abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:07:49 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160527156
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat ik vooral wil weten is of Goch een beetje leeft. Hoe is het qua uitgaan en evenementen, wordt er weleens iets georganiseerd? Kun je iets zeggen over de algemene sfeer en demografie (leeftijd, hoeveelheid religie)?

Heb je wel eens in een dorp gewoond?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:15:49 #277
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_160527471
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:07 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je wel eens in een dorp gewoond?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo klein is het toch niet? En dan nog verschilt het wel van regio tot regio volgens mij. In het Zwarte Woud is er ergens een jaarlijks dik feest tussen wat dorpjes waar men van heinde en verre op af komt. En qua leeftijd en religie is het ook niet overal hetzelfde lijkt me, en kan ook beïnvloed worden door immigranten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:19:31 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_160527604
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat ik vooral wil weten is of Goch een beetje leeft. Hoe is het qua uitgaan en evenementen, wordt er weleens iets georganiseerd? Kun je iets zeggen over de algemene sfeer en demografie (leeftijd, hoeveelheid religie)?

Wat zoek je? In Kleve is zat te doen. Maar het is maar net of je dit zoekt.
Ik woon nu 11 jaar in een dorpje tegen Kleve aan. voor mij als nerd/autist is hier genoeg te doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:25:12 #279
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160527803
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo klein is het toch niet? En dan nog verschilt het wel van regio tot regio volgens mij. In het Zwarte Woud is er ergens een jaarlijks dik feest tussen wat dorpjes waar men van heinde en verre op af komt. En qua leeftijd en religie is het ook niet overal hetzelfde lijkt me, en kan ook beïnvloed worden door immigranten.
Het is heel dorps, er zijn geen steden in de buurt. Slechts over de grens, maar die grens is voor de oorspronkelijke bewoners een hindernis. Nijmegen telt niet als stad in de buurt. Oberhausen is je stad.

Feesten zijn er Schützenfest, Landjugend, Kirche, Turnverein en natuurlijk Kermis en de Braderie. De bevolking krimpt, maar wordt met Nederlanders op peil gehouden. Het gemiddeld salaris is laag, overgewicht is duidelijk aanwezig en werkloosheid is hoog. Als je niet weet wat je te wachten staat is het sociaal demografisch een nachtmerrie.

Op een dorp wonen moet je kunnen. Het is heel on-Nederlands
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:30:20 #280
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_160527999
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:25 schreef XL het volgende:

[..]

Het is heel dorps, er zijn geen steden in de buurt. Slechts over de grens, maar die grens is voor de oorspronkelijke bewoners een hindernis. Nijmegen telt niet als stad in de buurt. Oberhausen is je stad.

Feesten zijn er Schützenfest, Landjugend, Kirche, Turnverein en natuurlijk Kermis en de Braderie. De bevolking krimpt, maar wordt met Nederlanders op peil gehouden. Het gemiddeld salaris is laag, overgewicht is duidelijk aanwezig en werkloosheid is hoog. Als je niet weet wat je te wachten staat is het sociaal demografisch een nachtmerrie.

Op een dorp wonen moet je kunnen. Het is heel on-Nederlands
Dankjewel ^O^ Hier kan ik wat mee. Toch niet helemaal mijn cup of tea dan denk ik.

Heb je het nu trouwens over de hele regio?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:33:57 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160528142
Las vandaag dat het aantal Nederlandse toeristen in Duitsland verder is gestegen tot 11,2 miljoen overnachtingen. Echt een gigantisch aantal, Als dat allemaal verschillende personen zouden zijn was twee derde 1 nacht hier!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:35:11 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160528193
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dankjewel ^O^ Hier kan ik wat mee. Toch niet helemaal mijn cup of tea dan denk ik.

Heb je het nu trouwens over de hele regio?
De verschillen zijn klein in de regio. Ik zit zelf ook veel meer naar het zuiden, maar weet zeker dat ik er niet ver naast zit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 maart 2016 @ 22:18:36 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160529933
Zowel Goch als Kleve geeft een nieuwsbrief uit, Kleve zelfs twee: eentje voor de stad en eentje met wat er georganiseerd wordt. Je kunt je erop abonneren.

https://www.goch.de/de/inhalt-1/newsletterbestellung/

https://www.kleve.de/de/inhalt/newsletterbestellung-8943911/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_160679121
Het volgende heb ik ook in WGR geplaatst, wellicht dat hier nog iemand iets kan vertellen?

Mijn situatie is als volgt:

Ruim vijf jaar geleden heb ik een huis laten bouwen in Duitsland, hiervoor heb ik een hypotheek bij een Duitse bank afgesloten. Vijf jaar lang heb ik hier gewoond en al die tijd ben ik werkzaam geweest in Nederland en heb ik ook in Nederland belasting afgedragen. Een voordeel hiervan is natuurlijk de hypotheekrenteaftrek in Nederland.

Nu sta ik op het punt om weer terug naar Nederland te verhuizen en bij mijn vriendin in te trekken. Het huis verkopen is op dit moment geen optie omdat de bank een belachelijk hoge boete (zo'n 50.000 euro) verlangt als ik de hypotheek vroegtijdig aflos. Mijn idee is nu om het huis voor een periode van vijf jaar te verhuren en daarna eventueel te verkopen. Op deze manier bespaar ik mij de boete.

Er is nu iemand die mijn huis voor minimaal een jaar wil huren. Weet iemand hier misschien hoe de belastingdiensten in zowel Nederland als Duitsland hiermee om gaan?

Ik neem aan dat de hypotheekrenteaftrek vervalt aangezien ik er zelf niet meer woon. Van de andere kant is het ook geen tweede huis in het buitenland omdat het huis van mijn vriendin niet op mijn naam komt te staan. Het blijft dus mijn enige huis, alleen woon ik er zelf niet meer. Tot dat we samen iets gaan kopen natuurlijk, dan kan ik me voorstellen dat dit mijn tweede huis in het buitenland wordt voor de belastingdienst.
Daarnaast is het volgens mij nog zo dat je in Duitsland bij verhuur van je huis de hypotheekrente van de belasting kunt trekken als "Werbekosten" maar aangezien ik belasting betaal in Nederland neem ik aan dat dit op mij niet van toepassing is.

Is er iemand hier die me hier iets over kan vertellen? Natuurlijk ga ik in Nederland en in Duitsland eens naar een belastingadviseur maar ik betwijfel of die alles weten van een situatie als de mijne.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  dinsdag 15 maart 2016 @ 09:43:34 #285
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_160679251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:35 schreef Timmetjuh. het volgende:
Het huis verkopen is op dit moment geen optie omdat de bank een belachelijk hoge boete (zo'n 50.000 euro) verlangt als ik de hypotheek vroegtijdig aflos.
Hoe lang heb je de rente vast staan en heeft de hypotheekverstrekker je een voorstel gedaan?
Dit voorstel kun je na laten kijken, voor ik meende ¤75,-
Sowieso kun je er na 10 jaar zonder boete van af, dus ze mogen je nu in feite maar 5 jaar boeterente berekenen.
Ik heb dit geintje ook met de boeterente gehad toen ik m'n huis verkocht en ¤50K goedkoper ging wonen.
pi_160679415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Hoe lang heb je de rente vast staan en heeft de hypotheekverstrekker je een voorstel gedaan?
Dit voorstel kun je na laten kijken, voor ik meende ¤75,-
Sowieso kun je er na 10 jaar zonder boete van af, dus ze mogen je nu in feite maar 5 jaar boeterente berekenen.
Ik heb dit geintje ook met de boeterente gehad toen ik m'n huis verkocht en ¤50K goedkoper ging wonen.
Uit m'n hoofd staat de rente 15 jaar vast maar helemaal zeker weet ik dat niet. Het voorstel van de bank was ¤49.990, dat heb ik verder niet na laten kijken. Volgens mijn bank kijken ze niet naar die 10 jaar maar puur naar de rente vaste periode.

Hoe is het bij jou uiteindelijk verlopen? Heb je een boete moeten betalen? Veel lager dan het oorspronkelijke bedrag?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:22:51 #287
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_160679955
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:54 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Uit m'n hoofd staat de rente 15 jaar vast maar helemaal zeker weet ik dat niet. Het voorstel van de bank was ¤49.990, dat heb ik verder niet na laten kijken. Volgens mijn bank kijken ze niet naar die 10 jaar maar puur naar de rente vaste periode.

Hoe is het bij jou uiteindelijk verlopen? Heb je een boete moeten betalen? Veel lager dan het oorspronkelijke bedrag?
Dat mogen ze dus niet! Ik heb wel een boete moeten betalen maar ben kwijt hoeveel dat was.

Ik heb nog even in de mail gegraven en de adviseur mailde me dit:
quote:
nach 10 jahren Bindung, darf nach Gesetz jeder Vertrag gekündigt werden
Ik geloof dat ze eerst met ¤16K berekenden en na wat protesten is dat tussen de 7-8K geworden.
pi_160680077
Ik mag uiteraard over vijf jaar mijn hypotheek boetevrij aflossen maar voor de berekening kijken ze naar de rente vaste periode.
Na protesten is bij mij alleen de datum waarop de 10 jaar zijn versterken aangepast. Tussentijds is de hypotheek namelijk aangepast en in eerste instantie zou er toen een nieuwe periode van 10 jaar starten, dat is gelukkig niet doorgegaan, scheelt me bijna twee jaar.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:36:28 #289
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160681426
Hier ook zo'n drama met de bank bij de verkoop van ons huis in dld. Ik heb er een advocaat op gezet. Heb nog niks betaald. Ze willen 25.000¤!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:51:53 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_160681800
Tja, die Vorfälligheitsentschädigung is een heel apart verhaal.
pi_160684025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:36 schreef PureEvil het volgende:
Hier ook zo'n drama met de bank bij de verkoop van ons huis in dld. Ik heb er een advocaat op gezet. Heb nog niks betaald. Ze willen 25.000¤!
Hebben jullie niet ook een huis in Weeze? Staat me vaag iets van bij..

In elk geval ben ik benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen. Als ik niet al te hoge bedragen aan belasting ga betalen ga ik ongeveer kiet spelen (hypotheek+onkosten vs huur) waarschijnlijk.

Hebben jullie het huis wel al te koop staan/verkocht?

[ Bericht 3% gewijzigd door Timmetjuh. op 15-03-2016 14:08:29 ]
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:34:14 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160684497
Weeze ja, klopt. Dat huis is al ruim een jaar geleden verkocht. Wij wonen sinds 15.12.2014 in Nederland.
pi_160684875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:34 schreef PureEvil het volgende:
Weeze ja, klopt. Dat huis is al ruim een jaar geleden verkocht. Wij wonen sinds 15.12.2014 in Nederland.
En al die tijd nog niets betaald? Wordt zo'n bank dan niet ongeduldig?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:23:49 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_160685394
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:53 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

En al die tijd nog niets betaald? Wordt zo'n bank dan niet ongeduldig?
Nee niks betaald. Je krijgt elke keer de standaard brieven van hun. En vorige week dat ze het hebben doorgestuurd naar een incassobureau oid.

Maar ze sturen dus brieven direct aan mij terwijl ze dat aan de advocaat moeten doen. Dus.... We zien wel
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:10:14 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_160694435
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:51 schreef ueberduitser het volgende:
Tja, die Vorfälligheitsentschädigung is een heel apart verhaal.
Nee hoor. staat gewoon met normale letters in het contract en ook tijdens het gesprek zijn ze er absolute niet geheimzinnig over.
De banken in Duitsland kunnen een lagere rente rekenen omdat ze zeker weten wat ze aan rente gaan krijgen.
Proberen de laagste rente te krijgen en dan gaan klagen dat er een boete rente betaald moet worden vind ik niet terecht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_160704430
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Nee hoor. staat gewoon met normale letters in het contract en ook tijdens het gesprek zijn ze er absolute niet geheimzinnig over.
De banken in Duitsland kunnen een lagere rente rekenen omdat ze zeker weten wat ze aan rente gaan krijgen.
Proberen de laagste rente te krijgen en dan gaan klagen dat er een boete rente betaald moet worden vind ik niet terecht.
Ik klaag ook niet, ik ben alleen niet van plan om zo'n hoog bedrag te betalen dus wil ik een tijdje verhuren.
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:49:20 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160716665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Wat ik er van lees klopt echter de berekening niet altijd.
Stel je looptijd is nog 18 jaar
Stel je hebt in je contract een clausule dat je per jaar extra mag aflossen
Als de bank je nu de rente over die 18 jaar resterende looptijd in rekening brengt is dat niet correct, je zou in de komende periode ook ieder jaar maximaal extra kunnen aflossen. Dan is de rentelast aanzienlijk lager. Kortom, bereken wat je aan rente zou betalen als je maximaal aflost.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:24:52 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  Milf vrijdag 25 maart 2016 @ 21:57:56 #299
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160945423
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:51:57 #300
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_161017843
Ik woon voor mijn studie vijf maanden in Duitsland. Weet iemand of ik verplicht ben me bij het Bezirkamt aan te melden?
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')