twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:[ afbeelding ]twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:[ afbeelding ]twitter:B787fans twitterde op maandag 31-08-2015 om 16:36:47 First pic of @KLM's first 787-9, PH-BHA, in the Everett 40-26 factory. reageer retweet
Hier toevallig ook geweest?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:36 schreef Gezicht het volgende:
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, we zaten in Rhodos in een hotel recht onder de aanvliegroute van het vliegveld daar, rond de 10 kilometer voor de landingsbaan. Om het kwartier vliegtuigen op een paar 100 meter hoogte. Naast de talloze A320's en 737's ook nog enkele Dreamliners, 747's en militaire Hercules(sen?) over zien komen, zo laag dat je ze met een steen bijna zou kunnen raken.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef FredvZ het volgende:
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen?
Las ik ook en ik zag de delivery date ook al verschuiven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Thetallguy het volgende:
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan.
Edit: net te laat
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Zoek de verschillen.
PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994:
[ afbeelding ]
PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998:
[ afbeelding ]
Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest?
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficiënter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren.
Daarnaast loopt de lease van hun huidige toestel per oktober af. Kan zijn dat de leasemaatschappij het toestel terug wil hebben (lijkt me stug), kan zijn dat ze geen nieuwe lease kunnen onderhandelen of dat hun oude toestel gewoon niet mee door willen vliegen.
Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.
Kan van alles zijn en zelf hebben ze geloof ik nog niet aangegeven wat en waarom. Alleen dat leasecontract van huidig toestel afloopt en dat hun huidige toestel regelmatig voor onderhoud aan de grond staat (nog meer als anders ).
Hoeven ze ook niet want SLM is 100% in handen van de Surinaamse regering.
Het moeten meer dan twee motoren zijn, maar hoeveel MD-11 in paxconfiguratie zijn er nog?quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing.
Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.quote:Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn?
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747.
Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee.
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
ETOPSquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
Er zijn nog meer gebieden waar je zonder ETOPS niet mag vliegen. Het gaat namelijk om gebrek aan vliegvelden om naar uit te wijken, niet zozeer omdat er over water wordt gevlogen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen.
In theorie niets; ze zouden prima een 777 kunnen leasen in de vorm van een wet of damp leasequote:Op dinsdag 1 september 2015 13:25 schreef boriq het volgende:
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen?
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt.
[..]
Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd.
De MD-11 zou in theorie ook kunnen, maar daar zitten ze direct met 1 probleem dat NewHorizon hierboven al aankaart; waar haal je een pax-MD11 vandaan?
Voor zover ik weet zijn er misschien 2 MD-11's van de Saoedische regering mogelijk nog terug te krijgen is in vliegende staat (die staan sinds augustus 2011 opgeslagen op de luchthaven van Jeddah) maar dat zou serieus veel geld kosten.
De KLM MD-11's zijn of gesloopt of ook in een staat die die niet meer vliegbaar te maken is.
Wellicht, maar een van de redenen dat KLM gestopt is met het vliegen van MD11's is dat het onderhoud significant duurder wordt. Onderdelen worden steeds slechter leverbaar, etc.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.
Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
Alle 5 MD-11's die naar Victorville gingen zijn ondertussen gesloopt; niets meer van over.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond.
Dat ook, maar ook mogelijk gewichtsbesparing hier en daar, hogere MTOW enz.quote:Ik dacht dat je met 'efficiënt' bedoelde zuiniger qua brandstof
twitter:KLM_press twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 14:25:18 Work in progress: our first Boeing 787-9! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |