abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2015 @ 11:50:53 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155755116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:41 schreef Prutzenberg het volgende:
Dat is nog maar de vraag. In Oost- en West-Indië kwam de klederdracht van Piet niet voor. Het is eerder gemodelleerd naar de wat exotischer geklede Zuid-Europeanen. Een pagepakje en een page is niet per definitie een slaaf, ook niet als hij uit Afrika komt.
Correct. Het idee dat de Sint een knecht had die Piet heette komt echter overduidelijk van Schenkman. Daarna is het uiterlijk van deze Piet (vooral de volle rode lippen en de gouden oorbellen) ontstaan door het beeld wat men toen van afrikanen had.
quote:
Zo zijn er ook figuren die aanstoot aannemen aan christelijke kruizen, minaretten of varkens. Gaan we al die lange tenen faciliteren? Lijkt me niet.
Die zijn er ongetwijfeld, maar deze 'aanstoot' is wel wat breder dan die enkele malloten die jij hier noemt.
quote:
Geen van beide.
Toch zie ik optie 2 vrij veel gebeuren. Dus wat zou jij voorstellen?
quote:
Ah, dus als ik onterecht beschuldigd wordt van racisme dan kan moet ik dat toch erkennen om aan te tonen dat ik geen racist ben? :{
Nee, maar als iemand jou beschuldigd van racisme, verdedig jij je dan door racistische leuzen naar die persoon te roepen, waarmee je tevens zijn beschuldiging bevestigd?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155755356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lees de wiki zou ik zeggen.
Ik kan ook wel op wiki zetten dat zwarte piet niet racistisch is, dat bewijst niets.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:08:15 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155755422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:50 schreef DustPuppy het volgende:
Die zijn er ongetwijfeld, maar deze 'aanstoot' is wel wat breder dan die enkele malloten die jij hier noemt.
ik gok zomaar dat er meer mensen problemen hebben met varkens (en dan vooral het halal slachten ervan) dan met zwarte Piet

veel meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 september 2015 @ 12:11:05 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155755485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:

ik gok zomaar dat er meer mensen problemen hebben met varkens (en dan vooral het halal slachten ervan) dan met zwarte Piet

veel meer
Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:14:37 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155755553
wat?
pi_155755714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Correct. Het idee dat de Sint een knecht had die Piet heette komt echter overduidelijk van Schenkman. Daarna is het uiterlijk van deze Piet (vooral de volle rode lippen en de gouden oorbellen) ontstaan door het beeld wat men toen van afrikanen had.

[..]

[..]

Toch zie ik optie 2 vrij veel gebeuren. Dus wat zou jij voorstellen?

[..]

Nee, maar als iemand jou beschuldigd van racisme, verdedig jij je dan door racistische leuzen naar die persoon te roepen, waarmee je tevens zijn beschuldiging bevestigd?
Waarom zou je je uberhaupt verdedigen als iemand je een racist noemt? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 2 september 2015 @ 12:37:58 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155755973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is voor optie 1 gekozen maar dat was niet genoeg dus is het optie 2 geworden

#waarverhaal
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het Nederlandse "Sorry, we begrijpen wat je zegt, maar het is echt niet zo bedoeld" (dat al jaren geleden het antwoord was, volgens mijn al in de jaren '80), wordt niet geaccepteerd. Niet de gevoelens van de piet-accepterende Nederlanders, noch enig bewijs voor dat standpunt.
Hoewel de anti-piet beweging inmiddels beter hoort te weten, zijn de excuses evenmin geaccepteerd en wordt er maar doorgedramd. Het is voor die groep een feit dat alles wat wit is per definitie racist is, hierdoor is alle nuance onmogelijk geworden.
Het begint meer op een uitputtingsslag te lijken: net zo lang pro-piet treiteren tot die anti-piet gelijk geven om van het gezanik af te zijn. Dan ligt voor anti-piet de weg open om herstelbetalingen of een uitkering voor psychische schade te eisen. "Ze hebben toch zelf toegegeven dat ze racisten zijn?"
Bij de houding van anti-piet past nu nog maar één oplossing voor veel Nederlanders: negeren en doodzwijgen die zeurpieten.

