abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157194440
Zie het topic nu pas, leuk!

Wil je al veel op marktjes staan of is dat voorlopig niet je ambitie? Hier wordt er bijvoorbeeld iedere maand een zelfgemaakt markt gehouden waar ook meer en meer eten wordt verkocht (naast allerhande crea dingen van stripboeken tot rotsplantpotjes), is er zoiets niet bij jullie in de buurt?
En er zijn behoorlijk wat marktjes met eten als uitgangspunt..
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:57:09 #152
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_157198420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:47 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Zie het topic nu pas, leuk!

Wil je al veel op marktjes staan of is dat voorlopig niet je ambitie? Hier wordt er bijvoorbeeld iedere maand een zelfgemaakt markt gehouden waar ook meer en meer eten wordt verkocht (naast allerhande crea dingen van stripboeken tot rotsplantpotjes), is er zoiets niet bij jullie in de buurt?
En er zijn behoorlijk wat marktjes met eten als uitgangspunt..
In Rotterdam zouden we bij wijze van spreken twee zaterdagen in de maand kunnen vullen.
1e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Noordplein
3e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Heemraadsplein of buiten bij Fenix Food Factory
Het is zeker iets waar we mee bezig zijn. Coming soon, 2016 :) Nog even de logistiek 100% op orde krijgen qua apparatuur en voorraden.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_157829982
Vanavond weer een mexicaans buffet. Zal kijken of ik wat foto's kan maken :)

In de tussentijd: trek in iets warms? Verruil je warme choco of gluhwein eens voor een lekker glas Spiced Cider (alcoholvrij, anders was het Hard Cider geweest).

Spiced Cider (ca. 20 glazen)

• 1,25 liter troebel appelsap
• 1 liter cranberrysap (cranberrydrank zoals Ocean Spray mag eventueel ook)
• 3 eetlepels bruine basterdsuiker (heb je cranberrydrank ipv sap? Dan slechts 1 eetlepel)
• 3 kaneelstokjes
• 15-20 kruidnagels, heel
• 1 citroen in dunne plakjes gesneden

Doe alle ingrediėnten bij elkaar in een grote pan op hoog vuur, roer tot de suiker is opgelost.
Als de cider bijna kookt, draai het vuur terug naar klein, doe het deksel op de pan en laat 15-20 minuten trekken.
Haal met een spaan of lepel de citroen, kaneelstokjes en kruidnagels uit de pan.
Schep de cider in een mok of theeglas en serveer direct.

Proost :)

[ Bericht 0% gewijzigd door robdriessen op 26-11-2015 10:34:17 ]
pi_157830086
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:57 schreef robdriessen het volgende:

[..]

In Rotterdam zouden we bij wijze van spreken twee zaterdagen in de maand kunnen vullen.
1e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Noordplein
3e zaterdag van de maand: Oogstmarkt op Heemraadsplein of buiten bij Fenix Food Factory
Het is zeker iets waar we mee bezig zijn. Coming soon, 2016 :) Nog even de logistiek 100% op orde krijgen qua apparatuur en voorraden.
Al eens contact gehad met de dames van oogstmarkt? :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_157830148
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Al eens contact gehad met de dames van oogstmarkt? :)
Nee, nog niet. Jullie? Ik heb de inschrijfpagina wel gebookmarked.
Binnenkort samen een kraam delen? :+
pi_157830191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:37 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Jullie? Ik heb de inschrijfpagina wel gebookmarked.
Binnenkort samen een kraam delen? :+
Veelvuldig :) Leuke mensen, maar strikte regels over wie ze nog toelaten en wie niet.

Wij mogen niet :+ Want brood. Althans, wel workshops (al eens gedaan). En een keer op een boerenmarkt van ze gestaan op de stal waar ons paard ook staat.

En ze hebben al Jordy's, Vlaamsch Broodhuys, en die oosterscheldewaterbakker - dus teveel brood.

BioBodega stond er laatst, en mocht geen bereid eten aan bieden, alleen winkel producten. En niet ons brood (want: Brood, en dat hadden ze al ..).

Dus het is handig om vooraf even contact te hebben met ze. Kraam kost ¤ 75 voor een dag.
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:10:29 #157
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158004466
Komende donderdag 50 man snacks en dinerbuffet. Shit's getting serious! :o
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:23:32 #158
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158004634
Ik ken nog wel een culinair evenement in Zuid-Limburg dat interesse heeft, als dat niet te ver is voor jullie..
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_158004899
Kom alsjeblieft naar de streekmarkt in Utrecht, dan probeer ik alles wat jullie verkopen die dag :9

http://destreekmarkt.nl/
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 9 december 2015 @ 10:11:09 #160
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158124340
Het begint nu toch wel te kriebelen. 50 man snacks en diner in een bedrijfspand. Twee keer zoveel als we tot nu toe maximaal hebben gekookt. Als dit allemaal goed afloopt dan wordt 50 onze nieuwe limiet (was 30).

Maandagavond de Makro getackeld. Kim blij gemaakt met een brede sauteerpan voor het bereiden van gumbo en tacovlees en een kleine waterkoker zodat we op locatie chafing dishes kunnen vullen.
Gisteren het vlees gehaald. Ik ben zo blij met de marokkaanse slager in mijn wijk. "Hallo slager. Mag ik 6 kilo kipfilet, 4 kilo kippendijfilet, 1 kilo rundergehakt en 3 kilo pittige worstjes?" - "Alstublief meneer." Zonder met zijn ogen te knipperen :P
Vandaag waarschijnlijk nog wat extra schalen/kommen en serveerbestek scoren zodat alle hapjes en gerechten zich ook goed presenteren. Op locatie zijn er borden en bestek, dat scheelt aanzienlijk in het tillen.

Wat gaan we serveren?

Snacks:
- Maque choux crostini's (veg)
- Onion dip with french bread (veg)
- Mini bean and cheese burrito's (veg)
- Chicken bacon ranch wraps
- Taco beef flautas
- Tortilla chips with homemade salsa

Dinner buffet:
- Chicken and sausage gumbo
- Cajun pasta alfredo (veg)
- Blackened chicken (to add to the pasta - for the non-vegetarians)
- Creole ratatouille (veg)
- Potato salad (veg)
- Rice
- Garlic Bread
  woensdag 9 december 2015 @ 10:14:32 #161
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158124401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:23 schreef MutedFaith het volgende:
Ik ken nog wel een culinair evenement in Zuid-Limburg dat interesse heeft, als dat niet te ver is voor jullie..
Zijn we wel sjiek genoeg voor het Preuvenemint? ;) Maar ik heb nog veel vrienden in Maastricht waar we kunnen blijven slapen, dus het zou best nog wel eens kunnen werken.....
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Kom alsjeblieft naar de streekmarkt in Utrecht, dan probeer ik alles wat jullie verkopen die dag :9

http://destreekmarkt.nl/
Grote kans dat we komend jaar op Klein New Orleans staan. Pinksterweekend, Breedstraat.
pi_158126060
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:11 schreef robdriessen het volgende:
Het begint nu toch wel te kriebelen. 50 man snacks en diner in een bedrijfspand. Twee keer zoveel als we tot nu toe maximaal hebben gekookt. Als dit allemaal goed afloopt dan wordt 50 onze nieuwe limiet (was 30).

Maandagavond de Makro getackeld. Kim blij gemaakt met een brede sauteerpan voor het bereiden van gumbo en tacovlees en een kleine waterkoker zodat we op locatie chafing dishes kunnen vullen.
Gisteren het vlees gehaald. Ik ben zo blij met de marokkaanse slager in mijn wijk. "Hallo slager. Mag ik 6 kilo kipfilet, 4 kilo kippendijfilet, 1 kilo rundergehakt en 3 kilo pittige worstjes?" - "Alstublief meneer." Zonder met zijn ogen te knipperen :P
Vandaag waarschijnlijk nog wat extra schalen/kommen en serveerbestek scoren zodat alle hapjes en gerechten zich ook goed presenteren. Op locatie zijn er borden en bestek, dat scheelt aanzienlijk in het tillen.

Wat gaan we serveren?

Snacks:
- Taco beef flautas

Dinner buffet:
- Potato salad (veg)
- Rice
- Garlic Bread
Nice :D

Dat zijn de aantallen ook wel. :D
  woensdag 9 december 2015 @ 13:26:41 #163
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158127470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:14 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Zijn we wel sjiek genoeg voor het Preuvenemint? ;) Maar ik heb nog veel vrienden in Maastricht waar we kunnen blijven slapen, dus het zou best nog wel eens kunnen werken.....

Die bedoelde ik niet, maar ik zou jullie er graag zien hoor..

Ik bedoelde iets kleinschaligers:

http://fairculinairputh.weebly.com/
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 9 december 2015 @ 16:36:43 #164
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158130907
quote:
In de oudste straat van ons dorp Onderste Puth (tussen de Margrietstraat en de Mauritsstraat) is een markt met zo'n 40 standhouders uit de regio

Mot iech miech noeė as unne Sjeng goan veurdoan? :+
  woensdag 9 december 2015 @ 16:37:55 #165
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158130924
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nice :D

Dat zijn de aantallen ook wel. :D
Hoe staat het met m'n stokbrood? Doe nou niet net alsof je het druk hebt :+
  woensdag 9 december 2015 @ 16:45:26 #166
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_158131080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:11 schreef robdriessen het volgende:

Wat gaan we serveren?

Snacks:
- Taco beef flautas

Dinner buffet:
- Potato salad (veg)
- Rice
- Garlic Bread
Ik krijg echt honger van die lijst. :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 10 december 2015 @ 19:45:02 #167
451222 WillekeA
De glimlach van een hert
pi_158157376
Veel succes!
  vrijdag 11 december 2015 @ 09:02:46 #168
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158167000
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:45 schreef WillekeA het volgende:
Veel succes!
Bedankt!

We hebben het overleefd. Mijn gedachten vliegen nog alle kanten op, maar bottom line: de gasten waren zeer tevreden, de opdrachtgever (een goede vriend) was zeer tevreden. 50 medewerkers van een zorginstelling hebben zich tegoed gedaan aan onze snacks en maaltijden. Score. Maar we hadden echt mazzel dat we (onverwacht) een kookeiland tot onze beschikking hadden als uitvalsbasis. Het had heel anders kunnen aflopen :@

Notes to self:
- Als je snacks en diner serveert, bereken de maaltijden dan niet alsof je alleen diner serveert :')
- Timemanagement is een kunst.
- Bij meer dan 25 personen is het geen schande om sommige ingrediėnten al geschild/gesneden in te kopen
- Meer goedsluitende containers kopen zodat je geen gemorste gumbo van de achterbank van je auto hoeft te schrobben.
- Stel meer vragen over 'de klus': voor wie is het? Wie komen er? Wat is de gelegenheid? Hoe ziet de locatie er uit? Wat zijn de faciliteiten? Is er werkruimte?
- Maak verdorie eens tijd vrij om eindelijk die checklist te maken zodat je nooooooooit meer spullen zoals een broodmes of een soeplepel vergeet |:(
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2015 @ 11:56:43 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_158169085
:D
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_158193424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:02 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Bedankt!

We hebben het overleefd. Mijn gedachten vliegen nog alle kanten op, maar bottom line: de gasten waren zeer tevreden, de opdrachtgever (een goede vriend) was zeer tevreden. 50 medewerkers van een zorginstelling hebben zich tegoed gedaan aan onze snacks en maaltijden. Score. Maar we hadden echt mazzel dat we (onverwacht) een kookeiland tot onze beschikking hadden als uitvalsbasis. Het had heel anders kunnen aflopen :@

Notes to self:
- Als je snacks en diner serveert, bereken de maaltijden dan niet alsof je alleen diner serveert :')
- Timemanagement is een kunst.
- Bij meer dan 25 personen is het geen schande om sommige ingrediėnten al geschild/gesneden in te kopen
- Meer goedsluitende containers kopen zodat je geen gemorste gumbo van de achterbank van je auto hoeft te schrobben.
- Stel meer vragen over 'de klus': voor wie is het? Wie komen er? Wat is de gelegenheid? Hoe ziet de locatie er uit? Wat zijn de faciliteiten? Is er werkruimte?
- Maak verdorie eens tijd vrij om eindelijk die checklist te maken zodat je nooooooooit meer spullen zoals een broodmes of een soeplepel vergeet |:(
Zo te horen dus prima gegaan! De kunst is natuurlijk om het voor deze aantallen te kunnen bereiden, dan kan je ook op evenementen aanstormende drukte aan. :9~ Een soort van documentje wat je met de telefoon van te voren snel kan doornemen lijkt me best handig.
pi_158195464
Het improviseren lijkt mij het allermooiste aan dat werk. Goed bezig hoor.
  maandag 14 december 2015 @ 11:19:24 #172
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158233167
Morgen opdracht 19 van het jaar: 13 man bij mij 'op de zaak'. Mijn werk is momenteel verantwoordelijk voor 80% van de opdrachten, dus ons hoor je niet klagen :P Ik vermoed dat dit de laatste klus van 2015 wordt en kunnen we zodoende tevreden terugkijken op 17 diners en dinerbuffetten, 1 verjaardag, 1 personeelsfeest en 1 culinaire markt. De keuken en verschillende kasten zijn opnieuw ingericht om plaats te bieden aan alle grote potten en pannen, de profi rijstkoker, de hotpot, de twee chafing dishes, serveerschalen, alle disposables en servetten, etc. etc.

In de kerstvakantie alles even rechttrekken qua administratie, de website verversen, alle recepten digitaliseren (voor het geval het receptenschrift in de soep valt of vlam vat :+ ) en met een beetje geluk ook nog wat uitrusten :P
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 20:11:10 #173
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_158243781
:Y)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_158247195
Voor digitaliseren.. Ik ben echt fan van Carta! Hier kan je alles indelen op voorgerecht, hoofdgerecht of dit aanpassen naar eigen termen en zoeken op ingredienten en namen.. Echt een ideaal programmaatje
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:55:54 #175
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158254965
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:45 schreef _Liek het volgende:
Voor digitaliseren.. Ik ben echt fan van Carta! Hier kan je alles indelen op voorgerecht, hoofdgerecht of dit aanpassen naar eigen termen en zoeken op ingredienten en namen.. Echt een ideaal programmaatje
Gevonden! Bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')