Ik vind het anders niet zo heel lastigquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:08 schreef Copthorne het volgende:
Vrijheid van meningsuiting vs. grenzen overgaan is altijd een lastige discussie.
Jij stelt dat moslim zijn per definitie gelijk staat aan apengedrag vertonen. Met zo'n ongenuanceerde stellingname kun je niet anders verwachten dan dat je ongenuanceerde reacties krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:11 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Ik vind het anders niet zo heel lastig
Nog even los gezien van het feit dat 'moslim' geen ras is.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:08 schreef Copthorne het volgende:
Vrijheid van meningsuiting vs. grenzen overgaan is altijd een lastige discussie.
Stelt TS ook in zijn OP.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Nog even los gezien van het feit dat 'moslim' geen ras is.
Over het algemeen doen de meesten dat wel. Althans wat je er op straat van ziet. Hele intelligente mensen zullen dan ook wel niet zo snel moslim worden hèquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:13 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Jij stelt dat moslim zijn per definitie gelijk staat aan apengedrag vertonen. Met zo'n ongenuanceerde stellingname kun je niet anders verwachten dan dat je ongenuanceerde reacties krijgt.
Die rechtvaardiging lijkt er wel te zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:14 schreef GhpH het volgende:
maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling
Nou aller eerst zijn moslims bijna geen minderheden meer, zeker niet als het zo door blijft gaan. Tevens is het prima om op sommige vlakken te 'discrimineren'. Openbare wc's discrimineren op geslacht. TV zenders discrimineren met wat voor etniciteit vertoond moet worden. Ook wel positieve discriminatie genoemdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:14 schreef GhpH het volgende:
Het is ook geen racisme maar discriminatie
Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel dat zegt dat alle mensen gelijkwaardig zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.
Vanuit Turkije en Marokko zijn veelal zigeuners zoals Riffijnen en mensen uit het binnenland van Turkije naar Nederland geëmigreerd. De intelligente Turken en Marokkanen wonen vaak in Turkije en Marokko in de grote steden. Daarom hebben wij een verkeerd beeld van Turken/Marokkanen en moslims. Die housesoftheholy staat ook niet symbool voor Turken die wel normaal en fatsoenlijk zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:14 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Over het algemeen doen de meesten dat wel. Althans wat je er op straat van ziet. Hele intelligente mensen zullen dan ook wel niet zo snel moslim worden hè
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:16 schreef housesoftheholy het volgende:
Mijn huisgenoot heeft geklaagd bij mn andere huisgenoot/huisbaas omdat hij "me kan horen praten enzo in mijn kamer"![]()
![]()
![]()
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:16 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Vanuit Turkije en Marokko zijn veelal zigeuners zoals Riffijnen en mensen uit het binnenland van Turkije naar Nederland geëmigreerd. De intelligente Turken en Marokkanen wonen vaak in Turkije en Marokko in de grote steden. Daarom hebben wij een verkeerd beeld van Turken/Marokkanen en moslims. Die housesoftheholy staat ook niet symbool voor Turken die wel normaal en fatsoenlijk zijn.
[..]
5% van de bevolking is geen minderheid inderdaad.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:16 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Nou aller eerst zijn moslims bijna geen minderheden meer, zeker niet als het zo door blijft gaan. Tevens is het prima om op sommige vlakken te 'discrimineren'. Openbare wc's discrimineren op geslacht. TV zenders discrimineren met wat voor etniciteit vertoond moet worden. Ook wel positieve discriminatie genoemdIk vind dat op gedrag discrimineren ook gewoon moet kunnen en een heleboel denken er zo over.
Dus als Nederlanders nu geen huurwoning kunnen krijgen worden ze gediscrimineerd?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:14 schreef GhpH het volgende:
Het is ook geen racisme maar discriminatie
Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel dat zegt dat alle mensen gelijkwaardig zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.
Als men zegt: Allochtonen eerst. Dan is er inderdaad discriminatie. Maar als Nederlanders geen huurwoning krijgen omdat deze al reeds vol zijn dan is er geen discriminatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:51 schreef hoas het volgende:
[..]
Dus als Nederlanders nu geen huurwoning kunnen krijgen worden ze gediscrimineerd?
Ook discriminatie op basis van etniciteit valt onder racisme, helder lichtquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:07 schreef aanstootgevende het volgende:
Waarom denken mensen dat moslims een ras zijn?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Wettelijke_definitiesquote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Behalve dat moslims geen ras zijn, zijn ze ook geen volk. Of komen ze soms uit moslimland?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:07 schreef aanstootgevende het volgende:
Wat me laatst toch overkwam. Ik had een discussie over moslims en waarom ik dat volk liever dood dan levend zie, word ik gewoon racist genoemd. ........................Ik vind dat ze primatief gedrag tonen wat wel wat wegheeft van apen........
Nu draai je het om. Geloof kan deel uitmaken van etniciteit, maar dat betekent niet dat discriminatie omwille van het geloof racisme is. Ik kan, als Hollandse kaaskop ook morgen besluiten mij tot de Islam te bekeren, maar heb daarmee nog niet dezelfde socio-culturele identiteit als, zeg, de gemiddelde Marokkaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ook discriminatie op basis van etniciteit valt onder racisme, helder licht
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Wettelijke_definities
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Geloof kan deel uitmaken van etniciteit, maar dat betekent niet dat discriminatie omwille van het geloof racisme is. Ik kan, als Hollandse kaaskop ook morgen besluiten mij tot de Islam te bekeren, maar heb daarmee nog niet dezelfde socio-culturele identiteit als, zeg, de gemiddelde Marokkaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteitquote:Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
[...]
Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.
Je weet wat het woord "aanvankelijk" betekent?quote:Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
[...]
Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.
Is gewoon een mening geen discriminatie. Discriminatie is pas als anderen er last van beginnen te krijgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ook discriminatie op basis van etniciteit valt onder racisme, helder licht
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Wettelijke_definities
Het begrip is later inderdaad verruimd. Aanvankelijk betekend niet dat het nu niet meer zo is, maar toch bedankt voor je, weliswaar behoorlijk geflopte, poging tot een taalles.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je weet wat het woord "aanvankelijk" betekent?
Bovendien bevestigt dit enkel wat ik zeg. Geloof kan DEEL UITMAKEN van etniciteit, maar een geloof AN SICH is geen etniciteit, zodat discriminatie obv geloof geen discriminatie obv etniciteit is en derhalve geen racisme, maar wel discriminatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |