Heb je wel eens in een dorp gewoond?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat ik vooral wil weten is of Goch een beetje leeft. Hoe is het qua uitgaan en evenementen, wordt er weleens iets georganiseerd? Kun je iets zeggen over de algemene sfeer en demografie (leeftijd, hoeveelheid religie)?
Thanks
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo klein is het toch niet? En dan nog verschilt het wel van regio tot regio volgens mij. In het Zwarte Woud is er ergens een jaarlijks dik feest tussen wat dorpjes waar men van heinde en verre op af komt. En qua leeftijd en religie is het ook niet overal hetzelfde lijkt me, en kan ook beïnvloed worden door immigranten.quote:
Wat zoek je? In Kleve is zat te doen. Maar het is maar net of je dit zoekt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat ik vooral wil weten is of Goch een beetje leeft. Hoe is het qua uitgaan en evenementen, wordt er weleens iets georganiseerd? Kun je iets zeggen over de algemene sfeer en demografie (leeftijd, hoeveelheid religie)?
Thanks
Het is heel dorps, er zijn geen steden in de buurt. Slechts over de grens, maar die grens is voor de oorspronkelijke bewoners een hindernis. Nijmegen telt niet als stad in de buurt. Oberhausen is je stad.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo klein is het toch niet? En dan nog verschilt het wel van regio tot regio volgens mij. In het Zwarte Woud is er ergens een jaarlijks dik feest tussen wat dorpjes waar men van heinde en verre op af komt. En qua leeftijd en religie is het ook niet overal hetzelfde lijkt me, en kan ook beïnvloed worden door immigranten.
Dankjewelquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:25 schreef XL het volgende:
[..]
Het is heel dorps, er zijn geen steden in de buurt. Slechts over de grens, maar die grens is voor de oorspronkelijke bewoners een hindernis. Nijmegen telt niet als stad in de buurt. Oberhausen is je stad.
Feesten zijn er Schützenfest, Landjugend, Kirche, Turnverein en natuurlijk Kermis en de Braderie. De bevolking krimpt, maar wordt met Nederlanders op peil gehouden. Het gemiddeld salaris is laag, overgewicht is duidelijk aanwezig en werkloosheid is hoog. Als je niet weet wat je te wachten staat is het sociaal demografisch een nachtmerrie.
Op een dorp wonen moet je kunnen. Het is heel on-Nederlands
De verschillen zijn klein in de regio. Ik zit zelf ook veel meer naar het zuiden, maar weet zeker dat ik er niet ver naast zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
DankjewelHier kan ik wat mee. Toch niet helemaal mijn cup of tea dan denk ik.
Heb je het nu trouwens over de hele regio?
Hoe lang heb je de rente vast staan en heeft de hypotheekverstrekker je een voorstel gedaan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:35 schreef Timmetjuh. het volgende:
Het huis verkopen is op dit moment geen optie omdat de bank een belachelijk hoge boete (zo'n 50.000 euro) verlangt als ik de hypotheek vroegtijdig aflos.
Uit m'n hoofd staat de rente 15 jaar vast maar helemaal zeker weet ik dat niet. Het voorstel van de bank was ¤49.990, dat heb ik verder niet na laten kijken. Volgens mijn bank kijken ze niet naar die 10 jaar maar puur naar de rente vaste periode.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hoe lang heb je de rente vast staan en heeft de hypotheekverstrekker je een voorstel gedaan?
Dit voorstel kun je na laten kijken, voor ik meende ¤75,-
Sowieso kun je er na 10 jaar zonder boete van af, dus ze mogen je nu in feite maar 5 jaar boeterente berekenen.
Ik heb dit geintje ook met de boeterente gehad toen ik m'n huis verkocht en ¤50K goedkoper ging wonen.
Dat mogen ze dus niet! Ik heb wel een boete moeten betalen maar ben kwijt hoeveel dat was.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:54 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd staat de rente 15 jaar vast maar helemaal zeker weet ik dat niet. Het voorstel van de bank was ¤49.990, dat heb ik verder niet na laten kijken. Volgens mijn bank kijken ze niet naar die 10 jaar maar puur naar de rente vaste periode.
Hoe is het bij jou uiteindelijk verlopen? Heb je een boete moeten betalen? Veel lager dan het oorspronkelijke bedrag?
Ik geloof dat ze eerst met ¤16K berekenden en na wat protesten is dat tussen de 7-8K geworden.quote:nach 10 jahren Bindung, darf nach Gesetz jeder Vertrag gekündigt werden
Hebben jullie niet ook een huis in Weeze? Staat me vaag iets van bij..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:36 schreef PureEvil het volgende:
Hier ook zo'n drama met de bank bij de verkoop van ons huis in dld. Ik heb er een advocaat op gezet. Heb nog niks betaald. Ze willen 25.000¤!
En al die tijd nog niets betaald? Wordt zo'n bank dan niet ongeduldig?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:34 schreef PureEvil het volgende:
Weeze ja, klopt. Dat huis is al ruim een jaar geleden verkocht. Wij wonen sinds 15.12.2014 in Nederland.
Nee niks betaald. Je krijgt elke keer de standaard brieven van hun. En vorige week dat ze het hebben doorgestuurd naar een incassobureau oid.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 14:53 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
En al die tijd nog niets betaald? Wordt zo'n bank dan niet ongeduldig?
Nee hoor. staat gewoon met normale letters in het contract en ook tijdens het gesprek zijn ze er absolute niet geheimzinnig over.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:51 schreef ueberduitser het volgende:
Tja, die Vorfälligheitsentschädigung is een heel apart verhaal.
Ik klaag ook niet, ik ben alleen niet van plan om zo'n hoog bedrag te betalen dus wil ik een tijdje verhuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee hoor. staat gewoon met normale letters in het contract en ook tijdens het gesprek zijn ze er absolute niet geheimzinnig over.
De banken in Duitsland kunnen een lagere rente rekenen omdat ze zeker weten wat ze aan rente gaan krijgen.
Proberen de laagste rente te krijgen en dan gaan klagen dat er een boete rente betaald moet worden vind ik niet terecht.
Wat ik er van lees klopt echter de berekening niet altijd.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee hoor. staat gewoon met normale letters in het contract en ook tijdens het gesprek zijn ze er absolute niet geheimzinnig over.
De banken in Duitsland kunnen een lagere rente rekenen omdat ze zeker weten wat ze aan rente gaan krijgen.
Proberen de laagste rente te krijgen en dan gaan klagen dat er een boete rente betaald moet worden vind ik niet terecht.
Whaha fantastisch!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |