I see what u did there !quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:39 schreef MaGNeT het volgende:
Game on!
Zag gisteren ineens in een flits iets voor het thema! Nu nog uitwerken
Die fotografen en hun schermpjes irriteren me welquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:53 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Twente Ballooning, nightglow 28-8.
\ik kon me er moeilijk voordrukken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:03 schreef Peter het volgende:
[..]
Die fotografen en hun schermpjes irriteren me wel
Shop de schermpjes dan zwartquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
\ik kon me er moeilijk voordrukken.
ik heb nog nul ervaring met fotobewerking. Afgelopen donderdag was het de bedoeling dat een vriend mij een hoop zou leren, maar er kwam een sterfgeval tussen.. Dus inmiddels heb ik photoshop van hem wel gekregen, maar nog niet geïnstalleerd, laat staan dat ik er wat mee gedaan heb..quote:
nicequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:12 schreef Ticootje het volgende:
[ link | afbeelding ]Avond 28-08 by Britt Wint, on Flickr
Ballonnen mooi maar jammer dat je de spiegeling in t water niet hebtquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:53 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Twente Ballooning, nightglow 28-8.
nee, zo ben ik niet. Heb er een gloeiende hekel aan als mensen dat bij mij doen, dus doe ik dat andersom ook nietquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ballonnen mooi maar jammer dat je de spiegeling in t water niet hebt
gewoon ellebogen gebruiken volgende keer
Camera op statief en hoog er bovenuit houdenquote:Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nee, zo ben ik niet. Heb er een gloeiende hekel aan als mensen dat bij mij doen, dus doe ik dat andersom ook niet
Maar als je niet je best doet voor een goede plek dan heb je uiteindelijk dus gewoon een niet zo'n mooie foto.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nee, zo ben ik niet. Heb er een gloeiende hekel aan als mensen dat bij mij doen, dus doe ik dat andersom ook niet
Zo kut is hij anders niet. Ja het is jammer dat de reflectie niet doorloopt, maar ja aan de andere kant is dit ook wel apart. Niet zo overdreven standaard perfect.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je niet je best doet voor een goede plek dan heb je uiteindelijk dus gewoon een kutfoto.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je niet je best doet voor een goede plek dan heb je uiteindelijk dus gewoon een kutfoto.
Lijkt wel met een webcam gemaakt... of met een beroerde telefoonquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:23 schreef SunChaser het volgende:
Mijn inzending, genomen om 20.43
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:23 schreef SunChaser het volgende:
[ afbeelding ]
Het thema voor deze maand is "Nacht/avond" en is verzonnen door CaseJunky. Om het spannend te houden nog 1 voorwaarde: de foto moet gemaakt zijn tussen 21:30 en 04:00 uur want technisch gezien is het om 18:00 al avond.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:23 schreef SunChaser het volgende:
[ afbeelding ]
Stuur jij maar eens wat in dan beoordelen we die ook evenquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:11 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Lijkt wel met een webcam gemaakt... of met een beroerde telefoon
tja ik snap het ook nietquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
[..]
Het thema voor deze maand is "Nacht/avond" en is verzonnen door CaseJunky. Om het spannend te houden nog 1 voorwaarde: de foto moet gemaakt zijn tussen 21:30 en 04:00 uur want technisch gezien is het om 18:00 al avond.
Moeilijk he?
Jij kan ook niks hebben hequote:Op maandag 31 augustus 2015 15:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stuur jij maar eens wat in dan beoordelen we die ook even
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:58 schreef CaseJunky het volgende:
Nacht/avond fotografie vanaf 21:30 tot 04:00 want technisch gezien is het om 18:00 al avond dus...
quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:33 schreef CaseJunky het volgende:
ik doe wss niet mee omdat het niet mijn ding is)
Maar het thema is avond / nacht.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:33 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
tja ik snap het ook niet
[..]
Jij kan ook niks hebben hevoor iemand die zo kritisch is ben je zelf niet erg nauw met je kwaliteit en de regeltjes..
Maar dit zijn geen inzendingen maar voorbeelden van wat ik snachts maak(ik doe wss niet mee omdat het niet mijn ding is)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ja die laatste is bewust zo Korrelig omdat het een schilderachtig effect moest hebben zonder al te veel detail verlies
Tja beetje uitdaging hequote:Op maandag 31 augustus 2015 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar het thema is avond / nacht.
Maar je kan geen avond meer maken na 21:30... Het is dan gewoon al helemaal donker.
Lezen is een kunst he? Ik zeg waarsschijnlijk niet, mag best een thema verzinnen ookal doe ik zelf niet mee toch?.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waaraan je zelf niet meedoet omdat t niet jouw thema is
Eens. Echter, SunChaser schrijft: gemaakt om 20:43 uur. In de OP staat toch een eis over het tijdstip waar 20:43 uur niet aan voldoet?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:48 schreef Uncle het volgende:
Zo, en nu gaan we weer gezellig doen anders gaan we de boel hier eens grondig opruimen
Kritisch en scherp mag, maar hou het wel gezellig en constructief. Woorden als 'kutfoto' zijn hier dus niet welkom. Dan noem je het maar gewoon een 'slechte' foto!
Dit topic is: 'door users, voor users'. De regels zijn dus geen FOK! fotowedstrijd regels, en het is dus aan de users zelf om een wedstrijd te organiseren en binnen de zelf opgestelde regels te laten verlopen, als men dat wilt. Kort gezegd, zolang alles volgens de algemene forum regels en fatsoensnormen verloopt hebben wij mods er verder helemaal niets mee te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:37 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Eens. Echter, SunChaser schrijft: gemaakt om 20:43 uur. In de OP staat toch een eis over het tijdstip waar 20:43 uur niet aan voldoet?
Dus jij denkt m discussie te winnen door foto's af te krakenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:51 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Lezen is een kunst he? Ik zeg waarsschijnlijk niet, mag best een thema verzinnen ookal doe ik zelf niet mee toch?.
Maar ik stop met reageren bij jou want je mentaliteit is al net zo als je foto inzending (beroerd slecht dus)
Is dat Zutphen die laatste? Mooi!!quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:33 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
tja ik snap het ook niet
[..]
Jij kan ook niks hebben hevoor iemand die zo kritisch is ben je zelf niet erg nauw met je kwaliteit en de regeltjes..
Maar dit zijn geen inzendingen maar voorbeelden van wat ik snachts maak(ik doe wss niet mee omdat het niet mijn ding is)
En ja die laatste is bewust zo Korrelig omdat het een schilderachtig effect moest hebben zonder al te veel detail verlies
Nergens staat NL tijd, dus die van Ticootje en mij voldoen gewoonquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:37 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Eens. Echter, SunChaser schrijft: gemaakt om 20:43 uur. In de OP staat toch een eis over het tijdstip waar 20:43 uur niet aan voldoet?
Aannames aannamesquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:46 schreef Uncle het volgende:
je haalt hier echt voldoening uit he...?
Die laatste is inderdaad Zutphen jaquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:41 schreef MariMiep het volgende:
[..]
Is dat Zutphen die laatste? Mooi!!
quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:45 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nergens staat NL tijd, dus die van Ticootje en mij voldoen gewoon
Verder zou mij het een biet wezen of je je daar aan wilt houden.... Want mag aannemen dat men eerlijk op de tijdsbeperking af gaatquote:Om het spannend te houden nog 1 voorwaarde: de foto moet gemaakt zijn tussen 21:30 en 04:00
Echt he...quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik dácht laat ik weer es meedoen.
Maar ben meteen weer genezen.
Wát een achterlijk, sfeerverziekend gedoe.
Gezien dat het altijd wel ergens op aarde tussen 21:30 en 0:400 uur is kan je het net zo goed weglaten als de tijdzone er niet toe doet. Aangezien die tijdzone er wel bij staat en het feit dat het een NL-forum is mag je er vanuit gaan dat het NL-tijd is. En dit had je best zelf kunnen verzinnen...quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:45 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nergens staat NL tijd, dus die van Ticootje en mij voldoen gewoon
Het lijkt mij eerder dat het gaat om de tijdszone waar de foto genomen is. Beetje lullig als je anders aan de andere kant van de wereld zit.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:16 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Gezien dat het altijd wel ergens op aarde tussen 21:30 en 0:400 uur is kan je het net zo goed weglaten als de tijdzone er niet toe doet. Aangezien die tijdzone er wel bij staat en het feit dat het een NL-forum is mag je er vanuit gaan dat het NL-tijd is. En dit had je best zelf kunnen verzinnen...
Maar dat de inzending van Koelkast duidelijk niet na 21.30 uur is genomen maakt je dan weer niet uitquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:16 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Gezien dat het altijd wel ergens op aarde tussen 21:30 en 0:400 uur is kan je het net zo goed weglaten als de tijdzone er niet toe doet. Aangezien die tijdzone er wel bij staat en het feit dat het een NL-forum is mag je er vanuit gaan dat het NL-tijd is. En dit had je best zelf kunnen verzinnen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Uncle op 01-09-2015 08:52:22 ]People assume too much.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:49 schreef very het volgende:
Mijn inzending:
Museumnacht
[ afbeelding ]NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt nu al de volle punten van me![]()
En jij het minimum aantal van mijquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nice
Je krijgt nu al de volle punten van me
Waar zie jij dat? Er zit geen tag in de foto die dat zegt, dus je neemt maar wat aan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:29 schreef SunChaser het volgende:
Maar dat de inzending van Koelkast duidelijk niet na 21.30 uur is genomen maakt je dan weer niet uit
Buitengewoon tof.quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:49 schreef very het volgende:
Mijn inzending:
Museumnacht
[ afbeelding ]
]
Thanks! Ik heb inderdaad meerdere belichtingen samengevoegdquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Buitengewoon tof.
Het is een beetje als de kok zijn recept vragen, maar hoe doe je dat, dat de sterrenhemel en het gebouw beide correct op exposure staan? Ik neem aan dat dit beeld is opgebouwd uit wat series?
Aan het licht zie je dat. Zonsondergang is 20.30 uur. Om 21.30 uur is het pikdonker, ik was zelf op pad tijdens het onweer . Maar misschien heb ik het mis, je hebt excif dus als het na 21.30 is dan trek ik me deze maand terug en bied ik mijn verontschuldigen aanquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Waar zie jij dat? Er zit geen tag in de foto die dat zegt, dus je neemt maar wat
0:53quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Aan het licht zie je dat. Zonsondergang is 20.30 uur. Om 21.30 uur is het pikdonker, ik was zelf op pad tijdens het onweer . Maar misschien heb ik het mis, je hebt excif dus als het na 21.30 is dan trek ik me deze maand terug en bied ik mijn verontschuldigen aan
Hier de foto met EXIF data.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Jij beweert dat deze foto om 1 uur snachts is gemaakt?
quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:29 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Hier de foto met EXIF data.
[ afbeelding ]
quote:
DAAAAG!!quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]![]()
hoewel ik t nog steeds niet helemaal geloof ivm licht en kleur, ga ik af op je exif en doe ik deze maand niet mee, sorry voor mijn aanname
Dat zou ik ook denken, kan me dat wel goed voorstellen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:12 schreef Ticootje het volgende:
Het rare licht komt toch juist van de flits?
Oh ja dat is inderdaad waar. Als je satelietfoto's ziet van Nederland bij nacht lichten wij echt behoorlijk op ook.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, kan me dat wel goed voorstellen.
Overigens kun je als je in het Westland bent ook zonder bliksem wel dergelijke lichten in de wolken krijgen denk ik, lichtvervuiling
Samen met de foto van Very de mooist tot nu toe! Is dit in Italie ergens?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:46 schreef NorgeT het volgende:
Net een paar week te vroeg:
[ afbeelding ]
ik zou dat draadje het de steen? links onder in de beeld ff weg halen. Leuke plaat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:46 schreef NorgeT het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kijken we naar?quote:Op woensdag 2 september 2015 17:59 schreef Angst het volgende:
Voor de grap doe ik een keer mee. Hele mooie foto's deze maand!
Overigens kan het zijn dat de foto iets te vroeg gemaakt is, maar ik kan het niet nazoeken, omdat het een nieuw cameraatjes was en ik de tijd verkeerd had ingesteld.
[ afbeelding ]
Cinqueterrequote:Op dinsdag 1 september 2015 15:46 schreef NorgeT het volgende:
[ afbeelding ]
zaklampen in het donker.quote:
Heb jij deze foto gemaakt? Ik heb m eerder langs zien komen.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
[ afbeelding ]
Twee Arameeërs die uit Mosoel zijn gevlucht, houden nu in dienst in Iraaks Koerdistan bij een beeld van Maria.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-09-2015 02:21:14 ]
Is dit een inzending? Heb m idd eerder voorbij zien komen, maar hij is volgens mij al wel ouder dan het begin van deze wedstrijd..quote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
[ afbeelding ]
Twee Arameeërs die uit Mosoel zijn gevlucht, houden nu in dienst in Iraaks Koerdistan bij een beeld van Maria.
Ja de foto is al een tijdje oud volgens mij ... Maar blijft wel echt een hele sprekende foto.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:28 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Is dit een inzending? Heb m idd eerder voorbij zien komen, maar hij is volgens mij al wel ouder dan het begin van deze wedstrijd..
quote:Op donderdag 3 september 2015 01:53 schreef MaGNeT het volgende:
Dokkum | Molen "Zeldenrust" | Tijdstip: 0:35
[ afbeelding ]Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn, hier kan ik gewoon jaloers op worden.quote:Op donderdag 3 september 2015 01:53 schreef MaGNeT het volgende:
Je schrijft niet dat het een inzending is, hoewel het dat wel doet vermoeden.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 september 2015 08:00 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Ja de foto is al een tijdje oud volgens mij ... Maar blijft wel echt een hele sprekende foto.
1 | Original Date/Time = 2015:08:15 18:42:56 |
Ik geloof nooit dat hij m zelf gemaakt heeft.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:37 schreef Uncle het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Lang leve foto's vol met exif data
Ik dan weer wel: TRV / [Fotoverslag] De Zuidelijke Kaukasus 2011 (+ meer)quote:Op donderdag 3 september 2015 08:38 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij m zelf gemaakt heeft.
Want?quote:Op donderdag 3 september 2015 08:38 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij m zelf gemaakt heeft.
De foto is eerder gemaakt en voor 21.30u maar waarom zou hij m niet zelf hebben gemaakt?quote:Op donderdag 3 september 2015 08:26 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Je schrijft niet dat het een inzending is, hoewel het dat wel doet vermoeden.
1) De foto is waarschijnlijk niet door jou gemaakt.
2) De foto is al voor de wedstrijd gemaakt.
Als je erop zoekt met google image search krijg je veel teveel plekken waar ie staat. Bovendien is het een mooie plaat waar je aan kan dat degene die m gemaakt heeft kennis heeft van fotografie. In mijn beleving gaan mensen die kennis hebben van fotografie in ieder geval niet lopen klooien met inzendingen die niet voldoen aan de regels van een wedstrijd.quote:
Als je klikt op zijn profiel zie je dat hij overal is geweest, ook in Marokko. Misschien heeft hij de OP niet gelezenquote:Op donderdag 3 september 2015 08:47 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Als je erop zoekt met google image search krijg je veel teveel plekken waar ie staat. Bovendien is het een mooie plaat waar je aan kan dat degene die m gemaakt heeft kennis heeft van fotografie. In mijn beleving gaan mensen die kennis hebben van fotografie in ieder geval niet lopen klooien met inzendingen die niet voldoen aan de regels van een wedstrijd.
Nou zo geweldig is die foto toch niet? Zie niet in waarom je veel van fotografie zou moeten weten om die foto te kunnen maken.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:47 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Als je erop zoekt met google image search krijg je veel teveel plekken waar ie staat. Bovendien is het een mooie plaat waar je aan kan dat degene die m gemaakt heeft kennis heeft van fotografie. In mijn beleving gaan mensen die kennis hebben van fotografie in ieder geval niet lopen klooien met inzendingen die niet voldoen aan de regels van een wedstrijd.
Zou kunnen. Maar *dat* heeft niks met mijn argumentatie te makenquote:Op donderdag 3 september 2015 08:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als je klikt op zijn profiel zie je dat hij overal is geweest, ook in Marokko. Misschien heeft hij de OP niet gelezen
Misschien heeft hij de OP niet gelezen, of misschien was het gewoon een mooie foto die hij wilde laten zien. Doen meer mensen, iets insturen buiten de inzending, zoals dat dorpje in d ehavenquote:Op donderdag 3 september 2015 08:50 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar *dat* heeft niks met mijn argumentatie te maken
Dan moet je er even expliciet bij vermelden dat het geen inzending is.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Misschien heeft hij de OP niet gelezen, of misschien was het gewoon een mooie foto die hij wilde laten zien. Doen meer mensen, iets insturen buiten de inzending, zoals dat dorpje in d ehaven
Als er niet bij staat of het wel of geen inzending is zul je toch iets aan moeten nemen...quote:Op donderdag 3 september 2015 08:50 schreef SunChaser het volgende:
Maar fijn om eens iemand anders te zien met aannames hier
Als je zijn flickr stream bekijkt dan is wel duidelijk dat hij een potje foto's kan maken...quote:Op donderdag 3 september 2015 08:47 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Bovendien is het een mooie plaat waar je aan kan dat degene die m gemaakt heeft kennis heeft van fotografie.
Dit.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:38 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als je zijn flickr stream bekijkt dan is wel duidelijk dat hij een potje foto's kan maken...![]()
Dus die aanname is in elk geval correct
Even los van de wedstrijdseisen, erg sprekende plaatquote:Op woensdag 2 september 2015 22:38 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 september 2015 08:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Damn, hier kan ik gewoon jaloers op worden.
Prachtige kleuren, scherp, ... tof![]()
klopt hij is overal geweest ja en wie weet hij inderdaad de op niet gelezen...quote:Op donderdag 3 september 2015 08:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als je klikt op zijn profiel zie je dat hij overal is geweest, ook in Marokko. Misschien heeft hij de OP niet gelezen
[ afbeelding ]Prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]Ok ik neem de uitdaging aan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
haha dat is ok toch? iedereen leest wel eens ergens overheen.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:50 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Hoi!
Zo! Interessante discussie hier![]()
Om het e.e.a. duidelijk te maken: ik ben wel de maker van de foto. Ik heb de OP (te) vluchtig gelezen en was in de veronderstelling dat ik gewoon een foto, die in de avond is gemaakt, kon posten; niet dat het een foto moest zijn die gemaakt is na het bekendmaken van het thema. Mijn excuses daarvoor. De zin "de foto moet gemaakt zijn tussen 21:30 en 04:00 uur want technisch gezien is het om 18:00 al avond" had ik opgevat als: "de avond moet vallen"/"het moet donker zijn", vandaar dat ik de foto wel heb geplaatst: in Iraaks Koerdistan wordt het iets eerder donker. Niet dus. Mocht ik nog een keer een poging wagen in deze maandelijkse fotowedstrijd, zal ik er expliciet bij vermelden dat het een inzending is. En oh ja, ik heb dit niet expres "lopen kloten" met een foto om zo mee te doen met iemands anders foto.
In ieder geval bedankt voor de complimenten.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:49 schreef very het volgende:
Mijn inzending:
Museumnacht
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
Nice! vind het mooi zulke panorama'squote:Op vrijdag 4 september 2015 22:23 schreef Ticootje het volgende:
Nieuwe inzending dan maar:
[ link | afbeelding ]Den Helder from Vatrop by Britt Wint, on Flickr
Date and Time (Original) - 2015:09:04 21:41:05
Ik ook, daarom ben ik zo blij dat ik er pal achter woon.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:40 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Nice! vind het mooi zulke panorama's
Jij komt daar ook uit de buurt?quote:Op donderdag 10 september 2015 09:36 schreef Thrilled het volgende:
Had het idee om de Kinderdijk te gebruiken als inzending, maar had geen geduld om te wachten tot het later werdWas overigens bezaaid met fotografen eergisteren, zal wel drukker worden met het goede weer op komst..
[ afbeelding ]
Jepquote:Op donderdag 10 september 2015 20:42 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Jij komt daar ook uit de buurt?
Klopt. Lekkerland momenteel.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
JepJij ook toch? Zag een keer een foto van de seven sun die hier in de rivier lag..
quote:Op donderdag 17 september 2015 17:34 schreef very het volgende:
Bedankt voor de tip
Ik zag je post en ben ook maar even gegaan afgelopen donderdag. Inderdaad flink druk zeg
Dit is het resultaat:
FPortfolio - Kinderdijk
Is dit nu wel of geen inzending? Ik zie dat er geen EXIF in de fotos staat dus kan geen datum/tijd zien.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:36 schreef Thrilled het volgende:
Had het idee om de Kinderdijk te gebruiken als inzending, maar had geen geduld om te wachten tot het later werdWas overigens bezaaid met fotografen eergisteren, zal wel drukker worden met het goede weer op komst..
[ afbeelding ]
nee hij is te vroeg genomen, geloof om 20:30u ergens..quote:Op dinsdag 22 september 2015 07:22 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Is dit nu wel of geen inzending? Ik zie dat er geen EXIF in de fotos staat dus kan geen datum/tijd zien.
EDIT: zodra ik antwoord heb van Thrilled zal ik even een overzicht plakken hier. Heb het al in een txt klaarstaan.
Haha beetje voorbarig he maar denk dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:59 schreef over_hedge het volgende:
Gefeliciteerd MaGNeT. Wat wordt het volgede thema?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:00 schreef Geo4kant het volgende:
Goede/mooie inzendingenen laatste pagina's geen gedoe. Laten we dit voortzetten.
Jaquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef JeroenLucas het volgende:
Ben net te laat zeker?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef JeroenLucas het volgende:
Ben net te laat zeker?
[ afbeelding ]
Damm!! Vette foto!quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef JeroenLucas het volgende:
Ben net te laat zeker?
[ afbeelding ]
Ik durf het bijna niet te zeggen, [...]quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:00 schreef Geo4kant het volgende:
Goede/mooie inzendingenen laatste pagina's geen gedoe. Laten we dit voortzetten.
Jaquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef JeroenLucas het volgende:
Ben net te laat zeker?
[ afbeelding ]
Wie is Nielsgedoe?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:53 schreef CaseJunky het volgende:
Even de tussen stand dan maar:
• Koelkastje 15
• very 14
• Magnet 13
• Superkimmi 12
• Ticootje 10
• Nielsgedoe 10
• Junglebeast 7
• Angst 3
Waarvan Koelkastje, Ticootje, Junglebeast, Nielsgedoe en Angst nog moeten stemmen
Er is juist amper aan bewerkt, effect komt door de sluitertijd van 44 seconden omdat de wolken zich verplaatsen in die 44 seconden maar het landschap (uiteraard) niet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:30 schreef Ticootje het volgende:
5 punten magnet. Prachtige plaat, maar ik hou niet van dit soort bewerking?
Oh my bad!!!quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is juist amper aan bewerkt, effect komt door de sluitertijd van 44 seconden omdat de wolken zich verplaatsen in die 44 seconden maar het landschap (uiteraard) niet.
Het licht-effect wordt veroorzaakt door de maan die net achter de wolken was geschoven![]()
Rechtgezet, uitgesneden, kleur iets opgehaald, highlights iets gedempt, beetje verheldering, tikje scherpte en contrast. Dat was het.
Dat er weinig tijd in nabewerking zit kan je ook wel zien aan de tijd tussen maken en posten, het was niet de laatste foto én moest ook nog camera + statief inpakken, teruglopen naar auto, 21km rijden, foto's op PC zetten, nabewerken, uploaden en posten
Onbewerkt zag ik dit in Lightroom toen ik thuis wasquote:Op zaterdag 26 september 2015 22:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh my bad!!!
Het is een prachtige plaat, dat wel.
Ik vond het onwijs lijken op dat hdr fotografie? Dat je verschillende belichtingen over elkaar heen legt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onbewerkt zag ik dit in Lightroom toen ik thuis was
[ afbeelding ]
Was 1 belichting, dat vind ik ook wel een beetje de sport: om in 1x de foto te schieten die je wil hebben. Heb wel eens wat met HDR geprutst en kan het (mits goed uitgevoerd) ook wel waarderen maar voor een wedstrijd zal ik het niet snel inzetten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond het onwijs lijken op dat hdr fotografie? Dat je verschillende belichtingen over elkaar heen legt.
Dat vind ik ook.quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:18 schreef Koelkastje het volgende:
Ik wil nog even melden dat ik deze maand een top wedstrijd vind. Na wat opstart problemen heel schappelijk verlopen en er werden ook deze maand weer kwaliteit foto's gepost!
+1quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:18 schreef Koelkastje het volgende:
Ik wil nog even melden dat ik deze maand een top wedstrijd vind. Na wat opstart problemen heel schappelijk verlopen en er werden ook deze maand weer kwaliteit foto's gepost!
Ghehe 'behaalde een top 3 inzending (van de 8) in een topic van het fok forum'quote:Op zondag 27 september 2015 23:24 schreef Koelkastje het volgende:
Die top 3 plaats gaat op mijn CV!
Gefeliciteerd Very!
quote:Op maandag 28 september 2015 17:35 schreef very het volgende:
Wauw...een win!
Ik ga een nieuw topic openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |