abonnement Unibet Coolblue
pi_155722158
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:51 schreef VASND het volgende:
Ja, heel het peloton rijdt op bromfietsen :') niveautje hier.
nee, niemand zegt hier dat het hele peloton op een motortje rijdt, er wordt alleen naar een verklaring gezocht van opvallende demarrages.
of een froome die bergop hard in de remmen moet om niet uit de bocht te vliegen,om maar eens een voorbeeld te noemen, ook op yt staan genoeg clips van verdachte dingen op een fiets.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:13:36 #177
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155722529
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, niemand zegt hier dat het hele peloton op een motortje rijdt, er wordt alleen naar een verklaring gezocht van opvallende demarrages.
of een froome die bergop hard in de remmen moet om niet uit de bocht te vliegen,om maar eens een voorbeeld te noemen, ook op yt staan genoeg clips van verdachte dingen op een fiets.
Ja, waarom is dat vreemd eigenlijk? Als je hard rijdt omdat je demarreerde als een malle, en vervolgens de bocht verkeerd inschat moet je remmen. Waarom impliceert dit een motor?

-edit- nounou Nattekat zo spannend was het ook weer niet.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155722694
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:13 schreef VASND het volgende:

[..]

Ja, waarom is dat vreemd eigenlijk? Als je hard rijdt omdat je demarreerde als een malle, en vervolgens de bocht verkeerd inschat moet je remmen. Waarom impliceert dit een motor?

-edit- nounou Nattekat zo spannend was het ook weer niet.
omdat gewoon inhouden genoeg is om bergop af te remmen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 augustus 2015 @ 23:22:13 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155722791
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:13 schreef VASND het volgende:

-edit- nounou Nattekat zo spannend was het ook weer niet.
Ging om het laatste stuk. Was al goed opgevangen, maar zo'n reactie lokt ook wat uit. Dus meer uit voorzorg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_155722943
Dat bergop remmen in de bochten was toch een broodje aap?
pi_155723051
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, je lichaam gaat er iig niet aan en bij bureau sport hebben boogert en dijkstra al aangetoond dat je de muur niet oprijdt in het zadel, behalve met een motortje dan lukt het wel.
Lijkt mij sterk. Volgens mij is het energie-effectiever om vanuit het zadel aan te vallen. Dan houd je het langer uit lijkt mij. Bureau Sport als bewijs aandragen is natuurlijk onzin, dat is een amusementsprogramma dat geheel niet is gericht op waarheidsvinding.
pi_155723196
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:29 schreef Coppi het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk. Volgens mij is het energie-effectiever om vanuit het zadel aan te vallen. Dan houd je het langer uit lijkt mij. Bureau Sport als bewijs aandragen is natuurlijk onzin, dat is een amusementsprogramma dat geheel niet is gericht op waarheidsvinding.
Dit bedoel ik nou, ik geef bronnen aan en die worden gelijkt weer de grond in gestampt, je hebt het stukje waarschijnlijk nog niet eens gezien.
Gezien de topics op wielerforums over de gehele wereld, de youtube clips van voorbeelden, over motortjes in een wielrenfiets. Is het aannemelijker dat het gewoon gebruikt wordt of je moet gewoon even die massa voor gek verklaren, incl Lemond.
pi_155723508
quote:
Di Luca: geheim motortje bij sommige wielrenners:

Voor het eerst bevestigt een ex-profrenner de geruchten dat in het peloton miniscule elektromotortjes worden gebruikt. Controle is lastig.

Een tikje tegen een onopvallend knopje aan een stuur, en een wielrenner trapt onzichtbaar een stuk gemakkelijker. Kan dat? Ja, dat kan. En volgens de Italiaanse ex-topwielrenner Danila Di Luca wordt dit in het peloton gedaan: fietsen met een motortje.

Di Luca zei dit woensdag in de sportkrant Gazzetta dello Sport, waarbij hij ook stelt dat 90 procent van de deelnemers aan de Giro doping gebruikt. De Italiaan, die in 2007 onder meer de Ronde van Italië en Luik-Bastenaken-Luik won, kreeg anderhalve maand geleden een levenslange schorsing na zijn zoveelste dopingovertreding.

Fietsen met een motor is 'alsof er een schroefmachientje in de trappers zit', zegt Pascal van de Sande van fietswinkel Extrabike. Hij is een van de weinigen in Nederland die sinds een jaar precies passende motortjes in de buis van een racefiets installeert. Dit doet hij, voor zover hij weet, niet voor wedstrijdrenners, maar voor recreanten.

Een motor van Van de Sande geeft een renner 150 watt extra vermogen. Ter vergelijking: het vermogen dat een sprinter op volle snelheid kan bereiken ligt rond de 2.000 watt. 'Als je flink tegengas geeft, kun je het wel tegenhouden', zegt Van de Sande. Afhankelijk van het soort accu kost het goedkoopste motortje 2.200 euro. Een geluidloze motor is al snel het dubbele.

In het peloton wordt al langer gespeculeerd over deze mechanische doping. Zo werd tijdritspecialist Fabian Cancellara in 2010 beticht van het fietsen met een illegaal hulpmiddel. De Zwitser won dat jaar op overtuigende wijze twee klassiekers, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Op internet circuleert een filmpje waar wordt gewezen op 'verdachte' vingerhandelingen van de renner.

Ook oud-renner en tv-commentator Davide Cassani zei ooit over een fiets met ingebouwde motor te beschikken. Deze zou zijn gebruikt door een prof-renner wiens naam hij niet wilde noemen. Een schakelaar aan het stuur activeert de motor, waarna de trappers worden aangedreven.

Sinds de vermoedens over de fiets van Cancellara test de internationale wielerunie (UCI) regelmatig het materiaal van renners. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een lange leiding met daarop een kleine camera. De zadelpen gaat daarvoor uit het frame, waarna de camera erin gaat. Tijdens het WK wielrennen in Valkenburg werden de fietsen van de eerste vijf renners van het klassement op deze manier na afloop getest.

UCI-commissaris Jan van Gestel: 'Het hele peloton vooraf testen is niet te doen.' Direct na de finish werden de fietsen verzegeld en vervolgens na de huldiging in het bijzijn van de renner gecontroleerd.

Maar een profwielrenner heeft tijdens een wedstrijd de beschikking over meerdere fietsen. Zo wisselde Cancellara in 2010 in de Ronde van Vlaanderen twee keer van fiets. Een accu van een van de motortjes van Van de Sande gaat ongeveer 40 minuten mee. 'Als er een vermoeden is bij een renner dat hij gebruikmaakt van een motor, is er altijd de mogelijkheid om tijdens de wedstrijd de gewisselde fietsen in beslag te nemen', zegt Van Gestel.

Steekproeven
Volgens Van Gestel worden er voldoende testen gedaan. 'We doen dit bij diverse categorieën. Als we dit steekproefsgewijs blijven doen, weten we dat er niet mee wordt gesjoemeld.'

De KNWU houdt zich nog niet bezig met de controle van deze mechanische doping. De bond beschikt ook niet over detectiemateriaal.

Woordvoerder Evelien Meijer: 'Het enige wat we op dit moment kunnen doen, is wegen. Dit wordt over het algemeen bij alle wedstrijden gedaan die onder de KNWU vallen.'

Het wegen van een fiets is echter geen betrouwbare oplossing weet Van de Sande. Een racefiets van een wedstrijdrijder moet voldoen aan een minimumgewicht. Van de Sande: 'Als je een fiets lichter maakt dan dat minimum en er vervolgens een motortje aan toevoegt, valt het niet op.' De motortjes waarmee Van de Sande werkt, wegen 1.600 gram, met batterij ruim 2 kilo.
pi_155723858
Hoe werkt een motor zonder batterij dan? Op benzine? :P

Zolang het niet een keer aangetoond is, of een keer bekend is door een wielrenner (dus niet beroepsleugenaar di Luca die zegt dat anderen het gebruiken, een statement waar hij zelf belang bij heeft), geloof ik het niet echt. Ik snap trouwens niet dat ze niet eens een warmtecamera langs de koers zetten, die zou de warmteontwikkeling van zo'n moto moeten kunnen detecteren, lijkt me.
  dinsdag 1 september 2015 @ 00:00:24 #185
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_155724123
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe werkt een motor zonder batterij dan? Op benzine? :P

Zolang het niet een keer aangetoond is, of een keer bekend is door een wielrenner (dus niet beroepsleugenaar di Luca die zegt dat anderen het gebruiken, een statement waar hij zelf belang bij heeft), geloof ik het niet echt. Ik snap trouwens niet dat ze niet eens een warmtecamera langs de koers zetten, die zou de warmteontwikkeling van zo'n moto moeten kunnen detecteren, lijkt me.
Gewoon hittecamera op de helikopters. HAL-LO modernisering. /Thijs
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_155724386
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoe werkt een motor zonder batterij dan? Op benzine? :P

Zolang het niet een keer aangetoond is, of een keer bekend is door een wielrenner (dus niet beroepsleugenaar di Luca die zegt dat anderen het gebruiken, een statement waar hij zelf belang bij heeft), geloof ik het niet echt. Ik snap trouwens niet dat ze niet eens een warmtecamera langs de koers zetten, die zou de warmteontwikkeling van zo'n moto moeten kunnen detecteren, lijkt me.
het zijn elektromotortjes uit de modelbouw, geloof je Lemond wel?, want die heeft er ook veel over gezegd
pi_155726440
Op zich is er een vrij eenvoudige remedie om motortjes minder interessant te maken: minimum gewicht van de fiets omlaag. Die 6,8 kg die ze nu hanteren is veel te hoog. Ze kunnen een fiets al met gemak een kilo lichter maken. Met wat moeite nog wat meer. Gooi het minimumgewicht omlaag en de eventuele batterij-capaciteit neemt drastisch af.

Klimmen in het zadel kan trouwens prima, ook op steile stukken.

Bergop remmen: de bochten op bv Alpe d'Huez zijn vlak, dus als je daar te hard gaat, moet je remmen. Dat je moet remmen in een bocht betekent overigens niet automatisch dat je doping of een motortje gebruikt. Dat remmen gebeurt vooral om de wat minder steile klimmen, Daarbij moet je er rekening mee houden dat het publiek de bochten ook nog eens een stuk krapper maakt.
in a crowd you lose humanity
pi_155726616
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:42 schreef Wombcat het volgende:
Op zich is er een vrij eenvoudige remedie om motortjes minder interessant te maken: minimum gewicht van de fiets omlaag. Die 6,8 kg die ze nu hanteren is veel te hoog. Ze kunnen een fiets al met gemak een kilo lichter maken. Met wat moeite nog wat meer. Gooi het minimumgewicht omlaag en de eventuele batterij-capaciteit neemt drastisch af.

Klimmen in het zadel kan trouwens prima, ook op steile stukken.

Bergop remmen: de bochten op bv Alpe d'Huez zijn vlak, dus als je daar te hard gaat, moet je remmen. Dat je moet remmen in een bocht betekent overigens niet automatisch dat je doping of een motortje gebruikt. Dat remmen gebeurt vooral om de wat minder steile klimmen, Daarbij moet je er rekening mee houden dat het publiek de bochten ook nog eens een stuk krapper maakt.
Dit is een genuanceerde reactie met waarheden. Ik denk dat je per abuis in het verkeerde topic heb gepost.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_155726820
Lemond of een Di Luca zijn net zomin een autoriteit als het gaat om motortjes in racefietsen als wij dat zijn. Lemond roept wel vaker wat, vroeger mijn held maar al vrij lang een wat rare man met diverse trauma's die het verleden niet kan loslaten. Daarmee gezegd kan hij best zinnige dingen zeggen over motortjes in racefietsen maar het toont niet aan dat die motortjes ook daadwerkelijk gebruikt worden. Het blijven speculaties.
pi_155726933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:42 schreef Wombcat het volgende:
Op zich is er een vrij eenvoudige remedie om motortjes minder interessant te maken: minimum gewicht van de fiets omlaag. Die 6,8 kg die ze nu hanteren is veel te hoog. Ze kunnen een fiets al met gemak een kilo lichter maken. Met wat moeite nog wat meer. Gooi het minimumgewicht omlaag en de eventuele batterij-capaciteit neemt drastisch af.
Dat heeft natuurlijk weer andere nadelen. De sport wordt alleen maar duurder en dus minder aantrekkelijk voor sponsors.
pi_155727204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:36 schreef Ericr het volgende:
Lemond of een Di Luca zijn net zomin een autoriteit als het gaat om motortjes in racefietsen als wij dat zijn. Lemond roept wel vaker wat, vroeger mijn held maar al vrij lang een wat rare man met diverse trauma's die het verleden niet kan loslaten. Daarmee gezegd kan hij best zinnige dingen zeggen over motortjes in racefietsen maar het toont niet aan dat die motortjes ook daadwerkelijk gebruikt worden. Het blijven speculaties.
wat is er voor jou dan nodig, wat je overtuigt?
pi_155727288
Daphne ging patat eten gisteravond vertelde ze op Q-Music.
Vooral mensen die doping gebruiken eten patat.
Het bewijs is daar !!!!111!1111111
U MAD?
pi_155727307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is er voor jou dan nodig, wat je overtuigt?
Bewijs, dat is dus een aangetroffen motortje in een fiets van een prof wielrenner. Lijkt me dat dopinggebruik bewijzen lastiger is dan het aantonen van het gebruik van motortjes.

Een Vivax Assist is 1 van de beste motortjes op dit gebied. Weegt in totaal 1,8kg. Zelfs met de lichtste fietsen moet je dan wel kunnen aantonen dat er iets niet klopt. Een fiets vol met superlichte onderdelen en frame met een gewicht boven de 7 kg zou alle alarmbellen moeten laten rinkelen.
pi_155727367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bewijs, dat is dus een aangetroffen motortje in een fiets van een prof wielrenner. Lijkt me dat dopinggebruik bewijzen lastiger is dan het aantonen van het gebruik van motortjes.

Een Vivax Assist is 1 van de beste motortjes op dit gebied. Weegt in totaal 1,8kg. Zelfs met de lichtste fietsen moet je dan wel kunnen aantonen dat er iets niet klopt. Een fiets vol met superlichte onderdelen en frame met een gewicht boven de 7 kg zou alle alarmbellen moeten laten rinkelen.
Ze hebben al een tijdje units de 600gr wegen en geruisloos zijn. en dat is alleen nog maar wat er bekend is, het is aannemelijk dat pro's nog betere gebruiken. Hetzelfde met doping, ze gebruiken het eerst en dan komen we er pas achter.
Verder kan ik mij heel goed voorstellen als er een wielrenner wordt betrapt, dit gewoon achter gesloten UCI deuren wordt afgehandeld. Want al dit uitkomt dan zendt Duitsland weer geen wielrennen meer uit en sponsors zullen vertrekken.
pi_155727477
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:07 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit zijn sporters die zichzelf dubieuze hormonen inspuiten als een Spaanse gynaecoloog ze vertelt dat het helpt. Sporters die bloed in hun eigen koelkast bewaren en hopen dat de stroom niet uitvalt.

En dan zou een motortje gebruiken risicovol zijn?
Risicovol als in gemakkelijker te detecteren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_155727927
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze hebben al een tijdje units de 600gr wegen en geruisloos zijn. en dat is alleen nog maar wat er bekend is, het is aannemelijk dat pro's nog betere gebruiken. Hetzelfde met doping, ze gebruiken het eerst en dan komen we er pas achter.
Verder kan ik mij heel goed voorstellen als er een wielrenner wordt betrapt, dit gewoon achter gesloten UCI deuren wordt afgehandeld. Want al dit uitkomt dan zendt Duitsland weer geen wielrennen meer uit en sponsors zullen vertrekken.
Waarmee we in BNW-gebied komen. Teveel aannames zonder enig bewijs.

Welke units wegen 600 gram en kunnen 150-200 watt extra leveren? Je hebt ook nog natuurkundige wetten en het is vrij lastig om zulke wattages aan output te leveren met een accu die amper iets weegt. Kan wel maar dan is het echt maar enkele minuten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2015 @ 10:23:19 #197
426493 crew  PippenScottie
pi_155728267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Risicovol als in gemakkelijker te detecteren.
Maar dan moet er wel naar gezocht worden. Het afgelopen jaar heb ik af en toe gehoord dat er fietsen gecontroleerd worden na een koers. Maar eventuele motortjes gebruikers zullen jarenlang vrij spel hebben gehad.
Je hebt ook niet het risico dat je jaren na dato nog door betere dopingtests alsnog wordt geschorst.

Ik denk dat gemechaniseerde doping de minst risicovolle vorm van vals spelen is, eerlijk gezegd.
pi_155728280
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:59 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waarmee we in BNW-gebied komen. Teveel aannames zonder enig bewijs.

Welke units wegen 600 gram en kunnen 150-200 watt extra leveren? Je hebt ook nog natuurkundige wetten en het is vrij lastig om zulke wattages aan output te leveren met een accu die amper iets weegt. Kan wel maar dan is het echt maar enkele minuten.
Die units geven maar 50 watt voor een gedurende tijd, wat op topniveau genoeg is om het verschil te maken.
pi_155728907
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
Daphne ging patat eten gisteravond vertelde ze op Q-Music.
Vooral mensen die doping gebruiken eten patat.
Het bewijs is daar !!!!111!1111111
Het is friet.
pi_155728921
Motoren in het profpeloton, ik geloof er niks van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')