abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:16:46 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155653153
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Dit.

kijk vanaf 19 seconden tot 25 seconden naar de derde persoon.
Beschikbaar bij Nasa als je zoekt naar 14v.1351957 en "dus" niet een edit door een hobbyist.


Pas in een spreekbeurt van zoontje ook deze gebruikt, ( met een mega-mindy muziekje eronder )
kijk vanaf 1.50

Dit is zeker wel een behoorlijk ge-edit filmpje, en ja ik weet dat het een simulatie is.
Heb alleen nooit begrepen waarom het nodig zou zijn om het uberhaubt te simuleren.
en vaccinaties, gmo, fluoride en aspartaam zijn slecht. Die meningen die gevestigde theorieėn tegenspreken worden gebagatelliseerd zodat men het niet serieus neemt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Manke op 29-08-2015 15:26:26 ]
pi_155653159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon volledige plaatjes:

de kleine lettertjes weer:

quote:
As the newly released animation shows
quote:
Because of how the succession of images are processed
--

quote:
and each combining a number of different wavelength images to form a single photo --
Nooit gewoon een filmpje of foto,... raw,... 1 op 1
bivd kijkt met u mee.
pi_155653179
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:16 schreef Manke het volgende:

[..]

en vaccinaties, gmo en aspartaam zijn slecht
flauw en offtopic, als je niets inhoudelijks te melden hebt ga dan lekker naar ONZ
bivd kijkt met u mee.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:18:23 #29
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155653181
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Because of how the succession of images are processed
Ja, een time-lapse. Die de maan van links naar rechts doet verschuiven. Zo'n camera schiet niet met 60 fps.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
and each combining a number of different wavelength images to form a single photo --
Dat is niet hetzelfde als knippen en plakken.
pi_155653260
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:14 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat doen ze bij allerlei ruimtehandelingen. Als er in de ruimte iets mis gaat kan het fataal zijn.
Het simuleren van de handeling is logisch, maar het maken van een film-set met een compleet maanlandschap dan weer niet.

Simuleren zou prima in een "normale" hal/ zwembad kunnen, het simuleren van de achtergronden en belichting lijkt me totaal niet nodig en zinloos.
bivd kijkt met u mee.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:25:50 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155653306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

flauw en offtopic, als je niets inhoudelijks te melden hebt ga dan lekker naar ONZ
bedoelde het sarcastisch, aangezien je serieus was, heb het bijgewerkt
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:29:10 #32
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155653364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:22 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Het simuleren van de handeling is logisch, maar het maken van een film-set met een compleet maanlandschap dan weer niet.

Simuleren zou prima in een "normale" hal/ zwembad kunnen, het simuleren van de achtergronden en belichting lijkt me totaal niet nodig en zinloos.
Misschien dat men die keuzes heeft gemaakt om te zorgen dat de camera's zouden werken, immers is het live op TV geweest. Dan wil je geen over of onderbelichte beelden. Maar genoeg hierover. Ik twijfel persoonlijk niet.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:33:17 #33
230491 Zith
pls tip
pi_155653449
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

de kleine lettertjes weer:

[..]

[..]

--

[..]

De kleine lettertjes zijn precies wat digitale fotografie doet.
quote:
Nooit gewoon een filmpje of foto,... raw,... 1 op 1
Je wilt dat ze de sateliet met analoog bewapenen, hem 1 miljoen KM van de aarde laat vliegen, een shitty (want analoog) foto laten maken en dan terug naar de aarde laten slingeren? Terwijl ze de foto ook gewoon digitaal kunnen versturen? :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_155653667
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:33 schreef Zith het volgende:

Je wilt dat ze de sateliet met analoog bewapenen, hem 1 miljoen KM van de aarde laat vliegen, een shitty (want analoog) foto laten maken en dan terug naar de aarde laten slingeren? Terwijl ze de foto ook gewoon digitaal kunnen versturen? :{
Lol, nee , hoewel ik daar wel heel tevreden en blij mee zou zijn.

Nu krijg je altijd een plaatje voorgeschoteld waarvan de makers braaf toegeven dat het gecompileerde beelden zijn, of een plaatje dat niet is gecompileerd maar waar de aarde dan maar 1 pixel groot is.

Waarom nou niet gewoon een digitale foto of filmpje van de aarde als geheel ?

Als ze toch tig verscheillende soorten (weet ik veel wat voor spectrum allemaal) megapixel apperatuur de ruimte in kunnen sturen om infrarood/ zonnewarmte/ magnetisme/ en weet ik veel wat nog meer allemaal kunnen meten, ( 24 uur per dag) waarom dan niet voor 1 keer gewoon een normale digitale foto, of filmpje van een uur of zo ?

Bijvoorbeeld Hubble even omdraaien, op aarde richten en "klik" > send > klaar ?
bivd kijkt met u mee.
pi_155653696
Dus ver genoeg om de hele aarde te kunnen zien ( in tegenstelling tot ISS ) en dichtbij genoeg dat de aarde niet maar 1 pixel groot is?

Is dat echt teveel gevraagd ?
bivd kijkt met u mee.
pi_155653728
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:44 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Waarom nou niet gewoon een digitale foto of filmpje van de aarde als geheel ?
Waarom denk je dat die er niet zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:48:18 #37
230491 Zith
pls tip
pi_155653739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Dus ver genoeg om de hele aarde te kunnen zien ( in tegenstelling tot ISS ) en dichtbij genoeg dat de aarde niet maar 1 pixel groot is?

Is dat echt teveel gevraagd ?
2x Unstitched foto van de gehele aarde:

http://www.nasa.gov/image-feature/nasa-captures-epic-earth-image

2015


1972
http://airandspace.si.edu(...)a/detail.cfm?id=2260



Tevreden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:50:42 #38
230491 Zith
pls tip
pi_155653776
Verder, over de vorm van de Aarde... Dat de aarde niet perfect rond is weet men al een tijdje...

https://en.wikipedia.org/wiki/Reference_ellipsoid
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_155653817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:48 schreef Zith het volgende:

Tevreden?
Nee, eigenlijk niet, lees de kleine lettertjes :

quote:
The image was generated by combining three separate images
bivd kijkt met u mee.
pi_155654055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:52 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet, lees de kleine lettertjes :

[..]

Deze dan?




quote:
The photograph was made in a Russian single shot.

The image was captured just under 36 000 kilometers above sea level, the same distance that the Elektro-L No.1 recorded a video that shows the changes in the planet between October last year and March 2012. The Russian satellite always displays the same face of the world, as it follows the Earth in a geosynchronous orbit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155654185
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze dan?

[ afbeelding ]

Jaaaa !!!! zoiets :)

Maar nou nog een verifieerbare bron voor de herkomst ?
bivd kijkt met u mee.
pi_155654206
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Jaaaa !!!! zoiets :)

Maar nou nog een bron voor de herkomst ?
Een russische weersatelliet dus. :P

https://en.wikipedia.org/wiki/Elektro%E2%80%93L
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155654269
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een russische weersatelliet dus. :P

https://en.wikipedia.org/wiki/Elektro%E2%80%93L
Wiki,.... zucht, da's natuurlijk geen bron, we kunnen daar allemaal alles opzetten en editen wat we willen..

ik was bijna blij.
bivd kijkt met u mee.
pi_155654367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wiki,.... zucht, da's natuurlijk geen bron, we kunnen daar allemaal alles opzetten en editen wat we willen..

ik was bijna blij.

Oh, ik had nog niet geheel door dat je wilde suggereren dat de foto fake is omdat je gelooft dat zulke foto's nooit zijn gemaakt. :P

Het internet staat er vol mee hoor, google is je vriend.

http://www.livescience.co(...)ssian-satellite.html
http://www.universetoday.(...)ning-image-of-earth/
http://www.dailymail.co.u(...)different-Nasas.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:29:10 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155654479
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:44 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Bijvoorbeeld Hubble even omdraaien, op aarde richten en "klik" > send > klaar ?
_O-.

Ja, natuurlijk.
Ten eerste is Hubble nog geen 600 km boven de aarde, ten tweede draai je zo'n ding niet zomaar eventjes om.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:30:56 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155654497
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wiki,.... zucht, da's natuurlijk geen bron, we kunnen daar allemaal alles opzetten en editen wat we willen..

Nonsens, er zijn tig studies over de betrouwbaarheid van wikipedia.
http://www.livescience.com/32950-how-accurate-is-wikipedia.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155654648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, ik had nog niet geheel door dat je wilde suggereren dat de foto fake is omdat je gelooft dat zulke foto's nooit zijn gemaakt. :P

Het internet staat er vol mee hoor, google is je vriend.

http://www.livescience.co(...)ssian-satellite.html
http://www.universetoday.(...)ning-image-of-earth/
http://www.dailymail.co.u(...)different-Nasas.html

Thanks hier ga ik vanavond ff de tijd voor nemen, maar ik geloof niet dat ze de lading gaan dekken.

Dr Robert Simmon, from the Nasa Earth Observatory at Goddard Space Flight Center in Maryland, said the Russian images are neither better nor worse than Nasa's. He told Gizmodo: '

quote:
These Elektro-L images are a combination of visible and near-infrared wavelengths, so they show Earth in a way not visible to human eyes.
bivd kijkt met u mee.
pi_155654688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:40 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Thanks hier ga ik vanavond ff de tijd voor nemen, maar ik geloof niet dat ze de lading gaan dekken.
Ik vermoed dat niets de lading gaat dekken. Ook in theorie niet. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155654717
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nonsens, er zijn tig studies over de betrouwbaarheid van wikipedia.
http://www.livescience.com/32950-how-accurate-is-wikipedia.html
Simpel en op wetenschappelijke manier verifieerbare plaatjes, hoe moeilijk kan het zijn?
Maar ik heb nog niet alle eerdere linkjes helemaal bekeken dus ik zal me inhouden.

De wiki kan ik zo aanpassen er en een smiley opzetten, en de editors van wiki zijn geen wetenschappers, en al waren ze het wel dan kun je dat weer niet verifieren.

Er zijn voor wetenschappers toch peer(lol)-reviewed publicaties, dat is toch waar wetenschap zijn geloofwaardigheid aan verdient?
bivd kijkt met u mee.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:48:50 #50
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155654773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Simpel en op wetenschappelijke manier verifieerbare plaatjes, hoe moeilijk kan het zijn?
Maar ik heb nog niet alle eerdere linkjes helemaal bekeken dus ik zal me inhouden.

De wiki kan ik zo aanpassen er en een smiley opzetten, en de editors van wiki zijn geen wetenschappers, en al waren ze het wel dan kun je dat weer niet verifieren.

Er zijn voor wetenschappers toch peer(lol)-reviewed publicaties, dat is toch waar wetenschap zijn geloofwaardigheid aan verdient?
Je gaat toch niet elke foto peer reviewen. Het is niet zo dat iemand een foto maakt en zegt, water is groen. Eerder van, kijk, wij hebben deze mooie foto gemaakt van de aarde.

Maar wat wil je zien op foto's dat je zo niet ziet? De peervorm?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')