De geschiedenis van Turkije is mij niet echt bekend, althans, het feit dat Atatürk van Turkije een seculiere staat heeft gemaakt, maar kun je me een voorbeeld geven dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:18 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Alsof het niet genoeg was dat Dawkins daar steeds mee probeert weg te komen met zo een argument nu ineens ook op FOK!? Ik vertrouw er op dat je bijvoorbeeld bekend met de Turkse geschiedenis bent en daar nadrukkelijk en heel concreet hele enge dingen zijn gedaan in de naam van het preserveren en 'overwinnen' van secularisme?
De verhoudingen zijn zeker niet zo zwart-wit, Turkije heeft natuurlijk de meeste vluchtelingen opgenomen, nabij de 2 miljoen inmiddels ongeacht of ze Yazidi, Alawitisch, Christelijk of moslim zijn. Het zou ridicuul zijn om te stellen dat de moslims geen last hebben van IS, dat maakt de koppeling tussen IS en de Islam bijzonder problematisch, niet?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:19 schreef kree het volgende:
[..]
Nee, ik vraag om de verhouding wat IS rechtvaardigt aan martelen en ellende, en hoever de Christelijke gemeenschap er is om wel toch mensen uit die regio te helpen, onder het mom van christelijk bezig zijn
Onder het mom van 'secularisme loopt gevaar' zijn complete dorpen platgebombardeerd en duizenden mensen opgehangen, let wel, dit was heel concreet gedaan door de machthebbers in de naam van secularisme, niet ter preservatie van de democratie, rechtstaat e.d.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De geschiedenis van Turkije is mij niet echt bekend, althans, het feit dat Atatürk van Turkije een seculiere staat heeft gemaakt, maar kun je me een voorbeeld geven dan?
IS is niet het zelfde als Islam aanhouden mijn inziensquote:Op dinsdag 1 september 2015 01:21 schreef Triggershit het volgende:
Christelijke gemeenschap er is om wel toch mensen uit die regio te helpen, onder het mom van christelijk bezig zijn
Akkoord, maar juist dan rijst de vraag, conform welke normen, standaarden en praktische voorbeelden gaan we stellen dat het christendom voorloopt op de moslims, Islam, Islamitische wereld, waar we de focus ook op willen leggen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:25 schreef kree het volgende:
[..]
IS is niet het zelfde als Islam aanhouden mijn inziens
Nou, ik heb daar al een voorbeeld van gegeven t.a.v. homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:26 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Akkoord, maar juist dan rijst de vraag, conform welke normen, standaarden en praktische voorbeelden gaan we stellen dat het christendom voorloopt op de moslims, Islam, Islamitische wereld, waar we de focus ook op willen leggen.
Dat is vrij simpel, dat je mensen probeert ervan de liefde en dus vooral het gedachte goed van Jezus te vertellen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:26 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Akkoord, maar juist dan rijst de vraag, conform welke normen, standaarden en praktische voorbeelden gaan we stellen dat het christendom voorloopt op de moslims, Islam, Islamitische wereld, waar we de focus ook op willen leggen.
Oké, als je het zo bekijkt. Maar dat is dan wel een vreemde vorm van secularisme: scheiding tussen Kerk en Staat door de Kerk plat te branden. Dan kom je weer bij het aloude 'het is verkeerd uitgevoerd', net als vaak over het communisme wordt gezegd. Uiteindelijk zijn het de dictators die vreselijke dingen doen onder het mom van 'vul maar in'. Kijk je puur naar de stromingen zelf (en niet zozeer naar de uitvoering), dan heeft het vestigen van een seculiere staat geen onderdrukkend doel, waar het vestigen van een islamitische of christelijke staat dat wel heeft. Het secularisme maakt juist de weg vrij voor een pluriforme staat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:22 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Onder het mom van 'secularisme loopt gevaar' zijn complete dorpen platgebombardeerd en duizenden mensen opgehangen, let wel, dit was heel concreet gedaan door de machthebbers in de naam van secularisme, niet ter preservatie van de democratie, rechtstaat e.d.
Niet echt een uniek voorbeeld, in vrijwel alle delen van de wereld komt homofobie tot haat voor, of je het nu hebt over christenen, moslims of zelfs hooligans, homoseksualiteit blijft een probleem in vele gevalllen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:28 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, ik heb daar al een voorbeeld van gegeven t.a.v. homoseksualiteit.
Maar daar tegenover staat dat er weer Sufi's zijn die christenen het een en ander over naastenliefde kunnen leren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:28 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, dat je mensen probeert ervan de liefde en dus vooral het gedachte goed van Jezus te vertellen.
En daar komen die martelingen van is niet voor natuurlijk.
Het gaat hier over bij wet geregelde homofobie.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:30 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Niet echt een uniek voorbeeld, in vrijwel alle delen van de wereld komt homofobie tot haat voor, of je het nu hebt over christenen, moslims of zelfs hooligans, homoseksualiteit blijft een probleem in vele gevalllen.
Maar dat kan weer opgaan voor alles, de Islam, het christendom, communisme, democratie etc allemaal verkeerd in/uitgevoerd. Het probleem is dat als je bepaalde opvattingen gaat idealiseren en de oppositie wegzet als vijand dat je per definitie een setting creeert waarin zulke dingen kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oké, als je het zo bekijkt. Maar dat is dan wel een vreemde vorm van secularisme: scheiding tussen Kerk en Staat door de Kerk plat te branden. Dan kom je weer bij het aloude 'het is verkeerd uitgevoerd', net als vaak over het communisme wordt gezegd. Uiteindelijk zijn het de dictators die vreselijke dingen doen onder het mom van 'vul maar in'. Kijk je puur naar de stromingen zelf (en niet zozeer naar de uitvoering), dan heeft het vestigen van een seculiere staat geen onderdrukkend doel, waar het vestigen van een islamitische of christelijke staat dat wel heeft. Het secularisme maakt juist de weg vrij voor een pluriforme staat.
Voor dat je een vergelijking mank noemt, bestaat er verder nog in je beleving de mogelijkheid dat je de vergelijking niet helemaal goed snapt? De hervormingen en houding in Nederland tav homoseksualiteit is een product van humanisme en liberalisering, niet dankzij, maar ondanks de invloeden van het christendom. In die zin gaat jouw claim mank.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:32 schreef starla het volgende:
[..]
Het gaat hier over bij wet geregelde homofobie.
Dus je vergelijking gaat weer mank.
sufies is een heel andere gedachte.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:31 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Maar daar tegenover staat dat er weer Sufi's zijn die christenen het een en ander over naastenliefde kunnen leren.
Jij bent een christen naar mijn hart.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:39 schreef kree het volgende:
[..]
sufies is een heel andere gedachte.
Ik weet dat, en ook alle andere geloof richtingen die er zijn.
Tja dat maakt het lastig om uit te leggen.
Laat ik dan mijn definitie er van doen en zoals ik het voel.
- je geeft altijd om anderen, ook als ze je eerst een eikel laten.
- geloof erin dat je altijd door eens mat meer te praten met een ander een ander beeld krijgt
- soms beoordeel je gewoon iemand verkeerd
- kun je mss ff helpen dan, gewoon door even ligt te vragen over hoe en wat?
- Uiteindelijk denk je heel anders over iemand, gewoon omdat je het vroeg
- ie kunt gewoon iemand helpen !!!
Nja relatief dit verhaal, maar zo werkte het voor mij
Ook via fok trouwens, het kan zomaar anders lopen,
Wat wil ik er nu mee zeggen, dat is vooral....
Beoordeel niemand te snel, en vraag eens of via dm of pm, tis niet allemaal leuk en maken lol ervan met zn allen, dus vraag eens door, dm is beter optie daarvoor.
Ok vertel, jou ervaring over sufi?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:31 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Maar daar tegenover staat dat er weer Sufi's zijn die christenen het een en ander over naastenliefde kunnen leren.
Nederland is een voorbeeld, vergelijkbare scenario's gaan op voor Engeland, Frankrijk, Duitsland, Belgie, heel het Westen, dus nee, wederom mis je mijn punt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:38 schreef starla het volgende:
Nu heb je het weer alleen over Nederland? *zucht* Laat maar, zo discussieren is weinig zinvol. Elke keer een item uit de context pakken en daar op doorgaan.
als ik meer en meer offtopic ga, gaan de mods mij onthoofdenquote:
Het is goed. Zullen we nu maar alvast concluderen dat we een andere mening zijn toebedeeld? Scheelt namelijk pagina's aan semantische discussies en zulksquote:Op dinsdag 1 september 2015 01:40 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Nederland is een voorbeeld, vergelijkbare scenario's gaan op voor Engeland, Frankrijk, Duitsland, Belgie, heel het Westen, dus nee, wederom mis je mijn punt.
Ja hoor, een wederzijds acceptatie van agree to disagree is een groot goed.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:42 schreef starla het volgende:
[..]
Het is goed. Zullen we nu maar alvast concluderen dat we een andere mening zijn toebedeeld? Scheelt namelijk pagina's aan semantische discussies en zulks
Mooiquote:Op dinsdag 1 september 2015 01:43 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Ja hoor, een wederzijds acceptatie van agree to disagree is een groot goed.
Ja nou graag, een topic daarover is niet verkeerdquote:Op dinsdag 1 september 2015 01:42 schreef Triggershit het volgende:
[..]
als ik meer en meer offtopic ga, gaan de mods mij onthoofden
misschien als ik je ooit in een relevanter topic tref?
Nee, de nazi's ook niet, vanaf het begin weggezet als een bak kleinburgerlijk benauwd voetvolk. Maar ze waren er wel en gingen ook even niet weg.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:20 schreef IMVHI het volgende:
IS![]()
Die kneusjes worden door werkelijk niemand meer serieus genomen.
Dit dus.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:03 schreef Toefjes het volgende:
Door dit soort video's te delen en bespreekbaar te maken geef je IS het podium dat ze graag willen. Chapeau TS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |