dat niet alleen ...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net ook weer op Eenvandaag. Een hoogleraar een Syrisch meisje, dat een huis en uitkering al heeft gekregen van ons, die zeggen dat wij indirect verantwoordelijk zijn voor die dode asielzoekers in Oostenrijk omdat wij het gore lef hebben om onze grenzen te bewaken. Deze mensen zouden het recht hebben om vrij in Europa rond te reizen.
Echt, die mensen moeten allemaal eens monddood worden gemaakt.
De oorlog in Ghana is verschrikkelijk inderdaadquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.
Wat een onzin. En waarom kan die Nederlander niet gewoon hierheen komen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:37 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat niet alleen ...
voor dat soort mensen wordt alles klaar gezet ..
ik ben al 2 jaar bezig om iemand hier heen te halen ( met Nederlands paspoort maar niet hier wonend )
maar je moet eens zien wat je allemaal moet invullen en hoe veel er van je verwacht wordt, en waar je je allemaal aan moet voldoen , dan nog niet over de kosten te praten die dat allemaal met zich mee brengt ( als je het op een legale manier hier binnen wil komen ... is het bijna niet te doen )
Maar iemand die hier illegaal is kan bijna alles voorgeschoteld krijgen en kunnen heel veel hulp krijgen ..
na 4 a 5 jaar wordt er even een generaal pardon tegen aan gegooid om dat die illegalen niet weg willen en alles maar blijven rekken
en dus even voor noppes een Nederlands paspoort krijgen , woning , uitkering en er wordt nog even lekker een inburgerings- cursus tegen aan gegooid
of het allemaal niets kost.
vind het niet gek dat vele mensen zich hier tegen gaan afzetten , wil niet gelijk zeggen eigen mensen eerst , maar gelijke monniken gelijke kappen zou ik eerder zeggen
omdat ze hier nog nooit gewoond heeft, ze is van een ander land emigreert naar de Antillen en heeft nu de Nederlandse paspoort omdat ze op de Antillen woont , maar ze moet wel alle papieren hebben zo als geboorte akte ( 120 euro ) voor 1 papiertjequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin. En waarom kan die Nederlander niet gewoon hierheen komen?
Illegalen hebben hier ook geen luxe hoor, de bed bad en brood regeling kon er met moeite vanaf.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat ze hier nog nooit gewoond heeft, is van oorsprong dominicaans en heeft nu de Nederlandse paspoort omdat ze op de Antillen woont , maar ze moet wel alle papieren hebben zo als geboorte akte ( 120 euro ) voor 1 papiertje
dan moet je nog eens bewijs van goed gedrag hebben ( van uit de Antillen als je hier heen wil komen )
verplicht dit jaar .... (360 euro) maand loon voor daar )
ja het is in Nederlander gelukkig goedkoop maar door dat er zo veel landen corrupt zijn krijgen de eerlijke mensen gewoon de rekening gepresenteerd
en dan is ze nog niet eens hier , want 500 euro voor de reis , 340 euro inburgering cursus + nog even nederlands gaan leren , ja zo lopen de kosten lekker op
dan hier nog eens even een ID kaart aanvragen omdat daar je BSN nummer opstaat ..... ( voor de belasting en burgerzaken ).want die vandaar is niet geldig , dan nog even de bankzaken afhandelen ..... het is niet gratis om hier te komen op een legale manier hoor
En denk je nu dat er voor ons instanties klaar staan of een Giro nummer wordt geopend om ons te helpen , nee we mogen het zelf lekker uitzoeken en de kosten betalen , niet dat we het erg vinden , maar het is wel een vreemd gevoel als andere mensen die het niet legaal doen alles maar in hun schoot geworpen krijgen als ze een traan laten of een zielig verhaal gaan ophangen
Als ik die foto zie, zijn dat wasmachines voor gemeenschappelijk gebruik. Dan is het logisch dat er wat kwaliteitsspul neer wordt gezet, die machines draaien dan zo ongeveer continu. Je kunt er dan ook wat leuke Candy-wasmachines van ¤150 neerzetten, die na 3 maanden op zijn. De vraag is dan wat kosteneffectiever is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja misschien is dat goedkoper omdat men met de massa afneemt en een gunstig contract met Miele heeft afgesloten inclusief onderhoud. Wie weet.
het gaat niet om het vervoer , maar als ik haar hier had gehouden was ze illegaal verklaart en zou ze zijn terug gestuurd...met alle kosten die daar bij komen konden we dan zelf betalen inc boeten .quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Illegalen hebben hier ook geen luxe hoor, de bed bad en brood regeling kon er met moeite vanaf.
Verder vind ik het logisch dat de regering niet gaat betalen voor vervoer naar Nederland en voor de papieren die nodig zijn. Eigenlijk zijn jullie twee jaar bezig om het geld bij elkaar te krijgen en is dat het probleem qua regels zijn er geen belemmeringen. Ja in Nederland wonen is niet goedkoop en men stelt hier eisen als inburgering. Ik vind dat laatste een goede maatregel.
voor 700 euro heb je hele goede wasmachines hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:23 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik die foto zie, zijn dat wasmachines voor gemeenschappelijk gebruik. Dan is het logisch dat er wat kwaliteitsspul neer wordt gezet, die machines draaien dan zo ongeveer continu. Je kunt er dan ook wat leuke Candy-wasmachines van ¤150 neerzetten, die na 3 maanden op zijn. De vraag is dan wat kosteneffectiever is.
Als je recht op asiel hebt ben je ook niet in staat om in het land van herkomst te regelen dat je hierheen kunt komen. De regels verschillen afhankelijke van migratiemotief en dat vind ik logisch. Een studie of arbeidsmigrant moet aan andere eisen voldoen dan een gezinsvormer en voor bepaalde genaturaliseerde Nederlanders gelden inderdaad ook weer extra eisen net als dat bij asielzoekers weer andere regels gelden net als illegalen en afgewezen asielzoekers weer een andere situatie hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
het gaat niet om het vervoer , maar als ik haar hier had gehouden was ze illegaal verklaart en zou ze zijn terug gestuurd...met alle kosten die daar bij komen konden we dan zelf betalen inc boeten .
terwijl ze recht heb om hier te zijn voor een paar maanden daarna mag ze gewoon terug
dit moet je dan wel aanvragen in land van herkomst ........
maar hoe veel zijn er nu hier die niets hebben aangevraagd in land van herkomst en verblijven hier al , maanden , jaren om vervolgens op de belasting kosten gewoon alles te krijgen
ze moeten gewoon zeggen je bent niet welkom en regel het maar op de manier zo als het hoort , en niet op de gok hier heen komen en dan nog klagen en eisen stellen , zielig zijn
vluchteling of niet je kan gewoon naar de buurlanden gaan om daar voor gevaar van eigen leven even veilig te zijn.
En dan vanuit daar de goede manier volgend om asiel aan te vragen en bij nee , is gewoon sorry weg wezen , maar niet bewust even zielig gaan doen en dan klagen om maar even een generaal pardon te krijgen
inburgering eisen zijn ook terecht , maar dan moet je geen verschil maken of de regering betaald het voor iedereen , of iedereen betaald het zelfde bedragquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je recht op asiel hebt ben je ook niet in staat om in het land van herkomst te regelen dat je hierheen kunt komen. De regels verschillen afhankelijke van migratiemotief en dat vind ik logisch. Een studie of arbeidsmigrant moet aan andere eisen voldoen dan een gezinsvormer en voor bepaalde genaturaliseerde Nederlanders gelden inderdaad ook weer extra eisen net als dat bij asielzoekers weer andere regels gelden net als illegalen en afgewezen asielzoekers weer een andere situatie hebben.
Ik vind de inburgeringseisen voor iemand die nooit in Nederland heeft gewoond terecht.
Maar asielzoekers zijn wel gedwongen ergens anders te gaan wonen anders hebben ze hier geen recht op asiel. Die situatie vind ik niet vergelijkbaar met iemand die hier komt om een andere reden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
inburgering eisen zijn ook terecht , maar dan moet je geen verschil maken of de regering betaald het voor iedereen , of iedereen betaald het zelfde bedrag
ze zijn allemaal zelf hier heen gekomen en kunnen ze verwachten dat ze voor kosten komen te staan ..
iedereen heeft zijn eigen verhaal en wil niet voor niets zijn of haar vaderland ontvluchten , dit doe je niet zo maarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar asielzoekers zijn wel gedwongen ergens anders te gaan wonen anders hebben ze hier geen recht op asiel. Die situatie vind ik niet vergelijkbaar met iemand die hier komt om een andere reden.
Nog iemand die nadenkt, tenminste.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:23 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik die foto zie, zijn dat wasmachines voor gemeenschappelijk gebruik. Dan is het logisch dat er wat kwaliteitsspul neer wordt gezet, die machines draaien dan zo ongeveer continu. Je kunt er dan ook wat leuke Candy-wasmachines van ¤150 neerzetten, die na 3 maanden op zijn. De vraag is dan wat kosteneffectiever is.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:07 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat is het probleem nu eigenlijk, behalve dat ze alleen maar door elkaar heen schreeuwen? Ziet er daar beter uit dan die troep die op een gemiddeld festival terrein/camping achtergelaten wordt. Maar als het ze niet bevalt, er liggen waarschijnlijk nog wel genoeg bootjes op het strand om weer terug te peddelen.
De media maakt ons steeds wijs dat deze mensen vluchten voor hun leven dus lijkt me dit tentenkamp prima, geen oorlog, rust, eten, medische verzorging.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:20 schreef Megumi het volgende:
. Doe mij die camping dan maar. Zolang de EU hopeloos verdeeld geen goed asiel en humaan beleid weet te regelen.
Ik las dat die mensen uit die vrachtwagen uit Hongarije kwamen, uiteraard zijn dit eerste berichten, dan hadden ze dus in Hongarije en eerder nog in Griekenland asiel aan kunnen vragen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net ook weer op Eenvandaag. Een hoogleraar een Syrisch meisje, dat een huis en uitkering al heeft gekregen van ons, die zeggen dat wij indirect verantwoordelijk zijn voor die dode asielzoekers in Oostenrijk omdat wij het gore lef hebben om onze grenzen te bewaken. Deze mensen zouden het recht hebben om vrij in Europa rond te reizen.
Echt, die mensen moeten allemaal eens monddood worden gemaakt.
Nogmaals. Must see.quote:
Denk je dat? Ze hebben toch internet verdomme.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik vermoed dat veel bootvluchtelingen het idee hebben dat iedereen in Europa zo woont:
[ afbeelding ]
En na de gevaarlijke oversteek staat er zoiets voor je klaar.
Dan ben je oprecht teleurgesteld als je in zo'n tentenkamp komt te zitten.
Grandioosquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |