Ik heb eens een vader horen uitvallen omdat er verf op de kleding was gekomen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:26 schreef aloa het volgende:
[..]
De kleuter kreeg zijn zin niet?
Een kleuterjuf ook nog
Kinderjuffrouw terreur in de klas, geen gedragsaanpassing van Juf na ellenlange strijdt voor rechtvaardigheid in de kleuterschool. Alles is mogelijk. Kindermishandeling. Misbruik.quote:
Lijkt me niet leuk voor de juf om weer geconfronteerd te worden met diezelfde ouders..quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:26 schreef Ticootje het volgende:
Ik neem aan dat het kind in kwestie ook niet meer welkom is op deze school?
Of aan de leeftijd...quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef Twiitch het volgende:
Kind kan niet goed lezen, schrijven of rekenen, dat moet natuurlijk aan de leerkracht liggen.
Het Statenkwartier is een goeie wijk, sukkel.quote:
Dat blijkt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Het Statenkwartier is een goeie wijk, sukkel.
Dat is te zienquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Het Statenkwartier is een goeie wijk, sukkel.
Een klein incident en de wijk zou rot zijn, ja?quote:
Dat lijkt me inderdaad een stuk moeilijker dan pakweg 30 jaar geleden. Ik ga niet beweren dat er toen geen ouders waren die verhaal kwamen halen op school, of etterbakjes in de klas, maar de discipline van de huidige generatie scholieren is ver te zoeken lijkt het wel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:39 schreef Cherna het volgende:
Je zult maar lerares of leraar zijn in deze tijd.
Wat in die jaren ook niet goed te praten was waar een lerares je met een liniaal op de handen sloeg omdat je links schreef en gedwongen werd met rechts te schrijven waarbij ouders niets eens optraden en achter de lerares stond is het nu doorgeschoten naar de andere zijde.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:40 schreef HPLC het volgende:
Wat een kansloze tokkies
Doet me een beetje hieraan denken:
[ afbeelding ]
uiteraard, want dan had ik mooi een probleemquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat in die jaren ook niet goed te praten was waar een lerares je met een liniaal op de handen sloeg omdat je links schreef en gedwongen werd met rechts te schrijven waarbij ouders niets eens optraden en achter de lerares stond is het nu doorgeschoten naar de andere zijde.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen. Er is geen respect meer in deze wereld bij heel veel mensen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat in die jaren ook niet goed te praten was waar een lerares je met een liniaal op de handen sloeg omdat je links schreef en gedwongen werd met rechts te schrijven waarbij ouders niets eens optraden en achter de lerares stond is het nu doorgeschoten naar de andere zijde.
Lijkt me een hel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:39 schreef Cherna het volgende:
Je zult maar lerares of leraar zijn in deze tijd.
Het zijn ook de ouders die zijn veranderd. De generatie die opgegroeid is in de Thatcher/Reagan-generatie zijn de ouders van nu. En die hebben RECHTEN!!!! RECHT OP UITLEG!!! RECHT OP BETERE CIJFERS!!! RECHT OP PERSOONLIJKE TIJD MET DE DOCENT WANNEER HET MIJ UITKOMT!quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een stuk moeilijker dan pakweg 30 jaar geleden. Ik ga niet beweren dat er toen geen ouders waren die verhaal kwamen halen op school, of etterbakjes in de klas, maar de discipline van de huidige generatie scholieren is ver te zoeken lijkt het wel.
Maar dat is terecht, want hun kind is belangrijker dan die andere 24.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:54 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het zijn ook de ouders die zijn veranderd. De generatie die opgegroeid is in de Thatcher/Reagan-generatie zijn de ouders van nu. En die hebben RECHTEN!!!! RECHT OP UITLEG!!! RECHT OP BETERE CIJFERS!!! RECHT OP PERSOONLIJKE TIJD MET DE DOCENT WANNEER HET MIJ UITKOMT!
Et cetera.
Haha ja, dat vooral.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is terecht, want hun kind is belangrijker dan die andere 24.
Ik weet niet in hoeverre allochtone ouders zich naar autochtone ouders zijn gaan gedragen, maar tien jaar geleden had ik dezelfde ervaring. Marokkaanse, Turkse, Surinaamse ouders wilden graag naast de docent staan als die een probleem met hun kind had, om zo naar een oplossing te zoeken. (Spreekwoord uit de Rif: "Geeft u ons zijn botten, dan zullen wij hem begraven.")quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
In mijn ervaring zijn het juist de getinte ouders die vanuit hun cultuur nog een beetje respect hebben voor de autoriteit en eerder hun kroost een draai om de oren geven dan dat ze op hoge poten verhaal komen halen bij de docent.
Dit klopt wel ongeveer. Mediterraan volk heeft meestal een wat korter lontje, maar staat in de regel vaker aan de kant van de docent/school.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre allochtone ouders zich naar autochtone ouders zijn gaan gedragen, maar tien jaar geleden had ik dezelfde ervaring. Marokkaanse, Turkse, Surinaamse ouders wilden graag naast de docent staan als die een probleem met hun kind had, om zo naar een oplossing te zoeken. (Spreekwoord uit de Rif: "Geeft u ons zijn botten, dan zullen wij hem begraven.")
Nederlandse ouders daarentegen speelden liever de advocaat van hun kleine kansenparel. Echt een strijd soms om die aan jouw kant te krijgen.
Wordt dat geroepen of is dat echt zo? Het is in ieder geval niet wat ik hier om me heen zie, en ik kom toch best vaak op de basisschool. De juffrouwen zijn heel lief en aardig voor de kinderen en de kinderen luisteren heel goed naar de juffrouw. Pas kwam de juffrouw bij ons op bezoek (zomaar, niet omdat ze juffrouw was). Mijn jongste dochter was zo verlegen dat ze op haar kamer bleef!quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:54 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het zijn ook de ouders die zijn veranderd. De generatie die opgegroeid is in de Thatcher/Reagan-generatie zijn de ouders van nu. En die hebben RECHTEN!!!! RECHT OP UITLEG!!! RECHT OP BETERE CIJFERS!!! RECHT OP PERSOONLIJKE TIJD MET DE DOCENT WANNEER HET MIJ UITKOMT!
Et cetera.
Dit zijn ook excessen uiteraard. Maar er zitten altijd wel een aantal rotte appels tussen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wordt dat geroepen of is dat echt zo? Het is in ieder geval niet wat ik hier om me heen zie, en ik kom toch best vaak op de basisschool. De juffrouwen zijn heel lief en aardig voor de kinderen en de kinderen luisteren heel goed naar de juffrouw. Pas kwam de juffrouw bij ons op bezoek (zomaar, niet omdat ze juffrouw was). Mijn jongste dochter was zo verlegen dat ze op haar kamer bleef!
Als er ooit een probleem is met een kind (wat altijd wel voorkomt), dan nodigt de school de ouders uit om er over te praten en samen een oplossing te vinden.
Echt nog nooit meegemaakt dat ouders brutaal waren tegen leerkrachten of vice versa. Idem de kinderen.
Welkom in de randstad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wordt dat geroepen of is dat echt zo? Het is in ieder geval niet wat ik hier om me heen zie, en ik kom toch best vaak op de basisschool. De juffrouwen zijn heel lief en aardig voor de kinderen en de kinderen luisteren heel goed naar de juffrouw. Pas kwam de juffrouw bij ons op bezoek (zomaar, niet omdat ze juffrouw was). Mijn jongste dochter was zo verlegen dat ze op haar kamer bleef!
Als er ooit een probleem is met een kind (wat altijd wel voorkomt), dan nodigt de school de ouders uit om er over te praten en samen een oplossing te vinden.
Echt nog nooit meegemaakt dat ouders brutaal waren tegen leerkrachten of vice versa. Idem de kinderen.
Precies. Ik had er niks om gegeven als ik 20 jaar eerder was geboren. Dan had ik evengoed nog de jaren 80 en 90 meegemaakt, de hele internethype en alles en dan was ik nu tegen de 60 geweest en hoefde ik minder lang nog tussen al deze ellende te leven.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe heeft het zo ver kunnen komen. Er is geen respect meer in deze wereld bij heel veel mensen.
drank en drugs! Helaas...quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Ik had er niks om gegeven als ik 20 jaar eerder was geboren. Dan had ik evengoed nog de jaren 80 en 90 meegemaakt, de hele internethype en alles en dan was ik nu tegen de 60 geweest en hoefde ik minder lang nog tussen al deze ellende te leven.
Man man man, de kleuterjuf in elkaar beuken. Dan heb je toch echt een paar schroeven los zitten. Ongeacht de aanleiding.
Ouders zijn over de gehele linie compleet van de pot gerukt als het om hun kinderen gaat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ga weg, man.
Het probleem van mondige ouders die leraren niet meer als autoriteit zien maar als dienaar die hun prinsjes en prinsesjes moet aanbidden is helaas heel snel groeiende, en er zitten heel erg veel autochtone Nederlanders bij. Want die weten anno 2015 donders goed wat voor rechten ze allemaal (denken) te hebben. De huidige generatie ouders, opgevoed in de individualistische jaren '80, zijn 'goed voor hun eigen ik', nemen het recht in eigen handen ook als ze dat niet hebben, en vinden zichzelf beter dan de docenten, en 'onderhandelen' daarom net zo lang tot ze hun zin krijgen (en krijgen ze dat niet, dan worden ze hysterisch).
In mijn ervaring zijn het juist de getinte ouders die vanuit hun cultuur nog een beetje respect hebben voor de autoriteit en eerder hun kroost een draai om de oren geven dan dat ze op hoge poten verhaal komen halen bij de docent.
Je weet wat voor buurt het Statenkwartier is? Da's niet de Schilderswijk, hè.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je leeft in een kansregio dan kan je dat verwachten.
Kwalijke, tendentieuze opmerking. Er zijn ook meer dan genoeg asocialen van autochtone afkomst.quote:
Normaal gesproken hebben wiskunde leraren of leraressen de boel wel onder controle. Ik vond ze altijd al de strengste van het hele korps. Daar durfde niemand iets te flikken. Altijd muisstil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |