Ik vraag me wel altijd een beetje af in hoeverre je bepaalde van deze punten dit objectief kan beoordelen wanneer je er midden inzit.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:26 schreef LXIV het volgende:
Nederland is een van de meest vreedzame, democratische, niet-racistische, niet-gewelddadige landen ter wereld met het hoogste onderwijsniveau en het hoogste niveau van sociale voorzieningen.
Internationale vergelijkingslijsten bijvoorbeeld. Daar staat Nederland wat dit soort dingen betreft altijd bovenaan, samen met een paar andere landen als Zweden, Denemarken en Noorwegen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vraag me wel altijd een beetje af in hoeverre je bepaalde van deze punten dit objectief kan beoordelen wanneer je er midden inzit.
Je hebt een punt.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:26 schreef LXIV het volgende:
Als die Qoewinsie Gario niet was beginnen te janken over zwarte piet, dan was SInterklaas nog steeds gewoon een leuk kinderfeest geweest en had niemand zich benadeeld gevoeld.Het is allemaal opgeklopt, en in het buitenland hebben ze er al helemaal niks mee te maken hoe wij sinterklaas vieren.
Nederland is een van de meest vreedzame, democratische, niet-racistische, niet-gewelddadige landen ter wereld met het hoogste onderwijsniveau en het hoogste niveau van sociale voorzieningen. Nu gaan landen als Panama, Zaïre, de VS, Pakistan e.d. commentaar op ons kinderfeest leveren?!! Een gotspe. Laat ze eerst de gigantische puinbergen in eigen land, waar homo's van torens worden gegooid, vrouwen besneden, heksen verbrandt e.d. eens oplossen.
Wat heeft de ZP-discussie te maken met roofovervallen en vrouwen lastig vallen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:31 schreef Stompzinnig het volgende:
Zwarte Piet heeft mijn leven verwoest. Als Zwarte Piet niet bestond had ik niet zo'n slecht zelfbeeld en zou ik nu miljonair geweest zijn. Door de terreur die ik elk jaar ondervind heb ik me nooit kunnen concentreren op school of werk. Zonder Zwarte Piet had ik ook nooit al die roofovervallen gepleegd en al die vrouwen lastig gevallen.
Ín je opsomming spreek je ook over 'niet-racistisch'. Ik ben niet bekend met racisme-meters. Jij wel?quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Internationale vergelijkingslijsten bijvoorbeeld. Daar staat Nederland wat dit soort dingen betreft altijd bovenaan, samen met een paar andere landen als Zweden, Denemarken en Noorwegen.
Zou je mij een gedetailleerde PM met zijn beschrijving kunnen toesturen? Ik zal 'm dan hoogstpersoonlijk aan de tand voelen, opdat hij hier in het vervolg beter op zal letten.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:31 schreef Stompzinnig het volgende:
Zwarte Piet heeft mijn leven verwoest. Als Zwarte Piet niet bestond had ik niet zo'n slecht zelfbeeld en zou ik nu miljonair geweest zijn. Door de terreur die ik elk jaar ondervind heb ik me nooit kunnen concentreren op school of werk. Zonder Zwarte Piet had ik ook nooit al die roofovervallen gepleegd en al die vrouwen lastig gevallen.
Misschien is hij wel gaan zeiken, alleen maar zodat mensen zijn T-shirts dan kopen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:35 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Rn quinsie maar t-shirtjes verkopen en geld op strijken. Hij is de lachende 3e
De huidige bedoeling van deze elementen is niet discriminerend en dus zijn ze dat ook niet. In welke mate dat in het verleden al dan niet wel zo is geweest is op geen enkele manier relevant. Je kunt er dan wel zelf voor kiezen om toch beledigd te zijn, maar dat is niet meer dan jezelf in een (meestal aangeleerde) slachtofferrol plaatsen en dat doe je dus jezelf aan, daar moet je niet anderen de schuld van geven.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:16 schreef jankipbacon het volgende:
Haal gewoon die racistische elementen weg
racisme he, negers dit dat.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:30 schreef Bluffertje00 het volgende:
Wat is het nou? racisme of discriminatie
De kerstman = verkleede alcoholist.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:
In Amsterdam is de trend dat de kerstman meer aandacht krijgt waar klaas en piet inboeten aan populariteit dus de kans is sowieso groot dat die hele piet op de langere toch wel gaat verdwijnen in Nederland.
Heel goed, waarde broeder. Aanpakken, dat tuig.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:34 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou je mij een gedetailleerde PM met zijn beschrijving kunnen toesturen? Ik zal 'm dan hoogstpersoonlijk aan de tand voelen, opdat hij hier in het vervolg beter op zal letten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |