abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155676134
Voor een pak frikadellen bij de AH van 20 stuks betaal je ongeveer 2 euro. Voor een klein bakje amandelnoten ben ik bijna 2x zo duur uit.

Gezond eten is inderdaad flink duurder. Men wordt als het ware bijna gedwongen om ongezond te eten.
pi_155676189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:47 schreef _Newman_ het volgende:
Nou zeg gezond koken is helemaal niet zo duur. Ik haal meestal een 4,5 kilo zak rijst van x.o. bij de toko(= kwaliteitsrijst) of een kilo zak silvo pandan (=kwaliteitsrijst) als het bij de dirk van der broek in de aanbieding is. Verder kan je altijd wel wat kwaliteiten pasta in huis hebben
Definieer kwaliteitsrijst en kwaliteitpasta? Witte (of basmati) rijst is helemaal niet zo gezond. Als ik bij de natuur-of biologische winkel volkoren basmatirijst haal ben ik al gauw veel duurder uit.
pi_155676244
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:08 schreef Intellectueel het volgende:
Voor een pak frikadellen bij de AH van 20 stuks betaal je ongeveer 2 euro. Voor een klein bakje amandelnoten ben ik bijna 2x zo duur uit.

Gezond eten is inderdaad flink duurder. Men wordt als het ware bijna gedwongen om ongezond te eten.
Niet dan amandelen nu zo fantastisch zijn, maar van die frikandellen heb je heel wat minder nut dan van gezond voer. Als iets compleet loos van voedingsstoffen is zijn het wel dergelijke producten.
Naturheilmittel
pi_155676296
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:13 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Niet dan amandelen nu zo fantastisch zijn, maar van die frikandellen heb je heel wat minder nut dan van gezond voer. Als iets compleet loos van voedingsstoffen is zijn het wel dergelijke producten.
Amandelen zijn wel degelijk fantastisch (o.b.v. de gezondheidsfactor). Voor de rest begrijp ik volgens mij niet echt wat je bedoelt.
pi_155676637
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:15 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Amandelen zijn wel degelijk fantastisch (o.b.v. de gezondheidsfactor). Voor de rest begrijp ik volgens mij niet echt wat je bedoelt.
Niet echt.

Verder moet voeding voedzaam zijn. Als je chronisch te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt (zoals met je frikandellen) zul je een hoogstens een matig leven lijden.
Naturheilmittel
pi_155676678
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:27 schreef Gerolsteiner het volgende:
Niet echt.
Jawel.

quote:
Verder moet voeding voedzaam zijn. Als je chronisch te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt (zoals met je frikandellen) zul je een hoogstens een matig leven lijden.
Ik koop geen frikadellen. Het is ongezond en goedkoop spul dat vol zit met toegevoegde zout en andere rotzooi.
pi_155676875
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Definieer kwaliteitsrijst en kwaliteitpasta? Witte (of basmati) rijst is helemaal niet zo gezond. Als ik bij de natuur-of biologische winkel volkoren basmatirijst haal ben ik al gauw veel duurder uit.
Kwaliteits rijst is rijst die lekker smaakt en heeft ook een keurmerk van de thaise overheid. Sowieso never never ever rijst uit kartonnen doosjes kopen, dan kan ik je bij voorbaat al garanderen dat het niks is. Ook beter ver weg blijven van de surinaamse rijst en alles waar snelkookrijst op staat.

Met Pandan of Jasmijn rijst met keurmerk van thaise overheid zit je wel safe dat het goede rijst is. En je proeft het echt terug aan de smaak. Meestal is het helaas enkel bij de toko te krijgen de goede rijst, heel soms kan je een enkele keer Silvo tegen komen in de supermarkt of SAWI (dat is ook van silvo) en die is ook goed, maar dat ligt ook gewoon bij de toko. Meestal staat er bij kwaliteits rijst ook worden als "premium quality" op de verpakking of woorden van gelijkwaardige strekking, en dat is dan ook echt het geval. Ok zal er vaak de benaming Thai Hom Mali op staan.

Verder zou ik niet weten wat er ongezond is aan witte rijst. Misschien dat je dat even kan uitleggen?

Ik zou niet weten wat er niet gezond is aan witte rijst, misschien kan je dat even uitleggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Newman_ op 30-08-2015 15:43:19 ]
pi_155677479
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:37 schreef _Newman_ het volgende:
Kw[quote]Ik zou niet weten wat er niet gezond is aan witte rijst, misschien kan je dat even uitleggen?
De glycemische index van witte rijst is relatief hoog (70). De glycemische index weergeeft hoe snel de koolhydraten die je binnenkrijgt worden omgezet in glucose. Dergelijke (eenvoudige) koolhydraten in witte rijst veroorzaken een snelle stijging van je glucosespiegel in je bloed, en om de overgang van dergelijke koolhydraten naar glucose naar glycogeen naar vet te vermijden, wordt over het algemeen aangeraden (bij mensen die willen afvallen) om producten te consumeren die een laag glycemische waarde (complexe koolhydraten) hebben.

Vandaar dat volkoren pasta 'gezonder' is dan witte pasta, volkoren brood beter is dan witte brood en volkoren (of zilvervlies) rijst gezonder is dan witte rijst.

Overigens is witte rijst natuurlijk niet heel ongezond, en past het prima binnen je dieet zolang je varieert en het met mate consumeert.

[ Bericht 5% gewijzigd door Intellectueel op 30-08-2015 16:04:27 ]
pi_155677495
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is. Ik heb het nog nooit mis gehad. Zelfs bij de Lidl hebben ze goede pasta. Maar ook bij de AH en de hoogvliet en allemaal zit het in een blauw pakje.

pi_155677792
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De glycemische index van witte rijst is relatief hoog (70). De glycemische index weergeeft hoe snel de koolhydraten die je binnenkrijgt worden omgezet in glucose. Dergelijke (eenvoudige) koolhydraten in witte rijst veroorzaken een snelle stijging van je glucosespiegel in je bloed, en om de overgang van dergelijke koolhydraten naar glucose naar glycogeen naar vet te vermijden, wordt over het algemeen aangeraden (bij mensen die willen afvallen) om producten te consumeren die een laag glycemische waarde (complexe koolhydraten) hebben.

Vandaar dat volkoren pasta 'gezonder' is dan witte pasta, volkoren brood beter is dan witte brood en volkoren (of zilvervlies) rijst gezonder is dan witte rijst.

Overigens is witte rijst natuurlijk niet heel ongezond, en past het prima binnen je dieet zolang je varieert en het met mate consumeert.
Nou ten eerste ligt de GI van pandanrijst maar rond de 60 wat lichte stijging geeft van de bloedsuikerspiegel , maar echt maar heel weinig, en ten tweede is een hoge GI niet altijd slecht. Als je bijvoorbeeld sport of iets dergelijks of zware lichamelijk arbeid doet dan is een hoge GI juist goed en niet slecht (daarom bestaan er ook sportdrankjes met druivensuiker enzo met heel hoge GI) omdat je lichaam soms gewoon koolhydraten nodig hefft met een hoge GI.

Je praat gewoon poep.
pi_155677850
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:08 schreef _Newman_ het volgende:
Nou ten eerste ligt de GI van pandanrijst maar rond de 60, en ten tweede is een hoge GI niet altijd slecht. Als je bijvoorbeeld sport of iets dergelijks of zware lichamelijk arbeid doet dan is een hoge GI juist goed en niet slecht (daarom bestaan er ook sportdrankjes met druivensuiker enzo met heel hoge GI).
De meeste mensen doe niet aan topsport of zwaar lichamelijk arbeid.
pi_155677930
Ach heel Nederland zit aan de aardappels en dat heeft een GI van tegen de 80 aan.
Kan je beter pandan rijst eten.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:14:30 #63
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155682162
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef _Newman_ het volgende:
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is.
Je maakt een grapje, toch? Dat is niet serieus?
pi_155682306
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, toch? Dat is niet serieus?
Ik vrees dat hij heel serieus is.
pi_155683296
Ja ik ben heel serieus. Alle goede pasta heeft een blauwe platic verpakking of je nu bij de supermarkt (LIDL, Hoogvliet, AH) of de Italiaanse winkel koopt. Ik kan niet uitleggen waarom dat is.

Dan heb ik het wel over gedroogde pasta. Verse pasta is altijd beter vind ik zelf. Maar dan wel zelfgemaakte pasta. De verse pasta uit het koelschap van de supermarkt zit een beetje tussen goede kaliteit pasta supermarkt en vers gemaakte pasta in. Maar dat is mijn mening. Doe er mee wat je wil, al koop je de goedkoopste die je kan vinden, het zal mij niets intresseren.
pi_155683346
Juist ja.
Ja doei.
pi_155683528
:') :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155683603
Ik heb nog geen relevante reden gehoord waarom het niet zo is.... Beetje mensen uitlachen is lekker makkelijk dat kan iedereen maar echt verder dan dat komen de meeste fokkers niet.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:57:28 #69
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_155683765
Barilla (Jumbo) en De Cecco (AH en Jumbo) hebben in ieder geval blauwe verpakkingen.
pi_155683835
Alsof er geen goede pasta is met een andere kleur verpakking. Echt pure bullshit.

Rustichella d'Abruzzo heb ik hier liggen bijvoorbeeld. Erg goede pasta, en geen blauwe verpakking!!! :o
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155683855
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:52 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb nog geen relevante reden gehoord waarom het niet zo is.... Beetje mensen uitlachen is lekker makkelijk dat kan iedereen maar echt verder dan dat komen de meeste fokkers niet.
Sorry, ik weet geen enkel argument te verzinnen om je tegen te spreken. Ik ben druk bezig een pastamerk op te zetten met een blauwe verpakking. Ik weet niets van pasta, maar als ik wat meel en water in een bak flikker en het in een blauwe verpakking prop moet het wel goed komen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:16:01 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_155684248
Het gaat om goedkoop en gezond eten. Dat dure pasta beter is, is irrelevant.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_155684288
:') :') :') :') :') :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_155684601
Ja je kan ook andersom denken waarom heeft elke goede pasta een blauwe verpakking...

Allemaal goede pasta en in blauwe pakjes. nogmaals dat is iets wat me opvalt dat de verpakking blauw is. Nogmaals ik heb nog NOOIT slechte pastra gehad uit een blauwe verpakking.

Als jij het daar niet mee eens ben prima toch ga je lekker de 30 cents spaghetti uit groene of gele zakjes eten zal mij wat boeien. Ik probeer alleen wat toe te voegen in dit topic (zie de plaatjes). Het zal mij aan mijn anus oxideren wat iemand er van vind tenzij ze met een fatsoenlijk onderbouwd argument komen.
pi_155684870
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het gaat om goedkoop en gezond eten. Dat dure pasta beter is, is irrelevant.
Meestal is duurder eten beter dan goedkoper.
Dure kroketten zijn beter dan goedkope, dure patat is beter, duurder vlees is beter, dure rijst is beter, dure pasta is beter. Met verse producten kan het anders zijn zoals met groentes daar geld de seisoens prijs zoals 30 cent voor een komkommer enzo.

Maar duurder eten is echt meestal beter. Noem mij dan even een goedkoop ding wat beter is dan duur eten. Je ben echt een beetje in de war. Je ben een beetje argumenten aan het zoeken om te argumenteren. Beetje zielig toch. Het gaat namelijk nergens over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')