abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2015 @ 10:51:44 #176
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155891147
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dat wil nog steeds niet zeggen dat mijn gedachte onzin is. Want wat maakt dat je dan seks met je partner wil terwijl je opgewonden raakt van een ander? Is het wellicht de normen en waarden die door de maatschappij opgelegd zijn?
Nee, helemaal niet, ik ben erg open opgegroeid, mijn moeder was een hippie notabeen, vrije liefde enzo.
Ik kan het niet echt verklaren, gewoon geen behoefte aan, ik ben seksueel gewoon bevredigd en de gedachte om nog iemand in mijn leven te hebben om seks mee te hebben, ook al is het eenmalig, lijkt mij erg vermoeiend en totaal niet aantrekkelijk.

Daarmee zeg ik niet dat andere die gevoelens niet mogen hebben, of dat dat fout is, helemaal niet.
Maar ik persoonlijk voel mij er zo bij.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155891202
En als je het breder trekt dan je eigen gezin? Acceptatie van vrienden, collega's en niet de minste, je partner?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 7 september 2015 @ 11:45:01 #178
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155892278
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:54 schreef Multatilu het volgende:
En als je het breder trekt dan je eigen gezin? Acceptatie van vrienden, collega's en niet de minste, je partner?
Mijn beste vriendin heeft een open relatie, daar heb ik geen moeite mee, net als wanneer familieleden dat zouden hebben.
Mijn partner zou ik wel moeite mee hebben, gelukkig denkt hij er hetzelfde over als mij.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155893466
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:54 schreef Multatilu het volgende:
Het is best moeilijk voor je om te accepteren dat anderen wellicht niet aan je standpunt voldoen, of niet? :')
pi_155893621
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:40 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Het is best moeilijk voor je om te accepteren dat anderen wellicht niet aan je standpunt voldoen, of niet? :')
Ze ziet het gewoon nog niet ;)

Ik weet dat ik weleens doordraaf in het zeker stellend dat mijn standpunt helder is bij een ander. Dat klopt. Spreek me hierover aan en ik leer!
  maandag 7 september 2015 @ 12:56:48 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155893782
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:47 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ze ziet het gewoon nog niet ;)
Serieus, iemand heeft een andere mening dan jij dus in plaats van te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is als jij moet die persoon het wel verkeerd zien?
Ik vermoed dat ik ook wel een stukje ouder ben dan jij, ik heb genoeg levenservaring om te weten waar ik mij prettig bij voel.

Narcissist much?

quote:
Ik weet dat ik weleens doordraaf in het zeker stellend dat mijn standpunt helder is bij een ander. Dat klopt. Spreek me hierover aan en ik leer!
Niet doen, zeker niet als het over iets persoonlijks gaat.
Is het iets algemeens, dan terecht, maar iets persoonlijks als dit daar valt niet over te discussiëren in de zin van ''jij bent fout en ik heb gelijk''.

We hebben immers beide gelijk, voor jou is monogamie niet wenselijk, voor mij wel.
Het enige wat wij daar uit kunnen concluderen is dat wij niet bij elkaar zouden passen in een relatie, meer niet.
pi_155894310
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:56 schreef snakelady het volgende:
Serieus, iemand heeft een andere mening dan jij dus in plaats van te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is als jij moet die persoon het wel verkeerd zien?
Ik vermoed dat ik ook wel een stukje ouder ben dan jij, ik heb genoeg levenservaring om te weten waar ik mij prettig bij voel.

Narcist much?

Geen idee wie van ons ouder is (ik midden dertig). Ik kom misschien eigenwijs over en zette mijn mening nogal dik aan, maar om direct de narcisme kaart te trekken als ik een andere mening dan jij heb vind ik niet echt chique.

Enfin, ik ben blij dat je blij bent en dat het voor jou goed werkt.

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:56 schreef snakelady het volgende:
Niet doen, zeker niet als het over iets persoonlijks gaat.
Is het iets algemeens, dan terecht, maar iets persoonlijks als dit daar valt niet over te discussiëren in de zin van ''jij bent fout en ik heb gelijk''.

We hebben immers beide gelijk, voor jou is monogamie niet wenselijk, voor mij wel.
Het enige wat wij daar uit kunnen concluderen is dat wij niet bij elkaar zouden passen in een relatie, meer niet.
Ik wist niet dat het zo overkwam. Zal mijn posts nog eens nalezen.

edit: mijn eerste post is inderdaad wel overdreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Multatilu op 07-09-2015 13:33:20 ]
  maandag 7 september 2015 @ 14:02:05 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155895234
Ook midden 30. :P
Maar het is gewoon iets persoonlijks wat bij de een wel past en bij de ander niet.
pi_155895979
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:47 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als je weet dat je dat doet dien je daar natuurlijk gewoon zelf rekening mee te houden.
pi_156110835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wacht even, je gelooft niet in monogamie maar hebt wel een relatie?
De persoon waar ik mee naar bed ga, heeft een relatie. Vreemdgaan on her part dus. Maar ik noem mezelf ook schuldig
pi_156111130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:39 schreef Westerling het volgende:

[..]

Tja, en dat nog los van het feit dat je niet vreemd kunt gaan als je geen relatie hebt...
Ben ik het niet mee eens. Als je neukt met iemand waarvan je weet dat die persoon een partner heeft. Mijn eigen nicht had een affaire met een man die getrouwd is en kinderen van 5 en 6 heeft.

Wie is de grootste hufter? Naar mijn mening allebei.

Ik ben ook niet monogaam, maar ik lieg er ten minste niet over door "eeuwige trouw" te beloven in een huwelijk. En als je kiest voor kinderen, vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en er dus niet op los moet neuken.

Ik wil mezelf niet in die positie zetten. Voor mij geen huwelijk, en kinderen al helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Topgozer1 op 15-09-2015 16:56:49 ]
pi_156111131
quote:
Duidelijk? Ik weiger toe te geven aan de druk van de maatschappij, en blijf single tot ik me bedenk
Welke druk van de maatschappij :?
Conscience do cost.
pi_156111519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Welke druk van de maatschappij :?
Mijn vrienden hebben het er onder andere over dat het erg moeilijk is om single de huur van een appartement te betalen. En anderen hebben gewoon iemand nodig om niet alleen te zijn. Mijn oom bvb, ging om die reden op een datingsite.

Ik ken veel mensen die vol rozengeur en manenschijn een huis beginnen af te betalen met hun partner. 20 jaar te gaan, maar na 3 jaar is de liefde over.. Ze gaat chocolade eten, stopt met sporten.. Je kijkt terug naar die huwelijksfoto en denkt "wie is dit?"

En het gaat echt niet op om te zeggen van "dan verkoop je het toch gewoon". Zeker als je kinderen hebt

Mijn eigen vrienden worden door hun vriendin (lees: toekomstige ex vrouwen) onder druk gezet om binnen 2 jaar aan kinderen te beginnen.

Dat belooft voor de toekomst
pi_156111954
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:55 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Mijn vrienden hebben het er onder andere over dat het erg moeilijk is om single de huur van een appartement te betalen. En anderen hebben gewoon iemand nodig om niet alleen te zijn. Mijn oom bvb, ging om die reden op een datingsite.
Misschien, maar dat lijkt me niet meteen een reden om een relatie te nemen. Je kan natuurlijk gewoon meer gaan werken of een huisgenoot nemen. Of gewoon kleiner wonen.
quote:
Ik ken veel mensen die vol rozengeur en manenschijn een huis beginnen af te betalen met hun partner. 20 jaar te gaan, maar na 3 jaar is de liefde over.. Ze gaat chocolade eten, stopt met sporten.. Je kijkt terug naar die huwelijksfoto en denkt "wie is dit?"
Ja, dat is treurig en gebeurt. Maar er zijn ook vaak zat mensen bij wie het prima gaat, ondanks dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Weinig relaties zijn dat überhaupt, ook de goede.
quote:
Mijn eigen vrienden worden door hun vriendin (lees: toekomstige ex vrouwen) onder druk gezet om binnen 2 jaar aan kinderen te beginnen.

Dat belooft voor de toekomst
Tsja, als ze dat niet willen dan hadden ze dat misschien moeten overwegen voordat ze de relatie begonnen. En als het echt zo problematisch is en ze er geen zin in hebben kunnen ze het natuurlijk altijd afkappen.

Maar ik ervaar als een single persoon die dat al 8 jaar is echt geen druk van de maatschappij :P Trouwen interesseert me niet, kinderen lijken me op den duur wel leuk. Maar druk? Nuh.

Wat ik trouwens wel ervaar, ook bij het daten is dat er inderdaad vaak personen (meestal vrouwen) zijn waarbij ik meer het idee heb dat ze een relatie willen omdat kinderen of omdat haar vriendinnen dat ook hebben. Vorig jaar had ik een date met een tamelijk leuk meisje maar ik rook gewoon aan haar dat ze er net iets teveel haast achter zette. Ik zag aan haar dat, hoewel ze best in mij geinteresseerd was, ze vooral interesse had in een relatie en kinderen binnen een bepaalde tijd. Toen ik haar vriendelijk had afgeserveerd had ze ook binnen 2 maanden een nieuwe vriend die ze wel direct in de val heeft gelokt en waar ze nu mee samenwoont. Daar heb ik mooi even de dans ontsprongen :P

Maar dat soort meisjes zijn gelukkig makkelijk te herkennen en te omzeilen.
Conscience do cost.
pi_156112245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:42 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Als je neukt met iemand waarvan je weet dat die persoon een partner heeft. Mijn eigen nicht had een affaire met een man die getrouwd is en kinderen van 5 en 6 heeft.

Wie is de grootste hufter? Naar mijn mening allebei.

Ik ben ook niet monogaam, maar ik lieg er ten minste niet over door "eeuwige trouw" te beloven in een huwelijk. En als je kiest voor kinderen, vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en er dus niet op los moet neuken.

Ik wil mezelf niet in die positie zetten. Voor mij geen huwelijk, en kinderen al helemaal niet.
Maar dat heet nog steeds geen vreemdgaan. Dat 'vreemd' staat voor iemand anders dan de bedoeling is, maar als je geen relatie hebt kan dat dus niet. Je zou kunnen zeggen dat zo iemand wel slecht bezig is, maar ik vind het toch in eerste instantie de verantwoordelijkheid van degene met de relatie.

In de situatie met kinderen erbij zou ik dus niet iemand met mij laten vreemdgaan (zo zou ik het dus noemen ;) ), maar als dat niet zo is zou ik het gerust doen. Haar verantwoordelijkheid. Tenzij ik haar partner ken, dan ga ik hem uiteraard niet flikken. Eerder even doorgeven dat ze verkeerd bezig is.
pi_156112600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien, maar dat lijkt me niet meteen een reden om een relatie te nemen. Je kan natuurlijk gewoon meer gaan werken of een huisgenoot nemen. Of gewoon kleiner wonen.

[..]

Ja, dat is treurig en gebeurt. Maar er zijn ook vaak zat mensen bij wie het prima gaat, ondanks dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Weinig relaties zijn dat überhaupt, ook de goede.

[..]

Tsja, als ze dat niet willen dan hadden ze dat misschien moeten overwegen voordat ze de relatie begonnen. En als het echt zo problematisch is en ze er geen zin in hebben kunnen ze het natuurlijk altijd afkappen.

Maar ik ervaar als een single persoon die dat al 8 jaar is echt geen druk van de maatschappij :P Trouwen interesseert me niet, kinderen lijken me op den duur wel leuk. Maar druk? Nuh.

Wat ik trouwens wel ervaar, ook bij het daten is dat er inderdaad vaak personen (meestal vrouwen) zijn waarbij ik meer het idee heb dat ze een relatie willen omdat kinderen of omdat haar vriendinnen dat ook hebben. Vorig jaar had ik een date met een tamelijk leuk meisje maar ik rook gewoon aan haar dat ze er net iets teveel haast achter zette. Ik zag aan haar dat, hoewel ze best in mij geinteresseerd was, ze vooral interesse had in een relatie en kinderen binnen een bepaalde tijd. Toen ik haar vriendelijk had afgeserveerd had ze ook binnen 2 maanden een nieuwe vriend die ze wel direct in de val heeft gelokt en waar ze nu mee samenwoont. Daar heb ik mooi even de dans ontsprongen :P

Maar dat soort meisjes zijn gelukkig makkelijk te herkennen en te omzeilen.
Dat velen kinderen willen is duidelijk. En ik heb zelfs het gevoel dat de man waarmee ze die kinderen willen, niet zo belangrijk is als het hebben van kinderen zelf.

Mijn nicht van 26 wilde kinderen met haar vriend. Alles was gepland. Huisje kopen, een baan, en dan kinderen. Tot hij het uitmaakte..

Toen ging ze vol haast speeddaten om een andere man te vinden die in dat plaatje past. 8 maanden later wil ze het zelfde met een andere man. Wat een onzin...

Ik denk niet dat het te maken heeft met anderen. Eerder de biologische klok die tikt
pi_156113081
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat velen kinderen willen is duidelijk. En ik heb zelfs het gevoel dat de man waarmee ze die kinderen willen, niet zo belangrijk is als het hebben van kinderen zelf.

Mijn nicht van 26 wilde kinderen met haar vriend. Alles was gepland. Huisje kopen, een baan, en dan kinderen. Tot hij het uitmaakte..

Toen ging ze vol haast speeddaten om een andere man te vinden die in dat plaatje past. 8 maanden later wil ze het zelfde met een andere man. Wat een onzin...

Ik denk niet dat het te maken heeft met anderen. Eerder de biologische klok die tikt
De man is net zo belangrijk meestal, op een enkele uitzondering na hier en daar.
Sterker nog, er zijn hele bergen aan mannen die zelf ook echt kinderen willen, net zoals dat er vrouwen zijn die helemaal geen kinderen willen. Wereldschokkend voor je misschien, maar het is echt waar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156114306
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Nogmaals: Dat is heel vervelend maar om een handjevol mensen met mislukte relaties als voorbeeld te gebruiken van een vermeende maatschappelijke druk gaat me wat ver. Misschien heeft dat eerder te maken met de sociale kringen waar jij je in bevindt dan met hoe de maatschappij ertegenover staat?
Conscience do cost.
pi_156114856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Nogmaals: Dat is heel vervelend maar om een handjevol mensen met mislukte relaties als voorbeeld te gebruiken van een vermeende maatschappelijke druk gaat me wat ver. Misschien heeft dat eerder te maken met de sociale kringen waar jij je in bevindt dan met hoe de maatschappij ertegenover staat?
Polariseren hoeft niet. Het is niet de hele maatschappij, maar het gaat zeker ook niet over enkel een handjevol mensen in "de sociale kring" waarin ik me bevind. Het gaat over meerdere culturen, meerdere leeftijdscategorieen en klasses van de bevolking. En een aanzienlijk deel vd bevolking ipv een handjevol uitzonderingen.

Over culturen gesproken.. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het vreemdgaan in Zuid Oost Azie nooit gezien heb. Bij locals dan, niet backpackers.
pi_156131659
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:41 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Polariseren hoeft niet. Het is niet de hele maatschappij, maar het gaat zeker ook niet over enkel een handjevol mensen in "de sociale kring" waarin ik me bevind. Het gaat over meerdere culturen, meerdere leeftijdscategorieen en klasses van de bevolking. En een aanzienlijk deel vd bevolking ipv een handjevol uitzonderingen.

Over culturen gesproken.. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het vreemdgaan in Zuid Oost Azie nooit gezien heb. Bij locals dan, niet backpackers.
Van dit onderwerp weet ik de cijfers niet, maar volgens mij zijn meer mensen monogaam, dan niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')