ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
TER Languedoc-Roussillon heeft een nieuw abonnement geïntroduceerd onder de naam illimiTER. Voor ¤ 80 per maand (¤ 60 voor studenten) reis je onbeperkt met alle TER-treinen en bussen in die regio.
Op woensdag 2 september 2015 08:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Arnhem-Winterswijk was al zeker een dag niet kapot geweest toch? En wat moet er hersteld worden tussen Zutphen en Winterswijk, weet iemand dat?
zaterdag 5 september en zondag 6 september geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. Er rijden stop- en snelbussen. Dit, in verband met werkzaamheden. mogelijk hebben de verbouwingen aan station Alkmaar ermee te maken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
‘Dat is lastig uit te leggen, het is erg wiskundig. Ik heb eerst een programma geschreven zonder timetable en daar later een uitgebreidere variant van gemaakt. Je kunt in de tool alle data van een willekeurig ov-netwerk invoeren. Ook kun je bepaalde voorkeuren aangeven. David, de Duitse student, wilde niet alleen langs alle 166 stations, maar ook al het spoor in het netwerk gebruiken. De tool berekent daarna de snelste route en geeft je een reisschema.(voorproefje, rest staat achter de url).
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 02-09-2015 15:51:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
‘Dat is lastig uit te leggen, het is erg wiskundig. Ik heb eerst een programma geschreven zonder timetable en daar later een uitgebreidere variant van gemaakt. Je kunt in de tool alle data van een willekeurig ov-netwerk invoeren. Ook kun je bepaalde voorkeuren aangeven. David, de Duitse student, wilde niet alleen langs alle 166 stations, maar ook al het spoor in het netwerk gebruiken. De tool berekent daarna de snelste route en geeft je een reisschema.(voorproefje, rest staat achter de url).
Ik ga er over twee weken heen maar dít ga ik niet doen, gekkenwerk Moet nog vier trajecten doen (Tegel-Hennigsdorf, Mahlsdorf-Strausberg Nord, Grünau-K Wüsterhausen en Lichtenrade-Blankenfelde) en dan ben ik overal geweest
Ik ga er over twee weken heen maar dít ga ik niet doen, gekkenwerk Moet nog vier trajecten doen (Tegel-Hennigsdorf, Mahlsdorf-Strausberg Nord, Grünau-K Wüsterhausen en Lichtenrade-Blankenfelde) en dan ben ik overal geweest
en trams en U-bahn? In mei ben ik nog in Strausberg geweest voor de tram daar, helaas een nieuwe
Ik zag in het ov-museum in Wenen iemand met deze
I wants
[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 02-09-2015 14:22:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 2 september 2015 14:22 schreef Prins_Pils het volgende: Metro heb ik al lang allemaal gehad Trem nog niet. Zal in het winkeltje op Alexanderplatz eens kijken voor dat shirt
Respect, denk ook niet dat ik alles ga/wil doen, dit jaar wel veel gedaan met trams in Berlijn wat S-Bahn en U-bahn (o.a. U3 afgemaakt)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heb ze allebei gehad in mei, je kan ook de 61 naar de eindhalte doen en dan in een kwartiertje lopen naar de 87.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
IK ben dus niet de enige Koekwous die alle metros in een bepaalde stad heeft afgejakkerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
IK ben dus niet de enige Koekwous die alle metros in een bepaalde stad heeft afgejakkerd
Ik heb in slechts 5 steden met de metro gereisd (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn en Hamburg), maar heb in al die vijf steden inmiddels alles gehad
Ik heb in slechts 5 steden met de metro gereisd (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn en Hamburg), maar heb in al die vijf steden inmiddels alles gehad
Vandaar die U in je user icon , Wenen kan ik je ook aanraden btw qua trams en metro. Ik moet nog wel een keer terug want 7 dagen boven de 35 graden is niet fijn daar in tram/U-bahn, de bus ging nog. Het meest fantastische qua verkoeling was een ouwe Slowaakse wagon en bussen in Bratislava die waren zelfs koel met dat weer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb in slechts 5 steden met de metro gereisd (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn en Hamburg), maar heb in al die vijf steden inmiddels alles gehad
Je hebt gelijk, al ziet het er natuurlijk totaal anders uit dan een gewone metro Die malligheid op de Dortmundse uni en de Düsseldorfse luchthaven zijn ook wel leuk om eens te doen
Op woensdag 2 september 2015 14:54 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt gelijk, al ziet het er natuurlijk totaal anders uit dan een gewone metro Die malligheid op de Dortmundse uni en de Düsseldorfse luchthaven zijn ook wel leuk om eens te doen
Ja, voor die H bahn in D-Dorf ben ik speciaal een keer op en neer gegaan uit Sauerland
Op woensdag 2 september 2015 14:54 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt gelijk, al ziet het er natuurlijk totaal anders uit dan een gewone metro Die malligheid op de Dortmundse uni en de Düsseldorfse luchthaven zijn ook wel leuk om eens te doen
Je hebt ook veel metro-stukken in het Ruhrgebied, is ook een flinke klus heb jij dit boek?
en deze?
Echt geweldig en superhandig
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
,,Als haringen in een ton. In Breukelen en Abcoude kwamen er nog meer reizigers bij. Inmiddels was het zeker 30 graden, alleen in de coupés zijn raampjes. Toen we in Amsterdam aankwamen, heb ik een vrouw in tranen gezien, dat het zo niet verder kon. Ook hoorde ik dat er mensen flauw waren gevallen.''
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Journalisten en reizigers... Aan ovtijden te zien is het een SGM-III'tje geweest, dus 3 bakken en geen treinstellen en ipv. de 6 bakken SGM die gepland lijken te zijn.
maandelijks stromen er ongeveer 2 rames MI09 in bij de RATP, aldus de Franse Wiki die ook echt bijgehouden wordt. Dus de kans op enkeldeks op RER A wordt steeds kleiner
Journalisten en reizigers... Aan ovtijden te zien is het een SGM-III'tje geweest, dus 3 bakken en geen treinstellen en ipv. de 6 bakken SGM die gepland lijken te zijn.
Op woensdag 2 september 2015 16:37 schreef Peterselieman het volgende: Winterswijk is weer goed bereikbaar per spoor. Zowel richting Arnhem als richting Zutphen zijn de sporen weer beschikbaar voor Arriva
Op woensdag 2 september 2015 16:37 schreef Peterselieman het volgende: Winterswijk is weer goed bereikbaar per spoor. Zowel richting Arnhem als richting Zutphen zijn de sporen weer beschikbaar voor Arriva
Op woensdag 2 september 2015 17:24 schreef Dr_Flash het volgende: In Deventer zijn trouwens de paaltjes verwijderd bij de uitgang Diepenveenseweg. Niet meer nodig nou de poortjes genoeg obstructie leveren.
Ook zo'n kansloos voorbeeld van geld verbranden: eerst overal paaltjes neerflikkeren om ze enige tijd later te vervangen door poortjes. Die dingen kosten honderden euro's per stuk en een monteur is ook niet goedkoop.
Ook zo'n kansloos voorbeeld van geld verbranden: eerst overal paaltjes neerflikkeren om ze enige tijd later te vervangen door poortjes. Die dingen kosten honderden euro's per stuk en een monteur is ook niet goedkoop.
Nee ik denk dat hij de vaste ijzeren paaltjes bedoelde, zo'n rijtje om fietsers te stoppen. Toevallig ook nog op het station geweest vanmiddag maar alleen aan de voorzijde, niet gezien dus.
Als je dit leest dan weet je dat het tussen Vorden en Winterswijk goed stuk was:
quote:
We hebben er een groot deel van sensoren en apparatuur voor aansturing van het treinverkeer moeten vernieuwen. Kabels moesten opnieuw gelast, een complete computerkast vernieuwd en 11 sensoren vervangen in het spoor. Zelfs de accu's bedoeld voor stroomstoringen bij overwegen waren door de bliksem opgeblazen en de lampen en alarmbellen doorgebrand.
Nee ik denk dat hij de vaste ijzeren paaltjes bedoelde, zo'n rijtje om fietsers te stoppen. Toevallig ook nog op het station geweest vanmiddag maar alleen aan de voorzijde, niet gezien dus.
Oh, zulke paaltjes. Ik dacht dat Fles blieppaaltjes bedoelde
Nee ik denk dat hij de vaste ijzeren paaltjes bedoelde, zo'n rijtje om fietsers te stoppen. Toevallig ook nog op het station geweest vanmiddag maar alleen aan de voorzijde, niet gezien dus.
Ja die ja.
Overigens stond er vandaag weer zo'n mafklapper met een fiets bij een van de smalle poortjes stil, rustig te bellen. Er gaan heel veel fietsers door die tunnel altijd. Ik wed je een kratje dat het een geweldige teringzooi wordt zodra die poortjes dicht gaan
Ook zo'n kansloos voorbeeld van geld verbranden: eerst overal paaltjes neerflikkeren om ze enige tijd later te vervangen door poortjes. Die dingen kosten honderden euro's per stuk en een monteur is ook niet goedkoop.
Die paaltjes stonden er sinds mensenheugenis. En daarvoor stond er zo'n half scharnierend hek wat totaal niet praktisch was.
Stukke goederentrein bij Lunetten, 2 weken geleden ook al daar, we blijven dus staan op CS. Hoe kan je achteraf zien of dat zo is?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 2 september 2015 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende: Bij vriendin Duck die traject vrij heeft staan dr reizen van vandaag er al in, maar de knop GtbV ontbreekt, klopt dat?
Ja, dat mag pas na 48 uur. De reden is volgens NS dat ze dan pas de gegevens compleet hebben, waarschijnlijker is dat men op deze wijze hoopt dat mensen vergeten de claim indienen.
Ja, dat mag pas na 48 uur. De reden is volgens NS dat ze dan pas de gegevens compleet hebben, waarschijnlijker is dat men op deze wijze hoopt dat mensen vergeten de claim indienen.
Bij Arriva kreeg ik het advies om het 2 weken later nogeens te proberen, dan "zouden alle reizen wel verwerkt moeten zijn"
Maar als ze geld van jou nodig hebben is het in een paar honderdste van een seconde geregeld
[..] Maar als ze geld van jou nodig hebben is het in een paar honderdste van een seconde geregeld
Wat dat betreft vind ik het dieptepunt nog wel de incasso's bij een vergeten check-uit met Traject Vrij. Als jij een claim indient (voor bijvoorbeeld GTBV) van minder dan ¤ 2,30 dan vindt NS het bedrag te laag om te betalen, vergeet je echter met je afgekochte reisrecht een keer in- of uit te checken dan incasseren ze aan het eind van de maand ¤ 0,01 van je rekening
Bij Arriva kreeg ik het advies om het 2 weken later nogeens te proberen, dan "zouden alle reizen wel verwerkt moeten zijn"
Ja, bij Arriva zijn ze er wat trager mee. Zeker met de bussen duurt het soms meer dan een week voordat de transactie verschijnt in het persoonlijke ov-flopkaarthoekje
Waarbij met sensoren uiteraard assentellers worden bedoeld en die accu's niet voor stroomstoringen zijn bedoeld, maar juist er tégen.
Zou me niet verbazen als er ook een ATB-baken gesneuveld was. Dat gebeurde ook tussen Hurdegaryp en Veenwouden toen de bliksem daar ingeslagen was. Treinverkeer reed weer, maar dat baken zorgde nog enkele dagen voor vertragingen, voordat ze dat ook vervangen hadden
Wat dat betreft vind ik het dieptepunt nog wel de incasso's bij een vergeten check-uit met Traject Vrij. Als jij een claim indient (voor bijvoorbeeld GTBV) van minder dan ¤ 2,30 dan vindt NS het bedrag te laag om te betalen, vergeet je echter met je afgekochte reisrecht een keer in- of uit te checken dan incasseren ze aan het eind van de maand ¤ 0,01 van je rekening
Die ene cent is maar tijdelijk, dat wordt straks gewoon tien of twintig euro...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik moet zeggen dat het de laatste maanden eigenlijk vrijwel probleemloos volledig punctioneel volgens de diensverleningsregeling op tijd rijdt allemaal, op mijn traject
Alleen de laatste tijd is de capaciteit volkomen kut. Misschien is in het wereldje van de NS-mensjes de veelgeroemde Vakantieperiode deze week pas begonnen, dat kan natuurlijk
Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik moet zeggen dat het de laatste maanden eigenlijk vrijwel probleemloos volledig punctioneel volgens de diensverleningsregeling op tijd rijdt allemaal, op mijn traject
Alleen de laatste tijd is de capaciteit volkomen kut. Misschien is in het wereldje van de NS-mensjes de veelgeroemde Vakantieperiode deze week pas begonnen, dat kan natuurlijk
Tot eind volgend jaar is de capaciteit knudde met een rietje, daarna zou het iets beter moeten worden vanwege de instroom van de grote hoeveelheid FLIRT (58 NS, ± 24 Arriva, 6 Abellio Nederland)
Nog maar een jaartje doorrijden met plan V dan dus he Want dat gelul over ontsporingsgevaar bij botsingen is natuurlijk totale onzin, daar hoeven we het niet meer over te hebben lijkt me.
Iedereen, zelfs NS, weet dat je geen oude schoenen kunt weggooien voordat je nieuwe hebt. En dat reizigers kunnen barsten is niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar hey, zoveel minder IJZER te schuiven Dat kan natuurlijk niet
Op woensdag 2 september 2015 20:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik moet zeggen dat het de laatste maanden eigenlijk vrijwel probleemloos volledig punctioneel volgens de diensverleningsregeling op tijd rijdt allemaal, op mijn traject
De eerste 7 maanden is het best goed gegaan, maar augustus was wel een dieptepunt met 4 ingediende GtbV-claims.
Gisteren heb ik er eentje kunnen indienen omdat de ICd niet reed, en vandaag heb ik m'n reis zelfs afgebroken vanwege die storing.
Op woensdag 2 september 2015 20:42 schreef Dr_Flash het volgende: Nog maar een jaartje doorrijden met plan V dan dus he Want dat gelul over ontsporingsgevaar bij botsingen is natuurlijk totale onzin, daar hoeven we het niet meer over te hebben lijkt me.
Plan V kan mooi ingezet worden in de sprinter Zwolle-Amsterdam lijkt me, daar zijn geen overwegen dus is van dergelijk ontsporingsgevaar geen sprake. Het SLT kun je dan wel ergens anders inzetten. Wel met vijf gekoppelde stellen rijden dan trouwens, anders heb je niet genoeg capaciteit.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Plan V kan mooi ingezet worden in de sprinter Zwolle-Amsterdam lijkt me, daar zijn geen overwegen dus is van dergelijk ontsporingsgevaar geen sprake. Het SLT kun je dan wel ergens anders inzetten. Wel met vijf gekoppelde stellen rijden dan trouwens, anders heb je niet genoeg capaciteit.
In Weesp van eindbestemming ruilen met de 5700 dan (Utrecht-Den Haag C via Hilversum-Duivendrecht) dan lijkt me. Ze staan daar toch naast elkaar en kunnen ongelijkvloers wisselen bij Gaasperdammerweg aansluiting.
Geen problemen, alleen maar oplossingen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb in slechts 5 steden met de metro gereisd (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn en Hamburg), maar heb in al die vijf steden inmiddels alles gehad
Hm... Amsterdam, Rotterdam, Parijs, Berlijn, Londen, Moskou, Rome, Barcelona, München, Kopenhagen, Newcastle, Milaan. En niet alles gehad!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 2 september 2015 20:42 schreef Dr_Flash het volgende: Nog maar een jaartje doorrijden met plan V dan dus he Want dat gelul over ontsporingsgevaar bij botsingen is natuurlijk totale onzin, daar hoeven we het niet meer over te hebben lijkt me.
Moet je voor bij vbov zijn he, die begonnen zo hard te bleren!
Schalldämpfer für unsere Tunnel: Wenn ein ICE mit Highspeed durch eine Tunnelröhre fährt, schiebt er eine extreme Druckwelle vor sich her. Die entlädt sich im ungünstigsten Fall beim Rausfahren in einem lauten Knall, dem sogenannten Sonic Boom. Um Anwohner und Umwelt vor diesem Lärm zu schützen, haben sich die Planer etwas Besonderes ausgedacht. Da auf der neuen Hochgeschwindigkeitsstrecke Nürnberg-Berlin manche Röhren mit 300 Kilometern pro Stunde befahren werden können, sind die Tunnel künstlich verlängert und außen mit großen Öffnungen versehen. Durch diese kann der Druck langsamer entweichen. So entstanden Bauwerke, die wie überdimensionierte Schalldämpfer aussehen, wie hier beim Bibratunnel auf der Neubaustrecke Erfurt - Leipzig/Halle (VDE 8.2). Mehr Infos gibt es hier: http://www.vde8.de/de/vde-82-neubau/tunnel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeker wel, de T-Bane De lijn naar Holmenkollen is zo'n beetje de leukste metrolijn van Europa
Ik zit overigens in Kiev op het moment! Maandag voor een habbekrats naar Katowice gevlogen vanwaar ik de bus naar Krakau heb gepakt waar ik vervolgens de (slapeloze) nachttrein naar Lviv heb genomen. Lviv is echt een prachtige stad, kan ik iedereen aanraden. Vervolgens heb ik afgelopen nacht de nachttrein van Lviv naar Kiev genomen in eerste klas, daar heb ik een stuk beter in kunnen slapen.
Ze hebben hier overigens een stel treinen van Hyundai-Rotem die rijden als IC+, wat zijn die gevallen hondslelijk
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 08:33:19 ]
Zeker wel, de T-Bane De lijn naar Holmenkollen is zo'n beetje de leukste metrolijn van Europa
Ik zit overigens in Kiev op het moment! Maandag voor een habbekrats naar Katowice gevlogen vanwaar ik de bus naar Krakau heb gepakt waar ik vervolgens de (slapeloze) nachttrein naar Lviv heb genomen. Lviv is echt een prachtige stad, kan ik iedereen aanraden. Vervolgens heb ik afgelopen nacht de nachttrein van Lviv naar Kiev genomen in eerste klas, daar heb ik een stuk beter in kunnen slapen.
Ze hebben hier overigens een stel treinen van Hyundai-Rotem die rijden als IC+, wat zijn die gevallen hondslelijk
Lviv , ja bucket list, Poolse stad van origine, die Hyundai waren voor het EK aangeschaft volgens mij. Veel plezier nog daar, ik kan me herinneren dat Harry Hole ook weleens de metro heeft gepakt zeker weten die Kroaat uit The Redeemer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeker wel, de T-Bane De lijn naar Holmenkollen is zo'n beetje de leukste metrolijn van Europa
Ik zit overigens in Kiev op het moment! Maandag voor een habbekrats naar Katowice gevlogen vanwaar ik de bus naar Krakau heb gepakt waar ik vervolgens de (slapeloze) nachttrein naar Lviv heb genomen. Lviv is echt een prachtige stad, kan ik iedereen aanraden. Vervolgens heb ik afgelopen nacht de nachttrein van Lviv naar Kiev genomen in eerste klas, daar heb ik een stuk beter in kunnen slapen.
Ze hebben hier overigens een stel treinen van Hyundai-Rotem die rijden als IC+, wat zijn die gevallen hondslelijk
Ja sorry, die was ik effe vergeten. Wat een kutlijn was dat joh. Op een paar momenten van prachtig zicht na, alleen maar hoerig traag de berg op puffen. En ik zat me ook scheel te ergeren aan de 2361 wielrenners in dat ding die blijkbaar alleen maar de berg af wilde rijden.
Maar omg, het kaartjesmeisje bij de hollemekollenkeulenkalken-dinges
ik ook niet, net zo min als dat ik in Noorwegen of Zweden ben geweest, maar dat betekent niet dat ik niet dames uit die landen tegen ben gekomen
Ja, dat is een ding. Wacht nou eens tot je op zaterdagavond in oslo bent geweest. Even los van de biertjes van 10 euro per glas, de fotomodellen vliegen je letterlijk om de oren.
Ja, dat is een ding. Wacht nou eens tot je op zaterdagavond in oslo bent geweest. Even los van de biertjes van 10 euro per glas, de fotomodellen vliegen je letterlijk om de oren.
Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad).
Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Irritatie100 het volgende: Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad).
Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Irritatie100 het volgende: Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad).
Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Irritatie100 het volgende: Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad).
Groetjes en ik ga weer lurken!
Nu is het de vraag in hoeverre ik daar een oordeel over mag geven( ) maar ik vond het net te veel typische Britten rondliepen. Qua serveersters was Riga wel prima te doen. Maar Sint Petersburg ook
Dès 2016, vous pourrez voyager avec OUIGO au départ ou à destination de 8 nouvelles gares :
- Nantes - Rennes - Le Mans - Angers Saint-Laud - Tourcoing (à 30’ du centre de Lille) - TGV Haute Picardie (à 45’ du centre d’Amiens) - Deux gares en Île-de-France : Charles De Gaulle et Massy TGV
Ja, dat is een ding. Wacht nou eens tot je op zaterdagavond in oslo bent geweest. Even los van de biertjes van 10 euro per glas, de fotomodellen vliegen je letterlijk om de oren.
Dat is echt niet normaal meer inderdaad. En zo gaat het daar dus overal
Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Irritatie100 het volgende: Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad).
Groetjes en ik ga weer lurken!
In Litouwen zijn ze ook zeer fijn Met bijvoorbeeld Zweden heb ik geen vergelijk maar de horeca in Litouwen is in elk geval en stuk vriendelijker geprijsd dan in Scandinavië
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tsja smaken verschillen, ik heb bijna niks met knappe, mooie vrouwen/meisjes met trein/tram op een foto. Wel met een jongetje dat steeds groter wordt en nu niet meer met een trein op de foto wil en net als b2by de treinen op de S-Bahn van Hamburg en Berlijn geen echte treinen vindt het is slikken geblazen anno 2015. Ik zag bij het opruimen wel af en toe een bijzondere autoplaat die ik er dan wel uitpik
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 3 september 2015 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zit in een trein die drie minuten vertraging heeft volgens de online dingen maar we zijn tot op de seconde op tijd.
En waarom krijg ik reclame voor Office 365 terwijl ik de trotse eigenaar ben van zo ongeveer om en nabij een ongelimiteerde hoeveelheid E3 licenties.
Je kan wel licenties hebben, maar heb je ook zelf 365 account ? (beheer je zoveel accounts?)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 3 september 2015 22:50 schreef Prins_Pils het volgende: Om dezelfde reden als dat ik nog steeds word doodgegooid met hotels in Berlijn terwijl ik al dik een week geleden wat heb geboekt.
Ik krijg 2 maanden later nog steeds reclame voor Arlanda Express te zien.
Je kan wel licenties hebben, maar heb je ook zelf 365 account ? (beheer je zoveel accounts?)
Op dit moment zijn het er 180.000 en ik heb er van het werk zoveel als ik wil (ben ook identity manager dus maak gewoon nieuwe aan als het nodig is) en ik betaal er privé ook voor. Ik kom dus wel veel op de O365 website maar altijd in ctrl-shift-n modus omdat ik met tientallen accounts per dag inlog om de zoveelste helpdeskmelding "Gebruiker kan niet inloggen" te debunken.
Hallo, ab wann ist es möglich, Reisen ab 13.12.2015 zu buchen?
antwoord:
quote:
Update vom 2. September 2015: Der Winterfahrplan 2015/16 wird am 13. Oktober 2015 in unseren Reiseauskunftsmedien veröffentlicht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dit moment zijn het er 180.000 en ik heb er van het werk zoveel als ik wil (ben ook identity manager dus maak gewoon nieuwe aan als het nodig is) en ik betaal er privé ook voor. Ik kom dus wel veel op de O365 website maar altijd in ctrl-shift-n modus omdat ik met tientallen accounts per dag inlog om de zoveelste helpdeskmelding "Gebruiker kan niet inloggen" te debunken.
Ab Dezember 2015 gibt es auf der Linie Dresden und Köln bzw. Leipzig und Emden den Einsatz des neuen Intercitys.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 3 september 2015 20:44 schreef bork het volgende: Tsja smaken verschillen, ik heb bijna niks met knappe, mooie vrouwen/meisjes met trein/tram op een foto. Wel met een jongetje dat steeds groter wordt en nu niet meer met een trein op de foto wil en net als b2by de treinen op de S-Bahn van Hamburg en Berlijn geen echte treinen vindt het is slikken geblazen anno 2015. Ik zag bij het opruimen wel af en toe een bijzondere autoplaat die ik er dan wel uitpik
Beste relaxt dat je op Utrecht CS zo laat gewoon kan zitten bij een stopcontact. Wel stukken beter nu, al vind ik het niet die supermoderne stationshall die ze beweren dat her is.
Die cabine van die BR120 doet me aan een ziekenhuis denken Wel leuk zo met dat schuiven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 september 2015 00:33 schreef Kansenjongere het volgende: Ik mis vooral de tunnel richting bussen/fietsenstalling al jaren. Dat ging een stuk sneller dan door die veel te drukke stationshal.
Ik ben allang blij dat mijn bus tegenwoordig om .3 vertrekt ipv .0, nu kan ik mijn bus tenminste halen als de trein weer eens EZR rijdt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik hoorde net weer een stoomfluit, heeft het NSM bezoek?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 september 2015 11:42 schreef Peterselieman het volgende: Toetertjes, de oudste nog rijdende Plan V, stel 441, is vandaag 46 jaar op de baan. Dat is wel een feestje waard of niet?
Drie weken geleden was het ding nog rond Borne te vinden, zo op een video te zien
Pff, snel afvoeren Zag hem een kleine anderhalf uur geleden op Rotterdam Centraal, maar heb geen idee wat dat ding daar moest. Er komt planmatig nooit Mat'64 op Rotterdam.
Pff, snel afvoeren Zag hem een kleine anderhalf uur geleden op Rotterdam Centraal, maar heb geen idee wat dat ding daar moest. Er komt planmatig nooit Mat'64 op Rotterdam.
De IC Venlo - Den Haag werd in Eindhoven opgeheven en vervangen door 2 V'tjes die tot Rotterdam gingen. Daarna heeft een DDZ de rit naar Den Haag voltooid.
De IC Venlo - Den Haag werd in Eindhoven opgeheven en vervangen door 2 V'tjes die tot Rotterdam gingen. Daarna heeft een DDZ de rit naar Den Haag voltooid.
Ah,vandaar de DDZ6 die een collega uit de tuin (edit: het parkeerterrein voor treinen ) moest halen.
De IC Venlo - Den Haag werd in Eindhoven opgeheven en vervangen door 2 V'tjes die tot Rotterdam gingen. Daarna heeft een DDZ de rit naar Den Haag voltooid.
Leuk als je van Venlo naar Den Haag wilt, mag je 2 keer overstappen zo ineens.
Op vrijdag 4 september 2015 11:42 schreef Peterselieman het volgende: Toetertjes, de oudste nog rijdende Plan V, stel 441, is vandaag 46 jaar op de baan. Dat is wel een feestje waard of niet?
Drie weken geleden was het ding nog rond Borne te vinden, zo op een video te zien
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Pff, snel afvoeren Zag hem een kleine anderhalf uur geleden op Rotterdam Centraal, maar heb geen idee wat dat ding daar moest. Er komt planmatig nooit Mat'64 op Rotterdam.
Wat mij betreft ook snel afvoeren
Op mijn traject (Eindhoven <-> Tilburg Universiteit) rijdt Mat '64 standaard, maar ik merk dat er nog wel eens diensten uitvallen door defecten.
Op vrijdag 4 september 2015 13:54 schreef Hoog_groen het volgende: Volgende week proefritten tussen Leeuwarden en Groningen. Vrijdagnacht 6 bakken virm, zaterdagnacht 12 bakken.
Op vrijdag 4 september 2015 13:54 schreef Hoog_groen het volgende: Volgende week proefritten tussen Leeuwarden en Groningen. Vrijdagnacht 6 bakken virm, zaterdagnacht 12 bakken.
En wat gaan ze beproeven? Hoeveel meter kunnen we zonder bovenleiding rollen?
Schoolgenot is weer begonnen dus weer overvolle treinen. NS weet na al die jaren nog steeds niet hoeveel capaciteit het nodig heeft. Sardientjes in een blik vervoer
Op vrijdag 4 september 2015 15:01 schreef Frozen-assassin het volgende: Schoolgenot is weer begonnen dus weer overvolle treinen. NS weet na al die jaren nog steeds niet hoeveel capaciteit het nodig heeft. Sardientjes in een blik vervoer
Op vrijdag 4 september 2015 15:36 schreef b2py het volgende: Kan ook van de lijst af. Met een lokale bus reizen als de trein het niet doet. #traingoals
Op vrijdag 4 september 2015 15:36 schreef b2py het volgende: Kan ook van de lijst af. Met een lokale bus reizen als de trein het niet doet. #traingoals
Zoiets heb ik in het verleden al vaker gedaan.
Als de trein tussen Groningen en Leeuwarden stuk was de bus naar Drachten pakken en dan een snelle overstap richting Leeuwarden.
Is in totaal minder dan een kwartier trager dan de stoptrein
Op vrijdag 4 september 2015 11:42 schreef Peterselieman het volgende: Toetertjes, de oudste nog rijdende Plan V, stel 441, is vandaag 46 jaar op de baan. Dat is wel een feestje waard of niet?
Drie weken geleden was het ding nog rond Borne te vinden, zo op een video te zien
Er gaat voor 2030 een ICE van Berlijn naar Amsterdam rijden i.p.v. een IC, ik kan er alleen bizar weinig concreets over vinden. Wanneer de ICE-3's van en naar Brussel zijn vervangen door Velaro's zou er genoeg capaciteit zijn, vandaar dat er geen ICx nodig zijn met NL-voltage en beveiliging. Wel een afvalputje hoor die lijn .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 4 september 2015 17:17 schreef Salatrel het volgende: gisteren IC rotterdam - apeldoorn van 14:50 gewoon 10bakjes virm tussen utrecht en deventer hoor niks mis mee 8 mensen in de coupe waar ik in zat
En op de ic Zwolle Roosendaal is het de hele week al Kut met bommen.
Op vrijdag 4 september 2015 17:22 schreef bork het volgende: Er gaat voor 2030 een ICE van Berlijn naar Amsterdam rijden i.p.v. een IC, ik kan er alleen bizar weinig concreets over vinden. Wanneer de ICE-3's van en naar Brussel zijn vervangen door Velaro's zou er genoeg capaciteit zijn, vandaar dat er geen ICx nodig zijn met NL-voltage en beveiliging. Wel een afvalputje hoor die lijn .
Zolang er gewoon in Deventer gestopt wordt, mag het
Op vrijdag 4 september 2015 17:22 schreef bork het volgende: Er gaat voor 2030 een ICE van Berlijn naar Amsterdam rijden i.p.v. een IC, ik kan er alleen bizar weinig concreets over vinden. Wanneer de ICE-3's van en naar Brussel zijn vervangen door Velaro's zou er genoeg capaciteit zijn, vandaar dat er geen ICx nodig zijn met NL-voltage en beveiliging. Wel een afvalputje hoor die lijn .
Hebben Velaro dan 1,5kV?
Edit: ja dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 04-09-2015 19:11:23 ]
Hoezo, dat is toch niet nodig naar Brussel vanuit Frankfurt/Keulen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ afbeelding ] Dat blonde vrouwtje staat er een beetje mooi te zijn en in de trein staan allemaal hapjes. Maar dat zag ik pas toen ik in mijn eigen trein zat.
Arriva beweerde doodleuk dat de treinstellen in Zwitserland zijn verlengd, maar sinds wanneer ligt Siedlce in Zwitserland?
Zou wel zonde zijn, ICE3 van Berlijn naar Amsterdam. Zonde van het geld imo
Nou, DB/NSHispeed kunnen wel winst pakken met ICE, geen loc.wissel, Hilversum, Apeldoorn, Deventer, Rheine, Minden en Stendal overslaan reken uit je winst/tijdwinst. ICE hoeft niet duurder dan IC te zijn trouwens.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zou wel zonde zijn, ICE3 van Berlijn naar Amsterdam. Zonde van het geld imo
Het spul tegen 2030 bijna 30 jaar oud, als IC kan het nog een goed tweede leven krijgen. ICE 3 schijnt erg duur te zijn in onderhoud, door het op een wat rustigere route in te zetten kun je ook besparen op onderhoudskosten.
Het is waarschijnlijk kostenefficiënter om nog 5 tot 10 jaar met ICE 3 te rijden dan om nieuw materieel aan te schaffen.
Nou, DB/NSHispeed kunnen wel winst pakken met ICE, geen loc.wissel, Hilversum, Apeldoorn, Deventer, Rheine en Stendal overslaan reken uit je winst/tijdwinst. ICE hoeft niet duurder dan IC te zijn trouwens.
