In Rotterdam zouden we bij wijze van spreken twee zaterdagen in de maand kunnen vullen.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:47 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Zie het topic nu pas, leuk!
Wil je al veel op marktjes staan of is dat voorlopig niet je ambitie? Hier wordt er bijvoorbeeld iedere maand een zelfgemaakt markt gehouden waar ook meer en meer eten wordt verkocht (naast allerhande crea dingen van stripboeken tot rotsplantpotjes), is er zoiets niet bij jullie in de buurt?
En er zijn behoorlijk wat marktjes met eten als uitgangspunt..
Al eens contact gehad met de dames van oogstmarkt?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 08:57 schreef robdriessen het volgende:
[..]
In Rotterdam zouden we bij wijze van spreken twee zaterdagen in de maand kunnen vullen.
1e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Noordplein
3e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Heemraadsplein of buiten bij Fenix Food Factory
Het is zeker iets waar we mee bezig zijn. Coming soon, 2016Nog even de logistiek 100% op orde krijgen qua apparatuur en voorraden.
Nee, nog niet. Jullie? Ik heb de inschrijfpagina wel gebookmarked.quote:Op donderdag 26 november 2015 10:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Al eens contact gehad met de dames van oogstmarkt?
Veelvuldigquote:Op donderdag 26 november 2015 10:37 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Jullie? Ik heb de inschrijfpagina wel gebookmarked.
Binnenkort samen een kraam delen?
Zijn we wel sjiek genoeg voor het Preuvenemint?quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:23 schreef MutedFaith het volgende:
Ik ken nog wel een culinair evenement in Zuid-Limburg dat interesse heeft, als dat niet te ver is voor jullie..
Grote kans dat we komend jaar op Klein New Orleans staan. Pinksterweekend, Breedstraat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Kom alsjeblieft naar de streekmarkt in Utrecht, dan probeer ik alles wat jullie verkopen die dag
http://destreekmarkt.nl/
Nicequote:Op woensdag 9 december 2015 10:11 schreef robdriessen het volgende:
Het begint nu toch wel te kriebelen. 50 man snacks en diner in een bedrijfspand. Twee keer zoveel als we tot nu toe maximaal hebben gekookt. Als dit allemaal goed afloopt dan wordt 50 onze nieuwe limiet (was 30).
Maandagavond de Makro getackeld. Kim blij gemaakt met een brede sauteerpan voor het bereiden van gumbo en tacovlees en een kleine waterkoker zodat we op locatie chafing dishes kunnen vullen.
Gisteren het vlees gehaald. Ik ben zo blij met de marokkaanse slager in mijn wijk. "Hallo slager. Mag ik 6 kilo kipfilet, 4 kilo kippendijfilet, 1 kilo rundergehakt en 3 kilo pittige worstjes?" - "Alstublief meneer." Zonder met zijn ogen te knipperen
Vandaag waarschijnlijk nog wat extra schalen/kommen en serveerbestek scoren zodat alle hapjes en gerechten zich ook goed presenteren. Op locatie zijn er borden en bestek, dat scheelt aanzienlijk in het tillen.
Wat gaan we serveren?
Snacks:
- Maque choux crostini's (veg)
- Onion dip with french bread (veg)
- Mini bean and cheese burrito's (veg)
- Chicken bacon ranch wraps
- Taco beef flautas
- Tortilla chips with homemade salsa
Dinner buffet:
- Chicken and sausage gumbo
- Cajun pasta alfredo (veg)
- Blackened chicken (to add to the pasta - for the non-vegetarians)
- Creole ratatouille (veg)
- Potato salad (veg)
- Rice
- Garlic Bread
Die bedoelde ik niet, maar ik zou jullie er graag zien hoor..quote:Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zijn we wel sjiek genoeg voor het Preuvenemint?Maar ik heb nog veel vrienden in Maastricht waar we kunnen blijven slapen, dus het zou best nog wel eens kunnen werken.....
In de oudste straat van ons dorp Onderste Puth (tussen de Margrietstraat en de Mauritsstraat) is een markt met zo'n 40 standhouders uit de regioquote:Op woensdag 9 december 2015 13:26 schreef MutedFaith het volgende:
http://fairculinairputh.weebly.com/
Hoe staat het met m'n stokbrood? Doe nou niet net alsof je het druk hebtquote:Op woensdag 9 december 2015 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nice![]()
Dat zijn de aantallen ook wel.
Ik krijg echt honger van die lijst.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:11 schreef robdriessen het volgende:
Het begint nu toch wel te kriebelen. 50 man snacks en diner in een bedrijfspand. Twee keer zoveel als we tot nu toe maximaal hebben gekookt. Als dit allemaal goed afloopt dan wordt 50 onze nieuwe limiet (was 30).
Maandagavond de Makro getackeld. Kim blij gemaakt met een brede sauteerpan voor het bereiden van gumbo en tacovlees en een kleine waterkoker zodat we op locatie chafing dishes kunnen vullen.
Gisteren het vlees gehaald. Ik ben zo blij met de marokkaanse slager in mijn wijk. "Hallo slager. Mag ik 6 kilo kipfilet, 4 kilo kippendijfilet, 1 kilo rundergehakt en 3 kilo pittige worstjes?" - "Alstublief meneer." Zonder met zijn ogen te knipperen
Vandaag waarschijnlijk nog wat extra schalen/kommen en serveerbestek scoren zodat alle hapjes en gerechten zich ook goed presenteren. Op locatie zijn er borden en bestek, dat scheelt aanzienlijk in het tillen.
Wat gaan we serveren?
Snacks:
- Maque choux crostini's (veg)
- Onion dip with french bread (veg)
- Mini bean and cheese burrito's (veg)
- Chicken bacon ranch wraps
- Taco beef flautas
- Tortilla chips with homemade salsa
Dinner buffet:
- Chicken and sausage gumbo
- Cajun pasta alfredo (veg)
- Blackened chicken (to add to the pasta - for the non-vegetarians)
- Creole ratatouille (veg)
- Potato salad (veg)
- Rice
- Garlic Bread
Bedankt!quote:
Zo te horen dus prima gegaan! De kunst is natuurlijk om het voor deze aantallen te kunnen bereiden, dan kan je ook op evenementen aanstormende drukte aan.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:02 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Bedankt!
We hebben het overleefd. Mijn gedachten vliegen nog alle kanten op, maar bottom line: de gasten waren zeer tevreden, de opdrachtgever (een goede vriend) was zeer tevreden. 50 medewerkers van een zorginstelling hebben zich tegoed gedaan aan onze snacks en maaltijden. Score. Maar we hadden echt mazzel dat we (onverwacht) een kookeiland tot onze beschikking hadden als uitvalsbasis. Het had heel anders kunnen aflopen
Notes to self:
- Als je snacks en diner serveert, bereken de maaltijden dan niet alsof je alleen diner serveert
- Timemanagement is een kunst.
- Bij meer dan 25 personen is het geen schande om sommige ingrediėnten al geschild/gesneden in te kopen
- Meer goedsluitende containers kopen zodat je geen gemorste gumbo van de achterbank van je auto hoeft te schrobben.
- Stel meer vragen over 'de klus': voor wie is het? Wie komen er? Wat is de gelegenheid? Hoe ziet de locatie er uit? Wat zijn de faciliteiten? Is er werkruimte?
- Maak verdorie eens tijd vrij om eindelijk die checklist te maken zodat je nooooooooit meer spullen zoals een broodmes of een soeplepel vergeet
Gevonden! Bedanktquote:Op maandag 14 december 2015 21:45 schreef _Liek het volgende:
Voor digitaliseren.. Ik ben echt fan van Carta! Hier kan je alles indelen op voorgerecht, hoofdgerecht of dit aanpassen naar eigen termen en zoeken op ingredienten en namen.. Echt een ideaal programmaatje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |