger, en dalen de huizenprijzen waarschijnlijk ook dat een groot deel van je aflossing in leeglopende zeepbel is gaan zitten. Naar de vorige bewoners van het huis in het pyramidespel. Naar de "belasting" die op grond bouwgrond maken met bouwvergunning zit.

Al vraag ik mij zelf eigenlijk af hoe groot het effect is wanneer de rente stijgt, gezien de lti op 4X blijft.
Voor dat geld kun je het 10 jaar vastzetten! Of voor iets meer 20 jaar. Dan heb je al bijna afbetaald! Als je echt weinig risico wil lopen dan.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:20:44 #242
406871 pluff
albino-negerkat
pi_155774898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor dat geld kun je het 10 jaar vastzetten! Of voor iets meer 20 jaar. Dan heb je al bijna afbetaald! Als je echt weinig risico wil lopen dan.
Vanuit vermogensgroeioogpunt denk ik dat wanneer je al vermogen hebt(niet in een huis) het slimmer is om nog te wachten met een (groter)huis te kopen.
Ik voel mij neger
  woensdag 2 september 2015 @ 23:22:39 #243
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155774970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met een modaal inkomen heb je in Nederland sowieso niks te zoeken. Je mag wel hard werken, maar hebt nauwelijks meer bestedingsruimte dan een uitkeringstrekker. En als die uitkeringstrekker een beetje handig is zelfs minder.
Je hebt beperkte opties, want met dat lage inkomen en een huurprijs van 800 euro is het ook welhaast onmogelijk om vermogen op te bouwen. Daarnaast nog andere hoge lasten...
Voor de MBO en HBO'er is het verstandiger om iets op te bouwen in een ander land, waar je met hard werken en spaarzaam zijn nog iets op kunt bouwen. Hier kun je echt alleen maar marginaal leven om uiteindelijk van een karig pensioentje door te sappelen, terwijl je buurman iedere dag tot 10 uur in bed blijft liggen.
Wat zijn de plekken waar jij denkt dat je het beste je heil kan zoeken in bovenstaande situatie ? ;)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 2 september 2015 @ 23:24:48 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155775049
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:20 schreef pluff het volgende:

[..]

Vanuit vermogensgroeioogpunt denk ik dat wanneer je al vermogen hebt(niet in een huis) het slimmer is om nog te wachten met een huis te kopen.
Nou ja, als je een huis hebt kun je daar lekker in wonen. Dat kun je niet met geld op de bank of bij je broker.
Als je wil speculeren op de woningmarkt zijn er 2 opties, of de huizenprijzen dalen nog verder of de rente daalt nog verder. Dat kan natuurlijk allemaal en ook allebei tegelijkertijd. Maar op dit moment is de betaalbaarheidsindex van huizen gewoon erg goed (dus relatief lage huizenprijzen en relatief lage rente). Misschien komt er de komende 30 jaar geen kans meer voorbij dat het zó goedkoop is om te wonen. De financierbaarheidsindex is natuurlijk een ander verhaal. Je kunt niet makkelijk veel geld lenen.

Als je naar je zin woont maakt het sowieso niet zoveel uit. Maar zou je liever ergens anders wonen, en kun je het financieren, dan zou ik dat nu zeker doen. Je stapt in ieder geval veel beter (goedkoper) in dan de afgelopen 20 jaar. En wat nu als er na 30 jaar tóch nog een beter moment komt? Dan ben je goedkoper ingestapt, maar heb je wel 30 jaar tegen je zin gewoond. (en had je op dat moment ook je huis al afbetaald kunnen hebben als je nu ingestapt was).

Als je wil speculeren op dalende huizenprijzen of op een dalende rente, dan zijn er betere manieren om dit te doen dan te wachten met het uitstellen van het kopen van een woning.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:25:33 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155775084
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:22 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat zijn de plekken waar jij denkt dat je het beste je heil kan zoeken in bovenstaande situatie ? ;)
Ik denk Angelsaksische landen, sommige Aziatische landen en misschien in NO-Europa?
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:28:16 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155775193
Eigenlijk zijn de enige mensen die nu nog huren mensen die dit noodgedwongen doen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen.

Mijn vorige woning (huur) kun je nu kopen voor 165.000 euro. Dat kost je zo'n 600 euro per maand en dan los je ook nog af! Als je precies dezelfde woningen wil huren betaal je al 700 euro, en binnen 10 jaar waarschijnlijk zo'n 1000 euro.
Bijna niemand die de mogelijkheid heeft om te kopen gaat dan toch huren. Die afweging was nooit zo gemakkelijk/overduidelijk als op dit moment.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2015 @ 23:29:22 #247
155616 Proximo
For god, king & country
pi_155775239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk Angelsaksische landen, sommige Aziatische landen en misschien in NO-Europa?
Zelf geen emigratieplannen dan ? :D

Overigens ben ik het met je eens, sinds ik ben verhuist naar Spanje hou ik bakken met geld over. En het is niet alsof ik echt fantastisch verdien hier.
Voor de huur die ik hier betaal voor een appartement midden in de stad had ik in Nederland een kleine flat langs de A2
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 2 september 2015 @ 23:30:23 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155775270
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:29 schreef Proximo het volgende:

[..]

Zelf geen emigratieplannen dan ? :D

Overigens ben ik het met je eens, sinds ik ben verhuist naar Spanje hou ik bakken met geld over. En het is niet alsof ik echt fantastisch verdien hier.
Voor de huur die ik hier betaal voor een appartement midden in de stad had ik in Nederland een kleine flat langs de A2
Nee, Nederland is voor mij best prima.
Het gaat vooral over de mensen die én geen sociale huurwoning kunnen krijgen, en ook geen hypotheek. Die tussen de wal en het schip vallen
The End Times are wild
pi_155775300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:28 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zijn de enige mensen die nu nog huren mensen die dit noodgedwongen doen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen.

Mijn vorige woning (huur) kun je nu kopen voor 165.000 euro. Dat kost je zo'n 600 euro per maand en dan los je ook nog af! Als je precies dezelfde woningen wil huren betaal je al 700 euro, en binnen 10 jaar waarschijnlijk zo'n 1000 euro.
Bijna niemand die de mogelijkheid heeft om te kopen gaat dan toch huren. Die afweging was nooit zo gemakkelijk/overduidelijk als op dit moment.
Ik zit lekker voor 280 euro per maand, moet er echt niet aan denken om te huren. Het verschil tussen hypotheek en huur maakt een groot verschil tussen comfortabel leven of niet met een modaal inkomen.
pi_155775617
Pfff.

Wat een triestheid.

Hoeveel decennia zijn er nou al wachtlijsten voor de woningbouw?

En nog steeds denkt bijna iedereen dat het probleem is opgelost door maar iemand de zwarte piet toe te spelen en uit het systeem te knikkeren (in dit geval de asielzoekers) ipv. eindelijk eens ervoor te zorgen dat het voor investeerders financieel aantrekkelijk en qua ruimtelijke ordening mogelijk wordt om eindelijk eens genoeg huurwoningen te bouwen.

Wat een land :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')