Nederland heeft daar een gezegde voor: kinderen die vragen worden overgeslagen.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:41:56 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155756055
mee eens, als die figuren ook een keer een consessie doen kunnen we verder praten wmb maar zolang het van 1 kant moet komen hoeft het van mij niet zo

quincy kan het bekijken met zijn performance art (zo noemtie het)
pi_155756567
Gewoon totaal geen aandacht hier meer aan geven en de pieten lekker Zwart houden, gezeik allemaal om niets, laten we een referendum hierover houden, ik ben weleens benieuwd wat daarvan de uitslag is.
pi_155756810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gewoon totaal geen aandacht hier meer aan geven en de pieten lekker Zwart houden, gezeik allemaal om niets, laten we een referendum hierover houden, ik ben weleens benieuwd wat daarvan de uitslag is.
Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.

Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
pi_155756877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

veel meer
Wie heeft jou moderator gemaakt :') Je bent nog slechter dan ik ooit was.
pi_155756934
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie heeft jou moderator gemaakt :') Je bent nog slechter dan ik ooit was.
ja inderdaad, een goede mod die moet het met jou eens zijn en anders rotten ze maar op naar hun eigen land!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2015 @ 13:33:07 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155756969
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.

Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
Bij mij verandert er niets, niemand kan een verandering afdwingen. Ik verlies dus niets.

De enige verandering die ik zie is dat blanke Nederlanders eindelijk inzien welke nietsontziende racistische haat tegen witten er is bij een substantieel deel van de gekleurde Nederlanders (iets dat in de USA ook speelt, maar daar heeft het tenminste nog een aanleiding). Daar wint niemand iets mee.
pi_155757017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij mij verandert er niets, niemand kan een verandering afdwingen. Ik verlies dus niets.

De enige verandering die ik zie is dat blanke Nederlanders eindelijk inzien welke nietsontziende racistische haat tegen witten er is bij een substantieel deel van de gekleurde Nederlanders (iets dat in de USA ook speelt, maar daar heeft het tenminste nog een aanleiding). Daar wint niemand iets mee.
sowieso kan je geen discussie voeren met mensen die Zwarte Piet vergelijken met de apartheid..
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155757021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan
  woensdag 2 september 2015 @ 13:35:28 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757037
Ik ben wit en van mij mag Zwarte Piet ook van kleur verschieten, want andere tijden, andere zienswijzen, voortschrijdend inzicht.

Ben ik nu ook in het bezit van nietsontziende, racistische haat tegen witten?
pi_155757098
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja inderdaad, een goede mod die moet het met jou eens zijn en anders rotten ze maar op naar hun eigen land!
De wereld is van iedereen.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:40:25 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155757163
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan
pi_155757261
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Copycat het volgende:
Ik ben wit en van mij mag Zwarte Piet ook van kleur verschieten, want andere tijden, andere zienswijzen, voortschrijdend inzicht.

Nee hoor. Je hebt een mening die je met maximaal 17% van Nederland deelt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:44:36 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757294
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef 2Happy4U het volgende:

Gelukkig.
pi_155757347
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Copycat het volgende:

Nee, wel een grenzeloze naïviteit ten opzichte van gekleurde medemensen.
pi_155757351
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat een groter deel niet tegen verandering is, maar gewoon hun onvrede uit over de manier waarop de discussie opgedrongen en gevoerd wordt.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:47:50 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757412
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef Scorpie het volgende:

Nee, wel een grenzeloze naïviteit ten opzichte van gekleurde medemensen.
Ja, dat zal het zijn :') .
pi_155757430
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat een groter deel niet tegen verandering is, maar gewoon hun onvrede uit over de manier waarop de discussie opgedrongen en gevoerd wordt.
Welke discussie? Dit is een monoloog: ben je voor Zwarte Piet ben je een racist.
pi_155757483
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn :') .
Je loopt notabene vooraan in virtuele protestmarsen tegen blanke overheersing hier op Fok en je begrijpt niet dat de werkelijke agenda het eisen van herstelbetalingen vanwege de slavernij is. Hoe wou je het dan noemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')