Deventer lijkt me dan wel weer nuttig maar idd Apeldoorn & Hilversum kunnen er wel uit, Almelo ook wel.
Nouja, zo'n treinstel is natuurlijk bedoeld om kilometers te trappen op 300 km/h en dat haal je op de hele verbinding niet. Verder win je ook nog 30 min tussen Berlijn & Hannover als je over NBS gaat aldaar.
Wat snap je niet, dat Normalpreis in 2e duurder is dan Sparpreis in 1e?
[..]
Het spul tegen 2030 bijna 30 jaar oud, als IC kan het nog een goed tweede leven krijgen. ICE 3 schijnt erg duur te zijn in onderhoud, door het op een wat rustigere route in te zetten kun je ook besparen op onderhoudskosten.
Het is waarschijnlijk kostenefficiënter om nog 5 tot 10 jaar met ICE 3 te rijden dan om nieuw materieel aan te schaffen.
Alle ICE-3's worden vernieuwd de komende jaren btw, te beginnen met de T-serie volgens mij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Deventer lijkt me dan wel weer nuttig maar idd Apeldoorn & Hilversum kunnen er wel uit, Almelo ook wel.
Nouja, zo'n treinstel is natuurlijk bedoeld om kilometers te trappen op 300 km/h en dat haal je op de hele verbinding niet. Verder win je ook nog 30 min tussen Berlijn & Hannover als je over NBS gaat aldaar.
Reken maar ff uit, als het een uur scheelt t.o.v. nu, dan is het ook concurerend met vliegtuig?
Wordt dan Schiphol-Flughafen Brandenburg denk ik zo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat snap je niet, dat Normalpreis in 2e duurder is dan Sparpreis in 1e?
Ja dat ja
quote:
[..]
Het spul tegen 2030 bijna 30 jaar oud, als IC kan het nog een goed tweede leven krijgen. ICE 3 schijnt erg duur te zijn in onderhoud, door het op een wat rustigere route in te zetten kun je ook besparen op onderhoudskosten.
Het is waarschijnlijk kostenefficiënter om nog 5 tot 10 jaar met ICE 3 te rijden dan om nieuw materieel aan te schaffen.
Aanschaffen is vrijwel altijd duurder dan ander materieel inzetten.. Maar ik heb nou niet het gevoel dat ze met het uitbreiden van het ICE netwerk heel erg graag ICE3 stellen in willen zetten buiten trajecten waar ze vereist zijn (Frankfurt - Keulen, Nuremberg - Ingolstadt (Munchen - Augsburg?) en mogelijk in toekomst Stuttgart - Ulm?
Het verschil zit 'm in de ticketvoorwaarden. Normalpreis is duurder omdat je het ticket kunt omruilen of annuleren, en omdat het altijd te koop is.
Sparpreis is maar beperkt verkrijgbaar, niet annuleerbaar en alleen tegen meerprijs te veranderen.
quote:
Aanschaffen is vrijwel altijd duurder dan ander materieel inzetten.. Maar ik heb nou niet het gevoel dat ze met het uitbreiden van het ICE netwerk heel erg graag ICE3 stellen in willen zetten buiten trajecten waar ze vereist zijn (Frankfurt - Keulen, Nuremberg - Ingolstadt (Munchen - Augsburg?) en mogelijk in toekomst Stuttgart - Ulm?
Vergeet de ICx niet. Voor het binnenlandse net is er straks de monocourante ICE3, de ICx en de Velaro (waar deze niet internationaal wordt ingezet).
Vliegtuig is 1:35, als je er 1 uur vanaf weet te trekken zit je op 5 uur. Ik vind dat niet concurrerend..
Nou, inchecken, van schiphol naar Amsterdam CS, van Willy Brandt naar Berlin Hbf, ik ben bang dat je verliest met het vliegtuig op 5 uur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Touristen reizen in de regel van centrum naar centrum, veel bedrijven zitten vaak ook in het centrum. Ik weet het niet hoor, het is totaal mijn vakgebied niet en roep alleen maar wat ik kan bedenken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Touristen reizen in de regel van centrum naar centrum, veel bedrijven zitten vaak ook in het centrum. Ik weet het niet hoor, het is totaal mijn vakgebied niet en roep alleen maar wat ik kan bedenken.
Het stadscentrum is niet het station. Je moet alsnog van Hbf naar het hotel toe.
Morgen lekker een dagje met de trein vanuit Maastricht naar Gent. Geen spannende rit maar ik vind de intercity die tussen Luik en Gent rijdt altijd uitermate comfortabel. Niet duur ook.
Op vrijdag 4 september 2015 21:19 schreef Basekid_NZ het volgende: Morgen lekker een dagje met de trein vanuit Maastricht naar Gent. Geen spannende rit maar ik vind de intercity die tussen Luik en Gent rijdt altijd uitermate comfortabel. Niet duur ook.